پیشرانه طراحی شده برای پیکاپ های سوپر دیوتی فورد شاید از نظر قدرت خیلی گیرا به نظر نرسد اما این نیروگاه عظیم میتواند ارقام فوقالعادهای را با یک تیونینگ و سختافزار مناسب تولید کند. ویدئوی جدید کانال یوتیوب ریون ایوان نشان میدهد که پروچارجر چگونه میتواند چنین میزان قدرتی را از دل پیشرانه ۷.۳ لیتری گودزیلای فورد بیرون بکشد. البته این پیشرانه قدرتی بیشتر از حد انتظار داشته است.
نیروگاه موردبحث در روی داینو خروجی ۹۶۵ اسب بخاری و گشتاور ۱۱۴۵ نیوتون متری را نشان داده اما میتواند قدرت بیشتری هم داشته باشد. این پیشرانه انژکتورهای سوخت خود را از GT500 گرفته است. انژکتورهای بزرگتر میتوانند باعث تولید قدرت ۱۰۰۰ اسب بخای هم بشوند. این نیروی فوقالعاده زیاد از طریق فشار بوست کمتر از ۹ پوند به دست آمده است.
البته جدای از پروچارجر تغییرات دیگری هم در این پیشرانه اعمال شده که شامل سرسیلندر مرحله ۲، کارتل خشک، پیستونهای کاراتر و… میباشد. البته از بدنه گاز و ورودی استوک استفاده شده است. با برخی ریزهکاریهای دیگر میتوان قدرت گودزیلا را به ۱۲۰۰ اسب بخار هم رساند که بسیار بیشتر از خروجی ۸۵۰ اسب بخاری مدنظر مشتری است.
این پیشرانه جدید نشان داده که انعطاف بسیار بالایی دارد زیرا قبلاً شاهد پیکربندیهای مختلف نیروگاه ۸ سیلندر ۷.۳ لیتری با قدرتهای متفاوت بودهایم. این پیشرانه در حالت استاندارد قدرت ۴۴۰ اسب بخاری و گشتاور ۶۴۴ نیوتون متری داشته است. به نظر میرسد تیونرهای بیشتری روی پیشرانه منعطف فورد کار خواهند کرد و قدرت آن را به رقمهای بالاتری خواهند رساند.
porsche
۴ آذر ۱۴۰۰سلام من در پست مقایسه کوروت و ۹۱۱ توربو تایم ۰تا ۱۶۰ پورشه رو با ۴۰۰ اشتباه گرفتم و اون رو با کوروت جدید مقایسه کردم،و گفتم که ۴۰۰ متر اون مساوی با کوروت Z06 هستش.
اول از همه از اینکه باعث رنجش جناب رامین که از قدیمیای سایت هستند،معذرت میخوام.
دوم هم اینکه فهمیدم لیاقت کامنت گذاشتن در پدال رو ندارم،ضمن خداحافظی از تمامی اعضای سایت و نویسندگان محترمش،میخواستم از تمامی افرادی که باعث رنجششون شدم معذرت خواهی کنم(به خصوص جناب سایلنت و دیگر تسلا فنا)
خدانگهدار
شاهین
۴ آذر ۱۴۰۰دوست عزیز از این اشتباهات برای همه پیش میاد و طبیعی هست.
لطفا خودتو اصلا ناراحت نکن و پیش ما بمون 🌷❤
MC20
۴ آذر ۱۴۰۰porsche عزیز . . . . این بچه بازی ها رو تموم کنین تو رو خدا . . . سایت مال همه هست . . . . . . . . اگر این لحن کنایه آمیز یا توهین آمیز بودن رو در اوج غرور ( چه به حق چه ناحق ) از کامنت هامون بزداییم ( باز هم دارم اول به خودم یادآوری می کنم ) . . . هیچ وقت دلخوری و کدورت پیش نمی یاد . . . حتما لازم نیست برای بالا بردن برند خودمون برند دیگری رو پایین بکشیم . . . با هم مهربون باشیم و کل کل های جذاب و محترمانه و علمی کنیم که بقیه حظ کنن و بیسوادایی مثل من هم چیزی یاد بگیرن . . . مخلص همه داداشیا . . . مهدیار
Nima
۴ آذر ۱۴۰۰قربون شکلت چیزى نشده که . حل شد رفت
بمون استفاده کنیم
محمد امین
۴ آذر ۱۴۰۰اتفاقا شما از کاربر های دوست داشتنی سایت هستی و من که میگم باید فعالیت رو هم بیشتر کنی
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۴ آذر ۱۴۰۰بی خیال مشتی حال گیری نکن دیگه
Silent
۴ آذر ۱۴۰۰روزی که کامنت میزنیم اگر مرز بین ماشین و برند رو با خودفرد جدا کنیم توو نظر دادن همچین موردی پیش نمیاد. پشت هر اکانتی یکی هست جدا از برند. مهندس پزشک دانشجو شرکتی بازاری کارگر هرچی. کسی که اومده برا تبادل نظر و گاها فراموشی محیط
توو همین کامنتها گاها اجبار به سرچ هم می شه که خودش خوبه.
درست می شه اکیه.
Ninja
۴ آذر ۱۴۰۰وااییی
منم از خیلی وقته تو پدالم بیش از 5 6 سال اون موقع یه اکانت داشتم
یه اشتباه خیلی بزرگتر از شما انجام دادم اونموقع تعصبی بودم و سر هز مقاله کامت میزاشتم با این کارم ر…..م
همه مسخرم کردن شاهین جان که اونموقع خیلی کم کامنت میذاشت گفت داداش داری اشتپ میزنی (البته محترمانه و … گفت)
یعنی میگفتم دستم میشکست اون کامنتو نمیزاشتم خلاصه یه 6 ماه یا کمتر با یه اکانت به نام ناشناس کامنت میذاشتم بعدش هم این اکانت رو درست کردم الانم از اشتباهم بعد 3 سال خجالت میکشم
واقعا این که اومدیم ادم های مثل محمد جان (رستمی نژاد) رو مسخره کردیم و باعث این شدیم دیگه کامنت نذاره چه مشکلی داشت 17 18 سال سن داشت یه پراید داشت بدون گواینامه سنش کم بود و تعصبی …… رامین رو مسخره میکنیم و ….. خیلی های دیگه
ولی بعضی وقت ها ادما با لحن خیلی دوستانه و محترمانه اشتباهت رو هم بهت میگن ولی از تو داغون میشی
و در اخر بعد از این همه چرت پرت گفتن های من بگم که سعی کنین باعث این نشیم یکی پدال رو ترک کنه
و پورشه جان دلیلی نداره سر یه اشتباه حتی یه روز پدال رو ترک کنی ادم جایزالخطاست این اشتباه ها برای همه پیش میاد
درکل نرو که با رفتنت ما رو یا من یکی رو خیلییی ناراحت میکنی بهرحالی اینجا سایت تبادل اطلاعات هست و اشتباه هم پیش میاد از این هم میبینم همه دوستان میخوان نری خیلی خوشحال میشم
(من رو هم برا چرت پرت گفتنام ببخشید دست خودم نبود)
MC20
۴ آذر ۱۴۰۰Ninja . . . عزیزی داداش . . . دم صداقتت گرم . . .
" Swedish Arrogant Tiger "
۴ آذر ۱۴۰۰اشتباه پیش میاد چیزی نی که.
انقدر جدی نگیرید کامنت هارو، تهش برای تبادل اطلاعاته دیگه!
Ninja
۴ آذر ۱۴۰۰داداش ادم جایزالخطاست
در حدی که من جایزالخطاست رو تو اینترنت سرچ کردم یه موقع اشتییاه ننویسم ابروم بره
M.Kazem.K
۴ آذر ۱۴۰۰البته ممکن الخطاست نه جایز الخطا …!!
( اینم از اون ضرب المثل های غلطی که رواج داره متاسفانه )
Ninja
۴ آذر ۱۴۰۰بیاا همین الان یه اشتباهی کردیم خخخخخ
Bayerische Motoren Werke
۴ آذر ۱۴۰۰عذرخواهی کردن نشونه اینکه شما فرد بسیار محترمی هستی
اختلاف نظر همیشه هست
ما چند سال پیش تو همین سایت همدیگه رو میشستیم و مینداختیم رو بند
ارش
۴ آذر ۱۴۰۰بیا داداش قهر نکن دیگه شتاب ۰ تا ۴۰۰ هم خیلی نزدیک کوروت بود من خودم پورشه رو خیلی قبول دارم سه کارخانه برتر دنیا مرسدس پورشه فراری .مجله هم آمریکایی بوده یه چیزی نوشته خواسته کوروت رو گنده کنه گوش نده مثلا شتاب جانبی پورشه ۰.۹۱ بود و کوروت ۰.۸۷ مشخصه که پورشه هندلینگ بهتری داره ولی مجله از هندلینگ کوروت نوشته😄
R@m!n
۴ آذر ۱۴۰۰اگر قراره با یه حرف قهر کنی که نمیشه پسر جون مگه بچه 7 ساله ای همه اشتباه می کنن منم فهمیدم اشتباه خوندی اما دیگه زمانه ادیته کامنت تموم شد. اشتباه از منم بود.
سید جواد روحانی . طرفدار بنز
۴ آذر ۱۴۰۰دوستان ربطی به مقاله نداره اما یه سوال دارم
آیا خودرویی تا حالا تولید شده که حجم سیلندرهاش متفاوت باشه ( بیشتر جفتی مد نظرم هست یعنی دو تا ۱ لیتری و دوتا ۲۵۰ سیسی برای ۴ سیلندر ) ؟ اگر نه ، چرا تولید نشده؟ ، میدونم لرزشش زیاده ولی سیلندر های هم حجمش میتونن لرزش همدیگرو بگیرن . چون به نظرم میتونن صدای جذابتری نسبت به پیشرانه های معمول داشته باشن
محمد امین
۴ آذر ۱۴۰۰بعضی از خودرو های سه سیلندر قدیمی اینطور هستند ، برای جلوگیری از لرزش کمتر … چونکه در یه موتور سه سیلندر با میلنگ متقارن، احتراق به صورتی انجام میشه که یک نیم دور توسط احتراق دو سیلندر صورت میگیره و یک نیم دور دیگه توسط یک سیلندر و این باعث عدم تعادل در خروجی قدرت و گشتاور در موتور و همچنین لرزش میشد، در ابتدا اومدن حجم سیلندر رو که تک کار میکرد رو تقریبا تا دوبرابر حجم اون دو تا سیلندر افزایش دادن و موتور رو متعادل تر کردن تا حدودی ، اما بعدها تکنولوژی های جدیدتر و درک بهتر از ساختار موتور و طراحی های متفاوت میلنگ در کنار ظهور انژکتور ها و…. دیگه این طرفند رو ندیدم …. تا آنجایی که من اطلاع دارم
" Swedish Arrogant Tiger "
۴ آذر ۱۴۰۰تا بحال چنین چیزی نشنیدم و در حد ایده هم خیلی چیز عجیبی بود برام.
ولی در این صورت بالانس قدرت موتور بهم میریزه و کارکردش چیزی در حد افتضاح میشه و گویا موتور همیشه تک کار میکنه!
بهم ریختن بالانس دینامیک و استاتیک موتور و لرزش های فراوانش هم که بماند.
اینها ساده ترین دلایلیه که میشه بهشون اشاره کرد.
سید جواد روحانی . طرفدار بنز
۴ آذر ۱۴۰۰درسته ولی میشه به نظرم بالانسش کرد با گذاشتن جفتی و متقارن سیلندرها
Shelby csx3015
۱۱ آبان ۱۴۰۱کونیگزگ جمرا
Amard
۴ آذر ۱۴۰۰با این حجم موتور همچین گودزیلایی هم نیست البته به نسبت حجم از لحاظ قیمتی شاید ارزونتر دربیاد نسبت به رقبا
M@M@DRZ
۴ آذر ۱۴۰۰کسی از دوستان میدونه که چرا قدرت و گشتاور این گودزیلا در حالت استاندارد نسبت به حجمش کمه ؟؟ ( آخه حداقل گشتاورش باید بالاتر میبود با توجه به این که برای سری پیکاپ های سوپر دیوتی فورد هستش )
شاید فورد خواسته دست تیونر هارو باز بزاره ؟
" Swedish Arrogant Tiger "
۴ آذر ۱۴۰۰دارم به این فکر میکنم موتور گودزیلا چه احتیاجی به کارتل خشک داره!
R@m!n
۴ آذر ۱۴۰۰این موتور احتمال داره روی شلبی GT500 سوار شه و خب فورد این موتورو با آستانه قدرت و گشتاور کم ست کرده تا جا برای تیون باز باشه.
mohammad.GT
۴ آذر ۱۴۰۰دوستان یه سوال داشتم؟
میشه یکی نحوه کار پروچارجر رو بهم توضیح بده 😀؟ ممنون 🙏
" Swedish Arrogant Tiger "
۴ آذر ۱۴۰۰پروشارژ سوپر شارژ گریز از مرکزه یا همون توربویی که به جای دود به صورت مستقیم از میل لنگ نیرو میگیره.
mohammad.GT
۴ آذر ۱۴۰۰🙏
mojtaba Ghasemi
۴ آذر ۱۴۰۰حالا همچین کامنت گذاشتن مهم نیست.خداوکیلی من حدود ده دوازده ساله کاربر سایتم.فکر نکنم بیشتر از ده بار کامنت گذاشته باشم.بیشتر سعی میکنم از مطالب سایت و دوستان استفاده کنم و سوادم بیشتر بشه.مهم یادگیریه عزیزان نه کامنت گذاشتن.