نسل سوم اورست با پلتفرم فورد رنجر، یک شاسی بلند پهن پیکر طراحی امریکا با تواناییهای آفرود محسوب میشود. این خودرو، اساسا با ساختار فرمان راست برای بازار آسیا و اقیانوسیه طراحی شده است اما به کشورهای اروپایی با فرمان چپ نیز صادر میشود.
اولین مدل از فورد اورست، سال ۲۰۰۳ معرفی شد. هدف از تولید این محصول، ارائهی شاسی بلند برای بازرهای آسیایی بود. اورست در تایلند، ویتنام و هند مونتاژ میشد. این خودرو چنان موفق بود که بدون تغییر اساسی در بدنه، تا سال ۲۰۱۵ روی خط تولید باقی ماند. نسل دوم، بین سالهای ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۱، همزمان در تایلندف ویتنامف چین، افریقای جنوبی و هند مونتاژ شد. این خودروها از پیشرانههای اکوبوست فورد استفاده کردند.
اورست ۲۰۲۲ نسبت به نسل قبل، ۵ سانتیمتر پهنای بیشتر دارد. طراحی این شاسی بلند سه ردیفه به گونهای بوده است که برای رانندگی در طبیعت و مسیرهای خارج جاده، عملکرد بهتری داشته باشد. در نمای روبرو، الگوبرداری از رنجر به وضوح دیده میشود و خط میان جلوپنجره تا میان چراغها، F-150 را تداعی میکند. اورست در مقایسه با رنجر، فضای بهتری برای سرنشینان عقب فراهم میکند و درهای بزرگتر دارد.
در فضای داخلی، نمایشگر ۱۰ اینچ برای مدل استاندارد و ۱۲ اینچ آپشنال با ساختار عمودی وجود دارد. پشت فرمان هم پنل تمام رنگی با ابعاد ۸ یا ۱۲/۳ اینچ قابل سفارش هستند. سطح داشبورد با نمای چهارگوش، از پلاستیک سخت ساخته شده و چرم مصنوعی با ترکیب پارچه برای صندلیهای استفاده شده است تا حس اسپرت خودرو تقویت شود.
سه نوع پیشرانهی توربودیزل با حجمهای ۲، ۲/۳ و ۳ لیتر برای اورست ۲۰۲۲ ارائه خواهد شد. این خودروها میتوانند با جعبهدندهی دستی ۶ سرعته یا گیربکس اتوماتیک ۱۰ سرعته سفارش داده شوند. جزئیات فنی مرتبط با قدرت و گشتاور نسخههای مختلف اورست، هنوز اعلام نشده است.
یکی از مهمترین تواناییهای فنی اورست جدید، قابلیت رانندگی در رودخانه تا عمق ۸۰ سانتیمتر است. سقف خودرو نیز تقویت شده تا مجموع بار ۳۵۰ کیلوگرم روی باربند را تحمل کند. خریدار میتواند باتری اضافی زیر کاپوت نصب کند تا برای طبیعت گردی یا مصارف صنعتی، انرژی الکتریکی همراه داشته باشد. چراغهای ماتریکس LED، دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم پارک خودکار، ورود و خروج از پارکینگ با کنترل راه دور، هشدار نقطه کور تا شعاع ۱۰ متر، ترمز اتوماتیک و فناوری تغییر فرمان خودکار هنگام حادثه، دیگر آپشنهای اورست ۲۰۲۲ هستند.
قیمت نهایی جدیدترین شاسی بلند فورد هنوز اعلام نشده است. این خودرو با سیستم انتقال نیرو به محور عقب یا دو دیفرانسیل، اواخر سال ۲۰۲۲ عرضه خواهد شد. مشابه سالهای قبل، اورست خارج از قارهی امریکا، در بازار آسیا و اروپا فروخته میشود. نسلهای قبلی این شاسی بلند با قیمتی حدود ۳۵ تا ۵۰ هزار دلار، مورد توجه بازار هندوستان، استرالیا و ارتش فرانسه قرار گرفت.
net
۱۰ اسفند ۱۴۰۰چراغ جلو c شکل این شاسی بلند و رنجر جدید ۲۰۲۲ بد هست
NAVID۰۰۹۸
۱۰ اسفند ۱۴۰۰رقیب مستقیم این خودرو ژاپنیها هستند و یه جورایی همزاد کابیندار فورد رنجر هستش که در آسیا برایش جون میدهند !
در این کلاس تویوتا و نیسان حرف اول را در آسیا میزنند و بسیار پُرطرفدارند !
اونجا که نوشته تا ۸۰ cm در آب فرو میره به صورت استاندارد بسیار مهم هست و نشاندهندهی عایقبندی بینظیرش که هر خودرویی در این سطح قیمتی توان این را نداره مگر اینکه گرانتر باشه مثل لندرور رنجرورهای گران !
ماشین ارزشمندیه و البته کمی گرانتر از ژاپنیهای رقیب !
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۱۰ اسفند ۱۴۰۰عالی شده.خیلی حال کردم.
NAVID۰۰۹۸
۱۰ اسفند ۱۴۰۰مطمئناً شاسیهایش مستقل هستند و جون میده تجهیزش کنند با قطعات افترمارکتی و برای اورگانهای نظامی استفاده بشه مثل ارتش و پلیس !
sam
۱۰ اسفند ۱۴۰۰معلومه شاسی مستقله عجب کشف بزرگی کردی
NAVID۰۰۹۸
۱۰ اسفند ۱۴۰۰آیا در این مقاله گفته شده شاسی چی هست ؟
NAVID۰۰۹۸
۱۰ اسفند ۱۴۰۰جناب اشتری عزیز
قربون شکل ماهتان
کاربر Sam آمده توهین و مسخره کرده و نه نقد !
بعد شما آمدید سانسور کردید هم کامنت او و هم کامنت من را !
خب این دست کاربران بازخوردی نمیبینند که برای توهینکردن جسورتر میشوند و ترولبازی در میآورند !
اصلاً (ترول) یعنی چی ؟! ترول یعنی کسی که کامنت دیگران را در فضای مجازی منحرف میکند به جایی که خوش میخواهد کشیده شود و هدف تخریب دیگران است !!!
مثل اینکه دوباره داره شروع میشه جنگ ترولها علیه من که بارها آمدن ولی چون نتوانستند کاری کنند دمبشان را روی کولشان گذاشته و رفتهاند مثل همین مدت که کاربرانی به نام ( amirmohamad ، شهاب ، Raptor ، sam ) پیدایشان شده که مشخصه اکانت فیک چه کسانی هستند که نمیتوانند با اکانت اصلی من را تخریب کنند !
که از کامنت اولشان تا الانشان فقط جهت خراب کاری آمدهاند و خریب کامنت دیگران و من که میشه در مقالات این مدت دید چطور پیدایشان شده و هدف چیست !
لطفاً سانسور نکنید !
و هر کسی که توهین میکند را مستقیماً بلاک کنید حتی اگر هروز اکانت عوض بکنند !
سانسور کردن فقط جسورترشان میکند !
امیدوارم به حق عمل کنید حتی با خودم هم هستم و اگر میدانید من هدفدار کامنت میگذارم بلاکم کنید !
دیگر اینقدر شفافتر !
Regra loaded
۱۰ اسفند ۱۴۰۰داخلش بنظرم زشت بود
فورد کمی بیخیال این فرمون بشه خوبه
NAVID۰۰۹۸
۱۰ اسفند ۱۴۰۰داخلش زشت هست چون جهت کاربردی بودن این خودرو خشن هست مثل تویوتا فورچونر یا فوررانر یا نیسان ایکسترا !
طراحی داخل این دست از خودروها باید از مواد خشک و خشن ساخته شده باشه تا کمترین آسیب را ببیند !
البته به شخصه از مانیتورهای تسلایی بدم میآید و زشت میشه روی خودروها مثل پرادو و لندکروزرهایی که در ایران فیسلیفت میکنند با این مانستورهای بزرگ و زشت !
Jdm باز
۱۰ اسفند ۱۴۰۰خوشگله
اون قسمت که نوشته بود به صورت استاندارد میتونه تا ۸۰ سانت زیر اب بره برام خیلی جالب بود
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۰ اسفند ۱۴۰۰نکته جالب برای من، کارخانه بزرگ فورد در ویتنام هست
همون جایی که 10 سال با امریکا درگیر جنگ بود حالا منافع مشترک داره و مردمش از اشتغالزایی سرمایهگذاران امریکایی استفاده می کنن
فورد هم سود خوبی می بره چون مواد اولیه و حقوق کارگر در ویتنام پایین هست
برندهای ژاپنی هم اکثرا کارخانه های بزرگی در ویتنام و تایلند دارن
R@m!n
۱۰ اسفند ۱۴۰۰قضیه جنگ و تلفاتشو دلایلشو بزاریم کنار شاید برای خیلی ها جالب باشه در حال حاضر آمریکا بزرگترین بازاره صادراتی ویتنام هست که اگر اشتباه نکنم میزان صادرات ۹۶ میلیارد دلار بوده پارسال !!!
در کنار این مازاد تجاریشونم به ۸۱ میلیارد دلار رسیده.
اونوقت میزان کل صادرات ما به دنیا در سال ۹۹ ۳۴ میلیارد بوده و ۳۸ میلیاردم وارد کردیم یعنی تراز مازاد منفی.
برقیه جارو برقی
۱۰ اسفند ۱۴۰۰واقعا فوق العادسhttps://www.motor1.com/photo/6499447/2023-ford-everest-platinum/
زیزیگولو
۱۰ اسفند ۱۴۰۰فورد تو این مدل کابین خیلی جذاب و ایده آلی رو ایجاد کرده که سرنشینا میتونن داخل اون واقعاً احساس آرامش کنن
کوبیده
۱۰ اسفند ۱۴۰۰توربو بودنش بنظرم نقطه ضعفشه
میثم
۱۰ اسفند ۱۴۰۰موتور توربو دیزل برای این ماشین بهترین تصمیم بود
350 کیلوگرم بار رو سقف، 80 سانت غوطه وری در آب، باتری اضافه و اعتبار و خدمات برند فورد واقعا ویژگیهای خیلی خوبی هستن
حسام
۱۰ اسفند ۱۴۰۰هر روز که میگذره یه مانیتور بزرگ تر کار کردن با ماشین سخت تر و متاسفانه مارکت پسند تر واقعا به شخصه از مانیتور خیلی بدم میاد و بنظرم ماشین ها قبل از ۲۰۱۷ یا ۲۰۱۶ طراحی داخلی و حتی میشه گفت بیرونی بهتری داشتند