فورد

فورد F-150 پرفورمنس با پیشرانه سوپرشارژر 700 اسبی

پیکاپ های فول سایز امروزی از نظر قدرت کمبودی ندارند. برای مثال فورد F-150 فعلی را در نظر بگیرید که از نظر قدرت می‌توان گفت کم‌رمق‌ترین گزینه در این خانواده از پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری استفاده کرده اما حتی همین نسخه هم قدرت ۲۵۰ اسب بخاری و گشتاور ۶۹۷ نیوتون متری تولید می‌کند.

حتی مدل‌های مجهز به پیشرانه ۳.۵ لیتری اکوبوست نیز می‌توانند عملکرد خوبی داشته باشند. F-150 مجهز به این پیشرانه شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۵.۱ ثانیه‌ای را ثبت می‌کند؛ اما افرادی که پیشرانه تنفس طبیعی را ترجیح می‌دهند توانایی انتخاب پیشرانه ۸ سیلندر با قدرت ۴۰۰ اسب بخار را دارند.

البته هنوز هم هستند افرادی که به دنبال محصولی قوی‌تر و سریع تر هستند و اینجاست که V8 F-150 فورد پرفورمنس می‌تواند عرض‌اندام کند. بازوی تیونینگ فورد کیت سوپرشارژر ویژه برای پیشرانه ۸ سیلندر ۵ لیتری کایوت را ارائه کرده و علاوه بر این به جزئیات کیت خود نیز اشاره داشته است.

مایک گوودوین مدیر تولید فورد پرفورمنس به جزئیات هیجان‌انگیزی از این کیت اشاره داشته است. کیت مورد اشاره باعث می‌شود قدرت ۳۰۰ اسب بخاری نیروگاه یاد شده افزایش یافته و به عدد قابل‌توجه ۷۰۰ اسب بخاری برسد. گشتاور هم از ۲۴۴ به ۸۰۰ نیوتون متر رسیده که بهبود محسوسی است.

به این ترتیب تمامی نسخه‌های F-150 V8 مجهز به کیت یاد شده قدرت قابل‌مقایسه‌ای با رم TRX خواهند داشت. برای مقایسه باید گفت TRX از قدرت ۷۰۷ اسبی سود می‌برد که تنها چند اسب بخار قوی‌تر از فورد F-150 تیون شده است. البته رم هنوز هم با گشتاور ۸۷۵ نیوتون متری خود دست بالاتر را در برابر رقیب دارد.

با تمامی تفاسیر، این کیت تأثیر بسیار مثبتی روی عملکرد F-150 دارد زیرا با در نظر گرفتن شتاب حدود ۵ ثانیه‌ای F-150 اکوبوست، کیت سوپرشارژر می‌تواند شتاب را وارد محدود ۴ ثانیه کند.

کیت یاد شده قیمت ۷۵۰۰ دلاری داشته و شاید ۲ تا ۳ هزار دلار نیز هزینه نصب آن باشد. فورد پرفورمنس پیش‌فروش پکیج تیونینگ خود را پیش از پایان سال جاری میلادی شروع خواهد کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. AMG GT R

    ۱۸ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1090 ديدگاه)

    عجب گرگ درنده ای شده

    موافقم 11
    مخالفم 3
  2. Reza Waffen SS

    ۱۸ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (5360 ديدگاه)

    عالی شده ولی ۷۰۰ اسب واسه پیکاپ زیاده بنظرم ( نظر شخصیم )

    موافقم 5
    مخالفم 8
    1. TOYOTA&FORD&MERCEDESBENZ

      ۱۸ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (203 ديدگاه)

      مشکلات اسب بخار زیاد در افرود گلی معلوم میشه چون باعث میشه چرخ هرز گردی کنه و چاله بکنه واس خودش و گیر کنه در جاهای دیگه مشکلی نداره

  3. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

    ۱۸ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (2733 ديدگاه)

    والا ماشینا اتقد دارن سریع میشن میترسم تا ۲۰ سال دیگه تویوتا کرولا هم از ۹۱۹ ااوو سریعتر بشه

    موافقم 6
    مخالفم 2
  4. Sina

    ۱۸ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (831 ديدگاه)

    که چی
    این یا trx قراره چه کاریو انجام بدن که V6توروبو نتونه
    جز مصرف سوخت بالا
    میشه از اینم جلوتر رفت یه موتور V10 هشت لیتری ۱۰۰۰ اسبی گذاشت یا V12
    اون دوج هرجا کم‌ میاره از ناچاری زرتی موتور همی رو میندازه رو ماشینه اما فورد تو که در صدر فروشی این کارا چیه که برگردی به عقب

    موافقم 5
    مخالفم 9
    1. حسین

      ۱۸ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (1011 ديدگاه)

      خب شتاب رو بیشتر می‌کنن

      موافقم 1
      مخالفم 4
    2. AMG GT R

      ۱۸ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (1090 ديدگاه)

      معمولا جوونا میرن سراغ این ماشینا

      موافقم 1
      مخالفم 5
    3. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

      ۱۸ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (2733 ديدگاه)

      شرکتای اقتصادی برای اینکه قیمت تموم شده براشون کم باشه نمیان مثل شرکتای رده بالا برا هر ماشین موتور اختصاصی بزنن ، در واقع میا مثلا ۷ نوع پیشرانه طراحی میکنن و روی ماشینای مختلف با تغییر قدرت سوارش میکنن ، این فقط مختص فورد و دوج نیست ، بلکه تویوتا ، نیسان ، هیوندای و …… همشون همین کارو میکنن ، منتها چون موتورا انقد با هم متمایز نیستن از لحاظ حجمی ما متوجه نمیشیم برای مثال تویوتا رس اون ۴ لیتری ۸ سیلندر رو کشید توی ماشیناش یا هیوندای موتور ازرا رو کم مونده بود روی i 10 هم سوار کنه ، خلاصه که یکی از دلاایل اینکه آمریکایی ها ارزونتر از اروپایی ها هستن هم همینه ، یعنی یه موتور میسازن و با ecu و سوپرشارژ و توربو و ….. قدرتشو کم و زیاد میکنن

      موافقم 3
      مخالفم 2
    4. Aboaldazl demon

      ۱۸ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (523 ديدگاه)

      چون TRX ساخت داج هستش و داج هم دیوونه ترین و جذاب ترین شرکت خودرو سازی جهانه که میخواد اصالت آمریکا یعنی V8 رو تا جایی که میتونه زنده نگهداره

      موافقم 3
      مخالفم 3
  5. مفیدی

    ۱۸ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (32 ديدگاه)

    اسراف، اسراف، اسراف و باز هم اسراف!
    چه خبرتونه؟؟؟!!! ……
    به کجا میخواید برسید؟

    موافقم 2
    مخالفم 16
    1. حسین

      ۱۸ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (1011 ديدگاه)

      خب اینجوری پرفورمنسی تره… خریدار می‌تواند ازش لذت ببرد.
      اگه اینجوری بخوای حساب کنی،پس برو پراید با شتاب ۱۴-۱۵…بخر.
      مگه لذت بردن اسراف است؟

      موافقم 3
      مخالفم 1
    2. حسین

      ۱۸ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (1011 ديدگاه)

      قدرت که حروم نمیشه،بدردت میخوره.میتوانید ازش لذت ببرید

      موافقم 2
      مخالفم 1
    3. Karl Benz

      ۱۸ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (1962 ديدگاه)

      اصلا بریم با یک شلوار و پیرهن پاره تو کوه زندگی کنیم با خلال دندونم علف شکار کنیم تا مفید باشیم و اون دنیا هم جهنمم نریم تا
      انرژی مصرف نشه و تا ابد یه گوشه بنشینیم و به افق خیره بشیم 😂😂😂

      موافقم 4
      مخالفم 1
  6. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۱۸ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    عجب تغییر جالبی، بنظرم زیادیم هست، راستی کسی خبر نداره رپتور آر کی میاد؟ بشدت منتظرشم…

    موافقم 3
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا