فورد اعلام کرد بیش از ۱.۲ میلیون دستگاه از سدان های فیوژن و لینکلن MKZ را به خاطر مشکل ترمز فرا میخواند.
این خودروساز آمریکایی بازهم درگیر یک فراخوان بزرگ شده است. بهطور دقیق باید تعداد ۱,۲۸۰,۷۲۶ دستگاه فورد فیوژن و لینکلن MKZ راهی نمایندگیها شوند و علت مراجعه خودروهای یاد شده نیز خرابی احتمالی لوله ترمز جلو اعلام شده است. البته تاکنون گزارشی از جراحت ناشی از شرایط یاد شده به دست فورد نرسیده اما یک گزارش ناشی از خرابی قطعه موردبحث وجود داشته است.
همانطور که گفته شد فراخوان یاد شده شامل فورد فیوژن و لینکلن MKZ مدل ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۸ خواهد بود هرچند تمامی مدلهای تولیدی در آن مدلها مشمول فراخوان نیستند. NHTSA میگوید تنها خودروهای غیر هیبریدی با ریسک مشکل ترمز مواجه هستند و باید به این نکته اشاره کرد که اکثر خودروهای فراخوان شده از نوع فیوژن هستند. سهم فیوژن از این فراخوان ۱,۱۶۷,۸۲۵ دستگاه است درحالیکه ۱۱۲,۹۰۱ دستگاه لینکلن MKZ نیز میبایست به نمایندگیهای مجاز مراجعه کنند.
مشکل موردبحث به خرابی احتمالی لوله لاستیکیای مربوط میشود که لولههای ترمز فلزی را به کالیپر متصل میکند. بر اساس جزئیات فراخوان یاد شده، این لوله با گذشت زمان و چرخشهای مکرر فرمان و لرزشهای سیستم تعلیق کیفیت خود را از دست میدهد و پاره میشود. تاکنون گزارشهایی از خرابی لوله یاد شده منتشر شده است اما از کار افتادن کامل سیستم ترمز بهصورت آنی رخ نمیدهد. فیوژن و MKZ روشهای دیگری نیز برای فعال نگه داشتن ترمز دارند و بنابراین حتی در صورت پارگی لوله لاستیکی نیز ترمز عمل خواهد کرد.
البته نشانههایی برای پارگی لوله وجود خواهد داشت. فورد میگوید در صورت پاره شدن این لوله کورس پدال ترمز افزایش خواهد یافت و فاصله توقف نیز بیشتر خواهد شد. همچنین چراغ هشدار سیستم ترمز نیز در پشت آمپرها روشن میشود. این برند آمریکایی میگوید راهحل رفع مشکل راحت بوده و مالکان بدون پرداخت هزینه شاهد تعویض قطعات مشکلدار خواهند بود. لولههای جدید کیفیت بالاتری دارند و از طراحی بهتری سود میبرند. فراخوان موردبحث جدیدترین فراخوان فورد است، شرکتی که با مشکلات کیفیتی دستوپنجه نرم میکند. جیم فارلی مدیرعامل فورد در بسیاری از موارد مشکلات کیفیتی این برند را رفع کرده است هرچند بیشترین میزان فراخوان بین تمامی خودروسازان حاضر در آمریکا طی ۲ ساله گذشته به فورد اختصاص دارد.
مدیر مدبر
۲۷ اسفند ۱۴۰۱بجای فراخوان، اینا رو بفرستن ایران. ما با همین مشکل ترمز قبولشون داریم
RENAULT5
۲۷ اسفند ۱۴۰۱۱میلیون فراخوان یعنی رسوایی
RENAULT5
۲۷ اسفند ۱۴۰۱اگه ماشین کره ای یا ژاپنی بود همه حمله میکردن
FJ
۲۷ اسفند ۱۴۰۱خوش بحالشون که بدون پرداخت هزینه ، شرکت قطعه رو عوض میکنه .
چقد احترام و ارزش برا مشتری و محصول خودشون قائلن .
Royal Driver
۲۸ اسفند ۱۴۰۱بعد اینجا مایلره دنده عقب نداره مشتری ناراضیه . ویرانخودرو هم طلبکاره مشتریه هست
RENAULT MEGANN
۲۸ اسفند ۱۴۰۱توضیحشو دادن که باید مکث کنه بعد ۵ثانیه میره عقب
اما کلا مایلرهای جدیدش افتضاح بودند
مایلر های قدیمی عمر نوح دارند
NOS
۲۷ اسفند ۱۴۰۱عاشق لینکلنم . طراحیای ساده و پخته و چشم نواز
حس اشرافیت و لاکچری بودن ، کیفیت عالی و …
Royal Driver
۲۸ اسفند ۱۴۰۱لینکلن دیگه کلاس سدان مثل این رو تولید نمیکنه؟
طراح خودنرو
۲۷ اسفند ۱۴۰۱ای وای چه بدبختی ای ، ماشیناشون به جای ۳۲ متری تو ۳۴ متری ترمز میگیره ، علی برکت ا… . ممد زود زنگ بزن باشگاه خبرنگاران گوان
پیام
۲۸ اسفند ۱۴۰۱اینا ابرفراخوان هستن