فورد

فورد برخلاف رقبا به تولید موستانگ 8 سیلندر ادامه می‌دهد

مدیرعامل فورد بار دیگر تأکید کرد به تولید نسخه‌های مختلف موستانگ ۸ سیلندر صرف‌نظر از تصمیمات رقبا متعهد است.

این خودروساز آمریکایی نسل ششم موستانگ را با تولید مدل‌های پرفورمنس و جاده‌ای دارک هورس، مدل مسابقه‌ای GT3 آماده لمان و سوپر اسپرت ۳۰۰ هزار دلاری راهی بازار کرده است. هر سه مدل به پیشرانه‌های بزرگ ۸ سیلندر مجهز هستند و بیشتر از دوج چلنجر و شورولت کامارو در بازار دوام آورده‌اند. شاید شرایط بازار سریعاً در حال تغییر باشد اما جیم فارلی مدیرعامل فورد می‌گوید این موستانگ های ۸ سیلندر همچنان تولید خواهند شد.

رئیس فورد در حین برگزاری برنامه‌های مسابقه‌ای ۲۰۲۴ شرکت با رسانه‌ها گفت‌وگو کرده و گفته که برند یاد شده به تولید پیشرانه درون‌سوز ۸ سیلندر متعهد است. این امر به لطف تولید هم‌زمان اما متضاد پیشرانه‌های درون‌سوز و برقی میسر شده است. از جمله این خودروهای برقی می‌توان به موستانگ مک ای اشاره کرد که بنا به گفته فارلی باعث می‌شود محصولات درون‌سوز شرکت تا مدت بیشتری عرضه شوند. در حقیقت شرکت فورد به عرضه پیشرانه ۵ لیتری کایوت فعلی در بلندمدت متعهد خواهد بود.

محصولات پرقدرت موستانگ تنها چند هفته پس از عرضه نسخه نهایی کامارو و چلنجر معرفی شده‌اند. اگرچه استلانتیس و جنرال موتورز محصولات محبوب خود را دیگر عرضه نخواهند کرد اما فارلی می‌گوید موستانگ بر اساس ایده پیشرانه‌های ۸ سیلندر با قیمت مناسب شکل گرفته و این در تاریخ شصت‌ساله موستانگ پابرجا بوده است. فارلی خاطرنشان می‌سازد:

موستانگ شصتمین سالگرد تولید خود را جشن می‌گوید. رقبای زیادی رفته‌اند. آن‌ها می‌آیند و می‌روند اما ما هرگز این کار را انجام نمی‌دهیم. ما همیشه موستانگ را نگه داشته‌ایم. شصت سال است این کار را می‌کنیم.

هنوز مشخص نیست که فورد تا چه زمانی خواهد توانست موستانگ های ۸ سیلندر را بسازد اما اظهارات فارلی نشان می‌دهد حداقل تا میان‌مدت چنین امری ادامه خواهد داشت. فارلی همچنین می‌گوید جاه‌طلبی‌های فورد ادامه خواهد داشت:

ما هم‌اکنون اکوبوست و دارک هورس را داریم و به سرمایه‌گذاری خود ادامه می‌دهیم؛ و اگر تنها یک برند و خودرو در روی کره زمین وجود داشته باشد که خودروی اسپرت ارزان‌قیمت با پیشرانه ۸ سیلندر را برای کل دنیا بسازد، آن برند فورد و آن خودرو موستانگ خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۸۶ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۵ دیدگاه‌ها

  1. amir

    ۲ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (3601 ديدگاه)

    پرچم فورد بالاست
    به قول استاد علی شوی نوای فقید پرفروش ترین کوپه جهان
    اصلا باید خودرو های سوپراسپرت و ماسکل کار رو با همین موتور های توانمند بنزینی تولید کنن حتی اگر بر روی کیفیت سوخت و یا انتشار گاز ها منعطف میکردن مطمئنا میتونستن به دستاورد های خوبی برسن که تغییرات خوبی در همین بنزینی های امروزه رخ میداد

    موافقم 107
    مخالفم 1
    1. NAVID@@98

      ۲ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (768 ديدگاه)

      کلا پرچم فورد خیلی بالاست جوری که میشه گفت مرسدس بنز پورشه و این اسطوره ها یک طرف و فورد یک طرف👑😍
      ای فورد موستانگ ۸ سیلندر ای ماتادور ای گوهر ای زروالماس ای نگین ای سلطان ای سالار🥇🏆
      ای اسطوره جاودان که همیشه در قلب و روح ما هستی💯🔥♥️ 😘

      موافقم 53
      مخالفم 6
    2. وی

      ۲ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (375 ديدگاه)

      این مصمم بودن فورد تا حد زیادی ورق رو برگردوند اولا که دوج تصمیم گرفت هنوز از درونسوز برای ماسل کار هاش استفاده کنه ولی الان همون 6 سیلندر هاریکین هم جلوه ای پیش 8 سیلندرهای ماستنگ نداره این باعث میشه دوباره مردد بشن که حتی 8سیلندر رو برگردونند

      موافقم 27
    3. فوکو

      ۲ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      😮👏💥⭐🌟💫🎉

    4. Muscle car

      ۲ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (56 ديدگاه)

      فورد برترین خودروساز تاریخه
      (از نظر من)

      موافقم 20
      مخالفم 1
    5. parhamiof

      ۲ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (752 ديدگاه)

      بله،علم انقدر پیشرفت کرده که اگه بخوان میتونن ماشین درونسوز بدون آلایندگی تولید کنن حتی،اما آنچه باعث میشه این اتفاق نیافته سیاسته،برای تضعیف کشورایی که با درامد نفت میچرخن.

      موافقم 16
      مخالفم 2
    6. ALI.S

      ۳ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (260 ديدگاه)

      واقعاً!
      حقیقتاً به عنوان یک فن اروپایی میگم:
      دم فورد گرم!
      تو این زمانه تغییر به برقی همچنان میراث یک ماسل‌کار آمریکایی رو درون خودش نگه داشت.
      عاشق کمپانی‌هایی هستم که به میراث و قدمت خودشون احترام می‌گذارند.
      باز هم باید گفت که دم فورد گرم!

      موافقم 11
  2. amir

    ۲ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (3601 ديدگاه)

    تنها نسلی که از موستانگ دوست ندارم و به نظرم خودروی معمولی بوده که با مفهوم ماسل کار مشهوری مثل موستانگ نمیخونه همون نسل دومش که بعد از بحران نفت تولید شد و نسل سوم پیش از فیس لیفت بوده وگرنه همه نسل های موستانگ بسیار زیبا و خوب هستن چه نسل اول چه نسل چهارم و چه نسل های بعد از ۲۰۰۰

    موافقم 38
  3. amir

    ۲ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (3601 ديدگاه)

    شورلت کورت سی۸ اگرچه با طراحی مثل سوپراسپرت های ایتالیایی نقد های برخی رو برانگیخت که از ژن آمریکایی خودش فاصله گرفته ولی به نظرم فرمول بسیار جذابی بوده براش همچنین از طراحی نسل دوش به قلم لری شینودا و نسل سه با طراحی زورا دانتوف و بیل میشل نگذریم

    موافقم 22
  4. javad-bmw

    ۲ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (219 ديدگاه)

    خدا پدرتون رو بیامرزه، بالاخره یکی پیدا شد حرف ما ماشین بازها رو میفهمه

    موافقم 50
    مخالفم 1
    1. blackwing

      ۲ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (1303 ديدگاه)

      واقعاً 😂👏🏼👏🏼👏🏼

  5. MehdiTurbo

    ۲ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (2362 ديدگاه)

    فورد همیشه یه چیزی داشته توش که خیلی دوسش داشتم همیشه
    یه مشتری مداری خیلی خاصی داری انگار یه جور رابطه دوستانه و عاشقانه با مشتری هاش داره و دقدقه مشتریاش و ناه اونا را داره
    نه صرفا به خاطر این تیتر این بارها قبلا دیده بودم و یادمه بچه که بودم نیدفور اسپید بازی میکردم یه خودرو فورد بود توش سفید رنگم بود کابین داخلشم ابی بود و با اون علامت ابی فورد حس خیلی خوبی میداد
    جالبیش اینه ایرانیا نه ماشینای فورد دیدن نه شورولت نه دوج و … فعلا هم نخواهند دید ولی با دیدن این تیتر بیشتر اون امریکایی که میتونه بخره خوشحال میشن
    این عجیب نیس ؟
    و چرا
    و چرا اصلا ماهایی که نه میبینیم نه سوار میشیم اینا همه تایم اینجاییم اونایی که میخرن سوار میشن اصلا شاید تو این سایتا سرکلشان پیدا نشه

    موافقم 32
    مخالفم 1
  6. MasouD

    ۲ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (69 ديدگاه)

    با اینکه شورولت فن بسیار تعصبی بودم
    اما دم فورد گرم
    ای‌ولا
    امیدوارم هرچه زودتر موستانگ GTD بیاد و نابود کنه

    موافقم 31
    مخالفم 1
  7. Jeferson

    ۲ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (164 ديدگاه)

    ستونمی فورد . دمت گرم

    موافقم 31
    مخالفم 1
  8. ARIAN

    ۲ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (346 ديدگاه)

    فقط اونجا که میگه ( شصت سال است که اینکار رو میکنیم.) تنها باری که با علی نوا موافقم : ماشاالله پشتوانه ماشاالله لاتی و اصالت ماشاالله مشتری مداری ماشاالله پرفروش‌ترین کوپه اسپرت جهان 😍💪

    موافقم 28
  9. stuttgart

    ۲ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (63 ديدگاه)

    هرکس منکر مدیریت فوق افتضاح و فاجعه باری که طی سالیان متمادی در ایران بوده بشه آدم نرمالی قطعا نیست ولی ببینید چقدر حس حقارت رو به ما القا کردن که آرزوی مرگ بخوایم برای کشورمون بکنیم!!! وخودمونو صفر مطلق بدونیم و با این تفکر هیچ وقت منتظر اصلاح نباشید چون هر فردی طبق قانون طبیعت فقط میتونه خودشو تغییر بده ولاغیر و تاسف برانگیزه که هر کس منتظر اصلاح دیگرانه تا بعد بخواد خودشو اصلاح کنه این لوپ در الگریتمی فاسد تا بی نهایت ادامه داره هر کدوم از ماها مثل ساب پیکسل های یک دیسپلی هستیم که هرکدوممون فقط میتونیم مقادیر درست ولتاژ رو برای بالاترین دقت رنگ اجرا کنیم و نمیتونیم burn pixel ها رو اصلاح کنیم بعضی ها مثل زامبی این فرهنگ حقیر بودن رو منتشر میکنند فکر میکنند که خیلی با فرهنگ روشن فکر و با جهان بینی عمق و جز ژرف اندیشان هستند کسی که به کشورش علاقه نداره ((نه تعصب که در هیچ موردی پسندیده نیست)) قطعا اگه منافع شخصیش در طرد خانواده اش هم باشه این کارو میکنه و کلا به هیچ چیز پایبد نیست

  10. 18:45

    ۲ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (656 ديدگاه)

    آخرین تیر خلاصی تو این نسل… 🤦🏻‍♂️🤦🏻‍♂️🤦🏻‍♂️😐

    موافقم 0
    مخالفم 12
  11. Tesla

    ۲ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (26 ديدگاه)

    جانم شکوه آمریکن کارز 🇺🇲🇺🇲🇺🇲🇺🇲

    موافقم 16
    مخالفم 15
    1. BMW

      ۲ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (1497 ديدگاه)

      تسلا فن برو جاروبرقی ایت رو رو روشن کن فورد رو چه به شماها😂😂باز فردا خبر از تسلا میاد همه رو فراموش میکنه میگه احسنت آمریکا و تسلا😁

      موافقم 13
      مخالفم 0
  12. ali_x76

    ۲ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (394 ديدگاه)

    انجین V8 5.2L پریدیتور فورد با ۷۵۵ اسب قدرت، گزینه خیلی جذابیه، اما ماستنگ (تو نسل قبلی) توانایی هندل این حجم از قدرت رو نداشت و رکوردهای پیست و درگش فرق خاصی با نمونه ۵۲۶ اسبی GT350R نداشت.
    دوست دارم عملکرد V6 3.5L اکوبوست که روی F150 رپتور و جی‌تی (۴۵۰ و ۶۵۰ اسب) نصب شده رو، روی ماستنگ هم ببینم.
    احتمالا به علت وزن کمتر روی محور جلو و تقسیم وزن بهتر، به عنوان تریم GT350 و حدود ۶۰۰ اسب قدرت، بتونه رکورد‌های خوبی ثبت کنه.

    موافقم 4
    مخالفم 3
    1. R@min

      ۲ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (2051 ديدگاه)

      8 ثانیه تو ویرجینا و ۳ ثانیه تو لاگوناسکا ! هیچ کدوم اینا تایم رسمی هم نبودن.

      درگ هم هیچ ماشینی توانایی کنترل نزدیک ۸۰۰ اسب رو یه محور نداره مگر با گیربکس های خاص SSG با استهلاک و قیمت بسیار بالا !

      موافقم 6
      مخالفم 1
  13. Ardavan Eslami

    ۲ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (23 ديدگاه)

    من که میگم فورد میگه ولی تا چند ماه یا خیلی خیلی یه سال دیگه به کارش ادامه بده ولی هیچوقت از شورولت و دوج نزد بالا و نمیزنه

    مخالفم 21
  14. 𝐀𝐥𝐢

    ۲ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (1543 ديدگاه)

    دمش گرم کاش چلنجر و چارجر هم ادامه می دادن

  15. BMW

    ۲ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (1497 ديدگاه)

    ای جانم. فورد رو بنازم🥲👍

  16. ۲ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (4898 ديدگاه)

    رقبا گنگ بالا

  17. ۲ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (4898 ديدگاه)

    رقباش خراب شدن

  18. sinasvj

    ۲ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (426 ديدگاه)

    ممنونم ازت فورد تو یه قهرمانی🫡🔥

  19. رامتین

    ۲ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (3254 ديدگاه)

    واقعا میگن دود از کنده بلند میشه مصداق همینه…

  20. بی وطن

    ۲ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (132 ديدگاه)

    بلاخره بعد از این همه خبر بد (پایان ماسل کارهای درون سوز)تو این چند وقت ی خبر خوب رسید…
    ممنون از فورد ممنون از موستانگ اسطوره…
    راهش پر رهرو باد.‌‌..

  21. حسن

    ۲ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (2083 ديدگاه)

    بنازمت شیر زرد

  22. حسن

    ۲ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (2083 ديدگاه)

    واقعا خبر بسیار خوشحال کننده ای بود حیف که دوج شناسنامه های خودروسازی امریکا را اتش زد.
    فورد موستانگ زنده میماند
    بمونی برامون تا روزی که ازاد بشیم و بگیریمت

  23. امیر

    ۲ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (11 ديدگاه)

    فورد دوست داریم . فورد دوست داریم🥲
    دمشگرم ناموسا . کاش همینجوری باشه و بمونه . محبوب بود محبوب ترم شد .

  24. محمد

    ۳ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (18 ديدگاه)

    نظرتون کی GT500 میاد ؟

    1. Mthz

      ۳ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (16 ديدگاه)

      حاجی بزنه نسخه جدیدش ۸۰۰ اسب باشه یه سوپر شارژ سگ بندازه زوزش ادمو اب کنه با یه گیریبکس دستی اسفالتو جرررر بدی ناموسا بازم دم فورد گرم که V8 رو هنوز زنده نگه داشته بنظرم همه باید تو صفحات مجازی ابراز علاقه بکنیم به کاری که داره میکنه

  25. ALI.S

    ۳ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (260 ديدگاه)

    به عنوان یک فن اروپایی میگم:
    دم فورد گرم!
    تو این زمانه تغییر به برقی همچنان میراث یک ماسل‌کار آمریکایی رو درون خودش نگه داشت.
    عاشق کمپانی‌هایی هستم که به میراث و قدمت خودشون احترام می‌گذارند.
    باز هم باید گفت که دم فورد گرم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا