فورد

یک دستگاه فورد برانکو DR به حراج گذاشته شد

تنها ۵۰ دستگاه از این شاسی‌بلند خاص تولید شده که همه آن‌ها به میراگرهای DSSV مجهز شده‌اند.

فورد برانکو DR یک شاسی‌بلند معمولی نیست. این مدل را می‌توان معادل آفرودی یک ابرخودروی مخصوص پیست به شمار آورد که تنها مجوز حضور در پیست را دارد و تولید آن هم به تعداد خاصی محدود می‌شود. ۵۰ دستگاه از این شاسی‌بلند زیبا و قدرتمند تولید شده و هیچ‌کدام مجوز تردد در خیابان‌های عمومی را ندارند. بنابراین می‌توان به آن به‌عنوان یک خودروی کلکسیونی منحصربه‌فرد نگاه کرد. با ثبت آگهی فروش یکی از این شاسی‌بلندها، گویا شانس به علاقه‌مندان آن رو کرده است.

شایعات مبنی بر آن هستند که خریداران جدید برانکو DR تا دو سال پس از مالکیت این خودرو، حق فروش آن را نداشته‌اند؛ با ثبت این آگهی به نظر می‌رسد مالک این دستگاه درحال شکستن قرارداد خود با فورد است. البته این ادعا درحد یک شایعه است و امکان دارد هیچ‌گاه واقعی نبوده باشد.

این نسخه به‌عنوان تواناترین ورژن برانکو شباهت زیادی به نسخه مسابقه‌ای آن در مسابقات باها ۱۰۰۰ دارد که توسط تیم «مولتی‌ماتیک موتوراسپرت» مدیریت می‌شد. درست همانند سوپراسپرت فورد GT. خریداران برانکو DR برای مالکیت هر دستگاه مجبور به پرداخت مبلغ ۲۹۵ هزار دلار بودند که ۸ برابر گران‌قیمت‌تر از نمونه عادی این شاسی‌بلند محسوب می‌شود.

مالکیت اولیه مدل درحال فروش، آن را به رنگ سبز ناتو و سقف هم‌رنگ بدنه مزین کرده است. با وجود تجهیز این خودرو به پکیج ۳۸ هزار دلاری باها که شامل چراغ‌های LED صخره‌ای، نوار LED سقفی و آژیر می‌شود، مالک هنوز یک کیلومتر هم با آن راننگی نکرده است.

فورد برای توسعه برانکو ویژه خود با همکاری مولتی‌ماتیک، در هر دو محور خودرو از میراگرهای اختصاصی این مجموعه با نام DSSV استفاده کرده است. بدنه سنگیم این خودرو روی چرخ‌های ۱۷ در ۸.۵ اینچی آفرودی تمام فصل سوار است که بدنه را ۳۰۰ میلی‌متر بالاتر از سطح زمین نگه می‌دارد. نیروگاه برانکو DR یک پیشرانه ۵ لیتری ۸ سیلندر V شکل کایوت فورد است که ۴۱۸ اسب بخار قدرت تولید می‌کند.

آخرین حراجی برانکو DR به قیمت ۳۶۵ هزار دلار رسیده بود. احتمالا این نمونه تازه هم بتواند به‌لطف بهره‌مندی از یک پکیج اضافه، رنگ جذاب و کارکرد بسیار پایین به قیمت بالایی دست پیدا کند. نظر شما درباره برانکو DR چیست؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۴ رای

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ کارشناس مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. پیام

    ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (2139 ديدگاه)

    از کتاب چگونه آفرود را قورت دهیم

    موافقم 13
    مخالفم 5
    1. جومونگ

      ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (10 ديدگاه)

      یه نسخه ازین کتاب برای کره هم ببر

      موافقم 12
      مخالفم 3
  2. زیزیگولو

    ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (6035 ديدگاه)

    شبیه هیچ ماشین دیگه ای نیستش …… یه جورایی میشه بهش گفت سوپر اسپرت دنیای آفرود👌

    موافقم 16
    مخالفم 2
  3. R@min

    ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (2050 ديدگاه)

    دیگه وقتشه مالتیمتیک یه محصول اختصاصی توسعه بده، مونتاژ بسیار موفق محصولات فورد تجربه کافی بهشون تزریق کرده.

  4. Taha Ayoobi

    ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (4321 ديدگاه)

    دیگه امکان داره جایی باشه که نتونه ورود کنه؟

  5. JaMsHiD

    ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (2758 ديدگاه)

    این لعنتی جاده رو هم قورت میده سی صد میلیمتر افزایش ارتفاع کم نیست !

    موافقم 10
    1. Taha Ayoobi

      ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (4321 ديدگاه)

      واقعا کم نیست!

      مثلا بعضی شرکت های تیون یا خود کمپانی ها میخوان یه محصول آفرودی رو مجهز تر کنن، معمولا دو سه میلیمتر تا ده بیست میلیمتر ارتفاع رو میبرن بالا.
      این 300 میلیمتررک یا همون 30 سانتی متر برده بالا!
      نمیتونم درک کنم تا از نزدیک نبینم

      موافقم 8
      مخالفم 1
      1. JaMsHiD

        ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (2758 ديدگاه)

        عملا قدش اندازه یه بنز زیر مایلر هست !

  6. ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (4898 ديدگاه)

    وای

  7. سهیل پ.م.ت.ی

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    فتبارک الله احسن الخالقین.
    واقعا خدایا شکرت که این رو دیدم، خیلی جالب و قشنگ و کاربردی هست.
    انشالله بزودی بدستش میارم، فقط شاید کمی تا به دستم برسه طول بکشه بخاطر مسافت.
    عکس و فیلم میگیرم میفرستم براتون.

    موافقم 6
    مخالفم 1
  8. یاس ی

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1044 ديدگاه)

    شاهکاریه واسه خودش. قسمت پدالهاش اندازه یک ماشین ایرانی قطعه داره.
    خیلی جذابه خیلللللللللی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا