EPA بهتازگی اعداد و ارقام مربوط به مصرف سوخت نسل جدید فورد GT را منتشر کرد.
گرچه کسی که نزدیک به ۴۵۰ هزار دلار برای خرید یکی از خودروهای کمیاب دنیا میپردازد عملاً اهمیتی برای مقدار بنزین مصرفی آن قائل نیست، اما این مسأله ارگانهای رسمی را از انجام مسئولیت خود خلع نمیکند.
GT جدید در یکصد کیلومتر مسافت شهری، جادهای و ترکیبی به ترتیب ۲۱.۳، ۱۳ و ۱۶.۸ لیتر بنزین میسوزاند. در مقام مقایسه، مصرف آن نسبت به نسل پیشین (مدل ۲۰۰۵-به ترتیب ۱۹.۵، ۱۲.۳ و ۱۶.۸ لیتر در یکصد کیلومتر) اندکی بیشتر شده است. واقعاً جای سوال و تعجب دارد که چرا مدل جدید با وجود استفاده از فناوری بسیار پیشرفتهتر در بحث بازدهی بنزین پایینتر از پدر خود قرار میگیرد!
همچنان که مطلع هستید، زیر کاپوت مدل ۲۰۱۷ بلوک ۳.۵ لیتری اِکوبوست (!) شش سیلندر V شکل ۶۰۰ اسب بخاری به همراه جعبهدنده هفت سرعته دو کلاچه خودکار قرار گرفته که در مقایسه با نمونه ۸ سیلندر ۵.۴ لیتری ۵۵۰ اسب بخاری و ۶۷۸ نیوتونمتری مدل پیشین کوچکتر و درعینحال پربازدهتر است.
اگر نگاهی به اعداد و ارقام (شهر/جاده) بعضی از رقبای GT در بازار بیندازیم به نتایج ذیل میرسیم.
مصرف سوخت شهری | مصرف سوخت در جاده | |
لامبورگینی اونتادور LP740-4 | ۲۳.۵ | ۱۴.۷ |
فِراری ۴۸۸ GTB | ۱۵.۶ | ۱۰.۶ |
مکلارن ۶۵۰S | ۱۴.۷ | ۱۰.۶ |
آکیورا NSX مدل ۲۰۱۷ | ۱۱.۲ | ۱۰.۶ |
فورد GT | ۲۱.۳ | ۱۳ |
همانطور که میبینید جدای از NSX (که در بحث مصرف سوخت بهسختی شکست میخورد)، تنها آونتادور LP740-4 اشتهای بیشتری داشته و بقیه معقولتر عمل میکنند.
منبع: motortrend
امیر
۲۲ دی ۱۳۹۵چقد در حرکت خوشگله???
Viper ACR
۲۲ دی ۱۳۹۵مصرف سوخت مدل های پورشه 911
__________
اسم مدل:
مصرف سوخت شهری (لیتر در صد):
مصرف سوخت اتوبان (لیتر در 100) :
__________
Porsche 911 Carrera
12.37
8
__________
Porsche 911 Turbo S
13.8
9.8
__________
Porsche 911 GT3
15.68
11.7
__________
به قول رفیقمون Ever Ahead… 😉😉😉
Viper ACR
۲۲ دی ۱۳۹۵چند تا ماشین دیگه
__________
Audi R8 V10
موتور 10 سیلندر 5.2 لیتری !
شهری: 16.8در 100
جاده ای: 10.7 در 100
__________
Benz AMG GT
مصرف شهری : پیدا نکردم
مصرف جاده ای: 7.8 در صد !!
__________
آئودی با اون موتور گنده ی 10 سیلندر ، از خیلی از موتور های توربوی 6 سیلندر فسقلی کمتر بنزین میسوزونه. کی بود می گفت موتور تنفس طبیعی دورش تموم شده؟؟
همه چی بستگی به فناوری کارخونه داره.
خیلی وقت ها تنفس طبیعی بهتر از توربو عمل میکنه. مخصوصا اگر آلمانی باشه.
X6
۲۲ دی ۱۳۹۵اوه گند زده!!!
درسته واسه کسی که میخره پول مسئله ای نیست اما وقتی تندو تند بره بنزین بزنه وقتش تلف شه مهم میشه
Elring-aventador
۲۲ دی ۱۳۹۵درود .
میخوام یه نظر خیلی غیر منطقی باحال بدم .
از نظر من این (http://www.seriouswheels.com/pics-2005/2005-Ford-GT-FA-Red-London-1280×960.jpg) خیلی جذاب تر و دلنشین تر و اصیل تر و خشن تره
و من عاشقشم . . . .
فرامرز
۲۳ دی ۱۳۹۵تازه این آمار واسه شرایط استاندارد و رانندگی با بیشترین بهره وری هست وگرنه اگه مصرف این ها رو تو کاربری روزانه بررسی کنی حداقل ۵۰٪ بیشتره چون کسی که اینا رو میرونه با کسی که پریوس میرونه استایل رانندگی یکسانی نداره. گلف من مصرف ترکیبی اعلامیش ۷.۱ هست ولی من عمراْ زیر ۷.۷ نمیرسونم (البته با لاستیک زمستونی) و رانندگی عادی و معمولاْ کم گاز ۹ میسوزونم.
وحید
۲۲ دی ۱۳۹۵اگه اشتباه نکنم
پارسال همین فراری 488 بود که بهترین موتور رو از خودش کرد
رونتون
۲۲ دی ۱۳۹۵جالب که موتور دوازده سیلندر حجیم اونتادور که تنفس طبیعی تقریبا خیلی نزدیک فورد جی تی معلوم امریکای جدیدم مثل لامبورگینی مصرف سوخت اصلا واسش مهم نیست
Elring-aventador
۲۲ دی ۱۳۹۵کی یه همچین حرفی رو زده ؟
چرا بنظرت لامبورگینی مصرف براش مهم نیست ؟ واقعا چرا این فکرو کردی؟
rrr
۲۲ دی ۱۳۹۵چقدر زیباس این ماشین چقدر خاصه
دانیال
۲۲ دی ۱۳۹۵مک لارن در حد سمند مدل 85 می سوزونه :))
Hasan
۲۲ دی ۱۳۹۵جی تی قبلیو بیشتر دوس دارم
javadm4
۲۲ دی ۱۳۹۵خدای من فراری با اون موتور با اون قدرت فقط 10.6 محشره
Viper ACR
۲۲ دی ۱۳۹۵Acura NSX خیلی بهتر از فورد کار کرده.
موتور این هم 3.5 لیتری وی 6 هست.
ولی نصف فورد GT میسوزونه.
واقعا آفرین به ژاپن.
Viper ACR
۲۲ دی ۱۳۹۵.
NSX با هر سیستمی به این مصرف سوخت رسیده، جای تحسین داره.
صدی 10 و 11 مصرف ماشین های شهری هست. نه یک سوپراسپرت قدرتمند.
دمش گرم.
فقط تویوتا و هوندا
۲۲ دی ۱۳۹۵خوب البته NSX یه سوپرکار هیبریدیه با 3 موتور اکتریکی. طبیعیه که مصرفش خیلی پایین تر باشه. ولی برای من جای سواله که چرا فورد این ماشینو هیبریدی نکرده. دیگه بخوایم نخوایم آینده از آن ماشین های الکتریکی است و ماشین های هیبریدی هم گذری از تمام بنزینی به تمام برقی است. به نظرتون تا چندسال بعد سوپراسپرت ها تمام برقی میشن؟ تو بحث قدرت موتور و شتاب که دیگه کمی از بنزینی ها ندارن. تسلا به شتاب 2.5 ثانیه رسیده. فارادی هم که گفته شتاب ff91 معادل 2.39 ثانیه است. اشتباه نکنم بوگاتی شیرون هم که بنزینیه حدوداً 2.4 ثانیه باید باشه. تازه این اول کاره. ماشین های بنزینی بیش از یک قرن طول کشید به این شتاب برسن. درحالیکه ماشین های برقی طی چند سال. یعنی ممکنه یه روزی برسه که بشنویم ماشین های برقی شتابشون به 1 ثانیه رسیده؟ به نظر من که بعید نیس.
Viper ACR
۲۲ دی ۱۳۹۵نه نمیرسه
شتاب 1 ثانیه مغز آدم رو داغون میکنه.
فکر نکنم ماشین های شهری هیچ وقت به زیر 2 ثانیه برسن.
چون اصلا لازم هم نیست.
محمد ب
۲۲ دی ۱۳۹۵تفاوت تکنولوژی شرکتهای اروپایی و ژاپنی با آمریکاییها همیشه پاشنه آشیل صنعت خودروسازی آمریکاست حیف مصرف سوخت 911 توربو اس با نیسان جی تی آر رو نزاشته
علیرضا
۲۲ دی ۱۳۹۵همون nsx رو که گذاشته بسه
رسول
۲۲ دی ۱۳۹۵عقبش شبیہ f22
Hemichan
۲۲ دی ۱۳۹۵در مورد قدرت موتور احتمالا ششصد اسب بر تن باشه طبق گفته خودشون قرار
the GT will exhibit one of the best power-to-weight ratios of any production car
مصرف سوختش هم در حد یه ماشین 850 اسبی یا حتی بیشتره
موتورشم که اکوبوسته
Amir amini
۲۲ دی ۱۳۹۵خیلی زیاد مصرف سوختش فکر کنم استون مارتین ونکوییش مصرف جادش 9 لیتر بعد این.. تازه استون مارتین 12 سیلندر این 6 سیلندر
mohammadrr
۲۲ دی ۱۳۹۵یه حسی بهم میگه فورد از قصد مصرفو برده بالا!!!
بالاخره آمریکایی بودن باید یه جوری نشون داده بشه دیگه!!??
یاسین
۲۲ دی ۱۳۹۵وقتی به بیشینه جی تی نگاه کنی که ماشینی بوده فورد رو قهرمان لمانز 1966 کرده و فراری رو شکست داده به این نتیجه میرسی که چقدر این ماشین حضورش تو صنعت خودرو معنی داره
Saied
۲۲ دی ۱۳۹۵به نظرم تنها ماشینی که میتونه تاج پادشاهی ۹۱۱ رو تو موتور هایه ۶ سیلندر بدزده اینه. با اینکه فورد رو دوس دارم ولی پورشه عشقه منه و امیدوارم که زیاد خراب کاری نشه.
احمد باقری
۲۳ دی ۱۳۹۵ولی در هر صورت، ماشین خیلی باحالیه.
مهدی
۲۳ دی ۱۳۹۵اعداد و ارقام های تقریبا دروغی!
این اعداد و ارقام وقتی بدست میاد که دور موتور ثابت بمونه وگرنه توی شهر تو شرایط واقعی هیچ ماشین 600-700 اسبی نمیتونه 14 بسوزونه. شما یه موستانگ 6 سیلندر که نه بلکه 4 سیلندر اکوبوست توی شهر با رانندگی کاملا عادی زیر 20 امکان نداره مصرف کنه چه برسه به انواع فراری ها و مکلارنها با اون قدرت. شما بالا بری پایین بیای تو موتور پیستونی احتراق داخلی قدرت تو شرایط برابر قدرت بیشتر یعنی مصرف بیشتر حالا میخواد تنفس طبیعی باشه یا پرخوران. هرقدر هم مصرف سوخت بهینه بشه بلاخره از هیچ که نمیشه قدرت کشید بیرون
farid
۲۴ دی ۱۳۹۵کسی ک این ماشینو داره بنظر شما دیگه مقدار بنزین مصرفی براش مهمه؟
حسین
۲۴ دی ۱۳۹۵خیلی شاخه
کاش یه موتور الکتریکی هم میذاشتن کنار موتور بنزینیش
TSHDN
۲ بهمن ۱۳۹۵مدل قبلی قشنگ تر بود این انگار یدونه دماغ گذاشتن پشتش! اون سوراخای پشتش یجوریه
راستی مصرف سوختشم خیلی بالاس