اخیراً مالک یک فورد F-150 لایتنینگ برقی با انتشار ویدئویی نارضایتی خود از این وانت برقی و مشکلات آن را اعلام کرده است. او میگوید تنها پس از گذشت ۶ ماه از خرید خودروی موردبحث آن را فروخته است. در ادامه به مشکلات محصول برقی فورد خواهیم پرداخت.
مالک خودرو درباره ۴ دلیل اصلی فروش F-150 لایتنینگ صحبت کرده است. او به تجربه مالکیت یک خودروی برقی میپردازد و به قیمت بالا و ارزش فروش دوباره مبهم و همچنین چالشهای شارژ خودروی خود و البته استفاده از آن اشاره میکند. او میگوید F-150 لایتنینگ ۲۰۲۳ خود را با قیمت حدود ۸۸ هزار دلار خریداری کرد و در صورت اضافه شدن مالیاتها و… این مبلغ به فراتر از ۹۰ هزار دلار میرسد. واضح است که مالک با پرداخت چنین مبلغی انتظارات زیادی از خودروی خود داشته است.
نگرانیها درباره محصول برقی فورد باعث شده مالک با یکی از نمایندگیهای این خودروساز مشورت کند. او فهمیده لایتنینگ در بازار خواهان زیادی ندارد و همین امر روی قیمت آن تأثیر زیادی میگذارد. مالک خودرو با یکی از فروشندگان صحبت کرده و با قیمت پیشنهادی ۶۸ هزار دلار مواجه شده که حاکی از افت قیمت سریع و زیاد وانت برقی فورد است. او همچنین به یکی از نمایندگیهای فورد نیز سر زده و آنها قیمت ۷۴ هزار دلار را پیشنهاد کردهاند. در نهایت مالک خودروی یاد شده پلتفرمهای آنلاین را برای فروش F-150 لایتنینگ انتخاب کرده و آن را با قیمت ۸۰ هزار دلار به فروش رسانده است.
مشکلات مربوط به سفر و در دسترس نبودن زیرساختهای شارژ مطمئن نیز جزو دیگر مواردی بودهاند که روی تصمیم مالک برای فروش خودرو تأثیر گذاشتهاند. او با چالشهایی در زمان مسافرت روبرو شده و خیلی نتوانسته شارژرهای سریع و قابلاطمینانی را پیدا کند. او در ویدئوی منتشر شده به سختیهای استفاده از شارژرهای سریع نیز اشاره داشته و میگوید خودروهای برقی ساخت برندهایی به غیر از تسلا معمولاً گزینههای شارژ محدودتری در مقایسه با شبکه سوپرشارژر تسلا دارند. این وضعیت باعث تقاضای بالای مالک سایر خودروهای برقی برای شارژ خودروهای خود شده است. فورد برای حل این مشکل اخیراً با تسلا همکاری کرده تا حمایت مالی دولت برای توسعه زیرساختهای شارژ ملی را به دست آورد. البته نگرانیهایی درباره استفاده سایر برندهای خودرویی از سوپرشارژرهای تسلا وجود دارد. اگرچه فورد به دنبال معرفی کابلهای شارژ طویلتر است اما فضای محدود جایگاههای شارژ به یکی از مشکلات مالکان وانتهای بزرگی همچون لایتنینگ تبدیل شده است. این فضاهای کوچک معمولاً توسط مالکان اشغال شدهاند و مناسب خودروهای بزرگ هم نیستند. مشکلات مربوط به سفر و زیرساختهای شارژ هم جزو دیگر فاکتورهای مؤثر روی تصمیم مالک برای فروش فورد F-150 لایتنینگ بوده است.
نکته دیگر به برنامهای مربوط میشود که معمولاً روی گوشیهای هوشمند استفاده میشود. این برنامه قدیمی بوده و با ماهیت برقی خودرو همخوانی ندارد. تلاش فورد برای ترکیب تکنولوژی مدرن با سیستمی قدیمی کاملاً چالشبرانگیز بوده است. گفته میشود چنین مشکلاتی در آینده نزدیک حل خواهند شد اما در حال حاضر تکیه به شرکتهای دیگر به منظور توسعه تکنولوژی منجر به تجربه کاربری ناخوشایندی شده است. همچنین اینترفیس بهصورت پیشفرض در زمان رانندگی به نقشه ناوبری باز نمیگردد و کاربر باید در منوها دنبال نقشه بگردد. با توجه به مبلغ هنگفتی که صرف خرید این وانت برقی شده، مشکلات نرمافزاری و اینترفیس به دردسری بزرگ برای مالک تبدیل شده است.
مالک فورد F-150 لایتنینگ میگوید علیرغم مبلغ بالایی که برای خرید پرداخت کرده اما حمایتهای چندانی را از سوی فورد ندیده است. مالک تلاشهای زیادی برای رفع نگرانیها و مشکلات خود داشته اما پاسخ فورد ناامید کننده بوده و اگرچه در ابتدا گفتوگوهای امیدوار کنندهای با مدیر فورد انجام شده اما پس از انتشار ویدئو پیشرفتی حاصل نشده است. این امر باعث شده مالک احساس بدی داشته باشد. به نظر میرسد فورد علاقهای به شنیدن بازخوردهای مشتریان ندارد و به همین خاطر مالک در فروش وانت برقی خود مصممتر شده است. در نهایت باید گفت مالک معتقد است به عنوان یک مصرفکننده باید حس عمیق رضایت و اطمینان به خودرو را داشته باشد. در حال حاضر فضا برای بهبود شعاع حرکتی، زیرساختهای شارژ، سیستمهای نرمافزاری و پاسخگویی سازنده وجود دارد و به همین خاطر او به دنبال بررسی گزینههای جایگزین است. اگرچه او F-150 لایتنینگ خود را فروخته اما امیدوار است فورد این مشکلات را حل کند. مالک این خودرو به آینده وانتهای برقی خوشبین است و با عرضه محصولات جدیدی همچون سیلورادو برقی در ماههای آینده او منتظر گزینههای جدید خواهد بود.
AMANTE
۲۳ خرداد ۱۴۰۲ایشون نه به عنوان وانت و نه به عنوان یک ماشین قابل قبول نیست.
به عکس سوم داخل مطلب که از عقب گرفته شده نگاه کنید زیر ماشین چقدر به زمین نزدیکه و درواقع فاصله اش اندازه یک سدانه و توی بررسی ها یوتیوبر های مختلف هم چندبار به این مسئله اشاره شده.
این اون F150 نیست که قراره راه مدل بنزینی رو ادامه بده و به پر فروش ترین وانت برقی تیدیل بشه.
IMAN0099
۲۳ خرداد ۱۴۰۲این مشکلات واقعیت نداره و این فرد از طرف تویوتا شارژ شده تا بیا چنین حرف هایی بزنه فورد (آمریکا) از همه لحاظ از جمله قابلیت اطمینان و کیفیت برترین هست و آمریکا بار ها ثابت کرده که میتونه از بهترین آلیاژ ها و چرم ها در خودروهاش استفاده کنه
IMAN1199
۲۳ خرداد ۱۴۰۲باز تو اومدی اینجا برو بیرون
اوال یاد بگیر بدون فیک بودن نظر بدی بعد بیا مثل آدم نظر بده
IMAN0099
۲۳ خرداد ۱۴۰۲میشه بگی نظرات من با نظرات شما چه فرقی میکنه
منم پلیس خودخوانده تعصب هستم از تعصب جلوگیری میکنم
IMAN0099
۲۳ خرداد ۱۴۰۲در ضمن من میدونم تو ژاپنی بازی و فیک کسی هستی که نمیگم تا آبروش نره
IMAN1199
۲۳ خرداد ۱۴۰۲آفرین خوبه شاگرد خوبی هستی برو خوش باش
IMAN1199
۲۳ خرداد ۱۴۰۲درضمن نظرات تو خیلی فرق میکنه
من وقتی از این حرفا میزنم که یه نظر متعصبانه ای قبلش بوده بعد ری اکت متقابل خودم رو میدم
فیک هم نیستم
شما همینم نیستی
نتنها بلکه کاملا هدفت رو میدونم
من اگه ندونم چی کاره ای که باید برم خودم رو تو اقیانوس غرق کنم
مشکلی هم با زاپنی و فن های محترمش ندارم فقط جنگی بودنم واسه فن های متعصب نادونشه
IMAN1199
۲۳ خرداد ۱۴۰۲میتونی بری برو بدو
IMAN0099
۲۳ خرداد ۱۴۰۲من که خوشم تو چرا همیشه زیر کامنت من ریپلای میکنی؟
IMAN1199
۲۳ خرداد ۱۴۰۲چون ادای فیک بودن رو هم نمیتونی دربیاری
نمیتونی هدفت رو پشت جملاتت قایم کنی
فکرت راحت خونده میشه و دستت راحت رو میشه
net
۲۳ خرداد ۱۴۰۲در حال حاضر این مدل صفحه نمایش عمودی مستطیلی بزرگ مثل همین وانت برقی فورد f150 و وانت رم trx زیباترین صفحه نمایش برای وانتها و شاسی بلند ها هست حتی از صفحه نمایش روی داشبورد بی ام و x7 مدل ۲۰۲۲ و بی ام و سری ۷ مدل ۲۰۲۲ قشنگتره. دکمه فیزیکی دایره ای قسمت پایین وسط صفحه نمایش این فورد f150 برقی قرار گرفته عجیبه و تعجبه چرا صفحه نمایش رو سوراخ کرده و دکمه فیزیکی دایره ای قرار داده و این دکمه فیزیکی وسط صفحه نمایش خیلی بد هست و اگر این دکمه دایره ای نداشت قشنگتر میشد
blackwing
۲۳ خرداد ۱۴۰۲احساس میکنم سیلورادو و سیرا برقی عملکرد خیلی بهتری نسبت به لایتنینگ دارن !
پیام
۲۳ خرداد ۱۴۰۲حالا اگه اینجور تیتری برای هیوندای خورده بود ول نمیکردن!!!
پرایدو تاغوت مرگ
۲۳ خرداد ۱۴۰۲برقی فقط و فقط در غالب یک سدان و نه در قامت یک پیکاپ هیچوقت قابل قبول نمیشه در دنیا، یا علی مَدَل
حاتم
۲۳ خرداد ۱۴۰۲معمولا خودروسازی تو آمریکا همینطوریه، از بیرون کلی تبلیغات سنگین و عکس و فیلم و…، از درون هیچ.
IMAN1199
۲۳ خرداد ۱۴۰۲نه اینطور نیست
منم میانم بگم معمولا خودروسازی ژاپن همینطوریه، از بیرون کلی تبلیغات سنگین و عکس و فیلم و…، از درون هیچ.
تابلوعه فن فیک متعصب زاپنی هدفتم هیت دادنه
blackwing
۲۳ خرداد ۱۴۰۲داداش کامنتی که تو واسه حاتم گذاشتی روسیه واسه اوکراین نذاشت 😂
علیx76
۲۳ خرداد ۱۴۰۲بنظرم نقدش مسخره بود:
۱- گفته افت ارزش خودرو. طرف ۹۰ تا خریده، بعد ۶ ماه ۸۰ تا فروخته یعنی ۱۲ درصد افت. افت ۱۲ درصدی طی سال اول، عدد منطقی و برابر میانگین بازاره.
۲- بحث شارژ و سفر که بقیه خودروهای برقی هم شامل این قضیه میشن و مختص فورد نیست، طرف هم از قبل باید میدونست زیرساختهای شارژر محدوده.
۳- گفته بعد از اعلام نگرانیها، جوابی از فورد نگرفته. نگرانیش اگر ۴ مورد گفته شده در مقاله بوده، صرفا مورد ضعف سیستم ارتباطی خودرو قابل بررسی و صحبته و تو مقاله هم نوشته در دست به روز رسانی و رفع نواقصه.
چی میگه این بنده خدا؟ خب انقدر نگران بودی، F150 معمولی میخریدی با انجین ۵ لیتر کایوت بدون دردسر و نگرانی و افت قیمت.
IMAN1199
۲۳ خرداد ۱۴۰۲خداییش خوب و درست گفتی درود به شرفت
Mm
۳۱ خرداد ۱۴۰۲وانت پادرا سوار بشه از این گلایه ها نمی کنه