مرحلهٔ نهایی، گروه نهم، کوپههای اسپرت
مرحلۀ نهایی سری رقابتهای خودرویی پدال در حال نزدیک شدن به نیمه است و امروز به گروه کوپههای اسپرت رسیدهایم. در این گروه شش خودرو حضور داشتند که نصف آنها ماسل کارهای آمریکایی یعنی شورلت کامارو، فورد موستانگ و دوج چلنجر بودند که در مرحلۀ مقدماتی به ترتیب به مصاف نیسان GT-R، لکسس RC و بامو سری ۴ رفتند. از این مرحله، چهار خودرو به مرحلۀ نیمهنهایی صعود کردند و نهایتاً از بین آنها پرفروشترین ماسل کارهای بازار یعنی دوج چلنجر و فورد موستانگ به مرحلۀ نهایی رسیدند. حال این دو ماشین در قویترین نسخههای خود یعنی هلکت ردآی و شلبی GT500 پای به میدان رقابت در آخرین دوئل این گروه گذاشتهاند تا پس از نبردی جذاب و سخت، برندۀ نهایی مشخص شود. آخرین دوئل این گروه در مرحلهٔ قبلی هم بین دوج چلنجر و شورلت کامارو برگزار شد که نتیجهٔ آن را مشاهده میکنید.
نتیجهٔ دوئل قبلی بین دوج چلنجر و شورلت کامارو
مجموع آراء: ۱۸۷۹
آراء دوج: ۱۱۱۴
آراء شورلت: ۷۶۵
پیروز دوئل: دوج چلنجر با کسب ۵۹ درصد از کل آراء
فورد موستانگ
تاریخ معرفی: آوریل ۲۰۱۴ (نسخهٔ GT500 در نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۹)
پلتفرم: S550 فورد
امتیاز از کارانددرایور: ۹.۰ از ۱۰
فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۵۲,۴۱۴ دستگاه
فروش سال ۲۰۲۲ در آمریکا: ۴۷,۵۶۶ دستگاه
تایم در پیست لاگونا سکا: ۱:۳۳.۸
تایم در پیست ولیو اسپرینگ: ۱:۲۸.۱
گارانتی: ۳ سال یا ۵۸ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۵ سال یا ۹۶ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: وحشیترین موستانگ تاریخ، بهطور شگفتآوری برای استفادههای روزمره مناسب است، پیشرانهٔ V8 فوقالعاده جذاب و قدرتمند، سریعتر از حتی برخی سوپرکارها در پیست، گیربکس سریع و هوشمند، هندلینگ فوقالعاده
نقاط منفی: مصرف سوخت بسیار بالا، قیمت گران پکیج پیست، کنترل دشوار برای تازهکارها، استفاده از قطعات داخلی نهچندان باکیفیت موستانگهای معمولی، صندلیهای عقب غیرقابل استفاده، گشتاوری بیشتر از کشش چرخها
چکیده: شلبی GT500 خودروی باشکوهی است که بیشتر شبیه سوپراسپرت رفتار میکند تا ماسل کار و هیجانی بیش از یک ترن هوایی را با قیمتی که مثل همهٔ موستانگها در دسترس عموم است ارائه میکند
دوج چلنجر
تاریخ معرفی: نمایشگاه شیکاگو ۲۰۰۸ (نسخۀ هلکت در نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۴)
پلتفرم: LA کرایسلر
امتیاز از کارانددرایور: ۷.۵ از ۱۰
فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۵۴,۳۱۴ دستگاه
فروش سال ۲۰۲۲ در آمریکا: ۵۵,۰۶۰ دستگاه
گارانتی: ۳ سال یا ۵۸ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۵ سال یا ۹۶ هزار کیلومتر
تایم در پیست لاگونا سکا: ۱:۴۲.۷
تایم در پیست ولیو اسپرینگ: ۱:۳۲.۶
نقاط مثبت: پیشرانۀ V8 سوپرشارژ خوشصدا با قدرت رشکبرانگیز، صندلیهای عقبی که جادارتر از کامارو و موستانگ و قابل استفاده هستند، سواری راحت، ظاهری که اصالت از آن تراوش میکند، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی آسان برای استفاده
نقاط منفی: قدرتی بسیار بیشتر از کشش چرخها، هندلینگی بسیار ضعیفتر از موستانگ و کامارو، سن بالای خود را نشان میدهد، کیفیت ضعیف متریال داخلی، فقدان ترمز اضطراری خودکار، فرمان بیاحساس، مصرف سوخت بالا
چکیده: چلنجر هلکت هنوز هم ماسل کار مدرنی است زیر کاپوت خود یک راکتور هستهای ۸۰۰ اسب بخاری دارد و دورهای سریع در پیست را با قهرمانی در مسیر ۴۰۰ متر مبادله کرده است
مقایسهٔ مشخصات فنی
شلبی GT500 | هلکت ردآی وایدبادی | |
پیشرانه | ۵.۲ لیتری V8 | ۶.۲ لیتری V8 |
تنفس | سوپرشارژ | سوپرشارژ |
ردلاین | ۷,۵۰۰ rpm | ۵,۸۰۰ rpm |
قدرت | ۷۶۰ اسب بخار | ۷۹۷ اسب بخار |
گشتاور | ۸۵۰ نیوتن متر | ۹۶۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۷ سرعته دوکلاچه | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب | عقب |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۳.۵ ثانیه | ۳.۷ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۱.۳ ثانیه | ۱۱.۸ ثانیه |
پیست Figure-8 | ۲۳.۵ ثانیه | ۲۴.۳ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۹۰ کیلومتر/ساعت | ۳۲۵ کیلومتر/ساعت |
توقف از ۱۱۰ | ۴۵.۷ متر | ۴۶.۳ متر |
شتاب جانبی | ۱.۰۰ جی | ۰.۹۵ جی |
دایرهٔ چرخش | ۱۳.۴ متر | ۱۱.۸ متر |
مصرف سوخت | ۱۶.۸ لیتر ترکیبی | ۱۴.۷ لیتر ترکیبی |
ظرفیت باک | ۶۰ لیتر | ۷۰ لیتر |
تولید آلایندگی | ۳۸۸ گرم/کیلومتر | ۳۴۵ گرم/کیلومتر |
وزن | ۱۸۴۰ کیلوگرم | ۲۰۴۷ کیلوگرم |
توزیع وزن | ۵۴ به ۴۴ جلو/عقب | ۵۷ به ۴۳ جلو/عقب |
طول | ۴,۸۱۳ میلیمتر | ۵,۰۱۶ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۲,۷۲۰ میلیمتر | ۲,۹۵۱ میلیمتر |
حجم صندوق بار | ۳۸۰ لیتر | ۴۵۵ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۴ نفر | ۴ نفر |
قیمت | ۸۰,۷۹۵ دلار | ۹۰,۳۳۵ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
Reza Waffen SS
۱ بهمن ۱۴۰۱ابهت داج چلنجر با هیچ ماسل کاری قابل قیاس نیست 💪
ali(chevynova)
۱ بهمن ۱۴۰۱نبرد زئوس علیه پوزئیدون
۲ تا از خدایگان امریکنی
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۳ بهمن ۱۴۰۱زئوس و پوزئیدون امریکن نیستن و یونانی هستن .
باید به شما بگم که این امریکن پیشینه 250 ساله داره و شما چطور تونستی اساطیر براشون درست کنی
RENAULT5
۱ بهمن ۱۴۰۱دقیقا
دوج سلطانه
قدرتشم بیشتره
البته یکم قیمتش بالاست که ارزش این عظمتو داره
علی
۱ بهمن ۱۴۰۱من به دوچ رای دادم ولی با احترام به جناب فورد موستانگ
TESLA
۱ بهمن ۱۴۰۱از اون تقابل هایی که واقعا نمیشه برنده ای براش تعیین کرد 😎🇺🇸🇺🇸💪💪💪
آقا میلاد
۱ بهمن ۱۴۰۱فقط جنسیس کوپه افسانه ای دیمن کیا استینگر .
GMA
۱ بهمن ۱۴۰۱🤡🤡
Ehsan
۱ بهمن ۱۴۰۱فقط LFA ملکه فروش نرفتن 🔥
بهنام
۱ بهمن ۱۴۰۱اون لوله اگزوزش به کل کره مربا میارزه .
Royal Driver
۱ بهمن ۱۴۰۱ترول ها کی از سایت میرن؟ 😑🤔
RENAULT5
۱ بهمن ۱۴۰۱از کره مربا فن ها خوشم نمیاد
TESLA
۱ بهمن ۱۴۰۱از نظر من شلبی طراحی خفن تری داره و در بحث پرفورمنس هم بالاتر از داج ( البته نسخه هلکت رد آی ) قرار میگیره ، ولی چلنجر یه آمریکایی اصیل هست که بر خلاف کامارو و موستانگ در طی این همه سال تغییرات خیلی کمی رو در طراحی داشته ، ولی با این وجود انتخابم شلبی gt500 هست هر چند که چلنجر هم همیشه جاش تو قلب همه ما هست
مهدی
۱ بهمن ۱۴۰۱از نظر من از هر لحاظ موستانگ خودروی مهندسی تر و بهتری هست حتی همون ابهت و ظاهر . بلاخره روزانه این اتاق رو از نزدیک داریم میبینیم
محمدهادی
۱ بهمن ۱۴۰۱رای من هم موستانگ
چون بیشتر پرفورمنس پسندم تا ریخت و پاچ کف اسفالت
در این تقابل دقیقا مزیت وزن پایین،هندلینگ دقیق تر و کیفیت ساخت،مقابل حجم موتور بالا و توان تولیدی زیاد و اتلاف اون قرار میگیره
اونم این نسخه،جی تی ۵۰۰ هیولا
احمدرضا
۱ بهمن ۱۴۰۱بدون شک انتخابم چلنجر
KAMI
۱ بهمن ۱۴۰۱باید زد پس سر مدیران استلانتیس و از بن و ریشه تمومشون کرد. الان باید نسل جدید چلنجر با پلتفرم جدید و موتور پوشراد به روز شده رو می داشتیم به جای اون مازراتی بی خاصیت که سالی ۱۰۰۰ تام نمیفروشه با اون موتور بی خاصیتش که حریف کوروت استینگری هم نمیشه. در ضمن پدال چنلجر ۳۹۲ تایم ۱۱.۵ میزنه تو چطور تایم هلکت ردآی رو نوشتی ۱۱.۸ ردآی حداقل ۱۰.۳ میزنه. این دژمنی ها با آمریکایی ها فایده نداره دنبال چی میگردید. در ضمن به آلایندگی و مصرف سوخت موتور همی نگاه کنید اینه پوشراد
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۱ بهمن ۱۴۰۱رفیق فایده نداره ما هر چی میگیم مدیران ولایی پدال بدتر میکنن.خدا وکیلی چقدر باید از آمریکا عصبانی باشی که تایم درگ چلنجر رو بزنی 11.8یعنی چلنجر 392 که بیش از 300 اسب کمتر داره تایم 11.5 ثبت میکنه چجوری ردای 11.8 میزنه.خدا وکیلی زشته برا شما که انقدر پر مدئا هم هستید.همینا تایم 911 رو که خود پورسه میگه 10.5 اینا تا 9.8 هم اعلام کردن یا تایم شتابش 2.7 هست ولی اینا 2.1 اعلام میکنن.به هر حال چلنجر ردای 400 متر در کمتر از 10.3 میزنه نسخه سوپر استوک 9.9 میزنه دیمون هم 9.6 بزودی نسخه لست کال هم با تایم احتمالا 8 ثانیه میاد.شلبی هم درگش 10.5 ثبت شده شتابش هم 3.2 هست.
TESLA
۱ بهمن ۱۴۰۱خداییش تایم دیمن همون ۹/۶ هست ، میدونم رسیدن به این تایم برای خریداران دیمن کار سختی هست ولی به هر حال بار ها دیدم که تایم زیر ۱۰ زده و حتی تونسته غول هایی مثل : 720s ، هوراکان ، ۹۱۱ توربو s ( البته نسل ۹۹۱/۲ ) و حتی تسلا مدل s p100d ( فراموش نکنید که p100d صفر تا صد ۲/۵ ثانیه داشت ) رو شکست بده ، بیصبرانه منتظر جانشین الکتریکی دیمن یعنی : deytona srt banshee هستم که مثل دیمن بالای ۸۰۰ اسب قدرت داره با این فرق که ۴ چرخ محرک هست و در نتیجه مشکل هرزگردی شدید چلنجر های قدیم رو نداره
TESLA
۱ بهمن ۱۴۰۱سریع ترین چلنجر تاریخ : چلنجر drag pack هست ( که متاسفانه اجازه تردد تو خیابون ها رو نداره ) که طبق اعلام رسمی داج میتونه مسیر ۴۰۰ متر رو تو کمتر از ۷/۵ ثانیه طی کنه
حمیدرضا
۱ بهمن ۱۴۰۱موقعی که فیات داشت توجهش رو از زیر مجموعه های خودش برمیداشت که کرایسلر رو از سطل زباله بیرون بیاره و سروسامون بده امریکایی دوستان کجا بودن؟؟
سوشیانت
۲ بهمن ۱۴۰۱فیات خودش عرضه نداره یه انجین درست حسابی بسازه پس با کرایسلر مقایسه ش نکن
حمیدرضا
۲ بهمن ۱۴۰۱کاملا مشخصه که از انجین های گروه فیات بی اطلاعی.😂😂
معلومه که این دو برند قابل مقایسه نیستن ، موقعی که فیات ماشین میساخت کرایسلر توی شاخه های درخت موز بود.
امیر دهقان
۱ بهمن ۱۴۰۱https://www.caranddriver.com/dodge/challenger-srt-srt-hellcat
علی
۱ بهمن ۱۴۰۱آقا به خدا استلانتیس داره خیلی به دوچ و جیپ بها میده اینقدر نزنین تو سرشون !!!
علی جردن
۱ بهمن ۱۴۰۱ماستانگ دختر کش تره
کابین ماستانگ خیلی خوشگل تر از دوج هست
MASOUD 0099
۱ بهمن ۱۴۰۱بدون شک دوج 🔥🔥🔥🔥🔥👌👌👌
نویدی
۱ بهمن ۱۴۰۱کامارو zl1 رو به جفتشون ترجیح میدم.
براساس مشخصات فنی هم ZL1 برتری صد در صدی داره.
سوشیانت
۱ بهمن ۱۴۰۱شتاب صفرتاصد ۳.۳ فورد موستانگ بهتر از ۳.۴دوج چلنجر هلکت رد آی هست ولی در مجموع پرفورمنس دوج با تاپ اسپید فوق العاده ۳۲۷ و قدرت بسیار بیشتر بهتره در ضمن موتور دوج ساخت خودشه ولی از طرفی انجین موستانگ ساخت کمپانی شلبی هست که این هم باز برتری دوج رو نشون میده
AMIN (M.A.S)
۱ بهمن ۱۴۰۱یه سری چیزا درباره چلنجر نوشتید که یه کممتناقض به نظر میان
تایم یک چهارممایل رو درج کردین ۱۱.۸
بعد توی چکیده نوشتید دور های سریع در پیست را با قهرمانی در ۴۰۰ متر مبادله کرده است
قبلا فرمودید منبع موتور ترند و کاراند درایوره و درسته ولی به نظرتون اینتایم با ایننوشته متن متناقض نیستن؟
حداقل توی متن بعضی از تایماشو میذاشتین
مصرف سوخت بالا هم مصرف ترکیبی ۱۵ لیتری واسه یه ماشین با وزن ۲ تنی و ایرودینامیک داغون و شرایط فنی چلنجر (موتور قدرتمند اونم مجهز به سوپرچارجر) واقعا عدد خوبیه مخصوصا اگه با شلبی قیاسش کنید
و البته ردلاین موتور هلکت ۶۲۰۰RPM و توی نسخه ردآی ۶۵۰۰RPM هست
درکل مصرف سوخت چلنجر کاملا بهتره
توی مسیر مستقیم برتره و حداکثر سرعت بیشتری داره
ابعادش کاملابزرگتره و مثل یه گرن تورر هست
هزینه های نگهداری فنی چلنجر پایینتره برای استفاده روزانه هم خیلی کاربردیه
R@min
۱ بهمن ۱۴۰۱دلم برای بحثامون سر شلبی و هلکت تنگ میشه 😄😄
در بحث مصرف سوخت هر دو در حالت های پرفورمنس مثل هر ماشین دیگه ای پرمصرف میشن و طبیعی هست و در حالت رانندگی روزانه مصرف سوخت ب نسبت خوبی دارن.
در کل بین این دو ماشین یه اقیانوس فاصله تکنولوژی هست اما برای طرفدارای هر دو این مسائل اهمیتی نداره.
محمد
۱ بهمن ۱۴۰۱دوئل خوبی نیست ۲تاشون عشقن نباید رای داد.مگه میشه بیت ۳ تا ماسلدکار یکیو انتخاب کرد هر ۳تا عشقن
Arshia m3csl
۱ بهمن ۱۴۰۱قطعا ماستنگ قدرتش بالاست و وزنش سبک تره و هندلینگش بهتره ماستنگ با ابهت ترین و بهترین ماسل کار تاریخه و طراحیش هم اصیل و مدرنه واقعا ماستنگ عالیه و کیفیتش هم بالاتره ماستنگ واقعا نمیشه به چلنجر فکر کرد با وجود ماستنگ اونم مدل شلبی gt500
امیررضا
۱ بهمن ۱۴۰۱موستانگ اتومبیل بهتریه
چلنجر ماسلکار بهتریه
امیرحسین
۱ بهمن ۱۴۰۱دوج چلنجر
Clean energy
۱ بهمن ۱۴۰۱به تایم پیستا نگاه کنید….
به کابین موستانگ نگاه کنید…
برای من خود موستانگ کافیه
ولی وقتی مشخصاتشم میبینم بیشتر مصمم میشم به موستانگ شاه ماسلکارا رای بدم
زیزیگولو
۱ بهمن ۱۴۰۱دوئل بین دل و دلبر❤️❤️❤️❤️❤️ ……. من هیچکدوم رو انتخاب نکردم چون هر دوشون معرکه هستن
امیرحسین
۱ بهمن ۱۴۰۱2022 Ford Mustang Shelby GT500
$124,295
2022 Dodge Challenger SRT Hellcat Redeye
$89,690
2022 Chevrolet Camaro ZL1 Coupe
$79,995
2022 Chevrolet Camaro ZL1 Convertible
$67,999
R@min
۱ بهمن ۱۴۰۱اون ماستنگ مجهز به پکیج CFTP و هریتج ادیشن هست که دیگه اصلا تولید نمیشه و تو بازار آزاد تا ۲۰۰k معامله میشه.
یه ماشین چند میلیون دلاری در سال های بعد هست.
Hadi
۱ بهمن ۱۴۰۱موستانگ GT500 👌🏼
Ehsan
۱ بهمن ۱۴۰۱خیلی سخته انتخاب
صرفا بخاطر نمره بیشتری که موستانگ کسب کرده و همچنین کابین قشنگ تر موستانگ رو انتخاب میکنم
امیرحسین
۱ بهمن ۱۴۰۱2022 Porsche 911 Carrera 4 GTS
$190,000
2022 Porsche 911 Carrera
$137,000
mahdi-es17
۱ بهمن ۱۴۰۱من دنا توربو پلاس 6دنده دستی با موتور efpرو از ویران خودرو میگیرم هم قوی تره هم سریع تر 🗿🗿😑
ARMAN سابق
۱ بهمن ۱۴۰۱اصن تو این کلاس هندلینگ و اینا مهم نیست بلکه قدرت و اصالت مهمه که گر چه عاشق شلبی هستم ولی چلنجر یه چیز دیگس
R@min
۱ بهمن ۱۴۰۱این جنگ قدرت آمریکایی با شلبی GT500 سال ۲۰۱۳ شروع شد که با موتور ترینیتی از رو هلکت و کامارویی که قوی ترین مدلشون ۵۰۰ و ۵۸۰ بود با ۶۶۲ اسب از روشون رد شد و باعث شد کامارو موتور سری LT و پلتفرم گرون کادیلاک رو به کامارو قرض بده و از اون طرف داج هم یه بازنگری کلی تو موتورهای هلکت داد و این جنگ ۷ ساله شروع شد و مثل ویروس بین سدان ها و تراک های آمریکایی هم پخش شد و با شلبی GT500 مدل ۲۰۲۰ تموم شد.
چه ماشینایی ساخته شد :
– شلبی GT350، مک وان، فورد رپتور، برانکو رپتور و شلبی GT500
– داج هلکت، دورانگو و چیپ تراک هاوک، جیپ رانگلر روبیکان و دیمن
– کامارو ZL1، 1LE، برادرای بلک وینگ، اسکلید V
حیف دو رقیب کنار کشیدن ماستنگ تک و تنها موند، ای کاش چلنجرها و کاماروهای مدرن می دیدیم. خیلی زود تموم شد این رقابت
Royal Driver
۱ بهمن ۱۴۰۱چلنجر بیشتر اولداسکولی میخوره، فوقالعاده با هیبت! همیشه بهترین ماسل کار قبولش دارم!
R
۱ بهمن ۱۴۰۱با اینکه دوتاشونم بدرد نخورن ولی از بین این دو موستانگو انتخاب میکنم از بین موستانگ و کامارو هم کامارو
ARMAN سابق
۱ بهمن ۱۴۰۱از چی داری فشار می خوری؟؟؟
911
۱ بهمن ۱۴۰۱با احترام به چلنجر، موستانگ بهتره
مازیار
۱ بهمن ۱۴۰۱هیچ دلیلی برای انتخاب داج نیست بجز احساسات
Safa
۱ بهمن ۱۴۰۱روزهای زوج دوج
روزهای فرد فورد