درحالیکه نسل کنونی فورد سری E در سال ۱۹۹۲ معرفی شده و تولید نسخهٔ ون آن در سال ۲۰۱۴ خاتمه یافت، تولید نسخهٔ کامیونت همچنان ادامه دارد.
هرچند فورد در سال ۲۰۱۴ به تولید ون سری E پایان داد ولی نسخهٔ کامیونت این پلتفرم همچنان در حال تولید و برای مدل ۲۰۲۶ قابل سفارش است! خریدارانی که سری E مدل ۲۰۲۶ را سفارش دهند، همچنان همان ظاهر قدیمی متعلق به سال ۲۰۰۸، یک پیشرانهٔ V8 تنفس طبیعی زیر کاپوت و یک شاسی لخت در عقب را به دست خواهند آورد. این کامیونت در نسخههای E350 با چرخهای عقب تکی و E350 و E450 با چرخهای عقب دوبل قابل انتخاب است و کاربریهای بسیار متنوعی روی آن قابلنصب است.
این خودرو نسل چهارم سری E محسوب میشود که پیشینهٔ آن به سال ۱۹۹۲ بازمیگردد. این در حالی است که معماری شاسی برگرفته از نسل سوم سری E و متعلق به سال ۱۹۷۵ است! البته طی سالها برای مطابقت با انواع پیشرانهها و سیستم تعلیق، اصلاحات متعددی روی این شاسی صورت گرفته است. در طول بیش از سه دهه، پیشرانهها و گیربکسهای مختلفی زیر کاپوت نسل چهارم سری E قرار گرفته است که از موتورهای V6 سری اسکس گرفته تا V8 ویندزور و V10 ترایتون را شامل میشود. امروز اما سری E فقط با یک موتور قابل خریداری است. این یک نیروگاه ۷.۳ لیتری V8 است که جایگزین موتور V10 قدیمی شد.
تا قبل از سال ۲۰۲۴، سری E با دو نسخه از موتور ۷.۳ لیتری قابل خریداری بود که اولی ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۵۷۵ نیوتن متر گشتاور و دومی ۳۲۵ اسب بخار قدرت و ۶۱۰ نیوتن متر گشتاور داست ولی در حال حاضر فقط نسخهٔ قویتر ارائه میشود. انتقال نیروی این موتور عظیم بنزینی هم توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک صورت میگیرد. حداکثر وزن ناخالص این کامیونت ۶.۵ تن و حداکثر ظرفیت یدک کشی آن ۴.۵ تن است. این اعداد بسیار بیشتر از ظرفیت پیکاپهای سری F و ون ترانزیت است و نشان میدهد که چرا فورد این پلتفرم قدیمی را همچنان برای انجام وظایف خاص روی خط تولید نگه داشته است.
بااینحال، از سری E هرگز نباید انتظار تکنولوژیها و امکانات یک خودروی امروزی را داشت زیرا آخرین بهروزرسانی داخلی آن در سال ۲۰۰۸ صورت گرفته است که شامل غربیلک فرمان جدید و صفحه آمپر جدید با نور پسزمینه آبی و یک نمایشگر دیجیتالی در وسط میشد؛ بنابراین، کابین خودرو کاملاً پلاستیکی و شبیه فوردهای دههٔ ۲۰۱۰ است. البته درحالیکه پلاستیک خودروهای امروزی بیکیفیت شده، خریداران سری E متریال داخلی خودرو را بادوام توصیف کردهاند. علاوه بر این، تجهیزات لازم برای نصب کاربریهای مختلف مثل جرثقیل و بالابر هم در این کامیونت تعبیه شده است.
همچنین کسانی که خواهان تبدیل سری E به کاربریهایی مثل کاروان، آمبولانس و اتوبوس مدرسه هستند نیز میتوانند پکیجهای کارخانهای اختصاصی را سفارش دهند. این پکیجها علاوه بر تغییرات بیرونی مثل سپر و جلوپنجرهٔ کرومی، کروز کنترل را هم به همراه دارد. بااینحال، فورد از پیچیده کردن سری E با تجهیزات و سیستمهای الکترونیکی خودداری میکند زیرا در دورانی که خودروها بسیار پیشرفته و الکترونیکی شدهاند، پیمانکاران به خودرویی با کمترین خرابی ممکن نیاز دارند.
قیمت پایهٔ سری E در مدل E350 با چرخهای عقب تکی از ۴۰,۷۹۰ دلار و با چرخهای عقب دوبل از ۴۱,۰۴۵ دلار آغاز میشود درحالیکه سنگینترین نسخه یعنی E450 قیمت پایهٔ ۴۳,۲۶۵ دلاری دارد. البته این فقط قیمت کامیونت است و کاربریهایی که روی خودرو نصب میشود میتواند این رقم را حتی تا سه یا چهار برابر افزایش دهد. طبق آخرین گزارشها، فورد قصد دارد سری E کنونی را حداقل تا سال ۲۰۲۸ روی خط تولید نگه دارد و اگر نسلهای سوم و چهارم این خودرو را به دلیل معماری یکسان شاسی، یکی در نظر بگیریم، تا آن زمان حدود ۵۴ سال از عمر این پلتفرم گذشته است!
bMw
۱۰ اسفند ۱۴۰۳اریسان ۸ جیتی پرو مکس سال ۱۴۸۹ : موتور ایکس یو سون پرو مکی پلاس ۸ سوپاپ با زمان بندی متغیر سوپاپ و افزابش ۳ اسب بخار و اضافه شدن دکمه های کنترلی روی فرمان
با قیمت ۴۰۰ میلیو گرانتر با توجه به آپشن های فوف العاده و موتور بسیار پرقدرت
نمیدونم بخندم یا گریه کنم🫥
net
۱۱ اسفند ۱۴۰۳امریکایی ها به جای حمل بار با وانت فول سایز باید از کامیون و کامیونت برای حمل بار استفاده کنند و نمیدونم چرا به وانت فول سایز علاقه دارند و علاقه دارند بارشون رو با وانت فول سایز خودشون جا به جا کنند . وانت فول سایز ابعادش خیلییی بزرگه و رانندگی کردن باهاش سخته و باید امریکایی ها به جای وانت فول سایز از وانت میان ساز استفاده کنند و وانت میان سایز بخرند
حسن
۱۱ اسفند ۱۴۰۳این که فول سایز نیست این کامیونت حساب میشه و باهاش کار تجاری میکنن ادارات پیمانکاران و خدمات شهری ازش استفاده میکنن مث خاور 913 یا کامیونت فوتون
یه لایو از امریکا ببین وانت فول سایز هم سواریه هم وانت حتی بیشتر از یه سدان میشه نفر سوار کنه چون ردیف عقب راحت 4 نفر میشه سوار کردجلو با راننده 3 نفر
از نظر جاده و فضای پارک هیچ کمبودی ندارن مث اروپا نیست که فیات 500 بیشتر تو کوچه ها نره
از نظر بعد مسافت امریکا از کل اروپا منهای روسیه بزرگتره اروپا 7 ملیون متر مربعه امریکا 9.9 ملیون متر مربع موقع مسافرت هم نیاز به وسایل بیشتر و چادر و اضافات است
از نمظر فرهنگ هم در تفریح و کمپینگ کاروان و چادر و قایق تو تفریحات خودشون میبرن
از نظر زندگی هم که کشاورزی و گاو حیوانات و مزرعه و تولیدات زراعی جزو لاینفک زندگیشون هست
پس کاملا انتخاب درستی دارن
net
۱۱ اسفند ۱۴۰۳میدونم این کامیونت هست و برای حمل بار هست و وانت فول سایز نیست. امریکایی ها باید به جای وانت فول سایز لوکس از وانت میان سایز لوکس استفاده کنند . امریکایی ها باید برای حمل بار از کامیون یا کامیونت یا وانت میان سایز لوکس استفاده کنند نه وانت فول سایز لوکس. ارتفاع جلوپنجره از سطح زمین وانت فول سایز امریکایی لوکس امریکایی خیلی زیاده و جلو دید راننده میگیره و چون ابعادش بزرگه رانندگی کردن با وانت فول سایز لوکس امریکایی سخته. مثلا تو جاده های امریکا میبینی یه قایق بزرگ رو داره با وانت فول سایز لوکس حمل میکنه باید به جای اینکار از یک کامیون یا کامیونت استفاده کنند و خطرش کمتره
net
۱۱ اسفند ۱۴۰۳ویرایش
ارتفاع جلوپنجره از سطح زمین وانت فول سایز لوکس امریکایی خیلی زیاده
(Ali(chevynova
۱۰ اسفند ۱۴۰۳چیزی که خوبه ۵۰ سال هم تولید بشه مشکلی نداره
این ماشین سالهاست با همین استایل ساخته میشه و همچنان فروش خوبی داره و این از اصالتش ناشی هست
واقعا ماشالاه میلسوپاپ موتور ۳۰۰
ماشالاه شفت گیربکس گلکسی ۵۰۰ مدل ۶۲
ماشالاه صفحه کلاچ گرند تورینو ۷۱
Titanium
۱۰ اسفند ۱۴۰۳ایتالیا ماشیناش پر سرعته
ژاپن با دوامه
کره اقتصادیه
انگلیس لوکسه
سوئد ایمنه
همه اینارو آمریکا داره ولی یک درجه پایین تر
همه اینارو آلمان داره اما دو درجه پایین تر
Taha Ayoobi
۱۱ اسفند ۱۴۰۳خیلی قشنگ گفتی
Titanium
۱۱ اسفند ۱۴۰۳لطف داری طاها
NAVID@@98
۱۱ اسفند ۱۴۰۳همه اینارو هرچیزاول۱ آلمان و آمریکا هرچیزاول۱
و کلا هرچیز اول۱ اروپا آمریکا هرچیزاول۱ درجه۱ بالاتر از همه هر کی دارن
چون 👑🥇هرچیزاول۱اروپاآمریکاهرچیزاول۱🥇👑 مهم اثباتشه که هرچیز اول۱ یی رو اثباتش کردن
بخصوص این
۱ آمریکایی خوب که ۱ دوام ازش میباره بادوام خدایی ۱
پدال به کسی چیزی نگفتم بزارش اوکیه
Titanium
۱۱ اسفند ۱۴۰۳نوید متن رو کپی میکنی؟
NAVID@@98
۱۲ اسفند ۱۴۰۳نه متن ها رو واصلاح میکنم
net
۱۱ اسفند ۱۴۰۳ماشین های امریکایی در دسته لوکس قرار دارند. هیوندای و کیا در دسته نیمه لوکس قرار دارند. ماشین های انگلیسی در دسته لوکس (رنجرور استون مارتین مکلارن جگوار) و فوق لوکس (بنتلی رولز رویس) قرار دارند. بنز بی ام و پورشه ائودی در دسته لوکس قرار دارد و فولکس واگن در دسته نیمه لوکس قرار دارد. لامبورگینی و فراری و مازراتی و اویکو در دسته لوکس قرار دارند . ولوو و اسکانیا در دسته لوکس قرار دارند. تویوتا و نیسان و میتسوبیشی و هوندا و سوبارو مزدا در دسته نیمه لوکس قرار دارند ولی لکسوس اکورا اینفینیتی در دسته لوکس قرار دارند. پژو و رنو سیتروئن در دسته نیمه لوکس و بوگاتی و دی اس در دسته لوکس قرار دارند
Am
۱۱ اسفند ۱۴۰۳قدرتو نگفتی همه اینا رو داره به اضافه قدرت که اصلا قدرتشون قابل مقایسه با باقی کشور ها نیست
۱۱ اسفند ۱۴۰۳همه اینارو چین داره اما با ۵ تا ۱۰ درجه پایین تر
Iman313
۱۹ اسفند ۱۴۰۳همه ی اینارو آلمان داره ولی دو درجه بالاتر
Iman313
۱۹ اسفند ۱۴۰۳آمریکا هیچیش تو ماشین سازی بهتر از آلمان نیس. توهم زدی؟
مهردادکمال
۱۰ اسفند ۱۴۰۳دیدنش برام حس خوبی تداعی میکنه
حسین
۱۰ اسفند ۱۴۰۳ویروس ایرانخودرو به فورد هم سرایت کرده
چه بدی داره
دیده چه سود کلانی میکنه
گفته بزار ما هم بکنیم
B
۱۰ اسفند ۱۴۰۳بخاطر اینه که برای فورد توجیح مالی نداره توسعه پلتفرم جدید چون فروشش اونقدرا هم میست که راضی به اینکار بشن البته همزمان اونقدرا هم کم فروش نیست که بخواد کنار بزارتش و بدون خودرو تو این سگمنت بشه
حسین
۱۱ اسفند ۱۴۰۳آفرین که واقعیت رو گفتی
چون رقیبی نیست بتونه اونجا خدمات دهی فورد رو داشته باشه توی خودرو های سنگین انحصار طلبی دارند
وگرنه محصولات بهتر شرکت های دیگه هم هست
حامد
۱۱ اسفند ۱۴۰۳ایرانخودرو تو بازار انحصاری که دولت براش درست کرده داره میفروشه ، وقتی بازار ایران مثل آمریکا باز شد و مردم حق انتخاب داشتن ، تو بیا ایرانخودرو و فورد رو با هم یکی بدون
حسین
۱۱ اسفند ۱۴۰۳هر کشوری برای محصولات وارداتی تعرفه تعیین میکنه مخصوصا کشور آمریکا
حسین
۱۰ اسفند ۱۴۰۳ایران خ،ر رو ، انتخاب تو
مسیر منتظرته 😂
حسین
۱۱ اسفند ۱۴۰۳آقا ولی سیستم کامنت دهی پدال مشکل داره من این رو کامنت رو در جواب به کامنت اول این پست
کاربر bMw نوشتم ولی جدا ثبت شده
خواستم بهش بگم ایران خ،ر رو کامنتش رو دید و برای قدر دانی منتظرشه
Titanium
۱۰ اسفند ۱۴۰۳عاشق طراحی خودرو های آمریکایی از ۹۰ تا ۲۰۱۵ هستم
Taha Ayoobi
۱۱ اسفند ۱۴۰۳چه حس خوبی داره این ماشین،
هم حس سفر میده، هم یاد بستنی فروش ها میوفتم.
Mr 1352
۱۱ اسفند ۱۴۰۳وقتی کار از ابتدا درست ودرمون باشه نیازی به تغییر بی مورد نیست، به ترکیب برنده نباید دست زد
سربازوطن
۱۱ اسفند ۱۴۰۳اگر بشود اطاقش را در ایران تولید وروی نیسان نصب شود چه میشه عالی میشه بخش خصوصی در منطقه آزاد قشم اقدام به تولید با شاسی و موتور نیسان نماید وبه کل منطقه خلیج فارس و آفریقا صادر نماید البته اول بازار داخل
همایون
۱۱ اسفند ۱۴۰۳آره بابا کسی هم نمیفهمه زیر کاپوت جای موتور ۸سیلندر ۷۳۰۰سیسی ۳۲۰ اسبی موتور ۴سیلندر ۲۴۰۰ سیسی ۱۰۰ اسبی روشه ماهم قول میدیم به کسی چیزی نگیم
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۱۱ اسفند ۱۴۰۳رقیباش تو جنرال موتورز جمس ساوانا و شورولت اکسپرس هستند.من خودم روانیه جمس ساوانا هستم یه ون غول پیکر و انجین وی۸ حجیم پر قدرت و کیفیت خیلی خوب.
Taha Ayoobi
۱۱ اسفند ۱۴۰۳یه ون وندورا تو دیوار هست، خیلی دوسش دارم، کلا ون خیلی باحاله.
مخصوصا اگه همه صندلی های داخلو برداری و 4 تا خلبانی بذاری…
ای جااااان
حامد ستایشگر
۱۱ اسفند ۱۴۰۳اینکه چیزی نیست ماهم ۸۰ساله وانت آبی رو هنوز تولید میکنیم
مصطفی
۱۱ اسفند ۱۴۰۳حاجی این ماشین برا اونا حکم نیسان ما رو داره…🤣
البته صد رحمت به این
نیسان سوار شی کی دو روزه از ناحیه کمر فلج میشی😂😂😂
Agood
۱۱ اسفند ۱۴۰۳بخدا به این میگن داشبورد
نه داشبورد این ماشین های جدید که همش شده مانیتور و بی روح هیچ دکمه ای نداره.
امیر آرویش _اهوازی
۱۲ اسفند ۱۴۰۳عشقم میکنم با وانت های این سایزی
کاشکی داخل ایران یا حداقل منطقه های آزاد بیان
اهواز واقعا با این گرما نیاز داره به وانت های سنگین و موتور های قوی
دمت گرم آقای دهقان بیشتر از این مقاله های وانت بزارید
حسین دهمرد
۱۵ اسفند ۱۴۰۳ایویکو یه رقیب براش داره ظاهرش امروزی تره منتهی بعید میدونم به جون سختی فورد باشه