فورد

فورد به دو بخش مجزا برای محصولات برقی و درون‌سوز تقسیم می‌شود

فورد در طرح جدیدی بنام Ford+ قصد دارد خود را به دو بخش مجزا تقسیم کند که Model E و Blue نام خواهند داشت. این دو بخش به‌عنوان واحدهای تجاری مجزا به ترتیب در زمینه خودروهای الکتریکی و درون‌سوز فعالیت خواهند کرد اما می‌توانند نوآوری‌ها را باهم به اشتراک بگذارند. به ادعای فورد، این استراتژی باعث می‌شود شرکت بتواند در برابر رقبای الکتریکی جدید و خودروسازان باسابقه برتری پیدا کند. به گفتهٔ فورد، بخش مدل E در پیشرفت و توسعۀ تکنولوژی سرعت یک استارتاپ را خواهد داشت و درعین‌حال به توانایی تولید ظرفیت بالای شرکت نیز دسترسی خواهد داشت. فعالیت این بخش در زمینهٔ توسعهٔ پلت‌فرم‌های الکتریکی، باطری‌ها، موتورهای برقی، اینورترها، سیستم‌های شارژ و سیستم‌های مرتبط خواهد بود.

این بخش همچنین مسئولیت توسعهٔ پلت‌فرم‌های نرم‌افزاری برای کل محصولات فورد را هم بر عهده خواهد داشت. این شامل تکنولوژی خودروهای متصل آینده و سیستم‌های کمک‌رانندهٔ پیشرفته می‌شود. به گفتهٔ فورد، این بخش همچنین تجربهٔ جدیدی برای خرید خودرو را هم ایجاد خواهد کرد که قیمت‌گذاری شفاف و قابلیت شخصی‌سازی خودروها توسط خریداران از ویژگی‌های آن خواهد بود. فورد در نظر دارد تا سال ۲۰۲۶ سالانه بیش از ۲ میلیون خودروی الکتریکی تولید کند. این افزایش قابل‌توجهی خواهد بود زیرا اطلاعات اخیر فورد نشان داده‌اند که این شرکت تا پایان سال ۲۰۲۳ سالانه فقط ۶۰۰ هزار دستگاه خودروی الکتریکی در سراسر جهان تولید خواهد کرد. فورد همچنین طی سال جاری ۵ میلیارد دلار در زمینهٔ خودروهای برقی سرمایه‌گذاری خواهد کرد. هدف این شرکت اختصاص نیمی از فروش جهانی خود تا سال ۲۰۳۰ به مدل‌های الکتریکی است.

بخش بلو هم مسئولیت توسعهٔ خودروهای درون‌سوزی مثل موستانگ، F150 و برانکو را بر عهده خواهد داشت. به گفتهٔ مدیرعامل فورد «جیم فارلی» در جریان پخش زندهٔ اعلام این استراتژی جدید، این شرکت به سرمایه‌گذاری در پیشرانه‌های درون‌سوز ادامه خواهد داد اما این کار فقط در بخش‌های بسیار خاصی مثل تراک‌ها انجام می‌شود. به گفتهٔ یکی از مدیران ارشد فورد، بخش بلو، موتور سودآوری فورد خواهد بود که رگ حیاتی این شرکت برای تأمین مالی آیندهٔ آن محسوب می‌شود. این یعنی حداقل در آیندهٔ نزدیک، خودروهای درون‌سوز تا حد زیادی بودجهٔ توسعهٔ مدل‌های الکتریکی را تأمین می‌کنند. در ماه فوریه، شایعه‌ای مطرح شد مبنی بر اینکه فورد قصد دارد فعالیت‌های الکتریکی خود را به شرکتی مجزا منتقل کند تا بتواند از این طریق سرمایه‌گذاران را جذب کند. در جریان پخش زندهٔ این مراسم، فارلی اعلام کرد که شرکت در مورد این موضوع فکر کرده است اما درنهایت تصمیم بر این شد که بخش مدل E ایجاد شود و همه‌چیز تحت ساختار یک شرکت حفظ گردد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. مردیم از خوشی

    ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1450 ديدگاه)

    کار درست همینه اینطوری طرفدار ها هم مطمئن هستند درونسوزر ها حالا حالا ها هستند

    با اینکه اروپا فرصت بیش تری را تعیین کرده ولی به نظرم اروپایی ها زود تر برقی میشند ( پورشه ، بنز و…)

    موافقم 6
    مخالفم 8
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (10479 ديدگاه)

      فورد برقی حالا یه چیزی !
      اما با اون لگن‌های بی‌کیفیت زشت تسلا چه باید کرد که عقب‌مانده‌های ذهنی طرفدارش هستند با آن ایلان ماسک زن باز کثیف !

      موافقم 12
      مخالفم 24
      1. مردیم از خوشی

        ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (1450 ديدگاه)

        عقب مانده
        بی کیفیت
        لگن
        زن باز
        کثیف

        هعی ، یه سوالی میپرسم راستش را بگو با ایلان دعوای نام.وسی داشتی ؟ من چیزی به نظرم نمی‌رسه برای این همه تنفر تو وجود شما
        البته جواب همه حرف های شما تو پست ها گذشته داده شده ولی بعضیا ….( پ.دا.ل نظرش را پ.ا.ک نکن بزار بمونه تا همه آشنا باشند با تفکرات کاربر های مختلف که بعداً دبه نیاند )

        موافقم 20
        مخالفم 8
        1. Clean energy (صیانت!)

          ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
          سوابق: (1333 ديدگاه)

          ایشون تا اونجایی که من این چند ماهه بودم و فهمیدم
          از کره متنفره
          از ایلان ماسک متنفره
          از تسلا متنفره
          ژاپنی فنه
          آلمانی فن هم هست
          و متعصب به تمام معنا!
          کتابی هم مینویسه!

          موافقم 9
          مخالفم 3
      2. 1123

        ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (527 ديدگاه)

        حیف که لگن های بی کیفیت زشت برد بیشتری ارائه میدن و سریعترن
        و صد حیف که این لگن ها از تمام محصولات ژاپنی( بدون استثنا) سریعترن
        و از کثافت کاری های ایلان ماسک بگیم که برای مردم جنگ زده استارلینک رو فراهم کرده و آپدیت نرم افزاری مخصوص همین افراد قرار داده.
        چقدر این بشر کثیفه

        موافقم 9
        مخالفم 3
  2. زیزیگولو

    ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (6036 ديدگاه)

    دنیای خودرو با این برقیا چقدر کسل کننده میشه

    موافقم 10
    مخالفم 1
    1. 1123

      ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (527 ديدگاه)

      الان تایکان یا مدل اس پلد یا مک ایی و اف 150 لایتنیگ یا EV6 کسل کننده هستن؟
      و بخش اسپرت ها هم وارد بشیم میشن آر و نورا رو داریم که استفاده از کلمه “کسل کننده” برای توصیفشون خنده داره

      موافقم 3
      مخالفم 5
      1. زیزیگولو

        ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (6036 ديدگاه)

        بارها گفتم و بازم میگم که آینده دنیای خودرو و آینده بازار خودرو متعلق به برقیا هستش ولی واسه مایی که با موتورای درونسوز زندگی کردیم و بزرگ شدیم دنیای برقیا کسل کننده هستش

        موافقم 10
        مخالفم 1
  3. amirmohammad

    ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (212 ديدگاه)

    کار درستیه

  4. مهردادکمال

    ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1990 ديدگاه)

    آینده از آن امریکاس چرا که تو صنعت الکتریکی پیشتاز هست و یک. پکیج عالی رو با یک قیمت خوب ارایه میده باقی کشورها فاصله دارند

    موافقم 1
    مخالفم 2
  5. A.j

    ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (9 ديدگاه)

    نه به خودرو های برقی 👎👎

    موافقم 3
    مخالفم 3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا