در بررسی کانسومر ریپورتز، سیستمهای بلو کروز فورد و سوپر کروز جنرال موتورز بهترین عملکرد را در بین همهٔ سیستمهای کمکراننده داشتهاند.
خودروسازان برای تکنولوژیهای کمکرانندهٔ خود نامهای مختلفی را انتخاب میکنند اما عملکرد کلی همهٔ آنها یکسان است و شامل حفظ حرکت خودرو بین خطوط، افزایش و کاهش سرعت در ترافیک و پایش توجه راننده میشود. بااینحال، جدیدترین بررسی کانسومر ریپورتز روی ۱۲ سیستم خودران مختلف، تفاوتهای قابلتوجهی را در نحوهٔ عملکرد آنها نشان داده است. دو خودروساز بزرگ دیترویت رتبههای برتر این مطالعه را از آن خود کردهاند بهگونهای که سیستم بلو کروز فورد با امتیاز ۸۴ صدرنشین شده و سوپر کروز جنرال موتورز با امتیاز ۷۵ در جایگاه دوم قرار گرفته است.
مرسدس بنز با کسب ۷۲ امتیاز جایگاه سوم را به خود اختصاص داده، بامو با ۶۹ امتیاز در جایگاه چهارم قرار گرفته و تویوتا با دریافت امتیاز کلی ۶۵ لیست پنج برند برتر را تکمیل کرده است. یکی از عجایب این مطالعه اما تسلا است که در سال ۲۰۱۵ با سیستم اتوپایلوت خود پیشگام سیستمهای خودران جهان بود و در بررسی کانسومر ریپورتز در سال ۲۰۲۰ پس از سوپر کروز جنرال موتورز در جایگاه دوم قرار گرفته بود اما حالا به خاطر امتیاز پایین در بخش پایش توجه راننده و همینطور ابهام در برخورداری از ایمنی کامل، با امتیاز ۶۱ به رتبهٔ هفتم سقوط کرده است.
به گفتهٔ مدیر ارشد تست خودرو در کانسومر ریپورتز، اتوپایلوت سیستم نظارتی مؤثری برای راننده ندارد و درحالیکه دیگر خودروسازان سیستمهای ACC و LCA خود را تکامل دادهاند، تسلا عقب افتاده است. بااینحال، تسلا هنوز هم بهتر از ریویان، نیسان، هوندا و ولوو بوده که همگی امتیاز زیر ۶۰ کسب کردهاند. هیوندا و برندهای دیگر این گروه یعنی کیا و جنسیس هم با امتیاز ۴۷ در جایگاه آخر ایستادهاند. کانسومر ریپورتز از این برندهای کرهای به دلیل عملکرد ضعیف سیستم پایش توجه راننده بشدت انتقاد کرده است زیرا این سیستم پس از مدت معینی بدون کاهش دادن سرعت یا توقف خودرو، خاموش میشود. همچنین سیستم حفظ حرکت میان خطوط هیوندای نیز عملکرد بینقصی نداشته است.
در ارزیابیهای کانسومر ریپورتز، آزمایش سیستمها هم در یک پیست و هم در دنیای واقعی انجام میشود. این موسسه در بررسی عملکرد سیستمهای کمکراننده پنج معیار مختلف شامل قابلیتها، درگیر نگه داشتن راننده، سهولت استفاده، ایمنی و پایش توجه راننده را در نظر میگیرد. دراینبین، کانسومر ریپورتز برای اطمینان از ایمنی خودروها تأکید بیشتری روی پایش راننده دارد. به گفتهٔ این موسسه، در حال حاضر فقط فورد و جنرال موتورز به لطف دوربینهای مادونقرمز که روی چشمان راننده نظارت دارد، امتیاز بیشتری در این بخش کسب میکنند.
فیشر دراینباره میگوید:
سیستمهای کمکراننده اصلاً خودروی خودرانی خلق نمیکنند بلکه روش جدیدی برای رانندگی مشترک با کامپیوترهای خودرو فراهم میکنند. وقتی خودروسازان این کار را بهدرستی انجام دهند، میتواند رانندگی را ایمنتر و راحتتر کند و وقتی این کار اشتباه انجام شود میتواند خطرناک باشد
amirmohammad
۷ بهمن ۱۴۰۱بنظرم هنوز نمیشه به این سیستم اطمینان کرد و راه زیادی داره تا نکمیل شدن
ali(cheynova)
۷ بهمن ۱۴۰۱وماشالاه جنرال موتورز و فورد
لذت بردم
رامین
۱۵ بهمن ۱۴۰۱خودروسازی دنیا هر چی داره از آمریکا داره هر چند برندهای دیگه هم واقعا حرفهای زیادی داشته و دارند (دایملر مرسدس بی ام دبلیو یا پورش و آیودی و فراری و لامبو و رولزرویس آستین)
زیزیگولو
۷ بهمن ۱۴۰۱تکنولوژی دنیای ما رو گسترده ترو راحت ترو هیجان انگیز تر میکند و هر چیزی که واسه ما یه خیالو رویاست بالاخره یه روزی به خاطر پیشرفتای علمی و ظهور تکنولوژیای جدید به واقعیت میپیونده و در کُل هیچ رویا و خیالی دور از دسترس و غیرممکن نیستش …… انگار غولِ چراغ جادو تواناییای علم تو خلق تکنولوژیای نو هستش ولی نه به سرعت اجی مجی لاکرجی!!!! بلکه در طول زمان و در نتیجه چندین سال تحقیق و مطالعه و تلاش به وقوع میپیونده
SEPEHR
۷ بهمن ۱۴۰۱چون هیوندای آخر شده بایدم همینو بگی 🤣
شهاب
۷ بهمن ۱۴۰۱جوابت تو ایست کار اند درایو هست
بی خیال اسم
۷ بهمن ۱۴۰۱همه رتبه ها به حق هست
R@min
۷ بهمن ۱۴۰۱آینده برای همون FSD تسلا هست اما همون موقعی که اومد هم گفتم راه بسیار طولانی برای رسیدن به هوش مصنوعی آگاه یا با متغیرهای سیستمی بسیار زیاد نیازه که هنوز علم بشری بهش نرسیده.
فعلا همین سیستم های لیدار کار راه اندازن تا به اون زمان برسیم.
جالبه سیستم بلوکروز فورد تا یک سال پیش ضعیف ترین نمونه بود.
phonix
۷ بهمن ۱۴۰۱نتیجه سرمایه گذاری و کار مستمر:
مهرانیان
۷ بهمن ۱۴۰۱پس از خواندن این گزارش، طرف دیگر را نگاه میکنیم. سالانه 17000 ایرانی در تصادفات جاده ای میمیرند که 3000 نفر از اینها زنان هستند. ناموس ما هستند. ما بی غیرتیم
phonix
۷ بهمن ۱۴۰۱جان جانه چه ربطی به جنسیتش داره؟
اون زنه ناموس کسیه, اون مرده چشم به راه نداره؟ مادر نداره؟ بچه نداره؟ همسر نداره؟
قیاس های ابکی
Genius
۷ بهمن ۱۴۰۱پروفسور ۱۴۰۰۰ مرد ستون خونه نیستن؟؟؟؟فمن بازیای کودکانه تون رو به تکنولوژی نکشونید
محمدرضا
۷ بهمن ۱۴۰۱وقتی سیلیکن ولی هست دیگه کم تر از این اننظار کم تر از این نیست
phonix
۷ بهمن ۱۴۰۱توسعه که مجانی نیست
احمدرضا
۷ بهمن ۱۴۰۱نمره صدم بگیرن بازم خودم رانندگی میکنم بدون استفاده از خودران
حسن
۷ بهمن ۱۴۰۱احتمالا چند سال دیگه خودش میره کارا را انجام میده بر میگرده .
TESLA
۷ بهمن ۱۴۰۱فاقد ذره ای ارزش و اعتبار 😒😒😒 کل دنیا دارن میگن : fsd بتا تسلا از همه سیستم های خودران حال حاضر دنیا کامل تر هست ( مطمئنم بلوکروز و سوپرکروز به گرد پا fsd هم نمیرسن ) ، این کانسومر ریپورتز از همون اول هم با تسلا و ماسک مشکل شخصی داشت و گرنه نمیومد خودران هایی که فقط برای ۳۰۰ هزار کیلومتر از اتوبان های آمریکا شمالی برنامه ریزی شدن رو بهترین اعلام کنه 🤦♂️🤦♂️😒😒
phonix
۷ بهمن ۱۴۰۱هرچه دایره تمرکز کمتر خطرش هم کمتر تسلا کم نرفته تو درو دیوار
Gabriel
۷ بهمن ۱۴۰۱دائم بگ..وز ساخت ج.ا.ا هم البته که بدترین سیستم جهانه