فورد

فورد GT مدل 2005 با قدرت 1500 اسب بخار؛ ابرخودروی کلاسیک!

اگر بخواهیم مشهورترین ابر خودروهای آمریکایی را نام ببریم قطعاً فورد GT جزو آن‌ها خواهد بود و حالا نیز می‌خواهیم شما را با یکی از خاص‌ترین این خودروها آشنا کنیم.

اگر خریداران ثروتمند شانس انتخاب فورد GT صفرکیلومتر در سال‌های آغازین قرن ۲۱ را از دست داده باشند حالا شانس خوبی دارند. شرکت میشیگانی GT1 سی دستگاه آخر تولیدی از GT را خریداری کرده و به دنبال بازتولید این خودروی کوپه در ماه‌های آینده است. البته تغییرات وسیعی در این خودروها رخ خواهد داد که مهم‌ترین آن‌ها افزایش سه برابری قدرت پیشرانه است. GT1 می‌گوید ۳۰ دستگاه آخر از فورد GT مدل ۲۰۰۵ به مدت ۱۵ سال نگهداری شده و هدف این شرکت تبدیل کردن آن به یک سوپر اسپرت بدون محدودیت است. شرکت موردبحث همچنین به دنبال استفاده از بدنه‌ای فیبر کربنی و بهبود آیرودینامیک این خودروی اسپرت آمریکایی است و کیت بدنه قابل تنظیمی را طراحی می‌کند که نتیجه نهایی آن بهبود داون فورس و کاهش مقاومت خودرو در برابر باد خواهد بود.

GT1 برای ارتقای قوای محرکه فورد GT با شرکت روش همکاری کرده تا نیروگاه ۸ سیلندر ۷ لیتری توئین توربو را توسعه دهد. این نیروگاه ۸ سیلندر قدرت فراتر از ۱۵۰۰ اسب بخار را به چرخ های عقب خواهد فرستاد. شایان ذکر است نسخه استاندارد GT مدل ۲۰۰۵ از پیشرانه ۸ سیلندر ۵.۴ لیتری سوپرشارژردار با خروجی ۵۵۰ اسب بخار استفاده می‌کرد. نیروی تولیدی نیز از طریق گیربکس سکونشئال SL90-20 به چرخ های عقب فرستاده خواهد شد. سیستم تعلیق با قطعات برگرفته از موتور اسپرت نیز جزو دیگر بهبودهای خودروی موردبحث خواهند بود.

اگرچه فورد به‌صورت رسمی در این پروژه حضور ندارد اما GT1 گفته در تیم توسعه این محصول سه مهندس اسبق فورد حضور دارند. مهندسان فورد همچنین به تیم GT1 مشاوره می‌دهند و در کل از تلاش‌های این شرکت برای بازتولید GT حمایت می‌کنند. افرادی که خواهان افزودن این خودروی پرقدرت به کلکسیون خود هستند امکان پیش سفارش آن را خواهند داشت.

هنوز قیمت فورد GT شرکت GT1 اعلام نشده اما گفته می‌شود کوپه موردبحث قیمتی فراتر از ۱ میلیون دلار خواهد داشت. این شرکت می‌گوید هر خودرو شماره تولید خاص خودش را خواهد داشت و خریداران آپشن های فراوانی را پیش روی خود خواهند دید. GT موردبحث اساساً خودرویی برای پیست بوده اما شاید بتوان آن را در برخی ایالت‌های آمریکا پلاک کرد. سخنگوی GT1 گفته است:

اگرچه فورد GT ما اساساً برای پیست طراحی شده اما ما در حال آماده کردن این خودرو برای پلاک کردن و تردد قانونی در جاده‌ها هستیم. امکان پلاک کردن این خودرو در برخی ایالت‌ها و بسته به قوانین فدرال وجود دارد

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. بیلمیش

    ۱۸ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (36 ديدگاه)

    قاتل فراری و سارق دل ما

    موافقم 52
    مخالفم 21
  2. R@min

    ۱۸ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (2043 ديدگاه)

    کسی که این ایده به ذهنش رسیده واقعا یه نابغه اقتصادی هست. هر نمونه در گرون ترین حالت 150 هزار تا میشه که تقریبا 4.5 یا 5 میلیون دلار هست و حالا داره هر کدوم رو بالای 1 میلیون می فروشه.

    موافقم 40
    مخالفم 4
    1. فرید

      ۱۸ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (135 ديدگاه)

      15 سال پولش رو خوابونده
      الان هم معلوم نیست همش سریع فروش بره
      کلی تغییرات و بهینه سازی انجام دادن
      این 15 سال هزینه نگهداری و اورهال داشته

      موافقم 10
      مخالفم 2
      1. R@min

        ۱۸ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (2043 ديدگاه)

        اسم فورد جی تی خودش برای فروش کافیه و بین تیون و هزینه توسعه یه دنیا تفاوته و هزینه های تیون خیلی پایین تر تموم میشه.

        هزینه نگهداری موتور مجولار هم بسیار پایین و تیونش هم بسیار ساده تر هست. برات سوال نشد چرا ۳۰ تا فراری یا لامبورگینی نخریده ؟؟؟

        موافقم 4
        مخالفم 5
        1. amirkhanzadeh

          ۴ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (1044 ديدگاه)

          نمونه استاندارد عالی بود

  3. SLR _ 722

    ۱۸ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (231 ديدگاه)

    ماشین ارزنده ای هست . من یادمه کلارکسون روی آنتن BBC پر پر میزد تا یکی بهش بفروشند ( خرید برای همه ممکن نبود ) . طراحی برگرفته از خودرو های مسابقه کلاسیک چه در بیرون و چه در داخل از ویژگی های جالبش هست که من دوست دارم

    موافقم 19
    مخالفم 3
  4. بهنام

    ۱۸ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (903 ديدگاه)

    با کمال تشکر از فراری ، مغرور دوست داشتنی. به شخصه فورد جی تی رو دوست دارم و مدل جدیدش بنظرم یکی از زیباترین سوپراسپرت های دهه ی اخیر هست . موجوداتی که در اثر غرور بیش از حد فراری پدید اومدن .

    موافقم 23
    مخالفم 3
    1. ایلیا

      ۱۹ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (15 ديدگاه)

      این فورده داش

    2. amirkhanzadeh

      ۴ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (1044 ديدگاه)

      چرت

  5. mahdi-es17

    ۱۸ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (565 ديدگاه)

    نظر سنجی
    فابریک باشه👍
    تقویت بشه👎
    نظر خودم با فابریک بودنه چون اصالتش حفظ میشه

    موافقم 23
    مخالفم 22
  6. Taha Malek

    ۱۸ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (916 ديدگاه)

    هیولا اصیل

    موافقم 13
    مخالفم 2
  7. MOHAMMAD.DEMON

    ۱۸ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (1443 ديدگاه)

    ارزش پول پرداختی رو داره وقتی بی ام و یه چند تا تیکه جدید به بدنه m4 اضافه میکنه و با اسم جدید CLS 3.0 پنصد هزار دلار میفروشه
    این ماشین 3 میلیون هم کم براش حس میشه

    موافقم 19
    مخالفم 12
  8. ۱۹ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (4846 ديدگاه)

    سلام از موزه آثار باستانی اومدن ماشین اقامو گرفتن بردن گفتن این ماشین کلاسیکه خیلی هم تمیزه میخریمش ولی ما ماشینو پس گرفتیم بهشون نفروختیم بعد این ماشین ۲۰۰۵ که مال همین ۱۷ سال پیشه خیلی هم قدیمی نشده شما به این دارین میگین کلاسیک ؟!

    موافقم 3
    مخالفم 1
    1. Mad.z.Max

      ۱۹ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (1864 ديدگاه)

      جسارتا ماشین آقا چیه؟

      1. ۱۹ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (4846 ديدگاه)

        سلام پراید مدل ۷۳ در حد ۸۵

  9. محمود روستا

    ۲۶ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (155 ديدگاه)

    واین GT تمام نشدنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا