فورد یکبار دیگر با شریک چینی خود جیانگ لینگ موتورز برای تولید محصولی مخصوص بازار این کشور همکاری کرده است. خودروی اکواتور اسپورت در خلال برگزاری نمایشگاه خودروی گوانگژو و به عنوان رقیب جدید هوندا CR-V و سایر محصولات از این دست معرفی شده است. این خودرو از ظاهری خشن و کابینی جادار سود میبرد.
احتمالاً نام اکواتور برای شما آشنا به نظر برسد زیرا فورد چند ماه پیش مدل بزرگتر اکواتور سه ردیفه را معرفی کرده است. این شاسیبلند جدید از نام مشترکی استفاده میکند اما چینیها میگویند اکواتور اسپورت از همان زیرساخت مشابه مدل اکواتور استاندارد استفاده نمیکند. فاصله بین محوری اکواتور اسپورت برابر با ۲۷۶۵ میلیمتر است که ۱۴۰ میلیمتر کوتاهتر از فاصله بین محوری ۲۸۶۵ میلیمتری اکواتور بزرگتر است.
اگرچه این دو خودرو از نظر فنی ارتباط چندانی به یکدیگر ندارند اما از زبان طراحی بسیار مشابهی استفاده میکنند. اکواتور اسپورت از همان جلوپنجره بزرگ و چراغهای LED نازک به همراه دیلایت های C شکل سود میبرد. پروفایل جانبی این خودرو نیز عضلانی کار شده و از قوسهای چرخ پهن و رینگهای ۲۰ اینچی به همراه پوششهای پلاستیکی در بخشهای پایین بدنه استفاده شده است. نمای عقب نیز شباهت زیادی به اکواتور اصلی داشته هرچند خبری از نوار LED متصل کننده چراغها به یکدیگر نیست.
داخل کابین فضای کافی برای ۵ نفر وجود داشته اما اکواتور اصلی توانایی حمل ۶ یا ۷ نفر را دارد. طراحی داشبورد نیز از همان دو نمایشگر استفاده کرده است.
زیر کاپوت اکواتور اسپورت پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوی بنزینی قرار گرفته که طبق گفته فورد جدید بوده و اولین بار در این خودرو بکار رفته است. حداکثر قدرت این پیشرانه برابر با ۱۷۰ اسب بخار و گشتاور آن برابر با ۲۶۰ نیوتون متر است. همکار نیروگاه موردبحث نیز گزینهای اتوماتیک بوده اما خبری درباره انتقال نیرو به چرخ ها منتشر نشده است. حداکثر سرعت ادعایی اکواتور اسپورت هم ۱۸۰ کیلومتر در ساعت اعلام شده است.
VIPER
۳۰ آبان ۱۴۰۰از بغل بهش نیگاه میکنی بدک نیست
ولی اصلا فیس خوبی نداره
سیاوش
۳۰ آبان ۱۴۰۰چرا خودرو ساز ها از نمایشگر یه تیکه استفاده میکنن و فکر میکنن هرچی نمایشگر بزرگتر و پیوسته تر باشه طراحی داخلی جذاب تر میشه
بعضیا میگن جلو آمپر دیجیتال جذاب تر از آنالوگه میشه اینو قبول کرد در حالی که به نظر من آنالوگ جذاب تره ولی این که جلو آمپر رو به چسبونن به مانیتور وسط و مثل یه تلوزیون بدون هیچ طراحی خاصی ارائه بدن خیلی زشته و یه جورایی عقب گرده
بعضی خودروساز ها مثل تسلا که زحمت کوچک ترین طراحی داخلی رو به خودشون نمیدن
maziar 1388
۳۰ آبان ۱۴۰۰نه باحاله هر چی باشه فورده
محمدرضا
۳۰ آبان ۱۴۰۰هالا نیسان یه غلطی کرد با جک
هیوندا هم که بد تر
درش بیارین از این طراحی بابا اه
علی
۳۰ آبان ۱۴۰۰سبک طراحیش خیلی شبیه ماشینهای چینی هست
اگه باور نمیکنید یه لحظه چراغ وسط جلوی خودرو رو حذف کنید بعد بهش نگاه کنید چی میبینین ؟…
سیاوش
۳۰ آبان ۱۴۰۰دقیقا
سید جواد روحانی . طرفدار بنز
۳۰ آبان ۱۴۰۰به طرز جالبی برست میگی ، بدون چراغ وسط خود تیگو ۸ هست
سیاوش
۳۰ آبان ۱۴۰۰چرا خودرو ساز ها از نمایشگر یه تیکه استفاده میکنن و فکر میکنن هرچی نمایشگر بزرگتر و پیوسته تر باشه طراحی داخلی جذاب تر میشه
بعضیا میگن جلو آمپر دیجیتال جذاب تر از آنالوگه میشه اینو قبول کرد در حالی که به نظر من آنالوگ جذاب تره ولی این که جلو آمپر رو به چسبونن به مانیتور وسط و مثل یه تلوزیون بدون هیچ طراحی خاصی ارائه بدن خیلی زشته و یه جورایی عقب گرده
بعضی خودروساز ها مثل تسلا که زحمت کوچک ترین طراحی داخلی رو به خودشون نمیدن
میثم
۳۰ آبان ۱۴۰۰ترند روزه دیگه
مشتری پسنده
ماشین بازا سلیقه شون فرق داره با مصرف کننده عادی
سیاوش
۳۰ آبان ۱۴۰۰چرا خودرو ساز ها از نمایشگر یه تیکه استفاده میکنن و فکر میکنن هرچی نمایشگر بزرگتر و پیوسته تر باشه طراحی داخلی جذاب تر میشه
بعضیا میگن جلو آمپر دیجیتال جذاب تر از آنالوگه میشه اینو قبول کرد در حالی که به نظر من آنالوگ جذاب تره ولی این که جلو آمپر رو به چسبونن به مانیتور وسط و مثل یه تلوزیون بدون هیچ طراحی خاصی ارائه بدن خیلی زشته و یه جورایی عقب گرده
بعضی خودروساز ها مثل تسلا که زحمت کوچک ترین طراحی داخلی رو به خودشون نمیدن
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۳۰ آبان ۱۴۰۰والا اسکیپ معمولی خیلی جالب تره،اینو انگار قاطی سانتافه کردن بعد دادنش بیرون…
میثم
۳۰ آبان ۱۴۰۰حجم موتور با هیکلش هیچ همخوانی نداره
اینا فقط به فکر پاس کردن استانداردها هستن
دیگه نمیگه این موتور چجوری می خواد سالها این هیکل رو بکشه
5 سال دیگه که توان موتور بطور طبیعی کمی افت میکنه قطعا زود به استهلاک می افته
امین
۱ آذر ۱۴۰۰نه نه نه