فورد

پیشرانه جدید فورد مگازیلا 2.0 با بیش از 1000 اسب بخار قدرت معرفی شد

پیشرانه جدید فورد مگازیلا ۲.۰ که از نوع ۸ سیلندر ۷.۳ لیتری سوپرشارژردار است قیمتی فراتر از ۳۰ هزار دلار خواهد داشت.
پیشرانه جدید فورد مگازیلا 2.0

فورد آمریکا از یک جفت پیشرانه سوپرشارژردار جدید رونمایی کرد. این نیروگاه‌های پرقدرت که بر پایه نسخه‌های تنفس طبیعی از پیشرانه‌های ۸ سیلندر ۵ و ۷.۳ لیتری فورد بنا شده‌اند قدرت و سر و صدای زیادی ایجاد خواهند کرد. قوی‌ترین پیشرانه جدید فورد با نام مگازیلا ۲.۰ شناخته می‌شود و در واقع نسخه سوپرشارژردار از مگازیلا قبلی است. نیروگاه ۷.۳ لیتری موردبحث به میل‌لنگ، پیستون و یاتاقان‌های فورج کاری شده مجهز است اما به لطف استفاده از سوپرشارژر ۳ لیتری، قدرتش به بیش از ۱۰۰۰ اسب بخار می‌رسد. بد نیست بدانید مگازیلا قبلی تنها ۶۱۵ اسب بخار قدرت داشت.

فورد مگازیلا قبلی قیمت پایه ۲۳ هزار دلاری داشت و برای خرید سوپرشارژر نیز باید ۱۰ هزار دلار دیگر هزینه می‌شد. با اینکه فورد قیمت پیشرانه جدید مگازیلا ۲.۰ را اعلام نکرده اما یک حساب و کتاب ساده نشان می‌دهد که قیمت این هیولای پرقدرت فراتر از ۳۰ هزار دلار خواهد بود که برابر با قیمت یک دستگاه فورد موستانگ اکوبوست صفرکیلومتر است. البته این پیشرانه با گارانتی ۲ ساله یا ۴۰ هزار کیلومتر عرضه می‌شود.

دومین پیشرانه فورد برای تیونرها و خریداران شخصی از نوع ۸ سیلندر ۵ لیتری کایوت است که آن هم به سوپرشارژر ۳ لیتری مشابه مگازیلا ۲.۰ مجهز شده و ۸۰۰ اسب بخار قدرت و ۸۳۴ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند. به این ترتیب، خروجی این پیشرانه نسبت به نسخه استاندارد ۵ لیتری کایوت به ترتیب ۳۰۰ اسب بخار و ۲۶۷ نیوتون متر افزایش یافته است. با توجه به اینکه قیمت پیشرانه استاندارد کایوت از ۱۱۵۰۰ دلار شروع می‌شود بنابراین قیمت نسخه سوپرشارژردار آن می‌بایست بیش از ۲۰ هزار دلار باشد. البته برخلاف پیشرانه مگازیلا ۲.۰ که فقط برای استفاده در خارج از معابر عمومی طراحی شده است، فورد قول داده نمونه ۵ لیتری سوپرشارژردار توانایی استفاده در خیابان را نیز خواهد داشت. این پیشرانه نیز از گارانتی ۲ ساله یا ۴۰ هزار کیلومتر برخوردار است. هر دو پیشرانه جدید فورد از سه ماهه پایانی سال ۲۰۲۵ عرضه خواهند شد هرچند باید دانست سوپرشارژر آن‌ها به‌صورت تکی در دسترس است و بنابراین مالکان موستانگ های ۲۰۲۴ و جدیدتر می‌توانند از همین حالا آن را روی خودروی خود نصب کرده و از قدرت بیشتر لذت ببرند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۰ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه‌ها

  1. Jamshid

    ۱۴ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (3142 ديدگاه)

    جونم به این موتور🇺🇸🦅

    موافقم 48
    مخالفم 2
  2. اردوان

    ۱۴ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (15 ديدگاه)

    خوب از درگ های بعدی شاهد درگ دیمن ۱۷۰ و موستانگ مگازیلا هستیم

    موافقم 41
    مخالفم 1
  3. شهروند ایرانی

    ۱۴ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (885 ديدگاه)

    ارزونترین پیشرانه که میشه خرید از کارخانه ها چقد

    موافقم 15
    مخالفم 1
    1. Taha Ayoobi

      ۱۴ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (5654 ديدگاه)

      https://www.dcperformance.com/p-345-crate-hemi-engine-68303088ac
      برا دوج فکر کنم این باشه، 7.500 تا.

      موافقم 21
      مخالفم 2
      1. OM.01

        ۱۴ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (628 ديدگاه)

        موضوع فقط موتور نیست
        شما گیربکس و دیفرانسیل مناسب هم میخواهی. یه موتور GM 350 با دورچین کامل قدرت حدود 350 اسب از شرکت بلو برینت حدود 6 هزار دلار قیمت داره. یه گیربکس GM 4LE60 استیج 1 حدود 1.7 الی 2 هزار دلار و یه دیفرانسیل 9 اینچ فورد هم حدود 1.4 الی 2 هزار دلار.
        حالا شما وقتی موتور گیربکس دیفرانسیل ده هزار دلاری داری نیاز به تعلیق درست حسابی هم داری! یه تعلیق ridtech به صورت بادی مولتی لینک جلو کویل اور عقب حدود 5 هزار دلار هزینه داره. برخی مواقع هم موجودی انبار تموم شده باید قطعات تعلیق رو جدا جدا سفارش بدی خودت اسمبل کنی!
        حالا که موتور گیربکس دیفرانسیل نو داری تعلیق هم به ماشین میخوره میبینی باید ترمز هم ارتقا بدی! باید کیت ترمز 6 پیستون جلو 4 پیستون عقب برمبو یا ویلود سفارش بدی 3 هزار دلار! حالا که همه چی اوکی شده میبینی وا شاسی بدرد نمیخوره! اصلا این ستاپ بدرد این شاسی نمیخوره! قطعات هایده هست ولی شاسی اکبر قصاب سر کوچه!
        باید بری شرکت TCI یا morrison Art یا roadster Shop یا speed tech شاسی مناسب رو سفارش بدی. بعد 30 الی 35 هزار دلار برات آب میخوره. بعد همه چی مهیا هست میبینی ماشینی که داری بدنش بدرد نمیخوره زنگ زده هست. پس بلند میشی میزنی شرکت realdealsteel میگی من بدنه کامل شورلت بل ایر 55 یا کامارو 69 (یا هرچی که داری) رو میخوام سفارش بدم. اونم میگه باشه 20 هزار دلار بزن به حساب! زمان تحویل هم نامشخص (😜)
        بعد میبینی یه ماشین زنگ زده گوشه انبار داری و کلی قطعات که تو راهه و کابین سیم کشی قطعات ریز درشت مونده! بعد میبینی هیچ ابزاری هم نداری برای اسمبل کردن! زنگ میزنی یه هات راد شاپ برای اتمام پروژه. میگن ساعتی صد دلار دستمزد هست. خلاصه که بعد 9 ماه بدبختی کشیدن رستوماد شما تقریبا آماده هست و کسر حساب 120 هزار دلاری…
        بعد یه نگاه به شلبی GT500 میکنی میگی ارزش داره این همه بدبختی!؟
        https://www.noreserveclassics.com/vehicles/335/1970-ford-mustang-mach-1-fastback-5-speed-restomod
        در همین حال که داری فکر میکنی ارزش داره یا نه در همین حال میایی پدال یکی مینویسه پرستیژ کره ای! چینی بدرد نمیخوره! بعد یهویی یه 405 رد میشه تو خیابون با آهنگ چرت و پرت بی سر ته و راننده ای که توهم لامبورگینی زده! بعد میری می‌چرخی تو سایت motor1 میبینی مورگان موتورز داره ماشین جدید توسعه میده!
        https://www.motor1.com/news/749111/morgan-new-flagship-model-bmw-engine/
        بعد همین وسط میری نمایشگاه خودروی تهران میبینی در سانتافه و ایونیک رو بستن! بعد همون لحظه یادت میاد جدید ترین مجله modern rodding فوریه منتشر شده و تو نخوندی!
        https://freemagazines.top/wp-content/uploads/2025/01/modern-rodding-02_2025_freemagazines.top_.webp
        بعد در همین حین هوا الودس و طرح ترافیک از درب منزل اجرا میشه😄
        بعد همین حال یه نفر تو تانزانیا دنبال نون خشک میگرده یه یوتویبر بی سواد هم ویدئوی سعی کن نخندی پلی میده و پول در میاره میره داج چلنجر می‌خره و همین وسط یهو deepseek هم میاد رقیب chat gpt!

        به قول یه بنده خدایی الله اکبر😆

        چی شد به اینجا رسیدم!؟ آهان خواستم بگم فقط موتور خالی نیست بخری تموم بشه! خریدارای این موتور هم آدم های خاصی هستن. یا کار بازسازی هستن یا مسابقه دهنده مسابقات مختلف یا کلکسیونر. آدم معمولی که وام 2 ساله رفته موستانگ GT خریده هیچ وقت انجین سوآپ نمیکنه :)

        موافقم 43
        مخالفم 1
        1. Taha Ayoobi

          ۱۴ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (5654 ديدگاه)

          داستان قشنگی بود
          آدم کامنتای شمارو میخونه انگار داره تو گاراژ ها و شرکت ها قدم میزنه😂

          بدنه هر ماشینی رو بخوای میسازن؟

          من تو راه نمایشگاه، یه FJ کروز، S500، LX500، لندکروز سری 100 و ES350 دیدم، به سر تا پای نمایشگاه میارزید😂
          البته ماشینای خوب هم داشت و خودم با سیلفی خیلی حال کردم

          موافقم 21
      2. اردوان

        ۱۴ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (15 ديدگاه)

        دوج الان سه مدل موتور داره که یکیش هوریکریت هست که شیش سیلندر هزار اسبی هست که قراره معرفی شده و بعدی هلفنت هزاره که هزار اسبی و آخری که کمیابه هلفنت هزار و پونصده که از اسمش همون ۱۵۰۰ اسبه.

        موافقم 11
        1. Taha Ayoobi

          ۱۵ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (5654 ديدگاه)

          والا تو سایت خودش که 10 تا موتور کامل داره.
          https://www.dcperformance.com/crate-engine

  4. Taha Ayoobi

    ۱۴ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (5654 ديدگاه)

    اوووف
    عجب چیزیه
    هورس پاور به معنای واقعی

    موافقم 14
    مخالفم 2
  5. amirboss

    ۱۴ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (931 ديدگاه)

    (بد نیست بدانید مگازیلا قبلی تنها ۶۱۵ اسب بخار قدرت داشت.)
    خدایی اگه با همین روال پیش بریم تا سه نسل بعد ما هم خواب این”تنها ۶۱۵اسب بخار” قدرت رو نمیبینن.

    موافقم 10
    مخالفم 1
  6. R@min

    ۱۴ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (2170 ديدگاه)

    بنظر با معرفی آپدیت جدید مگازیلا، شایعات ماستنگ باس رنگ واقعیت بگیره.

    موافقم 13
    مخالفم 1
    1. Taha Ayoobi

      ۱۴ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (5654 ديدگاه)

      🤤

      موافقم 8
      مخالفم 2
    2. JDM سابق

      ۱۴ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (897 ديدگاه)

      اینا کریت انجینن حسابشون از انجین های کارخونه جداست، باس ۳۰۲ ۲۰۱۲ هم همون 5 لیتری کایوت کارخونه مشابه نسخه GT روش بود

      موافقم 2
      مخالفم 1
      1. R@min

        ۱۴ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (2170 ديدگاه)

        درسته ولی ماستنگ باس هم پتنتش امسال ثبت شده، هم با نبود رقیب ارائه یه مدل اولد اسکول خیلی محتمله از طرفی محبوبیت بالای سری گودزیلا بین جامعه هات راد تو چند سال اخیر چراغ سبزی برای یه ماستنگ کلاسیک هست.

    3. یانکی من هم فرزند کسی هستم

      ۱۴ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (439 ديدگاه)

      چه شود که انجین وی ۸ پوشراد تو سینه موستانگ بتپه

      موافقم 5
      مخالفم 2
    4. BlackWing

      ۱۴ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (1423 ديدگاه)

      فکر نکنم با یه موتور Crate و حجم ۷.۳ لیتر بیان یه ماشین جدید معرفی کنن !
      باس اتاق S197 با ردلاین ۷۸۰۰ RPM جذابیت خیلی بیشتری داشت تا این موتور

      اگه باس با ۱۰۰۰ اسب معرفی شه فورد باید یه GT500 با قدرت ۱۲۰۰ اسب معرفی کنه

      موافقم 9
      مخالفم 2
      1. R@min

        ۱۴ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (2170 ديدگاه)

        قرار نیست حتما هزار اسب باشه و شلبی هم ماشین پیست نه یه محصول قدرت محور.

        موافقم 3
        مخالفم 1
  7. JDM سابق

    ۱۴ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (897 ديدگاه)

    هرچیزی که فورد تولید کنه روش پسوند زیلا بخوره معرکه است حالا چه گودزیلا چه مگازیلا

    موافقم 7
    مخالفم 1
  8. saeedfarshchian

    ۱۴ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (213 ديدگاه)

    سوپرشارژر از خیلی موتورت حجیم تره☠️

  9. GENERAL CORVETTE

    ۱۵ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (107 ديدگاه)

    نسل جدید فورد GT
    مدل های پرفورمنس فورد F150 RAPTOR و
    برانکو رپتور
    شایدم فورد F250 RAPTOR
    ماستانگ های قدرتمند تر

  10. ALI.S

    ۱۵ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (274 ديدگاه)

    به معنای واقعی طراحی برای یک ماسل کار

  11. حسین دهمرد

    ۱۵ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (2750 ديدگاه)

    عجیبه موتور کامل با اینهمه دنگ و فنگ ۲۳ هزار تا بعد یه سوپرشارژر خالی قیمتش ۱۰ هزارتاست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا