فورد

احتمال بازگشت فورد به فرمول یک با ردبول در فصل 2026

منابعی ادعا کرده‌اند که فورد قصد دارد پس از حدود دو دهه غیبت، در سال ۲۰۲۶ از طریق همکاری با تیم ردبول به مسابقات فرمول یک بازگردد.

طبق گزارش‌هایی، فورد با ردبول ارتباط گرفته است و یکی از نامزدهای غافلگیرکننده برای بازگشت به فرمول یک در سال ۲۰۲۶ خواهد بود. این غول خودروسازی آمریکا آخرین بار بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۴ با جگوار رسماً در فرمول یک حضور پیدا کرد اما هرگز به موفقیتی که انتظار داشت دست پیدا نکرد. سپس فورد تیم را به ردبول فروخت که بعداً به قهرمانی‌های متعددی دست یافت.

فورد از آن زمان تاکنون علاقه‌ای به بازگشت به فرمول یک نشان داده است اما رشد این مسابقات و افزایش طرفداران آن خصوصاً در ایالات‌متحده باعث شده این شرکت به بازگشت فکر کند. البته به نظر می‌رسد فورد تمایلی برای تأمین مالی یک تیم کامل یا تولید پاوریونیت اختصاصی خود ندارد زیرا منابع گزارش کرده‌اند که یکی از راه‌های موردبررسی این شرکت برای بازگشت به فرمول یک ارتباط با تیم ردبول است. ردبول قصد دارد از سال ۲۰۲۶ پاوریونیت اختصاصی خود را تولید کند و به همکاری کنونی خود با هوندا در آخر فصل ۲۰۲۵ پایان دهد؛ بنابراین، واضح است که بسیاری از خودروسازان بخواهند با این تیم موفق ارتباط برقرار کرده و از این طریق یا به‌عنوان اسپانسر و یا ارائه‌دهندهٔ کمک‌های فنی وارد فرمول یک شوند.

اوایل سال جاری رئیس تیم ردبول «کریستین هورنر» گفت:

ما کاملاً روی پاوریونیت ردبول متمرکز شده‌ایم و اگر شریکی وجود داشته باشد که بتواند کمکی به پروژه کند مطمئناً باید آن را در نظر بگیریم اما این صد درصد یک شرط الزامی نیست.

ردبول امسال مذاکرات زیادی را با پورشه در مورد چنین شراکتی در سال ۲۰۲۶ انجام داد اما این بحث‌ها در آخرین لحظات به دلیل ترس از دست دادن استقلال کامل تیم به شکست انجامید. پایان این مذاکرات باعث شد صحبت‌هایی در مورد ادامهٔ همکاری با هوندا پس از سال ۲۰۲۵ مطرح شود اما حالا منابعی فاش کرده‌اند که فورد در حال بررسی گزینه‌های همکاری با ردبول است. این در حالی است که دو شرکت هم‌اکنون در WRC باهم همکاری می‌کنند.

گفته می‌شود مسیر فورد با پورشه که خواهان کنترل بیشتر تیم ردبول و همچنین مالکیت سهام آن بود بسیار متفاوت است زیرا این شرکت آمریکایی علاقه‌ای به مالکیت تیم ندارد و ردبول را همچنان مسئول توسعهٔ فنی پاوریونیت باقی خواهد گذاشت هرچند که امکان ارائهٔ کمک‌های فنی در این بخش وجود خواهد داشت. همکاری فورد با تیم اتریشی بیشتر در بخش بازاریابی و تبلیغ برند خواهد بود و از سوی دیگر، ردبول هم از اعتبار همکاری با یک شرکت بزرگ جهانی مثل فورد بهره‌مند خواهد شد. پیوند احتمال فورد و ردبول اما پیامدهای بزرگی برای هوندا خواهد داشت که دو سال گذشته در فرمول یک با تیم اتریشی به قهرمانی جهان رسیده است.

جالب اینکه هوندا حضور خود برای قوانین پیشرانهٔ فصل ۲۰۲۶ را در فیا ثبت کرده است که این یعنی اگر ردبول سراغ شریک دیگری مثل فورد برود، شرکت ژاپنی هم باید به دنبال راه جدیدی برای ادامهٔ حضور خود در فرمول یک باشد. البته هوندا با قاطعیت می‌گوید هنوز هیچ تصمیمی برای حضور یا عدم حضور در فرمول یک در فصل ۲۰۲۶ نگرفته است اما در روزهای اخیر گمانه‌زنی‌هایی به ‌احتمال انتخاب مسیر دیگری و حتی مالکیت تیم دوم ردبول یعنی آلفاتائوری توسط هوندا اشاره داشته‌اند. در همین حال، فرد نیز هنوز در مورد گزارش‌های بازگشت به فرمول یک هیچ اظهارنظری نکرده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. ehsan

    ۲۷ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (192 ديدگاه)

    پس فرقی با اون برچسب کاسترول رو ماشین نمیکنه، چه اومدنی هست نیای سنگین تری

    موافقم 22
    مخالفم 4
  2. ali(chevynova)

    ۲۷ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (7385 ديدگاه)

    لمانز رو که سال ۱۹۶۶تا۶۹ به آتیش کشید
    الان هم دوباره میخواد f1 رو به اتیش بکشه

    موافقم 11
    مخالفم 73
    1. بهزاد

      ۲۷ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (2545 ديدگاه)

      کبریت بی خطره.
      اینجا فرمول یکه نه درگ ۴۰۰ متر.
      برای همینه سالهاست در فرمول یک آمریکاییها نبودن یا نتیجه ای نگرفتن و الانم با هاس نمیگیرن.

      موافقم 60
      مخالفم 8
      1. Amir Machine

        ۲۷ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (1279 ديدگاه)

        هاس فقط اسمش آمریکاییه، کدوم خودروساز آمریکایی تو طراحی و توسعه ماشین هاس نقش داشته؟! موتورشم که از فراری میگیره
        دوست من برای سطح پایین نشون دادن آمریکایی‌ها هر چرت و پرتی رو به هم ربط نده
        فرمول یک هیچ وقت تو آمریکا ورزش محبوبی نبوده و وقتی ورزشی تو بازار اصلی خودروسازهای آمریکایی دیده نمیشه و چندان محبوب نیست، چه دلیلی داره میلیون‌ها دلار هزینه کنن و وارد بشن؟
        فرمول یک آمریکایی میشه ایندی کار که سال‌ها است تحت سلطه موتورهای شورلت و هونداس و همین فصل 2022 هم تو بخش تامین کننده موتور شورلت قهرمان شد

        موافقم 19
        مخالفم 34
        1. بهزاد

          ۲۷ آذر ۱۴۰۱
          سوابق: (2545 ديدگاه)

          ما هم غیر یک خط فرمایشات شما چیزی نگفتیم که شما با چند خط جفنگیات توضیح دادی!
          چرا الان به فورد نمیگی که این ورزش محبوب آمریکایی ها نیست و چرا قراره میلیون ها دلار خرج کنه؟
          همین الان به هاس بگید چرا میلیون ها دلار برای این ورزش هزینه میکنه.
          چرا لیبرتی مدیا آمریکا میاد فرمول یک را تصاحب میکنه اونهم برای ورزشی که در آمریکا محبوب نیست؟!
          کلا تسلا فنها و آمریکایی فن ها در یک سیاره دیگه سیر میکنند.

          موافقم 30
          مخالفم 6
        2. Amir Machine

          ۲۷ آذر ۱۴۰۱
          سوابق: (1279 ديدگاه)

          آخه مرد حسابی لیبرتی مدیا چه ربطی به فورد و G‌M داره؟!!
          لیبرتی مدیا میخواد با حضور و تبلیغ تو فرمول یک ماشین بفروشه؟!
          اصلا غیر طرفدارای حرفه‌ای، کی میدونه الان مالک فرمول یک کیه؟ اصلا چند درصد طرفداران تا حالا اسم لیبرتی مدیا رو شنیدن؟!
          لیبرتی مدیا با خرید F1 سود و درآمدشو از جای دیگه کسب میکنه، فلان رو به شقیقه ربط نده

          اگه هم متن رو خونده باشی نوشته اخیرا فرمول یک تو آمریکا بیشتر موردتوجه قرار گرفته و حتی تو فصل 2022 برای اولین بار دو گرند پری تو آمریکا برگزار شد که این تعداد تو فصل 2023 به سه گرند پری میرسه، برای همینم فورد داره احتمال بازگشت به فرمول یک رو بررسی میکنه

          هاس هم که تا قبل جنگ اوکراین بیشتر یه تیم روسی بود تا آمریکایی، حتی لیوری ماشینش هم پرچم روسیه بود و فقط اسم تیم آمریکایی داشت!!

          از ربط دادن لیبرتی مدیا به خودروسازان و نخوندن حتی این متن دو دقیقه‌ای قشنگ معلومه کی داره تو یه سیاره دیگه سیر میکنه

          موافقم 5
          مخالفم 15
        3. Amir Machine

          ۲۷ آذر ۱۴۰۱
          سوابق: (1279 ديدگاه)

          چه جالب
          این جناب نسبتاً محترم میاد به نوشته‌های من میگه جفنگیات، راحت منتشر میشه، بعد من که مثل خودش با همین کلمه جوابشو میدم سانسور میشه!
          ممنون پدال عزیز

          موافقم 5
          مخالفم 9
        4. d1123

          ۲۷ آذر ۱۴۰۱
          سوابق: (100 ديدگاه)

          ” فرمول یک هیچ وقت تو آمریکا ورزش محبوبی نبوده و وقتی ورزشی تو بازار اصلی خودروسازهای آمریکایی دیده نمیشه و چندان محبوب نیست، چه دلیلی داره میلیون‌ها دلار هزینه کنن و وارد بشن؟”
          من نمیخوام بگم سطح موتوراسپرت کمپانی های آمریکایی پایینه، ولی اگه فرمول یک توی آمریکا طرفدار نداره چرا هرسال چند گرندپری جدید رزرو میکنن؟
          مقایسه ایندی کار با F1 هم مسخره ست دیگه.
          هزینه ها خودش گویاست

          موافقم 9
          مخالفم 3
    2. hamidreza

      ۲۷ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (329 ديدگاه)

      فک کردی همه جا 1/4 مایله؟ 😂
      آخرین قهرمانی خودروسازی های آمریکایی تو مسابقات لمانز و فرمول یک چی بوده؟ یا مسابقا GT3 و …؟
      بیخیال دیگه حوصله بحث با امثالی مث تورو ندارم ،مخم نمیکشه…

      موافقم 13
      مخالفم 7
    3. Alan.r

      ۲۷ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (1133 ديدگاه)

      یه بار آمریکایی ها تو یه مسابقه برنده شدن هر روز تکرارش می‌کنه

      موافقم 22
      مخالفم 6
    4. بهزاد

      ۲۷ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (9 ديدگاه)

      ۱۰۰ ساله لمانز برگزار میشه سهم آمریکایی ها فقط ۴ تا برد بوده که با هزینه سنگین و دست به دامن این و اون شدن به دست اومده !!

      فورد به نرخ اون سال ۲۵ تا ۳۰ میلیون دلار خرج کرد تا بتونه فراری که نزدیک به ورشکستگی بود رو شکست بده

      ۲۵ میلیون دلار از ارزش کل کمپانی فراری بیشتر بود

      موافقم 14
      مخالفم 4
    5. mercedesbenz

      ۲۷ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (527 ديدگاه)

      قهرمانی در اف ۱ یکی دو روزه اتفاق نمیافته که به آتیش بکشه چندین فصل طول میکشه اگر بخواد با انجین خودش پیشرفت کنه ، اف ۱ قاعده و قلق داره ، مسابقه ناسکار نیست که فرمول ساخت ماشین توش معلوم باشه

      موافقم 5
      مخالفم 1
  3. Dna

    ۲۷ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (297 ديدگاه)

    خیلی دوست دارم پورشه با یک تیم مستقل بیاد

    موافقم 6
    مخالفم 2
  4. d1123

    ۲۷ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (100 ديدگاه)

    بنظر من هم همکاریشون بیشتر از اسپانسرشیپ نخواهد شد.
    چون ردبول کلی فسلیتی تو میلتون کینز بوجود آورده که بتونه رویای موسسشون رو محقق کنه.
    غیرمنطقیه بخواد با تیم دیگه ای شریک شه اون همه امکانات( ومهندسانی که از تیم ها جمع کرده، احتمالا بعدیشون ماتیا بینیتو خواهد بود)

    موافقم 2
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا