فوردلندروور-رنجروور

نبرد آفرودرهای تازه‌نفس بازار، فورد برانکو یا لندروور دیفندر؟

در طول بیش از نیم قرن، خودروسازان معدودی اقدام به ساخت خودروها دو دیفرانسیل فوق‌العاده توانمند و آفرودی کرده‌اند. این خودروها دسترسی به دورافتاده‌ترین جاهای کرهٔ زمین را برای تحقیقات، اقدامات بشردوستانه و متأسفانه جنگ فراهم کرده‌اند؛ اما این آفرودرها همچنین امکان سفر به نقاط دوردست و خشن برای کسانی که قید هتل‌های پنج ستاره را برای تماشای شگفتی‌های طبیعی کرهٔ زمین می‌زنند را هم مهیا کرده‌اند؛ اما این روزها که شاسی‌بلندهای آفرودی جدیدی مثل لندروور دیفندر و فورد برانکو به بازار آمده‌اند، بهترین انتخاب برای ماجراجویی‌های خارج از جاده چه خودرویی خواهد بود؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال، یک برانکو وایلدترک و یک دیفندر ۹۰ را برداشتیم و راهی بیابان‌های برفی کانادا شدیم.

کارایی

امتیازات: برانکو ۶.۵ از ۱۰، دیفندر ۶.۰ از ۱۰

یک آفرودر دودر هنگام عبور از مسیرهای جنگلی مانور پذیری بیشتری دارد و هنگام بالا رفتن از موانع نیز زاویهٔ شکست بهتری را فراهم می‌کند اما نکتهٔ منفی این است که کارایی داخلی این خودروها بسیار نسبت به نسخهٔ چهاردر کمتر است؛ بنابراین، هم در دیفندر و هم در برانکو، هنگام انتخاب نسخهٔ دودر باید قید مقدار زیادی از فضای بار و سرنشینان را زد. در دیفندر فضای بار تنها ۳۹۷ لیتر است که با خواباندن صندلی‌های عقب به ۱۵۶۳ لیتر می‌رسد اما این صندلی‌ها کاملاً تخت نمی‌شوند و هنگام بارگیری وسایل بزرگ مشکل‌ساز هستند. برانکو هنگام باز بودن صندلی‌ها با ۶۳۴ لیتر، فضای بیشتری دارد ولی ظرفیت بار ۱۴۸۱ لیتری آن هنگام خواباندن صندلی‌های عقب از لندروور کمتر است. بااین‌حال، در اینجا صندلی‌های عقب مسطح‌تر بوده و فضای بار قابل‌استفاده‌تر است.

شاسی‌بلندهایی که فاصلهٔ محوری کوتاهی دارند معمولاً انتخاب خوبی برای یدک کشی تریلر نیستند اما برای هردو خودرو پکیج یدک‌کشی قابل سفارش است که برای برانکو ظرفیت ۱۵۹۰ کیلوگرمی و برای دیفندر رقم چشمگیر ۳۷۲۰ کیلوگرمی را فراهم می‌کنند. فضای صندلی‌های عقب در دو خودرو تقریباً در یک حد است و درحالی‌که فورد فضای سر بیشتری دارد، لندروور فضای پای بیشتری را فراهم می‌کند. بااین‌حال، دسترسی به صندلی‌های عقب دیفندر به خاطر حرکت آهستهٔ برقی صندلی‌های جلو دشوارتر است. همچنین درهای این شاسی‌بلند بریتانیایی هم خیلی کشیده بوده و باز کردن آن‌ها در پارکینگ‌های تنگ آسان نخواهد بود.

سهولت استفاده

امتیازات: برانکو ۷.۰ از ۱۰، دیفندر ۶.۰ از ۱۰

درهای بزرگ تنها مشکل ارگونومی دیفندر نیستند زیرا ستون‌های B بسیار پهن نیز نقاط کور زیادی را ایجاد کرده‌اند و چرخ زاپاس در عقب هم بالاتر از برانکو نصب شده است. بااین‌حال، دید رو به جلوی دیفندر به خاطر پنجره‌های جانبی بلند و موقعیت بالاتر صندلی‌ها خیلی خوب است درحالی‌که کابین برانکو با پنجره‌ها و شیشهٔ جلوی کوتاه‌تر حس خفه‌ای دارد. البته در هردو خودرو دوربین‌های بسیار کاربردی وجود دارد که چه هنگام پارک کردن و چه خزش از روی موانع بسیار مفید خواهند بود. استفاده از نمایشگر لمسی ۱۲ اینچی و دکمه‌های روی داشبورد برانکو آسان‌تر است و یادگیری آن راحت‌تر از سیستم لندروور خواهد بود درحالی‌که نمایشگر دیفندر کوچک‌تر بوده و برخی دکمه‌های روی غربیلک فرمان آن گهگاه پاسخ نمی‌دهند.

راحتی

امتیازات: برانکو ۶.۰ از ۱۰، دیفندر ۷.۵ از ۱۰

برانکو وایلدترک برای چنین خودروی آفرودی خشن و توانمندی از راحتی مناسبی برخوردار است. صندلی‌ها به‌خوبی از بدن حمایت می‌کنند و کیفیت سواری به‌اندازهٔ خودروهای یک دهه پیش وحشتناک نیست اما در داخل کابین خصوصاً از سقف قابل برداشتن خودرو سروصدای زیادی به گوش می‌رسد. از سوی دیگر، سروصدای جاده و پیشرانه در داخل دیفندر بسیار کمتر است و به لطف سیستم تعلیق بادی سفارشی، سواری راحت‌تری دارد. در این خودرو برای صندلی‌های عقب هم سیستم تهویه در نظر گرفته شده درحالی‌که در برانکو حتی دریچه‌های تهویهٔ عقب هم وجود ندارد.

تجهیزات

امتیازات: برانکو ۷.۰ از ۱۰، دیفندر ۷.۰ از ۱۰

هرچند برانکو و دیفندر شاسی‌بلندهای زمخت و خشنی هستند اما از تکنولوژی‌ها و تجهیزات مدرن فراوانی بهره می‌برند. سیستم‌های صوتی قدرتمند، ناوبری و گرم‌کن صندلی‌ها و غربیلک فرمان ازجملهٔ این تجهیزات هستند. البته فورد از سانروف پانورامای بزرگ و کنترل تهویهٔ سه منطقه‌ای که در دیفندر وجود دارد بی‌بهره است اما در عوض می‌توان سقف و درهای آن را جدا کرد. چنین تجهیزاتی معمولاً در خودروهای سواری برای رفتن به مرکز خرید دیده می‌شوند اما برانکو و دیفندر آن‌ها را با قفل دیفرانسیل، حالات رانندگی آفرودی و لاستیک‌های آل‌ترین ارائه می‌کنند. بااین‌حال، سفارش رینگ‌های ۲۰ اینچی برای دیفندر هرگز توصیه نمی‌شود زیرا در مسیرهای خشن بسیار خودرو را آسیب‌پذیر می‌کنند.

رانندگی

امتیازات: برانکو ۷.۰ از ۱۰، دیفندر ۷.۵ از ۱۰

تمام تجهیزات آفرودی این دو خودرو کمک می‌کنند تا حتی افراد تازه‌کار هم در آفرود حرفه‌ای به نظر برسند. برای سنجش این توانایی خودروها، مسیری نیمه برفی با شیارهای گِلی عمیقی را در نظر گرفتیم. اینجا برای برانکو با فاصلهٔ قابل‌توجه ۲۹۵ میلی‌متری از زمین و کمک‌فنرهای بلیشتاین مثل یک شوخی بود. دیفندر اما گویی می‌خواهد بریتانیایی بودن خود را نشان دهد و خیلی شک و تمیز از این مسیر عبور کند. با فشردن یک دکمه، سیستم تعلیق بادی خودرو ارتفاع آن را به همان اندازهٔ برانکو بالا می‌برد و درعین‌حال سواری را راحت نگه می‌دارد. در ادامهٔ مسیر، برانکو از سمت راننده داخل یک گودال آبی بسیار عمیق افتاد درحالی‌که در همان لحظه، صد متر عقب‌تر دیفندر هم در باتلاقی گیر افتاد که فورد چندی قبل به‌راحتی از آن عبور کرده بود.

کف دیفندر به‌خوبی با صفحات محافظ در برابر ضربات محافظت شده‌ است اما قلاب بکسل جلوی آن زیر یک پانل پلاستیکی که با چند پیچ نصب شده پنهان شده و دسترسی به آن هنگامی‌که خودرو در آب باشد بسیار دشوار خواهد بود. بااین‌حال، صرف‌نظر از اینکه در چه شرایط آفرودی قرار داشته باشیم، حالت‌های رانندگی کمتر و ساده‌تر دیفندر را نسبت به برانکو ترجیح می‌دهیم. همچنین عدم وجود آنتی‌رول بار قطع شونده در برانکو مشکل‌ساز می‌شود و پلاستیک‌های اطراف قلاب‌های بکسل جلو هم هنگام بکسل کردن خودرو به‌راحتی ترک می‌خورند. تفاوت شخصیت دو خودرو روی جاده نیز به‌اندازهٔ مسیرهای آفرودی زیاد است و در اینجا هم دیفندر خودروی نرم‌تری است که سواری و هندلینگ بسیار بهتری را نسبت به برانکویی ارائه می‌کند که خود به میزان قابل‌توجهی نرم‌تر و بهتر از رانگلر است. در هردو خودرو هم فاصلهٔ محوری کوتاه باعث شده در سرعت‌های بزرگراهی نسبت به همتایان چهاردر خود احساس ثبات کمتری داشته باشند.

قدرت

امتیازات: برانکو ۷.۵ از ۱۰، دیفندر ۸.۰ از ۱۰

دیفندر آزمایشی ما به یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربو با سیستم هیبریدی خفیف و سوپرشارژر برقی مجهز است که ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. هرچند گشتاور ۵۵۵ نیوتن متری موتور ۲.۷ لیتری V6 توئین توربوی برانکو تقریباً با رقیب بریتانیایی برابر است اما برتری ۸۰ اسب بخاری لندروور باعث می‌شود در خط مستقیم نسبتاً سریع‌تر احساس شود. البته با توجه به اینکه دو خودرو تنها ۱۴ کیلوگرم باهم اختلاف وزن دارند، دیفندر باید سریع‌تر از این‌ها احساس می‌شد. دلیل این موضوع احتمالاً گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک فورد است که پیشرانه را بهتر از دیفندر در منطقهٔ اوج قدرت خود نگه می‌دارد.

مصرف سوخت

امتیازات: برانکو ۶.۰ از ۱۰، دیفندر ۶.۵ از ۱۰

تعجبی ندارد که مصرف سوخت این دو خودرو بسیار شبیه به هم باشد. ابعاد بزرگ، فرم جعبه‌ای شکل و وزن سنگین خودروها به معنای مصرف بنزین بالایی خواهد بود تا جایی که برانکو در هر صد کیلومتر در شهر ۱۳ لیتر بنزین نوش جان می‌کند. مصرف سوخت ترکیبی برانکو نیز ۱۲.۴ لیتر است و در بزرگراه به ۱۱.۷ لیتر می‌رسد. در همین حال، دیفندر در بزرگراه یک لیتر بنزین کمتری نسبت به رقیب آمریکایی مصرف می‌کند. در آزمایش ما نیز به‌طور ترکیبی فورد مصرف ۱۳.۹ و لندروور ۱۲.۳ لیتری را ثبت کردند.

ایمنی

امتیازات: برانکو ۷.۰ از ۱۰، دیفندر ۷.۵ از ۱۰

هردو خودرو از تجهیزات ایمنی پایه‌ای مثل ایربگ و دوربین دید عقب به‌صورت استاندارد بهره می‌برند اما لندروور به چراغ‌های LED، پایش نقاط کور، دستیار حفظ حرکت میان خطوط و تشخیص علائم ترافیکی هم مجهز است درحالی‌که همهٔ این‌ها در برانکو سفارشی هستند.

ارزش

امتیازات: برانکو ۶.۵ از ۱۰، دیفندر ۶.۰ از ۱۰

یک دیفندر با آپشن‌های بسیار اندک تقریباً قیمتی هم‌اندازهٔ یک برانکوی فول آپشن دارد اما همین دیفندر کم آپشن نیز هر آنچه اکثر راننده‌های آفرودی می‌خواهند را ارائه می‌کند و بنابراین دو خودرو کاملاً باهم قابل‌مقایسه خواهند بود. لندروور در داخل با متریال و تریم‌های زیباتر، احساس لوکس‌تری دارد اما با سفارش آپشن‌های لوکس، قیمت خودرو به‌طور چشمگیری افزایش پیدا می‌کند و حتی می‌تواند شش‌رقمی شود.

طراحی

امتیازات: برانکو ۷.۵ از ۱۰، دیفندر ۷.۰ از ۱۰

شکل جعبه‌ای دیفندر هم کاربردی بوده و هم یادآور نسل‌های قبلی خود است اما وقتی در کنار برانکوی گستاخ و خشن پارک می‌شود، کاملاً فانتزی به نظر می‌رسد. علاوه بر این، فورد در شاسی‌بلند جدید خود خیلی خوب دوران طلایی برانکو در دههٔ ۶۰ را یادآوری کرده است. در داخل، هردو خودرو از طراحی کاربردی بهره می‌برند و کابین هردو را می‌توان در صورت کثیف شدن به‌راحتی تمیز کرد اما داخل برانکو با پلاستیک‌های ارزان، به‌جز نمایشگر بزرگ‌تر در برابر دیفندر حرفی برای گفتن ندارد.

نتیجه

بدون شک دیفندر در رانندگی چه روی جاده و چه در آفرود خودروی راحت‌تری است. همچنین به دلیل تقاضای بسیار بالا برای برانکو، این خودرو هم در آینده مثل رانگلر در خیابان‌ها فراوان دیده خواهد شد که این موضوع لندروور را به خودروی کمیاب‌تر و خاص‌تری تبدیل می‌کند اما از سوی دیگر، دیفندر قیمت پایهٔ بسیار بالاتری نسبت به رقیب آمریکایی دارد. علاوه بر این، برانکو به‌عنوان یک خودروی آفرودی ماجراجویانه، تعادل خوبی بین رفتار جاده‌ای مناسب، تکنولوژی و تجهیزات مدرن و توانایی‌های واقعی آفرود برقرار کرده است. همچنین رانندگی با این ماشین خصوصاً در تابستان با برداشتن سقف و درها لذت‌بخش‌تر خواهد بود.

مشخصات فنی

فورد برانکو وایلدترک

دیفندر X-Dynamic S 90

پیشرانه ۲.۷ لیتری V6 توئین توربو ۳.۰ لیتری I6 توربو
قدرت ۳۱۵ اسب بخار ۴۰۰ اسب بخار
گشتاور ۵۵۵ نیوتن متر ۵۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
مصرف سوخت ۱۲.۴ لیتر ترکیبی ۱۲.۴ لیتر ترکیبی
طول ۴,۴۱۲ میلی‌متر ۴,۵۸۲ میلی‌متر
عرض ۲,۰۱۴ میلی‌متر ۲,۰۰۹ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۹۱۰ میلی‌متر ۱,۹۶۸ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۲,۵۵۰ میلی‌متر ۲,۵۸۸ میلی‌متر
وزن ۲۱۵۴ کیلوگرم ۲۱۶۸ کیلوگرم
حجم صندوق بار ۶۳۴ لیتر ۳۹۷ لیتر
ظرفیت سرنشین ۴ نفر ۵ نفر
ظرفیت بکسل ۱۵۹۰ کیلوگرم ۳۷۲۰ کیلوگرم
قیمت پایه ۴۸,۴۷۵ دلار ۵۹,۱۵۰ دلار

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۳ دیدگاه‌ها

  1. SRT

    ۵ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (624 ديدگاه)

    فورد برانکو لایک
    لندروور دیفندر دیسلایک

    موافقم 103
    مخالفم 117
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۵ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (10478 ديدگاه)

      SRT جان
      چرا دوگزینه‌ای راه انداختین ( البته شوخی میکنم به دل نگیرید ) .
      من هرجایی که دیفندر جدید میبینم ، چشمانم کور و گوش‌هایم کر میشود فقط میگویم یک کلام دیفندر چه بخواهد مقابلش بنز G باشد چه فورد برانکو چه لندکروزر و …🙏🏻😂 !

      موافقم 34
      مخالفم 35
    2. مازیار

      ۵ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (3301 ديدگاه)

      نتیجه مقایسه مقاله ۶۹ به ۶۸ برای دیفندر
      حالا نتیجه تعداد فن ها در پدال؟

      موافقم 21
      مخالفم 17
    3. ali(chevynova)

      ۵ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (7387 ديدگاه)

      بدون شک برانکو
      الکی گرون نیست
      کاربردیه
      امریکنه

      موافقم 42
      مخالفم 53
      1. دکتر

        ۵ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (337 ديدگاه)

        دوتاشون عشقن،واقعا نمیتونم یکی و به اون یکی ترجیح بدم😃

        موافقم 29
        مخالفم 7
      2. مازیار

        ۵ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (3301 ديدگاه)

        راحتی داخل و خارج جاده و کیفیت کابین و قدرت بیشتر و ۲/۵ برابر بودن ظرفیت بکسل برای اون اختلاف قیمت کافی نیست بنظرتون؟
        ضمنا کاربردی تر هم هست
        فقط مونده “امریکنه” که اون دیگه از کم سعادتی هست شما ببخشید

        موافقم 38
        مخالفم 15
        1. R@min

          ۵ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (2059 ديدگاه)

          سلام مازیار جان امیدوارم حالت خوب باشه.
          بحث آفرود شد و بازم بحثای قدیمی 😄

          این قیاس ها از اساس اشتباه هست چون دیفندر و برانکو هیچ نقطه مشترکی ندارن در ساختار ندارن البته که بخاطر چند دهه همکاری دو طرفه سیستم G.O.A.T mode فورد و terrain response لندرور در عملکرد شباهت هایی دارن.

          موضوعی که واضحه این هست که نه دیفندر در آفرود به برانکو میرسه و نه برانکو در آنرود به لندروور که این هم بخاطر تفاوت شاسی هست. اما هر دو تا تلاش کردن این دو دنیارو نزدیک کنن برانکو با تعلیق مستقل و فنرهای بیلشتین و دیفندر با تعلیق بادی و کمک های تکنولوژیک پس هیچ برتری وجود نداره چون رقیب برانکو رانگلر هست و رقیب دیفندر هم گرندچروک. اصلی ترین موضوع هم سلیقه و نیاز هست که هر دو محصول بالاترین امتیازات ممکن رو کسب می کنن.

          یه نکته ای هست که تو حرفت بنظرم توجه نکردی و مقداری رگ غیرت لندروری زد بالا 😄.
          برانکو اصلا نباید لوکس باشه چون یه آفرودر هاردکور هست و باید هم از پلاستیک و قطعات قابل شست و شو ساخته شه تا بعد از آفرود به راحتی تمیز شه و کسی هم با آفرودر بار نمی بره که ظرفیت بکسل مهم باشه وگرنه فورد خودش خدای ظرفیت بکسل هست تو محصولاتش اما ساختار ماشین و هدفش بارکشی نبوده. در بحث سواری هم به نسبت ۳۵ اینچ تایر و شاسی نردبانی اینکه یه سواری نرم و راحت نزدیک به کراس اوور ارائه داده خودش شاهکاره اما به طبع هر کاری کنه بازم تو سواری به کراس اوور نمیرسه. پس هدف خرید مهم ترین نکته هست.

          مطمئنم از اون جایی که اطلاعات آفرودی بالایی داری انشالا روزی دیفندر خریدی هیچ وقت باهاش آفرود نمیری 😄😄 اون موقعس که باید از جیب مبارک خرج کنی.

          موافقم 24
          مخالفم 9
        2. مازیار

          ۶ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (3301 ديدگاه)

          هرامین جان خیلی خوشحالم که کامنتت رو دیدم چند روز قبل هم که راجع به شاسی کامنت گذاشتی من انلاین نبودم
          اما راجع به این بحث و ریپلی به دوست عزیز علی نوا خوب میدونی که داستانش فرق میکنه و بیشتر حالت شوخی داره
          و من نظر جدی خودم رو چند کامنت پایین تر گفتم
          بله کاملا درسته این دوتا تفاوت هایی باهم دارن که نمیشه ازشون گذشت
          و اینجا میخوام یه مورد کلی دیگه هم بگم

          دویست کیلومتر رانندگی با رانگلر دستکمی از فشار قبر نداره همونطور که با دیفندر قدیم نداشت و این چیزی هست که لندروور هفتاد سال اونو پذیرفته بود در قبال قابلیت آفرود دیفندر قدیم که حتما بهتر از من میدونی
          اما لندروور انتخاب کرد که تغییر جهت بده و قطعا این انتخاب در وهله اول در راستای سودآوری بیشتر بود و همونطور که دیدیم با افزایش و تنوع مدلها که نتیجه پرداختن بیشتر به نیاز عامه مردم بود به فروش بیشتری هم رسیده
          خوب مسلمه که نمیشه هردو رو باهم داشت اما من فکر میکنم دیفندر جدید جسارت 95 درصد از رانندگان آفرود در پیمودن مسیرهای آفرودی رو پوشش میده حالا بین اون پنج درصد باقی ممکنه یه راننده در قسمتی از یه مسیر آفرودی به چندتا سنگ نیم متری برخورد کنه که با برانکو میشه از روشون رو شد اما با دیفندر جدید نه
          خوب نشه در عوض چی داره؟
          طیف خیلی گسترده تری از مشتریان که از چندصد کیلومتر رانندگی باهاش هیچ خسته نمیشن چیزی که تو دیفندر قدیم اصلا دیده نمیشد و این برای کمپانی مهمتره از اون چند نفری که ممکنه تو سنگلاخ گیر بیفتن
          به عبارت دیگه من و شما که جوون هستیم و علاقمند ممکنه با کمال میل دور ایران رو با یه جیپ بچرخیم اما غالب مصرف کنندگان در جاهای دیگه دنیا تیتیش تر از این حرفان و ملاک های متفاوتی در ذهن دارن
          خلاصه اینکه بقول خودت نمیشه هردو رو باهم داشت

          آخر هم امیدوارم فارغ از هر حاشیه ای به مشارکت در بحثها ادامه بدی ممنون

          ضمنا درمورد بحث شاسی و لاستیک آفرودی منظور من این بود که لاستیک میتونه یه عامل موثر در برتری باشه نه اینکه رو دیفندر بندازی و دنیا رو فتح کنی

          موافقم 17
        3. R@min

          ۶ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (2059 ديدگاه)

          بحث درصد نیست، بحث سر استهلاک و هزینه های تعمیر و شخصی سازی هست که خب پاشنه آشیل محصولات لندروور بوده و هست و خب قطعا ما هم جزو همون 95% هستیم نه اون 5% که لاستیک 42 اینچ و محور دانا 60 میزارن. دیفندر جدید مسیر خودشو عوض کرد و دیگه آفرودر تاپ لول و کم استهلاک و ساده قدیم نیست بلکه 180% برعکسه این موضوع هست. این اصلی ترین دلیلی هست که نمیشه ازش گذشت.

          اینکارش در وهله اول به خاطر مسائل مالی و نداشتن پلتفرم بود نه تصمیم اختیاری. در کل بازم میگم هدف خرید اصلی ترین دلیل انتخاب هست.

        4. مازیار

          ۶ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (3301 ديدگاه)

          خوب البته مسیر جدید مقتضیات جدید می طلبه

        5. مازیار

          ۶ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (3301 ديدگاه)

          اما دخیل بودن مسائل مالی رو موافق نیستم
          توسعه نسل جدید دیفندر شش هفت سال طول کشید یعنی کمپانی که از تاتا حمایت مالی میشه هزینه توسعه یه شاسی مستقل رو تو این شش هفت سال نداشته؟
          اصلا مگه چقدر تفاوت داره اونم با شاسی یکپارچه ای که مقاومت سه برابر شاسی نردبانی سابق داره؟

          ضمنا رنجروور هم دو نسل قبل این تصمیم رو گرفت
          آیا میشه گفت هردو مورد بعلت نداشتن منابع مالی بوده؟
          یا هر دو مورد سیاستی بوده که کمپانی انتخاب کرده

          احتمالا این اختلاف نظر بین ما باقی می مونه
          کاش میشد از طریق منبعی موثق جواب این سوال رو پیدا کرد
          علت تغییر شاسی در محصولات لندروور رنجروور چی هست؟

          موافقم 11
        6. R@min

          ۶ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (2059 ديدگاه)

          بله دوست من مسائل مالی بود و از زمانی که لندروور از فورد جدا شد پلتفرم هم نداشت و تنها گزینه پلتفرم سری D جگوار بود که گفتن مقاوم ترش کردن و اسم D7X گذاشتن روش پس این تصمیم کاملا مالی هست.

          ساخت پلتفرم نردبانی چندین برابر گرون تر از پلتفرم یونی هست و بسیار سخت تر. همین پلتفرم برانکو که از خانواده سری T (دقیق تر T 6.2) هست و روی محصولات لندروور هم بود حاصل ۱۵ سال توسعه و بیشتر از ۱۰ میلیارد دلار هزینه هست که فقط دو یا سه ابرکمپانی توانایی صرف همچین هزینه ای رو دارن. دیفندر جدید همه چیزش رو آماده از قبل از جگوار و بقیه قرض گرفت و این چند سال صرف تست های میدانی و طراحی بود.

          این دلیل منطقی و موثق هست.

        7. مازیار

          ۶ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (3301 ديدگاه)

          پس اگه شرایط لندروور با بقیه یکسان بود چه ها که نمی کرد😅

        8. مازیار

          ۶ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (3301 ديدگاه)

          رامین تو در مورد ده میلیارد دلار برای یه پلتفرم مطمئنی؟
          یعنی مثلا هزینه پنج پلتفرم میشه معادل کل موجودیت یه کمپانی نسبتا بزرگ؟

        9. R@min

          ۶ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (2059 ديدگاه)

          پلتفرم سری T از سال 2007 وارد محصولات فورد – لندرور شد و این هزینه توی بازه 15 ساله هست. این هزینه به راحتی بر میگرده به کمپانی چون فروش بالایی داره.

          این هزینه ها تو ابر کمپانی ها کاملا طبیعی هست مثال دیگش فورد ماستنگ نسل 6 3.5 میلیارد هزینه توسعه و سرمایه گذاری داشت و نسل هفت این رقم بین 5 تا 7.5 میلیارد هست.

        10. مازیار

          ۶ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (3301 ديدگاه)

          بهرحال من حاضرم رو یه ناهار توپ با مخلفات کامل ببندم
          تو جنگل سه هزار شهسوار کنار رودخونه

    4. iman

      ۵ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (171 ديدگاه)

      اینجا دیفنتر انتخابمه ولی در کل تو این سگمنت کماکان رانگلر بهترین گزینه هست

      موافقم 8
      مخالفم 3
      1. Amir Machine

        ۶ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (1280 ديدگاه)

        سلام رامین جان
        چند وقتی نبودی رفیق، دلتنگ شدیم
        خوش برگشتی، بیشتر کامنت بذار استفاده کنیم

        1. R@min

          ۶ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (2059 ديدگاه)

          سلام امیر جان

          راستش تو یکی دو ماه اخیر گیر یه مشت آدم دوهزاری افتاده بودم که متاسفانه از شع.ور و شخصیت بویی نبرده بودن و واقعا تحمل این فضا سخت شد و اکانت قبلیم هم کلا حذف کرده بودم دوست هم نداشتم باشم اما همین که شما ها به یادمون هستین برام ارزشمنده ❤❤

    5. Reza Waffen SS

      ۶ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (5359 ديدگاه)

      دیفندر

  2. شاهین

    ۵ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1180 ديدگاه)

    احساس میکنم برانکو بیشتر توی افرود بدردبخور تره از نظر استحلاک
    دیفندر انتخابم خودمه ولی با تعلیق بادی … فکر نکنم گزینه مناسبی برای استفاده طولانی مدت باشه
    برانکو برای رقابت با رانگلر اومده به بازار ولی رانگلر از نظر من خودش یه سبک آفروده و تکه
    برانکو بین رانگلر و دیفندر قرار میگیره

    موافقم 12
    مخالفم 5
  3. AMIR / ARMI

    ۵ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1286 ديدگاه)

    انتخابم در مرحله اول هیچ کدوم نیست انتخابم جیپ رانگلر هستش
    ولی من به قابلیت آفرود خودرویی که الزامات آفرود رو نداره اعتماد نمیکنم
    دیفندر بدون شاسی و رینگ لاستیک مناسب آفرود صرفا یه نماد آفرود برای داخل خیابان هستش

    موافقم 19
    مخالفم 11
  4. GMA

    ۵ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (849 ديدگاه)

    به عنوان یه خودرو برای استفاده روزانه و آفرود سبک قطعا دیفندر را انتخاب می‌کنم،اما اگه هدف خرید آفرودر باشه برانکو بسیار بهتر عمل میکنه

    موافقم 18
    مخالفم 1
  5. Aboalfazl demon

    ۵ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (523 ديدگاه)

    اون ماشینی که شاسی مستقل داره خوبه

    موافقم 5
    مخالفم 5
  6. Alan.r

    ۵ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1133 ديدگاه)

    G63 رو به هردوشون ترجیح می‌دم
    البته برای آفرود فوق سنگین یونیماگ همشونو قورت میده
    به نظر من واسه طبیعت گردی یه یونیماگ کمپر بهترین گزینست

    موافقم 5
    مخالفم 15
    1. GMA

      ۵ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (849 ديدگاه)

      G63 حدود ۳.۵ برابر برانکو و حدود ۲.۵ برابر دیفندر قیمت داره،چیو با چی مقایسه میکنی؟!
      قیمت پایه G واگن هم دو برابر قیمت دیفندر پایه هست!

      موافقم 11
      مخالفم 1
  7. imperial

    ۵ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    چند وقت پیش یه مقاله ای خونده بودم سایت خارجی ولی اسمش یادم نیست سایت متفرقه خودرویی بود و معروف نبود. نوشته بود= اگر بین 2خودرو مانده اید و نمیدانید کدام را انتخاب کنید به زیر خودرو مراجعه کنید. هرکدام زیر ماشین بهتری داشت آن بهتر است!

    دها خودروی مختلف مقایسه شدن من اول رفتم عکس زیر ماشینارو دیدم بعد مقاله رو خوندم تقریبا همه شون اونی که زیر بهتری داشت تو رقابت پیروز شده بود! البته برای ماشین برقی این داستان کار نمیکنه فقط برای بنزینی هست.نمیدونم داستان زیر ماشین چی هست ولی دمه اون سایته گرم نکته حقی گفت😂
    برانکو=
    https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2022/07/eeb1b61181eb308bb165ef91cae09bebce0621b8.jpg
    دیفندر=
    https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2022/07/45c8c3aad5136e425f9d2af7a6de37c5ee296270.jpg
    اما مجموعا خیلی به هم نزدیکن اختلاف نمرشون هم 69 به 67به نفع دیفندر شد. دیفندر کمی گرونتره ولی خب کمی بهتره. برانکو هم در نوع خود عالیه. بشخصه نمیتونم یکی رو انتخاب کنم.

    1. Nima

      ۵ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1659 ديدگاه)

      برانکو رپتور هم قیمت دیفندر هست.
      شما زیرشو نگاه کن متوجه میشى .
      شخصى سازى برانکو خیلى زیاده.
      شما فکر نکنم اصلا بتونى لاستیک درخور آفرود روى دیفندر بندازى.(۳۵-۳۷-۴۰)
      چیزى که به راحتى روى رانگلر و برانکو قابل انجامه.
      با اون رینگ هاى ۲۰ اینچى!!!!
      لندروور ها مشکل برق دارن. و خرابى بالا. قطعا این ویژگى ها توى آفرود جبران ناپذیره.

      موافقم 7
      مخالفم 8
    2. مازیار

      ۵ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (3301 ديدگاه)

      واقعیت اینه که
      هردو تازه معرفی شدن
      و هردو واقعا گل کاشتن
      و هردو در بالاترین سطح کلاس
      خودشون قرار دارن
      حالا تو این بررسی یکی یک امتیاز
      بیشتر گرفته و ممکنه تو یه بررسی دیگه اون یکی دو امتیاز بیشتر بگیره
      انکار نمیکنم که لندروور رو بیشتر
      دوست دارم اما نه دوست داشتن من
      و شما و نه بررسی هایی اینچنین
      هیچکدوم دخلی به ارزشهای این دو
      اتومبیل نداره

    3. R@min

      ۵ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (2059 ديدگاه)

      دوست عزیز زیر بندی هر دو یکیه. جفتشون آلومینیوم 1.4 اینچ هستن معیارتو عکس قرار نده.

  8. JDM lover

    ۵ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (885 ديدگاه)

    انتخاب خیلی سخته ، ولی چون برانکو قیمت پایینتری داره و کمی هم در افرود بهتره من برانکو رو انتخاب میکنم

    موافقم 4
    مخالفم 1
  9. " Swedish Arrogant Tiger "

    ۵ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    دیفندر.
    عجیبه که تو طراحی برانکو امتیاز بیشتری گرفته درحالی که هیچ حرفی درمقابل لندروور نداره!

    موافقم 15
    مخالفم 9
  10. Mohammad.2005

    ۵ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (344 ديدگاه)

    دو تا عشق

    ولی اگه بخوام ۶۰ درصد آفرود برم ۴۰ درصد آنرود انتخابم برانکو و اگه برعکس این باشه انتخابم دیفندره

  11. سامان اذری

    ۶ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (3218 ديدگاه)

    هر دوتاشم تقریبا در یک سطح هستن و انتخاب بینشون مشکله

    ولی برا افرود ماشینی که جان سخت به تمام معنا باشه
    نه شاسی نه موتور تحت شدید ترین فشار ها اخ هم نگه
    فقط فوررانر TRD PRO

    موافقم 3
    مخالفم 4
    1. GMA

      ۶ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (849 ديدگاه)

      «ولی برا افرود ماشینی که جان سخت به تمام معنا باشه
      نه شاسی نه موتور تحت شدید ترین فشار ها اخ هم نگه
      فقط فوررانر TRD PRO»
      سلام
      بنظرتون رانگلر روبیکان ۳۹۲ و برانکو رپتور گزینه های بهتری نیستند؟!
      ممنون میشم توضیح بدید که چرا از نظر شما فقط فوررانر TRD pro چنین ویژگی ای داره.

      1. Iman99

        ۶ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (1864 ديدگاه)

        لازم به توضیح نداره از روی تعصبش گفته وگرنه معلومه برانکو رپتور خیلی خفن تر از این حرفاس طوری که از فوررانر و لندکروز کارخونه ای که هیچ از افترمارکتی ها و ارتقا داده شده اونها هم خیلی بهتره از همه نظر حالا چه برسه که همون برانکو رپتور رو با قطعات افتر مارکتی تیون هم کنی دیگه خیلی خفن تر هم میشه

        موافقم 5
        مخالفم 5
      2. سامان اذری

        ۶ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (3218 ديدگاه)

        نیاز به توضیح نیست و از رو تعصب نیست

        موتور فوررانر یکی از مقاوم ترین و کم استهلاک ترین موتور رو ماشین هاست
        فوررانر ماشینی هست که شما تو امریکا میخری بعد پنج سال به کمترین افت قیمت میفروشی

        موافقم 2
        مخالفم 2
        1. Iman99

          ۶ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          کسی نگفته کم دوامه ولی نتیجه جمله ای که گفتی همین معنی رو میده حالا هرچند که تعصب داشته باشی یا نداشته باشی
          پس حرفت اشتباه بود برای اون دلایلی که گفتم باید روی چیزی که میگی فکر میکردی
          مثلا وقتی یه حرفی مطلق و خشک باشه این معنی متفاوتی داره با حرف عادی برای همین اون حرف درست نیست و اشتباهه که مطلق بگی فقط این این ماشین و لاغیر و دیگه غیر از این ماشین حرامه و.. نه اصلا از این فتوا ها صادر نکنید لطفا چون تف سربالاس
          حالا که حرفش شد اینم بگم تو این موارد هم لازم باشه همون امریکایی از همه نظر میتونه بهتر و بادوام تر و کم استهلاک تر و مقاوم تر باشه و بوده اثبات هم کردن این رو نیازی به اثبات ندارن
          فوررانر هم چیزی بدی نیست کسی نگفته بده با اینکه وقتی داخلش و امکاناتش رو میبینی یاد کویر و بیابون میوفتی از بس هیچی نداره و تکنولوژی پایین و امکانات کمی داره
          ولی در حد خودش گزینه بدی نیست

          موافقم 6
          مخالفم 1
  12. یوسف

    ۶ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1048 ديدگاه)

    دیفندر انتخاب منه

  13. kastech «««

    ۶ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (204 ديدگاه)

    رنگلر« آفرود بینظیر
    دیفندر« سواری لوکس
    برانکو« میانگین ایناست دقیقا رمز موفقیتشم همینه

  14. سیا

    ۶ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آقایون بیخودی در مورد چی دارید بحث میکنید؟ ماها در ایران زندگی میکنیم! توی خواب هم این نوع خودروها را نمی‌بینیم که حالا بیایم در موردشون نظر مهندسی بدیم و کاسه از آش داغ تر بشیم. ما بهتره در مورد جیپ صحرا پاترول و رونیز و تویوتاهای ۱۹۸۳ نظر بدیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا