فورد

EPA مصرف سوخت فورد GT جدید را اعلام کرد

EPA به‌تازگی اعداد و ارقام مربوط به مصرف سوخت نسل جدید فورد GT را منتشر کرد.

2017-ford-gt-front-end
گرچه کسی که نزدیک به ۴۵۰ هزار دلار برای خرید یکی از خودروهای کمیاب دنیا می‌پردازد عملاً اهمیتی برای مقدار بنزین مصرفی آن قائل نیست، اما این مسأله ارگان‌های رسمی را از انجام مسئولیت خود خلع نمی‌کند.

2017-ford-gt-rear-end-in-motion
GT جدید در یکصد کیلومتر مسافت شهری، جاده‌ای و ترکیبی به ترتیب ۲۱.۳، ۱۳ و ۱۶.۸ لیتر بنزین می‌سوزاند. در مقام مقایسه، مصرف آن نسبت به نسل پیشین (مدل ۲۰۰۵-به ترتیب ۱۹.۵، ۱۲.۳ و ۱۶.۸ لیتر در یکصد کیلومتر) اندکی بیشتر شده است. واقعاً جای سوال و تعجب دارد که چرا مدل جدید با وجود استفاده از فناوری بسیار پیشرفته‌تر در بحث بازدهی بنزین پایین‌تر از پدر خود قرار می‌گیرد!

2017-ford-gt-front-three-quarters-in-motion-e1481056835424

2017-ford-gt-front-three-quarters
همچنان که مطلع هستید، زیر کاپوت مدل ۲۰۱۷ بلوک ۳.۵ لیتری اِکوبوست (!) شش سیلندر V شکل ۶۰۰ اسب بخاری به همراه جعبه‌دنده هفت سرعته دو کلاچه خودکار قرار گرفته که در مقایسه با نمونه ۸ سیلندر ۵.۴ لیتری ۵۵۰ اسب بخاری و ۶۷۸ نیوتون‌متری مدل پیشین کوچک‌تر و درعین‌حال پربازده‌تر است.

2017-ford-gt-interior-colors-02
اگر نگاهی به اعداد و ارقام (شهر/جاده) بعضی از رقبای GT در بازار بیندازیم به نتایج ذیل می‌رسیم.

  مصرف سوخت شهری مصرف سوخت در جاده
لامبورگینی اونتادور LP740-4 ۲۳.۵ ۱۴.۷
فِراری ۴۸۸ GTB ۱۵.۶ ۱۰.۶
مک‌لارن ۶۵۰S ۱۴.۷ ۱۰.۶
آکیورا NSX مدل ۲۰۱۷ ۱۱.۲ ۱۰.۶
فورد GT ۲۱.۳ ۱۳

همان‌طور که می‌بینید جدای از NSX (که در بحث مصرف سوخت به‌سختی شکست می‌خورد)، تنها آونتادور LP740-4 اشتهای بیشتری داشته و بقیه معقول‌تر عمل می‌کنند.

ford-gt-2017-1600-29

ثبت سفارش نسل جدید فورد GT برای مدل ۲۰۱۷ به اتمام رسیده (۲۵۰ دستگاه) و علاقه‌مندان باید در صف مدل ۲۰۱۸ منتظر بمانند.

منبع: motortrend

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امین قوام‌

گزارشگر و راننده آزمایش وبسایت پدال

مطالب مشابه

‫۳۰ دیدگاه‌ها

  1. امیر

    ۲۲ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (25 ديدگاه)

    چقد در حرکت خوشگله???

    1. Viper ACR

      ۲۲ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      مصرف سوخت مدل های پورشه 911
      __________
      اسم مدل:
      مصرف سوخت شهری (لیتر در صد):
      مصرف سوخت اتوبان (لیتر در 100) :
      __________
      Porsche 911 Carrera
      12.37
      8
      __________
      Porsche 911 Turbo S
      13.8
      9.8
      __________
      Porsche 911 GT3
      15.68
      11.7

      __________

      به قول رفیقمون Ever Ahead… 😉😉😉

      1. Viper ACR

        ۲۲ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (11565 ديدگاه)

        چند تا ماشین دیگه
        __________
        Audi R8 V10
        موتور 10 سیلندر 5.2 لیتری !
        شهری: 16.8در 100
        جاده ای: 10.7 در 100
        __________
        Benz AMG GT
        مصرف شهری : پیدا نکردم
        مصرف جاده ای: 7.8 در صد !!
        __________
        آئودی با اون موتور گنده ی 10 سیلندر ، از خیلی از موتور های توربوی 6 سیلندر فسقلی کمتر بنزین میسوزونه. کی بود می گفت موتور تنفس طبیعی دورش تموم شده؟؟
        همه چی بستگی به فناوری کارخونه داره.
        خیلی وقت ها تنفس طبیعی بهتر از توربو عمل میکنه. مخصوصا اگر آلمانی باشه.

  2. X6

    ۲۲ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (661 ديدگاه)

    اوه گند زده!!!
    درسته واسه کسی که میخره پول مسئله ای نیست اما وقتی تندو تند بره بنزین بزنه وقتش تلف شه مهم میشه

    1. Elring-aventador

      ۲۲ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (331 ديدگاه)

      درود .

      میخوام یه نظر خیلی غیر منطقی باحال بدم .

      از نظر من این (http://www.seriouswheels.com/pics-2005/2005-Ford-GT-FA-Red-London-1280×960.jpg) خیلی جذاب تر و دلنشین تر و اصیل تر و خشن تره

      و من عاشقشم . . . .

    2. فرامرز

      ۲۳ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (1597 ديدگاه)

      تازه این آمار واسه شرایط استاندارد و رانندگی با بیشترین بهره وری هست وگرنه اگه مصرف این ها رو تو کاربری روزانه بررسی کنی حداقل ۵۰٪ بیشتره چون کسی که اینا رو میرونه با کسی که پریوس میرونه استایل رانندگی یکسانی نداره. گلف من مصرف ترکیبی اعلامیش ۷.۱ هست ولی من عمراْ زیر ۷.۷ نمیرسونم (البته با لاستیک زمستونی) و رانندگی عادی و معمولاْ کم گاز ۹ میسوزونم.

  3. وحید

    ۲۲ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (325 ديدگاه)

    اگه اشتباه نکنم
    پارسال همین فراری 488 بود که بهترین موتور رو از خودش کرد

  4. رونتون

    ۲۲ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (48 ديدگاه)

    جالب که موتور دوازده سیلندر حجیم اونتادور که تنفس طبیعی تقریبا خیلی نزدیک فورد جی تی معلوم امریکای جدیدم مثل لامبورگینی مصرف سوخت اصلا واسش مهم نیست

    1. Elring-aventador

      ۲۲ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (331 ديدگاه)

      کی یه همچین حرفی رو زده ؟

      چرا بنظرت لامبورگینی مصرف براش مهم نیست ؟ واقعا چرا این فکرو کردی؟

  5. rrr

    ۲۲ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (80 ديدگاه)

    چقدر زیباس این ماشین چقدر خاصه

  6. دانیال

    ۲۲ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (134 ديدگاه)

    مک لارن در حد سمند مدل 85 می سوزونه :))

  7. Hasan

    ۲۲ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (544 ديدگاه)

    جی تی قبلیو بیشتر دوس دارم

  8. javadm4

    ۲۲ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (53 ديدگاه)

    خدای من فراری با اون موتور با اون قدرت فقط 10.6 محشره

    1. Viper ACR

      ۲۲ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      Acura NSX خیلی بهتر از فورد کار کرده.
      موتور این هم 3.5 لیتری وی 6 هست.
      ولی نصف فورد GT میسوزونه.
      واقعا آفرین به ژاپن.

      1. Viper ACR

        ۲۲ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (11565 ديدگاه)

        .
        NSX با هر سیستمی به این مصرف سوخت رسیده، جای تحسین داره.
        صدی 10 و 11 مصرف ماشین های شهری هست. نه یک سوپراسپرت قدرتمند.
        دمش گرم.

      2. فقط تویوتا و هوندا

        ۲۲ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (571 ديدگاه)

        خوب البته NSX یه سوپرکار هیبریدیه با 3 موتور اکتریکی. طبیعیه که مصرفش خیلی پایین تر باشه. ولی برای من جای سواله که چرا فورد این ماشینو هیبریدی نکرده. دیگه بخوایم نخوایم آینده از آن ماشین های الکتریکی است و ماشین های هیبریدی هم گذری از تمام بنزینی به تمام برقی است. به نظرتون تا چندسال بعد سوپراسپرت ها تمام برقی میشن؟ تو بحث قدرت موتور و شتاب که دیگه کمی از بنزینی ها ندارن. تسلا به شتاب 2.5 ثانیه رسیده. فارادی هم که گفته شتاب ff91 معادل 2.39 ثانیه است. اشتباه نکنم بوگاتی شیرون هم که بنزینیه حدوداً 2.4 ثانیه باید باشه. تازه این اول کاره. ماشین های بنزینی بیش از یک قرن طول کشید به این شتاب برسن. درحالیکه ماشین های برقی طی چند سال. یعنی ممکنه یه روزی برسه که بشنویم ماشین های برقی شتابشون به 1 ثانیه رسیده؟ به نظر من که بعید نیس.

        1. Viper ACR

          ۲۲ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          نه نمیرسه
          شتاب 1 ثانیه مغز آدم رو داغون میکنه.
          فکر نکنم ماشین های شهری هیچ وقت به زیر 2 ثانیه برسن.
          چون اصلا لازم هم نیست.

  9. محمد ب

    ۲۲ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (228 ديدگاه)

    تفاوت تکنولوژی شرکتهای اروپایی و ژاپنی با آمریکاییها همیشه پاشنه آشیل صنعت خودروسازی آمریکاست حیف مصرف سوخت 911 توربو اس با نیسان جی تی آر رو نزاشته

    1. علیرضا

      ۲۲ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (24 ديدگاه)

      همون nsx رو که گذاشته بسه

  10. رسول

    ۲۲ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (4 ديدگاه)

    عقبش شبیہ f22

  11. Hemichan

    ۲۲ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (719 ديدگاه)

    در مورد قدرت موتور احتمالا ششصد اسب بر تن باشه طبق گفته خودشون قرار
    the GT will exhibit one of the best power-to-weight ratios of any production car
    مصرف سوختش هم در حد یه ماشین 850 اسبی یا حتی بیشتره
    موتورشم که اکوبوسته

  12. Amir amini

    ۲۲ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (225 ديدگاه)

    خیلی زیاد مصرف سوختش فکر کنم استون مارتین ونکوییش مصرف جادش 9 لیتر بعد این.. تازه استون مارتین 12 سیلندر این 6 سیلندر

  13. mohammadrr

    ۲۲ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (125 ديدگاه)

    یه حسی بهم میگه فورد از قصد مصرفو برده بالا!!!
    بالاخره آمریکایی بودن باید یه جوری نشون داده بشه دیگه!!??

  14. یاسین

    ۲۲ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (658 ديدگاه)

    وقتی به بیشینه جی تی نگاه کنی که ماشینی بوده فورد رو قهرمان لمانز 1966 کرده و فراری رو شکست داده به این نتیجه میرسی که چقدر این ماشین حضورش تو صنعت خودرو معنی داره

  15. Saied

    ۲۲ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    به نظرم تنها ماشینی که میتونه تاج پادشاهی ۹۱۱ رو تو موتور هایه ۶ سیلندر بدزده اینه. با اینکه فورد رو دوس دارم ولی پورشه عشقه منه و امیدوارم که زیاد خراب کاری نشه.

  16. احمد باقری

    ۲۳ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    ولی در هر صورت، ماشین خیلی باحالیه.

  17. مهدی

    ۲۳ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1738 ديدگاه)

    اعداد و ارقام های تقریبا دروغی!
    این اعداد و ارقام وقتی بدست میاد که دور موتور ثابت بمونه وگرنه توی شهر تو شرایط واقعی هیچ ماشین 600-700 اسبی نمیتونه 14 بسوزونه. شما یه موستانگ 6 سیلندر که نه بلکه 4 سیلندر اکوبوست توی شهر با رانندگی کاملا عادی زیر 20 امکان نداره مصرف کنه چه برسه به انواع فراری ها و مکلارنها با اون قدرت. شما بالا بری پایین بیای تو موتور پیستونی احتراق داخلی قدرت تو شرایط برابر قدرت بیشتر یعنی مصرف بیشتر حالا میخواد تنفس طبیعی باشه یا پرخوران. هرقدر هم مصرف سوخت بهینه بشه بلاخره از هیچ که نمیشه قدرت کشید بیرون

  18. farid

    ۲۴ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (11 ديدگاه)

    کسی ک این ماشینو داره بنظر شما دیگه مقدار بنزین مصرفی براش مهمه؟

  19. حسین

    ۲۴ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (95 ديدگاه)

    خیلی شاخه
    کاش یه موتور الکتریکی هم میذاشتن کنار موتور بنزینیش

  20. TSHDN

    ۲ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (68 ديدگاه)

    مدل قبلی قشنگ تر بود این انگار یدونه دماغ گذاشتن پشتش! اون سوراخای پشتش یجوریه
    راستی مصرف سوختشم خیلی بالاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا