تویوتافورد

دوئل فینال، فورد اکسپلورر یا تویوتا هایلندر؟

مرحلهٔ نهایی، گروه هفدهم، کراس‌اوورهای فول سایز

در مرحلهٔ فینال سری دوئل‌های خودرویی پدال امروز نوبت به گروه هفدهم یا کراس‌اوورهای فول سایز رسیده است. در این گروه در ابتدا دوازده خودرو حضور داشتند که از بین آن‌ها علاوه بر دو فینالیستی که حالا به مصاف هم رفته‌اند، چهار کراس‌اوور دیگر شامل مزدا CX-9، شورلت تراورز، جی‌ام‌سی آکادیا و بیوک انکلیو به مرحلهٔ یک‌چهارم نهایی رسیدند. از این مرحله نیز چهار خودرو به نیمه‌نهایی صعود کردند و نهایتاً از بین آن‌ها فورد اکسپلورر با غلبه بر جی‌ام‌سی آکادیا و تویوتا هایلندر با مغلوب کردن مزدا CX-9 خود را به فینال رساند. این دو مدل پرفروش‌ترین کراس‌اوورهای این کلاس در بازار آمریکا هستند که این نشان می‌دهد نظر مخاطبان پدال لااقل در این گروه مطابق با خریداران آمریکایی بوده است. البته هنوز کار تمام نشده و باید از بین این دو خودرو، یکی را به‌عنوان برندهٔ گروه کراس‌اوورهای فول سایز انتخاب کنید. آخرین دوئل این گروه در مرحلهٔ قبلی هم بین تویوتا هایلندر و مزدا CX-9 برگزار شد که نتیجهٔ آن را مشاهده می‌کنید.

نتیجهٔ دوئل قبلی بین تویوتا هایلندر و مزدا CX-9

مجموع آراء: ۱۵۷۵

آراء تویوتا: ۸۵۰

آراء مزدا: ۷۲۵

پیروز دوئل: تویوتا هایلندر با کسب ۵۴ درصد از کل آراء

تویوتا هایلندر

تاریخ معرفی: نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۹

پلت‌فرم: TNGA GA-K تویوتا

امتیاز از کارانددرایور: ۸.۰ از ۱۰

امتیاز از موتورترند: ۸.۵ از ۱۰

فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۲۶۴,۱۲۸ دستگاه

فروش سال ۲۰۲۲ در آمریکا: ۲۲۲,۸۰۵ دستگاه

رتبهٔ ایمنی از NHTSA

تصادف از جلو: چهار ستاره

تصادف از طرفین: پنج ستاره

واژگونی: چهار ستاره

امتیاز کلی: پنج ستاره

گارانتی: ۳ سال یا ۵۸ هزار کیلومتر

گارانتی قوای محرکه: ۵ سال یا ۹۶ هزار کیلومتر

نقاط مثبت: طراحی بیرونی زیبا و جذاب، تجهیزات استاندارد سخاوتمندانه، سیستم‌های ایمنی استاندارد زیاد، فضای بار کافی، نسخهٔ هیبریدی بسیار کم‌مصرف، تزئینات داخلی لوکس در تیپ‌های بالایی

نقاط منفی: رانندگی کم‌هیجان و کسل‌کننده، فضای تنگ صندلی‌های ردیف سوم، طراحی شلوغ داشبورد، گشتاور ناکافی موتور در دورهای پایین، سواری مواج و شناور

چکیده: هرچند هایلندر از ویژگی‌های مثبت زیادی مثل ارائهٔ نسخهٔ هیبریدی کم‌مصرف و تجهیزات فراوان برخوردار است اما همچنان در پس پیشتازان کلاس کراس‌اوورهای سه ردیفه قرار می‌گیرد و برای جلب نظر رانندگان به جذابیت بیشتری نیاز دارد

فورد اکسپلورر

تاریخ معرفی: نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۹

پلت‌فرم: CD6 فورد

امتیاز از کارانددرایور: ۷.۵ از ۱۰

امتیاز از موتورترند: ۷.۹ از ۱۰

فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۲۱۹,۸۷۱ دستگاه

فروش سال ۲۰۲۲ در آمریکا: ۲۰۷,۶۷۳ دستگاه

رتبهٔ ایمنی از NHTSA

تصادف از جلو: پنج ستاره

تصادف از طرفین: پنج ستاره

چپ کردن: چهار ستاره

امتیاز کلی: پنج ستاره

گارانتی: ۳ سال یا ۵۸ هزار کیلومتر

گارانتی قوای محرکه: ۵ سال یا ۹۶ هزار کیلومتر

نقاط مثبت: سواری نرم و راحت و درعین‌حال کنترل‌شده، صندلی‌های بزرگ و راحت، گزینه‌های متنوع پیشرانه، کابین جادار با فضای کافی برای بار و سرنشینان، ارائهٔ نسخه‌های اسپرت ST و هیبریدی کم‌مصرف

نقاط منفی: فضای تنگ صندلی‌های ردیف سوم که فقط برای کودکان مناسب است، متریال کم‌کیفیت و پلاستیکی کابین، در تیپ‌های بالایی قیمت خیلی افزایش پیدا می‌کند، فقدان پورت USB در ردیف سوم

چکیده: فورد اکسپلورر کراس‌اوور فول سایز کاملاً مناسبی است که برای خانواده‌ها راحت و کاربردی خواهد بود و با کمی اغماض می‌توان آن را انتخاب خوبی دانست ولی در کلاسی حضور دارد که پر است از رقبای درخشان و قابل‌توجه با ویژگی‌های جذاب فراوان

مقایسهٔ مشخصات فنی

تویوتا هایلندر

فورد اکسپلورر

پیشرانه ۳.۵ لیتری V6 ۲.۳ لیتری I4
تنفس طبیعی توربوشارژ
قدرت ۲۹۵ اسب بخار ۳۰۰ اسب بخار
گشتاور ۳۵۵ نیوتن متر ۴۲۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۱۰ سرعته اتوماتیک
محور محرک جلو یا چهارچرخ عقب یا چهارچرخ
شتاب صفر تا ۹۶ ۷.۰ ثانیه ۶.۰ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۵.۵ ثانیه ۱۴.۵ ثانیه
شتاب جانبی ۰.۸۵ جی ۰.۸۱ جی
توقف از ۱۱۰ ۵۰.۹ متر ۵۱.۲ متر
پیست Figure-8 ۲۷.۴ ثانیه ۲۷.۷ ثانیه
دایرهٔ چرخش ۱۱.۴ متر ۱۱.۸ متر
حداکثر سرعت ۱۸۵ کیلومتر/ساعت ۱۸۰ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۱۰.۲ لیتر ترکیبی ۱۰.۲ لیتر ترکیبی
ظرفیت باک ۶۸ لیتر ۶۸ لیتر
وزن ۲۰۴۰ کیلوگرم ۲۰۷۰ کیلوگرم
ظرفیت بکسل ۲۲۷۰ کیلوگرم ۲۴۰۰ کیلوگرم
طول ۴,۹۵۰ میلی‌متر ۵,۰۶۲ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۲,۸۵۰ میلی‌متر ۳,۰۲۵ میلی‌متر
حجم صندوق بار ۴۵۰ لیتر ۵۱۰ لیتر
ظرفیت سرنشین ۷ یا ۸ نفر ۷ نفر
قیمت ۳۸,۷۹۰ دلار ۴۰,۳۵۵ دلار

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

کدام کراس‌اوور فول سایز را بیشتر می‌پسندید؟

نمایش نتایج

Loading ... Loading ...

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۹ دیدگاه‌ها

  1. Reza Waffen SS

    ۲۴ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (5359 ديدگاه)

    اکسپلورر انتخابم هر طور حساب کنی مصرف سوخت اکسپلورر باید کمتر از هایلندر باشه

    موافقم 37
    مخالفم 60
    1. علی

      ۲۴ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (839 ديدگاه)

      با احترام به جناب فورد ، به تویوتا هایلندر رای دادم ، موتور تنفس طبیعی عالی ، کم استهلاک تر کم هزینه تر و طول عمر مفید بالاتر ، درضمن شهادت میدم که
      قدمت و اصالت فورد و بنز را هیچ شرکتی نداره و برای این دو شرکت معظم احترام ویژه ای قائل هستم

      موافقم 60
      مخالفم 9
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۲۴ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (10474 ديدگاه)

        حتی مقاله را هم نخواندم ، چرا ؟!
        چون وقتی با اختلاف فراوان هایلندر صدر جدول فروش کلاس خودش هست بقیه بروند پلوعدس با ماش نوش کنند بخصوص اون آخرها که همه دیگه میدونند دست آتیش‌بگیرهاست !

        موافقم 25
        مخالفم 29
    2. محمدرضا

      ۲۴ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (1075 ديدگاه)

      هایلندر بزرگ تره رو آیرودینامیک تاثیر میزاره.شتاب ۱۵٪معادل یک ثانیه بهتر داره ظرفیت بکسلش هم بیشتره. با همه این ها مصرفش با هایلندر برابره.با نسبت به مشخصات مصرف کمی داره.در حالی که هایلندر نسبت به مشخصات مصرف بالایی داره.

      موافقم 3
      مخالفم 20
      1. phonix

        ۲۴ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (1878 ديدگاه)

        با موتور توربو سارژ اون مشخصات رو داره هایلندر با موتور تنفس طبیعی

        موافقم 17
  2. مازیار

    ۲۴ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (3301 ديدگاه)

    به فورد رای دادم چون علاوه بر نقاط قوت دیگه ظاهر برام خیلی مهمه
    نیمه پائینی نمای جلوی تویوتا فاجعست

    موافقم 26
    مخالفم 49
  3. آرین

    ۲۴ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (444 ديدگاه)

    هایلندر اگر طراحی ساده‌تر و مکعبی‌تر داشت بی‌رقیب می‌شد.

    موافقم 23
    مخالفم 7
    1. RENAULT5

      ۲۴ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (1110 ديدگاه)

      دقیقا من اصلا از طراحیش خوشم نیومد
      هایلندر قیمتش کمتره
      شتابشم بیشتره
      درکل هایلندر بهتره ولی طراحی فورد رو دوست داشتم
      حالا سوالم اینه طراحی مهم یا فنی ماشین؟
      جواب اینه طراحی برای لذت بردن اقا شاهینه
      وفنی ماشین برای لذت بردن من
      پس قطعا هایلندر.

      موافقم 15
      مخالفم 2
  4. زیزیگولو

    ۲۴ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (6036 ديدگاه)

    من هایلندر رو انتخاب میکنم

    موافقم 42
    مخالفم 8
    1. کیان

      ۲۴ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (1491 ديدگاه)

      نه تنها شما هایلندر و انتخاب کردی بلکه آمریکایها هم تو خود آمریکا این ژاپنی و ترجیح دادن، بنظرم منطقی هست
      موتور تنفس طبیعی هست و مصرفش باز برابر هست، خب استهلاکش کمتر میشه، همیشه ۶ سیلندر داری و …

      به شخصه بدون اغراق طراحی بیرون هایلندر خیلی به روز تر هست،‌داخل فورد هم کاشکی اون مانیتور دراز و نمیذاشتن

      موافقم 43
      مخالفم 8
      1. زیزیگولو

        ۲۴ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (6036 ديدگاه)

        از اون هایلندر سایز بزرگ که قراره در آینده نزدیک رونمایی بشه خیلی خوشم اومده

        موافقم 18
  5. ماشین باز

    ۲۴ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (50 ديدگاه)

    انتخابم تویوتا فقط به خاطر کابین چون از همه چیز مهم تره
    ما وقتی تو یه ماشین هستیم فقط کابینش رو میبینیم
    پس خیلی مهمه که کابین زیبا جلوه کنه
    البته سلایق شما هم قابل احترامه

    موافقم 31
    مخالفم 5
  6. porsan

    ۲۴ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (36 ديدگاه)

    اکسپلور نمی‌دونم با تویوتا زیادی حال نمیکنم

    موافقم 9
    مخالفم 23
  7. AMANTE

    ۲۴ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (1911 ديدگاه)

    بین این دو تا انتخاب ام فورد اکسپلورر هست ولی با مانیتور عمودی ایش اصلا حال نمیکنم.
    اما در این کلاس میرم سراغ یک ماشین دیگه که یک برادر هم داره.

    موافقم 18
    مخالفم 7
  8. MASOUD 0099

    ۲۴ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (423 ديدگاه)

    معلومه اکسپلور تویوتا هیچی نیست

    موافقم 10
    مخالفم 36
    1. علی

      ۲۴ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (839 ديدگاه)

      پاسخ به MAS… وباز بشنویم جملات گهربار از یه فن … نوجوان یا جوانی که هنوز رشد عقلی اش با سن شناسنامه اش نمیخوره !!!! آره باباجون تویوتا عددی نیست ، وقتی شماها و امثال شما ها عددی باشید!!!!

      موافقم 26
      مخالفم 10
  9. Hadi

    ۲۴ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (343 ديدگاه)

    تو کلاس فول سایز بخصوص تصادف از جلو 4 ستاره بودن معنی نداره
    بخاطر ایمنی، شتاب و ظاهر بی اقرار و با ابهت اکسپلورر انتخابمه
    ولی اگه کسی دنبال استهلاک پایین، نرم بودن بیشتر تعلیق، ردیف سوم 3 نفره و جاداری میگرده تویوتا خوبه
    یه چیزی که تو انتخاب اکثر افراد تاثیر گذار باید باشه اینه که باید برند کشور خودشو انتخاب کنه
    مثلا یه ژاپنی خوبه که از برندهای داخلی استفاده کنه و یه آمریکایی هم از برندهای داخلی خودشون
    اینجوری به اقتصاد کشور خودشون هم کمک کردن
    خودروسازی زیاد علم پیچیده ای نیست هر کشوری میتونه برند مربوط به خودشو داشته باشه چون باعث اشتغال میشه و ارزی خارج نمیشه

    موافقم 7
    مخالفم 29
    1. R@min

      ۲۴ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (2067 ديدگاه)

      برداشت شخصی نشه و حرفم کلی هست، دید شما و امثال شما اشتباهه و ثمره این تفکرو تو کشورمون داری می بینی. این خزعبلات گدا سیما راجب جلوگیری از خروج ارز از کشور سرپوشی بر فساد و دروغ و ناتوانی هست. اگر به این اصطلاح مزخرف و احمقانه باشه پس تویوتا که ۱۰ میلیون ماشین تو دنیا می فروشه مثل زالو ارز کشورهای دیگه رو بالا می کشه نه ؟؟؟

      بازار آزاد، ارز بری و خروج سرمایه نداره گردش سرمایه داره و این خودش عامل بازدارنده فساد و پولشویی هست و از انباشت سرمایه دست یه جبهه خاص جلوگیری می کنه. پیشرفت ها و تبادلات تکنولوژی هم به کنار. آمریکا و آلمان به اون عظمت نمی تونن بازار خودشونو تامین کنن و نیازمند به برندهای دیگه برای تامین تقاضا هستن.

      علم خودروسازی هم بسیار پیچیده هست، حتی همین محصولات الکتریکی که خودروسازی رو ساده تر کرده، دیگه حداقل این حرفارو نباید تو این سایت زد.

      حاصل این انحصارگری ها بدبختی و فقر و آرزوهای به خاک رفته و پر شدن شکم زالوهای نون خوره.

      موافقم 33
      1. SH

        ۲۴ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (51 ديدگاه)

        ایول آقا رامین عالی جوابشو دادی

        موافقم 10
    2. F

      ۲۴ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (223 ديدگاه)

      من بعد از مهاجرت به آمریکا:« میونه این همه خوشگل کیو انتخاب کنم، کدومو جواب کنم، »😂 چون من ایرانی ام و در آمریکا به سر میبرم و در آمریکا ماشین ایرانی نیست که انتخاب کنم پس هرگونه انتخابی کنم بهتر و بدتر نداره چون کلا نمیتونم به اقتصاد کشورم کمک کنم‌.

      جالب بود ، حرفتونو خوندم یهو این شعر یادم اومد.

      موافقم 13
  10. مهران

    ۲۴ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (605 ديدگاه)

    بخاطر کابین و تنفس طبیعی تویوتا انتخابمه.البته قیمت کمتری هم داره.
    دوامم که معلومه…

    موافقم 24
    مخالفم 5
  11. R@min

    ۲۴ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (2067 ديدگاه)

    اکسپلورر بنچمارک این کلاس به حساب میاد که البته باید تو این کلاس شلوغ و پرطرفدار یه دستی به سر و روش کشیده شه.

    در کل همه محصولات این کلاس عالی هستن و رقابت فشرده ای هست.

    موافقم 14
    مخالفم 4
  12. TESLA

    ۲۴ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    فورد انتخاب بهتری هست : از نظر فضای بار ، توان یدک کشی ، شتاب و پرفورمن و …. یک سر و گردن از تویوتا بالاتر هست

    موافقم 11
    مخالفم 13
  13. phonix

    ۲۴ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (1878 ديدگاه)

    برخی دوستان نظرهای عجیبی میدن
    در این سگمنت اولیت بر ظرفیت صندوق توان بکسل مصرف سوخت و کیفیت کابین و اطمینان پذیری موتور و از همه مهم تر قیمت دست دوم هست هست
    که هردو خودرو در بخش هایی از اون یکی بهترن
    مثلا تویوتا کابین بهتری داره مصرف سوختش در مجموع بهتره قیمت دست دوم بهتری داره و احتمالا هزینه بیمه کمتری داشته باشه
    از اون طرف فورد صندوق بزرگ تر و توان بکسل بیشتری داره
    ماشین های برابری هستن تقریبا ولی من تویوتا رو انتخاب میکنم چون چهره مکعبی نداره که ایجا بهتر هست
    نمیدونم حداکثر سرعت و شتاب و زمان پیست دیگه چیه این وسط

    موافقم 19
    مخالفم 2
  14. Alan.r

    ۲۴ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (1133 ديدگاه)

    ظاهر هر دو تقریبا در یک سطحه ولی کابین تویوتا به مراتب زیباتره نمایشگر روی داشبورد مرکزی خیلی تا متوازنه از نظر استهلاک و قیمت هم برتری با تویوتاست پس صد درصد تویوتا

    موافقم 16
    مخالفم 2
  15. Royal Driver

    ۲۴ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (1291 ديدگاه)

    صادق باشیم هایلندر اینجا برتری داره از نظرم

    موافقم 19
    مخالفم 1
  16. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

    ۲۴ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (2351 ديدگاه)

    دوستانی که رای میدن به این نکته توجه کنن که فورد پلتفرم پیشرفته دف عقب داره نسخه پرفورمنس 400 اسبی داره که وارد فهرست 3ردیفهای ک کلاس بالاتر میره.به جورایی کلاس انحصاری هستش که رقیبش میشه داج دورانگو 392.

    موافقم 4
    مخالفم 5
  17. sina

    ۲۴ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (2662 ديدگاه)

    تویوتا چون تنفس طبیعی هست ولی سوخت و قدرت و شتابش و البته قیمتش تقریبا برابر هست

  18. Mohammadhosein

    ۲۹ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (39 ديدگاه)

    اگه فورد طراحیش بهتر بود انتخابم فورد بود .خیلی بی ریخته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا