مرحلهٔ مقدماتی، گروه شاسیبلندهای فول سایز، دوئل آخر
نتایج دوئل قبلی بین شورلت تاهو و جیپ واگنییر
مجموع آراء: ۱۰۶۳
آراء جیپ: ۶۲۲
آراء شورلت: ۴۴۱
پیروز دوئل: جیپ واگنییر با کسب ۵۸ درصد از کل آراء
دوئلهای این گروه | |
دوج دورانگو | نیسان آرمادا |
دوج دورانگو | |
جیپ واگنییر | شورلت تاهو |
جیپ واگنییر | |
فورد اکسپیدیشن | تویوتا سکویا |
؟ |
فورد اکسپیدیشن
تاریخ معرفی: نمایشگاه شیکاگو ۲۰۱۷
پلتفرم: T3 فورد
امتیاز از کارانددرایور: ۷.۰ از ۱۰
فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۸۱,۹۸۸ دستگاه
فروش ۵ ماه اول ۲۰۲۲ در آمریکا: ۱۶,۱۵۴ دستگاه
گارانتی: ۳ سال یا ۵۸ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۵ سال یا ۹۰ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: پیشرانهٔ V6 توئین توربوی قدرتمند، حداکثر ظرفیت بکسل ۴۲۲۰ کیلوگرم، نمایشگر لمسی بزرگ، برخورداری از سیستم نیمه خودران جدید
نقاط منفی: بهاندازهٔ دیگر شاسیبلندهای بزرگ چابک نیست، مصرف سوختی مشابه موتورهای V8، قیمت تیپهای بالاتر به لینکلن نویگیتور میرسد
چکیده: اکسپیدیشن شاسیبلند جاداری است که تکنولوژیهای مطلوبی را هم ارائه میکند اما بهاندازهٔ رقبا راحت و چابک نیست
تویوتا سکویا
تاریخ معرفی: ژانویه ۲۰۲۲
پلتفرم: TNGA-F تویوتا
امتیاز از کارانددرایور: ۷.۵ از ۱۰
فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۸,۰۷۰ دستگاه
فروش ۳ ماه اول ۲۰۲۲ در آمریکا: ۴۵۸ دستگاه
گارانتی: ۳ سال یا ۵۸ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۵ سال یا ۹۰ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: ظاهر جدید زیبا و مدرن، پیشرانه هیبریدی قدرتمند و نسبتاً کممصرف، کابین ساکت
نقاط منفی: فضای سر محدود در صندلیهای عقب، فقدان پویایی و چابکی رانندگی، صندلیهای ردیف سوم بهخوبی در کف صندوق جمع نمیشوند
چکیده: نسل جدید تویوتا سکویا آن را به رقبای فول سایز خود نزدیکتر کرده است ولی بهتر بود تویوتا توجه بیشتری به کارایی داخلی و شخصیت رانندگی آن میکرد
مقایسهٔ مشخصات فنی
تویوتا سکویا | فورد اکسپیدیشن | |
پیشرانه | ۳.۵ لیتری V6 | ۳.۵ لیتری V6 |
تنفس | توئین توربو هیبریدی | توئین توربو |
قدرت | ۴۳۷ اسب بخار | ۴۰۰ اسب بخار |
گشتاور | ۷۹۰ نیوتن متر | ۶۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۱۰ سرعته اتوماتیک | ۱۰ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب یا چهارچرخ | عقب یا چهارچرخ |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۵.۷ ثانیه | ۵.۸ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۴.۵ ثانیه | ۱۴.۵ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۱۸۵ کیلومتر/ساعت | ۱۸۵ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۱۱.۲ لیتر ترکیبی | ۱۳.۰ لیتر ترکیبی |
وزن | ۲۶۷۵ کیلوگرم | ۲۵۸۲ کیلوگرم |
ظرفیت بکسل | ۴۳۲۰ کیلوگرم | ۴۲۲۰ کیلوگرم |
طول | ۵,۲۸۵ میلیمتر | ۵,۳۳۴ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۳,۰۹۹ میلیمتر | ۳,۱۱۱ میلیمتر |
حجم صندوق بار | ۳۴۰ تا ۶۲۳ لیتر | ۵۹۰ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۷ یا ۸ نفر | ۷ یا ۸ نفر |
قیمت پایه | ۵۹,۷۹۵ دلار | ۵۴,۳۱۵ دلار |
قیمت موردبررسی | ۶۹,۱۹۵ دلار | ۷۰,۴۸۰ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
شاهرخ
۲۰ خرداد ۱۴۰۱قیمتاشون که یکیه البته فورد قیمت پایه اش کمتره
طراحی بیرونی فورد رو بیشتر دوست دارم داخلی هم که فورد بهتره
مشخصات سکویا چون هیبریدیه بهتره ولی فورد با مشخصات کمتر همون شتاب و نهایت سرعت رو ارائه میده تازه ظرفیت بکسلشم بیشتره
صددرصد فورد
Amard
۲۰ خرداد ۱۴۰۱از کجا دراوردی این حرفارو مصرف سوخت سکویا کمتر شتابش بهتر قیمتش کمتر ظرفیت بکسلش بیشتر طراحی سکویا هم واقعا با ابهت تر از لحاظ دوام هم تویوتا زبان زد
Reza Waffen SS
۲۱ خرداد ۱۴۰۱تویوتا سکویا انتخابمه
Nismo
۲۷ مهر ۱۴۰۳فورد آمریکایی
IMAN99
۲۲ خرداد ۱۴۰۱آمار فروش افتضاح سکویا نشون میده که در شرایط رقابتی در برابر رقبای امریکایی هیچه اگه این خوب بود تو امریکا فروش میرفت که نمیره سکویا و لندکروز فروششون هیچه در برابر امریکایی ها چون
امریکایی ها در این کلاس هم پادشاهی می کنن و از همه نظر بهتر هستن و برتری همه جانبه دارن با فاصله زیاد در کنار اروپایی ها کاملا مطلق برتر هستن
ساکت ترین کابین و نرم ترین سواری هم متعلق به اروپایی ها و امریکایی ها هست با سیستم تعلیق های فوق پیشرفته الکترونیکی و مغناطیسی که دارن
کلا امریکایی ها ( اروپایی ها یا آلمانی ها هم در نوع خودشون ) تو این کلاس پادشاهی میکنن و برتری مطلق دارن از همه نظر در همه چیز
R@m!n
۲۰ خرداد ۱۴۰۱فورد، اکسپدیشن محدود کرده تا به نویگیتور نرسه اما اینجا برتره.
در کل محصولات جنرال موتورز تو این رده بهترن.
سهند
۲۰ خرداد ۱۴۰۱آقا رامین به نظر شما نسل جدید لکسوس lx در مقایسه با رقبایش چطوره؟ مثل اسکالید و رنجروور
نسل جدید لکسوس تقریباً همزمان با رنجروور معرفی شده پس اصولاً باید تو یه سطح باشند
یک سوال دیگه هم دارم : نسل قبلی لکسوس lx بهتر بود یا نسل قبلی اسکالید؟
TML BN
۲۰ خرداد ۱۴۰۱میدونم از رامین پرسیدی ولی منم خواستم جوابت رو بدم😅
از نظر من تا حدی سلیقه ای ولی خب به نظرم اسکالید بیشتر جای حرف داره تا lx
من خودم نسل قبل lx رو خیلی دوست داشتم طراحی واقعا شیکی داشت و کلا عقب ماشین خیلی شبیه لندکروز بود کلا تیپ لندکروزی داره
و شاید این سه ماشین قابل مقایسه نباشن
آمریکا و ژاپن و بریتانیا توی نقشه هم کلی با هم فاصله دارن(البته ربطی نداره)
😅😅
TML BN
۲۰ خرداد ۱۴۰۱و خب لکسوس قابلیت افرود بهتری داره از طرف دیگه اسکالید آپشن داره
لکسوس خب ۷۰ در صد خریداراش خاور میانه ای هستند و استفاده عرب ها بیشتر صحرا و آفرود ولی اسکالید که فروش ۷۰ درصدش داخل آمریکاست
آمریکایی بیشتر ابهت و قلچماق میخوان تا آفرود و همینطور راحتی هم خیلی
براشون مهمه
TML BN
۲۰ خرداد ۱۴۰۱رنجروور که کلا ژست خوبی داره و کلا زیاد واسه آفرود اینا نیست
انتخاب خود من قطعا دیفندر ۱۱۰ مدل ۲۰۲۰ هست هم آفرود داره هم خوش تیپه ریخت پاش هم نداره
سهند
۲۰ خرداد ۱۴۰۱به خاطر پاسخ ممنون
مازیار
۲۰ خرداد ۱۴۰۱رنجروور رو زیاد واسه آف رود نمی برن
نه اینکه زیاد واسه آف رود نیست
اینا زیاد باهم فرق دارن😉
NAVID۰۰۹۸
۲۰ خرداد ۱۴۰۱نسل قبلی اسکالید در بحث کیفیت مونتاژ و متریال یه فاجعهی تمام عیار بود که میتوانید کلیپهای علی بخردی را ببینید که مستند نشان میدهد !
نسل قبلی لکسوس LX اینقدر باکیفیت ساخته شده که کارکرد و پیمایش بالا اصلاً باعث افت کیفیتش نمیشود و این چیزیه که در تمام لکسوسها میبینیم اما یه مشکل اساسی داشت که آن هم قوای فنی ضعیفش نسبت به رقبا بود با اینکه ۸ سیلندر بود !
اما در نسل جدید عالی عمل کرده و ظاهرش هم کمی سروسنگینتر شده و جنبهی دیپلماتیک پیدا کرده !
اما رنجرور ، این خودرو به نظر من پرچمدار تمام SUVهاست در نسل جدید که جدا از آفرودی بودن این برند که البته کمتر کسی میبردش آفرود ، بسیار شیک لوکس و با متریال ناب ساخته شده که طراحی بیرونی و داخلیش هیچ خط و خطوطی نداره اما دل را با خودش میبره به کهکشانهاااا !
در کل فکر میکنم انتخاب معقولانه در این گروه خودرویی که قیمتش هم مناسب باشه و هم کیفیت بالایش ، جیپ گرند واگونییر هست که جدید آمده و بینظیره بینظیر !
فقط نمیدانم گرند واگونییر درست هست یا واگونییر و آیا تفاوتی دارند ؟!
IMAN99
۲۲ خرداد ۱۴۰۱Navid0098 متاسفانه حرفای اشتباه تو فاجعه تمام عیار هستن
من دقت کردم ایشون میاد برای اینکه پروپاگاندای خودش رو اجرا کنه میاد تظاهر میکنه به اینکه طرفدار بقیه هم هست و از چند مدل ماشین دیگه هم تعریف و تمجید میکنه تا کسی بهش خورده نگیره
بعد میاد در کنارش حرفای خودش که تعریف و تمجید و اغراق نمایی از چیزی گه خودش طرفدارش هست و از اون طرف هیت کردن و زدم تو سر چیزی که مخالفش هست
این ها رو گفتم تا فکر نکنی کسی دستت رو نمیخونه
تا جایی که فرصت میشه میام سعی میکنم تا این اشتباهات این جور افراد رو بگم
مثلا از اسکالید گفت که اتفاقا اسکالید یکی از بهترین کابین های اس یو وی ها در جهان رو داره و کوهی از تکنولوژی هست و هم طراحی و هم تکنولوژی هم کیفیتش بالاتره و بالاترین کیفیت مونتاژ و متریال رو داره و کابینش یک شاهکار بحساب میاد
و در این مورد حرفای navid0098 مثل دروغ بحساب میان
R@m!n
۲۰ خرداد ۱۴۰۱اشتباه بزرگه تویوتا که متاسفانه از سر گدا بازیه همیشگیش میاد بخاطر عدم جداسازی کاراکتر لندکروز و LX هست. هیچ کس به LX نمیگه ماشین متفاوت بلکه میگن لندکروز لوکس شده. LX نسل جدید هم همین قضیه رو در پیش گرفت، امکانات خوبی داره از لحاظ قیمت گذاری اصلا خوب کار نکردن و متاسفانه تویوتا جدیدا تو محصولات رده بالاش بیشتر از ارزش اون ماشین پول میگیره با اینکه گفتن با پلتفرم و موتور جدیدشون هزینه های تولید اومده پایین اما قیمتشون رفته بالا و در قبال این قیمت هیچ چیزه خاصی اضافه نشده. ماشینای لوکس زیادی هستن که از لحاظ پلتفرم و ساختار با نمونه های ارزون ترشون یکی هستن مثله همین اسکپدیشن و نویگیتور یا یوکان و اسکالید یا X5 و X7 یا همین رنجروور اما با اضافه کردن المان های کلاس بالاتر شخصیت متفاوتی تزریق کردن. صرفا اضافه کردن دو متر چرم و چهارتا مانیتور شخصیت به ماشین نمیده می بینیم که الان کره ای و حتی چینی ها هم این کارو می کنن.
در مقایسه با رنجروور ببشتر از بحث کیفیت ساخت، کیفیت رانندگی و سواری مهم تره که رنجروور هم کراس اوور هست هم ویژگی های تعلیق و فرمون و…. تو بهترین سطح ممکن بین همه رقباست.
اسکلید و LX نسل قبل هر دو تو یه سطح بودن اما کدیلایک ظاهر بهتر و امکانات بیشتری داشت.
سهند
۲۰ خرداد ۱۴۰۱بسیار ممنون
mos
۲۰ خرداد ۱۴۰۱کاراکتر لندکروزر و LX نیاز نداره که “جدا” بشه فلسفه اش از اول همین بوده و هست و مشتری های LX هم همین رو میخوان.
تو این نسل جدید هم با وجود حفظ شخصیت لندکروزر از نظر کابین و متریال، امکانات، طراحی بیرونی و سیستم تعلیق و در کل کیفیت سواری به اندازه کافی با لندکروزر تفاوت داره که بشه گفت نظر لوکس بودن بینشون فرق ایجاد شده.
تفاوت های اون ماشین هایی هم که نام بردید با نمونه ارزون تر در همین حده یا حتی کمتر، مثلا اسکالید از ردیف دوم به بعد جز چرم بهتر صندلی هیچ فرق خاصی با تریم های بالاتر تاهو/یوکان نداره حتی از قطعات مشترک هم استفاده شده شخصیت و حس رانندگیش هم تا حد زیادی با بعضی تریم های تاهو/یوکان که تعلیق بادی دارن یکسانه. یا مثلا X7 که جز سایز تفاوت خاصی با X5 نداره.
با احترام تنها دلیلی که فکر میکنم باعث استفاده از لفظ “گدا بازی” بشه تنفر از لندکروزر هست وگرنه من به ارث بردن قابلیت آفرود و قابلیت اطمینان از لندکروزر و همچنین کپی پیست نکردن هر کاری که رقبا کردن رو چیز بدی نمیدونم.
R@m!n
۲۰ خرداد ۱۴۰۱اگر چیزه بدی نیست چرا لکسوس تو فروش LX به مشکل خورده ؟؟؟ چرا انقدر گرون شده ؟؟؟
حرفه خودمو تکرار کردی اما زدی کوچه علی چپ. گفتم که از لحاظ ساختار و خیلی مسائل یکی هستن و اضافه کردن دو متر چرم و چهارتا مانیتور اسمش لوکس شدن نیست. مهم ترین اصل کاراکتری هست که به ماشین داده میشه و اصلی ترین اقدام هم طراحی هست. چرا کسی به اسکلید نمیگه یوکان لوکس شده یا به X7 نمیگه X5 دراز شده ؟؟؟ اصلا قابلیت آفرود به چه درد یه ماشین ۱۰۰k میخوره که روش مانور داد مگه فورد و جی ام و بنز هم نمی تونستن ؟؟ خودتم می دونی خیلی بهترم می تونستن اما تمرکزشون جای دیگه هست. فروش بالاترشون هم به همین دلیله.
چرا وقتی هیچ چیز برتری تو محصول نیست باید گرون تر از بقیه باشه ؟؟ چرا وقتی تو بوق و کرنا می کنن ما هزینه ساختمون کمتر شده از لحاظ قیمتی رفته بالا ؟؟؟
اینا یعنی گدا بازی و خساست یه برند. قابلیت دوام و این داستانام خیلی وقته تموم شده وقتی موتورای ساده و قدیمیشو گذاشت کنار موتورای جدیدش مثله همه موتورای مدرن عمل می کنه. قبلا هم بهت گفتم با سه نسل لندکروز زندگی کردم و اگرم یادت باشه موقع معرفی نسل جدید لندکروز هم به طور کامل با دلیل گفتم چرا این نسل لایق میراث اجدادش نیست پس بحثو به حاشیه نکش.
راجب کپی و این مسائل هم که هنوز نتونستی برای خودت هضم کنی و بارها بحث کردیم اینکه فقط تو تخیلات تو برندا مهندسی مستقل دارن. صنعت خودرو یه مارکت رقابتیه و دیدن از رو دست همدیگه یه سنت به قدمت تاریخ بشره. تویوتا از رو دست فورد می بینه یا بالعکس و به ازای تمام ماشینای تاریخ این قضیه صدق می کنه.
با احترام به همه اگر برندی ادعای مهندسی مستقل داره زره مفتی بیش نیست حتی پورشه و فراریش.
mos
۲۰ خرداد ۱۴۰۱((اگر چیزه بدی نیست چرا لکسوس تو فروش LX به مشکل خورده ؟؟؟ چرا انقدر گرون شده ؟؟؟))
به چه مشکلی خورده؟ شما فقط داری بازار آمریکا رو میبینی که هنوز هم مشخص نیست نسل جدید چه تعداد میفروشه. سال های قبل LX تو بازار گلوبال سالی ۴۰ تا ۵۰ هزار عدد فروش داشت که میشه پنجمین مدل پرفروش لکسس که با توجه به رنج قیمتیش عالیه. نمیان بخاطر بازار آمریکا شکل و فلسفه این ماشین رو تغییر بدن و فروش گلوبال ش رو خراب کنن، حالا هم با وجود تریم کپستون سکویا جای خالی اس یو وی لوکس ۷۰-۸۰ هزار دلاری تو محصولات تویوتا/لکسس در آمریکا پر شده.
قیمت بالاترش نسبت به رقبای آمریکایی یه بحث جداست که بر میگرده به کیفیت ساخت و هزینه های توسعه و قابلیت هایی که داره. مثلا لکسس فول تایم 4wd رو به صورت استاندارد داره در حالی که تو همون اسکالید و نویگیتور باید ۳-۴ هزار دلار هزینه کنی تا یه 4wd پارت تایم ضعیف تر گیرت بیاد و خیلی موارد دیگه.
((چرا وقتی تو بوق و کرنا می کنن ما هزینه ساختمون کمتر شده از لحاظ قیمتی رفته بالا ؟؟؟))
یه کلام گفتن بخاطر پلتفرم جدید و قطعات مشترکی که تو این پلتفرم میشه استفاده کرد هزینه تولید پایین میاد این شد کردن تو بوق و کرنا؟
قیمتشم با وجود اینکه کامل ریدیزاین شده و این همه بهتر شده یه ذره هم گرون نشده قیمت پایه و تریم بالاترش دقیقا با نسل قبل یکیه اون تریم که میبینی ۱۲۷ هزار دلاره تریم جدیده و چیزی ارائه میکنه که نسل قبلی و نداشت.
((اصلا قابلیت آفرود به چه درد یه ماشین ۱۰۰k میخوره که روش مانور داد))
این و هر چیز دیگه ای که تو LX میبینی چیزی هست که مشتری میخواد وگرنه لکسس هم بلد بود ۱ متر اضافه کنه به طول ماشین و ۴ طرف رو تعلیق مستقل کنه.
((گفتم که از لحاظ ساختار و خیلی مسائل یکی هستن و اضافه کردن دو متر چرم و چهارتا مانیتور اسمش لوکس شدن نیست.))
منم گفتم احیانا این حرف برای اسکالید و نویگیتور و گرند واگنییر صدق نمیکنه؟ اونا ساختارشون با ماشین ارزون تر مشترک نیست ؟
جواب بقیه کامنتت رو هم نمیدم چون قبلاً چندین بار دربارش بحث کردیم و بی نتیجه مونده منم دیگه حوصله ندارم یه چیزی بگم ده نفر از آسمون و زمین بریزن سرم که چرا این حرف رو راجب فلان ماشین زدی.
R@m!n
۲۱ خرداد ۱۴۰۱اینا هیچ کدوم جواب من نبود ولی اگر یه ذره فیتیله تعصبو بکشی قبلا هم بهت گفتم همیشه بحث باهاتو دوست داشتم..
viper2
۲۰ خرداد ۱۴۰۱عزیز من نسل قبلی اسکالید خیلی ماشین خوبی بود همه رپر ها هم خریدن . عرب ها هم پولداراش خریدن . امریکایی های پولدارم خریدن . شما برای اینکه بتونی به راحتی جوابت رو در یابی . سرچ کن مقایسه اسکالید پدال . که برات تمامی مقایسه هایی که با اسکالید انجام شده میاد و فکر میکنم ۳ تا مقایسه بود که توی سه تاش اسکالید اول بود . حالا خودتون برید ببینید . توی چه بحثی کادیلاک بهتره توی چه بحثی ضعیف تر عمل کرده . ولی اینم به نظر من . کادیلاک اسکالید واقعا یه ماشین لوکس تمام عیاره و خیلی با کلاس در کنارش لکسوس lx570 به اون اندازه لوکس نیست اما در کنارش قابلیت افرودم داره . بستگی داره هدف شما از ماشین چیه؟ . من انتخابم کادیلاکه .
Hindenbürg
۲۰ خرداد ۱۴۰۱با توجه به بررسی های سکویا که یکم هم ضد و نقیض بود نمیشه قاطعانه گفت ولی صرفا روی آمار قیمت پایه فورد کمتره
به هر حال انتخاب من فورد هست
ممد ژانگولر
۲۰ خرداد ۱۴۰۱فورد پنج سال پیش تولید شده و قدیمی تره ولی هر چی نگاشون میکنی فرق زیادی با هم ندارن
به فورد رای دادم با این که انتخابهای خیلی بهتر هم وجود داره
RezaRs
۲۰ خرداد ۱۴۰۱خب الان سید اینجا دو گزینه هست جایی یوکان یا تاهو دیدی بش رای بده
ممد ژانگولر
۲۰ خرداد ۱۴۰۱این دوتا که گفتی عشقن 👌
ARMAN
۲۰ خرداد ۱۴۰۱کلا تو این سگمنت آمریکاییا محصولات بهتری میدن
FTB
۲۰ خرداد ۱۴۰۱در عالی بودن اونها شکی نیست ولی شرکت های خوب دیگه ای هم توی این سگمنت هستن
viper2
۲۰ خرداد ۱۴۰۱ماشین با این هیکل فقط ۳۵۰۰ . اخه این چه وضعیه . اره برای کسایی که لنگ پول بنزینن خوبه ولی این ماشینا الان باید یه هشت سیلندر قلدر زیر کاپوتشون باشه که نشون بده جاده مال خودشونه . موتور هشت سیلندرم سندش .
viper2
۲۰ خرداد ۱۴۰۱اینا حداقلش الان باید یه هشت سیلندر ۴۲۰۰ داشته باشن و توی تیپ های بالاتر ۶۴۰۰ سی سی حجم موتور .
new RAMIN
۲۰ خرداد ۱۴۰۱((ماشین با این هیکل فقط ۳۵۰۰ . اخه این چه وضعیه . اره برای کسایی که لنگ پول بنزینن خوبه ولی این ماشینا الان باید یه هشت سیلندر قلدر زیر کاپوتشون باشه که نشون بده جاده مال خودشونه . موتور هشت سیلندرم سندش))
فکر کنم شما در سال 1970 گیر کردی!حجم موتور بیشتر مساوی هست با قدرت بیشتر دیگه تموم شده دورانش…مثالش جیپ هست که برای گرند واگنییر پیشرانه 6.4لیتری تنفس طبیعی شو گذاشت کنار و الان برای مدل 2023میتونی 3لیتری توئین توربو سفارش بدی. هم قدرت بیشتر هم گشتاور بیشتر مصرف کمتر شتاب سریعتر!
یه زمانی تکنولوژی پیشرفت نکرده بود برندی مثل کادیلاک مجبور بود موتور 8.2 لیتری بزاره روی ماشینش و360 اسب قدرت بگیره و 700 نیوتون گشتاور.و از اون ور هم مصرف 20لیتر در حد 100کیلومتر به ارمغان بیاره!حال همون کادیلاک از 6لیتری 650اسب میگیره 900نیوتون گشتاور مصرف 14لیتر! پس نیازی به موتور حجیم تر نیست… همین کادیلاک زمانی مجبور بود پیشرانه 5 لیتری و 6 لیتری بزاره رو ماشیناش قدرت ها 200 و 250 اسب مصرف 15لیتر! حال چون پیشرفت تکنولوژی حاصل شده 2لیتری و 3 لیتری 250 و 300 اسب میشه گرفت با مصرف 9 لیتر خب پس همین موتورهارو میزاره رو مدلهای ارزونش.
درحال حاضر وقتی میشه از 1.5لیتر موتور180الی 200 اسب و از 2لیتر230الی 300اسب و از 3لیتر 400اسب(حتی 500 اسب)گرفت با مصرف پایین دیگه هیچ لزومی نداره پیشرانه حجیم 5 لیتری8سیلندر گذاشت روی ماشینا…درخصوص فشار روی موتور هم باید گفت 80درصد قدرت پیشرانه های کم حجم دور زیر 4هزار دردسترسه فشاری زیادی روی قطعات موتور نیست…
از قرن قبلی بیا بیرون…الان در سال 2022 هستیم…موتور حجیم دلیلی بر بهتر بودن و قوی تر بودن سریعتر بودن نیست…البته 50سال پیش اینشکلی بود ولی نه الان. اگر دوران برقی ها فرا نمیرسید قطعا تا 10 سال دیگه قطعا اکثر برندها ماشیناشونو موتورهای 2 لیتری و 1 لیتری میگذاشتن قدرت 300 و 400 اسب مصرف 3 و 4 لیتر، ولی خب دیگه داریم وارد عصر برقی ها میشیم تا 8 سال دیگه 80درصد برندهای دنیا بیشترمدلهاشونو برقی و هایبرید کردن.
javadhy
۲۰ خرداد ۱۴۰۱آقا رامین میشه جواب بنده رو زیر مطلب بسترن b30 بدی
new RAMIN
۲۰ خرداد ۱۴۰۱((آقا رامین میشه جواب بنده رو زیر مطلب بسترن b30 بدی))
کامنتتون و سوالتون رو دیدم. باشه جواب خواهم داد ولی اینجا نه،جاش اینجا نیست. پدال یه پست جدید ماشین چینی بزاره جوابتون رو اونجا خواهم داد. سوال شما رو بله و خیر میشه جواب داد ولی قبلش باید یه سری اطلاعات کلی بگم.
ارسلان
۲۰ خرداد ۱۴۰۱کدوم ماشین 6 لیتری 650 اسبی مصرفش صدی 4 لیتر هست ؟؟
نیازی نیست برای نقد کردن یک روند از یه کلاغ چل کلاغ استفاده کنی چون اون اسمش دیگه نمیشه نقد اسمش میشه حمله و تخریب به وسیله ی نشر ضد اطلاعات (انتشار عمدی اطلاعات غلط)
اینکه میگی یک زمانی تکنولوژی پیشرفت نکرده بود و فلان خودروساز امریکایی مجبور حجم بالا بزنه چون تکنولوژیش نبود و تعمیم ش میدی به سال ۱۹۷۰ باید بگم که همچین خبری نیست
تکنولوژی توربو , ایده ی اولیه ش از سال 1885 میلادی شکل گرفت و توی جنگ جهانی دوم هم بصورت گسترده استفاده میشد
نه اینکه چون توربو وجود نداشته فلان خودروساز مجبور به افزایش حجم میشده
اینکه الان اکثر انجین های ماشین به سمت توربو رفتن دلیلش فقط و فقط پاس کردن استانداردهای آلایندگی بوده و نه بیشتر !!
کامنتت کاملا مغرضانه بود و تهی از حقیقت !!
مورد بعدی هم که میگی از یه موتور ۱.۵لیتر موتور۱۸۰الی ۲۰۰ اسب میگیرن یه توضیحی هم در اینباره بدم
البته من در ابتدا بگم که به نظم شما این همه مقدمه چینی کردی که در نهایت در 2 پاراگراف آخرت بیای اینجوری نتیجه گیری کنی و بگی انجین 1.5 لیتری محصولات چینی خیلی خوبه و حرف نداره !!
ببین عزیزم ما توی انجین یه چیزی داریم به اسم نسبت تراکم که هر چی نسبت تراکم در هر سیلندر به نسبت گنجایش استانداردش بیشتر باشه در اون صورت گشتاور بیشتری خواهیم داشت که باعث افزایش قدرت میشه و به همون اندازه هم انجین زودتر مستهلک میشه این خلاصه مکانزیزم توربو هست ولی اینجوری نیست که بگیم از 1 لیتر 180 اسب میگیرم و آب از آب تکون نمیخوره این رَوِش یه پوینت منفی برای مصرف کننده و یه بیگ پوینت مثبت برای تولید کننده است چون به دلیل استهلاک بالا باعث افزایش فروش لوازم یدکی میشه و هم اینکه عمر مفید خودرو هم خیلی پایین میاد در نتیجه باعث افزایش فروش خودرو هم خواهد شد چون ماشین های در حال استفاده خیلی زودتر به قبرستان خودرو خواهند رفت
افزایش تعداد سیلندر هم به افزایش اسب بخار منتهی میشه ولی برخلاف دیدگاه عموم مردم اسب بخار بالا به معنی قدرت بیشتر نیست و قدرت مربوط به گشتاور هست اسب بخار در حقیقت میزان کار انجام شده در واحد زمان هست
ساده بخوام بگم یعنی دور گرفتن انجین بالا خواهد رفت یعنی انجین در زمان کوتاه تر به دورهای بالاتر میرسه
ارسلان
۲۰ خرداد ۱۴۰۱کامنتت رو دوباره خوندم رامین و دیدم بخاطر رعایت نکردن فاصله باعث شدی من 14 لیتر رو 4 لیتر بخونم و یه سری مسائل از قلم افتاده رو هم بگم
ببین عزیز دل
انجین توربو علاوه بر معایبی که براش در کامنت قبلی گفتم یه سری معایب دیگه هم داره که یادم رفت بگم
1- ماشین توربو توی سربالایی با انجین نامتناسب کم میاره مخصوصا ماشین های حجم پایین که ضعف انجین بخاطر پایین بودن حجم شون رو با توربو خواستن جبران کنن
2-جدای از استهلاک هزینه نگهداری رو به شدت بالا میبره به دلیل لزوم تهیه بنزین سوپر یا مکمل که مکمل خودش چن برابر خروجی اگزوز عادی یه ماشین تنفس طبیعی آلوده کننده هست
3-توربو از یه دوره مشخصی وارد مدار میشه که اگه انجین ماشین ضعیف باشه مثله 1.5 لیتری و تناسبی نداشته باشه با وزن و ابعاد خودرو نه تنها باعث کاهش آلودگی و کاهش مصرف سوخت نمیشه بلکه باعث افزایش الودگی و مصرف سوخت میشه برای مثال وقتی توربو وارد مدار نشده مثل حرکت در ترافیک
4-توی مدار بودن توربو به مدت طولانی مخصوصا در دورهای بالا به توربو صدمه میزنه و باعث سوختن توربو میشه و هزینه هنگفتی رو دست صاحبش میزاره
و در آخر اینم بگم نظرات من در موافقت با کاربر وایپر 2 نبوده و صرفا در جهت روشن شدن دوگانه ی مسیره توربو و تنفس طبیعی بیان شده / از نظره من هر ماشینی یه انجینی میطلبه متناسب با نیاز و کاربرد اون ماشین
viper2
۲۰ خرداد ۱۴۰۱داداش دمت گرم ایول . بالاخره یکی هم به اصل موضوع و ربط دوام با ضریب تراکم پی برد . چیزی که من ماها به المانی باز ها گفتم اما کو گوش شنوا؟ . از کامنتت لذت بردم اطلاعات علمی توش بود
دکتر استاپ
۲۰ خرداد ۱۴۰۱موتور ۸ سیلندر به چه درد مصرف کننده میخوره
تو دقیقا میخوای چیکار کنی که ۴۰۰ اسب برات کمه
وقتی همین کافیه چرا باید مالیات و پول بنزین بیشتر داد
تازه الان بنزین نزدیک ۲ دلار شده
Erfan
۲۰ خرداد ۱۴۰۱دیگه دوران حجم بالا و تعداد سیلندر بالا تموم شده اون ۲۰سال پیش بود که از ۸سیلندر ۲۰۰اسب بخار میکشیدن
الان وقتی میتونن موتور با حجم کمتر و سیلندر کمتر با بازدهی بالا تر بدن چه دلیلی داره که دیگه ۸سیلندر استفاده بکنن.
در ضمن همین حالا ماشین به این بزرگی صفر تا صد ۶ثانیه ای داره واقعا بیشتر از این نیاز نیست اصلا
viper2
۲۰ خرداد ۱۴۰۱مگه من میگم بیان از هشت سیلندر ۲۰۰ اسب بگیرن؟ نه حاجی هشت سیلندر کلا فرق میکنه . اینو کسایی که تجربه کردن ماشین امریکایی هشت سیلندر رو میدونن . حتی کافیه فقط چند بار تجربه کرده باشین . کلا فرق میکنه . حتی اگه از ۵۷۰۰ سی سی ۲۰۰ اسب بگیرن . من میگم بیاد یه چیزی مثل جمس باشه ۶۲۰۰ سی سی . وقتی تو بلوار داری میپیچی یه دریفت خفن بزنی لاستیک عقبت به دود سفید تبدیل شه . این با شیش سیلندر نمیشه .
Erfan
۲۰ خرداد ۱۴۰۱دوست عزیز این که شما میگین هدفتون عین مردم آزاری آخه سر بلوار دریفت بکنی 😂
مگه توکیو دریفته.
درضمن بحران جهانی گرمایش خیلی مهمه باید تولید کربن دی اکسید کمتر بشه چه بخواهیم چه نخواهیم.
این هم که میگین با ماشین ۶سیلندر نمیشه دریفت زد از اون حرفا بودا😅
یعنی الان این همه ماشین بنز بی ام و تویوتا نیسان و غیره که ۶سیلندر هستند دریفت نمیتونن بکنن ها.
البته حرف شما درسته که تجربه ۸سیلندر چیز دیگه ای هست اما دنیا عوض شده به نظرم خود من ۴یا۶سیلندر بهترین انتخاب میتونه باشه نه زیاده نه کم
TML BN
۲۰ خرداد ۱۴۰۱عرفان درسته ولی واقعا خودرو هه سهم کمی در آلودگی دارن اینها تمام بهونه است مشکل اصلی یک جای دیگه است
JDM lover
۲۰ خرداد ۱۴۰۱با موتور شیش سیلندر نمیشه دریفت زد!!!!!!!!!
ایا تویوتا سوپرا mk4 با موتور 2jz شیش سیلندر برای شما یک لطیفه است؟؟؟
نیسان gtr اسکایلاین با موتور rb26 برای شما یک لطیفه است؟
viper2
۲۰ خرداد ۱۴۰۱کاش تو واتساپ میتونستیم با هم بحث کنیم . من نمیدونم الان چجوری دقیقا منظورمو برسونم . هم حرف شما درسته هم حرف من . من دارم میگم یه چیزی مثل جنرال موتورز باشه برای نسخه های بالا موتور هشت سیلندر داشته باشه .
javadhy
۲۰ خرداد ۱۴۰۱منظورتو گرفتم میخواستی بگی شخصیت یه شاسی سه ردیفه با هشت سیلندر تکمیل میشه
حرفت منو یاد حرف جرمی کلارکسون انداخت که توی بررسی فورد gt خیلی ازش تعریف کرد ولی تهش گفت با یه کابین بهتر و یه موتور ۸ سیلندر این ماشین بهتری بود و ریچارد هموندم با تعریف از موتور ۶ سیلندر فورد gt گفت هیچوقت این موتور نمیتونه شخصیت یه موتور ۸ سیلندرو داشته باشه
javadhy
۲۰ خرداد ۱۴۰۱ولی نظر شخصیم اینه در طول زمان انجین های v8 تبدیل به یک نوع سمبل و نماد شدن ولی دنیا تغییر کرده و شخصا موتور های v6 و i6 رو خیلی به صرفه تر و در کل بهتر میدونم (با اینکه v8 یه چیز دیگس)
datsun
۲۰ خرداد ۱۴۰۱نیسان و تویوتا با چهار سیلندر هم دریفت میکشن شش سیلندر که جایی خود دارد
سیلویا ، ae86 کرولا ، gt86, gr 86 همه اینا چهار سیلندر بودن
viper2
۲۰ خرداد ۱۴۰۱آفرین زدی تو خال باریکلا .
TML BN
۲۰ خرداد ۱۴۰۱چجوری سکویا جلو زد دیشب که هیچکس دوستش نداشتو همه هیتش کردن😐
مازیار
۲۰ خرداد ۱۴۰۱خوب واسه اینکه کمتر از پنجاه نفر کامنت میزارن
اما بالای هزار نفر رای میدن
mos
۲۰ خرداد ۱۴۰۱ظرفیت بکسل سکویا بیشتره، ۹۵۲۰ پوند که میشه ۴۳۱۸ کیلوگرم.
Maximum Towing Capacity of up to 9,520 lbs
مصرف سوختش هم هنوز اعلام نشده ولی تاندرا هایبرید ترکیبی ۱۰.۶ لیتر (۲۲mpg) مصرف میکنه و سکویا با توجه به اینکه ارتفاعش کمتره و سبک تره احتمالا یکم بهتر باشه یعنی حدود ۱۰ لیتر.
Erfan
۲۰ خرداد ۱۴۰۱تویوتا توی اسب بخار و گشتاور اختلاف زیادی داره اما توی شتاب صفر تا صد و چهارصد متر با فورد برابره که همه چیز معلوم میشه.
سیستم هیبرید گذاشتند که فقط مصرف سوختش نصبت به فورد ۱لیتر کمتره که خیلی بده.
همین سیستم هیبرید و باطری ها باعث شدند که فضای داخل کابین ردیف سوم و پشت ماشین کم بشه که عملا این سیستم هیبرید نه در سرعت و نه در شتاب هیچ سودی نداشته برای تویوتا پس عملا بی فایده.
فروش در آمریکا هم که همه چیز رو معلوم میکنه حدود ۱۰برابر فورد فروش بیشتری داشته.
چیز هایی که توی این سگمنت مهمه رو همش فورد برتری داره ظرفیت بکسل بیشتر فاصله محوری بیشتر طول خود ماشین بیشتر.قیمت پایه کمتر از تویوتا
واقعا اگه دلیلی برای انتخاب تویوتا هست دوستان لطفا بگید که به اطلاعاتمون افزوده بشه با تشکر🌷
بهزاد
۲۰ خرداد ۱۴۰۱شتاب تو این کلاس اهمیت بالایی نداره و همین اعداد هم بیشتر از نیاز بسیاری از خریدارانه.
ردیف سوم بیشتر برای کودکان مورد استفاده قرار میگیره و تستر های مجلات که میرن اونجا میشینن به این فاکتورها دقت نمیکنند و لزوما همه ی خریداران از این ردیف همواره استفاده نمیکنند.
آمار فروش مربوط به نسل قبل سکویا هست که عمر طولانی در بازار داشت و هرگز نمیتونست بیشتر از این باشه و مدل جدید سکویا براحتی ظرف ۲ الی ۳ سال به بیش از ۵۰ هزارتایی میرسه.
اونجا یک معیاری هست به نام هزینه ی مالکیت که معمولا یک برآورد ۵ ساله میکنند از قبیل هزینه ی بیمه ، مصرف سوخت ، افت قیمت و مالیات و… که در آخر مثلا میان یک قیمت حدودی اعلام میکنند که به واقعیت نزدیکه و این قیمت پایه به هیچ عنوان تعیین کننده برای خریدار نیست و بدون کوچکترین شکی محصولات تویوتا در بیشتر زگمنت ها و همین کلاس اول یا دومه.
اگر بر پایه مصرف سوخت در نظر بگیریم که ماهیانه مثلا ۶۰ لیتر سکویا کمتر مصرف کنه سالیانه نزدیک ۱۰۰۰ دلار صرفه جویی داره به همراه مالیات کمتر به خاطر هیبرید بودن و بعد از ۵ سال هزاران دلار در جیب مشتری باقی میمونه.
Amir Machine
۲۰ خرداد ۱۴۰۱اتفاقاً ردیف سوم تو این کلاس خیلی هم اهمیت داره، سعی نکنید مشکل سکویا رو با این حرفا ماست مالی کنید، کسی که نیازی به صندلیهای ردیف سوم نداشته باشه سراغ SUV فول سایز نمیره، کسی هم که ردیف سوم رو برای بچهها بخواد میره یه کراساوور سه ردیفه میخره نه غولهایی مثل سکویا و اکسپیدیشن
فروش سکویا هم هیچ وقت به رقبای آمریکایی حتی نزدیک هم نخواهد شد، نسل قبلی این ماشین بیشترین فروشی که داشت 30 هزار تا بود اونم زمانی که تازه وارد بازار شده بود، بعد از اونم فروشش اومد رو حدود 13 هزارتا درحالیکه سال پیش تاهو و سابربن 155 هزارتا فروختن
پادشاهان این کلاس بدون شک آمریکاییها هستن
بهزاد
۲۰ خرداد ۱۴۰۱کسی که مثلا ۵ تا بچه ی بالای ۲۰ سال داشته باشه و همگی هنوز تو خونه ی پدری موندن میرن یک برند دیگه میخرن و این مورد نباید جزو نگرانی ها و دلواپسی شما باشه!
خریداران این خودرو کسانی هستند که فضای داخلی بزرگ و یدک کشی مورد نیاز دارن هستند به اضافه ی کسانی که هزینه ها براشون اهمیت داره و بازار خودرو برخلاف تصور شما بر اساس پادشاهی پیش نمیره و همه چیز به تجارت مرتبته که آیا یک محصول میتونه در یک بازه ی زمانی حضور پول ساز باشه یا خیر.
یک زگمنت و کلاس خودروی در یک منطقه یا کشور دارای میزان مشخصی کشش هست و مثلا این کلاس سالیانه در میان رده ۶۰۰ هزارتا مشتری بالقوه داره و یک برند ممکنه ۱۰۰ هزار بتونه بفروشه و برند دیگر ۵۰ هزار و… و برندهایی مثل تویوتا که اشتراکات تولید زیادی در مدلهای خودشون دارن ممکنه با فروش یک سوم یک برند دیگر سوددهی بهتری داشته باشند.
این محصول همین که حضور داره و درصدی از بازار رو پوشش و مشتری میاد سمتش بین همین پادشاهان یک موفقیته و ۳ سال دیگه خود شما اگر عمری باشه میای آمار فروش را اعلام میکنی.
IMAN99
۲۴ خرداد ۱۴۰۱همونطور که قبلا هم ثابت کردیم که بهزاد و چند نفر دیگه مثل شما متعصبانه و غیر عقلانی نظر دادید و برای موردی که طرفدارش هستین نه تنها حاظر نیستید منطقی حرف بزنید بلکه کاملا غلط و از رو تعصب و نادرست نظر دادید بازم مثل دفعات قبلی که ثابت مردیم حرفاتون اشتباه بوده بازم ثابت میکنیم که حرفاتون اشتباهه و از روی تعصبه و حرفایی که ما گفتیم درسته ثابت هم کردیم
مثل اینجا هم که خود تویوتا هم اعتراف کرده نمیتونه با امریکایی ها رقابت کنه و کم میاره بعد شما اینجا مثل پاپکورن بالا پایین می پرید و میخواید رو توهمات خودتون پافشاری کنید که غلطه
درستش همین بود که قبلا گفتیم و اثبات هم شد که برتری امریکایی ها کلا بهترین از همه نظر در همه چیز فقط از امریکا و اروپا بوده و در این کلاس هم پادشاهی میکنن و برتری در فروش و تجارت و در اصل کار برتری علمی مهندسی و هنری و همه چیز از همه نظر در همه چیز بهترین هستن اروپایی ها و امریکایی ها بهترین هستن در همه چیز از همه نظر مطلق مگر خودشون با خودشون رقابت کنن
پدرام
۲۰ خرداد ۱۴۰۱چراغ خطر عمودی تو اس یووی های فول سایز ماشین رو جذاب تر می کنه
JDM lover
۲۰ خرداد ۱۴۰۱با این پول گزینه های خیلی بهتری هست ولی من بین این دو انتخابم فورده
mahdi-es17
۲۰ خرداد ۱۴۰۱خب انتخاب سختیه :/پس دوتاش میخریم؟
Behnam1012
۲۱ خرداد ۱۴۰۱این نسل سوکیا خیلی خوب شده
سپهر
۲۱ خرداد ۱۴۰۱چرا این تویوتا یه ذره اصالت و شخصیت طراحی نداره،اگه لوگوی ماشین رو برداری اصلا معلوم نیست چیه
آدمیزاد
۲۲ خرداد ۱۴۰۱هیچ نقطه قوتی تو فورد نمی بینم
نیکدست
۱ تیر ۱۴۰۱سکویا خوشگل تره و مردونه تره…