فورد

نسخه ویژه فورد برانکو اورگلادز مخصوص مسیرهای باتلاقی

شرکت آمریکایی فورد از نسخه‌ای ویژه از شاسی‌بلند محبوب برانکو در نمایشگاه خودروی شیکاگو ۲۰۲۲ رونمایی کرد. با توجه به امکانات و بهبودهای صورت پذیرفته، این نسخه ویژه یکی از توانمندترین نمونه‌های برانکو است که تا کنون رونمایی شده است. مهندسان برای توانمندسازی برانکو در عبور از مسیرهای گلی و باتلاقی، جایگاه قطعات اصلی خودرو مانند سوراخ‌های جعبه‌دنده و جعبه انتقال را تعویض کرده‌اند. ورودی‌های هوای جداگانه هنگامی که خودرو در شرایط نامساعدی مانند ارتفاع بالای آب، ماسه یا برف قرار گرفته است، به دریافت بهتر هوا کمک می‌کند.

«برانکو اِوِرگلادز» برای پیمایش مسیسرهای دشوار به تایرهای مخصوص ۳۵ اینچی گودیِر و رینگ‌های ۱۷ اینچی خاکستری-کربنی مجهز شده است. بالای چرخ‌ها شاهد حضور طاق چرخی مربعی‌شکل هستیم. پنل سمت راست کاپوت به نقشی سیاه رنگ و مات از نام اورگلادز مزین شده است. سپرهای جدید جلو به یک وینچ بکسل با توان نیروی ۴۴۴۸۰ نیوتن و یک طناب ۳۰ متری مجهز شده‌اند. برای آماده‌سازی هرچه بیشتر برتنکو اورگلادز برای شرایط سخت، فورد این مدل را مانند مدل‌های دایموند و بلک، به میل‌های محافظتی و ورق توزیع وزن فولادی مجهز کرده است.

وظیفه توان‌بخشی این خودرو برعهده یک واحد ۲.۳ لیتری اکوبوست با ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۴۰ نیوتن متر گشتاور است که از طریق یک جعبه‌دنده ۱۰ سرعتی خودکار به هر چهارچرخ خودرو منتقل می‌شود. اورگلادز هم مانند همه دیگر مدل‌های برانکو از سیستم رانندگی G.O.A.T استفاده می‌کند. کابین داخلی برونگو اورگلادز به لطف مواد خاص به‌کاررفته در آن، کاملا ضد آب است و پاکسازی راحتی دارد. گوشه و کنار کابین نظیر صندلی‌ها، داشبورد و پنل درها به رنگ سبز شهری مزین شده است. یک نمایشگر ۱۲ اینچی هم وظیفه اجرای آخرین سیستم اطلاعات سرگرمی فورد ساینس ۴ را برعهده دارد.

قرار شده که برانکو اورگلادز در تابستان سال جاری میلادی عرضه شود؛ پیش‌سفارش این خودرو هم از ماه مارس پیش‌رو ممکن می‌شود. اورگلادز تنها در مدل ۵ در و با قیمت حدود ۵۴,۴۹۵ دلار قابل سفارش است و می‌توان آن را با یکی از رنگ‌های تهبه کرد: ماسه صحرایی، سبز فوران، ناحیه ۵۱، سیاه سایه و خاکستری کاکتوس.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ کارشناس مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. R@m!n

    ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (2243 ديدگاه)

    انقدر پکیج های برانکو کامله که برای خیلی از مشتری ها قطعات افترمارکتی ضرورتی نداره.

    موافقم 27
    مخالفم 3
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (10479 ديدگاه)

      با شما موافقم
      اما همیشه یه کیت تعلیق بهتر برای تمام آفرودرها لازم هست که کارخانه‌ها به سبب گران بودن نمیگذارند و باید بیرون از نمایندگی‌ها کار بگذارند و بسیار ارزشمنده !

      در ایران یکی از کیت‌هایی که بسیار طرفدار داره و البته با این دلار گران در می‌آید ، مارک ایرومن هست که بسیار باکیفیت و خراب شدن در کارش نیست و حتی اگر سالی چند بار کویر بروید و جامپ هم بزنید این تعلیق فوقعلاده هیچیش نمیشه حتی اگر کلاف خودروها پاره بشه !

      البته دیدم برخی‌ها FOX هم استفاده میکنند اما از قیمت و کیفیتش چیزی نمیدانم ولی تعریف زیاد میکنند !

      موافقم 24
      مخالفم 3
      1. دکتر

        ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (338 ديدگاه)

        Fox از نظر کارایی در رده بالاتر از ایرونمن هست و قیمت بالاتری هم داره.

        موافقم 15
      2. R@m!n

        ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (2243 ديدگاه)

        مهم ترین مسئله موقعیتی هست که میخوای بری یا بیشتر میری و ماشین رو باید با اون فضا مجهز کنی.

        کیت های تعلیق هم بیشتر برای ماشین های کلاسیک که قطعات دیگه پوسیده شدن هست یا ماشین هایی که آفروده سطح پایینی دارن مثله پیکاپ ها که اونم بسته به سطح آفرود راننده و مسیر بستگی داره.

        کیت های آیرون من و کلا برندش جزو برندهای خوب و برای ما، دم دستی هست که کیفیت خوبی دارن البته نمونه های فیک چینی خیییلی زیاد شده و تشخیص اصل و فیک کار یه با تجربه هست. برند فاکس هم با اختلاف بهترین برند در زمینه قطعات آفرودی هست و همیشه توسط برندهای بزرگ مثله فورد، رم و تویوتا و… استفاده میشه و در مسابقات آفرودی جزو تامین کنندگان اصلی هست، یه جورایی حکمه ترمزه برمبو رو داره. البته دیگه تو ایران پیدا نمیشن و هر کی میاره برای خودش میاره چون بسیار گرون تموم میشه.

  2. RKH7787

    ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (541 ديدگاه)

    جون میده با این بری وسط جنگل های آمازون
    یا مثلا بری وسط آفریقا از شیرو و گورخر عکس بگیری
    به به
    ولی ما که فعلا هیچ کدومو نداریم

    موافقم 13
    مخالفم 3
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (10479 ديدگاه)

      اسم جنگل آوردید ، یاد اون قسمت از تاپ‌گیر افتادم که از رود آمازون وسط جنگل‌ها با سه تا خودروی داغون پیاده شدند و تمام لحظه‌هایش شور و هیجان داشت ، اون‌جایی که میخواستند خودروهارو از لندی‌گراف پیاده کنند و آن‌جاهایی که از دل جنگل‌ها بدون جاده عبور کردند !
      اشتباه نکنم سه خودرویِ سوزوکی جیمنی ، لندکروزر سری ۴۰ کالسکه‌ای و لندرور نسل اول بود که با ۱۰۰۰ دلار خریده بودند (( کامل یادم نمیاد و دوباره باید در یوتیوب نگاهش کنم )) !

      تاپ‌گیر تکرار نشدینست و در تاریخ مستند سازی ماندگار شده !
      مثل بنز S میمونه ، هر وقت نگاهش کنید خسته نمیشوید و تاریخ مصرف ندارد و تکرار معنایی در دیدن تاپ‌گیر به اون سه مجری کله‌پوک ندارد !

      موافقم 19
      مخالفم 4
      1. Humer

        ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (299 ديدگاه)

        راست میگی ولی فکر نکنم آمازون باشه یادمه از کوهی بالا رفتند راستی چیز های عجبی همراهشون بود
        🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
        یادمه وازلین و ….. و……. بود😂

  3. Aboalfazl demon

    ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (523 ديدگاه)

    این خیلی بدرد محیط بانان مازندران گیلان گلستان میخوره
    ولی…
    هعی باید با پاژن گشت بزنن

    موافقم 14
    مخالفم 3
  4. sound of silence

    ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (37 ديدگاه)

    تنها برتری لندروور ففندر کراس اور با اون قابلیت اطمینان زیر صفر و تایر نازک :)) در برابر برانکو حرکت تو عمق بیشتر آب بود که اومدن این نسخه به زیر کشیده شد و رفت همون جایی که ازش در اومده
    وقتی قیمتو نگاه میکنی جالب تر میشه :))
    برانکو اورگلادز با وینچ و تایر ۳۵ و همه امکانات به صورت استاندارد ۵۲k
    ففندر با رینگ فولادی پرایدی و صندلی پارچه ای و هیچ امکاناتی ۴۷k تازه بعد دو ماه استفاده هر روز یک جاش خراب میشه بعد دو سالم باس بندازیش سطل زباله :)))

    موافقم 8
    مخالفم 16
    1. Porsche 911

      ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (1222 ديدگاه)

      سایلنت تو که حرفاتو از طریق همون اکانتت میزدی دیگه چرا رفتی تو کار فیک؟؟!
      کی حرفی از لندرور زد؟

  5. افشار

    ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (772 ديدگاه)

    پدال برونکو یا برانکو !!! یاد افراد برونکا در کارتون چوبین که در دوران بچگی میدیدیم افتادم !!!

    موافقم 8
    مخالفم 2
    1. علی صفرپور

      ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (171 ديدگاه)

      دوست عزیز تلفظ اصلی و صحیح نام این خودرو «برانکو» هست که در برگردان فارسی به صورت «برونکو» نوشته شده

      1. افشار

        ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (772 ديدگاه)

        مخلصم آقای صفرپور ، چون همه ما در پدال عادت کردیم برانکو تلفظ کنیم اینطوری گفتم 🙏🙏🙏🙏 سپاس از توضیحی که دادین

  6. Hamid

    ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    مگه میشه عاشق برانکو نبود

    موافقم 5
    مخالفم 4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا