زمانی که نسل جدید فورد اسکیپ در سال ۲۰۱۹ معرفی شد، بسیاری به ظاهر نهچندان جالب آن انتقاد کردند. حال سه سال بعد، فورد با معرفی فیسلیفت این خودرو قصد دارد به این انتقادات پاسخ دهد. در این فیسلیفت، نهتنها ظاهر اسکیپ زیباتر شده بلکه در تیپهای آنهم تغییراتی صورت گرفته است. این خودرو حالا در سه تیپ پایه، اکتیو و پلاتینوم ارائه میشود درحالیکه فورد تیپ جدید ST-Line را هم برای آن در نظر گرفته که خود در سه نسخه معمولی، سلکت و الیت قابل خریداری خواهد بود. در صدر این خانواده هم نسخه پلاگینهیبریدی قرار میگیرد.
ظاهر نسخهٔ قبلی اسکیپ بیشتر شبیه مدلهای اروپایی فورد مثل فییستا، فوکوس و پوما بود که خیلی به مذاق آمریکاییها خوش نمیآمد اما حالا این نسخهٔ فیسلیفت بهتر با کراساوورهای بزرگتر اج و اکسپلورر هماهنگ شده و درعینحال همچنان از مدل جعبهای شکل برانکو اسپرت که پلتفرم مشترکی با آن دارد متمایز باقی مانده است. اسکیپ مدل ۲۰۲۳ در جلو به سپر، جلوپنجره و چراغهای جدیدی مجهز شده که این چراغها در برخی تیپها توسط یک نوار LED به هم متصل میشوند تا نمای متمایزتری به خودرو ببخشند. نسخهٔ جدید ST-Line هم با برخورداری از جلوپنجرهٔ مشکیرنگ، بال عقب، روکشهای پلاستیکی همرنگ بدنه و رینگهای جدید، نمای اسپرتی دارد.
اسکیپ ST-Line در داخل نیز از غربیلک فرمان D شکل به همراه دوخت قرمزرنگ در قسمتهای مختلفی مثل صندلیها بهره میبرد. نمایشگر لمسی ۱۳.۲ اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی، صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی و پد شارژ بیسیم گوشیهای هوشمند هم از دیگر ویژگیهای داخلی این کراساوور آمریکایی هستند. در بخش سیستمهای کمکراننده هم فورد مواردی مثل کروز کنترل هوشمند تطبیقی، دستیار سرعت، ترمز خودکار دندهعقب، دستیار فرمان و سنسورهای پارک عقب را برای اسکیپ در نظر گرفته است.
لیست پیشرانههای کراساوور کامپکت فورد اما بدون تغییر باقیمانده است و بنابراین همچنان شامل ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربو با ۱۸۰ اسب بخار، ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با ۲۵۰ اسب بخار، ۲.۵ لیتری چهار سیلندر هیبریدی با ۲۰۰ اسب بخار و ۲.۵ لیتری چهار سیلندر پلاگینهیبریدی با ۲۲۰ اسب بخار قدرت خواهد بود. تمام تیپها و نسخههای اسکیپ بهجز مدل پلاگینهیبریدی بهصورت محرک جلو یا چهارچرخ محرک قابل خریداری هستند. قیمت فورد اسکیپ مدل ۲۰۲۳ از ۲۷,۵۰۰ دلار آغاز میشود.
ali(chevynova)
۴ آبان ۱۴۰۱آی زنده باد
علی
۴ آبان ۱۴۰۱خدا رحمت کنه هنری فورد فقید را ، او بود که خودرو را از یه کالای لوکس برای طبقه خاص ،، تبدیل کرد به کالای مصرفی برای تمام مردم ، همه محصولاتش را میپسندم فقط حیف که موتور توربو به بنزین ایران سازگار نیست
پدرام
۴ آبان ۱۴۰۱خیلی بهتر شده نسخه قبل از فیس لیفت همخوانی با سایر محصولات فورد نداشت گریل پایین چراغ ها بالا در راستای هم نبودن که سبک آسیایی بود
مردیم از خوشی
۴ آبان ۱۴۰۱شیک و ساده
amir1400
۴ آبان ۱۴۰۱خداییش خودرو های اقتصادی فورد معرکه هستن ، البته کلا آمریکایی ها در طول تاریخ به ساخت خودرو هایی با کیفیت ، توانمند و طراحی نسبتا زیبا در کنار قیمت مناسب شهرت دارن ، من خودم سال ۹۵ با یه اسکیپ مدل ۲۰۱۴ تو جزیره کیش رانندگی کردم و در یک کلام واقعا سواری لذت بخشی داشت و اصلا قابل مقایسه با خودرو هایی مثل توسان و اسپورتیج نبود ( چون این دو تا رقیب اسکیپ هستن تو جهان ) از اونا شتابش خیلی بهتر بود و سواری نرم تری هم داشت واکنش گیربکسش هم که حرفی برای گفتن باقی نمیذاشت ، در کل کاش میشد ما هم در بازار آزاد خودرو های آمریکایی نظیر همین اسکیپ یا پوما رو داشتیم ، اون موقع بود که باید خودرو های ژاپنی و کره ای خودشون رو نشون میدادن که واقعا چی در چنته دارن
net
۴ آبان ۱۴۰۱چراغ عقب قشنگه اگر چراغ عقب قسمت سفید نداشت و یکپارچه قرمز زرشکی بود قشنگتر میشد.چراغ باریک جلو خوبه ولی در بالای جلوپنجره مثل ماشینهای برقی با نوار سفید به هم متصل شده بد هست.صفحه نمایش مستطیلی بالای داشبورد خوبه اگر حاشیه اش کمتر بود قشنگتر میشد.طراحی داخلی یکپارچه مشکی و صندلی چرم مشکی خوبه اگر دوخت متضاد قرمز نداشت و از دوخت مشکی استفاده کرده بود قشنگتر میشد.خط سفید اطراف شیشه دربها در قسمت شیشه مثلثی بالای درب باک پهن شده بد هست
کرگدن باواریا
۴ آبان ۱۴۰۱یه آپشن دیگه ایی که این ماشین داره اینه که سگا و گربه های ولگرد رو میتونی با یه نوبالآ فراریشون بدی اینطوری دیگه سگو گربه های ولگرد کسی رو گاز نمیگیرن و لازم نیست از بابت هاری نگران باشیم .
Amirreza.M
۴ آبان ۱۴۰۱من کامنت های شما در مورد قیافه ی خودرو ها رو خوندم تقریبا تو همه دو چیز مشترکه پهن شدن خط سفید اطراف شیشه و یک دست قرمز نبودن چراغ عقب
به نظر من نمیشه طراحی همه ی خودرو ها یه جور باشه و همه شون چراغ عقبشون یه دست قرمز یا زرشکی باشه اینجوری بهتره
net
۴ آبان ۱۴۰۱نظر من تنها نیست تو ایران ماشینهای داخلی و خارجی بخاطر اینکه خط سفید داخل چراغ عقب هست و یکپارچه قرمز نیست می برند مغازه تزئیناتی و برچست قرمز بهش میزنند تا قشنگتر شود.مثلا چراغ عقب ماشین تیبا هاچبک و سمند lx و پژو ۲۰۷ و پراید نگاه کنید در خیابان اکثرا بخاطر خط سفید برچسب قرمز زدند تا یکپارچه قرمز و قشنگتر شود و ماشینهای وارداتی هم دیدم همین کار میکنند
Royal Driver UK 70
۴ آبان ۱۴۰۱بانمکه
مدافع حریم امنیت _ آلمانی و ژاپنی و کره ای .
۴ آبان ۱۴۰۱خیلی زشته !!!
phonix
۴ آبان ۱۴۰۱از هر دری بهش نگاه میکنم داد میزنه دشمن cr-v هست
نمای بیرونیش رو بیشتر میپسندم
ولی داخلش از cr-v بهتر نیست
Ali
۴ آبان ۱۴۰۱دوستان این صنعت خودرو آمریکا بد جور کَلُفت شده:)))
phonix
۴ آبان ۱۴۰۱بود
T
۵ آبان ۱۴۰۱نسل قبلیش بهتر بود