فورد با اشاره به قوانین سختگیرانه آلایندگی اعلام کرده است نسخه RS از چهارمین نسل فوکوس را تولید نخواهد کرد. طرفداران این خودروساز هنوز هم امکان دسترسی به مدل ST در نسخههای هاچبک و استیشن فوکوس را به همراه گیربکسهای دوکلاچه و دستی دارند؛ اما افرادی که میخواهند نسخهای چهار چرخ محرک و قویتر از این هاچبک داغ را برانند، بهترین راه انتخاب فوکوس RS نسل سوم است.
در نظر داشته باشید که خودرویی که مشاهده میکنید نسخه پرچمدار عادی از نسل پیشین فوکوس نیست. نیروگاه ۲.۳ لیتری توربوی این خودرو قدرت ۴۴۰ اسب بخاری و گشتاور ۵۰۰ نیوتون متری تولید میکند. جزئیات تغییرات اعمال شده روی این پیشرانه ۴ سیلندر اعلام نشده است اما شرکتهای آلمانی RH رنتکنیک و XBM تیونینگ در پروژه ارتقای این خودرو شرکت داشتهاند. کانال یوتیوب AutoTopNL اخیراً با این هاچبک پرسرعت سری به اتوبانهای بدون محدودیت سرعت آلمان زده است تا پرفورمنس آن را محک بزند. این خودرو به سرعت قابلاحترام ۲۸۴ کیلومتر در ساعت رسیده است که برای یک هاچبک خانوادگی و جمعوجور عملکرد بدی نیست. البته جیپیاس نصب شده در خودرو سرعت ۲۷۵ کیلومتر در ساعت را نشان داده است.
شاید جالبترین نکته درباره این خودرو تعویض دنده از ۵ به ۶ در سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت بوده است. فوکوس RS در همین اثنا به افزایش سرعت خود ادامه میدهد. واضح است که این خودرو دیگر سقف سرعت محدود شده ۲۶۵ کیلومتر در ساعت کارخانه را ندارد. پیشرانه اکوبوست فورد پتانسیلهای زیادی در بحث تیونینگ و کسب قدرت بالاتر دارد. شرکت بریتانیایی مان تیون پکیج ۵۲۰ اسب بخاری را برای این خودرو عرضه کرده است که البته در تستهای داینو قدرت ۶۸۴ اسب بخاری نیز به دست آمده است که دو برابر قدرت استاندارد فوکوس RS است.
دیگر تا پایان دهه جاری میلادی خبری از فوکوس پر سر و صدا در اروپا نخواهد بود زیرا شاخه خودروهای سواری فورد در قاره همیشهسبز به برندی تمام الکتریکی تا سال ۲۰۳۰ تبدیل خواهد شد. در واقع مدیرعامل فورد اروپا اعلام کرده است این تغییر و تحول حتی میتواند سریعتر نیز رخ دهد. نسخه گرم ST هم در اروپا فیس لیفت میشود اما خبری از افزایش قدرت ۲۸۰ اسبی آن نیست.
مازیار
۱۹ فروردین ۱۴۰۱حالا ماشینها به کنار
یعنی باید حسرت تمام جاده هاشون هم به دلمون بمونه؟
یعنی تو این مملکت هیشکی نیست که بتونه یه جاده صاف درست کنه؟
اتوبان زنجان به تبریز مثلا تازه ساخته شده
اونقدر فاجعه باره که بعضی جاهاش مجبوری دنده کم کنی!! تو آزادراه!
فورد
۱۹ فروردین ۱۴۰۱میشه گفت تو روحت ۲۸۰ تا با هاچبک
ehsan.fa
۱۹ فروردین ۱۴۰۱این ماشین بقدری با کیفیت هست که همه تعجب میکنند از فورد ، به جرعت میگم بنز ارزون قیمت هست این مدل فورد ، بقیه فورد ها رو ندیدم ولی این یه چیز دیگه س
Taha Malek
۲۰ فروردین ۱۴۰۱از نظر پرفورمنس واقعا ماشین خوبیه من خیلی دوستش دارم
ولی کیفیت خوبی نداره اصلا با یه نگا حجم زیاد پلاستیک تو کابین رو متوجه شد
misha
۲۲ فروردین ۱۴۰۱بله مخصوصا رو دری های عقب اصلا کیفیت مناسبی ندارن، عایق بندی نامناسبی داره و توی سرعت های بالا باید صدای باد رو تا حدودی تحمل کنید
ولی ردیف جلو و مجموعه داشبود هم کیفیت مناسبی داره و هم خیلی جذابه(مدلهای ۲۰۱۵ به بعد)
ولی واقعا همه نقاط ضعفش توی چند دقیقه اول رانندگی باهاش فراموش میشه، رانندگیش فوق العاده جذاب و دلچسبه
البته منظور من نسخه se با موتور دولیتری تنفس طبیعیه، st و rs رو سوار نشدم
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۱۹ فروردین ۱۴۰۱حیف شد نسل جدیدش نیومد قرار بود rs500 باشه که نشد.این فورد بنیان گذار سیستم دریفت رو دو دفرانسیلها بود.بعد ابتکار فورد بیمر بنز هم اینکار رو کردن.
محمدهادی
۱۹ فروردین ۱۴۰۱ماشینی که تاهمین زمان نچندان دور،یکی از رقیب های همیشگی و سرسخت در این سگمنت بود(هاچبک های داغ)
مستقیما رقیب گلف و هوندا سیویک بود
خفن ترین هاچبک از یه برند اصالتا امریکایی
موستانگی بود براخودش
Jdm باز
۱۹ فروردین ۱۴۰۱(((در تستهای داینو قدرت ۶۸۴ اسب بخاری نیز به دست آمده است)))
حدودا ۷۰۰ اسب برای یه هاچبک!!!!!!
قابلیت تیونینگ عالی داره این ماشین( انجینش در واقع)
زیزیگولو
۱۹ فروردین ۱۴۰۱شرکت فورد ویژگیای استاندارد خوبی رو واسه این هاچبک در نظر گرفته و البته این هاچبک آتشین یه نیروی دلهره آورم زیر کاپوتش داره که به چرخها منتقل میکنه
محمدرسول صمدی (◕‿◕)
۱۹ فروردین ۱۴۰۱❤
مملی
۱۹ فروردین ۱۴۰۱۲۸۰ تا میره فرمون تکون نمی خوره با تیبا😂😂 100 تا میری تا فیها خالدون بدنت می لرزهد