فورد

تکنولوژی کاهش سروصدا در فورد موندئو

فورد با معرفی تکنولوژی کاهش سروصدا در موندئو ویگنل می‌خواهد که نگاه به این خودرو، نگاه به یک خودروی پریمیوم باشد.

Ford Mondeo Vignale
Ford Mondeo Vignale
موندئو سری ۵ یک خودروی مجهز و متوازن بود بااین‌حال این خودروی دیفرانسیل جلو و سایز متوسط فورد نمی‌توانست ارزش‌های خود را در کلاس رقابتی سدان کامپکت (که با خودروهای آئودی، ب ام و، مرسدس بنز و جگوار اشغال شده) به اثبات برساند. بااین‌حال این خودروساز آمریکای تلاش کرده است که با تریم ویگنل یعنی تریم سطح بالای این خودرو همه‌چیز را از نو بنویسد.
Ford Mondeo Vignale
Ford Mondeo Vignale
همین امر باعث شد که مجموعه‌ای از تغییرات در طراحی بیرونی و داخلی خودرو ایجاد شود. ویگنل با ترکیب قوی‌ترین پیشرانه‌ی این سری و تکنولوژی کاهش سروصدا ظرافت و پالودگی خود را به رخ رقیبان می‌کشد. مهندسان سونی هم در این میان با تنظیم سیستم صوتی ویگنل با ۱۲ اسپیکر باکیفیت و یک آمپلی‌فایر DSP تجربه آکوستیکی فوق‌العاده‌ای را در درون خودرو برای سرنشینان به وجود آورده‌اند.

Ford Mondeo Vignale
سیستم کنترل سروصدای فعال این خودرو درست مثل سیستم کاهش سروصدای هدفون‌هاست. این سیستم که مکانیسم آن کمی پیچیده‌تر است با استفاده از سه میکروفن درون کابین سروصداهای نامطلوب موتور و سیستم انتقال قدرت را تشخیص می‌دهد و این صداها را با امواج صوتی مخالفی خنثی می‌کند. این امواج صوتی مخالف که از سیستم صوتی پخش می‌شوند بر روی سرنشینان تأثیر نامطلوبی ندارند. البته این سیستم تنها قسمتی از اکوسیستم کامل فورد برای کاهش سروصدا، لرزش و زمختی است.

Ford Mondeo Vignale

Ford Mondeo Vignale

Ford Mondeo Vignale
یکی دیگر از پکیج‌های بهینه بکار برده شده در این خودرو شیشه‌های آکوستیک است. این شیشه‌ها عایق صوتی باکیفیتی هستند و صدا را از شیشه‌های جلو و کناری عبور نمی‌دهند. فورد همچنین اعلام کرده است که قسمت زیرین ماشین هم عایق صوتی است و رینگ‌ها و درب عقب هم بر اساس کاهش سروصدا ساخته شده‌اند. موندئو ویگنل یکی از اولین خودروهای اروپایی فورد است که از تیم خودرویی هارمونی بهره‌مند شده است. این تیم مسئولیت آزمون تمام سروصداهای کابین، سیستم روشنایی کابین و احساس تسلط بر خودرو از صدای تیک‌تیک چراغ‌راهنما تا صدای گرم‌کن شیشه‌ی عقب را به عهده گرفته است. با این ویژگی‌ها به نظر شما اگر موندئو ویگنل یک خودروی پریمیوم نباشد چه خودروی دیگری می‌تواند پریمیوم باشد؟

Ford Mondeo Vignale
به‌زودی این تکنولوژی جدید کاهش سروصدا بر روی خودروهای دیگر کمپانی فورد هم نصب می‌شود و اولین خودروی این لیست هم فورد اِج ۲۰۱۶ است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مهدی نیک سیرت

دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی شیمی، نویسنده و مترجم اخبار و مطالب دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. KING 918

    ۲۷ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    پرفکت و دیگر هیچ …………………….

    1. محمدرضا معتمدی

      ۲۷ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (11 ديدگاه)

      عالیییییییییییییه

  2. مهدی

    ۲۷ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (195 ديدگاه)

    من چندین مدل هدفون نویز کنسلینگ سونی استفادت کردم و با تجربه ی خودم میتونم بگم باید به سونی تو این زمینه اعتماد کرد (هرچند این بخشی از این پروژه بوده).

    این اتاقی هم که آزمایش در اون انجام شده یکی از پیشرفته ترین شبیه سازهای خلا صداست.

    من صدای موتور و اگزوز رو خیلی دوست دارم اما قکر کنم در خیلی از ماشینها داره به سمت صدای مصنوعی حرکت می کنه.
    یک شرایط نسبی بین یک کابین آرام و بدون صدا با نوع خودرو وجود داره. به نظرم فقط کابین لوکس باید در این حد آرامش بخش باشه چون یک راننده ی شخصی مسول رانندگی ست و سرنشین در آرامشه، اما برای کسی که راننده ی خود این ماشین هست، خود این مسئله میتونه دردسرساز باشه، پر بیراه هم نیست که دستیارهای دیجیتالی و سیستم های امنیتی باید در این نوع ماشین ها در اولویت باشند.
    انشالله در سال 2080 شاهد این نوآوری در محضولات وطنی پراید و سمند باشیم ؛)

  3. احمد باقری

    ۲۷ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    خیلی خوبه.

  4. ali ayat

    ۲۷ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (716 ديدگاه)

    یعنی این ماشین از بنز اس یا لکسوس ال اس کمتر صدا توش میاد؟؟! عجببب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا