در این درگ، سه شاسیبلند بزرگ به مصاف هم رفتهاند که هرچند برای استفادههای خانوادگی ساخته شدهاند اما در سرعت و شتاب هم حرفهایی برای گفتن دارند.
فورد اکسپلورر رقیب مستقیم آکورا MDX و جنسیس GV80 نیست زیرا این دو مدل شاسیبلندهای لوکس هستند و قیمت بسیار گرانتری دارند اما اگر سراغ نسخههای بالا ردهٔ این سه شاسیبلند برویم، تفاوتها کمتر خواهد شد. اکسپلورر ST با قیمت بیش از ۵۰ هزار دلار، از یک پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توئین توربو با ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۵۶۰ نیوتن متر گشتاور استفاده میکند. در همین حال، قیمت جنسیس GV80 مجهز به پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری توئین توربو با ۳۷۵ اسب بخار قدرت از ۶۶ هزار دلار شروع میشود. تایپ S بهعنوان پرچمدار آکورا MDX هم از یک پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو با ۳۵۵ اسب بخار قدرت استفاده میکند و قیمت پایهای برابر با ۶۹,۳۴۵ دلار دارد. هر سه خودرو به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز هستند.
اگر هنوز متقاعد نشدهاید که فورد اکسپلورر چه ارتباطی با جنسیس GV80 و آکورا MDX دارد بهتر است ویدئوی زیر را ببینید زیرا به گفتهٔ سم کارلیجن، خیلیها به دنبال دیدن مسابقهٔ بین این سه ماشین بودهاند. درگها در هوای بارانی و مهآلود برگزار میشود و خودروها دوبهدو به مصاف هم میروند. ابتدا اکسپلورر ST و آکورا تایپ S در برابر هم قرار میگیرند و مسابقات رولینگ از سرعت ۵۰ و ۷۰ کیلومتر بر ساعت برگزار میشود. هرچند MDX در رولینگ دوم تقریباً همزمان با فورد به خط پایان میرسد اما در درگهای از حالت سکون این اکسپلورر است که برنده میشود.
سپس شاسیبلند فورد در برابر جنسیس GV80 قرار میگیرد و هرچند این بار اختلاف قدرت کمتری با رقیب دارد اما در هر چهار مسابقه چه رولینگ و چه درگ از حالت سکون پیروزی به اکسپلورر میرسد؛ بنابراین، برای کسانی که خواهان یک کراساوور خانوادگی اسپرت هستند اکسپلورر ST حداقل در قیاس با آکورا MDX تایپ S و جنسیس GV80 بهترین انتخاب خواهد بود اما کسانی که به تجمل بیشتر اهمیت میدهند بهتر است سراغ یکی از دو شاسیبلند آسیایی بروند.
مقایسه مشخصات فنی
جنسیس GV80 | آکورا MDX تایپ S | فورد اکسپلورر ST | |
پیشرانه | ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو | ۳.۰ لیتری V6 توربو | ۳.۰ لیتری V6 توئین توربو |
قدرت | ۳۷۵ اسب بخار | ۳۵۵ اسب بخار | ۴۰۰ اسب بخار |
گشتاور | ۵۳۰ نیوتن متر | ۴۸۰ نیوتن متر | ۵۶۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۱۰ سرعته اتوماتیک | ۱۰ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | ۲۲۸۰ کیلوگرم | ۲۰۵۰ کیلوگرم | ۱۹۷۰ کیلوگرم |
قیمت | ۶۶,۲۰۰ دلار | ۶۹,۳۴۵ دلار | ۵۱,۷۰۰ دلار |
Jeferson
۱۵ بهمن ۱۴۰۲با وجود قدرت بیشتر و دو دف بودن ، نتیجه معلوم بود. اکسپلوور چندین سال پای ثابت پلیس آمریکا بوده و به نظرم تو بحث هندلینگ هم خیلی بهتره
Piero Ferrari
۱۵ بهمن ۱۴۰۲انتخاب من فورد اکسپلورر تازه ارزون تر هم هست
پیام
۱۵ بهمن ۱۴۰۲این تستا نشون میده که دو سه سال دیگه جایگاه جنسیس کجاست! برندی که چند سال پیش اومد!!! 😂😂😂
حسین
۱۵ بهمن ۱۴۰۲نمی دونستیم جایگاه آخر هم افتخار داره 🤣 سطح:)
جایگاه g70کجاست 😁 با تیپا شوت شد تو زباله دان تاریخ
۱۵ بهمن ۱۴۰۲آکورا رو انتخاب میکنم
بخواطر کیفیت + قدرت + سورعت + قیافه + آپشن + قیمت بیشتر
نویدی
۱۵ بهمن ۱۴۰۲معلومه به حرف (و) خیلی علاقه داری
۱۵ بهمن ۱۴۰۲چون به جای (+) نگفتم( و ) منظورته؟ 😐
من
۱۵ بهمن ۱۴۰۲جالبه که از لحاظ ایمنی هم فورد اکسپلورر از زمان معرفی این نسل پرچمدار کلاس خودش بوده، تو شتاب و سرعت هم حرفای زیادی برای گفتن داره، اما سلیقه خیلیا نیست، خصوصا طراحی داخلی برای همین مدل جدیدش تو طراحی داخلی کلا تغییر کرده
ابوالفضل
۱۵ بهمن ۱۴۰۲قطعا انتخابم فورد
قدرت ، شتاب ، هندلینگ بهتر با قیمت کمتر
Zahid AMG. 2005
۱۵ بهمن ۱۴۰۲انتخابم فورد هست قیمت کمتر ولی خیلی زیبا و پر قدرت
رامتین
۱۵ بهمن ۱۴۰۲هوندا کلا باید روی برند آکورا فکری بکنه!
Reza Waffen SS
۱۶ بهمن ۱۴۰۲جنسیس GV80 انتخابم 👍