مرحلهٔ نیمهنهایی، گروه دوم، سدانهای خانوادگی اسپرت، دوئل آخر
دوئلهای این گروه در مرحلهٔ نیمهنهایی
نتایج دوئل قبلی بین کیا استینگر و تویوتا کمری TRD
مجموع آراء: ۱۵۲۴
آراء تویوتا: ۹۱۰
آراء کیا: ۶۱۴
پیروز دوئل: تویوتا کمری TRD با کسب ۶۰ درصد از کل آراء
فورد فیوژن اسپرت
تاریخ معرفی: نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۶
پلتفرم: CD4 فورد
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۹۶ درصد
حفاظت از کودکان: ۸۷ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۷۰ درصد
سیستمهای ایمنی: ۷۳ درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
گارانتی: ۳ سال یا ۵۸ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۵ سال یا ۹۶ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: پیشرانهٔ V6 قدرتمند و سرحال، برخورداری از سامانهٔ چهارچرخ محرک بهصورت استاندارد، هماهنگی پیشرانه و گیربکس، رانندگی لذتبخش، سواری راحت، عملکرد خوب تعلیق با کمکفنرهای تطبیقی
نقاط منفی: احساس ضعیف فرمان، بازخورد نهچندان مطلوب پدال ترمز، وزن سنگین که کاملاً احساس میشود، تمرکز توزیع قدرت روی محور جلو که باعث تأثیر گشتاور روی فرمان میشود، حس ارزان پلاستیکهای قسمتهای پایینی کابین
چکیده: فورد فیوژن اسپرت را میتوان یک ماسل کار مدرن در قامت یک سدان خانوادگی دانست که با پیشرانهٔ V6 قدرتمند، رانندگی لذتبخش و سواری راحتی را با قیمتی بسیار کمتر از سدانهای لوکس آلمانی ارائه میکند
فولکسواگن آرتئون
تاریخ معرفی: نمایشگاه ژنو ۲۰۱۷
پلتفرم: MQB گروه فولکسواگن
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۹۶ درصد
حفاظت از کودکان: ۸۵ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۸۵ درصد
سیستمهای ایمنی: ۸۲ درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
گارانتی: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: بهترین طراحی بیرونی در بین تمام محصولات فولکسواگن، کابین جادار، صندوق بار بزرگ با درب کاربردی هاچبکی، پیشرانهٔ قدرتمند، تنظیم خوب سیستم تعلیق
نقاط منفی: رانندگی نهچندان هیجانانگیز، کابینی که اصلاً لوکس و سطح بالا احساس نمیشود، قیمت گران که تقریباً هماندازه مدلهای همکلاس آئودی است، کنترلهای خازنی نامطلوب، کندتر از برخی رقبا
چکیده: آرتئون زیباترین و جذابترین محصول حال حاضر فولکسواگن است اما شخصیت رانندگی آرام و کابین نهچندان لوکس ترمز آن را میکشند
مقایسهٔ مشخصات فنی
آرتئون R-Line | فورد فیوژن اسپرت | |
پیشرانه | ۲.۰ لیتری I4 | ۲.۷ لیتری V6 |
تنفس | توربوشارژ | توئین توربو |
قدرت | ۳۰۰ اسب بخار | ۳۲۵ اسب بخار |
گشتاور | ۴۰۰ نیوتن متر | ۵۱۵ نیوتن متر |
گیربکس | ۷ سرعته دوکلاچه | ۶ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | جلو یا چهارچرخ | چهارچرخ |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۴.۶ ثانیه | ۵.۱ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۳.۳ ثانیه | ۱۳.۷ ثانیه |
پیست Figure-8 | ۲۶.۹ ثانیه | ۲۶.۲ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۰۵ کیلومتر/ساعت | ۲۱۰ کیلومتر/ساعت |
توقف از ۱۱۰ | ۵۳.۴ متر | ۵۴.۲ متر |
شتاب جانبی | ۰.۸۶ جی | ۰.۸۶ جی |
مصرف سوخت | ۹.۴ لیتر ترکیبی | ۱۱.۷ لیتر ترکیبی |
ظرفیت باک | ۶۶ لیتر | ۶۶ لیتر |
وزن | ۱۷۷۵ کیلوگرم | ۱۸۷۵ کیلوگرم |
توزیع وزن | ۵۷ به ۴۳ جلو/عقب | ۶۰ به ۴۰ جلو/عقب |
طول | ۴,۸۶۴ میلیمتر | ۴,۸۷۱ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۲,۸۴۲ میلیمتر | ۲,۸۵۰ میلیمتر |
حجم صندوق بار | ۵۶۵ لیتر | ۴۵۵ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۵ نفر | ۵ نفر |
قیمت | ۴۶,۸۴۵ دلار | ۴۱,۰۱۰ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
miladzm
۲۲ مرداد ۱۴۰۱عروسک فرنگی اوره ای که عشق قطعه فروشان و استوک فروشان هست رو که کنار بگذاریم ؛ انتخاب من در این رده ؛ محصول کمپانی معظم تویوتا و پادشاه این کلاس یعنی تویوتا کمری TRD هست !
TML BN
۲۲ مرداد ۱۴۰۱آلمان و آمریکا نخوندم🗿
مازیار
۲۲ مرداد ۱۴۰۱جناب میلاد زد ام که ظاهرا تازه وارد! هستید و بسیار مشتاق مشارکت در بحث کره و ژاپن
جسارتا میخواستم دوتا نکته رو خدمتتون عرض کنم
اول اونی که در این راه هزار برابر شما کامنت ارسال کرده بجز بدنامی براش دست آوردی نداشته
دوم کاربر ژاپنی فنی اینجا هست به نام بهزاد
که از مجموع ژاپنی فن های دیگه بیشتر اطلاعات داره و کامنت هاش به معنی واقعی مفید هست و ایشون حتی به اندازه یک کلمه وارد این بحث بی مقدار نشده
فکر کردم شاید یادآوری این دو نکته بد نباشه ممنون
حق گوی باطل
۲۲ مرداد ۱۴۰۱این یارو کره فنه داره نظر تندرو ژاپنی میده که کاربرها نسبت به ژاپنی فن ها گارد بگیرن
(شهاب تمومش کن)
علی
۲۲ مرداد ۱۴۰۱آقا یا خانم میلاد ، کثیفترین کار دو به همزنی هست ، میدونم فن کره ای هستی ، حداقل صداقت داشته باش و خودتو ژاپنی فن جا نزن!!!
امیر
۲۲ مرداد ۱۴۰۱شهاب جان لو رفتی 🤣
ارین صاحب جمعی
۲۲ مرداد ۱۴۰۱کمپانی معظم تویوتا با اجازتون فعلا سدان فول سایز لکسوسش از هونگوچی کمتر میفروشه
Alan.r
۲۲ مرداد ۱۴۰۱آرتئون قشنگتره کابین به مراتب زیباتری داره ایمن تره قیمتشونم تفاوت چندانی نداره
پس ۱۰۰ درصد فولکس واگن
Reza Waffen SS
۲۲ مرداد ۱۴۰۱فولکسواگن آرتئون انتخابم
TML BN
۲۲ مرداد ۱۴۰۱آرتئون از هر لحاظ بهتره کم مصرف تر زیبا تر هم داخل و هم بیرون و تازه شتاب بهتره
و به روز تر هم هست و کمی بزرگ تر
سوشیانت
۲۲ مرداد ۱۴۰۱آرتئون از هر لحاظ بهتر نیست موتور ضعیف تر و تاپ اسپید کمتری داره طول و فاصله محوریش هم کمتره
1123
۲۲ مرداد ۱۴۰۱8 میلیمتر طول بیشتر مزیتی به حساب نمیاد
TML BN
۲۲ مرداد ۱۴۰۱برادر ماسل کار که نیست خودرو سدان خانوادگی پس موتور پر حجم و پر مصرف به کارش نمیاد و موتور آرتئون خیلی کم حجم تره ولی شتاب بهتری داری
سوشیانت
۲۲ مرداد ۱۴۰۱خودرو خانوادگی معمولی که نیست اسپرته
Clean energy (سلام فرمانده)
۲۲ مرداد ۱۴۰۱باز گفت تاپ اسپید😂😂😂
داش یه خودروی خونوادگی که کار اصلیش اینه چارتا آپشن داشته باشه، یکم سرعت، جا دار باشه و خوب و با کیفیت، رو چه به تاپ اسپید
خود فوردم اینو مزیت حساب نمیکنه که تو اینو مزیت حساب کردی تازه اونم ۵ کیلومتر
بعدشم آخه ۸ میلی متر مومن؟
۸ میلی متر میدونی چقده؟
بحدی تفاوت کمیه ۸ میلی متر تفاوت فاصله محوری و ۷ میلیمتر طول بیشتر اصلا به چشم نمیاد
بعدشم موتور پر مصرف تر و گنده تر شد آپشن؟
آدم شما امریکن فنا رو میبینه مخش سوت میکشه
سوشیانت
۲۲ مرداد ۱۴۰۱شما تو شرکت فورد کار میکنی که انقدر مطمئنی؟؟؟
عکس پروفایلت هم فورد موستانگ شلبیه بعد به امریکن فنا توهین میکنی😐😂
Clean energy (سلام فرمانده)
۲۲ مرداد ۱۴۰۱نه والا
کاشکی میشد
وای فک کن موستانگ با دستات تولید کنی…😁😍
نه داش
اون موستانگ داستانش انقد طولانیه…
من فوردو از صمیم قلب
واقعا میگم
از صمیم قلب دوسش دارم
ولی هیچوقت اینطوری با همچین منطق عجیبی ازش دفاع نکردم
و بگم من شاید یه جایی رو بیشتر دوس داشته باشم ولی (حداقل واسه خودم) فن نیستم
فورد موستانگ ماشین رویا های منه…
Payfast
۲۷ مرداد ۱۴۰۱میخواد باهاش رکورد ۴۹۰ کیلومتر بوگاتی شیرون سوپر اسپورت رو بشکنه =|
matin
۲۲ مرداد ۱۴۰۱فکر نکنم تاپ اسپید توی این ماشینا خیلی مهم باشه ها
Si
۲۲ مرداد ۱۴۰۱فولکس
JDM lover
۲۲ مرداد ۱۴۰۱ارتئون انتخابمه
طراحی بیرونی فوق العاده زیبا ، کابین خیلی زیباتر و به روز تر ، شتاب بهتر ، صندوق بار بزرگتر و مصرف کمتر
کاملا کاربردی تر و بروزتره
amirmohammad
۲۲ مرداد ۱۴۰۱آرتیون وافعا زیباست یکی از خودروهای مورد علاقه من هست فنی بسیار خوبی هم داره
T
۲۲ مرداد ۱۴۰۱آرتئون جدید تره و بروز تر ولی قدرتش کمتره و کوچیکتره و چون سبک تره شتابش بیشتر و حتما هم تکنولوژیش بیشتره
ولی بازم انتخاب من فورد قدرت بیشتر و بنظر من هم ظاهرش بهتره
T
۲۲ مرداد ۱۴۰۱ولی آرتئون هم خیلی ماشین خوبیه نمیدونم واقعا کدوم بهتره
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۲۲ مرداد ۱۴۰۱به چیزی کاری ندارم ولی فقط اینو بگم که با داشتن 515 نیوتن متر گشتاور اونم از موتور وی6 لذت عجیبی داره.وقتی سرنشین و بار کامل داری اونم تو سربالایی و گرمای تابستون در حال حرکت هستی متوجه این گشتاور میشی.تو این حالت ماشینی که 4 سیلندر و کم حجمتره فشار زیادی بهش باید آورد نتیجه استهلاک زیاد مصرف عجیب هست در حالی که افت شتاب هم داری.انتخاب من فیوژن
علی
۲۲ مرداد ۱۴۰۱فورد بهتره ، هزینه و استهلاکش کمتره ، طول عمرش بیشتر
قاطر فروش
۲۲ مرداد ۱۴۰۱پشت مانیتور ارتئون ولی اگه قرار باشه بخرم صد در صد فورد
من حوصله سر و کله زدن با ماشینای پر استهلاکو ندارم
علی جردن
۲۲ مرداد ۱۴۰۱همیشه انتخابم ماشین آلمانی هستش این سری فورد رو انتخاب کردم چون فولکس واگن پرستیژ نداره و ماشین کم درآمد هاست
رامتین
۲۲ مرداد ۱۴۰۱آرتئون خودروی مورد علاقمه، چون حس میکنم با قیمت حدود 40-50 بهترین عملکرد را ارئه میکنه. خصوصا اگر بجای این موتور 300 اسبی، موتور rs3 یعنی 5 سیلندر 400 اسبی را گذاشت.
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۲۲ مرداد ۱۴۰۱اصلا قابل مقایسه نیستن فولکس آرتئون انتخابم
مهدی
۲۲ مرداد ۱۴۰۱اونی که میگه فورد بدون شک با خودش هم روراست نیست
ARMAN سابق
۲۳ مرداد ۱۴۰۱شما ها چرا وقتی فقط آمریکاییا ضعف دارن نظر میدین؟
چرا تو پستای پیکاپای معرکه آمریکایی چیزی نمیگین؟
چرا تو ماشینای کلاسیک آمریکایی نظر نمیدین؟
چون کلا هیچی از خودرو کلا بارتون نیسستتتتتتت.
پدال حذف نکن
Payfast
۲۷ مرداد ۱۴۰۱چون میدونن توسط آمریکا فن ها قراره به پشمک بوقی تبدیل شن
Shayan
۲۳ مرداد ۱۴۰۱😏
پدرام
۲۳ مرداد ۱۴۰۱طراحی فورد قشنگ یه 10 سالی عقب هست کابین رو که دیگه نگم اصلا
مهردادکمال
۲۳ مرداد ۱۴۰۱با این چهره فولکس که داره بنظرم اول بشه لامصب خیلی جذابه منتها موارد جدی تو این محصول هست اولا عدم اعنماد به نفس این برند هستش!!
نه قدرت موتور نه شتاب و نه سرعت نهایی اش چنگی به دل نمیزنه و خدایی این طراحی برای ۴۰۰اسب بخار هست و دست کم ۲۵۰کیلومتر سرعت نه این ارقام ضعیف
Shayan
۲۳ مرداد ۱۴۰۱فورد فیوژن انتخابم.
KHAN
۲۴ مرداد ۱۴۰۱چی ساخته فولکس واگن.واقعا طراحیش گرایی داره.فنی که حرفی باقی نمیمونه
....
۲۸ مرداد ۱۴۰۱قطعا آرتئون چون من هیچوقت فورد دوست نداشتم 😎