مرحلهٔ نهایی، گروه نهم، کوپههای اسپرت
مرحلۀ نهایی سری رقابتهای خودرویی پدال در حال نزدیک شدن به نیمه است و امروز به گروه کوپههای اسپرت رسیدهایم. در این گروه شش خودرو حضور داشتند که نصف آنها ماسل کارهای آمریکایی یعنی شورلت کامارو، فورد موستانگ و دوج چلنجر بودند که در مرحلۀ مقدماتی به ترتیب به مصاف نیسان GT-R، لکسس RC و بامو سری ۴ رفتند. از این مرحله، چهار خودرو به مرحلۀ نیمهنهایی صعود کردند و نهایتاً از بین آنها پرفروشترین ماسل کارهای بازار یعنی دوج چلنجر و فورد موستانگ به مرحلۀ نهایی رسیدند. حال این دو ماشین در قویترین نسخههای خود یعنی هلکت ردآی و شلبی GT500 پای به میدان رقابت در آخرین دوئل این گروه گذاشتهاند تا پس از نبردی جذاب و سخت، برندۀ نهایی مشخص شود. آخرین دوئل این گروه در مرحلهٔ قبلی هم بین دوج چلنجر و شورلت کامارو برگزار شد که نتیجهٔ آن را مشاهده میکنید.
نتیجهٔ دوئل قبلی بین دوج چلنجر و شورلت کامارو
مجموع آراء: ۱۸۷۹
آراء دوج: ۱۱۱۴
آراء شورلت: ۷۶۵
پیروز دوئل: دوج چلنجر با کسب ۵۹ درصد از کل آراء
فورد موستانگ
تاریخ معرفی: آوریل ۲۰۱۴ (نسخهٔ GT500 در نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۹)
پلتفرم: S550 فورد
امتیاز از کارانددرایور: ۹.۰ از ۱۰
فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۵۲,۴۱۴ دستگاه
فروش سال ۲۰۲۲ در آمریکا: ۴۷,۵۶۶ دستگاه
تایم در پیست لاگونا سکا: ۱:۳۳.۸
تایم در پیست ولیو اسپرینگ: ۱:۲۸.۱
گارانتی: ۳ سال یا ۵۸ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۵ سال یا ۹۶ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: وحشیترین موستانگ تاریخ، بهطور شگفتآوری برای استفادههای روزمره مناسب است، پیشرانهٔ V8 فوقالعاده جذاب و قدرتمند، سریعتر از حتی برخی سوپرکارها در پیست، گیربکس سریع و هوشمند، هندلینگ فوقالعاده
نقاط منفی: مصرف سوخت بسیار بالا، قیمت گران پکیج پیست، کنترل دشوار برای تازهکارها، استفاده از قطعات داخلی نهچندان باکیفیت موستانگهای معمولی، صندلیهای عقب غیرقابل استفاده، گشتاوری بیشتر از کشش چرخها
چکیده: شلبی GT500 خودروی باشکوهی است که بیشتر شبیه سوپراسپرت رفتار میکند تا ماسل کار و هیجانی بیش از یک ترن هوایی را با قیمتی که مثل همهٔ موستانگها در دسترس عموم است ارائه میکند
دوج چلنجر
تاریخ معرفی: نمایشگاه شیکاگو ۲۰۰۸ (نسخۀ هلکت در نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۴)
پلتفرم: LA کرایسلر
امتیاز از کارانددرایور: ۷.۵ از ۱۰
فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۵۴,۳۱۴ دستگاه
فروش سال ۲۰۲۲ در آمریکا: ۵۵,۰۶۰ دستگاه
گارانتی: ۳ سال یا ۵۸ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۵ سال یا ۹۶ هزار کیلومتر
تایم در پیست لاگونا سکا: ۱:۴۲.۷
تایم در پیست ولیو اسپرینگ: ۱:۳۲.۶
نقاط مثبت: پیشرانۀ V8 سوپرشارژ خوشصدا با قدرت رشکبرانگیز، صندلیهای عقبی که جادارتر از کامارو و موستانگ و قابل استفاده هستند، سواری راحت، ظاهری که اصالت از آن تراوش میکند، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی آسان برای استفاده
نقاط منفی: قدرتی بسیار بیشتر از کشش چرخها، هندلینگی بسیار ضعیفتر از موستانگ و کامارو، سن بالای خود را نشان میدهد، کیفیت ضعیف متریال داخلی، فقدان ترمز اضطراری خودکار، فرمان بیاحساس، مصرف سوخت بالا
چکیده: چلنجر هلکت هنوز هم ماسل کار مدرنی است زیر کاپوت خود یک راکتور هستهای ۸۰۰ اسب بخاری دارد و دورهای سریع در پیست را با قهرمانی در مسیر ۴۰۰ متر مبادله کرده است
مقایسهٔ مشخصات فنی
شلبی GT500 | هلکت ردآی وایدبادی | |
پیشرانه | ۵.۲ لیتری V8 | ۶.۲ لیتری V8 |
تنفس | سوپرشارژ | سوپرشارژ |
ردلاین | ۷,۵۰۰ rpm | ۵,۸۰۰ rpm |
قدرت | ۷۶۰ اسب بخار | ۷۹۷ اسب بخار |
گشتاور | ۸۵۰ نیوتن متر | ۹۶۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۷ سرعته دوکلاچه | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب | عقب |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۳.۵ ثانیه | ۳.۷ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۱.۳ ثانیه | ۱۱.۸ ثانیه |
پیست Figure-8 | ۲۳.۵ ثانیه | ۲۴.۳ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۹۰ کیلومتر/ساعت | ۳۲۵ کیلومتر/ساعت |
توقف از ۱۱۰ | ۴۵.۷ متر | ۴۶.۳ متر |
شتاب جانبی | ۱.۰۰ جی | ۰.۹۵ جی |
دایرهٔ چرخش | ۱۳.۴ متر | ۱۱.۸ متر |
مصرف سوخت | ۱۶.۸ لیتر ترکیبی | ۱۴.۷ لیتر ترکیبی |
ظرفیت باک | ۶۰ لیتر | ۷۰ لیتر |
تولید آلایندگی | ۳۸۸ گرم/کیلومتر | ۳۴۵ گرم/کیلومتر |
وزن | ۱۸۴۰ کیلوگرم | ۲۰۴۷ کیلوگرم |
توزیع وزن | ۵۴ به ۴۴ جلو/عقب | ۵۷ به ۴۳ جلو/عقب |
طول | ۴,۸۱۳ میلیمتر | ۵,۰۱۶ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۲,۷۲۰ میلیمتر | ۲,۹۵۱ میلیمتر |
حجم صندوق بار | ۳۸۰ لیتر | ۴۵۵ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۴ نفر | ۴ نفر |
قیمت | ۸۰,۷۹۵ دلار | ۹۰,۳۳۵ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
pouya98645
۱ بهمن ۱۴۰۱انتخاب واقعا سخته
کسرا
۲ بهمن ۱۴۰۱چلنجر هنوز هم اصالت خودش را حفظ کرده پس لایقه رای هست
ساسان
۱ بهمن ۱۴۰۱هردو رو از نزدیک دیدم از نظرم دوج طراحی هماهنگتری داشت و حس اصالت بیشتری منتقل میکنه
Turbo-King
۱ بهمن ۱۴۰۱من طرفدار هر دو کوپه اسپرت هستم درسته که دوج ماسل کار جذابی هست ولی احساس میکنم یکم زیادی قدرتی هست فکر میکنم که اگه یه مقدار تند و تیز تر می بود بهتر بود برای همین شلبی جی تی ۵۰۰ رو انتخاب کردم ولی بازهم میگم من کلا طرفدار خودرو سازی البته بهتره بگم
گودزیلا سازی آمریکایی هستم و برند هایی مثل فورد و دوج رو از ته دل دوست دارم و همیشه ازشون حمایت
کردم ، میکنم و خواهم کرد…
محمدرضا
۱ بهمن ۱۴۰۱چلنجر یه ماسل کار واقعیه
mmz2008
۱ بهمن ۱۴۰۱خفن ترین و بهترین دوئل سایت
اصلا تا این تیتر دوئل رو دیدم حالم جا اومد
انتخابم هم که معلومه…
blackwing
۱ بهمن ۱۴۰۱خیلی انتخاب سختی هست
به همین دلیل من برای خودم یه سری فاکتورها رو کنار میزارم ببینم کدوم ماشین خاص تره :
شلبی از موتور پرداتور ۵.۲ لیتری با گیربکس دوکلاچه فورد GT استفاده میکنه ، رینگهای شلبی فیبرکربنی هست ، این اتاق یعنی شلبی GT500 کد S550 فقط دو سال به صورت محدود تولید شده و در آینده ارزش خیلی زیادی پیدا میکنه و کمیاب میشه ، کیفیت ساخت شلبی از چلنجر بالاتره و برای آیرودینامیک بهتر تیم مهندسی فورد وقت خیلی زیادی رو جهت طراحی این ماشین صرف کردن…
از اون طرف چلنجر از پلتفرم قدیمی تری استفاده میکنه ، اما اصالت خودش رو بیشتر حفظ کرده ، ماسلکار باید سنگین باشه و هیچ چیز به جز خط مستقیم حالیش نباشه که چلنجر دقیقاً همینه ، موتور همی با ۸۰۰ اسب بخار و با اون ناله سوپرچارژر خیلی جذابه که البته فورد هم تقریباً همین قدرت رو تولید میکنه و صدای سثپرچارژر توی کابین کاملاً حس میشه..
با توجه به این مولفه ها و سنگینی کفه ترازو به سمت شلبی ، انتخاب من شلبی هست
R@min
۱ بهمن ۱۴۰۱گیربکس فورد جیتی گترگ هست و گیربکس این شلبی به طور کاملا اختصاصی توسط ترمک ساخته شده و سریع ترین نمونه دنیا هست با کمتر یک دهم ثانیه زمان شیفت.
amirboss
۱ بهمن ۱۴۰۱از لحاظ تخصصی چه در بحث فروش،چه در بحث طراحی و کیفیت ساخت و هماهنگی موتور با سیستم انتقال قدرت و کلی پارامتر دیگه، قطعا ماستنگ برنده ی این دوئل هست. دوج درسته در نسل جدید موفق شده ضعف هایی که داره رو پشت قدرت مضاعف پیشرانه پنهان کنه ولی خوب از پارامترهای دیگه هنوز یه پله از ماستنگ عقبتره!
BMW m5
۱ بهمن ۱۴۰۱انتخابیه من چلنگر هلکت
Poria
۱ بهمن ۱۴۰۱پدال این تبلیغات جدید که رو سایت گذاشتی واقعا اذیت کننده اس
همیشه از طراحی سایت خوشم میومد و اخبار از سایت شما دنبال میکردم ولی این تبلیغات تون ناجوره
Bmwgg6
۲ بهمن ۱۴۰۱دوستان چرا انقدر سایت قاطی پاتی شده؟
بی وطن
۳ بهمن ۱۴۰۱هردو اسطوره هستن…
چلنجر اصالت بیشتری نشون میده و شلبی با اصالت مدرن تره واقعا نمیشه انتخاب کرد…
ولی با احترام به شلبی اون فیس چلنجر محصور کنندست…
بعد از چند روز سر زدم به سایت خیلی اشفته و در هم شده قبلا مطالب خیلی جامع و جدا از هم بود در انتها نظرات دوستان بود الان ۳ متر تبلیغه بعد ۳۰ متر گزیده های سایته بعد مطلبی که تیتر خورده که وسط اونم چیزای دیگس.سردبیران محترم لطفا سایت رو به حال قبل برگردونید.ممنون..
Zhero
۷ بهمن ۱۴۰۱صدای دوج و اصالت دلیل رای به دوج
❤bugatti
۲۱ اسفند ۱۴۰۱رای من چلنجر هلکته ولی اگر بجای فورد موستانگ فورد جی تی بود من فورد جی تی رو انتخاب می کردم