اگر بخواهیم مشهورترین ابر خودروهای آمریکایی را نام ببریم قطعاً فورد GT جزو آنها خواهد بود و حالا نیز میخواهیم شما را با یکی از خاصترین این خودروها آشنا کنیم.
اگر خریداران ثروتمند شانس انتخاب فورد GT صفرکیلومتر در سالهای آغازین قرن ۲۱ را از دست داده باشند حالا شانس خوبی دارند. شرکت میشیگانی GT1 سی دستگاه آخر تولیدی از GT را خریداری کرده و به دنبال بازتولید این خودروی کوپه در ماههای آینده است. البته تغییرات وسیعی در این خودروها رخ خواهد داد که مهمترین آنها افزایش سه برابری قدرت پیشرانه است. GT1 میگوید ۳۰ دستگاه آخر از فورد GT مدل ۲۰۰۵ به مدت ۱۵ سال نگهداری شده و هدف این شرکت تبدیل کردن آن به یک سوپر اسپرت بدون محدودیت است. شرکت موردبحث همچنین به دنبال استفاده از بدنهای فیبر کربنی و بهبود آیرودینامیک این خودروی اسپرت آمریکایی است و کیت بدنه قابل تنظیمی را طراحی میکند که نتیجه نهایی آن بهبود داون فورس و کاهش مقاومت خودرو در برابر باد خواهد بود.
GT1 برای ارتقای قوای محرکه فورد GT با شرکت روش همکاری کرده تا نیروگاه ۸ سیلندر ۷ لیتری توئین توربو را توسعه دهد. این نیروگاه ۸ سیلندر قدرت فراتر از ۱۵۰۰ اسب بخار را به چرخ های عقب خواهد فرستاد. شایان ذکر است نسخه استاندارد GT مدل ۲۰۰۵ از پیشرانه ۸ سیلندر ۵.۴ لیتری سوپرشارژردار با خروجی ۵۵۰ اسب بخار استفاده میکرد. نیروی تولیدی نیز از طریق گیربکس سکونشئال SL90-20 به چرخ های عقب فرستاده خواهد شد. سیستم تعلیق با قطعات برگرفته از موتور اسپرت نیز جزو دیگر بهبودهای خودروی موردبحث خواهند بود.
اگرچه فورد بهصورت رسمی در این پروژه حضور ندارد اما GT1 گفته در تیم توسعه این محصول سه مهندس اسبق فورد حضور دارند. مهندسان فورد همچنین به تیم GT1 مشاوره میدهند و در کل از تلاشهای این شرکت برای بازتولید GT حمایت میکنند. افرادی که خواهان افزودن این خودروی پرقدرت به کلکسیون خود هستند امکان پیش سفارش آن را خواهند داشت.
هنوز قیمت فورد GT شرکت GT1 اعلام نشده اما گفته میشود کوپه موردبحث قیمتی فراتر از ۱ میلیون دلار خواهد داشت. این شرکت میگوید هر خودرو شماره تولید خاص خودش را خواهد داشت و خریداران آپشن های فراوانی را پیش روی خود خواهند دید. GT موردبحث اساساً خودرویی برای پیست بوده اما شاید بتوان آن را در برخی ایالتهای آمریکا پلاک کرد. سخنگوی GT1 گفته است:
اگرچه فورد GT ما اساساً برای پیست طراحی شده اما ما در حال آماده کردن این خودرو برای پلاک کردن و تردد قانونی در جادهها هستیم. امکان پلاک کردن این خودرو در برخی ایالتها و بسته به قوانین فدرال وجود دارد
بیلمیش
۱۸ آذر ۱۴۰۱قاتل فراری و سارق دل ما
R@min
۱۸ آذر ۱۴۰۱کسی که این ایده به ذهنش رسیده واقعا یه نابغه اقتصادی هست. هر نمونه در گرون ترین حالت 150 هزار تا میشه که تقریبا 4.5 یا 5 میلیون دلار هست و حالا داره هر کدوم رو بالای 1 میلیون می فروشه.
فرید
۱۸ آذر ۱۴۰۱15 سال پولش رو خوابونده
الان هم معلوم نیست همش سریع فروش بره
کلی تغییرات و بهینه سازی انجام دادن
این 15 سال هزینه نگهداری و اورهال داشته
R@min
۱۸ آذر ۱۴۰۱اسم فورد جی تی خودش برای فروش کافیه و بین تیون و هزینه توسعه یه دنیا تفاوته و هزینه های تیون خیلی پایین تر تموم میشه.
هزینه نگهداری موتور مجولار هم بسیار پایین و تیونش هم بسیار ساده تر هست. برات سوال نشد چرا ۳۰ تا فراری یا لامبورگینی نخریده ؟؟؟
amirkhanzadeh
۴ شهریور ۱۴۰۳نمونه استاندارد عالی بود
SLR _ 722
۱۸ آذر ۱۴۰۱ماشین ارزنده ای هست . من یادمه کلارکسون روی آنتن BBC پر پر میزد تا یکی بهش بفروشند ( خرید برای همه ممکن نبود ) . طراحی برگرفته از خودرو های مسابقه کلاسیک چه در بیرون و چه در داخل از ویژگی های جالبش هست که من دوست دارم
بهنام
۱۸ آذر ۱۴۰۱با کمال تشکر از فراری ، مغرور دوست داشتنی. به شخصه فورد جی تی رو دوست دارم و مدل جدیدش بنظرم یکی از زیباترین سوپراسپرت های دهه ی اخیر هست . موجوداتی که در اثر غرور بیش از حد فراری پدید اومدن .
ایلیا
۱۹ آذر ۱۴۰۱این فورده داش
amirkhanzadeh
۴ شهریور ۱۴۰۳چرت
mahdi-es17
۱۸ آذر ۱۴۰۱نظر سنجی
فابریک باشه👍
تقویت بشه👎
نظر خودم با فابریک بودنه چون اصالتش حفظ میشه
Taha Malek
۱۸ آذر ۱۴۰۱هیولا اصیل
MOHAMMAD.DEMON
۱۸ آذر ۱۴۰۱ارزش پول پرداختی رو داره وقتی بی ام و یه چند تا تیکه جدید به بدنه m4 اضافه میکنه و با اسم جدید CLS 3.0 پنصد هزار دلار میفروشه
این ماشین 3 میلیون هم کم براش حس میشه
۱۹ آذر ۱۴۰۱سلام از موزه آثار باستانی اومدن ماشین اقامو گرفتن بردن گفتن این ماشین کلاسیکه خیلی هم تمیزه میخریمش ولی ما ماشینو پس گرفتیم بهشون نفروختیم بعد این ماشین ۲۰۰۵ که مال همین ۱۷ سال پیشه خیلی هم قدیمی نشده شما به این دارین میگین کلاسیک ؟!
Mad.z.Max
۱۹ آذر ۱۴۰۱جسارتا ماشین آقا چیه؟
۱۹ آذر ۱۴۰۱سلام پراید مدل ۷۳ در حد ۸۵
محمود روستا
۲۶ آذر ۱۴۰۱واین GT تمام نشدنی