فورد برانکو برای آفرود چیزی کم ندارد اما شاید حرفهایها بخواهند تجهیزاتی اضافی روی خودروی خود داشته باشند. نسخه Everglades پاسخی به این نیاز است.
فورد اِورگلیدز از تابستان آینده در دسترس قرار میگیرد و بهصورت استاندارد به وینچ و اسنورکل مجهز خواهد بود. وینچ ۳۵۰۰ دلاری به طور مشترک با Warn توسعه داده شده و ۴۵۳۶ کیلوگرم ظرفیت و ۳۰ متر کابل به همراه یک ریموت سیمی و کلیه تجهیزات و سختافزارهای نصب و براکت های مربوطه را به همراه دارد. احتمال دارد که نصب این تجهیزات به معنی حذف کروز کنترل تطبیقی به دلیل همپوشانی در محل نصب با رادار جلو باشد.
علاوه بر وینچ و اسنورکل، نمای بیرونی برانکو Everglades نیز با رنگآمیزی مخصوص همراه خواهد بود. تغییراتی در تعلیق برای آفرود بهتر و ارتقای کارایی و حتی احتمالاً بهبود زوایای خروج و شکست را هم میتوانیم انتظار داشته باشیم. در بخش پیشرانه کار به یک موتور ۳ لیتری اکوبوست ۶ سیلندر با قدرتی حدود ۴۰۰ اسب بخار و گشتاور ۵۶۲ نیوتنمتر سپرده میشود. فورد قصد دارد تا با مدلهای آفرودی تر، سلطنت جیپ رانگلر روبیکان را پایان دهد اما جیپ هم بیکار نخواهد نشست.
Reza Waffen SS
۲۳ مهر ۱۴۰۰خداییش قیافه چیپ داره داد میزنه که آفروده
میثم
۲۳ مهر ۱۴۰۰دقیقا
تو عکس آخر خشونت و سرسختی از سر و روی جیپ می باره و برانکو خیلی خونسرد تره
Mad.z.Max
۲۳ مهر ۱۴۰۰چندباری توی کامنتای شما و بعضی از دوستای دیگه دیدم «جیپ» رو «چیپ» مینویسین.
ولی نمیدونم عمدی هست یا نه، چون روی کیبورد گوشی، حرف چ با حرف ج فاصلشون زیاده، اما روی کیبورد کامپیوتر نزدیکن..
درکل «چیپ» مفهوم قشنگی نداره و کسایی که با تعصب کورکورانه میکوبونن این کمپانی رو از این لفظ استفاده میکنن.
(پ.ن: با احترام و بی قصد بحث و جدل)
Reza Waffen SS
۲۳ مهر ۱۴۰۰اتفاقا تلفظ درست آمریکاییش ( چیپ ) هستش. مثل داج که همه تلفظ میکنن دوج
Mad.z.Max
۲۴ مهر ۱۴۰۰من بیشتر از ۱۲ سال هست تافل دارم، و خییییلی از کانال های یوتوب آمریکایی رو حتی روزانه دنبال میکنم، تاحالا حتی یکبار از دهن یه آمریکایی (یا هر کس دیگه) نشنیدم جیپ رو چیپ تلفظ کنه!! میشه یه منبع بدی؟
(چون دقیقا هم کلمه Jeep رو دارن، هم cheap! اولی دقیقا جیپ تلفظ میشه و دومی چیپ!) بنظرت یه کمپانی آمریکایی میاد رو محصولش اسمی رو بذاره که تلفظ شبیه لفظ cheap به معنی ارزونه بی ارزش و سبک از نظر شخصیتی باشه؟
لطفا از کار اشتباهی که داری انجام میدی حد اقل اینجوری دفاع نکن.
یادمه یبار هم چندسال پیش درمورد نماد اس اس که رو پروفایلت هست باهم صحبت کردیم، اونجا هم گفتی اتفاقا این نماد صلح و دوستی هست. اونجا دیگه نخواستم بحث رو ادامه بدم
دوستیم باهم همگی، لازم نیست که سر هر چیز کوچیکی حال گیری کنیم
R@m!n
۲۳ مهر ۱۴۰۰یه شایعاتی اومده که نسل بعدی رانگلر با شاسی و تعلیق متفاوت داره میاد و موتورای حجیمشم با نمونه های الکتریکی جایگزین میشه.
R@m!n
۲۳ مهر ۱۴۰۰این مدل حتی از لاستیکای ۳۷ اینچی هم پشتیبانی می کنه و قراره از فنر بندی fox روی F-150 رپتور استفاده کنه.
OMID
۲۳ مهر ۱۴۰۰همین الانم به نظرم بهتره
انرود که به شدت بهتره ( به هر حال تا محل آفرود باید از جاده رفت قرار نیست همیشه آفرود باشن ) آفرود هم که تا اینجا کم نیورده
تعلیق جلوی مستقل هم واسه جاده خیلی بهتره واسه آفرود هم مشکلی نداره فورد f150 رپتور هم تعلیق جلوی مستقل داشت ولی هیولای آفرود بود
در کل به روزتر و جدید تر هم هست
ظاهری هم سلیقه س به نظرم برانکو بهتره
Ali_x76
۲۳ مهر ۱۴۰۰اف ۱۵۰ هیولای افرود نیست
برای افرود صخره نوردی که اصلا مناسب نیست
اف ۱۵۰ در اصل برای رمل کویر ساخته شده، افرود با سرعت بالا
ولی توی صخره نوردی، به علت طول زیاد و اکسل مستقل احتمال گیرکردنش خیلی بیشتر از رنگلره
بین برانکو و رنگلر، حتی با وجود اکوبوست ۳ لیتری بازم رنگلر ۳۹۲ با اختلاف قویتره، در کنار اکسل صلب جلو و ضریب کرال سنگین تر، عملا دست بالا رو داره
شاهرخ
۲۳ مهر ۱۴۰۰با اینکه ماشینای فورد رو بیشتر دوست دارم ولی تو بحث آفرود هیچی حریف جیپ نیست
Mad.z.Max
۲۳ مهر ۱۴۰۰در حال حاضر با توجه به قیمت پرداختی و وسیله ای که بصورت فابریک از کارخونه میشه تحویل گرفت، جیپ رنگلر بی رقیبترین در آفرود هست. واقعا اگه با نگاه بی طرفانه بهشون نگاه کنیم به این نتیجه میرسیم. البته که طبیعی هم هست، خب سالیان سال تحقیق و توسعه پشتش خوابیده.
از طرفی برانکو هم فوق العاده خواستنیه، با اینکه بیشتر به منظور استفاده ی باها(باجا نوشته میشه، باها خونده میشه. مثل صحرای موهاوه، که موجاوه نوشته میشه موهاوه خونده میشه) و آفرود سرعتی به میدون اومده، اما اصلا دست و پا بسته نیست و صخره نورد و شیب زن قهاری هست :) در کل رقابتشون رو واقعا دوست دارم. طراحی هر دو هم بی نهایت چشم نواز و موندگاره..
R@m!n
۲۳ مهر ۱۴۰۰فورد رپتور برای باها توسعه داده شده. هیچ ماشین کارخونه ای هم برای آفرود سرعتی توسعه داده نمیشه چون عملا رانندگی در شهر غیر ممکن میشه.
برانکو بر اساس آفرود قدرتی استقامتی توسعه داده شده. بخاطر همینم با تعلیق مستقل اومده چون بهترین نوع تعلیق برای اینکار هست.
Mad.z.Max
۲۴ مهر ۱۴۰۰ممنون از توضیح.
البته صحبت من به این خاطر بود که موقع رونمایی از برانکوی جدید، چندتا تیزر تبلیغاتی از سمت فورد بیرون اومد، که توشون برانکو با سرعت خیلی بالا داشت روی رمل های شنی و زمین های خاکی میتاخت، دقیقا آخر یکی از همین تبلیغ ها هم نوشته بود:
Bronco, a new baja player
برانکو، باها باز جدید..
ضمن اینکه برانکو بجای استفاده از اکسل صلب، از نمونه های پورتال و تعلیق مستقل برای چرخای جلو استفاده کرده که خب خوراک باها هست و شدیدا هم مشابه رپتور هست، البته بازنگری شده و قویتر..
من روی این حساب گفتم، وگرنه که همگیمون ویدیو های صخره نوردی و کرال و شیب زدنهای برانکو رو تا الان دیدیم و کارش هم خیلی درسته.
R@m!n
۲۴ مهر ۱۴۰۰بله درسته اما منظور اون تبلیغ روی کیفیت سواری بود. تو مسابقات آفرود اکستریم که سخت ترین نوع آفرود هست و بدترین فشار ممکن به ماشین میاد همگی از سیستم تعلیق مستقل استفاده می کنن چون میزان استقامت و همچنین جا برای تغییرات بیشتره. دلیل استفاده از اون روی رپتور هم بخاطر همین موضوع هست چون بخاطر فاصله محوری و وزن بالا تعلیق صلبی بشدت تحت فشار قرار می گیره و هر چی وزن ماشین بیشتر باشه کیفیت سواری و کنترل هم ضعیف تر میشه. تعلیق صلب کشش و انعطاف بیشتری داره اما بشدت آسیب پذیر هم هست که از مشکلات اصلی محصولا جیپ مثله رانگلر و گلادیاتور و هر محصول دیگه ای هست. ماهیت این تعلیق همینه و هر بارم مقاومش کنی باز هم آسیب پذیری رو داره.
در کل هم جیپ هم برانکو کلاس آفرود رو قبضه کردن با قیمت و پکیج هاشون و خوش بحال هر کسی که یه کدومشونو داره.
Mad.z.Max
۲۵ مهر ۱۴۰۰بازم ممنون از توضیح، اینجا ریپلای کردم که ببینی
R@m!n
۲۵ مهر ۱۴۰۰لطف داری ♥️♥️
SF90 STRADALE
۲۳ مهر ۱۴۰۰جیپ و فورد قلب و فکر آدمو دوتا میکنن
خیلی سخته بگی کدومشون بهتره ؟؟؟؟
جیپ گلادیاتور یا فورد رنجر
جیپ رانگلر یا فورد برانکو
فقط میشه از این رقابت جذاب و تماشایی لذت برد
ریدی
۲۳ مهر ۱۴۰۰برانکو بیشتر به درد افرود سنگین نمیخوره، گلگیر رو نگاه کنید تا متوجه بشید، رانگلر با اینکه لاستیک های غیرفابریک داره ولی بازهم یه گلگیر بزرگ داره ولی برانکو با اون گلگیر اصلن نمیتونه تایر های بزرگ رو توی افرود سنگین استفاده کنه
M.K karimi
۲۳ مهر ۱۴۰۰هر جور با خودم کلنجار میرم آخرش به یه چیز میرسم ….
علارغم همه شایستگی های فورد اکثر آفرودر هاش انگار صرفا لباس آفرود پوشیدن و سالها تمرین کردن تا به این جایگاه برسن ولی واقعا روح و ماهیت آفرود ندارن ….
ولی جیپ واقعا آفرود تو خون و ژنتیکشه….
حسین دهمرد
۲۳ مهر ۱۴۰۰کو اسنورکل؟ مگه به همون هواکش عمودی نمیگن اسنورکل؟ کو پس؟
شایدم عکساش واسه من باز نشده
یانکی
۲۳ مهر ۱۴۰۰تنها ماشینی که تونست با فنر بندی مسقل و محورهای سه تیکه به اوج آفرود برسه هاموی اچ1 بود و هست.در غیر این صورت فقط رانگلر میتونه به آخرین نقاط ماشین رو برسه.به دلیل محورهای سولید عقب و جلو.
حسن
۲۳ مهر ۱۴۰۰پدال چرا این موارد مرتبط که پایین مقاله بود رو برداشتی؟۴ تا بود،انگار یه چیزی کمه.
Navid_bivaN
۲۴ مهر ۱۴۰۰برانکو به نمایندگی های خاورمیانه وارد شده؟