پیشرانه جدید فورد مگازیلا ۲.۰ که از نوع ۸ سیلندر ۷.۳ لیتری سوپرشارژردار است قیمتی فراتر از ۳۰ هزار دلار خواهد داشت.
فورد آمریکا از یک جفت پیشرانه سوپرشارژردار جدید رونمایی کرد. این نیروگاههای پرقدرت که بر پایه نسخههای تنفس طبیعی از پیشرانههای ۸ سیلندر ۵ و ۷.۳ لیتری فورد بنا شدهاند قدرت و سر و صدای زیادی ایجاد خواهند کرد. قویترین پیشرانه جدید فورد با نام مگازیلا ۲.۰ شناخته میشود و در واقع نسخه سوپرشارژردار از مگازیلا قبلی است. نیروگاه ۷.۳ لیتری موردبحث به میللنگ، پیستون و یاتاقانهای فورج کاری شده مجهز است اما به لطف استفاده از سوپرشارژر ۳ لیتری، قدرتش به بیش از ۱۰۰۰ اسب بخار میرسد. بد نیست بدانید مگازیلا قبلی تنها ۶۱۵ اسب بخار قدرت داشت.
فورد مگازیلا قبلی قیمت پایه ۲۳ هزار دلاری داشت و برای خرید سوپرشارژر نیز باید ۱۰ هزار دلار دیگر هزینه میشد. با اینکه فورد قیمت پیشرانه جدید مگازیلا ۲.۰ را اعلام نکرده اما یک حساب و کتاب ساده نشان میدهد که قیمت این هیولای پرقدرت فراتر از ۳۰ هزار دلار خواهد بود که برابر با قیمت یک دستگاه فورد موستانگ اکوبوست صفرکیلومتر است. البته این پیشرانه با گارانتی ۲ ساله یا ۴۰ هزار کیلومتر عرضه میشود.
دومین پیشرانه فورد برای تیونرها و خریداران شخصی از نوع ۸ سیلندر ۵ لیتری کایوت است که آن هم به سوپرشارژر ۳ لیتری مشابه مگازیلا ۲.۰ مجهز شده و ۸۰۰ اسب بخار قدرت و ۸۳۴ نیوتون متر گشتاور تولید میکند. به این ترتیب، خروجی این پیشرانه نسبت به نسخه استاندارد ۵ لیتری کایوت به ترتیب ۳۰۰ اسب بخار و ۲۶۷ نیوتون متر افزایش یافته است. با توجه به اینکه قیمت پیشرانه استاندارد کایوت از ۱۱۵۰۰ دلار شروع میشود بنابراین قیمت نسخه سوپرشارژردار آن میبایست بیش از ۲۰ هزار دلار باشد. البته برخلاف پیشرانه مگازیلا ۲.۰ که فقط برای استفاده در خارج از معابر عمومی طراحی شده است، فورد قول داده نمونه ۵ لیتری سوپرشارژردار توانایی استفاده در خیابان را نیز خواهد داشت. این پیشرانه نیز از گارانتی ۲ ساله یا ۴۰ هزار کیلومتر برخوردار است. هر دو پیشرانه جدید فورد از سه ماهه پایانی سال ۲۰۲۵ عرضه خواهند شد هرچند باید دانست سوپرشارژر آنها بهصورت تکی در دسترس است و بنابراین مالکان موستانگ های ۲۰۲۴ و جدیدتر میتوانند از همین حالا آن را روی خودروی خود نصب کرده و از قدرت بیشتر لذت ببرند.
Jamshid
۱۴ بهمن ۱۴۰۳جونم به این موتور🇺🇸🦅
اردوان
۱۴ بهمن ۱۴۰۳خوب از درگ های بعدی شاهد درگ دیمن ۱۷۰ و موستانگ مگازیلا هستیم
شهروند ایرانی
۱۴ بهمن ۱۴۰۳ارزونترین پیشرانه که میشه خرید از کارخانه ها چقد
Taha Ayoobi
۱۴ بهمن ۱۴۰۳https://www.dcperformance.com/p-345-crate-hemi-engine-68303088ac
برا دوج فکر کنم این باشه، 7.500 تا.
OM.01
۱۴ بهمن ۱۴۰۳موضوع فقط موتور نیست
شما گیربکس و دیفرانسیل مناسب هم میخواهی. یه موتور GM 350 با دورچین کامل قدرت حدود 350 اسب از شرکت بلو برینت حدود 6 هزار دلار قیمت داره. یه گیربکس GM 4LE60 استیج 1 حدود 1.7 الی 2 هزار دلار و یه دیفرانسیل 9 اینچ فورد هم حدود 1.4 الی 2 هزار دلار.
حالا شما وقتی موتور گیربکس دیفرانسیل ده هزار دلاری داری نیاز به تعلیق درست حسابی هم داری! یه تعلیق ridtech به صورت بادی مولتی لینک جلو کویل اور عقب حدود 5 هزار دلار هزینه داره. برخی مواقع هم موجودی انبار تموم شده باید قطعات تعلیق رو جدا جدا سفارش بدی خودت اسمبل کنی!
حالا که موتور گیربکس دیفرانسیل نو داری تعلیق هم به ماشین میخوره میبینی باید ترمز هم ارتقا بدی! باید کیت ترمز 6 پیستون جلو 4 پیستون عقب برمبو یا ویلود سفارش بدی 3 هزار دلار! حالا که همه چی اوکی شده میبینی وا شاسی بدرد نمیخوره! اصلا این ستاپ بدرد این شاسی نمیخوره! قطعات هایده هست ولی شاسی اکبر قصاب سر کوچه!
باید بری شرکت TCI یا morrison Art یا roadster Shop یا speed tech شاسی مناسب رو سفارش بدی. بعد 30 الی 35 هزار دلار برات آب میخوره. بعد همه چی مهیا هست میبینی ماشینی که داری بدنش بدرد نمیخوره زنگ زده هست. پس بلند میشی میزنی شرکت realdealsteel میگی من بدنه کامل شورلت بل ایر 55 یا کامارو 69 (یا هرچی که داری) رو میخوام سفارش بدم. اونم میگه باشه 20 هزار دلار بزن به حساب! زمان تحویل هم نامشخص (😜)
بعد میبینی یه ماشین زنگ زده گوشه انبار داری و کلی قطعات که تو راهه و کابین سیم کشی قطعات ریز درشت مونده! بعد میبینی هیچ ابزاری هم نداری برای اسمبل کردن! زنگ میزنی یه هات راد شاپ برای اتمام پروژه. میگن ساعتی صد دلار دستمزد هست. خلاصه که بعد 9 ماه بدبختی کشیدن رستوماد شما تقریبا آماده هست و کسر حساب 120 هزار دلاری…
بعد یه نگاه به شلبی GT500 میکنی میگی ارزش داره این همه بدبختی!؟
https://www.noreserveclassics.com/vehicles/335/1970-ford-mustang-mach-1-fastback-5-speed-restomod
در همین حال که داری فکر میکنی ارزش داره یا نه در همین حال میایی پدال یکی مینویسه پرستیژ کره ای! چینی بدرد نمیخوره! بعد یهویی یه 405 رد میشه تو خیابون با آهنگ چرت و پرت بی سر ته و راننده ای که توهم لامبورگینی زده! بعد میری میچرخی تو سایت motor1 میبینی مورگان موتورز داره ماشین جدید توسعه میده!
https://www.motor1.com/news/749111/morgan-new-flagship-model-bmw-engine/
بعد همین وسط میری نمایشگاه خودروی تهران میبینی در سانتافه و ایونیک رو بستن! بعد همون لحظه یادت میاد جدید ترین مجله modern rodding فوریه منتشر شده و تو نخوندی!
https://freemagazines.top/wp-content/uploads/2025/01/modern-rodding-02_2025_freemagazines.top_.webp
بعد در همین حین هوا الودس و طرح ترافیک از درب منزل اجرا میشه😄
بعد همین حال یه نفر تو تانزانیا دنبال نون خشک میگرده یه یوتویبر بی سواد هم ویدئوی سعی کن نخندی پلی میده و پول در میاره میره داج چلنجر میخره و همین وسط یهو deepseek هم میاد رقیب chat gpt!
به قول یه بنده خدایی الله اکبر😆
چی شد به اینجا رسیدم!؟ آهان خواستم بگم فقط موتور خالی نیست بخری تموم بشه! خریدارای این موتور هم آدم های خاصی هستن. یا کار بازسازی هستن یا مسابقه دهنده مسابقات مختلف یا کلکسیونر. آدم معمولی که وام 2 ساله رفته موستانگ GT خریده هیچ وقت انجین سوآپ نمیکنه :)
Taha Ayoobi
۱۴ بهمن ۱۴۰۳داستان قشنگی بود
آدم کامنتای شمارو میخونه انگار داره تو گاراژ ها و شرکت ها قدم میزنه😂
بدنه هر ماشینی رو بخوای میسازن؟
من تو راه نمایشگاه، یه FJ کروز، S500، LX500، لندکروز سری 100 و ES350 دیدم، به سر تا پای نمایشگاه میارزید😂
البته ماشینای خوب هم داشت و خودم با سیلفی خیلی حال کردم
اردوان
۱۴ بهمن ۱۴۰۳دوج الان سه مدل موتور داره که یکیش هوریکریت هست که شیش سیلندر هزار اسبی هست که قراره معرفی شده و بعدی هلفنت هزاره که هزار اسبی و آخری که کمیابه هلفنت هزار و پونصده که از اسمش همون ۱۵۰۰ اسبه.
Taha Ayoobi
۱۵ بهمن ۱۴۰۳والا تو سایت خودش که 10 تا موتور کامل داره.
https://www.dcperformance.com/crate-engine
Taha Ayoobi
۱۴ بهمن ۱۴۰۳اوووف
عجب چیزیه
هورس پاور به معنای واقعی
amirboss
۱۴ بهمن ۱۴۰۳(بد نیست بدانید مگازیلا قبلی تنها ۶۱۵ اسب بخار قدرت داشت.)
خدایی اگه با همین روال پیش بریم تا سه نسل بعد ما هم خواب این”تنها ۶۱۵اسب بخار” قدرت رو نمیبینن.
R@min
۱۴ بهمن ۱۴۰۳بنظر با معرفی آپدیت جدید مگازیلا، شایعات ماستنگ باس رنگ واقعیت بگیره.
Taha Ayoobi
۱۴ بهمن ۱۴۰۳🤤
JDM سابق
۱۴ بهمن ۱۴۰۳اینا کریت انجینن حسابشون از انجین های کارخونه جداست، باس ۳۰۲ ۲۰۱۲ هم همون 5 لیتری کایوت کارخونه مشابه نسخه GT روش بود
R@min
۱۴ بهمن ۱۴۰۳درسته ولی ماستنگ باس هم پتنتش امسال ثبت شده، هم با نبود رقیب ارائه یه مدل اولد اسکول خیلی محتمله از طرفی محبوبیت بالای سری گودزیلا بین جامعه هات راد تو چند سال اخیر چراغ سبزی برای یه ماستنگ کلاسیک هست.
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۱۴ بهمن ۱۴۰۳چه شود که انجین وی ۸ پوشراد تو سینه موستانگ بتپه
BlackWing
۱۴ بهمن ۱۴۰۳فکر نکنم با یه موتور Crate و حجم ۷.۳ لیتر بیان یه ماشین جدید معرفی کنن !
باس اتاق S197 با ردلاین ۷۸۰۰ RPM جذابیت خیلی بیشتری داشت تا این موتور
اگه باس با ۱۰۰۰ اسب معرفی شه فورد باید یه GT500 با قدرت ۱۲۰۰ اسب معرفی کنه
R@min
۱۴ بهمن ۱۴۰۳قرار نیست حتما هزار اسب باشه و شلبی هم ماشین پیست نه یه محصول قدرت محور.
JDM سابق
۱۴ بهمن ۱۴۰۳هرچیزی که فورد تولید کنه روش پسوند زیلا بخوره معرکه است حالا چه گودزیلا چه مگازیلا
saeedfarshchian
۱۴ بهمن ۱۴۰۳سوپرشارژر از خیلی موتورت حجیم تره☠️
GENERAL CORVETTE
۱۵ بهمن ۱۴۰۳نسل جدید فورد GT
مدل های پرفورمنس فورد F150 RAPTOR و
برانکو رپتور
شایدم فورد F250 RAPTOR
ماستانگ های قدرتمند تر
ALI.S
۱۵ بهمن ۱۴۰۳به معنای واقعی طراحی برای یک ماسل کار
حسین دهمرد
۱۵ بهمن ۱۴۰۳عجیبه موتور کامل با اینهمه دنگ و فنگ ۲۳ هزار تا بعد یه سوپرشارژر خالی قیمتش ۱۰ هزارتاست