فورد

معرفی فورد سری E مدل 2026، تولید کامیونت 30 ساله همچنان ادامه دارد!

درحالی‌که نسل کنونی فورد سری E در سال ۱۹۹۲ معرفی شده و تولید نسخهٔ ون آن در سال ۲۰۱۴ خاتمه یافت، تولید نسخهٔ کامیونت همچنان ادامه دارد.

هرچند فورد در سال ۲۰۱۴ به تولید ون سری E پایان داد ولی نسخهٔ کامیونت این پلت‌فرم همچنان در حال تولید و برای مدل ۲۰۲۶ قابل سفارش است! خریدارانی که سری E مدل ۲۰۲۶ را سفارش دهند، همچنان همان ظاهر قدیمی متعلق به سال ۲۰۰۸، یک پیشرانهٔ V8 تنفس طبیعی زیر کاپوت و یک شاسی لخت در عقب را به دست خواهند آورد. این کامیونت در نسخه‌های E350 با چرخ‌های عقب تکی و E350 و E450 با چرخ‌های عقب دوبل قابل انتخاب است و کاربری‌های بسیار متنوعی روی آن قابل‌نصب است.

این خودرو نسل چهارم سری E محسوب می‌شود که پیشینهٔ آن به سال ۱۹۹۲ بازمی‌گردد. این در حالی است که معماری شاسی برگرفته از نسل سوم سری E و متعلق به سال ۱۹۷۵ است! البته طی سال‌ها برای مطابقت با انواع پیشرانه‌ها و سیستم تعلیق، اصلاحات متعددی روی این شاسی صورت گرفته است. در طول بیش از سه دهه، پیشرانه‌ها و گیربکس‌های مختلفی زیر کاپوت نسل چهارم سری E قرار گرفته است که از موتورهای V6 سری اسکس گرفته تا V8 ویندزور و V10 ترایتون را شامل می‌شود. امروز اما سری E فقط با یک موتور قابل خریداری است. این یک نیروگاه ۷.۳ لیتری V8 است که جایگزین موتور V10 قدیمی شد.

تا قبل از سال ۲۰۲۴، سری E با دو نسخه از موتور ۷.۳ لیتری قابل خریداری بود که اولی ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۵۷۵ نیوتن متر گشتاور و دومی ۳۲۵ اسب بخار قدرت و ۶۱۰ نیوتن متر گشتاور داست ولی در حال حاضر فقط نسخهٔ قوی‌تر ارائه می‌شود. انتقال نیروی این موتور عظیم بنزینی هم توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک صورت می‌گیرد. حداکثر وزن ناخالص این کامیونت ۶.۵ تن و حداکثر ظرفیت یدک کشی آن ۴.۵ تن است. این اعداد بسیار بیشتر از ظرفیت پیکاپ‌های سری F و ون ترانزیت است و نشان می‌دهد که چرا فورد این پلت‌فرم قدیمی را همچنان برای انجام وظایف خاص روی خط تولید نگه داشته است.

بااین‌حال، از سری E هرگز نباید انتظار تکنولوژی‌ها و امکانات یک خودروی امروزی را داشت زیرا آخرین به‌روزرسانی داخلی آن در سال ۲۰۰۸ صورت گرفته است که شامل غربیلک فرمان جدید و صفحه آمپر جدید با نور پس‌زمینه آبی و یک نمایشگر دیجیتالی در وسط می‌شد؛ بنابراین، کابین خودرو کاملاً پلاستیکی و شبیه فوردهای دههٔ ۲۰۱۰ است. البته درحالی‌که پلاستیک خودروهای امروزی بی‌کیفیت شده، خریداران سری E متریال داخلی خودرو را بادوام توصیف کرده‌اند. علاوه بر این، تجهیزات لازم برای نصب کاربری‌های مختلف مثل جرثقیل و بالابر هم در این کامیونت تعبیه شده است.

همچنین کسانی که خواهان تبدیل سری E به کاربری‌هایی مثل کاروان، آمبولانس و اتوبوس مدرسه هستند نیز می‌توانند پکیج‌های کارخانه‌ای اختصاصی را سفارش دهند. این پکیج‌ها علاوه بر تغییرات بیرونی مثل سپر و جلوپنجرهٔ کرومی، کروز کنترل را هم به همراه دارد. بااین‌حال، فورد از پیچیده کردن سری E با تجهیزات و سیستم‌های الکترونیکی خودداری می‌کند زیرا در دورانی که خودروها بسیار پیشرفته و الکترونیکی شده‌اند، پیمانکاران به خودرویی با کمترین خرابی ممکن نیاز دارند.

قیمت پایهٔ سری E در مدل E350 با چرخ‌های عقب تکی از ۴۰,۷۹۰ دلار و با چرخ‌های عقب دوبل از ۴۱,۰۴۵ دلار آغاز می‌شود درحالی‌که سنگین‌ترین نسخه یعنی E450 قیمت پایهٔ ۴۳,۲۶۵ دلاری دارد. البته این فقط قیمت کامیونت است و کاربری‌هایی که روی خودرو نصب می‌شود می‌تواند این رقم را حتی تا سه یا چهار برابر افزایش دهد. طبق آخرین گزارش‌ها، فورد قصد دارد سری E کنونی را حداقل تا سال ۲۰۲۸ روی خط تولید نگه دارد و اگر نسل‌های سوم و چهارم این خودرو را به دلیل معماری یکسان شاسی، یکی در نظر بگیریم، تا آن زمان حدود ۵۴ سال از عمر این پلت‌فرم گذشته است!

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۱۶ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۷ دیدگاه‌ها

  1. bMw

    ۱۰ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (41 ديدگاه)

    اریسان ۸ جیتی پرو مکس سال ۱۴۸۹ : موتور ایکس یو سون پرو مکی پلاس ۸ سوپاپ با زمان بندی متغیر سوپاپ و افزابش ۳ اسب بخار و اضافه شدن دکمه های کنترلی روی فرمان
    با قیمت ۴۰۰ میلیو گرانتر با توجه به آپشن های فوف العاده و موتور بسیار پرقدرت
    نمیدونم بخندم یا گریه کنم🫥

    موافقم 102
    مخالفم 9
    1. net

      ۱۱ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (3697 ديدگاه)

      امریکایی ها به جای حمل بار با وانت فول سایز باید از کامیون و کامیونت برای حمل بار استفاده کنند و نمیدونم چرا به وانت فول سایز علاقه دارند و علاقه دارند بارشون رو با وانت فول سایز خودشون جا به جا کنند . وانت فول سایز ابعادش خیلییی بزرگه و رانندگی کردن باهاش سخته و باید امریکایی ها به جای وانت فول سایز از وانت میان ساز استفاده کنند و وانت میان سایز بخرند

      موافقم 3
      مخالفم 42
      1. حسن

        ۱۱ اسفند ۱۴۰۳
        سوابق: (2307 ديدگاه)

        این که فول سایز نیست این کامیونت حساب میشه و باهاش کار تجاری میکنن ادارات پیمانکاران و خدمات شهری ازش استفاده میکنن مث خاور 913 یا کامیونت فوتون
        یه لایو از امریکا ببین وانت فول سایز هم سواریه هم وانت حتی بیشتر از یه سدان میشه نفر سوار کنه چون ردیف عقب راحت 4 نفر میشه سوار کردجلو با راننده 3 نفر
        از نظر جاده و فضای پارک هیچ کمبودی ندارن مث اروپا نیست که فیات 500 بیشتر تو کوچه ها نره
        از نظر بعد مسافت امریکا از کل اروپا منهای روسیه بزرگتره اروپا 7 ملیون متر مربعه امریکا 9.9 ملیون متر مربع موقع مسافرت هم نیاز به وسایل بیشتر و چادر و اضافات است
        از نمظر فرهنگ هم در تفریح و کمپینگ کاروان و چادر و قایق تو تفریحات خودشون میبرن
        از نظر زندگی هم که کشاورزی و گاو حیوانات و مزرعه و تولیدات زراعی جزو لاینفک زندگیشون هست
        پس کاملا انتخاب درستی دارن

        موافقم 24
        مخالفم 2
        1. net

          ۱۱ اسفند ۱۴۰۳
          سوابق: (3697 ديدگاه)

          میدونم این کامیونت هست و برای حمل بار هست و وانت فول سایز نیست. امریکایی ها باید به جای وانت فول سایز لوکس از وانت میان سایز لوکس استفاده کنند . امریکایی ها باید برای حمل بار از کامیون یا کامیونت یا وانت میان سایز لوکس استفاده کنند نه وانت فول سایز لوکس. ارتفاع جلوپنجره از سطح زمین وانت فول سایز امریکایی لوکس امریکایی خیلی زیاده و جلو دید راننده میگیره و چون ابعادش بزرگه رانندگی کردن با وانت فول سایز لوکس امریکایی سخته. مثلا تو جاده های امریکا میبینی یه قایق بزرگ رو داره با وانت فول سایز لوکس حمل میکنه باید به جای اینکار از یک کامیون یا کامیونت استفاده کنند و خطرش کمتره

          موافقم 3
          مخالفم 3
        2. net

          ۱۱ اسفند ۱۴۰۳
          سوابق: (3697 ديدگاه)

          ویرایش

          ارتفاع جلوپنجره از سطح زمین وانت فول سایز لوکس امریکایی خیلی زیاده

  2. (Ali(chevynova

    ۱۰ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (7585 ديدگاه)

    چیزی که خوبه ۵۰ سال هم تولید بشه مشکلی نداره
    این ماشین سالهاست با همین استایل ساخته میشه و همچنان فروش خوبی داره و این از اصالتش ناشی هست

    واقعا ماشالاه میلسوپاپ موتور ۳۰۰
    ماشالاه شفت گیربکس گلکسی ۵۰۰ مدل ۶۲
    ماشالاه صفحه کلاچ گرند تورینو ۷۱

    موافقم 72
    مخالفم 21
    1. Titanium

      ۱۰ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (331 ديدگاه)

      ایتالیا ماشیناش‌ پر سرعته
      ژاپن با دوامه
      کره اقتصادیه
      انگلیس لوکسه
      سوئد ایمنه
      همه اینارو آمریکا داره ولی یک درجه پایین تر
      همه اینارو آلمان داره اما دو درجه پایین تر

      موافقم 75
      مخالفم 29
      1. Taha Ayoobi

        ۱۱ اسفند ۱۴۰۳
        سوابق: (5762 ديدگاه)

        خیلی قشنگ گفتی

        موافقم 20
        مخالفم 12
        1. Titanium

          ۱۱ اسفند ۱۴۰۳
          سوابق: (331 ديدگاه)

          لطف داری طاها

      2. NAVID@@98

        ۱۱ اسفند ۱۴۰۳
        سوابق: (1220 ديدگاه)

        همه اینارو هرچیزاول۱ آلمان و آمریکا هرچیزاول۱
        و کلا هرچیز اول۱ اروپا آمریکا هرچیزاول۱ درجه۱ بالاتر از همه هر کی دارن
        چون 👑🥇هرچیزاول۱اروپاآمریکاهرچیزاول۱🥇👑 مهم اثباتشه که هرچیز اول۱ یی رو اثباتش کردن

        بخصوص این
        ۱ آمریکایی خوب که ۱ دوام ازش میباره بادوام خدایی ۱

        پدال به کسی چیزی نگفتم بزارش اوکیه

        موافقم 6
        مخالفم 19
        1. Titanium

          ۱۱ اسفند ۱۴۰۳
          سوابق: (331 ديدگاه)

          نوید متن رو کپی میکنی؟

        2. NAVID@@98

          ۱۲ اسفند ۱۴۰۳
          سوابق: (1220 ديدگاه)

          نه متن ها رو واصلاح میکنم

          موافقم 1
          مخالفم 6
      3. net

        ۱۱ اسفند ۱۴۰۳
        سوابق: (3697 ديدگاه)

        ماشین های امریکایی در دسته لوکس قرار دارند. هیوندای و کیا در دسته نیمه لوکس قرار دارند. ماشین های انگلیسی در دسته لوکس (رنجرور استون مارتین مکلارن جگوار) و فوق لوکس (بنتلی رولز رویس) قرار دارند. بنز بی ام و پورشه ائودی در دسته لوکس قرار دارد و فولکس واگن در دسته نیمه لوکس قرار دارد. لامبورگینی و فراری و مازراتی و اویکو در دسته لوکس قرار دارند . ولوو و اسکانیا در دسته لوکس قرار دارند. تویوتا و نیسان و میتسوبیشی و هوندا و سوبارو مزدا در دسته نیمه لوکس قرار دارند ولی لکسوس اکورا اینفینیتی در دسته لوکس قرار دارند. پژو و رنو سیتروئن در دسته نیمه لوکس و بوگاتی و دی اس در دسته لوکس قرار دارند

        موافقم 12
        مخالفم 3
      4. Am

        ۱۱ اسفند ۱۴۰۳
        سوابق: (15 ديدگاه)

        قدرتو نگفتی همه اینا رو داره به اضافه قدرت که اصلا قدرتشون قابل مقایسه با باقی کشور ها نیست

        موافقم 14
        مخالفم 2
      5. ۱۱ اسفند ۱۴۰۳
        سوابق: (5912 ديدگاه)

        همه اینارو چین داره اما با ۵ تا ۱۰ درجه پایین تر

        موافقم 12
        مخالفم 1
      6. Iman313

        ۱۹ اسفند ۱۴۰۳
        سوابق: (9 ديدگاه)

        همه ی اینارو آلمان داره ولی دو درجه بالاتر

      7. Iman313

        ۱۹ اسفند ۱۴۰۳
        سوابق: (9 ديدگاه)

        آمریکا هیچیش تو ماشین سازی بهتر از آلمان نیس‌. توهم زدی؟

  3. مهردادکمال

    ۱۰ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (2069 ديدگاه)

    دیدنش برام حس خوبی تداعی میکنه

    موافقم 41
    مخالفم 8
  4. حسین

    ۱۰ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (229 ديدگاه)

    ویروس ایران‌خودرو به فورد هم سرایت کرده
    چه بدی داره
    دیده چه سود کلانی میکنه
    گفته بزار ما هم بکنیم

    موافقم 6
    مخالفم 52
    1. B

      ۱۰ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (1020 ديدگاه)

      بخاطر اینه که برای فورد توجیح مالی نداره توسعه پلتفرم جدید چون فروشش اونقدرا هم میست که راضی به اینکار بشن البته همزمان اونقدرا هم کم فروش نیست که بخواد کنار بزارتش و بدون خودرو تو این سگمنت بشه

      موافقم 31
      مخالفم 2
      1. حسین

        ۱۱ اسفند ۱۴۰۳
        سوابق: (229 ديدگاه)

        آفرین که واقعیت رو گفتی
        چون رقیبی نیست بتونه اونجا خدمات دهی فورد رو داشته باشه توی خودرو های سنگین انحصار طلبی دارند
        وگرنه محصولات بهتر شرکت های دیگه هم هست

        موافقم 8
        مخالفم 3
    2. حامد

      ۱۱ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      ایران‌خودرو تو بازار انحصاری که دولت براش درست کرده داره میفروشه ، وقتی بازار ایران مثل آمریکا باز شد و مردم حق انتخاب داشتن ، تو بیا ایران‌خودرو و فورد رو با هم یکی بدون

      موافقم 7
      مخالفم 1
      1. حسین

        ۱۱ اسفند ۱۴۰۳
        سوابق: (229 ديدگاه)

        هر کشوری برای محصولات وارداتی تعرفه تعیین میکنه مخصوصا کشور آمریکا

  5. حسین

    ۱۰ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (229 ديدگاه)

    ایران خ،ر رو ، انتخاب تو
    مسیر منتظرته 😂

    موافقم 4
    مخالفم 14
    1. حسین

      ۱۱ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (229 ديدگاه)

      آقا ولی سیستم کامنت دهی پدال مشکل داره من این رو کامنت رو در جواب به کامنت اول این پست
      کاربر bMw نوشتم ولی جدا ثبت شده
      خواستم بهش بگم ایران خ،ر رو کامنتش رو دید و برای قدر دانی منتظرشه

  6. Titanium

    ۱۰ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (331 ديدگاه)

    عاشق طراحی خودرو های آمریکایی از ۹۰ تا ۲۰۱۵ هستم

    موافقم 26
    مخالفم 6
  7. Taha Ayoobi

    ۱۱ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (5762 ديدگاه)

    چه حس خوبی داره این ماشین،
    هم حس سفر میده، هم یاد بستنی فروش ها میوفتم.

    موافقم 14
    مخالفم 4
  8. Mr 1352

    ۱۱ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (173 ديدگاه)

    وقتی کار از ابتدا درست ودرمون باشه نیازی به تغییر بی مورد نیست، به ترکیب برنده نباید دست زد

    موافقم 16
    مخالفم 3
  9. سربازوطن

    ۱۱ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    اگر بشود اطاقش را در ایران تولید وروی نیسان نصب شود چه میشه عالی میشه بخش خصوصی در منطقه آزاد قشم اقدام به تولید با شاسی و موتور نیسان نماید وبه کل منطقه خلیج فارس و آفریقا صادر نماید البته اول بازار داخل

    موافقم 1
    مخالفم 11
    1. همایون

      ۱۱ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (976 ديدگاه)

      آره بابا کسی هم نمیفهمه زیر کاپوت جای موتور ۸سیلندر ۷۳۰۰سی‌سی ۳۲۰ اسبی موتور ۴سیلندر ۲۴۰۰ سی‌سی ۱۰۰ اسبی روشه ماهم قول میدیم به کسی چیزی نگیم

      موافقم 10
      مخالفم 3
  10. یانکی من هم فرزند کسی هستم

    ۱۱ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (470 ديدگاه)

    رقیباش تو جنرال موتورز جمس ساوانا و شورولت اکسپرس هستند.من خودم روانیه جمس ساوانا هستم یه ون غول پیکر و انجین وی۸ حجیم پر قدرت و کیفیت خیلی خوب.

    1. Taha Ayoobi

      ۱۱ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (5762 ديدگاه)

      یه ون وندورا تو دیوار هست، خیلی دوسش دارم، کلا ون خیلی باحاله.
      مخصوصا اگه همه صندلی های داخلو برداری و 4 تا خلبانی بذاری…
      ای جااااان

  11. حامد ستایشگر

    ۱۱ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    اینکه چیزی نیست ماهم ۸۰ساله وانت آبی رو هنوز تولید میکنیم

    موافقم 6
    مخالفم 1
  12. مصطفی

    ۱۱ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (66 ديدگاه)

    حاجی این ماشین برا اونا حکم نیسان ما رو داره…🤣
    البته صد رحمت به این
    نیسان سوار شی کی دو روزه از ناحیه کمر فلج میشی😂😂😂

  13. Agood

    ۱۱ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (304 ديدگاه)

    بخدا به این میگن داشبورد

    نه داشبورد این ماشین های جدید که همش شده مانیتور و بی روح هیچ دکمه ای نداره.

    موافقم 3
    مخالفم 1
  14. امیر آرویش _اهوازی

    ۱۲ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (74 ديدگاه)

    عشقم میکنم با وانت های این سایزی
    کاشکی داخل ایران یا حداقل منطقه های آزاد بیان
    اهواز واقعا با این گرما نیاز داره به وانت های سنگین و موتور های قوی

    دمت گرم آقای دهقان بیشتر از این مقاله های وانت بزارید

  15. حسین دهمرد

    ۱۵ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (2777 ديدگاه)

    ایویکو یه رقیب براش داره ظاهرش امروزی تره منتهی بعید میدونم به جون سختی فورد باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا