فورد

معرفی فورد اورست ترمور، ارتقاء توانایی‌های آفرود برای رقابت با پرادو و دیفندر

فورد اورست که بر اساس پیکاپ رنجر ساخته شده، ارتقاءهایی را در توانایی‌های آفرود تجربه کرده تا بهتر بتواند با رقبایی مثل تویوتا پرادو رقابت کند.

فورد اورست شاسی‌بلند میان سایزی بر اساس پیکاپ رنجر است که متأسفانه در بازار ایالات‌متحده عرضه نمی‌شود. نسل سوم این خودرو که در سال ۲۰۲۲ راهی بازارهایی مثل تایلند، استرالیا و آفریقای جنوبی شد، شاسی‌بلند بسیار توانمندی است ولی حالا فورد با معرفی نسخهٔ جدید ترمور، توانایی‌های آفرود اورست را ارتقاء بخشیده و آن را یک قدم به رپتور نزدیک‌تر کرده است یعنی نسخه‌ای که فعلاً برای این شاسی‌بلند ارائه نمی‌شود. اورست ترمور که در استرالیا معرفی شده، مجموعه‌ای از ارتقاءها را تجربه کرده که یکی از مهم‌ترین آن‌ها، تغییر سیستم تعلیق با فنرهای جدید و کمک‌فنرهای بلیشتین حساس به موقعیت است.

این خودرو همچنین روی لاستیک‌های جنرال گربر AT3 قرار گرفته و نسبت به نسخهٔ معمولی ۲.۵ سانتی‌متر فاصلهٔ بیشتری از زمین دارد. اورست ترمور برای کشش بهتر روی مسیرهای ناهموار، حالت رانندگی راک کرال را هم از رپتور قرض گرفته است. این نسخه در ظاهر نیز با جلوپنجرهٔ متفاوت با الگوی لانه‌زنبوری و چراغ‌های LED اضافی به همراه پله رکاب‌های هوی دیوتی، صفحهٔ محافظ فولادی زیرین و نشان‌های ترمور، از دیگر نسخه‌های اورست متمایز شده است.

فورد فعلاً تصویری از داخل اورست ترمور منتشر نکرده ولی می‌دانیم که به صندلی‌های چرمی با دوخت ویژه ترمور، تریم چوبی، کف‌پوش‌های چهارفصل، کنترل تهویهٔ دو منطقه‌ای و تنظیم برقی صندلی راننده مجهز شده است. این نسخه همچنین بر پایهٔ تیپ اسپرت شکل گرفته که به‌خودی‌خود از تجهیزات کاملی بهره می‌برد. زیر کاپوت اما هیچ تغییری صورت نگرفته و شاهد همان پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توربودیزل با ۲۵۰ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور هستیم که این نیرو از طریق یک گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک به هر چهارچرخ منتقل می‌شود. به لطف این ترکیب، اورست ترمور می‌تواند حداکثر تا ۳.۵ تن را یدک بکشد.

هرچند رنجر ترمور در استرالیا از پیشرانهٔ چهار سیلندر استفاده می‌کند اما اورست ترمور صرفاً با موتور بزرگ‌تر V6 عرضه می‌شود. همچنین فقط نسخهٔ شاسی‌بلند را می‌توان با رنگ خاکستری کُماند خریداری کرد و حالت راک کرال نیز در همتای پیکاپ ارائه نمی‌شود. برای اورست ترمور همچنین پکیج‌هایی مثل تورینگ، پریمیوم و یدک کشی هم قابل سفارش است. قیمت این شاسی‌بلند آمریکایی از ۷۶,۵۹۰ دلار استرالیا معادل ۵۲ هزار دلار آمریکا آغاز می‌شود که حدود ۵,۵۰۰ دلار از قیمت پایهٔ رنجر رپتور در بازار آمریکا کمتر است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۰ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. Galant.VR4(JDM)

    ۲ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1159 ديدگاه)

    منکه عشق تویوتا و کل ژاپن دارم ولی بخوام بین این دیفندر و پرادو یکی رو‌ انتخاب کنم اورست رو انتخاب میکنم قیمت منطقی مشخصات عالی ظاهرش که صد‌البته از پرادو بهتره
    فورد الان شرایط خوبی داره میتونست حجم موتور رو بیشتر کنه و کمی بیشتر قدرت بگیره ولی با همین شرایط 600 نیوتون قابل قبوله

    موافقم 34
    مخالفم 4
    1. Kiarash

      ۲ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (466 ديدگاه)

      ولی من فورد رو ترجیح میدم

      موافقم 17
      مخالفم 1
    2. B2

      ۲ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (231 ديدگاه)

      انتخابم فوررانر جدید

      موافقم 10
      مخالفم 5
    3. ممد ژانگولر

      ۲ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (4148 ديدگاه)

      چه رنگ و رینگای زیبایی داره 👌

      موافقم 12
  2. froG-driVer

    ۲ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1013 ديدگاه)

    بنظرم از لحاظ قدرت یکم لنگ میزنه

    موافقم 6
    مخالفم 11
  3. net

    ۲ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (3392 ديدگاه)

    طراحی داخلی و چراغ جلو و جلوپنجره اورست کپی فورد رنجر هست

    موافقم 1
    مخالفم 16
    1. Taha Ayoobi

      ۲ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (4314 ديدگاه)

      عزیزم تو متن نوشته بر اساس اون ساخته شده😂

    2. datsun

      ۲ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (3942 ديدگاه)

      یه تست ربات از این بگیرید

      1. car lover

        ۳ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (1409 ديدگاه)

        3270 تا کامنت داده 3269 تاش راجب کپی از فورد رنجر صحبت کرده😂😐

  4. ali_x76

    ۲ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (394 ديدگاه)

    اگه اورست در امریکا عرضه میشد، رقابت داخلی بین محصولات فورد شکل میگرفت.
    به این صورت که محصولی مابین برانکو و اکسپلورر میشد.
    از اکسپلورر آفرودی‌تر و از برانکو آنرودی‌تر.

    1. car lover

      ۲ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (1409 ديدگاه)

      رقیب اصلی این ماشین تویوتا پرادوعه

      موافقم 1
      مخالفم 6
  5. Taha Ayoobi

    ۲ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (4314 ديدگاه)

    خیلی همه چی تمومه

  6. datsun

    ۲ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (3942 ديدگاه)

    اینو معمولا رقیب فورچونر یا ایسوز mux یا نیسان ترا میدونن دیفندر تو لولهای بالاتره

    موافقم 9
    مخالفم 1
  7. Akbar top

    ۲۵ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (41 ديدگاه)

    موتورش یکم تقویت میشد عالی میشد مثلاً 300اسب بخار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا