مرحلهٔ یکچهارم نهایی، گروه چهارم، شاسیبلندهای فول سایز، دوئل آخر
نتایج دوئل قبلی بین مزدا CX-9 و بیوک انکلیو
مجموع آراء: ۱۱۴۹
آراء مزدا: ۶۸۹
آراء بیوک: ۴۶۰
پیروز دوئل: مزدا با کسب ۶۰ درصد از کل آراء
دوئلهای این گروه در مرحلهٔ یکچهارم نهایی | |
تویوتا هایلندر | جیامسی آکادیا |
جیامسی آکادیا | |
بیوک انکلیو | مزدا CX-9 |
مزدا CX-9 | |
فورد اکسپلورر | شورلت تراورز |
؟ |
فورد اکسپلورر
تاریخ معرفی: نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۹
پلتفرم: CD6 فورد
امتیاز از کارانددرایور: ۷.۵ از ۱۰
امتیاز از موتورترند: ۷.۸ از ۱۰
فروش سال ۲۰۲۰ در آمریکا: ۲۲۶,۲۱۵ دستگاه
فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۲۱۹,۸۷۱ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از NHTSA
تصادف از جلو: پنج ستاره
تصادف از طرفین: پنج ستاره
چپ کردن: چهار ستاره
امتیاز کلی: پنج ستاره
گارانتی: ۳ سال یا ۵۸ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۵ سال یا ۹۶ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: سواری نرم و راحت، صندلیهای جلوی راحت، گزینههای متنوع پیشرانه، کابین جادار با فضای کافی برای بار و سرنشینان
نقاط منفی: فضای تنگ صندلیهای ردیف سوم که فقط برای کودکان مناسب است، برخی متریال داخلی میتوانستند بهتر باشند، در تیپهای بالایی قیمت خیلی افزایش پیدا میکند
چکیده: با کمی اغماض، اکسپلورر یک کراساوور تقریباً کمنقصی است و در این سگمنت شلوغ انتخاب کاربردی و راحتی برای خانوادهها محسوب میشود
شورلت تراورز
تاریخ معرفی: نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۷
پلتفرم: C1XX جنرال موتورز
امتیاز از کارانددرایور: ۶.۰ از ۱۰
امتیاز از موتورترند: ۸.۳ از ۱۰
فروش سال ۲۰۲۰ در آمریکا: ۱۲۵,۵۴۶ دستگاه
فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۱۱۶,۲۵۰ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از NHTSA
تصادف از جلو: پنج ستاره
تصادف از طرفین: پنج ستاره
چپ کردن: چهار ستاره
امتیاز کلی: پنج ستاره
گارانتی: ۳ سال یا ۵۸ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۵ سال یا ۹۶ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: کابین جادار، پیشرانهٔ V6 قدرتمند و کممصرف، شتاب گیری هیجانانگیز، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی کاربردی و مناسب
نقاط منفی: حس ارزانقیمت در داخل با قسمتهای پلاستیکی زیاد، نقاط کور بزرگ در عقب، آپشنهای جذاب همگی سفارشی هستند، افت قیمت نسبتاً زیاد در بلندمدت
چکیده: برای خانوادههایی که خواهان مینیون هستند، شورلت تراورز جایگزین مناسبی محسوب میشود که مصرف سوخت خیلی بالایی هم ندارد
مقایسهٔ مشخصات فنی
شورلت تراورز | فورد اکسپلورر | |
پیشرانه | ۳.۶ لیتری V6 | ۲.۳ لیتری I4 |
تنفس | طبیعی | توربوشارژ |
قدرت | ۳۱۰ اسب بخار | ۳۰۰ اسب بخار |
گشتاور | ۳۶۰ نیوتن متر | ۴۲۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۹ سرعته اتوماتیک | ۱۰ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | جلو یا چهارچرخ | عقب یا چهارچرخ |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۶.۵ ثانیه | ۶.۲ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۵.۱ ثانیه | ۱۴.۹ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۱۰ کیلومتر/ساعت | ۲۰۰ کیلومتر/ساعت |
توقف از ۱۱۰ | ۵۳.۶ متر | ۵۱.۸ متر |
شتاب جانبی | ۰.۸۳ جی | ۰.۸۱ جی |
مصرف سوخت | ۱۱.۷ لیتر ترکیبی | ۱۰.۲ لیتر ترکیبی |
ظرفیت باک | ۸۲ لیتر | ۷۰ لیتر |
وزن | ۲۱۲۳ کیلوگرم | ۲۰۴۰ کیلوگرم |
ظرفیت بکسل | ۲۲۷۰ کیلوگرم | ۲۵۴۰ کیلوگرم |
طول | ۵,۱۸۹ میلیمتر | ۵,۰۴۹ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۳,۰۷۱ میلیمتر | ۳,۰۲۵ میلیمتر |
حجم صندوق بار | ۶۵۰ تا ۲۷۸۰ لیتر | ۵۱۵ تا ۲۴۹۰ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۸ نفر | ۷ نفر |
قیمت پایه آمریکا | ۳۴,۸۹۵ دلار | ۳۵,۰۴۰ دلار |
قیمت موردبررسی | ۳۶,۸۹۵ دلار | ۳۷,۰۴۰ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
کافر مقدس
۱۰ اسفند ۱۴۰۰چقدر ارزونن
اینجا یک نیم باید بدی دیگینیتی و دوستان !
مردیم از خوشی
۱۰ اسفند ۱۴۰۰واقعا این دوئل ها اصلا منطقی نیست 😑
تو رقابت قبلی که بالا لینکش هست متن مزدا پیروز شد چون فن ها ژاپنی بیش تر بودند
برتری ها مزدا نسبت به انکلیو : هیچی ! تقریبا هیچی !!!
برتری های انکلیو : قدرت بیش تر ، شتاب خیلی بیش تر ، باک بزرگ تر ، گارانتی کلی بیش تر ، گارانتی قوای محرکه بیش تر موتور تنفس طبیعی ! V6 !!!! ظاهر بیرونی کاملا با ابهت تر ، ظرفیت بکسل بیش تر ، حجم صندوق بیش تر ، ترمز گیری بهتر ، گیربکس ۹ سرعته
ولی مزدا برد میدونم مزدا هم خوبه ولی ۹۵ درصد این دوئل ها تعصب خالصه از همین حالا تقریبا میشه نتیجه همه را از قبل حدس زد ، یکم منطق فقط اینقدر 🤏
ALIREZA
۱۰ اسفند ۱۴۰۰مردیم از خوشی این رای گیری ها خیلی اهمیت نداره آمار فروش خیلی چیزارو مشخص میکنه من تو همون مقاله بهتون گفتم چه مزدا چه جی ام سی چه شورلت طرف حسابشون فورد اکسپلورر هست
شاهرخ
۱۰ اسفند ۱۴۰۰دقیقا اکثرا تعصبی رای میدن
از ژاپنی فنا بدتر آلمانی فنان چون بیشترن
R@m!n
۱۰ اسفند ۱۴۰۰مزدا بهترین سواری و با کیفیت ترین کابین رو در کنار اکسپلورر ارائه میده تو این کلاس اما از لحاظ فنی پشت اکسپلورر قرار می گیره.
در کل جدی نگیرین اینا همش مقایسه های آماتور هست و همون جنبه طرفداری داره نه بیشتر.
مردیم از خوشی
۱۰ اسفند ۱۴۰۰اتفاقا جزو نکات مثبت انکلیو هم سواری و هندلینگ خوب بود
درباره طرفداری هم خب بازم باید یه حد و اندازه ای باشه بعضاً اگه پراید برقی هم جلوشون بزاری میگند بهتر از تسلاست 😂
R@m!n
۱۰ اسفند ۱۴۰۰هیچکدومشون محصولاته ضعیفی نیستن همشونم هم سواری خوبی دارن هم کیفیت خوبی فقط انتخاب بین بهترین هاست فاصله ها خیلی نزدیکه. تو همه کلاسا اکثرا همینطوره.
مردیم از خوشی
۱۰ اسفند ۱۴۰۰برتری کامل با شورلت هست
کوبیده
۱۰ اسفند ۱۴۰۰کیفیت فورد ک فرسخ ها بالاتر از شورلته
Jdm باز
۱۰ اسفند ۱۴۰۰انتخابم اکسپلورر
شتاب بهتر
مصرف کمتر موتور اکوبوست
ظرفیت بکسل بیشتر
گشتاور بیشتر
امار فروش هم نشون میده که اکسپلورر تونسته اعتماد خریدار هارو جلب کنه
حسین
۱۲ اسفند ۱۴۰۰فقط نگاه کن پدال چی نوشته :)))))))))))))))))))
نتایج دوئل قبلی بین مزدا CX-9 و بیوک انکلیو
مجموع آراء: ۱۱۴۹
آراء مزدا: ۶۸۹
آراء بیوک: ۴۶۰
پیروز دوئل: بیوک انکلیو با کسب ۶۰ درصد از کل آراء
پیروز بیوک ؟؟؟ :))))
عینه مزدا 3 و آئودی که با اینکه رای مزدا بیشتر بود آئودی رو برنده کردین :))))))