فورد

فورد موستانگ مک‌ای؛ همچنان زیر سایه‌ی تسلا

بی‌شک فورد یکی از معدود برندهایی است که ما را در بحث خودروهای الکتریکی به آینده امیدوار نگه داشته است. موستانگ مک ای یکی از رقبای واقعی تسلا است و به نظر می‌رسد این برند می‌تواند تمامی نسخه‌های تولیدی از کراس اوور الکتریکی خود را به فروش برساند. البته تعجبی ندارد که این خودرو به چنین موفقیتی دست پیدا کرده است. تسلا چند سالی حرف اول را در بازار الکتریکی‌ها زده است اما اگر نگاهی به محل موفقیت تسلا در ایالت‌های مختلف آمریکا بیندازید متوجه خواهید شد این شرکت در ایالت‌هایی همچون کالیفرنیا و کشورهایی همچون نروژ بسیار موفق بوده است. قطعاً این موضوع در طول زمان تغییر کرده اما شما هنوز هم نمی‌توانید محصولات زیادی در تسلا در ایالت‌هایی همچون میشیگان ببینید.

بر اساس داده‌های منتشر شده توسط اتوموتیونیوز، فورد با استقبال زیاد مشتریان باوفای خود در میشیگان روبرو شده است. این مجله می‌گوید:

در ۱۰ ماه ابتدایی سال ۲۰۲۱ فورد تعداد ۱۲۳۵ دستگاه موستانگ مک ای را در میشیگان به فروش رسانده که حدود ۲۱ درصد از تمامی خودروهای الکتریکی فروخته شده در این ایالت می‌باشد

اگرچه فروش ۱۲۰۰ خودروی الکتریکی خیلی به چشم نمی‌آید (دلیل اصلی این کار استقبال کم از خودروهای الکتریکی در میشیگان است) اما سهم ۲۱ درصدی از بازار این منطقه کاملاً احساس‌برانگیز است. میشیگان سهم بالایی از فروش خودروی الکتریکی فورد داشته و در ادامه نیز با ورود F-150 لایتنینگ الکتریکی به بازار وضعیت این برند بهتر هم خواهد شد. اتوموتیونیوز به ۵ ایالتی که بیشترین استقبال از موستانگ مک ای را داشته اشاره کرده و درعین‌حال داده‌ها را با تسلا نیز مقایسه کرده است:

  1. میشیگان

فورد: ۲۰.۷ درصد

تسلا: ۴۳.۵ درصد

  1. داکوتای شمالی

فورد: ۱۴.۴ درصد

تسلا: ۶۴.۹ درصد

  1. مین

فورد: ۱۲.۴ درصد

تسلا: ۲۸.۱ درصد

  1. داکوتای جنوبی

فورد: ۱۲ درصد

تسلا: ۶۹.۶ درصد

  1. ویسکانسین

فورد: ۱۰.۵ درصد

تسلا: ۵۸.۳ درصد

دیترویت اما داستان دیگری دارد چراکه زادگاه سه خودروساز بزرگ آمریکاست. در این ایالت تلاش‌های زیادی برای غیرقانونی اعلام شدن فروش محصولات تسلا انجام شده بود اما حالا اوضاع تغییر کرده است. البته هنوز هم افراد زیادی در میشیگان به فورد وفادار هستند. با این وجود تسلا هنوز هم پیشتاز بوده و حدود ۶۹ درصد از کل بازار خودروهای الکتریکی آمریکا در ۱۰ ماهه ابتدایی ۲۰۲۱ را به خود اختصاص داده است. فورد نیز سهم ۵.۴ درصدی داشته که برای شرکتی با سابقه کم در بازار خودروهای الکتریکی بسیار خوب محسوب می‌شود. شاید فورد در آینده بتواند به پیشتازی تسلا خاتمه دهد و ایالت میشیگان احتمالاً جزو فاکتورهای کلیدی در تحقق این هدف خواهد بود.

یکی از مدیران ادموندز می‌گوید:

مردم تسلا را پادشاه خودروهای الکتریکی می‌دانند اما به نظر می‌رسد این مسابقه در آینده وضعیت دیگری خواهد داشت. بسیاری از خریداران خودروهای الکتریکی اولین بار است چنین محصولاتی را انتخاب می‌کنند و بنابراین اگر گزینه جذاب دیگری باشد شاید آن را انتخاب کنند و تسلا سهم بازار را از دست بدهد

جیم فارلی مدیرعامل فورد اخیراً گفته که این خودروساز امیدوار است در طول ۲ سال آینده به دومین سازنده بزرگ خودروهای الکتریکی در آمریکا تبدیل شود و سالانه ۶۰۰ هزار دستگاه خودروی الکتریکی تولید کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. مهردادکمال

    ۱۵ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1990 ديدگاه)

    اتوموبیل های الکتریکی فقط برای الودگی خوب نیستن بلکه مزایای دیگه دارن مثلا با حذف قطعات مکانیکی برای فرمان یا ترمز باعث سادگی و کوچک تر شدن این اجزا شدن مثلا قطعات مختلف نظیر سیلندر اصلی ترمز ، بوستر ، کنترل مرکزی ABS و ESC به ‌صورت یکپارچه است که کاهش وزن تا 4 کیلو و حذف پیچیدگی‌های طراحی میشه پدال ترمز قابلیت انتقال حس ترمز گیری به پای راننده را با توجه به ‌شدت اعمال ترمز ها خواهد شد شبیه ‌ساز های مکانیکی تعبیه شده در پدال شده . نکته‌ ی مثبت دیگه هم در استفاده از این سیستم جدید حذف مسافت جا به ‌جایی پدال با کاهش فشار روغن یا خوردگی لنت‌ ها است که نتیجتا پدال ترمز همیشه تا میزان مشخصی بالا یا پایین می ‌ره و این فاصله در طول زمان تغییر نمیکنه . در پایان بگم که صنعت الکتریکی سازی که البته دوستشم ندارم _ با این همه نکات مثبت در آینده نشون میده کشورهای پر مدعا و تو خالی و پروپاگاندا چقد در وهم و خیالن و چقد مونده به کشورهای صنعتی واقعی برسن!!!! هر چند که اون قد پررو هستن که باز کم نیارن

    موافقم 15
    مخالفم 1
    1. محمد امین

      ۱۵ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (2187 ديدگاه)

      مهندس قطعات ترمز و فرمان هیچ ربطی به برقی بودن ماشین نداره ، ماشین های برقی ، فقط در نوع پیشرانه و سیستم های مربوط به پیشرانه با هم تفاوت دارن و در بقیه موارد فرقی ندارن به طور کلی

      موافقم 2
      مخالفم 12
  2. (JONATHAN (TESLA

    ۱۵ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (302 ديدگاه)

    آمار ۳۰۸ هزار دستگاهی تسلا برای سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۱
    افزایش ۷۱ درصدی نسبت به سال قبل
    به این ترتیب آمار تسلا برای سال ۲۰۲۱ با تمامی مشکلات به بیش از ۹۳۰ هزار دستگاه رسید
    ولی همچنان شاهد صحبت های برخی هستیم که میگن رقبا دارن میرسن ولی قرار کجا برسن ؟
    احتمالا سایه چند سال پیش تسلا

    موافقم 12
    مخالفم 7
  3. M.K

    ۱۵ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (862 ديدگاه)

    قطعا برندی که سالهای سال تک کمپانی متمرکز روی محصولات الکتریکی با ارائه تکنولوژی ها و نو آوری ها نوین بوده میتونه چنین آمار فروشی رو طی این سال ها به خودش اختصاص بده، اللخصوص که این محصولات به نسبت قابل دسترس و مناسب اقشار متوسط بودن و هستن. اما موضوع اینجاست این پادشاهی و تک ستاره دنیای الکتریکی ها بودن قرار نیست خیلی طول بکشه و به سرعت ،دیگر کمپانی های مطرح در حال ورود به بازار الکتریکی ها و تصاحب سهم تسلا هستن. و از قرار معلوم این روند ، حتی با وجود سفارش های انبوه و توسعه خطوط تولید جدید ، روندی به شدت صعودیه.
    امروز دیگه تسلا نمیتونه به تنهایی حرف اول پرفورمنس در دنیای الکتریکی ها بزنه ( ریماک ، محصولات آینده دوج ،در آینده ای نه چندان دور لامبورگینی و فراری و دیگر سوپر اسپرت سازان مطرح ….) ، ممکنه بهترین گزینه از نظر ارزش خرید و اقتصادی بودن نباشه ( همتا های چینی ، محصولات شرکت هایی مثل فورد ، هیوندا ، تویوتا و …. ) ، حرف اول در ارائه نو آوری های جدید رو در مقایسه با کمپانی های دیگه رو به تنهایی نمیتونه بزنه ( مرسدس ، لوسید ایر و…) و قطعا در آینده ای نه چندان یکه تاز بودن در نمودار عرضه و تقاضا و سهم فروش محصولاتش …..

    موافقم 4
    مخالفم 5
    1. M.K

      ۱۵ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (862 ديدگاه)

      فکر کنم یکم لحنش تند شد ، قصد هیت و …. رو نداشتم.

      موافقم 3
      مخالفم 1
    2. محمدرضا

      ۱۵ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (1075 ديدگاه)

      یه عده فکر میکنند ژاپن صنعت خودرو های زیباو پر قدرت وطویل آمریکایی که از ۶۵ تا ۸۹ تو اوج بود رو رو نابود کرد.اما این بحران اقتصادی و کمبود سوخت و کم بود جاده(در سایر کشور ها بجز آمریکا) بود که صنعت خودرو های کلاسیک و ماسل کار هارو نابود کرد.
      هالا هم یه عده فکر میکنند که تسلا صنعت درون سوز ها رو نابود کرد ولی آلودگیه هوا بود که اون هارو نابود کرد.
      برای همین یه عده از تسلایی که از نزدیک ندیدنش و۴تا هیتر تو یوتیوب داره بدشون میاد.
      ولی واقعیت اینه برای خرید خودرو هاش صف های طویل تشکیل شده.که بعد از تحویل میشه ۲۰٪گرون تر توی بازار آزاد فروخت.

      موافقم 14
  4. امیرحسین

    ۱۵ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (300 ديدگاه)

    اتفاقا دیروز که نسخه جی تی مک ای رو با دوبله پوشش دادین دیدم
    و شب مکس از autotopnl یه دوری با این خودرو زد
    اصن به نظر نمی اومد ماشین خوبی باشه و توان رقابت با تسلارو داشته باشه
    از لحاظ پرفورمنس که یه فاجعه به حساب می اومد

    موافقم 2
    مخالفم 5
  5. مهدی

    ۱۵ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (552 ديدگاه)

    من طرفدار ماشین های برقی هستم
    اما آلودگی کلی تولید خودرو برقی نگران کننده است
    و استفاده از ماشین برقی آلودگی لوله اگزوز و صدا نداره که خیلی عالی است
    اما خرابی قطعات الکتونیکی و باتری در آینده معضل بسیار بسیار بزرگتری است همین الان زباله های الکترونیکی و وسایل برقی بسیار بسیار زیاد است این خودرو برقی هم اضافه شده
    فیلم رفتگران فضایی محصول 2021 کره جنوبی را نگاه کنید دوبله اش در فیلمو دیدم یه کم در مورد این موضوع است البته داستان اصلی چیز دیگری است

    موافقم 1
    مخالفم 1
  6. میثم

    ۱۵ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (3633 ديدگاه)

    از همون اول مخالف این بودم که از نام باشکوه موستانگ رو یه کراس اوور استفاده کنن که متاسفانه کردن

    موافقم 7
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا