دوج وایپر حاضر در این درگ، از نمونهٔ پیشتولید سال ۱۹۹۱ است و با موتور V10 تنفس طبیعی به مصاف فورد GT سال ۲۰۰۶ با موتور V8 سوپرشارژ میرود.
آمریکا بیش از صد سال است که خودرو میسازد اما در طول این تاریخ طولانی، سوپراسپرتهای کمی از این کشور توانستهاند مثل دوج وایپر و فورد GT جایگاهی افسانهای پیدا کنند. حال این دو ماشین برای برگزاری مسابقهٔ درگ در برابر هم صفآرایی کردهاند. البته کسانی که زمانی ساخت این دو ماشین را بدانند احتمالاً خواهند توانست نتیجهٔ مسابقه را پیشبینی کنند زیرا اختلاف سن زیادی بین این وایپر و GT وجود دارد که قطعاً روی پرفورمنس خودروها تأثیرگذار خواهد بود.
وایپر حاضر در این درگ، از نمونهٔ پیشتولید سال ۱۹۹۱ است و از یک پیشرانهٔ ۸ لیتری V10 تنفس طبیعی استفاده میکند که ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۶۳۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو از طریق یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی به چرخهای عقب منتقل میشود. این ماشین با وجود آن پیشرانهٔ بزرگ، وزن نسبتاً سبکی برابر با ۱۴۹۰ کیلوگرم دارد. وزن اما تنها مؤلفهای است که وایپر در آن نسبت به فورد GT برتری دارد زیرا این سوپرکار از یک پیشرانهٔ ۵.۴ لیتری V8 سوپرشارژ با ۵۶۰ اسب بخار قدرت و ۶۸۰ نیوتن متر گشتاور استفاده میکند و تنها ۹۰ کیلوگرم سنگینتر از رقیب ۱۰ سیلندر است. علاوه بر این، GT موتور وسط است و درنتیجه چرخهای عقب آن چسبندگی و کشش بهتری دارند.
در درگ اول، وایپر شروع بسیار خوبی دارد و ابتدا جلو میافتد اما زمانی که فورد GT به دنده سه میرسد، همهچیز تمام میشود. پیروزی در مسابقهٔ دوم نیز به فورد میرسد. هردو خودرو در زمانی کمی بیش از ۱۲ ثانیه ۴۰۰ متر را طی میکنند و اختلاف ۰.۳ ثانیهای بین آنها آنقدر که انتظار میرفت زیاد نیست. در مسابقهٔ رولینگ هم وایپر نشان میدهد حتی در اولین نمونههای خود چقدر توانایی دارد زیرا با اختلاف کمی نسبت به GT به پایان مسافت ۸۰۰ متری میرسد.
مقایسه مشخصات فنی
فورد GT | دوج وایپر | |
پیشرانه | ۵.۴ لیتری V8 سوپرشارژ | ۸.۰ لیتری V10 |
قدرت | ۵۶۰ اسب بخار | ۴۰۰ اسب بخار |
گشتاور | ۶۸۰ نیوتن متر | ۶۳۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۶ سرعته دستی | ۶ سرعته دستی |
محور محرک | عقب | عقب |
وزن | ۱۵۸۰ کیلوگرم | ۱۴۹۰ کیلوگرم |
علی یوسفی
۲۹ دی ۱۴۰۲بنام پروردگار و سلام به دوستان و عزیزان سایت مقایسه دو خودرو با این اختلاف سن طبیعتا غیر منصفانست ولی خب هر دو عملکرد خوبی داشتن بخصوص این نسل فورد جی تی که حتی سابقه شکست ابر خودروی سالین S7 رو هم در درگ داره اما نکته آخر اینه که وایپر هم مث کوروت و فورد جی تی از همون نسل اول پایه گذار سبک خاصی شد که امضا و هویت منحصر بفرد خودشه و شبیه هیچ سوپر اسپورتی نیست.
NAVID۰۰۹۸
۳۰ دی ۱۴۰۲امشب فیلم سینمایی لامبورگینی رو میدیدم !
و با اخلاف میگم که بهترین فیلم خودرویی ( فورد علیه فراری ) بود !
این ماشینها به سبب غرور و عشق ساخته شدن ، چیزی که به مرور زمان هرچه جلوتر میرویم کمرنگتر میشود و عملاً روح داره از وجود خودروها جدا و تبدیل به یک گجت میشوند !
هرچه جلوتر میرویم ، فناوری زندگیها را سادهتر ولی بیروحتر میکنه و این در مورد خودروها هم صدق میکنه !
برای من که زندگی خسته کننده شده و دیگر هیچ چیزی ذوقم را به وجد نمیآورد و این یعنی مرگ روح و بلاتکلیفیِ جسم مثل خودروهای این دورهزمانه !
Jdm& muscle
۲۹ دی ۱۴۰۲راست میگید وایپر نسل 3 با قدرت 500 اسب می اوردید از لحاظ سال هم یکی میشدند
با این مقایسه تون!!!
ماشین با 15 سال اختلاف میارید برای درگ
BMW
۲۹ دی ۱۴۰۲واقعا جفت افسانه ای هستند شما خودت نگاه کنی میفهمی از نطر طراحی،موتور،قدرت و….ولی از نظر طراحی فورد کمی جلوتر از دوج هست من به خصوص نمای عقبش رو دوست دارم🥲😁
Siyavash
۲۹ دی ۱۴۰۲این وایپر واقعا از زمان خودش جلوتر بود..عجب هیولایی هست..فورد هم بسیار زیبا و خوش استایل ولی با ترمز هایه افتضاح…درگ جالبی بود فکر میکردم اختلاف زیادتر باشه وای نبود.
fordgt
۳۰ دی ۱۴۰۲یه کوروت هم میومد سه تفنگدار تکمیل میشد 😈
محمد هادی
۳۰ دی ۱۴۰۲برید بگردید یه دوج وایپر جی تی اس مدل ۹۸ پیدا کنید
اون موقه ملوم میشه دوج وایپر نسل اول ینی چی
جهان
۱ بهمن ۱۴۰۲فقط فورد جی تی و تمام .