فوردهیوندای

فورد ماوریک در برابر هیوندای سانتاکروز: کدام وانت بهتر است؟

کلاس پیکاپ ها یا وانت‌های کوچک به لطف عرضه فورد ماوریک و هیوندای سانتاکروز فعال‌تر از همیشه شده است. اگرچه این دو وانت یونی بادی ظرفیت بارگیری وانت‌های بدنه روی فریم بزرگ‌تر را ندارند اما خب از نظر تئوری می‌توانند دینامیک رانندگی مشابه خودروهای سواری و راندمان مناسب آن‌ها را داشته باشد؛ اما کدام‌یک از این دو خودرو بهتر هستند؟

ادموندز ماوریک و سانتاکروز را در یک سری تست شرکت داده تا بفهمد کدام‌یک از آن‌ها بهتر است. این مجله به منظور مقایسه‌ای دقیق‌تر اقدام به انتخاب نسخه‌هایی کرده که قدرت و عملکرد مشابهی دارند. به این ترتیب ماوریک هیبریدی حریفی از طرف هیوندای ندارد. به جای آن هر دو مدل تست شده از پیشرانه ۴ سیلندر توربو و سیستم چهار چرخ محرک استفاده کرده‌اند.

پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری ماوریک قدرت ۲۵۰ اسب بخاری داشته درحالی‌که قدرت نیروگاه ۲.۵ لیتری سانتاکروز به ۲۷۵ اسب بخار می‌رسد. اگرچه گشتاور هیوندای بیشتر است اما خب وزن بیشتر این وانت کره‌ای باعث می‌شود در مسابقه درگ مزیت محسوسی وجود نداشته باشد. به همین خاطر است که ماوریک و سانتاکروز شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت تقریباً مشابهی داشته و فورد با زمان ۶.۴ ثانیه و اختلاف یک‌دهم ثانیه‌ای برتر از هیوندای ظاهر می‌شود.

اما سورپرایز واقعی به میزان تأثیر وزن و ۵۰۰ سی‌سی حجم بیشتر پیشرانه در تست‌های مصرف سوخت سانتاکروز مربوط می‌شود. در واقع ماوریک در مسیر تست ۱۹ کیلومتری مصرف سوخت ۸.۷ لیتری بر جای گذاشته که بهتر از رقم اعلامی فورد می‌باشد. سانتاکروز هم مصرف سوخت احساس‌برانگیز ۸.۱ لیتری را ثبت کرده که بهتر از ارقام اعلامی EPA است.

در بحث بارگیری هیوندای یک پیروزی دیگر را به دست می‌آورد زیرا ظرفیت یدک کشی آن بهتر از ماوریک است. البته ماوریک با آپشن پکیج ترمز تریلر، فضای بار بزرگ‌تر و ارتفاع بارگیری کمتر جبران می‌کند. اینکه کدام خودرو را ترجیح دهید به برنامه شما در استفاده از نوع خودرو مربوط می‌شود.

اما در جاده ماوریک کاملاً بالا و پایین پریده و سواری جالبی ندارد. این خودرو سواری مشابه یک وانت دارد؛ اما سانتاکروز به خاطر دینامیک رانندگی مشابه خودروهای سواری، سیستم تعلیق نرم، فرمان تیزتر و کابین آرام تر تحسین می‌شود. در واقع هیوندای حس و حال یک شاسی‌بلند را دارد.

نهایتاً ادموندز هیوندای سانتاکروزر را به عنوان خودروی برتر انتخاب می‌کند و این در حالی است که قیمت ۴۰ هزار دلاری این خودرو به‌طور قابل‌توجهی بالاتر از بهای ۳۲ هزار دلاری ماوریک است. به نظر می‌رسد نسخه پایه و ۲۰ هزار دلاری ماوریک هیبریدی که تا ژانویه ۲۰۲۲ عرضه نخواهد شد گزینه بهتری در این خانواده باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
منبع
edmunds

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. Ninja

    ۴ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1162 ديدگاه)

    سانتاکروز در مقابل ماوریک رقیب خوبیه اما باید بدونید اختلاف قیمتی با رنجر کمتر از اختلافش با ماوریک هست یه یچی تو این مایع ها مطمئن نیستم
    اما هیج جا نمیگن سانتاکروز رقیب رنجر یا ….. خرید ماوریک یا سانتارکروز تا وقتی رنجر و اینا هست توجیحی نداره انگار فورد ماوریک رو تولید کرده بگه رنجر چقدر خوبه

    موافقم 16
  2. شاهرخ

    ۴ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (337 ديدگاه)

    تقریبا یکسان هستن
    اما قیمت ماوریک کمتره و این خیلی بهتره
    تازه طراحی ماوریک هم بهتره
    یه خوبی دیگه اشم اینه که بالاخره از فورده نه یه کره ای

    موافقم 17
    مخالفم 12
    1. Joker

      ۴ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (607 ديدگاه)

      به نظر من هم پراید ۱۵۱ از هر دو اینا خیلی بهتره چون خیلی ارزونتره،تازه طراحی پراید وانت قشنگ تر هم هست،یه خوبی دیگه اشم اینه که بالاخره از سایپاست نه یه کره ای یا امریکایی،بله اینجوریاست

      موافقم 14
      مخالفم 21
      1. R@m!n

        ۴ آذر ۱۴۰۰
        سوابق: (2236 ديدگاه)

        سانتاکروز و پراید 151 داستانه مشابهی دارن پس می تونن رقابته جذابی داشته باشن.

        دیگه کدوم دکل مونده ازش بالا بری ؟؟؟

        موافقم 15
        مخالفم 2
  3. Clean energy (مسئولین رسیدگی کنن...)

    ۴ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1328 ديدگاه)

    خب تا حدی موافقم…
    سانتاکروز خیلی چیز خوبی هست ولی… ولی… ماوریک ارزونتره…. و ماشینی هست که بیشتر به درد باغ و باغات میخوره…ولی اگه خرج بیشتری بکنی از نظر من هم سانتاکروز بهتره

    موافقم 4
    مخالفم 7
  4. AMG GT R

    ۴ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1088 ديدگاه)

    صد در صد ماوریک
    اگر بخوام اندازه سانتا کروز خرج کنم یه مقدار بیشتر روش پول می زارم رنجر میخرم

    موافقم 14
    مخالفم 1
  5. TOYOTA&FORD&MERCEDESBENZ

    ۴ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (201 ديدگاه)

    من اگه انتخاب کنم ماوریک انتخاب می‌کنم

    موافقم 9
    مخالفم 1
  6. امیرعلی

    ۴ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (309 ديدگاه)

    کاش بررسی دقیق تری انجام می‌داد یعنی نسخه ۳۲ هزاردلاری سانتاکروز رو با نسخه ۳۲ هزاردلاری ماوریک بررسی می‌کرد
    چون اختلاف ۸ هزاردلاری در بررسی دو تا پیکاپ اقتصادی قشنگ جانبداریه

    موافقم 6
    مخالفم 1
  7. R@m!n

    ۴ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (2236 ديدگاه)

    بینه ماشینی که قبلا یه کراس اوور بوده و قسمته عقبشو برداری و اسمه پیکاپ بزاری خیلی تفاوته تا یه ماشینی که از تولدش برای این کار طراحی شده.

    موافقم 7
    مخالفم 2
  8. میثم

    ۴ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (3608 ديدگاه)

    بنظر من تویوتا تاکوما و فورد رنجر گزینه های بهتری هستن
    در غیر اینصورت یه برای کارهای سبک کراس اوور داشته باشی کارت راه می افته و در مواقع لزوم میتونی یدک کش هم بهش ببندی
    در یوتیوب خیلی دیدم با یه کراس اوور ساده مثل توسان، راو4 و حتی سواری قایق تفریحی رو براحتی یدک کشی میکنن

    موافقم 5
    مخالفم 2
  9. net

    ۴ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (3473 ديدگاه)

    ماوریک و رنجر جدید ۲۰۲۳ چراغ جلو خیلی بدی دارند

    موافقم 2
    مخالفم 2
  10. sam

    ۴ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1145 ديدگاه)

    جفتشون بی کاربردن
    با ۳۲ تا ۴۰ هزار تا میشه رنجر و پیکاپ های سایز متوسط دیگه ای خرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا