ظاهرا تیونر مشهور پورشه، پروژههای ناشناخته دیگری هم داشته است.
فورد GT40 را میتوان در فهرست افسانهایترین خودروهای جهان قرار داد. از پیروزی غیرمنتظرهاش در برابر فراری در دهه شصت میلادی گرفته تا میراثی که بعدها به جا گذاشت و نهایتا به فورد GT امروزی تبدیل شد. تنها ۳۰ دستگاه از این خودرو مجوز تردد جادهها را دارند که اخیرا یکی از آنها برای فروش به مزایده گذاشته شده است. این خودروی بهخصوص ویژگی متمایز دیگری هم دارد که آن را از سایر برادرانش خاصتر میکند؛ تیونینگ راف، متخصص بهبود خودروهای پورشه، آن را تقویت کرده است. حراجی «مکیوم» در رویداد «فلوریدا ۲۰۲۴» خود قصد فروش این خودرو را دارد.
راف برای کار بازسازی خود به سراغ نخستین نسل فورد GT40 رفته است که از نظر ظاهری بهخاطر بهرهمندی از بدنه یکپارچهتر و عدم استفاده از هواکشهای سقفی و جانبی روی ستون عقب شناخته میشود. رنگ آبی متالیک تیره به رنگ اصلی مسابقهای «گلف» شباهت دارد و درعینجال از طرح خودروی مسابقهای کپیبرداری نمیکند.
رسانه موتور وان برای کسب اطلاعات بیشتر به سراغ مسئولان راف رفتند تا توضیحات بیشتری را درباره این خودرو به دست بیاورند. سخنگوی این برند پاسخ داد:
راف در سال ۱۹۹۶ این فورد GT40 را برای یک مشتری خاص خود بازسازی کرد. در حقیقت راف تمام خودروهای او را بازسازی کرد. شاید تصور این موضوع کمی دشوار باشد اما راف توان بازسازی خودروهایی بهجز پورشه را نیز دارد.
کابین این GT40 به اندازه بدنه بیرونی شگفتآور و زیبا به نظر میرسد اما یک مولفه نامتداول دارد و آن هم، قرار گیری دسته تعویض دنده بین راننده و در سمت راست محسوب میشود. چنین چینشی احتمالا ورود و خروج را به این خودروی راست فرمان دشوارتر از قبل میکند.
عقربههای پشت فرمان از نمونه مسابقهای به عاریه گرفته شدهاند و با توجه به ماهیت مسابقهای این خودرو، منطقی به نظر میرسند. درجهها سنجش روغن و دمای آب دورسنج موتور را احاطه کردهاند. از آنجا که GT40 یک خودروی مسابقهای به شمار میرفت، دورسنج در مرکز و روبهروی راننده قرار گرفته است اما سرعتسنج به بخش میانی داشبورد انتقال پیدا کرده است.
قدرت GT40 مارک ۱ از یک موتور ۴.۷۳ لیتری V8 استخراج میشود. خروجی سیاهرنگ اگزوز پس از جدایی از منیفولد خروجی، مانند یک مار تنومند دور موتور چنبره زده است. مالک پیشین این سوپراسپرت کلاسیک کاربراتوری آن را برای ۳۰ سال نگهداری کرده بوده است. مالک کنونی آن اما راننده سابق تیم اسکودریا فراری در مسابقات فرمول یک است. GT40 راف حدودا ۲۴ هزار کیلومتر کارکرد دارد و بههمراه یک کپی از برگ ساخت اصلی آن مزایده خواهد شد.
دیدگاه شما درباره فورد GT40 راف چیست؟
corvette
۱۴ آذر ۱۴۰۲کارول شلبی . هارلی ارل . لی یاکوکا . زورا دانتوف . اینا نبودن .
تصور خودروسازی آمریکا . سخت میشد
عجب
۱۴ آذر ۱۴۰۲به نظر بنده با توجه به تفکر مردم همیشه در صحنه که عوض اینکه به خودرو به عنوان یک کالای مصرفی نگاه کنند ولی برعکس به اشتباه خودروی جهانسومی را کالای سرمایه ای میبینند و میروند از بازار خودروی جهانسومی خرید میکنن ! و با این کار به بی نظمی بیشتر در بازار خودروی جهانسومی دامن میزنند ! و ای خریداران خودروهای جهانسومی بدانید و آگاه باشید تا زمانی که برای خریدن این خودروهای بی در و پیکر و زوار در رفته جهانسومی حجوم میبرید و صف میکشید پس هرگز نباید انتظار هیچ معجزه و گشایشی را داشته باشید و باید همچنان در حسرت تویوتا و پورشه و بنز و شورلت و دوج و بقیه خودروهای مدرن و شیک دنیا بمونین و آیا شما میدانید که تویوتا چیست ؟ مطمئناً نمیدانید که تویوتا چیست وگرنه نمیرفتید در بازار خودروی جهانسومی و این عتیقه های بجا مانده از عصر حجر را خرید و فروش نمیکردید تا مافیا و دلالها به ریشتان بخندند
Cyber truck punk
۱۵ آذر ۱۴۰۲من فکر کنم جناب عجب از پیامبران و فرستاده یوزارسیف نبی هستند.
عجب جان با این جماعت نباید این طور حرف زد.
جماعتی که پراید ۳۰۰ میلیونی میخره و بعد ازش میپرسی میگه مجبورم بدن که از چهار پاها هستن یا کلا ذات حیوانی در آنها رخنه کرده است.
blackwing
۱۴ آذر ۱۴۰۲ما به اینا نمیگیم wow ، ما میگیم اووووف
amir
۱۴ آذر ۱۴۰۲اوووف هم برا ما قفله ما فقط میگیم یا اباالفضل یا حضرت عباس در نهایت میگیم پشمام
ارش
۱۴ آذر ۱۴۰۲لامبورگینی و فورد طراحی سوپر اسپرتهای زمان خود رو متحول کردن
amir
۱۴ آذر ۱۴۰۲حتی همین الان هم طراحی لامبو و فراری و همچنین پاگانی به راحتی چندین لول از بقیه خودروساز ها جلوتره شما نمیتونی به اونتادور نگاه کنی و از نظر روحی متحول نشی همینطور لافراری اس اف نایتی روئلتو هوایرا زوندا …..
blackwing
۱۴ آذر ۱۴۰۲وقتی طراحی LaFerrari رو از نزدیک ببینی SF90 پیشش مثل یه شوخیه
پوریا چالش
۱۵ آذر ۱۴۰۲تو تا الان از نزدیک دیدی فراری لافراری از نظر من لافراری زیبا ترین ماشین فراری نیس چون همشون زیبا هستن از دیدگاه من 812و 488sf90از لافراری قشنگر هستن
پوریا چالش
۱۵ آذر ۱۴۰۲ممنونم. ک حرف منو زدی
blackwing
۱۵ آذر ۱۴۰۲بله ، من بالای ۱۰تا لافراری از نزدیک دیدم
💀
۱۴ آذر ۱۴۰۲واقعا زیبا، در کنار زیبایی قدرت هم داره
محمدهادی
۱۵ آذر ۱۴۰۲واه واه،چه استاد کاری دست به اسطوره ی نایاب زده!
دقیقا انگار برگشته به همون دهه شصت کنار متخصصان فورد در مسابقات و گفته ببین اینو اینجوری انجام بده نتیجه بسیار بهبود پیدا میکنه!!
راف رو تنها تیونر واقعی دنیای خودرو میدونم
دست به هرچی بزنه با نهایت عدم تغییر در ژن و روح خودرو کارو تموم میکنه
تیونر باید اینطوری باشه
تغیرات ظاهری بشدت نسبت به نسخه استاندارد نامحسوس،ولی عملکرد و پرفورمنس بشدت ارتقا یافته و شگفت آور
این ماهیت رافه❤️❤️🔥🔥
سبحان
۱۴ آذر ۱۴۰۲مالک کنونی آن اما راننده سابق تیم اسکودریا فراری در مسابقات فرمول یک است
از این میشه کلی جوک در اورد
فکر کنید با این gt40 که مثل جواهر میمونه پاشی بری دم در دفتر فراری
تازه راننده فراری هم باشی مثل فوش میشه برای فراری 😂
ابوالفضل
۱۵ آذر ۱۴۰۲فورد GT شاهکار مهندسی و طراحی
بسیار زیباست 👍🏻