فورد با معرفی تکنولوژی کاهش سروصدا در موندئو ویگنل میخواهد که نگاه به این خودرو، نگاه به یک خودروی پریمیوم باشد.
موندئو سری ۵ یک خودروی مجهز و متوازن بود بااینحال این خودروی دیفرانسیل جلو و سایز متوسط فورد نمیتوانست ارزشهای خود را در کلاس رقابتی سدان کامپکت (که با خودروهای آئودی، ب ام و، مرسدس بنز و جگوار اشغال شده) به اثبات برساند. بااینحال این خودروساز آمریکای تلاش کرده است که با تریم ویگنل یعنی تریم سطح بالای این خودرو همهچیز را از نو بنویسد. همین امر باعث شد که مجموعهای از تغییرات در طراحی بیرونی و داخلی خودرو ایجاد شود. ویگنل با ترکیب قویترین پیشرانهی این سری و تکنولوژی کاهش سروصدا ظرافت و پالودگی خود را به رخ رقیبان میکشد. مهندسان سونی هم در این میان با تنظیم سیستم صوتی ویگنل با ۱۲ اسپیکر باکیفیت و یک آمپلیفایر DSP تجربه آکوستیکی فوقالعادهای را در درون خودرو برای سرنشینان به وجود آوردهاند.
سیستم کنترل سروصدای فعال این خودرو درست مثل سیستم کاهش سروصدای هدفونهاست. این سیستم که مکانیسم آن کمی پیچیدهتر است با استفاده از سه میکروفن درون کابین سروصداهای نامطلوب موتور و سیستم انتقال قدرت را تشخیص میدهد و این صداها را با امواج صوتی مخالفی خنثی میکند. این امواج صوتی مخالف که از سیستم صوتی پخش میشوند بر روی سرنشینان تأثیر نامطلوبی ندارند. البته این سیستم تنها قسمتی از اکوسیستم کامل فورد برای کاهش سروصدا، لرزش و زمختی است.
یکی دیگر از پکیجهای بهینه بکار برده شده در این خودرو شیشههای آکوستیک است. این شیشهها عایق صوتی باکیفیتی هستند و صدا را از شیشههای جلو و کناری عبور نمیدهند. فورد همچنین اعلام کرده است که قسمت زیرین ماشین هم عایق صوتی است و رینگها و درب عقب هم بر اساس کاهش سروصدا ساخته شدهاند. موندئو ویگنل یکی از اولین خودروهای اروپایی فورد است که از تیم خودرویی هارمونی بهرهمند شده است. این تیم مسئولیت آزمون تمام سروصداهای کابین، سیستم روشنایی کابین و احساس تسلط بر خودرو از صدای تیکتیک چراغراهنما تا صدای گرمکن شیشهی عقب را به عهده گرفته است. با این ویژگیها به نظر شما اگر موندئو ویگنل یک خودروی پریمیوم نباشد چه خودروی دیگری میتواند پریمیوم باشد؟
بهزودی این تکنولوژی جدید کاهش سروصدا بر روی خودروهای دیگر کمپانی فورد هم نصب میشود و اولین خودروی این لیست هم فورد اِج ۲۰۱۶ است.
KING 918
۲۷ آبان ۱۳۹۴پرفکت و دیگر هیچ …………………….
محمدرضا معتمدی
۲۷ آبان ۱۳۹۴عالیییییییییییییه
مهدی
۲۷ آبان ۱۳۹۴من چندین مدل هدفون نویز کنسلینگ سونی استفادت کردم و با تجربه ی خودم میتونم بگم باید به سونی تو این زمینه اعتماد کرد (هرچند این بخشی از این پروژه بوده).
این اتاقی هم که آزمایش در اون انجام شده یکی از پیشرفته ترین شبیه سازهای خلا صداست.
من صدای موتور و اگزوز رو خیلی دوست دارم اما قکر کنم در خیلی از ماشینها داره به سمت صدای مصنوعی حرکت می کنه.
یک شرایط نسبی بین یک کابین آرام و بدون صدا با نوع خودرو وجود داره. به نظرم فقط کابین لوکس باید در این حد آرامش بخش باشه چون یک راننده ی شخصی مسول رانندگی ست و سرنشین در آرامشه، اما برای کسی که راننده ی خود این ماشین هست، خود این مسئله میتونه دردسرساز باشه، پر بیراه هم نیست که دستیارهای دیجیتالی و سیستم های امنیتی باید در این نوع ماشین ها در اولویت باشند.
انشالله در سال 2080 شاهد این نوآوری در محضولات وطنی پراید و سمند باشیم ؛)
احمد باقری
۲۷ آبان ۱۳۹۴خیلی خوبه.
ali ayat
۲۷ آبان ۱۳۹۴یعنی این ماشین از بنز اس یا لکسوس ال اس کمتر صدا توش میاد؟؟! عجببب