مرحلهٔ یکچهارم نهایی، گروه چهارم، شاسیبلندهای میان سایز، دوئل دوم
نتایج دوئل قبلی بین اشکودا کودیاک و کیا سورنتو
مجموع آراء: ۱۳۳۳
آراء کیا: ۷۲۴
آراء اشکودا: ۶۰۹
پیروز دوئل: کیا سورنتو با کسب ۵۴ درصد از کل آراء
دوئلهای این گروه در مرحلهٔ یکچهارم نهایی | |
اشکودا کودیاک | کیا سورنتو |
کیا سورنتو | |
میتسوبیشی اوتلندر | فورد اج |
؟ | |
جیپ گرند چروکی | شورلت بلیزر |
؟ |
میتسوبیشی اوتلندر
تاریخ معرفی: فوریهٔ ۲۰۲۱
پلتفرم: CMF-CD رنو-نیسان
امتیاز از کارانددرایور: ۸.۰ از ۱۰
امتیاز از موتورترند: ۷.۸ از ۱۰
فروش سال ۲۰۲۰ در آمریکا: ۲۹,۰۹۶ دستگاه
فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۳۶,۱۳۳ دستگاه
فروش سال ۲۰۲۰ در اروپا: ۳۳,۷۲۹ دستگاه
فروش سال ۲۰۲۱ در اروپا: ۱۴,۳۷۳ دستگاه
گارانتی: ۵ سال یا ۹۶ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۱۰ سال یا ۱۶۰ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: هندلینگ رضایتبخش و مطمئن، کابین زیبا با ویژگیهای مدرن، طراحی بیرونی برجسته و متمایز، بسیار پیشرفتهتر از قبل
نقاط منفی: پیشرانهٔ کمتوان که ضعف آن در سرعتهای بزرگراهی بیشتر احساس میشود، صندلیهای ردیف سوم تنگ که عملاً غیرکاربردی هستند
چکیده: خانهتکانی گستردهٔ اوتلندر به آن کمک کرده است تا دوباره به رقابت بازگردد اما هنوز هم به پیشرانه و گیربکس بهتری نیاز دارد
فورد اج
تاریخ معرفی: ۲۰۱۵
پلتفرم: CD4 فورد
امتیاز از کارانددرایور: ۶.۵ از ۱۰
امتیاز از موتورترند: ۸.۲ از ۱۰
فروش سال ۲۰۲۰ در آمریکا: ۱۰۸,۸۸۶ دستگاه
فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۸۵,۲۲۵ دستگاه
فروش سال ۲۰۲۰ در اروپا: ۳,۶۹۸ دستگاه
فروش سال ۲۰۲۱ در اروپا: ۲۳۲ دستگاه (پایان عرضه در اروپا)
گارانتی: ۳ سال یا ۵۸ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۵ سال یا ۹۶ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: صندلیهای جادار، فضای بار بزرگ، نمایشگر لمسی ۱۲ اینچی استاندارد، سواری ساکت و آرام، تجهیزات زیاد حتی در تیپ پایه
نقاط منفی: برخی متریال داخلی ارزانقیمت، گیربکس کمی قدیمی و تنبل احساس میشود، هندلینگ نهچندان جذاب، رقبا طراحی و احساس تازهتری دارند
چکیده: اج از تیپ پایه تا گرفته نسخهٔ اسپرت ST، برای همه چیزی در آستین خود دارد و برخورداری از فضا و تجهیزات مناسب آن را به یکی از مدعیان کلاس کراساوورهای میان سایز تبدیل کرده است
مقایسهٔ مشخصات فنی
میتسوبیشی اوتلندر | فورد اج | |
پیشرانه | ۲.۵ لیتری I4 | ۲.۰ لیتری I4 |
تنفس | طبیعی | توربوشارژ |
قدرت | ۱۸۰ اسب بخار | ۲۵۰ اسب بخار |
گشتاور | ۲۴۵ نیوتن متر | ۳۸۰ نیوتن متر |
گیربکس | CVT | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | جلو یا چهارچرخ | جلو یا چهارچرخ |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۸.۲ ثانیه | ۶.۸ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۶.۳ ثانیه | ۱۵.۳ ثانیه |
شتاب جانبی | ۰.۸۵ جی | ۰.۸۳ جی |
توقف از ۱۱۰ | ۵۲.۱ متر | ۵۵.۸ متر |
حداکثر سرعت | ۱۹۵ کیلومتر/ساعت | ۲۱۰ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۹.۰ لیتر ترکیبی | ۱۰.۲ لیتر ترکیبی |
ظرفیت باک | ۵۵ لیتر | ۷۰ لیتر |
وزن | ۱۶۷۵ کیلوگرم | ۱۹۷۶ کیلوگرم |
ظرفیت بکسل | ۹۱۰ کیلوگرم | ۱۶۰۰ کیلوگرم |
طول | ۴,۷۰۹ میلیمتر | ۴,۷۹۵ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۲,۷۰۵ میلیمتر | ۲,۸۵۰ میلیمتر |
حجم صندوق بار | ۳۴۰ تا ۹۵۰ لیتر | ۱۱۰۰ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۷ نفر | ۵ نفر |
قیمت پایه آمریکا | ۲۷,۲۹۰ دلار | ۳۳,۹۹۵ دلار |
قیمت موردبررسی | ۲۹,۰۹۰ دلار | ۳۵,۹۹۰ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
MOHAMMAD.n.r
۱۷ بهمن ۱۴۰۰ویژگی های فنی فورد بهتره
ولی طراحی اوتلندر بهتره، مخصوصا کابین. قیمتش هم ارزون تره.
NAVID۰۰۹۸
۱۷ بهمن ۱۴۰۰از هر نظر فورد اج بهتره و حتی قیمتش هم بالاتره !
نمیدانم چرا میتسوبیشی به دلم نمینِشیند !
ممد ژانگولر
۱۷ بهمن ۱۴۰۰از هر نظر میتسوبیشی بهتره و حتی قیمتش هم پایینتره !
نمیدانم چرا فورد اج به دلم نمی نشیند نقطه !
NAVID۰۰۹۸
۱۷ بهمن ۱۴۰۰فشاری که تحمل میکنی باعث میشود به دل نازت نشیند ، دلربا !
کیان
۱۷ بهمن ۱۴۰۰موافقم ک کابین میتسوبیشی بهتر و بروزتر هست واقعا، البته داخل کابین شباهت زیادی به محصولات جدید نیسان داره و اونم بخاطر شراکت اینها هست با هم
بزرگترین بازار میتسوبیشی هم فکر کنم استرالیا و همون خاور دور باشه، تو استرالیا ولی خیلی طرفدار داره
hummer
۱۷ بهمن ۱۴۰۰در کیش سوار فورد اج شدم واقعا به معنای واقعی نرمه تازه اگه چرم توش سفید باشه عشق دنیا رو می کنی البته اونی که من سوار شدم وی 6 بود ولی صدای وی هشت میداد البته به دلیل سیستم بلندگوها خیلی خاص و سگ جونه تجربه خیلی خوبی بود
علی
۱۷ بهمن ۱۴۰۰Phev اوت لندر میشه با حدود قیمت اج خرید
MOHAMMAD.n.r
۱۷ بهمن ۱۴۰۰گارانتی اوتلندر رو الان دیدم.
فنی ۱۰ سال گارانتی!!! هرچند ژاپنی هست و خرابی تو کارش نیست ولی ده سال خیال آدم رو راحت میکنه
Mad.z.Max
۱۷ بهمن ۱۴۰۰عکس کابین فورد اج بروز نیست. همه ی اج های جدید مانیتور بزرگ 12 اینچ عمودی دارن که نمای کابین رو متفاوت کرده
کیان
۱۷ بهمن ۱۴۰۰میدونم کدام مانیتور و میگین شما، شاید اون مانیتور برای تریم فول باشه
Mad.z.Max
۱۷ بهمن ۱۴۰۰نه اتفاقا توی متن هم اشاره شده، ارائه مانیتور 12 اینچ بصورت استاندارد..
B.A.E Systems
۱۷ بهمن ۱۴۰۰فورد در مجموع بهتره
ولی میتسوبیشی کابین شکیل تری داره
Arman
۱۷ بهمن ۱۴۰۰اوتلندر هیچوقت رقیب قدری نبود تو این کلاس،طراحی جلو میتسو شیک تره اما طراحی عقب فورد خیلی اسپورته،فنی بهتری هم داره فورد،کابینش یه مقدار قدیمی هست که وقت تغییر نسله بنظرم دیگه
امیرشایان فرازی
۱۷ بهمن ۱۴۰۰عقب اج آدمو به گریه میندازه
Clean energy (بر باعث بانیش...)
۱۷ بهمن ۱۴۰۰فورد اج گزینه بهتری هست
سرعتش واقعا بهتره، فضای بار بیشتری داره، داخلشم خیلی شیکتره (این عکسی که گذاشتن درست نیست برید تو داخل سایت فورد هست واقعا فوق العاده است)، پشتشم خیلی بهتره، جعبه دنده بهتری هم داره، ظرفیت بکسل و باک بزرگتری هم داره
ترمزش یکم جالب نیس و قیمتش
ولی در کل پکیج خیلییییییییی کامل تری رو بهت میده
مجید
۱۷ بهمن ۱۴۰۰انتخاب من فورد به خاطر امکانات و مشخصات فنی بهتر و اینکه از گیربکس cvt خوشم نمیاد اما از حق نگذریم میتسوبیشی هم قیمت کمتری داره و هم طراحی به روز تری مخصوصا تو نمای عقب
Aboalfazl demon
۱۷ بهمن ۱۴۰۰همه جوره اج بهتره
مهردادکمال
۱۷ بهمن ۱۴۰۰قطعا اوت لندر!!! بخاطر گارانتی عالی و بی نظیرش که واقعا جای هیچ حرف و حدیثی نمیذاره دوم طراحی به روزتر اش که انگار ده سال جدیدتره چه داخلی و چه خارجی. سوم قیمت واقعا کمتر که به نظرم مفته و چهارم موتور تنفس طبیعی که به درد ایران می خوره
در کل میشه گفت میتونه ناجی برند سابقا درخشان میتسوبیشی باشه
ارش
۱۷ بهمن ۱۴۰۰جیپ کلاسش بالاتر از این گروهه.
کافر مقدس
۱۷ بهمن ۱۴۰۰ادج خیلی قدیمی تره 6سال پیر تره
ولی چه قیمت های خوبی دارن خوشبحال مصرف کننده های فرنگ
R@m!n
۱۷ بهمن ۱۴۰۰اون گیربکس CVT کار میتسوبیشی رو خراب کرده البته موتورشم فقط به درد بازار ما می خوره.
در کل نسل جدید جیپ گرند چروک واقعا با اختلاف از رقبا زیباتر هست. از لحاظ فنی هم قابله قبوله.
TOM KRISTENSEN
۱۷ بهمن ۱۴۰۰اگه بخوایم کارشناسانه نظر بدیم میتسوبیشی باتوجه به قیمت و ظاهرش بهتره
اما اگه بخوام یکیو بخرم انتخابم فورده ،نمیدونم چرا ولی بدجور عاشق کابینش شدم
ارشیاSVJ
۱۷ بهمن ۱۴۰۰اصلا فکرشو نمیکردم ولی این اوت لندر داره قلعوقمع میکنه میاد بالا ها!!🤣🤣🤣
مردیم از خوشی
۱۷ بهمن ۱۴۰۰اصلا نمیشه با ظاهر جلو میتسوبیشی ارتباط برقرار کرد
تازه این فورد مال ۲۰۱۵ هست نسل جدید که میاد دیگه واقعا ارزش خریدش کاملا بیش تره
Philipp
۱۷ بهمن ۱۴۰۰با این پول یک هاچبک رو ترجیج میدم
حیدر
۲۱ بهمن ۱۴۰۰به نظرم اوتلندر منطقی تره