فورد

فورد به دنبال ساخت هایپرکار برای رقابت با فراری و تکرار لمان 1966 است

فورد به دنبال بازگشت به مسابقات استقامت و ساخت جانشین برای GT40 افسانه‌ای به‌منظور رقابت دوباره با فراری در لمان است.

فورد قصد ساخت یک هایپرکار هیبریدی در کلاس برتر مسابقات استقامتی جهان را دارد تا برای اولین بار از سال ۱۹۶۹، با فراری بر سر پیروزی در لمان رقابت کند. پس از پایان دوران GT40، فورد در رده‌های بالای مسابقات اتومبیلرانی حضور نداشته است اما اخیراً این شرکت تمرکز خود را بر موتوراسپرت به‌طور قابل‌توجهی افزایش داده است. فورد پرفورمنس درحالی‌که هم‌اکنون در کلاس GT3 مسابقات قهرمانی استقامتی جهان، رالی داکار، رالی WRC، نسکار، مسابقات سوپراسپرت‌های استرالیا و پایکس پیک حضور دارد، می‌خواهد با بازگشت به فرمول یک با ردبول در سال ۲۰۱۶ حضور خود را در مسابقات گسترده‌تر کند. بااین‌حال، فورد برخلاف شرکت‌هایی مثل تویوتا، فراری، کادیلاک، پژو، لامبورگینی و…، هم‌اکنون در کلاس LMH و LMDh مسابقات لمان حضور ندارد.

مدیر جهانی بخش موتوراسپرت فورد «مارک راشبروک» دراین‌باره گفته است:

فورد به‌طور مداوم در حال مطالعه یا بررسی است برای اینکه ببینیم در کجا می‌توانیم مسابقه دهیم

وی از افزایش رقابت‌پذیری مسابقات استقامتی به‌علاوهٔ تصمیم فیا برای صدور اجازهٔ رقابت خودروهای کلاس LMH و LMDh باهم به‌عنوان مشوق‌هایی یاد کرده که جرقهٔ بازگشت فورد به بالاترین سطح مسابقات استقامتی را زده است. بااین‌حال، راشبروک در مورد زمان بازگشت فورد به کلاس‌های برتر لمان برای رقابت با فراری صحبتی نکرده و صرفاً گفته است:

ما امسال با آن‌ها در لمان مسابقه دادیم و دوباره مسابقه خواهیم داد

وی به رقابت موستانگ با فراری ۲۹۶ در کلاس GT3 اشاره داشته اما از صحبت در مورد برنامه‌های فورد برای پیروزی در کلاس‌های بالاتر خودداری کرده است.

مدیرعامل فورد «جیم فارلی» که یک رانندهٔ مسابقهٔ حرفه‌ای است و روی اتومبیلرانی تعصب دارد، بشدت از تلاش‌های مسابقه‌ای فورد حمایت می‌کند. البته فارلی قبلاً گفته بود که فورد خودش اقدام به ادارهٔ تیم‌های مسابقه‌ای نمی‌کند و بنابراین، این شرکت مثل دیگر فعالیت‌های موتوراسپرت خود، هر برنامه‌ای که برای لمان داشته باشد احتمالاً توسط یک شرکت تخصصی موتوراسپرت اجرا خواهد شد. راشبروک نیز در این رابطه گفته است:

هرجایی که مسابقه دهیم، صاحب تیمی نخواهیم بود

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶۲ دیدگاه‌ها

  1. corvette

    ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (370 ديدگاه)

    کافیه که بخوان و lmh رو بپذیرن

    موافقم 9
    مخالفم 15
    1. corvette

      ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (370 ديدگاه)

      این پیامم چرا انقد دیس لایک خورد
      حرف بدی که نزدم

      موافقم 10
      مخالفم 7
      1. (Ali(chevynova

        ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (7387 ديدگاه)

        ماشالاه فورد
        ماشالاه تکرار تاریخ
        بازم فورد میخواد ثابت کنه میتونه در کنار وانت یه سوپراسپرتی بسازه که فراری مدعی رو شکست بده ، فراری که تخصصش ساخت سوپر اسپرته ولی در مصاف با فورد دوباره شکست خواهد خورد
        ماشالاه اصالت فورد
        ماشالاه فورد جی تی ۴۰ با موتور ۴۲۷
        ماشالاه اسطوره ابدی لمانز ۶۶تا۶۹

        موافقم 11
        مخالفم 14
        1. hoseinsadeghi

          ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2 ديدگاه)

          به عنوان فردی که بالای ۴ سال هست که پدال جز سایت های دیلی چکم قرار داره، در کنار زومیت، مک رامرز، تک رادار و … در حال حاضر فقط اکانت کاربری ساختم که بگم دوست عزیز این فرایندی که دست گرفتید به شدت مضحک! فارغ از هر سلیقه ای به شدت لول سایت و کاربراشون پایین اوردید 🙏🏼 لطفا توی رفتارتون تجدید نظر کنید، حداقل بخش کامنتارو بزارید واسمون بمونه :) البته که دیگه هیچی مثل قبل نیست، اول زومیت پر شد از ترول و کاربران ارزشمندش از دست داد، حالا هم ظاهرا این ویروس به پدال رسیده
          ماشالا ترول!

          موافقم 14
          مخالفم 5
        2. Amir Enzo

          ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (59 ديدگاه)

          به گرد فراری نخواهند رسید

          موافقم 6
          مخالفم 14
        3. SMS

          ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (581 ديدگاه)

          آخجون می خواد دوباره اون قضیه ی فورد در برابر فراری تکرار شه

          موافقم 12
          مخالفم 2
        4. 👊

          ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (27 ديدگاه)

          فراری : تا آخرش میمونی دیگه ؟
          فورد : تا خط پایان میمونم و نمیزارم تو قهرمان بشی

          موافقم 8
          مخالفم 4
    2. مازیار

      ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (3301 ديدگاه)

      فکر می‌کنم اون عبارت “کافیه که بخوان” باعثش شد
      با این نگرش که فقط خواستن کافی نیست
      البته این فقط نظر منه

      موافقم 10
      مخالفم 2
      1. سوشیانت

        ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (3527 ديدگاه)

        نه مازیار دلیلش اینه که به چند نفر از موفقیت فورد در این چند سال اخیر فشار اومده

        موافقم 5
        مخالفم 5
    3. R@min

      ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2061 ديدگاه)

      نگرانن مصرف سوختش زیاد باشه درختا آسیب ببینن یا ۶۰۰ کیلو دانفورس براش کم باشه یهو تو سرعت پرواز کنه !

      موافقم 6
      مخالفم 7
  2. car lover

    ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1435 ديدگاه)

    به به

    موافقم 6
    مخالفم 4
  3. A

    ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (70 ديدگاه)

    خیلیییی هزینه بره..
    فکر کنم فورد بر اثر فروش کوپه هاش پولدار شده..

    موافقم 7
    مخالفم 3
  4. Navid A J

    ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (3792 ديدگاه)

     اگر فیلم Ford vs Ferrari رو ندیدین؛ ببینین.

    موافقم 9
    مخالفم 6
  5. BlackWing

    ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1305 ديدگاه)

    عجب خبر خوبی بود
    میتونه پایه گذار اراده فورد تو ساخت نسل بعدی فورد GT هم بشه

    تا وقتی جیم فارلی مدیر عامل فورد باشه باید از این خبرها بشنویم

    موافقم 14
    مخالفم 5
  6. 👊

    ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (27 ديدگاه)

    زنده باد اسب رقصان مارانلو
    افتخار کمپانی فورد اینه که تونست یه رقیب برای فراری بتراشه و ۵ بار قهرمانی متوالی ایتالیاییا در لمان رو متوقف کنه
    از سال ۱۹۶۰ تا ۱۹۶۵ خودروهای مختلف فراری مقام اول رو بدست میاوردند . حتی تیم North America با خودروی فراری قهرمان لمان شد !
    همین که فورد بعد سالها تونست در حد یک رقیب ظاهر بشه و اسمش کنار فراری بیاد ، برای فورد نقطه عطفه و در کل عمرش ازش با افتخار یاد میکنه
    حالا خودت ببین جایگاه فراری کجاست
    الانم که ظاهرا باز تاریخ میخواد تکرار بشه اما اینبار فورد تیم داری نمیکنه ‌. فراری بعد از بازگشت به لمان ، دو سال اخیر بصورت متوالی قهرمان بوده و امیدوارم قهرمانیش تا سالها پایدار بمونه 🐎🇮🇹

    موافقم 11
    مخالفم 4
    1. (Ali(chevynova

      ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (7387 ديدگاه)

      افتخار فراری هم اون بود که در لمان از فورد شکست بخوره و تا سالها به لمانز برنگرده
      یادمون نره در فیلم فورد علیه فراری ، انزو فراری به احترام پیروزی فورد کلاه از سر برداشت و ادای احترام به کن مایلز کرد

      موافقم 6
      مخالفم 13
      1. دانیال_Surrey،England

        ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (2855 ديدگاه)

        فورد فراری رو شکست نداد کن مایلز براشون اینکار رو کرد.
        اواخر اون فیلم هم که هی مثال میزنی دیدیم که فورد چطوری قدر دانی کرد از این مرد اصیل!
        فورد الانم میخواد فراری رو شکست بده باید بیوفته دنبال یه مهندس انگلیسی کارو براشون دراره.

        موافقم 11
        مخالفم 10
        1. 👊

          ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (27 ديدگاه)

          فورد نتونست فراری رو بخره و برای این که آبروداری کنه اومد GT40 رو ساخت . به غیر از کن مایلز باید اسامی دیگه رو هم برد مثل کارول شلبی، بروس مک‌لارن، ماریو آندرتی و…
          فورد برای شکست فراری به تنهایی زورش نمیرسید . بخاطر همین از یه لشکر کمک گرفت …
          همین فورد جی‌تی نسل سوم که تولیدش دو سه سال پیش تموم شد هم حاصل زحمت مولتی‌متیک بود . فورد هنوزم به تنهایی توان ساخت یه رقیب رو نداره

          موافقم 10
          مخالفم 5
        2. mehran911

          ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2118 ديدگاه)

          درود بر دانیال عزیز
          (((فورد فراری رو شکست نداد کن مایلز براشون اینکار رو کرد.)))
          نه واقعا
          موضوع خیلی جالبتر و طولانی‌تر از اینهاست البته یکی دو باری خیلی وقت پیش گفتم
          فیلم رو نباید خیلی جدی گرفت
          خیلی کوتاه بخوام بگم مسئله به لولا MK6 انگلیسی بر می‌گرده (‌ سرچ کنید و ظاهر و ساختار کمبکش رو با فورد GT مقایسه کنید)‌ MK6 حقیقتا ماشین ساختار شکن با شاسی فوق‌العاده بود
          اومدن با اریک برادلی ( موسس لولا )‌ قرار داد بستن یکسال روی پروژه فورد کار کنن که بیش از دو سال طول کشید
          خلاصه در شروع مدیریت پروژه رو دادن به جان ویر سر مهندس آستون، دو سالی پروژه تو انگلستان طول کشید و بعد تیم به کارول شلبی و مایلز ( مهندس انگلیسی ) تغییر کرد و در نهایت منتقل شد به آمریکا…
          .
          نکته خیلی جالب اینه که اریک برادلی ( موسس لولا ) بعد از اتمام پروژه فورد کار رو روی خودش که مدل T70 که پایه‌اش همون MK6 بود شروع کرد و اومد به خود فورد GT در ۲۴ ساعته دیتونا غلبه کرد… این نشون میده ساختار MK6 چقدر خوب بوده
          .
          فورد GT یکم بیشتر از اون چیزی که میگن پروژه آماده‌ای برای فورد بوده… و شاید شلبی کبرا یا AC کبرا
          .
          (((‌ چون مدتها پیش دنبال این مطالب بودم در جزئیات اعداد و ارقام “شاید” اشتباه وجود داشته باشه اگه دیدید اصلاح کنید)))

          موافقم 14
          مخالفم 1
        3. دانیال_Surrey،England

          ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2855 ديدگاه)

          دمت گرم مهران جان داستان جالبی بود که واقعیتش اصلا اطلاعی نداشتم.

          موافقم 8
          مخالفم 4
        4. JDM سابق

          ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (728 ديدگاه)

          هیچکس به اندازه فیل رمینگتون به فورد کمک نکرد
          خواهشاً هر بردی رو به نفع کشور مورد علاقتون مصادره نکنید.

          فوردی که کارول شلبی روش کار کرده بود مارک دو بود و به رانندگی کن مایلز سال ۶۶ برنده شد
          GT40 فوق‌العاده سریع بود طوری که سره پیچ ها دیسک داغ می‌کرد لنت ها به شدت خورده میشدن
          کن مایلز این موضوع رو به رمینگتون اطلاع داد
          فیل رمینگتون سیستم ترمز ماژولار رو اختراع کرد موقعی تو پیت ایست میکردن دیسک و لنت و فول چرخ به صورت متصل بهم در کمترین زمان ممکن رو ماشین نصب میشد
          حتی فراری صداش در اومد ولی فورد کاملاً متکی به قوانین مسابقه عمل کرده،

          سال ۶۷ فورد مدلMK4 جی تی رو تست میکنه
          فیل رمینگتون مدل mk4 رو کاملا از mk2 جدا میسازه شاسی رو از مدل پروتوتایپ جی فورد میگیرن، تمام بدنه و شاسی تو آمریکا بازطراحی میشه این ماشین کاملاً تمام آمریکایی بوده تمام قطعات و مهندسی تو آمریکا انجام شده تمام قطعاتش تو فروشگاه های فورد پرفورمنس سراسر آمریکا موجود بود
          نوبت به سبرینگ میرسه فراری از شرکت کردن تو سبرینگ منصرف میشه
          حالا عملاً رقابت بین mk4 و mk2 کارول شلبیه
          mk4 تو هر دور بین ۷ تا ۱۰ ثانیه مدل Mk2 رو مغلوب که نه، نابود میکنه!
          حالا همه چی آماده است که لمانز شرکت کنن
          سال ۶۷ فورد تصمیم میگیره با تیم از رانندگان آمریکایی به لمانز پا بذاره، مسابقه شروع میشه دن گورنی بروس مک لارن و فویت پشت فرمون Mk4 هستن
          فراری هم با مدل اصلاح شده p4 که نسبت به P3 سال پیش ارتقاء یافته است

          انقد فورد جی تی تو اون مسابقه سریع بود که وقتی به سرعت ۳۵۰ می‌رسید شیشه ترک میخورد
          سریع با یه پرواز فرست کلس از دیترویت ۱۲ تا شیشه میفرستن به محل مسابقه
          جی تی خیلی‌ سریع و چموش بوده طوری بروس مک لارن و فویت از مسیر منحرف میشن
          فقط دن گورنی میمونه و نزدیک ترین فراری بهش
          هر دوتا منحرف میشن ولی جی تی انقدری که تو جریان مسابقه جلو بوده به رانندگی دن گورنی آمریکایی اول میشه و چندین سال با همون ماشین عنوان اول رو کسب میکنن

          فورد واسه پیروزی تقریباً دست به دامن هر کشوری شد از انگلیس بگیر تا ایتالیا و آلمان
          اما تهش از خاک ایالات متحده خودشون رو به پیروزی رسوندن

          موافقم 5
          مخالفم 7
        5. مازیار

          ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3301 ديدگاه)

          JDM
          من راجع به لولا کنجکاو شدم و جستجو کردم

          ((فورد برای شکست فراری در پیست سرت در غرب فرانسه به یک خودروی خاص نیاز داشت. در اواسط دهه ۶۰ میلادی، به نظر می‌رسید که چنین خودرویی باید موتور-عقب باشد، آیرودینامیک عالی داشته باشد و بتواند به مدت ۲۴ ساعت بدون وقفه در حال حرکت باشد.

          فورد چنین خودرویی را در اختیار نداشت، اما اریک برودلی انگلیسی داشت. برودلی یکی از بنیانگذاران لولا کارز در انگلستان بود و همراه با جان فریلینگ یک خودروی مسابقه‌ای موتور-عقب با آیرودینامیک عالی و استقامت بالا طراحی کرده بود. این خودرو که لولا Mk6 نام داشت از یک موتور V8 فورد بهره می‌برد.

          پروژه ساخت فوردGT40 به سرعت آغاز شد، اریک برودلی قبول کرد تا با آمریکایی‌ها در این پروژه همکاری کند و دو نمونه از لولا Mk6 را به آن‌ها فروخت. جان وایر مدیر تیم سابق استون مارتین نیز به این پروژه پیوست. سپس فورد روی لون مهندس آمریکایی که تجربه کار با این پیکربندی موتور داشت را برای کمک به این تیم به انگلستان فرستاد.

          این سه مرد و تیم آن‌ها طراحی شاسی و بدنه فوردGT40 را انجام دادند و یک سال بعد آن را در انگلستان و سپس در نیویورک به نمایش گذاشتند. سال ۱۹۶۴ سال خوبی برای فوردGT40 نبود، در نتیجه جان وایر از تیم کنار گذاشته شد و کارول شلبی جای او را گرفت.))

          و گذشته از اینها
          وقتی کسی در موردی حرف میزنه که اطلاعی ازش نداری، از لحن و نحوه حرف زدنش تا حد زیادی میشه فهمید درست میگه یا نه

          موافقم 7
          مخالفم 1
        6. سوشیانت

          ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3527 ديدگاه)

          مولتی ماتیک فقط مسئولیت مونتاژ جی تی رو برعهده داشت یکم تحقیق کنید بعد کامنت بدید

        7. JDM سابق

          ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (728 ديدگاه)

          مازیار

          با کوچکترین سرچ تو ویکیپدیا هم میشه فهمید که شاسی این ماشین متعلق به لولا هست، تازه شما فکر میکنید فقط شاسیش انگلیسیه

          ولی دست ایتالیا و آلمان هم در کار است!

          موقعی که جان وایر جلوی فراری رسوایی ببار اورد، ماشین دست گروه شلبی افتاد جریان ازین قرار بود
          شلبی اویل بزور میخواست ماشین بسازه که خودشو ثابت کنه ولی دستش بسته بود بزور وارد دفتر فورد شد گفت به ما موتور و شاسی بدید سوپر ماشین بهتون تحویل میدیم، لی یاکوکا انداختش بیرون گفت به این چندتا موتور بدید بره پی کارش
          شلبی با چندتا موتور ۲۸۹ و گرفتن چندتا شاسی از فورد شعبه انگلیس گرفتن، اون زمان کوروت بلای جون موتور اسپورت بین آمریکاییا هر جا مسابقه بود کوروت اول میشد فورد بشدت ازین موضوع ناراحت بود، شلبی با موتور و شاسی هایی که از فورد گرفت سال 64 رفت به Riverside رفت کوروت و زد زمین!!! البته کوروت هم یجا ننشست و زورا دست بکار شد که اینم جریان مفصلی داره وقتش بشه توضیح میدم.
          مسابقه بعدی لمان هم جلوی فراری ۲۵۰GTO تو کلاس GT تونست مقام بیاره فکرشو بکن یه عده جوون از کالیفورنیا کمپانی‌های بزرگ رو دارن به چالش میکشن!!!
          همون موقع فورد دوزاریش میوفته که اگه بخواد از پس فراری بربیاد باید برسه سراغ شلبی، خلاصه جان وایر می‌ره کنار و نوبت به تیم شلبی میرسه،
          حالا ماشینی که جان وایر همه کارش بود در اختیار دستان توانمند فیل رمینگتون میوفته، کن مایلز تستش میکنه، میگه ماشین خوبی و خیلی سریعیه ولی هندلینگش ضعیفه
          فیل رمینگتون سیستم تعلیق رو تنظیم و توسعه میده هربار که تستش میکنن قوی تر میشه
          خلاصه هندلینگ ماشین بسیار پیشرفت میکنه اما مشکل ترمز داره، ترمز پاشنه آشیل بود
          تو مسیر صاف به راحتی فراری جا میموند ولی سره پیچ به معنای واقعی به ترمز ها فشار میورد همون‌جوری که بالا توضیح دادم فیل رمینگتون سیستم ترمز ماژولار رو ابداع و پیاده کرد،
          این همش مال سال ۶۵ و ۶۶ بود
          سال ۶۵ سره یه اشتباه احمقانه فورد به پیروزی نرسید اما سال۶۶ به پیروزی رسید
          سال ۶۶ فورد جی تی MK2 رو کار بود
          این ماشین حتی به جز شاسی انگلیسی گیربکس ایتالیایی و آلمانی داشت
          گیربکس ZF 5DS-25 5D گیربکس دنده زد
          ولی گیربکس خوده فورد که کلا دنده ها و شفت هاشو کمپانی colotti ایتالیا بود صرفاً فورد پوسته اش رو میساخت!!!

          تا اینجا فراری مدلP3 رو ساخته بود
          سال ۶۷ قضیه متفاوت بود
          فراری با مدل توسعه یافته p4 وارد میدان شد
          حالا شلبی باید مدل جدیدتری اراىه میکرد که توان مقابله با p4 داشته باشه
          فیل رمینگتون دست به توسعه مدل
          مدل MK4 زدن که کلاً شاسیش از مدل J فورد گرفته بود تو تونل باد تست شد و بر اساس اون شماره بندی شده بود
          مثلاً ford gt j4 chassis
          یا ford gt j9 chassis

          این مدل با اختلاف بهتر از mk2 ظاهر شد
          گوردن چنس رییس ارشد شلبی آمریکا میگه این ماشین همه چیزش آمریکایی بود
          و واقعا هم بود، موتور فورد بود شاسی هم سری J فورد گیربکس هم دادن Kar Kraft آمریکا براشون بسازه، سال ۶۷ هم کن مایلز جونشو از دست داده بود باب باندورانت و دنی گورنی هم راننده هاش بودن دو سال بعد هم تا حده زیادی چهره ماشین رو به نسل اول تغییر دادن، چراغ ها و جلو پنجره تغییر پیدا کرد و فرم فست بک سابق هم برگشت،
          موز نولد میگه هر قطعه ای که از این ماشین میخواستی میتونستی تو فروشگاه های فورد پرفورمنس پیدا کنی

          به جرأت می‌تونم بگم هیچ کشور و هیچ شخصی به اندازه فیل رمینگتون به این پروژه کمک نکرد اما اسمی ازش نی تو فیلم ford vs Ferrari هم نقشش خیلی محدوده

          ۶۰ الی۷۰ درصد موفقیت فورد سره فیل رمینگتون می‌چرخید خوده گروه شلبی پرفورمنس ازش به عنوان نابغه یاد میکنن
          بهترین مکانیکی که در اون دوران بود.

          از سال ۶۷ به بعد تمام پروژه فورد GT داخلی بود و اینو مدیون فیل رمینگتون بودن

          خیلی طولانیه بخوام کامل این جریان و توضیح بدم، تازه کوروت هم این وسط یه ماجرایی براش اتفاق افتاد که خیلی جالبه،

          (وقتی کسی در موردی حرف میزنه که اطلاعی ازش نداری، از لحن و نحوه حرف زدنش تا حد زیادی میشه فهمید درست
          میگه یا نه)
          من همیشه بی حاشیه کامنت گذاشتم سعی کردم بی طرف باشم و از بقیه یاد بگیرم اگر فکر میکنید اطلاعات ندارم، باشه مشکلی نیست نظر شما هم محترمه 🙏

        8. مازیار

          ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3301 ديدگاه)

          امان از تحقیق نکنندگان
          چرا تحقیق نمی‌کنید آخه؟
          از سوشی بیاموزید که همش در حال تحقیقه
          فقط گاهی هرچی توی سر لینک میزنه ارسال نمیشه

          موافقم 4
          مخالفم 1
        9. مازیار

          ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3301 ديدگاه)

          JDM
          ممنون از اطلاع رسانی شما
          و راجع به پاراگراف آخرتون هم متاسفانه دچار سوءتفاهم شدید
          منظور من به مهران بود که از لحن بیانش مشخصه میدونه چی میگه
          اگه خوب نرسوندم عذر میخوام

        10. JDM سابق

          ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (728 ديدگاه)

          مازیار
          سپاس فراوان
          بزرگوارید🙏

        11. سوشیانت

          ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3527 ديدگاه)

          مازیار ۳۰۰۰ تا کامنت داده اون وقت نمیدونه که اینجا مثل تلگرام نیست که کامنت درجا ارسال بشه و زمان میبره تا تایید بشه و ممکنه بعضی وقت ها پدال یه بخشی از کامنتت رو حذف کنه!!! اشکال نداره اینم به آپشن هات اضافه شد
          https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://www.motortrend.com/news/interview-with-the-designers-behind-the-2016-ford-gt/&ved=2ahUKEwjAssqRq9mHAxV25ckDHdP_M0AQFnoECB0QAQ&usg=AOvVaw2hm0ImFTUVQdUhhjGwQcMw
          اینم لینک طراحان فورد حالا ارتباطش با مولتی ماتیک چیه رو فقط اروپایی فن ها میدونن

        12. مازیار

          ۱۴ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3301 ديدگاه)

          آفرین تحقیق کن. البته منظورم مولتی ماتیک نبود
          حالا که گرم تحقیقی یه تحقیق هم راجع به ct5 انجام بده چون یه مشکلی هست
          شتاب ۹۶ کیلومتر اون ۳/۵ ثبت شده و یه نفر میگه شتاب ۱۰۰ اون ۳/۴ هست. تحقیق کن ببین بین ۹۶ و ۱۰۰ چه اتفاقی می افته؟ آیا از سرعت نور رد میشه؟ آیا بحث کرم چاله هست؟ چی میشه که زمان به عقب برمیگرده؟ نتیجه تحقیقات رو هم منتشر کن که بدرد سفرهای فضایی میخوره

        13. سوشیانت

          ۱۴ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3527 ديدگاه)

          مازیار اگر یکم تحقیق کنی متوجه میشی که در آمریکا سرعت به مایل اعلام میشه نه کیلومتر در واقع منظور بعضی از شرکت های آمریکایی از ۶۰ مایل همون ۱۰۰ کیلومتر بر ساعته ولی چون مردم آمریکا ۱۰۰ کیلومتر براشون عجیبه اینطوری اعلام میکنن اگر هم سرچ کنی یه سری سایت ها هم نوشتن شتاب صفرتاصد ct5 3.4 هست
          https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://gaycarboys.com/322kph-cadillac-ct5v-blackwing-0-100-in-3-4-seconds/gay-car-news/cadillac-news/&ved=2ahUKEwiFg5eNp9uHAxX1SKQEHYgTFaE4ChAWegQIDhAB&usg=AOvVaw0aiUdL8q7cejyvlrBN8Qxj
          اما بعضی از شرکت های آمریکایی شتاب صفرتا شصت مایل واقعی(۹۶) کیلومتر بر ساعت رو اعلام میکنن و در کنارش هم صفرتاصد مثل تسلا
          راستی شما که قبلا میگفتی شتاب کادیلاک ۳.۷ هست؟!😂 باز خوبه یکم پیشرفت کردی

        14. مازیار

          ۱۴ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3301 ديدگاه)

          آهان پس امریکایی ها فرق مایل و کیلومتر رو نمی‌دونن یا اینکه این مسئله فقط برای امریکایی ها پیش میاد بسیارخوب
          حالا یه تحقیقی راجع به اسب‌های بی بخار بکن که چرا اینطورن؟ به نژاد بستگی داره؟ یا تغذیه یا شرایط نگهداری؟
          بعدشم یه تحقیق کن ببین اول مرغ بوده یا تخم مرغ؟
          ببخشید بهت زحمت میدم آخه هیشکی مثل خودت نمیتونه تحقیق کنه

        15. سوشیانت

          ۱۵ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3527 ديدگاه)

          تو سایت شورولت کادیلاک دوج و… برو میبینی سرعت به مایل اعلام شده لینک هم فرستادم اینکه نمیخوای قبول کنی واقعیت رو به من ربطی نداره راجب اسب های بی بخار هم باید این سوال رو از اروپایی فن ها پرسید چون اسب بخار ناخالص و خالص داریم ولی بی بخار کلمه ای هست که اروپایی فن ها هر موقع میبینن ماشین هاشون از آمریکایی ها ضعیف تره میگن

        16. مازیار

          ۱۵ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3301 ديدگاه)

          من راجع به اسب حرف میزنم همون حیوان نجیب. ماشین امریکایی چیه؟!! مرغ چی میشه؟ ای بابا یه تحقیق ازت خواستم ببین کارادا

      2. nikan

        ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (161 ديدگاه)

        انزو فراری اصن توی لمان ۱۹۶۶ حضور نداشته و این سکانس فقط برای جذاب شدن فیلم بوده

        موافقم 12
        مخالفم 3
  7. Ferrari

    ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (195 ديدگاه)

    علی تو زیاد خوشحال نشو چون لگر فورد به بالاترین سطح لمان برگرده
    نمیتونه حریف فراری بشه
    فراری یه انتقامی میگیره که دیگه فورد نیاد لمان

    موافقم 10
    مخالفم 5
  8. مهدی

    ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1739 ديدگاه)

    تو مسابقات مختلف هزاران بار فراری شکست داده و هزاران بار شکست خورده واسم جالبه یه مسابقه چی بوده که فورد ۶۰ ساله خودشو دریده و سالی پنجتا فیلم و ده تا مقاله و بیستا همایش واسش می‌ذاره! فراری پدرخوانده دنیای موتور اسپرت هست اینو نمیشه منکر شد ولی خب مرسدس و ردبول و رنو و مک‌لارن و … که تو فرمول وان که بالاترین ویترین تکنولوژی هست بارها فراری رو شکست دادن و میدن این وسط چی باید بگن؟!

    موافقم 9
    مخالفم 4
    1. 👊

      ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (27 ديدگاه)

      یادمه یکی از مدیران لالیگا گفته بود باشگاه‌های بزرگ به بردن UCL افتخار میکنن باشگاه‌های کوچیک هم ازینکه حالا یه بار رئال و بارسا رو شکست بدن احساس خوشحالی میکنن
      قضیه این فورد هم همینه
      الان فورد یه خودرو داره که بتونه با هایپرکارا و سوپراسپرتای فراری رقابت کنه ؟
      یدونه GT داشت که تولیدش تموم شد و تهش میتونست با ۴۸۸ رقابت کنه . همین که اسم فورد کنار فراری بیاد ، فورد برد خودش رو بدست آورده و براش بسه

      موافقم 10
      مخالفم 3
  9. زیزیگولو

    ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (6036 ديدگاه)

    تکرار تاریخ 👍

    موافقم 6
    مخالفم 5
  10. Scuderia Ferrari

    ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (4062 ديدگاه)

    ۹۵ سال از تاسیس Scuderia Ferrari توسط مرد مسابقه انزو فراری بزرگ می گذره و عناوین و افتخارات بی شماری توسط این برند افسانه ای به دست اومده که خیلی از برندها آرزو دارن بهش برسن ، حالا اینجا یه نفر میاد در کمتر از یک دقیقه و دو خط کامنت همه تاریخچه فراری و افتخاراتشو منکر میشه و یا میبره زیر سوال !!!!
    حاجی ما مشکلی با آمریکایی ها نداشتیم و نداریم ولی شما با اینکه میدونید فراری پرچمدار و اعتبار موتور اسپرته بازم قبول دار نیستین که نیستین

    موافقم 13
    مخالفم 3
    1. BlackWing

      ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1305 ديدگاه)

      بالاترین جایگاه و کلاس موتور اسپرت متعلق به فراریه
      بهترین سوپرکار ساز دنیاست ، هیشکی ( به جز بعضی از دوستان ) اینو انکار نمیکنه

      موافقم 16
      مخالفم 3
      1. ! i M α η δ υ α R

        ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (2348 ديدگاه)

        BlackWing عزیز …

        با اجازه بزرگترهای سایت ، دو سه تا کاربر مشتی مثل خودت و دو سه تا کاربر مثل خودم باید بیایم و وسطش و بگیریم و دو قبیله رو آشتی بدیم …

        شخصا با این که غیر از اروپایی جماعت رو معمولا به حساب نمیارم ، اما هم به پیروزی فورد احترام می گذارم و هم به این کوروت ZR1 جدید ( دیگه وایپر و سالین S7 که بماند ) …

        از سمت ما اروپایی فنا که می دونم کار من به مراتب راحت تره ، اما از سمت شما خدا بهت توان بده …

        کارت یکم ، مشکله …

        بعضی از دوستان آمریکایی فن ممکنه چند وقت سیس روشنفکری و همه جانبه گرایی بگیرن ، اما توی یه پستی بالاخره ، از خود بیخود می شن و به مود دیفالت بر میگردند …

        از سمت خودمون هم می دونم که معمولا ، تا آتیششون نزنن ، گشتاورشون رو می تونن کنترل کنند …

        خلاصه که هیچ چیز بهتر از دوستی نیست …
        حتی اگه حرف مشترکی برای گفتن نداشته باشیم …

        موافقم 10
        مخالفم 1
        1. BlackWing

          ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (1305 ديدگاه)

          ما ارادت داریم نسبت به همه دوستان هم شما و هم بقیه ، قصد اهانت ندارم به هیچ عنوان ، عاشق همه برندهام ، تو نمایندگی ها که میرفتم بیشترین ویدئوها و عکس‌ها رو از محصولات فراری بوگاتی مازراتی لامبورگینی و… میگرفتم.

          ولی امریکایی‌ها رو بخاطر اینکه از بچگی توشون بزرگ شدم و سوار شدم و هنوزم زیر پام هست ، بیشتر از بقیه دوست دارم.

          شما میتونی بیای به پیج بنده سر بزنی و ما بیشتر از این با هم آشنا شیم
          United_horsepowers

          من در خدمتم داداش 🫱🏼‍🫲🏽🫱🏼‍🫲🏽

          موافقم 10
          مخالفم 1
        2. ! i M α η δ υ α R

          ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2348 ديدگاه)

          مخلصم عزیزم …

          حتما داداش …

          پاینده باشی …

          🙏🙏🙏

          موافقم 5
          مخالفم 1
    2. nikan

      ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (161 ديدگاه)

      به عنوان یه آمریکایی باز میگم
      فراری سلطان بی چون و چرای موتور اسپرته و افتخارات هیچ شرکتی توی موتور اسپرت در حد فراری نیست

      موافقم 10
      مخالفم 2
      1. دانیال_Surrey،England

        ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (2855 ديدگاه)

        البته پورشه بالاتره.
        پورشه فقط تو ویترین افتخاراتش قهرمانی تیمی فرمول1 رو نداره که کاش به جای این پروژه عجیب آئودی،پورشه جاش میومد.

        موافقم 4
        مخالفم 6
        1. BlackWing

          ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (1305 ديدگاه)

          یه فیلم با عنوان Ferrari v Porsche هم باید بسازن

          موافقم 7
          مخالفم 1
  11. arvin44

    ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (82 ديدگاه)

    فورد همین یه ماه پیش خبرش اومد که میخواد تولید پیشرانه برای تیم فرمول یک ردبولو فسخ کنه اگه بخواد بیاد لمانز و فراری رو شکست بده باید کم کم هشت سال رو تکنولوژی ماشیناشون کار کنن

    موافقم 6
    مخالفم 3
    1. R@min

      ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2061 ديدگاه)

      کجا خبرش اومد که هیچ کس موضوع به این مهمی ندید ؟؟ نکنه داستان کریستن هورنر دیدی ؟؟ اون برای چهار ماه قبله و تموم شد رفت.

      موضوع دیگه !! کلاس هایپرکار چی داره که یه برند هشت سال پاش وقت تلف کنه ؟؟ کلاس امروزی هایپر کار هیچ چالش مهندسی نداره وقتی لامبورگینی و بیمر اومده توش یا استون با یه موتور ۱۲ سیلندر جواز حضور میگیره !! این رقابت هیچ ارزشی نداره صرفا یه بنگاه تبلیغاتی هست. همون فراری هم تو کلاس هایپر کار کلا دو تا برد داره و اگر فیا ماشین تویوتا ضعیف نمی کرد همون دو تا بردم نمی دید نه فقط فراری بلکه کل شرکت کننده های این کلاس.

      موافقم 4
      مخالفم 11
      1. arvin44

        ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (82 ديدگاه)

        آرمین عزیر تو گوگل سرچ کن خبرش مال ۱۵ اسفنده یه خبر دیگه هم تو اردیبهشت اومده بود

        1. R@min

          ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2061 ديدگاه)

          خب برای اسفنده الان مردادیم !!

          فورد نزدیک ۴۰۰ میلیون دلار برای پاورترین ردبول سرمایه‌گذاری کرده.

          موافقم 2
          مخالفم 3
      2. JaMsHiD_R1988

        ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (2814 ديدگاه)

        دوست عزیز در اینکه تویوتا رو ضعیف کردن تا توی جشن صد سالگی لمانز یه اروپایی ببره و یه آبرو داری بشه هیچ شکی نیست
        ولی یه ماشین بی وقفه بیست و چهار ساعت مثل ساعت کار کنه و نهایت پرفورمنسش رو بذاره نیاز به تکنولوژی نداره؟
        درسته خیلیا اومدن ولی حتی جزو ده نفر اول هم نمیشن
        درمورد بنگاه تبلیغاتی هم بگم ، کلا همین فورد قصد داشت برای فروش بیشتر و تبلیغات لمان رو ببره وگرنه که عاشق چشم و ابروی مسابقات نبودن

        موافقم 7
        مخالفم 1
        1. R@min

          ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2061 ديدگاه)

          “ولی یه ماشین بی وقفه بیست و چهار ساعت مثل ساعت کار کنه و نهایت پرفورمنسش رو بذاره نیاز به تکنولوژی نداره؟”

          عزیز من با این حرفت مشخصه اطلاعاتت در این حوزه خیلی کمه عذر میخوام نمی دونم چی بگم الان بشینم از جزئیات بگم قطعا متوجه هیچ کدومش نمیشی وقت خودمو خودت تلف میشه، بحث همین فورده مثالش ماستنگ GT3 ! این ماشین 24 ساعت روند و سوم شد الان چه تکنولوژی خاص و پیشرویی داره ؟ هیچی همون موتور کایوت نیم لیتر افزایش دادن و تراتل بادی مسابقه ای گذاشتن و سیستم روغن کارتل خشک با شاسی نمونه جاده ای، تمام ماشین های کلاس GT3 همین هستن. بریم کلاس هایپر کار به جز تویوتا GR010 و تا حدودی فراری 499 چی این وسطه هیچی همشون موتورهای جاده ای هستن که برای مسابقه تغییرات ریزی داده شدن با شاسی های 15 سال پیش کلاس LMP2 که از چهار تامین کننده باید سفارش بدن.

          اوضاع موتوراسپرت بقدری خرابه که همین پورشه ای که چند سال پیش کلی هزینه کرد 919 ساخت با اون چهار سیلندر انقلابی الان با 963 و موتور 8 سیلندر 15 سال قبلش و شاسی مالتی متیک داره مسابقه میده حتی رغبت نکردن شاسی بسازن فقط اومدن که اسمشون باشه با کمک فیا هم دارن سکو می گیرن، همچین عقب گردی عمق فاجعه رو به طور واضح نشون میده.

          موافقم 4
          مخالفم 6
        2. JaMsHiD_R1988

          ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2814 ديدگاه)

          بله درسته موتور ها به صورت اختصاصی برای این کلاس توسعه نیافته و کلا چهار تا شاسی در دسترس بیشتر وجود نداره و پسرفت داشتیم تو تمام کلاس ها
          ولی میشه یه توضیح بیشتر بدید ماهم یه چیز خوب و مفید در مورد این مسابقات یاد بگیریم

        3. R@min

          ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2061 ديدگاه)

          الان دو تا مثال زدم اطلاعات مفیدی هم داشت اگر می دونستی که باریکلا تو پست های بعدی ریپلای بزن بیشتر میگم.

      3. دانیال_Surrey،England

        ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (2855 ديدگاه)

        البته رامین جان اوضاع ردبول خیلی جالب نیست شاید بدتر هم بشه.
        نیوی که رفت و جاناتان ویتلی هم که خبرش اومد پیوست به آئودی،هورنر هم احتمالش هست کله پاش کنن آخر فصل.
        چند ماه پیشم خیلی از اعضاشون جذب تیمای دیگه شدن.
        با اتفاقات و حواشی ردبول،برای فصل 2026 احتمالش هست جز 3 تیم هم حتی نباشن.
        باید دید وضعیت موتوریشون با فورد چی میشه.

        موافقم 7
        مخالفم 1
        1. R@min

          ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2061 ديدگاه)

          حالا ما که نگفتیم قراره فرمول 1 قبضه کنن باید دید چی میشه. فرمول 1 هم همیشه همین بوده یک سری مهندس بین تیم ها جابجا میشن.

          در حال حاضر هم اوضاع هیچ تیمی خوب نیست ردبول امسال قهرمان میشه ولی سال بعد با رفتن نیوی و حواشی هورنر از 2026 به بعد که قوانین تغییر کنه هیچی مشخص نیست، هوندا میره مرسدس هم روزای آخرشه بعید می دونم دیگه کاری تو فرمول 1 داشته باشن فقط می مونه فراری و مک لارن که همیشه پای ثابتن با ردبولی که فورد پشتشو گرفته.

          موافقم 3
          مخالفم 2
  12. (Ali(chevynova

    ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (7387 ديدگاه)

    امریکن فورد وقتی دید رقبای قدیمش مثل دوج که چلنجر ۱۷۰ رو ساخت با شتاب ۱.۶۶ که مورد تاییدnhra هست و از اونور کوروت جدید با ۱۰۶۴ اسب و قیمت مناسب ، قتل عام میخواد بکنه تولید محدودها رو ، تصمیم گرفته با نسل جدیدgt هم از رقبای سنتیش عقب نمونه و هم ثابت کنه برای بار هزارم که اگه بخواد میتونه بازم یه عاس رو کنه و همه رو شوکه کنه

    دقیقا فورد رو برنامه داره پیش میره و با یه تیر چند هدف رو میزنه ، برای همینه که باید بگم:
    ماشالاه فورد
    ماشالاه جی تی
    ماشالاه مخترع خط تولید
    ماشالاه تولید کننده گرند تورینو ۷۰ با موتور ۴۲۹

    موافقم 1
    مخالفم 11
    1. 👊

      ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (27 ديدگاه)

      اگر این قتل عام که میگی قراره به سبک همون دوج باشه ، پس از همین الان خیال همه راحته هایپرکار فورد حتی از ماشینای GT3 هم میخوره و چه بسا لپ بشه ‌. مثل همون کدی جون که متاسفانه اصالت امریکایی باز هم کاری براش نکرد و که از ۹۱۱ و M4 کلاس GT3 جاموند!

      موافقم 9
      مخالفم 1
  13. یانکی من هم فرزند کسی هستم

    ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (332 ديدگاه)

    دوستانی که هی فراری فراری می‌کنید و قهرمانیهاش رو میشمرید یادتون باشه فراری داره تخصصی یک عمر کار می‌کنه اونم فقط سوپر کار ولی امثال فورد تو همه سولاخها سرک میکشن.قهرمانب فراری تو اف۱ میشمرید هر جا فراری مقام داره فورد هم داره ولی هر جا فورد مقام داره فراری هم هست.نسکار ترنس ام سوپر کار استرالیا wrc رالی انواع مسابقات آفرود بزودی دوباره در داکار عرض شود پایکس پیک.

    موافقم 4
    مخالفم 4
  14. Ali-SV

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (23 ديدگاه)

    این فراری قدیم نیست کلی اتفاقات و تغییرات تو این سالها بوجود اومده نمیشه گفت چون یکبار فورد برنده شده این دفعه هم میشه!!

    موافقم 2
    مخالفم 1
  15. امیر محمد

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (41 ديدگاه)

    داداشا ما هممون تو ایرانیم فورد جیتی نداریم که چرا انقدر سرش اذیت میشین🤌🏻

  16. آرش

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (385 ديدگاه)

    مطمعنم که فراری شکست میخوره از فورد
    ماشالله اصالت فورد
    ماشالله فورد جی تی
    افسانه ای که دو باره میخواد برگرده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا