نسخه بازسازی شده این کوپه کوچک، ۳۰۰ اسب بخار قدرت و امکان دستیابی به ۱۰ هزار rpm دارد.
فورد اسکورت RS مارک ۱ بازگشته است. این کوپه کوچک که در دهه ۷۰ میلادی بهعنوان یکی از محبوبترین کوپههای جهان شناخته میشد، پس از مدتی از خط تولید خارج شد و به خاطرهها سپرده شد. بههمین دلیل، شرکت «بورهام موتورورکس» با دریافت لیسانس و گواهینامه ادامه شاسیهای مارک ۱ موفق شده تا نام این کوپه را بار دیگر بر سر زبانها بیاندازد.
این خودرو با دو نوع موتور به دست مشتریان میرسد که یکی از آنها برخلاف انتظار، یک نمونه درونسوز ۲.۱ لیتری ۴ سیلندر ۸۵ کیلوگرمی است است که با الهام از موتوراسپرت تقویت شده و از قطعات بهبودیافته خاص برای سوخترسانی بهتر سود میبرد. ناگفته نماند که این پیشرانه کوچک توان دورگرفتن تا ۱۰ هزار دوربردقیقه را هم دارد و میتواند نهایتا ۳۰۰ اسب بخار قدرت تولید کند. قدرت تولیدشده از طریق یک جعبه دنده ۵ سرعتی داگلگ به چرخهای عقب منتقل میشود.
سیستم اگزوز مارک ۱ هم بهروزرسانی شده و با تکیهبر جنس تیتانیومی که دارد به افزایش قدرت کمک میکند. سازنده باور دارد که این سیستم را برای ارائه عملکرد بهتر و صدایی گیرا طراحی کرده است. دومین موتوری که برای این اسکورت تازه ارائه شده، یک واحد ۱.۸ لیتری تویینکم است که با دستیابی به دور ۹ هزار rpm، توان تولید ۱۹۰ اسب بخار قدرت را دارد و خروجی خود را از طریق یک جعبهدنده ۴ سرعتی دستی به چرخهای عقب میرساند.
بوهام اعلام کرده که برای طراحی این خودرو از طرحهای اصلی شرکت فورد استفاده کرده و نهایتا بدنه خودروی اصلی را با لیزر اسکن کرده است تا به دادههای بیشتری دسترسی داشته باشد. به این ترتیب بوهام هم توانایی بازسازی کردن خودروی اصلی را داشت و هم میتوانست آن را تقویت کند. این شرکت با حفظ فرم اصلی خودرو، آن را بهبود بخشید.
کاپوت، در صندوق و اسکلت داخلی خودرو از جنس فیبرکربن و صفحات تقویتشده و اصلی بدنه هم از جنس فولاد تولید شدهاند. فهرست مواداولیه باکیفیت به این دو ختم نمیشود و بوهام از تیتانیوم و آلومینیوم هم در تولید محورعقب شناورش استفاده کرده است.
مهندسان این شرکت تصمیم گرفتهاند تا اسکورت RS مارک ۱ خود را به دیفارنسیل لغزش محدود aBT هم مجهز کنند و در بخش فنربندی از فنرهای کویلاور استفاده کنند. هر چند این امکانات مدرن سواری اسکورت را بهتر میکنند اما با فرمان برقی، ترمز ضدقفل و کنترل کشش همراه نشدهاند؛ گویا بورهام در تلاس است یک سواری مناسب اما کلاسیک را برای مشتریانش فراهم کند.
مهندسان این شرکت بر این باور هستند که تجربه سواری این اسکورت مدرن «فطری» خواهد بود و خودرو بیشفرمانی قابلکنترلی خواهد داشت. از آنجا که این کوپه ابعاد بزرگی ندارد و تنها ۸۰۰ کیلوگرم وزن دارد میتوان انتظار داشت که تجربه رانندگی آن هیجانانگیز باشد.
بورهام دست نوازش خود را به کابین کلاسیک اسکورت RS مارک ۱ هم کشیده و این فضا را چرم و آلکانتارا مزین کرده و تجهیزاتی چون نگهدارنده، قطعات فیبرکربنی و میلی ایمنی را هم در آن تعبیه کرده است. هر چند بورهام خودروی خود را برای رانندگی سریع و هیجان طراحی کرده اما از راحتی راننده هم غافل نشده و کابین را به امکاناتی چون گرمکن نمایشگر و تهویه مطبوع مجهز کرده است.
این خودروی تازه که تنها ۱۵۰ دستگاه از آن تولید میشود، با قیمت با قیمت ۳۷۳ هزار دلار به فروش میرسد. نخستین خودروها از چهارک سوم سال ۲۰۲۵ میلادی به دست مشتریان خواهد رسید. نظر شما درباره بورهام اسکورت RS مارک ۱ چیست؟
Bayerische Motoren Werke
۲۳ آذر ۱۴۰۳خیلی خوبه… .
ممد ژانگولر
۲۳ آذر ۱۴۰۳بیشتر شبیهه لادا روسی شده .
OM.01
۲۳ آذر ۱۴۰۳یه لحظه وایسا..
فورد باشه… اسکورت دهه 70 باشه… پروتورینگ باشه…اونم موتور 2.1 لیتری 300 اسب بخاری با 10 هزار RPM و گیربکس 5 دنده دستی و دیفرانسیل عقب…با وزن فقط 800 کیلوگرم!
373 هزار دلار نوش جونشون واقعا !
اگه پولدار بودم قطعا میخریدم، دوستان اهل فن میدونن چه الماسی هست…
Mercedes
۱۳ دی ۱۴۰۳قیمتش خیلی تنده
ولی چیز باحالیه
خوشم اومد
نمیرزه
ولی اگه ۱۵۰-۲۰۰ هزار بود خیلی جذاب تر میشد
nikan
۲۳ آذر ۱۴۰۳همچی خوب بود تا قیمتش
B
۲۳ آذر ۱۴۰۳صبر کن ببینم ۳۷۳ هزار فاکین دلار !!!
طراحی داخلشو خیلی دوست دارم ولی با این قیمتا ارزش خرزد نداره گرچه کلا این ماشین ها گرون قیمتن اما بازار دسته دومش فکر نکنم چندان جالب باشه
I99
۲۳ آذر ۱۴۰۳یجور میگی ۳۷۳ هزار دلار ، انگار اگه ۲۰ هزار دلار بود میتونستی بخری
B
۲۴ آذر ۱۴۰۳خودرو برای بازار آمریکاست و قیمت لامبو و فراری رو با یه موتور ۴ سیلندر داره تنها جاییش که خوبه حتی اونم سلیقه ایه کابینشه حالا شما سهام دارشین تعصبشو میکشین ؟
برای آمریکایی ها هم هیچ ارزشی نداره اینجور خودرو ها مگه اینکه طرف پولشو بخواد بریزه دور چون بخواد دسته ۲ هم بفروشه کلی ضرر خواهد کرد و نصف قیمتم ازش نمیخرن
ارزش خرید همه جای جهان هست نه فقط ایران
ارسلان
۲۳ آذر ۱۴۰۳مفته ۳۷۳,۰۰۰ دلار 😐
HELLO.BROTHERS
۲۳ آذر ۱۴۰۳این مال کلکسیونر هاست،خدایی کسی نیاد ماشین فراری و لامبورگینی هم قیمت این نشون بده بگه این ارزش نداره،این ماشین مال کلکسیون هستش.😄😄😄😄
MehdiTurbo
۲۳ آذر ۱۴۰۳من اینو به بنز بی ام و تمام خودروهای مدرن جدید ترجیح میدم شاید من تو گذشته گیر کردم
hosen
۲۳ آذر ۱۴۰۳اخ اخ ردلاین ۹ هزار rpm
Siyavash
۲۳ آذر ۱۴۰۳خیلی ماشین گوگولی هست..ولی داستان فلفل نبین چیه ریزه،هست..
.khashayar
۲۳ آذر ۱۴۰۳طراحی داخلی و بدنه محشر + وزن کم + موتور با توان مناسب، چه شود.
Taha Ayoobi
۲۳ آذر ۱۴۰۳عجیبه، از یه چیزی خوشتون اومد شما.
راندمان موتورش اوکیه؟
Saeed Jame
۲۳ آذر ۱۴۰۳چقدر بامزه و دوست داشتنیه پرفونمس و وزنشم تو نوعخودش عالیه اگه شرکتا همچین پروژه هایی رو تولید انبوه کنن بیشتر از خودروهای چرت کنونی فروش میره ولی یکم قیمتش بیاد پایین تر بهتر میشه
heshmat021
۲۴ آذر ۱۴۰۳استاندارد های تولید انبوه رو پاس نمیکنه ، هم ایمنی و هم آلایندگی، وگرنه تولید انبوهش به شدت قیمت رو هم میاره پایین
علی منصوری
۲۳ آذر ۱۴۰۳این همون چیزیه ک من دوسدارم، همه چیش خوبه، پولشم ک خدا بده برکت، ولی چه وایب خوبی داره این ماشین
Taha Ayoobi
۲۳ آذر ۱۴۰۳چه پکیج کامل و باحالیه
دلم خواست
علی
۲۳ آذر ۱۴۰۳با این پول یک 911 و یک رنجرور بخرید و بابقیش یک کمری و عشق کنید.
JaMsHiD-B
۲۳ آذر ۱۴۰۳وزن کم رد لاین خیلی بالا بدنه جمع و جور طراحی رترو موتور برگرفته از موتور اسپرت
ترکیب خیلی خفنیه
لذت رانندگی فوق العاده
Titanium
۲۳ آذر ۱۴۰۳چراغ های جلوش کپی رنو ۵ جدید هستش😐
آرش
۹ دی ۱۴۰۳پاول واکر..
عجب خاطراتی داشتیم با فیلم هاش💔