فورد نسل جدید برانکو را در ابتدا با پیشرانههای چهار و شش سیلندر معرفی کرد و درحالیکه طرفداران انتظار ارائهٔ پیشرانهٔ V8 را در نسخهٔ رپتور داشتند، این مدل هم بهتازگی با موتور ۳ لیتری V6 اکوبوست معرفی شده است. ازآنجاییکه اصلیترین رقیب برانکو رپتور یعنی جیپ رانگلر روبیکان ۳۹۲ در سینۀ خود یک پیشرانهٔ V8 قدرتمند دارد، احتمالاً برای خیلیها سؤال است که چرا فورد هم یک موتور هشت سیلندر را زیر کاپوت برانکو رپتور قرار نداده است. مطمئناً در برانکو امکان نصب پیشرانهٔ V8 وجود دارد زیرا قبلاً مدل مسابقهای برانکو DR با موتور ۵ لیتری V8 معرفی شده است اما این نسخه امکان تردد در جادهها را ندارد و تنها ۵۰ دستگاه از آن ساخته میشود.
بنابراین برانکو رپتور هم بهعنوان نسخهای جادهای میتوانست به همین پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 مجهز شود تا با حدود ۴۵۰ اسب بخار قدرت بهتر بتواند با رانگلر ۳۹۲ که پیشرانهٔ ۶.۴ لیتری آن ۴۷۰ اسب بخار قدرت دارد رقابت کند. این در حالی است که موتور ۳ لیتری V6 توئین توربوی برانکو رپتور هماکنون حدود ۴۰۰ اسب بخار قدرت تولید میکند که به میزان قابلتوجهی از رانگلر کمتر است؛ بنابراین، دلیل این تصمیم فورد چیست؟ مهندس فورد پرفورمنس در گفتگو با ماسل کارز اند تراکس در پاسخ به این سؤال گفته است که چون ساخت پیشرانهٔ V6 برای فورد راحتتر از V8 است.
به گفتهٔ وی، خط تولید برانکو برای مونتاژ خانوادهٔ پیشرانههای اکوبوست شامل ۲.۳ لیتری چهار سیلندر و ۲.۷ لیتری V6 تنظیم شده و ازآنجاییکه این موتور ۳ لیتری V6 اساساً نسخهای از همان موتور ۲.۷ لیتری محسوب میشود، اضافه کردن آن به خط تولید کنونی آسانتر است. بهطور خلاصه، انتخاب این پیشرانه آسانترین راه برای رسیدن به قدرت بیشتر در برانکو رپتور بوده است. این در حالی است که نسخهٔ اسپرت اکسپلورر ST هم از همین پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توئین توربو استفاده میکند. البته به گفتهٔ فورد، این موتور در برانکو اسپرت به سیستم اگزوز دوگانه، خنککنندگی بهتر و تنظیم خاصی برای افزایش قدرت مجهز خواهد بود.
مازیار
۶ بهمن ۱۴۰۰فورد در مجموع پخته تر و عاقلانه تر و بدور از احساسات عمل میکنه و شاید به همین دلیل در طول زمان بین آمریکایی ها نوسان کمتری داشته
NAVID۰۰۹۸
۶ بهمن ۱۴۰۰فورد جسورلنه عمل میکنه و در تاریخ خودش نشان داده همیشه دنبال رقابت و جَنگندِگی بوده .
در مورد نداشتن موتور V8 , ایرادی نمیشه گرفت چون ورژن این خودرو جوریه که بشه تغییرات در آن داد و یکی از خوبیهای آمریکا اینه که مقررات خاصی برای هیچ تغییری در خودرو ندارند و هر کسی هر کاری دوست داشته باشه میتونه روی خودرواَش انجام دهد !
هر کسی ناراحت بود ، میتونه یه موتور V8 بخره ، تقویت کنه ، بذاره رو ماشینش !
viper
۶ بهمن ۱۴۰۰با اینکه خودم دو اتیشه طرفدار جیپ هستم اما به نظرم موتور شیش خطی واسه افرود خیلی بهتره و غیر قابل انکاره
R@m!n
۶ بهمن ۱۴۰۰حالا چرا خطی ؟؟؟
مهم ترین نکته برای موتورهای آفرودی وزن و گشتاور هست. موتورهای دیزلی بهترین گزینه هستن اما دیگه کمپانی ها استفاده نمی کنن. پس بهتره به موضوعه گشتاور توجه شه. وقتی گشتاور لازم رو از یه موتور شش یا چهار سیلندر می گیری بقیش فقط اضافه کاری هست و هزینه الکی.
viper
۶ بهمن ۱۴۰۰ببخشید حواسم نبود که خورجینی هست ممنون که اصلاح کردید
یه لحظه با موتور های مسابقه ای مثل rb26 یا 2jz اشتباه گرفتم
AMIN (M.A.S)
۶ بهمن ۱۴۰۰البته اقا رامین وزن رانگلر 392 حدود400 پوند سبک تر از برانکو رپتور هست
و گشتاور موتور آپاچی هم حدود80نیوتون متر بیشتر از اکوبوست هست
به عقیده من درسته موتور آپاچی بلاک سنگین تری دره ولی چون تنفس طبیعیه برای افرود های خشن خیلی مناسب تره چون پیچیدگیش کمتره و تعمیراتش راحت تر انجام میشه
توی عملکرد تحت فشار وقتی موتور فورد هم باید حداکثر بوست خودش رو داشته باشه مصرفش نه به اندازه جیپ ولی نزدیک به جیپ میشه و ازین بابت بعید میدونم برتری خاصی داشته باشه
ولی موتور فورد احتمالا کم سروصدا ترباشه و گشتاورش هم به خاطر توربوچارجر از دور پایینتری در دسترسه
حالا توی برانکو نمیدونم ولی تو جیپ میشه موتور 3 لیتری توربو دیزل رو هم سفارش داد
اون انجین درسته مقدار گشتاورش یه کوچولو کمتر از آپاچیه (حدود 600NM) ولی به خاطر اینکه توی دور1400RPM در دسترسه خیلی بهینه تره
قدرتشم کمتره ولی خب مشکلی نیست
260تا کافیه برای افرود
R@m!n
۷ بهمن ۱۴۰۰همونطور که خودتم می دونی گذاشتن انجین های همی رو رانگلر و رم صرفا بازی با اعداد و جلب کردن نظره کسانی هست که دنبال صدا و اسمه یه 8 سیلندر هستن. وگرنه دلیله مهندسی پشتش نیست.
موتور ۶ سیلندر بنزینی و دیزل جیپ از یه موتور چدنی همی خیلی بهتره که صرفا دست آویز بالارفتن قیمت شده و سودی برای مشتری نداره و خود جیپ هم هیچکاری برای هندل کردن قدرت انجام نداده. دیگه تو دنیای امروز با این همه پیشرفت داشتن موتور توربو و گیربکس اتومات در ماشینه آفرودی ضعف نیست و فورد در برانکو موتور و گیربکس رو به طور اختصاصی تنظیم کرده تا در تمام دورها قابل اطمینان باشه و با یه سیستم مدیریت قدرت و پدال اتوماتیک بخش اعظمی از پیش نیازه مهارت آفرودی رو پایین اورده.
new RAMIN
۶ بهمن ۱۴۰۰عکس اول 2تا برانکو رو دیدم فاصله از سطح زمینشون خیلی بود یه سوالی اومد تو ذهنم!
بهترین شاسی بلند آفرودی از لحاظ زوایا آفرود چه مدلی هست؟تو بنزینی ها رنجرور و جی کلاس بهترین زوایا آفرودی دارن به طور کلی اما خب کسی با اونا آفرود نمیره از اون ور اگه چرخ آفرودی سایز بزرگ (همون 35اینچی ها) بیاندازیم روی دیفندر و برانکو و رانگلر،از اونا هم بهتر میشن زوایای آفرودیشون.اما آیا از اونا بهتر هم هست تو زوایا آفرودی؟!من زوایا آفرودی بهتر از هامر suv EV ندیدم.فکر کنم نفر اوله! گزینه اکستریم رو فعال کنیم زوایا ورود و خروج و شکست به ترتیب میشه 49.6 درجه و 49درجه و 34درجه. حالا سوالم اینه تو شاسی بلند ها از این بهتر هم داریم!؟🤔
محمد امین
۶ بهمن ۱۴۰۰وقتی که یه 6 سیلندر خوب و قوی و قابل اعتماد موجوده دیگه چه نیازی میتونه به پیشرانه ی v8 باشه ؟
حتی خودرو های lmh و فرمول یک هم با پیشرانه های v6 ساخته میشن و پرفورمنسی به مراتب بهتر نسبت به v8 دارن
درسته از نظر ماشین فن ها v8 و v12 یه چیز دیگست و قطعا هم یه چیز دیگست ، اما وقتی یک v6 بتونه کارایی یک v8 یا v10 رو روی یک ماشین بده ، پس نیازی به ریسک بالاتر نیست …
موتور های اکوبوست فورد هم توانایی های خیلی بالایی دارن و همیشه در لیست پیشرانه های برتر بودن ، به نظر من نیازی به پیشرانه ی v8 برای برانکو نیست ، نهایتا یه ارتقای قدرت در همین موتور پاسخگو هست
زیزیگولو
۶ بهمن ۱۴۰۰همه کمپانیا دارن به پیشرانه های ۴ و ۶ سیلندر توئین توربو روی میارن
امیر.عارف
۶ بهمن ۱۴۰۰فکر نمیکنم ماشینی با این کلاس موتور 8 سیلندر لازم داشته باشه . نمیدونم چند نفر از دوستان تجربه ی سوار شدن در ماشینی با 250 اسب یا بالاتر را دارند ، همین 250 اسب برای خودش غولیه چه برسه به بالای 300 . ماشین آفرود گشتاور نیاز داره که جیپ چهار سیلندر هم جوابه . حالا اگه بحث کل کل و به رخ کشیدن تکنولوژی باشه که بحثش فرق میکنه
Scuderia Ferrari
۶ بهمن ۱۴۰۰قلبم میگه جیپ رانگلر روبیکان ۳۹۲ ، عقلم میگه فورد برانکو رپتور
جمع بندی من اینه که فورد به سلطه چندین ساله جیپ در آفرود پایان میده و برای اثبات حرفم باید تا پایان سال ۲۰۲۲ منتظر باشید …. (مقایسه ها و آمار فروش)
Aboalfazl demon
۶ بهمن ۱۴۰۰دیگه تو که طرفدار فراری هستی چرا
تو که باید بدونی ارزش یک موتور تنفس طبیعی در برابر موتور توربو . اونم توی آفرود که فشار سنگین روی موتور هست
Scuderia Ferrari
۷ بهمن ۱۴۰۰منم دارم میگم قلبم یه V8 حجیم رو دوست داره
ولی در آفرود یه موتور کارآمد و سبک همراه با قدرت مناسب و گشتاور بالا در دورهای پایین بهترین گزینه هست و همه اینها رو تا حدودی V6 اکوبوست فورد داره
انجینی که از سال ۲۰۰۹ به بعد روی اکثر محصولات فورد و لینکلن به کار گرفته شده و به خوبی جواب داده
.
۶ بهمن ۱۴۰۰تو ایران یکی از بهتره ماشین های که کمتر شناخته شده ایسوزو دی مکس ژاپنی طراحی شاسی و بدنه جنرال موتور ساخت ژاپن توربو دیزل ۳ لیتری گشتاور ۳۶۰ داره خیلی گزینه خوبی هست
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۷ بهمن ۱۴۰۰بدون شک وقتی برانکو رپتور در مقابل رانگلر 392 قافیه رو ببازه درست مثل f150 فورد مجبور میشه یه وی8 آماده کنه برا برانکو رپتور.اینکه بعضی از دوستان میگن چه نیازی به وی8 هست و این کار جیپ بی خوده برید به انواع انجین رانگلر نگاه بندازید.بر عکس برانکو رانگلر با هر نوع انجین که مشتری انتخاب کنه بهترین ابزار آفرودی رو در اختیار مشتری میزاره.الان برانکو رپتور تو فنر بندی نمای داخل کیت بدنه کاملا با برانکو معمولی فرق داره ولی رانگلر با 4 سیلندر هم همون کیتهای 392 رو بهت میده.رانگلر 4 سیلندر بنزینی توربو با 270 اسب داره.4 سیلندر دیزل داره با 200 اسب.دیزل 6 سیلندر با 260 اسب گشتاور بیش از 600 نیوتن متر.هیبرید با 375 اسب و 650 نیوتن متر.وی 8 همی 470 اسبی با 640 نیوتن متر گشتاور.هر نوع صلیغه.برانکو حریف رانگلر نمیشه برا دومی باید بجنگه.که بعد رانگلر بهترینه