فوردنیسان

دوئل فینال، فورد موستانگ Mach-E یا نیسان آریا؟

مرحلهٔ نهایی، گروه آخر، شاسی‌بلندهای الکتریکی

سرانجام با رسیدن به آخرین دوئل مرحلهٔ فینال، این دوره از سری رقابت‌های پدال هم رسماً به پایان رسید. گروه آخر رقابت‌ها به شاسی‌بلندهای الکتریکی اختصاص دارد. در این گروه هشت خودرو حضور داشتند که در مرحلهٔ مقدماتی طی چهار دوئل باهم به رقابت پرداختند و از بین آن‌ها شورلت بولت EUV، فورد موستانگ Mach-E، نیسان آریا و تسلا مدل Y راهی مرحلهٔ نیمه‌نهایی شدند. در این مرحله نیز دو دوئل برگزار کردیم که حاصل آن حذف شورلت بولت EUV و تسلا مدل Y و راه‌یابی موستانگ Mach-E و نیسان آریا به مرحلهٔ فینال بود. حال نیز نهایتاً شما با انتخاب یکی از این دو کراس‌اوور الکتریکی، برندۀ گروه پایانی رقابت‌های پدال را مشخص خواهید کرد تا پروندهٔ این دوره از دوئل‌ها رسماً بسته شود. آخرین دوئل گروه شاسی‌بلندهای الکتریکی در مرحلهٔ قبلی هم بین نیسان آریا و تسلا مدل Y برگزار شد که نتیجهٔ آن را مشاهده می‌کنید.

نتیجهٔ دوئل قبلی بین تسلا مدل Y و نیسان آریا

مجموع آراء: ۱۵۵۳

آراء نیسان: ۹۹۴

آراء تسلا: ۵۵۹

پیروز دوئل: نیسان آریا با کسب ۶۴ درصد از کل آراء

نیسان آریا

تاریخ معرفی: جولای ۲۰۲۰

پلت‌فرم: CMF-EV رنو-نیسان

امتیاز از کارانددرایور: ۸.۰ از ۱۰

امتیاز از اتو اکسپرس: ۴.۵ از ۵.۰

فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: صفر دستگاه

فروش سال ۲۰۲۲ در آمریکا: ۲۰۱ دستگاه

فروش سال ۲۰۲۱ در اروپا: صفر دستگاه

فروش سال ۲۰۲۲ در اروپا: ۳,۰۷۱ دستگاه

گارانتی: ۳ سال یا ۵۸ هزار کیلومتر

گارانتی قوای محرکه: ۵ سال یا ۹۶ هزار کیلومتر

گارانتی باطری: ۸ سال یا ۱۶۰ هزار کیلومتر

نقاط مثبت: کابین جادار و لوکس و باکیفیت، سواری ساکت و راحت در رانندگی‌های شهری، برد مناسب، طراحی بیرونی زیبا، سیستم نیمه خودران عالی و پیشرفته، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی مناسب

نقاط منفی: شتاب تنبل در نسخهٔ محرک جلو، فاقد هیجان رانندگی، قیمت گران در تیپ‌های بالایی، عملکرد نه‌چندان خوب حالت رانندگی با یک پدال، کابین آن‌طور که باید کاربردی نیست، سرعت شارژ پایین، فرمان مبهم، صندوق بار متوسط

چکیده: آریا جسورانه‌ترین گام نیسان به سمت آیندهٔ الکتریکی است. این خودرو دنباله‌روی هاچ‌بک مقرون‌به‌صرفهٔ لیف است که سال‌ها در بازار حضور داشت و هرچند این روزها محبوبیت خود را تا حدودی از دست داده است اما حالا آریا می‌تواند خریداران بیشتری را برای اولین بار به سمت برند نیسان جلب کند. این کراس‌اوور با برد مناسب، تجهیزات فراوان حتی در تیپ پایه، کیفیت بالا و کابین جادار، برای خانواده‌هایی که قصد حرکت به سمت خودروهای تمام الکتریکی را دارند یکی از بهترین انتخاب‌ها محسوب می‌شود ولی کراس‌اوورهای الکتریکی رقیب پشت فرمان لذت‌بخش‌تر هستند.

فورد موستانگ Mach-E

تاریخ معرفی: نوامبر ۲۰۱۹

پلت‌فرم: GE1 فورد

امتیاز از کارانددرایور: ۹.۰ از ۱۰

امتیاز از اتو اکسپرس: ۴.۵ از ۵.۰

فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۲۷,۱۴۰ دستگاه

فروش سال ۲۰۲۲ در آمریکا: ۳۹,۴۵۸ دستگاه

فروش سال ۲۰۲۱ در اروپا: ۲۳,۰۵۴ دستگاه

فروش سال ۲۰۲۲ در اروپا: ۲۱,۶۴۶ دستگاه

گارانتی: ۳ سال یا ۵۸ هزار کیلومتر

گارانتی قوای محرکه: ۵ سال یا ۹۶ هزار کیلومتر

گارانتی باطری: ۸ سال یا ۱۶۰ هزار کیلومتر

نقاط مثبت: شتاب سریع، برد رقابتی، قیمت مناسب، کابین جادار و لوکس و زیبا، طراحی بیرونی جذاب با الهام از موستانگ، تجهیزات سخاوتمندانه، نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی بزرگ

نقاط منفی: به اندازهٔ موستانگ کوپهٔ بنزینی رانندگی و هیجان‌انگیز و لذت‌بخشی ندارد، صندوق بار کوچک‌تر از رقبا، فقدان جزئی‌ترین توانایی آفرود، سواری سفت در برخی نسخه‌ها

چکیده: موستانگ Mach-E یک پیروزی بزرگ برای فورد محسوب می‌شود. این تلاشی فوق‌العاده به‌عنوان اولین محصول الکتریکی اختصاصی فورد و جایگزینی بسیار شایسته برای تسلا مدل Y است. هردو نسخهٔ محرک عقب و چهارچرخ محرک این خودرو از طراحی جذاب، کیفیت ساخت بالا، تکنولوژی‌های فراوان و سواری خوبی برخوردار هستند و بنابراین، کسانی که به دنبال یک کراس‌اوور خانوادگی شیک الکتریکی هستند که رانندگی خوبی داشته باشد قطعاً باید Mach-E را در نظر بگیرند هرچند که نباید انتظار هیجان رانندگی موستانگ بنزینی را داشته باشند.

مقایسهٔ مشخصات فنی

نیسان آریا

موستانگ Mach-E

قوای محرکه تک موتوره تک موتوره
قدرت ۲۳۸ اسب بخار ۲۶۶ اسب بخار
گشتاور ۳۰۰ نیوتن متر ۴۳۰ نیوتن متر
گیربکس تک سرعته تک سرعته
محور محرک جلو عقب
شتاب صفر تا ۹۶ ۷.۵ ثانیه ۶.۰ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۵.۸ ثانیه ۱۴.۶ ثانیه
پیست Figure8 ۲۷.۶ ثانیه ۲۶.۷ ثانیه
توقف از ۹۶ ۳۹.۰ متر ۳۵.۹ متر
شتاب جانبی ۰.۷۹ جی ۰.۸۴ جی
حداکثر سرعت ۱۶۵ کیلومتر/ساعت ۱۸۰ کیلومتر/ساعت
باطری ۸۷ کیلووات ساعت ۸۸ کیلووات ساعت
مصرف انرژی ۲۱.۳ کیلووات ساعت ۲۰.۹ کیلووات ساعت
برد ۴۹۰ لیتر ۵۰۵ کیلومتر
وزن ۲۱۴۳ کیلوگرم ۱۹۹۳ کیلوگرم
توزیع وزن ۵۳ به ۴۷ جلو/عقب ۴۸ به ۵۲ جلو/عقب
طول ۴,۶۴۵ میلی‌متر ۴,۷۱۴ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۲,۷۷۶ میلی‌متر ۲,۹۸۴ میلی‌متر
حجم صندوق بار ۴۷۰ لیتر ۴۰۰ لیتر
ظرفیت سرنشین ۵ نفر ۵ نفر
قیمت ۴۸,۴۸۵ دلار ۴۷,۴۹۵ دلار

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

کدام شاسی‌بلند الکتریکی را بیشتر می‌پسندید؟

نمایش نتایج

Loading ... Loading ...

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۰ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه‌ها

  1. mercedes-lover

    ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    آریا فقط به خاطر اسمش وگرنه کلا از برقی ها متنفرم

    موافقم 62
    مخالفم 28
    1. علی

      ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (839 ديدگاه)

      باباجون برقی فقط تسلا ، اینجا هم نیسان را انتخاب میکنم بخاطر اسم قشنگش!!

      موافقم 26
      مخالفم 62
    2. وی

      ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (376 ديدگاه)

      اریا به خاطر اینکه فورد از اسم ماستنگ سو استفاده کرده

      موافقم 25
      مخالفم 7
    3. A.m.A

      ۱۵ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (145 ديدگاه)

      راستش هیچکدوم!
      هیوندای آیونیک بهتره به نظرم

      موافقم 8
      مخالفم 16
  2. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

    ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (2351 ديدگاه)

    خدا وکیلی چجوری نیسان تونسته تسلا رو شکست بده.تسلا دیگه حد نهاییه برقیه شکست بخوره اونم از نیسان.یه نگاه بکنید حتی محرک عقب هم نیست بی خیال بابا بعضی چقدر از آمریکا دچار سوزش هستن.مشتی اگه از آمریکا بدتون میاد از اینترنت برید بیرون

    موافقم 36
    مخالفم 92
    1. AHMADREZA

      ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (878 ديدگاه)

      مهندس حداقل برو دوئل قبلی رو نگاه کن
      تسلا به آریا چهارچرخ محرک باخته

      موافقم 48
      مخالفم 4
    2. MC20

      ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (2348 ديدگاه)

      ایتالیایی ها الکتریسیته رو کشف و باتری رو اختراع کردند … پس تو هم اگه از انگلیس و ایتالیا ، بدت میاد گوشیت رو شارژ نکن تا خاموش بمونه … بعد ببینم چه طوری میتونی بیای اینجا برای ما درفشانی کنی !!!!!!! ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. الکساندرو ولتا فیزیکدان ایتالیایی که بود؟ | بیوگرافی ولتا
      وی فیزیکدان ایتالیایی است که در ۱۸ فوریه ی سال ۱۷۴۵ میلادی در شهر کومو چشم به جهان گشود. او از همان اوان کودکی وضع رقت انگیزی داشت! او تا چهار سالگی نمی توانست حرف بزند! و والدین او می پنداشتند که عقب مانده است. اما در سن ۷ سالگی شرایط جسمی و فکری او بهتر شد و آن چنان پیشرفتی کرد که حتی توانست از سایر بچه ها پیشی بگیرد.

      وی پس از مطالعه ی آثار پریستلی که درباره ی شیمی نوشته شده بود، به مبحث برق علاقمند شد. او در سال ۱۷۷۴ میلادی معلم مدرسه عالی کومو شد و سال بعد نیز الکتروفور را اختراع کرد و پریستلی را از این اختراع با خبر کرد.

      وی در سال ۱۷۷۹ میلادی سمت استادی دانشگاه پاوی را به دست آورد. ساختن وسایل الکتریکی از جمله الکتروسکوپ و همچنین الکتروفور و غیره سبب شهرت وی گشت. یکی از کارهای علمی او تحقیقاتی است که در زمینه ی مبحث برق انجام داده است. در سال ۱۷۸۰ میلادی لوئی گالوانی، استاد تشریح دانشگاه بولونی آزمایشاتی را بر روی قورباغه انجام داد به این صورت که قورباغه ای را به برق گیر آویزان کرد و متوجه شد که در هنگام عبور برق پنجه های قورباغه منقبض می شود!

      گالوانی برای اطمینان بیشتر در بالکون فلزی خانه ی خود، قورباغه ای را آویزان کرد؛ مدتی سپری شد اما نتایج روزهای قبل را مشاهده نکرد! بنابراین در حالی که حوصله اش سر رفته بود و بسیار نیز ناراحت بود قورباغه را با گازانبری از جایی که او را آویزان کرده بود، جدا کرد. در این حین در اثر تماس گازانبر که قورباغه را با آن گرفته بود با بالکن حرکت و تکانی در قورباغه دیده شد! گالوانی می پنداشت که واقعا الکتریسیته حیوانی را کشف کرده است. از طرف دیگر ولتا با او به مخالفت برخاست و اعلام کرد که الکتریسیته ای که از این طریق به وجود آمده است فقط در اثر تماس گازانبر با بالکن فلزی بوده است!

      بر اثر تحقیقات و آزمایش هایی که به عمل آورد، سعی کرد ثابت کند که قورباغه دخالتی در ایجاد الکتریسیته ندارد. هومبولت آلمانی خود از طرفداران نظریه ی گالوانی بود و کولن فرانسوی از طرفداران نظریه ی ولتا بود.

      سرانجام گالوانی و طرفداران وی شکست خوردند و این شکست برای گالوانی و طرفداران او بسیار دردناک بود. او سکه ای از نقره و همچنین قطعه ای روی را به کار برد و آن دو را با پارچه ی پشمی اسیددار از هم جدا کرد و بدین طریق پیل الکتریکی به وجود آمد.

      کشف باتری شهرت ولتا را به اوج خود رسانید. این دانشمند برجسته در ۲۰ مارس سال ۱۸۰۰ میلادی در نامه ای اکتشاف خود را به انجمن سلطنتی اطلاع داد با این کشف، او بیش از پیش در اروپا مشهور شد. در سال ۱۸۰۱ میلادی ناپلئون او را به فرانسه دعوت می کند و از او می خواهد که تجربه خود را در مقابل آکادمی علوم تکرار کند. بعد از اثبات، ناپلئون سمت کنت و سناتور را به وی اعطا می کند. همچنین به افتخار وی و به پاس خدمات و کشفیاتی که انجام داده بود، واحد نیروی برق، ولت نامیده شد.

      او در ۵ مارس سال ۱۸۲۷ میلادی در کومو از دنیا رفت.

      موافقم 39
      مخالفم 14
      1. MC20

        ۱۴ اسفند ۱۴۰۱
        سوابق: (2348 ديدگاه)

        اون 10 عزیزی که دیس دادن با این فکت های تاریخی مخالف هستند یا از برق ایتالیایی بدشون میاد … شاید هم دوست داشتن خودشون یا کشور مطبوعشون ، برق رو اختراع کنند !!!!!!!!!!! مدیونین فکر کنید متعصبین … این ها اصلا اسمش تعصب نیست … فقط اگه زحمتتون نمیشه {{{ # التماس دیسلایک منطقی … }}}

        موافقم 9
        مخالفم 4
        1. اریامنش

          ۳ فروردین ۱۴۰۲
          سوابق: (225 ديدگاه)

          ناراحتی میتونی بری

      2. اریامنش

        ۳ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (225 ديدگاه)

        خب که چی ؟

  3. Reza Waffen SS

    ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (5359 ديدگاه)

    موستانگ Mach-E 👍

    موافقم 37
    مخالفم 14
  4. Ehsan

    ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (626 ديدگاه)

    همینکه نیسان بخاطر اسمش تسلا و آیونیک ۵ رو شکست داد (در صورتی که تو دنیای واقعی تو تمام ابعاد باخته بهشون) نشون از ارزش بالای دوئل میده
    اینجا هم که مثل روز روشنه موستانگ

    موافقم 13
    مخالفم 33
  5. West Palm springs

    ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اسم موستانگ رو این ماشین سنگینی می‌کنه .

    موافقم 31
    مخالفم 4
  6. Pouyan

    ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (202 ديدگاه)

    به درست یا نادرست بودنش کاری ندارم
    ولی ایران تنها کشور دنیاست که توی نظر سنجی بخش خودروهای الکتریکی ماشینای تسلا حتی به فینال نمیرسن.
    واقعا برام جالب بود.

    موافقم 24
    مخالفم 12
  7. Car love

    ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (700 ديدگاه)

    خدایی تو ژاپن بگی نیسان آریا در رقابت با تسلا مدل y و آیونیک و کیا EV6 اومد فینال باور نمیکنن
    ۳ تا ماشینی که پایه ثابت فروش و درو کردن جوایز و نظر مثبت منتقدا هستن!!!! مدل فولش با قیمت ۶۰ هزار دلار بازم از لحاظ برد و قدرت و صندوق و غیره از مدل پایه رقبا ضعیف تر بود!!!

    موافقم 9
    مخالفم 13
    1. رامین

      ۲۱ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (257 ديدگاه)

      اینجا تعصب و یه نیسان زامیاد داشتن. یا سوار نیسان سایپا شده باشن خیلی رو امتیاز نهایی تاثیر داره چون بعضیا اصلا چه میدونن تسلا چیه یا فورد موستانگ چی هست در کل اگه اینجوری نبودیم کی این سرانجام بد میداشتیم

      موافقم 4
      مخالفم 1
      1. Roham

        ۲۵ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (758 ديدگاه)

        شما رو نمی‌دونم ولی من و بیش از هفتاد میلیون ایرانی جون سختی نیسان گاوی و آفرود نیسان پاترول و کیفیت مونتاژ نیسان ماکسیما رو تجربه کردیم یا حداقل از دور دیدیم.
        ولی تجریه روندن یا از نزدیک دیدن یه تسلا یا ماستنگ مک ای رو نداشتم یا اصلا راستش رو بخوای حتی بیش از سی عکس از کل تولیدات این دو مدل فوق رویایی (از دیدگاه شما) رو حتی روی صفحه گوشیم هم ندیدم که بخوام سنگش رو به سینه بزنم
        من نمی‌دونم شما کجای کره خاکی زندگی می‌کنید و قدرت، توان مالی و شرایط زندگی‌تون به چه شکلی هست که امثال نیسان و بقیه خودروسازها به چشمتون نمیاد
        ولی صادقانه بگم، من اگه خواب مک ای و تسلا رو هم ببینم احتمالا تو خوابم داشبوردش شبیه داشبورد پژو و پراید و… باشه!
        انتظار دارید به‌به و چه‌چه به جون تسلا کنم!!!
        دمت گرم رفیق
        یه نیش ترمز بزن شیشه مک ای‌تون رو پاک کنم

        موافقم 3
        مخالفم 1
  8. R/T

    ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (962 ديدگاه)

    موستانگ مک ایی

    موافقم 3
    مخالفم 7
  9. همایون

    ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (791 ديدگاه)

    چرا رای گیری بسته بود مگه چند روز گذشته؟پایین صفحه فقط نتیجه رو نوشته بود و نمیشد رای داد.اینجا میگم انتخابم نیسان بخاطر ظاهر و کابین زیباتر و البته طبق چیزهایی که شنیدم کیفیت ساخت موستانگ برقی فورد خیلی پایینه و زیاد با تسلا فرقی نداره

    موافقم 6
    مخالفم 4
  10. ❤bugatti

    ۲۱ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (179 ديدگاه)

    من به فورد رای میدم طرف اگر اسمش بد باشه توش خوب باشه فرقی نمی کنه

  11. علی

    ۲۵ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (189 ديدگاه)

    من فورد رو انتخاب می‌کنم چون قیافش زیبا تره پشتشم آدم رو یاد موستانگ میندازه تازه انگار طبق گفته های شما قدرتش از اریا بیشتر قیمتش کمتر

  12. Amir

    ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (155 ديدگاه)

    آریا 🤌

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا