فورد GT نیز به پایان تولید خود نزدیک میشود. این سوپراسپرت کلاسیک امریکایی، از سال ۲۰۱۶ تا کنون عرضه شده و تیراژ ۱۳۵۰ دستگاه را تا آخرین روزهای سال ۲۰۲۲ تکمیل خواهد کرد. آخرین سری کلکسیونی از فورد GT به یادبود قهرمانیهای این مدل در مسابقات لمان ۲۴ ساعته، GT LM نام خواهد داشت.
فورد یکی از معدود خودروسازان امریکایی است که موفقیتهای متعدد در مسابقات اروپایی دارد. این شرکت با فورد GT نسل اول، ۴ سال پیاپی به قهرمانی لمان رسید و حکمران مسابقات ۱۹۶۶ تا ۱۹۶۹ بود. این مدل تنها خودروی تاریخ لمان است که سه ردهی اول و دوم و سوم را در یک مسابقه کسب کرد و سال ۱۹۶۶، ماندگار شد. نسل دوم فورد GT هم در سال ۲۰۱۶ به قهرمانی لمان رسید.
برای نسخهی ویژه با نام کامل GT LM Edition رنگبندی اختصاصی بدنه و کابین وجود دارد تا متمایز از مدلهای استاندارد باشد. نقرهای مایع (Liquid Silver) رنگ اصلی برای نمای بیرونی است که البته میتواند با جزئیات قرمز یا آبی توسط خریدار، سفارش داده شود. این خودرو همچنین، ادوات فیبرکربن در سپرها، چرخهای ۲۰ اینچ و رکاب دارد تا ضمن بهبود آیرودینامیک فورد GT حس اسپرت خودرو را تقویت کند. ترمزهای برمبو، اگزوزهای تیتانیوم و عبارت GTLM هم مخصوص نسخهی ویژه هستند.
پیشرانه و تجهیزات فنی فورد GT LM تفاوتی با مدل استاندارد ندارد. براین اساس، پیشرانهی ۳/۵ لیتر اکوبوست ۶ سیلندر با قدرت ۶۶۰ اسب بخار و ۷۴۶ نیوتنمتر استفاده خواهد شد تا سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۳ ثانیه و نهایت سرعت ۳۵۰ کیلومتر برساعت فراهم شود.
تنها ۲۰ دستگاه فورد GT LM تولید خواهد شد. قیمت نهایی خودرو هنوز مشخص نیست اما احتمالا حدود ۱۰۰ هزار دلار گرانتر از قیمت ۵۰۰ هزار دلاری مدل پایه خواهد بود. صرفا افرادی که طی سالهای قبل فورد GT سفارش داده و هنوز خودرو را تحویل نگرفته باشند، فرصت خرید نسخهی ویژه را دارند.
علی جردن
۱۳ مهر ۱۴۰۱فورد GT +
شورلت کوروت –
مازیار
۱۳ مهر ۱۴۰۱قیاس کاملا نابجایی هست
و از اون بدتر اگه فکر کنیم مثلا بخاطر شتاب بهتر کوروت بهتره
فورد جی تی یه پدیده خاص هست و بنظرم نباید با معیارهای متداول سنجیده بشه و این بیش از هر چیزی از قیمتش _ یعنی پولی که بالاش میدن _ مشخصه
و البته از طراحی خاصش
محمد هادی
۱۳ مهر ۱۴۰۱خب داداش ما طرفدار فورد جی تی هستیم
ایرادی داره؟
اصن با کوروت هم مقایسه ش نمیکنیم
ولی معتقدیم خفن ترین امریکاییه😂🤟💪
مازیار
۱۳ مهر ۱۴۰۱من خودمم طرفدارشم اما
شما نشونی از ایراد تو کامنت من دیدی؟
عجیبه واقعا …
PRPR
۱۳ مهر ۱۴۰۱بنظرم این دوتا اصلا قابل مقایسه نیستن چون قیمتشون خیلی فرق میکنه . بنظرم حتی شورلت میتونه قیمت کوروت رو چند برابر قیمت الانش کنه .
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۳ مهر ۱۴۰۱پورشه 911 :)
phonix
۱۳ مهر ۱۴۰۱پورشه 918
Royal Driver UK 70
۱۳ مهر ۱۴۰۱۹۱۱,۹۱۸ و کاررا جیتی جاودان
علی جردن
۱۳ مهر ۱۴۰۱پورشه ۹۱۱ کوپه یا کروک؟
هلیا
۱۷ مهر ۱۴۰۱کروک
Royal Driver UK 70
۱۴ مهر ۱۴۰۱سلام آقای اشتری عزیز، میخواستم یک خواهش از شما کنم میتونید در آینده برای شادی دل ما یک مطلب کامل و بی نقص درباره پورشه ۹۵۹ اسپرت بنویسید خیلی خوب میشه. به عشق پورشه.
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۴ مهر ۱۴۰۱سلام چشم حتما
سعی می کنم امروز پنج شنبه انجامش بدم
Royal Driver UK 70
۱۴ مهر ۱۴۰۱یدونه اید
🇩🇪Regular fan of German and European cars🇪🇺
۱۳ مهر ۱۴۰۱بهترین خودروساز آمریکایی به نظرم جی ام هست فورد بعدش
حالا نظر شخصیم
محمد هادی
۱۳ مهر ۱۴۰۱به به
این ماشینه که لقب مخوف ترین سوپ خودروی امریکارو میگیره
نه شورولت کوروت زد صفر شیش
البته که اون ماشین هم دستاورد بزرگی برای صنعت خودرویی امریکاست
اما هرگز به مخوفی این ماشین نمیرسه
#تنها هیولای واقعی آمریکا
Payfast
۱۳ مهر ۱۴۰۱نیسان ابی با گیربکس zf ۱۶ سرعته
Reza Waffen SS
۱۴ مهر ۱۴۰۱چه ربطی داشتن اخه
net
۱۴ مهر ۱۴۰۱فورد جی تی نسل قبلی قشنگتر از این هست.چراغ جلو این فورد جی تی و چراغ جلو فورد جی تی نسل قبلی بد هست
امیرحسین
۱۳ مهر ۱۴۰۱فورد جی تی شورولت کوروت داج وایپر بی نظیرن
phonix
۱۳ مهر ۱۴۰۱امریکایی ها کلا در درست کردن وسایل نقلیه به رنگ متالیک و یا استفاده از کروم تو وسایل نقلیشون حرفه این اون از هواپیما های بویینگ اینم از این متالیکش با ادم حرف میزنه کاملا به اندازه مات شده فکر کنم دقیق بهش میگن فیریز منو یاد Rhodium Silver Metallic پورشه 918 انداخت البته با توجه به پیشرفت در این سال ها تو رنگرزی این بهتر دراومده.
ماشین های قدیمی شون هم که الا ماشللع مثل هواپیما های قدیم پور کروم بود البته الان فکر کنم به دلیل مسائل ایمنی و گرون بودش تو هواپیما استفاده نمیشه
Si
۱۳ مهر ۱۴۰۱Gt40 افسانه تاریخ خودروسازی
احمدرضا
۱۳ مهر ۱۴۰۱از نمای کناری چقدر قشنگه لامصب
محمد هادی
۱۳ مهر ۱۴۰۱پسر ناموسا راندمان و کارایی بکارگیری توان موتور رو تو این امریکایی نگا
با آلمانیا رقابت میکنه
تنها ۶۶۰ اسب حیاتی!
و دستیابی به شتاب اولیه بی نظیر و حد اکثر سرعت ۳۵۰ کیلومتری!!
بعنوان مثال فورد موستانگ و هیلکت با نزدیک به ۹۰۰ اسب بخار قدرت حتی نزدیک به ۳۴۰ کیلومتر هم نشدن
اینه استفاده بهینه از تمام توانایی ها
من عاااااشق ماشیناییم که این ویژگی رو دارن
اینجور ماشینا انگار دارن درمقابل خودروهای دیگه معجزه میکنن
به همین خاطر متمایز و درخشنده میشن بین بقیه
فورد جی تی از امریکا یکیشه❤️🤟
R@min
۱۳ مهر ۱۴۰۱این موضوع ربطی به بازده موتور نداره به آیرودینامیک مربوطه و محصولات موتور جلو به جز دو سه تا نمونه خاص مثله ۸۱۲ یا استون one-۷۷ همگی تا ۳۳۰ محدود میشن. البته که مسائل ایمنی هم بسیار مهمه.
محمد هادی
۱۴ مهر ۱۴۰۱بهرحال داداشم علت هرچی که هست
فورد جی تی داره به نحو احسنت از تمام داشته هاش در بالاترین آمار و ارقام بهره میبره
حالا اسمشو بذاریم راندمان بالا
اثر بخشی حداکثری
طراحی و هماهنگی اجزا در نهایت دقت(اعم از قسمت های موتور،گیربکس،تعلیق و تایرهای انتخاب شده،آیرودینامیک،وزن کلی خودرو و نسبت تقسیم آن بر پیکر ماشین)
یا هر چیزی که شما اونو علت بدونی
فرقی نمیکنه!
چیزیکه مسلمه این ماشین دربالاترین حد مطلوب،داره از داشته هاش استفاده میکنه،با کمترین اتلاف و هدر رفت
R@min
۱۵ مهر ۱۴۰۱مهم نیست من چی می دونم مهم علم و مهندسی هست که دلیل تاپ اسپید محصولات موتور جلو ربطی به موتور و بازده نداره و مهم هم نیست ساخت کجا هست.
MOHAMMAD.DEMON
۱۳ مهر ۱۴۰۱این هیچ ربطی به بازدهی موتور نداره
ضریب دنده و ضریب دیفرانسیل بیشترین تاثیر رو داره
محمد هادی
۱۴ مهر ۱۴۰۱دمون جان من میخوام یه موضوع خیلی خیلی به دور از ذهن اما شاید بسیار حیاتی در عملکرد سوپرکارها رو همینجا عنوان کنم که فکر میکنم با این بحثایی که پیش اومد سر قابلیت های فورد جی تی شاید جای مناسبی براش باشه
من تو این ۲۵ سالی که همیشه با عشق اخبار سوپرکار هارو دنبال کردم،فکرمیکنم به یک نتیجه ی تعیین کننده یی درنهایت رسیدم
و اون هم چیزی نیست جز
فاکتور اتلاف توان و در نتیجه پرفورمنس نهایی بجای مانده برای خودرو،در خودروهای عملکرد بالا
ینی اینکه به نظر میاد پارامترهای بسیار ظریف و نامشهودی،دارن حد نهایی عملکرد خودروها رو تعیین میکنن!
که شاید آیرودینامیک،وزن،تنظیمات نهایی گیربکس و درنهایت چیزی که خیلی برام جالبه
هدر رفت توان، بواسطه ی گرما!! از مهمتریناش باشه
من یه نظریه یی پیش ذهن خودم دارم و اون اینه که
بنظر میرسه تولید گرما و اتلاف انرژی و پتانسیل حرکتی ماشین رابطه مستقیم و تنگاتنگی با وزن کلی خودرو داره!!
انگاره من اینه که
سوپر کارهای سنگین (مثلا بوگاتی،یا در رتبه های پایین تر اسپرتی های آمریکایی مثل موستانگ و سایر ماسل کارها) توان بیشتری رو بخاطر گرمای تولیدی از دست میدن
حالا این گرمای تولیدی میتونه تو بخش انجین،گیربکس یا چه میدونم حتی در منطقه تایرها و قسمت ترمز خودرو باشه!!
و این تحلیل رفتن خروجی نهایی ماشین،مقصر اصلیش
وزن بالای ماشینه!!
حدسی که میزنم اینه که این ماشینا،گرمای بیشتری تولید میکنن(بواسطه وزن بسیار بالاترشون) از مثلا یه مکلارن F1 یا فراری انزوی ۱۲۵۰کیلویی!!
خیلی پیچیده شد
امیدوارم منظورمو رسونده باشم
بحث رو دیگه همینجا تموم میکنم
Royal Driver UK 70
۱۳ مهر ۱۴۰۱وای چه چیزیه
خاص
۱۳ مهر ۱۴۰۱CZinger 21C لایک
Ford GT LM دیسلایک
هردو ساخت آمریکا
MOHAMMAD.DEMON
۱۳ مهر ۱۴۰۱خیلی تولیدش محدود بود کاش فورد یه سوپراسپورت با حجم تولید بالا داشت تا بشه توانای های شورلت و فورد مقایسه کرد
البته فورد همچین توانایی در تولید انبوه چنین خودرویی نداشت هیچ وقت
به هر حال با اینکه ظاهر خودرو های موتور وسط دوست ندارم ولی جز معدود موتور وسط هایی هستش که دوسش دارم
RezaRs
۱۴ مهر ۱۴۰۱اتفاقا از پدیده ای مثل gt میفهمیم داره این توانایی رو ولی ارزش کلکسیونی چیزیه که gm و داج نمیتونن نزدیکش بشن 🗿
Payfast
۱۴ مهر ۱۴۰۱از ارزش کلکسیونی و معنوی وایپر کبیر واست بگم؟
بی خیال اسم
۱۳ مهر ۱۴۰۱دیگه اینم داره می ره شورلت کوروت تنهاس…
mahdi-es17
۱۳ مهر ۱۴۰۱خود خدا که میگن اینه؟
بهنام
۱۴ مهر ۱۴۰۱برای چندمین باردر کامنت ها گفتم. از جمله زیباترین های آمریکا.