فورد آلان کلارک مدیر مهندسی اسبق تسلا را استخدام کرد. این خودروساز آمریکایی با این کار تعهد خود به تحقق برنامههای الکتریکی سازی محصولاتش را نشان داده است. کلارک تجربه گرانبهایی در صنعت خودرو و به ویژه در تسلا اندوخته است. او در زمان کار برای تسلا و بین سالهای ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۲ مهندس طراح ارشد مدل S بوده است. کلارک سپس به عنوان مدیر ارشد برنامههای مهندسی جدید تسلا از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۷ انجاموظیفه کرده است. او سپس مدیر برنامههای مهندسی جدید تسلا شد و تا ژانویه ۲۰۲۲ نیز این پست را حفظ کرد.
کلارک قبل از پیوستن به تسلا مهندس توسعه شاسی بخش پرفورمنس هوندا بود و روی نمونههای پیشتولیدی ARX 02A P1 و ARX 01b P2 حاضر در مسابقات لمانز آمریکایی کار کرد. این مهندس خبره در شرکت فورد با بخش توسعه پیشرفته خودروهای الکتریکی همکاری خواهد کرد اما هنوز پست دقیق او مشخص نشده است. این اولین باری نیست که یک خودروساز مطرح یکی از کارکنان اسبق تسلا را به خدمت میگیرد و احتمالاً آخرین مورد هم نخواهد بود. فورد در سپتامبر سال پیش دوگ فیلد را به خدمت گرفت. فیلد به عنوان مدیر پروژه خودرویی اپل و نایبرئیس بخش مهندسی تسلا انجاموظیفه کرده است و نقش مهمی هم در تولید تسلا مدل ۳ داشته است.
فیلد مسئول بخش نرمافزار و سختافزار کنترلهای خودرویی، تکنولوژی دستیار راننده و ابزار مهندسی دیجیتال فورد است. او همچنین با جیم فارلی مدیر اجرایی فورد برای افزایش سرمایهگذاری این خودروساز روی خودروهای الکتریکی کار میکند. تمامی این حرکات فورد به منظور حضوری پررنگتر در کلاس خودروهای الکتریکی صورت میگیرد.
زیزیگولو
۲۳ بهمن ۱۴۰۰این یعنی حرکت سریع به سمت برقی شدن محصولات فورد !!!
slatanat JDM
۲۳ بهمن ۱۴۰۰و باید بای بای کنیم به انواع فورد موستانگ جز مک ای بی خاصیت
زیزیگولو
۲۳ بهمن ۱۴۰۰فورد موستانگ برقی هیچ جوره تو ذهن من فرو نمیره
امین
۲۳ بهمن ۱۴۰۰من از تسلا خوشم میاد این نظر شخصی من هست چون من از طراحی مدرن خیلی بیشتر خوشم میاد و پدال فقط خبر های حاشیه ای تسلا رو میزاره از خوبی های چیزی زیادی نمی زاره بعد همین ها که میگفتن ماشین برقی بد بود با سوار شدن توش نظرشون عوض شده تو یوتوب پره شما بعد اگر مثلاً همین استیو جابز آیفون ۱ همه میگفتن که بده گوشی مدرن و لمسی بده چی میشد ؟ شاید آینده کره زمین رو نجات بدن چون تولید برق خیلی کمتر از تولید بنزین آلودگی ایجاد کنه پدال بزار لطفاً
مردیم از خوشی
۲۳ بهمن ۱۴۰۰اصلی ترین مشکل تسلا ظاهرشه
درستش کنه دهن نصف مخالفاش بسته میشه
میثم
۲۳ بهمن ۱۴۰۰@امین
یه سرچ ساده در مورد فرایند استخراج لیتیوم و تولید باتریهای لیتیوم بکن
یه سرچ هم در مورد سایتهای دپو سازی باتریهای مرجوعی تسلا بکن که هیچ راهی برای بازیافتش پیدا نکردن و حاصل این دپو کردن چیه
بعد دوباره بیا نظرتو در مورد آلایندگیشون بگو ببینم بازم همین نظرو داری یا تغییر کرده
ماشینهای هیبرید و پلاگین هیبرید در حال حاضر بهترین بازدهی و کمترین آلایندگی رو دارن نه الکتریکیها
ارین صاحب جمعی
۲۳ بهمن ۱۴۰۰اگه فورد و جنرال موتورز فکر کردن با اینکارا میتونن تسلا را صغیف کنن ازش مهندساشو بگیرن تا بتونن باهاش رقابت کنن واقعا اشتباه فکر کردند چون اکثر مهندسان تسلا به همراه ایلان ماسک میرن گیگابرلین و دستتون ازشون کوتاه میمونه با این روش نمیتونید به تسلا برسید حالا بیاید پایین
Moon
۲۳ بهمن ۱۴۰۰چقدر خوب نقشه ی شوم جنرال موتورز و فورد رو تشخیص دادی حالا وقتشه که بری با ایلان ماسک این رو در میون بزاری تا اون رو هم از این نقشه ی شوم اگاه کنی
Moon
۲۳ بهمن ۱۴۰۰خب این یارو که هر سال داشته افول می کرده اگه فورد نمی گرفتش دو سال دیگه باید به عنوان ابدارچی برای ماسک چایی می ریخت
AMIR / ARMI
۲۳ بهمن ۱۴۰۰حالا میاد میگه تسلا مگه مهندس تربیت میکنه ؟
والا مهندس های تسلا اگه لحظه ای بیکار بشن رو هوا میبرنشون
دلیلش هم مشخص تجربه ای که در تسلا به دست آوردن گران بها هستش
لوسید اگه داره موفق میشه به خاطر اینه که دارن راه تسلا رو در پیش میگیرن اونم با مهندس هایی که از تسلا جدا شدن
احمد
۲۳ بهمن ۱۴۰۰رقابت داره سنگین میشه