فورد اورست که بر اساس پیکاپ رنجر ساخته شده، ارتقاءهایی را در تواناییهای آفرود تجربه کرده تا بهتر بتواند با رقبایی مثل تویوتا پرادو رقابت کند.
فورد اورست شاسیبلند میان سایزی بر اساس پیکاپ رنجر است که متأسفانه در بازار ایالاتمتحده عرضه نمیشود. نسل سوم این خودرو که در سال ۲۰۲۲ راهی بازارهایی مثل تایلند، استرالیا و آفریقای جنوبی شد، شاسیبلند بسیار توانمندی است ولی حالا فورد با معرفی نسخهٔ جدید ترمور، تواناییهای آفرود اورست را ارتقاء بخشیده و آن را یک قدم به رپتور نزدیکتر کرده است یعنی نسخهای که فعلاً برای این شاسیبلند ارائه نمیشود. اورست ترمور که در استرالیا معرفی شده، مجموعهای از ارتقاءها را تجربه کرده که یکی از مهمترین آنها، تغییر سیستم تعلیق با فنرهای جدید و کمکفنرهای بلیشتین حساس به موقعیت است.
این خودرو همچنین روی لاستیکهای جنرال گربر AT3 قرار گرفته و نسبت به نسخهٔ معمولی ۲.۵ سانتیمتر فاصلهٔ بیشتری از زمین دارد. اورست ترمور برای کشش بهتر روی مسیرهای ناهموار، حالت رانندگی راک کرال را هم از رپتور قرض گرفته است. این نسخه در ظاهر نیز با جلوپنجرهٔ متفاوت با الگوی لانهزنبوری و چراغهای LED اضافی به همراه پله رکابهای هوی دیوتی، صفحهٔ محافظ فولادی زیرین و نشانهای ترمور، از دیگر نسخههای اورست متمایز شده است.
فورد فعلاً تصویری از داخل اورست ترمور منتشر نکرده ولی میدانیم که به صندلیهای چرمی با دوخت ویژه ترمور، تریم چوبی، کفپوشهای چهارفصل، کنترل تهویهٔ دو منطقهای و تنظیم برقی صندلی راننده مجهز شده است. این نسخه همچنین بر پایهٔ تیپ اسپرت شکل گرفته که بهخودیخود از تجهیزات کاملی بهره میبرد. زیر کاپوت اما هیچ تغییری صورت نگرفته و شاهد همان پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توربودیزل با ۲۵۰ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور هستیم که این نیرو از طریق یک گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک به هر چهارچرخ منتقل میشود. به لطف این ترکیب، اورست ترمور میتواند حداکثر تا ۳.۵ تن را یدک بکشد.
هرچند رنجر ترمور در استرالیا از پیشرانهٔ چهار سیلندر استفاده میکند اما اورست ترمور صرفاً با موتور بزرگتر V6 عرضه میشود. همچنین فقط نسخهٔ شاسیبلند را میتوان با رنگ خاکستری کُماند خریداری کرد و حالت راک کرال نیز در همتای پیکاپ ارائه نمیشود. برای اورست ترمور همچنین پکیجهایی مثل تورینگ، پریمیوم و یدک کشی هم قابل سفارش است. قیمت این شاسیبلند آمریکایی از ۷۶,۵۹۰ دلار استرالیا معادل ۵۲ هزار دلار آمریکا آغاز میشود که حدود ۵,۵۰۰ دلار از قیمت پایهٔ رنجر رپتور در بازار آمریکا کمتر است.
Galant.VR4(JDM)
۲ شهریور ۱۴۰۳منکه عشق تویوتا و کل ژاپن دارم ولی بخوام بین این دیفندر و پرادو یکی رو انتخاب کنم اورست رو انتخاب میکنم قیمت منطقی مشخصات عالی ظاهرش که صدالبته از پرادو بهتره
فورد الان شرایط خوبی داره میتونست حجم موتور رو بیشتر کنه و کمی بیشتر قدرت بگیره ولی با همین شرایط 600 نیوتون قابل قبوله
Kiarash
۲ شهریور ۱۴۰۳ولی من فورد رو ترجیح میدم
B2
۲ شهریور ۱۴۰۳انتخابم فوررانر جدید
ممد ژانگولر
۲ شهریور ۱۴۰۳چه رنگ و رینگای زیبایی داره 👌
froG-driVer
۲ شهریور ۱۴۰۳بنظرم از لحاظ قدرت یکم لنگ میزنه
net
۲ شهریور ۱۴۰۳طراحی داخلی و چراغ جلو و جلوپنجره اورست کپی فورد رنجر هست
Taha Ayoobi
۲ شهریور ۱۴۰۳عزیزم تو متن نوشته بر اساس اون ساخته شده😂
datsun
۲ شهریور ۱۴۰۳یه تست ربات از این بگیرید
car lover
۳ شهریور ۱۴۰۳3270 تا کامنت داده 3269 تاش راجب کپی از فورد رنجر صحبت کرده😂😐
ali_x76
۲ شهریور ۱۴۰۳اگه اورست در امریکا عرضه میشد، رقابت داخلی بین محصولات فورد شکل میگرفت.
به این صورت که محصولی مابین برانکو و اکسپلورر میشد.
از اکسپلورر آفرودیتر و از برانکو آنرودیتر.
car lover
۲ شهریور ۱۴۰۳رقیب اصلی این ماشین تویوتا پرادوعه
Taha Ayoobi
۲ شهریور ۱۴۰۳خیلی همه چی تمومه
datsun
۲ شهریور ۱۴۰۳اینو معمولا رقیب فورچونر یا ایسوز mux یا نیسان ترا میدونن دیفندر تو لولهای بالاتره
Akbar top
۲۵ شهریور ۱۴۰۳موتورش یکم تقویت میشد عالی میشد مثلاً 300اسب بخار