فورد به دنبال بازگشت به مسابقات استقامت و ساخت جانشین برای GT40 افسانهای بهمنظور رقابت دوباره با فراری در لمان است.
فورد قصد ساخت یک هایپرکار هیبریدی در کلاس برتر مسابقات استقامتی جهان را دارد تا برای اولین بار از سال ۱۹۶۹، با فراری بر سر پیروزی در لمان رقابت کند. پس از پایان دوران GT40، فورد در ردههای بالای مسابقات اتومبیلرانی حضور نداشته است اما اخیراً این شرکت تمرکز خود را بر موتوراسپرت بهطور قابلتوجهی افزایش داده است. فورد پرفورمنس درحالیکه هماکنون در کلاس GT3 مسابقات قهرمانی استقامتی جهان، رالی داکار، رالی WRC، نسکار، مسابقات سوپراسپرتهای استرالیا و پایکس پیک حضور دارد، میخواهد با بازگشت به فرمول یک با ردبول در سال ۲۰۱۶ حضور خود را در مسابقات گستردهتر کند. بااینحال، فورد برخلاف شرکتهایی مثل تویوتا، فراری، کادیلاک، پژو، لامبورگینی و…، هماکنون در کلاس LMH و LMDh مسابقات لمان حضور ندارد.
مدیر جهانی بخش موتوراسپرت فورد «مارک راشبروک» دراینباره گفته است:
فورد بهطور مداوم در حال مطالعه یا بررسی است برای اینکه ببینیم در کجا میتوانیم مسابقه دهیم
وی از افزایش رقابتپذیری مسابقات استقامتی بهعلاوهٔ تصمیم فیا برای صدور اجازهٔ رقابت خودروهای کلاس LMH و LMDh باهم بهعنوان مشوقهایی یاد کرده که جرقهٔ بازگشت فورد به بالاترین سطح مسابقات استقامتی را زده است. بااینحال، راشبروک در مورد زمان بازگشت فورد به کلاسهای برتر لمان برای رقابت با فراری صحبتی نکرده و صرفاً گفته است:
ما امسال با آنها در لمان مسابقه دادیم و دوباره مسابقه خواهیم داد
وی به رقابت موستانگ با فراری ۲۹۶ در کلاس GT3 اشاره داشته اما از صحبت در مورد برنامههای فورد برای پیروزی در کلاسهای بالاتر خودداری کرده است.
مدیرعامل فورد «جیم فارلی» که یک رانندهٔ مسابقهٔ حرفهای است و روی اتومبیلرانی تعصب دارد، بشدت از تلاشهای مسابقهای فورد حمایت میکند. البته فارلی قبلاً گفته بود که فورد خودش اقدام به ادارهٔ تیمهای مسابقهای نمیکند و بنابراین، این شرکت مثل دیگر فعالیتهای موتوراسپرت خود، هر برنامهای که برای لمان داشته باشد احتمالاً توسط یک شرکت تخصصی موتوراسپرت اجرا خواهد شد. راشبروک نیز در این رابطه گفته است:
هرجایی که مسابقه دهیم، صاحب تیمی نخواهیم بود
corvette
۱۲ مرداد ۱۴۰۳کافیه که بخوان و lmh رو بپذیرن
corvette
۱۲ مرداد ۱۴۰۳این پیامم چرا انقد دیس لایک خورد
حرف بدی که نزدم
(Ali(chevynova
۱۲ مرداد ۱۴۰۳ماشالاه فورد
ماشالاه تکرار تاریخ
بازم فورد میخواد ثابت کنه میتونه در کنار وانت یه سوپراسپرتی بسازه که فراری مدعی رو شکست بده ، فراری که تخصصش ساخت سوپر اسپرته ولی در مصاف با فورد دوباره شکست خواهد خورد
ماشالاه اصالت فورد
ماشالاه فورد جی تی ۴۰ با موتور ۴۲۷
ماشالاه اسطوره ابدی لمانز ۶۶تا۶۹
hoseinsadeghi
۱۲ مرداد ۱۴۰۳به عنوان فردی که بالای ۴ سال هست که پدال جز سایت های دیلی چکم قرار داره، در کنار زومیت، مک رامرز، تک رادار و … در حال حاضر فقط اکانت کاربری ساختم که بگم دوست عزیز این فرایندی که دست گرفتید به شدت مضحک! فارغ از هر سلیقه ای به شدت لول سایت و کاربراشون پایین اوردید 🙏🏼 لطفا توی رفتارتون تجدید نظر کنید، حداقل بخش کامنتارو بزارید واسمون بمونه :) البته که دیگه هیچی مثل قبل نیست، اول زومیت پر شد از ترول و کاربران ارزشمندش از دست داد، حالا هم ظاهرا این ویروس به پدال رسیده
ماشالا ترول!
Amir Enzo
۱۲ مرداد ۱۴۰۳به گرد فراری نخواهند رسید
SMS
۱۲ مرداد ۱۴۰۳آخجون می خواد دوباره اون قضیه ی فورد در برابر فراری تکرار شه
👊
۱۲ مرداد ۱۴۰۳فراری : تا آخرش میمونی دیگه ؟
فورد : تا خط پایان میمونم و نمیزارم تو قهرمان بشی
…
مازیار
۱۲ مرداد ۱۴۰۳فکر میکنم اون عبارت “کافیه که بخوان” باعثش شد
با این نگرش که فقط خواستن کافی نیست
البته این فقط نظر منه
سوشیانت
۱۳ مرداد ۱۴۰۳نه مازیار دلیلش اینه که به چند نفر از موفقیت فورد در این چند سال اخیر فشار اومده
R@min
۱۲ مرداد ۱۴۰۳نگرانن مصرف سوختش زیاد باشه درختا آسیب ببینن یا ۶۰۰ کیلو دانفورس براش کم باشه یهو تو سرعت پرواز کنه !
car lover
۱۲ مرداد ۱۴۰۳به به
A
۱۲ مرداد ۱۴۰۳خیلیییی هزینه بره..
فکر کنم فورد بر اثر فروش کوپه هاش پولدار شده..
Navid A J
۱۲ مرداد ۱۴۰۳اگر فیلم Ford vs Ferrari رو ندیدین؛ ببینین.
BlackWing
۱۲ مرداد ۱۴۰۳عجب خبر خوبی بود
میتونه پایه گذار اراده فورد تو ساخت نسل بعدی فورد GT هم بشه
تا وقتی جیم فارلی مدیر عامل فورد باشه باید از این خبرها بشنویم
👊
۱۲ مرداد ۱۴۰۳زنده باد اسب رقصان مارانلو
افتخار کمپانی فورد اینه که تونست یه رقیب برای فراری بتراشه و ۵ بار قهرمانی متوالی ایتالیاییا در لمان رو متوقف کنه
از سال ۱۹۶۰ تا ۱۹۶۵ خودروهای مختلف فراری مقام اول رو بدست میاوردند . حتی تیم North America با خودروی فراری قهرمان لمان شد !
همین که فورد بعد سالها تونست در حد یک رقیب ظاهر بشه و اسمش کنار فراری بیاد ، برای فورد نقطه عطفه و در کل عمرش ازش با افتخار یاد میکنه
حالا خودت ببین جایگاه فراری کجاست
الانم که ظاهرا باز تاریخ میخواد تکرار بشه اما اینبار فورد تیم داری نمیکنه . فراری بعد از بازگشت به لمان ، دو سال اخیر بصورت متوالی قهرمان بوده و امیدوارم قهرمانیش تا سالها پایدار بمونه 🐎🇮🇹
(Ali(chevynova
۱۲ مرداد ۱۴۰۳افتخار فراری هم اون بود که در لمان از فورد شکست بخوره و تا سالها به لمانز برنگرده
یادمون نره در فیلم فورد علیه فراری ، انزو فراری به احترام پیروزی فورد کلاه از سر برداشت و ادای احترام به کن مایلز کرد
دانیال_Surrey،England
۱۲ مرداد ۱۴۰۳فورد فراری رو شکست نداد کن مایلز براشون اینکار رو کرد.
اواخر اون فیلم هم که هی مثال میزنی دیدیم که فورد چطوری قدر دانی کرد از این مرد اصیل!
فورد الانم میخواد فراری رو شکست بده باید بیوفته دنبال یه مهندس انگلیسی کارو براشون دراره.
👊
۱۲ مرداد ۱۴۰۳فورد نتونست فراری رو بخره و برای این که آبروداری کنه اومد GT40 رو ساخت . به غیر از کن مایلز باید اسامی دیگه رو هم برد مثل کارول شلبی، بروس مکلارن، ماریو آندرتی و…
فورد برای شکست فراری به تنهایی زورش نمیرسید . بخاطر همین از یه لشکر کمک گرفت …
همین فورد جیتی نسل سوم که تولیدش دو سه سال پیش تموم شد هم حاصل زحمت مولتیمتیک بود . فورد هنوزم به تنهایی توان ساخت یه رقیب رو نداره
mehran911
۱۲ مرداد ۱۴۰۳درود بر دانیال عزیز
(((فورد فراری رو شکست نداد کن مایلز براشون اینکار رو کرد.)))
نه واقعا
موضوع خیلی جالبتر و طولانیتر از اینهاست البته یکی دو باری خیلی وقت پیش گفتم
فیلم رو نباید خیلی جدی گرفت
خیلی کوتاه بخوام بگم مسئله به لولا MK6 انگلیسی بر میگرده ( سرچ کنید و ظاهر و ساختار کمبکش رو با فورد GT مقایسه کنید) MK6 حقیقتا ماشین ساختار شکن با شاسی فوقالعاده بود
اومدن با اریک برادلی ( موسس لولا ) قرار داد بستن یکسال روی پروژه فورد کار کنن که بیش از دو سال طول کشید
خلاصه در شروع مدیریت پروژه رو دادن به جان ویر سر مهندس آستون، دو سالی پروژه تو انگلستان طول کشید و بعد تیم به کارول شلبی و مایلز ( مهندس انگلیسی ) تغییر کرد و در نهایت منتقل شد به آمریکا…
.
نکته خیلی جالب اینه که اریک برادلی ( موسس لولا ) بعد از اتمام پروژه فورد کار رو روی خودش که مدل T70 که پایهاش همون MK6 بود شروع کرد و اومد به خود فورد GT در ۲۴ ساعته دیتونا غلبه کرد… این نشون میده ساختار MK6 چقدر خوب بوده
.
فورد GT یکم بیشتر از اون چیزی که میگن پروژه آمادهای برای فورد بوده… و شاید شلبی کبرا یا AC کبرا
.
((( چون مدتها پیش دنبال این مطالب بودم در جزئیات اعداد و ارقام “شاید” اشتباه وجود داشته باشه اگه دیدید اصلاح کنید)))
دانیال_Surrey،England
۱۲ مرداد ۱۴۰۳دمت گرم مهران جان داستان جالبی بود که واقعیتش اصلا اطلاعی نداشتم.
JDM سابق
۱۲ مرداد ۱۴۰۳هیچکس به اندازه فیل رمینگتون به فورد کمک نکرد
خواهشاً هر بردی رو به نفع کشور مورد علاقتون مصادره نکنید.
فوردی که کارول شلبی روش کار کرده بود مارک دو بود و به رانندگی کن مایلز سال ۶۶ برنده شد
GT40 فوقالعاده سریع بود طوری که سره پیچ ها دیسک داغ میکرد لنت ها به شدت خورده میشدن
کن مایلز این موضوع رو به رمینگتون اطلاع داد
فیل رمینگتون سیستم ترمز ماژولار رو اختراع کرد موقعی تو پیت ایست میکردن دیسک و لنت و فول چرخ به صورت متصل بهم در کمترین زمان ممکن رو ماشین نصب میشد
حتی فراری صداش در اومد ولی فورد کاملاً متکی به قوانین مسابقه عمل کرده،
سال ۶۷ فورد مدلMK4 جی تی رو تست میکنه
فیل رمینگتون مدل mk4 رو کاملا از mk2 جدا میسازه شاسی رو از مدل پروتوتایپ جی فورد میگیرن، تمام بدنه و شاسی تو آمریکا بازطراحی میشه این ماشین کاملاً تمام آمریکایی بوده تمام قطعات و مهندسی تو آمریکا انجام شده تمام قطعاتش تو فروشگاه های فورد پرفورمنس سراسر آمریکا موجود بود
نوبت به سبرینگ میرسه فراری از شرکت کردن تو سبرینگ منصرف میشه
حالا عملاً رقابت بین mk4 و mk2 کارول شلبیه
mk4 تو هر دور بین ۷ تا ۱۰ ثانیه مدل Mk2 رو مغلوب که نه، نابود میکنه!
حالا همه چی آماده است که لمانز شرکت کنن
سال ۶۷ فورد تصمیم میگیره با تیم از رانندگان آمریکایی به لمانز پا بذاره، مسابقه شروع میشه دن گورنی بروس مک لارن و فویت پشت فرمون Mk4 هستن
فراری هم با مدل اصلاح شده p4 که نسبت به P3 سال پیش ارتقاء یافته است
انقد فورد جی تی تو اون مسابقه سریع بود که وقتی به سرعت ۳۵۰ میرسید شیشه ترک میخورد
سریع با یه پرواز فرست کلس از دیترویت ۱۲ تا شیشه میفرستن به محل مسابقه
جی تی خیلی سریع و چموش بوده طوری بروس مک لارن و فویت از مسیر منحرف میشن
فقط دن گورنی میمونه و نزدیک ترین فراری بهش
هر دوتا منحرف میشن ولی جی تی انقدری که تو جریان مسابقه جلو بوده به رانندگی دن گورنی آمریکایی اول میشه و چندین سال با همون ماشین عنوان اول رو کسب میکنن
فورد واسه پیروزی تقریباً دست به دامن هر کشوری شد از انگلیس بگیر تا ایتالیا و آلمان
اما تهش از خاک ایالات متحده خودشون رو به پیروزی رسوندن
مازیار
۱۳ مرداد ۱۴۰۳JDM
من راجع به لولا کنجکاو شدم و جستجو کردم
((فورد برای شکست فراری در پیست سرت در غرب فرانسه به یک خودروی خاص نیاز داشت. در اواسط دهه ۶۰ میلادی، به نظر میرسید که چنین خودرویی باید موتور-عقب باشد، آیرودینامیک عالی داشته باشد و بتواند به مدت ۲۴ ساعت بدون وقفه در حال حرکت باشد.
فورد چنین خودرویی را در اختیار نداشت، اما اریک برودلی انگلیسی داشت. برودلی یکی از بنیانگذاران لولا کارز در انگلستان بود و همراه با جان فریلینگ یک خودروی مسابقهای موتور-عقب با آیرودینامیک عالی و استقامت بالا طراحی کرده بود. این خودرو که لولا Mk6 نام داشت از یک موتور V8 فورد بهره میبرد.
پروژه ساخت فوردGT40 به سرعت آغاز شد، اریک برودلی قبول کرد تا با آمریکاییها در این پروژه همکاری کند و دو نمونه از لولا Mk6 را به آنها فروخت. جان وایر مدیر تیم سابق استون مارتین نیز به این پروژه پیوست. سپس فورد روی لون مهندس آمریکایی که تجربه کار با این پیکربندی موتور داشت را برای کمک به این تیم به انگلستان فرستاد.
این سه مرد و تیم آنها طراحی شاسی و بدنه فوردGT40 را انجام دادند و یک سال بعد آن را در انگلستان و سپس در نیویورک به نمایش گذاشتند. سال ۱۹۶۴ سال خوبی برای فوردGT40 نبود، در نتیجه جان وایر از تیم کنار گذاشته شد و کارول شلبی جای او را گرفت.))
و گذشته از اینها
وقتی کسی در موردی حرف میزنه که اطلاعی ازش نداری، از لحن و نحوه حرف زدنش تا حد زیادی میشه فهمید درست میگه یا نه
سوشیانت
۱۳ مرداد ۱۴۰۳مولتی ماتیک فقط مسئولیت مونتاژ جی تی رو برعهده داشت یکم تحقیق کنید بعد کامنت بدید
JDM سابق
۱۳ مرداد ۱۴۰۳مازیار
با کوچکترین سرچ تو ویکیپدیا هم میشه فهمید که شاسی این ماشین متعلق به لولا هست، تازه شما فکر میکنید فقط شاسیش انگلیسیه
ولی دست ایتالیا و آلمان هم در کار است!
موقعی که جان وایر جلوی فراری رسوایی ببار اورد، ماشین دست گروه شلبی افتاد جریان ازین قرار بود
شلبی اویل بزور میخواست ماشین بسازه که خودشو ثابت کنه ولی دستش بسته بود بزور وارد دفتر فورد شد گفت به ما موتور و شاسی بدید سوپر ماشین بهتون تحویل میدیم، لی یاکوکا انداختش بیرون گفت به این چندتا موتور بدید بره پی کارش
شلبی با چندتا موتور ۲۸۹ و گرفتن چندتا شاسی از فورد شعبه انگلیس گرفتن، اون زمان کوروت بلای جون موتور اسپورت بین آمریکاییا هر جا مسابقه بود کوروت اول میشد فورد بشدت ازین موضوع ناراحت بود، شلبی با موتور و شاسی هایی که از فورد گرفت سال 64 رفت به Riverside رفت کوروت و زد زمین!!! البته کوروت هم یجا ننشست و زورا دست بکار شد که اینم جریان مفصلی داره وقتش بشه توضیح میدم.
مسابقه بعدی لمان هم جلوی فراری ۲۵۰GTO تو کلاس GT تونست مقام بیاره فکرشو بکن یه عده جوون از کالیفورنیا کمپانیهای بزرگ رو دارن به چالش میکشن!!!
همون موقع فورد دوزاریش میوفته که اگه بخواد از پس فراری بربیاد باید برسه سراغ شلبی، خلاصه جان وایر میره کنار و نوبت به تیم شلبی میرسه،
حالا ماشینی که جان وایر همه کارش بود در اختیار دستان توانمند فیل رمینگتون میوفته، کن مایلز تستش میکنه، میگه ماشین خوبی و خیلی سریعیه ولی هندلینگش ضعیفه
فیل رمینگتون سیستم تعلیق رو تنظیم و توسعه میده هربار که تستش میکنن قوی تر میشه
خلاصه هندلینگ ماشین بسیار پیشرفت میکنه اما مشکل ترمز داره، ترمز پاشنه آشیل بود
تو مسیر صاف به راحتی فراری جا میموند ولی سره پیچ به معنای واقعی به ترمز ها فشار میورد همونجوری که بالا توضیح دادم فیل رمینگتون سیستم ترمز ماژولار رو ابداع و پیاده کرد،
این همش مال سال ۶۵ و ۶۶ بود
سال ۶۵ سره یه اشتباه احمقانه فورد به پیروزی نرسید اما سال۶۶ به پیروزی رسید
سال ۶۶ فورد جی تی MK2 رو کار بود
این ماشین حتی به جز شاسی انگلیسی گیربکس ایتالیایی و آلمانی داشت
گیربکس ZF 5DS-25 5D گیربکس دنده زد
ولی گیربکس خوده فورد که کلا دنده ها و شفت هاشو کمپانی colotti ایتالیا بود صرفاً فورد پوسته اش رو میساخت!!!
تا اینجا فراری مدلP3 رو ساخته بود
سال ۶۷ قضیه متفاوت بود
فراری با مدل توسعه یافته p4 وارد میدان شد
حالا شلبی باید مدل جدیدتری اراىه میکرد که توان مقابله با p4 داشته باشه
فیل رمینگتون دست به توسعه مدل
مدل MK4 زدن که کلاً شاسیش از مدل J فورد گرفته بود تو تونل باد تست شد و بر اساس اون شماره بندی شده بود
مثلاً ford gt j4 chassis
یا ford gt j9 chassis
این مدل با اختلاف بهتر از mk2 ظاهر شد
گوردن چنس رییس ارشد شلبی آمریکا میگه این ماشین همه چیزش آمریکایی بود
و واقعا هم بود، موتور فورد بود شاسی هم سری J فورد گیربکس هم دادن Kar Kraft آمریکا براشون بسازه، سال ۶۷ هم کن مایلز جونشو از دست داده بود باب باندورانت و دنی گورنی هم راننده هاش بودن دو سال بعد هم تا حده زیادی چهره ماشین رو به نسل اول تغییر دادن، چراغ ها و جلو پنجره تغییر پیدا کرد و فرم فست بک سابق هم برگشت،
موز نولد میگه هر قطعه ای که از این ماشین میخواستی میتونستی تو فروشگاه های فورد پرفورمنس پیدا کنی
به جرأت میتونم بگم هیچ کشور و هیچ شخصی به اندازه فیل رمینگتون به این پروژه کمک نکرد اما اسمی ازش نی تو فیلم ford vs Ferrari هم نقشش خیلی محدوده
۶۰ الی۷۰ درصد موفقیت فورد سره فیل رمینگتون میچرخید خوده گروه شلبی پرفورمنس ازش به عنوان نابغه یاد میکنن
بهترین مکانیکی که در اون دوران بود.
از سال ۶۷ به بعد تمام پروژه فورد GT داخلی بود و اینو مدیون فیل رمینگتون بودن
خیلی طولانیه بخوام کامل این جریان و توضیح بدم، تازه کوروت هم این وسط یه ماجرایی براش اتفاق افتاد که خیلی جالبه،
(وقتی کسی در موردی حرف میزنه که اطلاعی ازش نداری، از لحن و نحوه حرف زدنش تا حد زیادی میشه فهمید درست
میگه یا نه)
من همیشه بی حاشیه کامنت گذاشتم سعی کردم بی طرف باشم و از بقیه یاد بگیرم اگر فکر میکنید اطلاعات ندارم، باشه مشکلی نیست نظر شما هم محترمه 🙏
مازیار
۱۳ مرداد ۱۴۰۳امان از تحقیق نکنندگان
چرا تحقیق نمیکنید آخه؟
از سوشی بیاموزید که همش در حال تحقیقه
فقط گاهی هرچی توی سر لینک میزنه ارسال نمیشه
مازیار
۱۳ مرداد ۱۴۰۳JDM
ممنون از اطلاع رسانی شما
و راجع به پاراگراف آخرتون هم متاسفانه دچار سوءتفاهم شدید
منظور من به مهران بود که از لحن بیانش مشخصه میدونه چی میگه
اگه خوب نرسوندم عذر میخوام
JDM سابق
۱۳ مرداد ۱۴۰۳مازیار
سپاس فراوان
بزرگوارید🙏
سوشیانت
۱۳ مرداد ۱۴۰۳مازیار ۳۰۰۰ تا کامنت داده اون وقت نمیدونه که اینجا مثل تلگرام نیست که کامنت درجا ارسال بشه و زمان میبره تا تایید بشه و ممکنه بعضی وقت ها پدال یه بخشی از کامنتت رو حذف کنه!!! اشکال نداره اینم به آپشن هات اضافه شد
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://www.motortrend.com/news/interview-with-the-designers-behind-the-2016-ford-gt/&ved=2ahUKEwjAssqRq9mHAxV25ckDHdP_M0AQFnoECB0QAQ&usg=AOvVaw2hm0ImFTUVQdUhhjGwQcMw
اینم لینک طراحان فورد حالا ارتباطش با مولتی ماتیک چیه رو فقط اروپایی فن ها میدونن
مازیار
۱۴ مرداد ۱۴۰۳آفرین تحقیق کن. البته منظورم مولتی ماتیک نبود
حالا که گرم تحقیقی یه تحقیق هم راجع به ct5 انجام بده چون یه مشکلی هست
شتاب ۹۶ کیلومتر اون ۳/۵ ثبت شده و یه نفر میگه شتاب ۱۰۰ اون ۳/۴ هست. تحقیق کن ببین بین ۹۶ و ۱۰۰ چه اتفاقی می افته؟ آیا از سرعت نور رد میشه؟ آیا بحث کرم چاله هست؟ چی میشه که زمان به عقب برمیگرده؟ نتیجه تحقیقات رو هم منتشر کن که بدرد سفرهای فضایی میخوره
سوشیانت
۱۴ مرداد ۱۴۰۳مازیار اگر یکم تحقیق کنی متوجه میشی که در آمریکا سرعت به مایل اعلام میشه نه کیلومتر در واقع منظور بعضی از شرکت های آمریکایی از ۶۰ مایل همون ۱۰۰ کیلومتر بر ساعته ولی چون مردم آمریکا ۱۰۰ کیلومتر براشون عجیبه اینطوری اعلام میکنن اگر هم سرچ کنی یه سری سایت ها هم نوشتن شتاب صفرتاصد ct5 3.4 هست
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://gaycarboys.com/322kph-cadillac-ct5v-blackwing-0-100-in-3-4-seconds/gay-car-news/cadillac-news/&ved=2ahUKEwiFg5eNp9uHAxX1SKQEHYgTFaE4ChAWegQIDhAB&usg=AOvVaw0aiUdL8q7cejyvlrBN8Qxj
اما بعضی از شرکت های آمریکایی شتاب صفرتا شصت مایل واقعی(۹۶) کیلومتر بر ساعت رو اعلام میکنن و در کنارش هم صفرتاصد مثل تسلا
راستی شما که قبلا میگفتی شتاب کادیلاک ۳.۷ هست؟!😂 باز خوبه یکم پیشرفت کردی
مازیار
۱۴ مرداد ۱۴۰۳آهان پس امریکایی ها فرق مایل و کیلومتر رو نمیدونن یا اینکه این مسئله فقط برای امریکایی ها پیش میاد بسیارخوب
حالا یه تحقیقی راجع به اسبهای بی بخار بکن که چرا اینطورن؟ به نژاد بستگی داره؟ یا تغذیه یا شرایط نگهداری؟
بعدشم یه تحقیق کن ببین اول مرغ بوده یا تخم مرغ؟
ببخشید بهت زحمت میدم آخه هیشکی مثل خودت نمیتونه تحقیق کنه
سوشیانت
۱۵ مرداد ۱۴۰۳تو سایت شورولت کادیلاک دوج و… برو میبینی سرعت به مایل اعلام شده لینک هم فرستادم اینکه نمیخوای قبول کنی واقعیت رو به من ربطی نداره راجب اسب های بی بخار هم باید این سوال رو از اروپایی فن ها پرسید چون اسب بخار ناخالص و خالص داریم ولی بی بخار کلمه ای هست که اروپایی فن ها هر موقع میبینن ماشین هاشون از آمریکایی ها ضعیف تره میگن
مازیار
۱۵ مرداد ۱۴۰۳من راجع به اسب حرف میزنم همون حیوان نجیب. ماشین امریکایی چیه؟!! مرغ چی میشه؟ ای بابا یه تحقیق ازت خواستم ببین کارادا
nikan
۱۲ مرداد ۱۴۰۳انزو فراری اصن توی لمان ۱۹۶۶ حضور نداشته و این سکانس فقط برای جذاب شدن فیلم بوده
Ferrari
۱۲ مرداد ۱۴۰۳علی تو زیاد خوشحال نشو چون لگر فورد به بالاترین سطح لمان برگرده
نمیتونه حریف فراری بشه
فراری یه انتقامی میگیره که دیگه فورد نیاد لمان
مهدی
۱۲ مرداد ۱۴۰۳تو مسابقات مختلف هزاران بار فراری شکست داده و هزاران بار شکست خورده واسم جالبه یه مسابقه چی بوده که فورد ۶۰ ساله خودشو دریده و سالی پنجتا فیلم و ده تا مقاله و بیستا همایش واسش میذاره! فراری پدرخوانده دنیای موتور اسپرت هست اینو نمیشه منکر شد ولی خب مرسدس و ردبول و رنو و مکلارن و … که تو فرمول وان که بالاترین ویترین تکنولوژی هست بارها فراری رو شکست دادن و میدن این وسط چی باید بگن؟!
👊
۱۲ مرداد ۱۴۰۳یادمه یکی از مدیران لالیگا گفته بود باشگاههای بزرگ به بردن UCL افتخار میکنن باشگاههای کوچیک هم ازینکه حالا یه بار رئال و بارسا رو شکست بدن احساس خوشحالی میکنن
قضیه این فورد هم همینه
الان فورد یه خودرو داره که بتونه با هایپرکارا و سوپراسپرتای فراری رقابت کنه ؟
یدونه GT داشت که تولیدش تموم شد و تهش میتونست با ۴۸۸ رقابت کنه . همین که اسم فورد کنار فراری بیاد ، فورد برد خودش رو بدست آورده و براش بسه
زیزیگولو
۱۲ مرداد ۱۴۰۳تکرار تاریخ 👍
Scuderia Ferrari
۱۲ مرداد ۱۴۰۳۹۵ سال از تاسیس Scuderia Ferrari توسط مرد مسابقه انزو فراری بزرگ می گذره و عناوین و افتخارات بی شماری توسط این برند افسانه ای به دست اومده که خیلی از برندها آرزو دارن بهش برسن ، حالا اینجا یه نفر میاد در کمتر از یک دقیقه و دو خط کامنت همه تاریخچه فراری و افتخاراتشو منکر میشه و یا میبره زیر سوال !!!!
حاجی ما مشکلی با آمریکایی ها نداشتیم و نداریم ولی شما با اینکه میدونید فراری پرچمدار و اعتبار موتور اسپرته بازم قبول دار نیستین که نیستین
BlackWing
۱۲ مرداد ۱۴۰۳بالاترین جایگاه و کلاس موتور اسپرت متعلق به فراریه
بهترین سوپرکار ساز دنیاست ، هیشکی ( به جز بعضی از دوستان ) اینو انکار نمیکنه
! i M α η δ υ α R
۱۲ مرداد ۱۴۰۳BlackWing عزیز …
با اجازه بزرگترهای سایت ، دو سه تا کاربر مشتی مثل خودت و دو سه تا کاربر مثل خودم باید بیایم و وسطش و بگیریم و دو قبیله رو آشتی بدیم …
شخصا با این که غیر از اروپایی جماعت رو معمولا به حساب نمیارم ، اما هم به پیروزی فورد احترام می گذارم و هم به این کوروت ZR1 جدید ( دیگه وایپر و سالین S7 که بماند ) …
از سمت ما اروپایی فنا که می دونم کار من به مراتب راحت تره ، اما از سمت شما خدا بهت توان بده …
کارت یکم ، مشکله …
بعضی از دوستان آمریکایی فن ممکنه چند وقت سیس روشنفکری و همه جانبه گرایی بگیرن ، اما توی یه پستی بالاخره ، از خود بیخود می شن و به مود دیفالت بر میگردند …
از سمت خودمون هم می دونم که معمولا ، تا آتیششون نزنن ، گشتاورشون رو می تونن کنترل کنند …
خلاصه که هیچ چیز بهتر از دوستی نیست …
حتی اگه حرف مشترکی برای گفتن نداشته باشیم …
BlackWing
۱۲ مرداد ۱۴۰۳ما ارادت داریم نسبت به همه دوستان هم شما و هم بقیه ، قصد اهانت ندارم به هیچ عنوان ، عاشق همه برندهام ، تو نمایندگی ها که میرفتم بیشترین ویدئوها و عکسها رو از محصولات فراری بوگاتی مازراتی لامبورگینی و… میگرفتم.
ولی امریکاییها رو بخاطر اینکه از بچگی توشون بزرگ شدم و سوار شدم و هنوزم زیر پام هست ، بیشتر از بقیه دوست دارم.
شما میتونی بیای به پیج بنده سر بزنی و ما بیشتر از این با هم آشنا شیم
United_horsepowers
من در خدمتم داداش 🫱🏼🫲🏽🫱🏼🫲🏽
! i M α η δ υ α R
۱۳ مرداد ۱۴۰۳مخلصم عزیزم …
حتما داداش …
پاینده باشی …
🙏🙏🙏
nikan
۱۲ مرداد ۱۴۰۳به عنوان یه آمریکایی باز میگم
فراری سلطان بی چون و چرای موتور اسپرته و افتخارات هیچ شرکتی توی موتور اسپرت در حد فراری نیست
دانیال_Surrey،England
۱۲ مرداد ۱۴۰۳البته پورشه بالاتره.
پورشه فقط تو ویترین افتخاراتش قهرمانی تیمی فرمول1 رو نداره که کاش به جای این پروژه عجیب آئودی،پورشه جاش میومد.
BlackWing
۱۲ مرداد ۱۴۰۳یه فیلم با عنوان Ferrari v Porsche هم باید بسازن
arvin44
۱۲ مرداد ۱۴۰۳فورد همین یه ماه پیش خبرش اومد که میخواد تولید پیشرانه برای تیم فرمول یک ردبولو فسخ کنه اگه بخواد بیاد لمانز و فراری رو شکست بده باید کم کم هشت سال رو تکنولوژی ماشیناشون کار کنن
R@min
۱۲ مرداد ۱۴۰۳کجا خبرش اومد که هیچ کس موضوع به این مهمی ندید ؟؟ نکنه داستان کریستن هورنر دیدی ؟؟ اون برای چهار ماه قبله و تموم شد رفت.
موضوع دیگه !! کلاس هایپرکار چی داره که یه برند هشت سال پاش وقت تلف کنه ؟؟ کلاس امروزی هایپر کار هیچ چالش مهندسی نداره وقتی لامبورگینی و بیمر اومده توش یا استون با یه موتور ۱۲ سیلندر جواز حضور میگیره !! این رقابت هیچ ارزشی نداره صرفا یه بنگاه تبلیغاتی هست. همون فراری هم تو کلاس هایپر کار کلا دو تا برد داره و اگر فیا ماشین تویوتا ضعیف نمی کرد همون دو تا بردم نمی دید نه فقط فراری بلکه کل شرکت کننده های این کلاس.
arvin44
۱۲ مرداد ۱۴۰۳آرمین عزیر تو گوگل سرچ کن خبرش مال ۱۵ اسفنده یه خبر دیگه هم تو اردیبهشت اومده بود
R@min
۱۲ مرداد ۱۴۰۳خب برای اسفنده الان مردادیم !!
فورد نزدیک ۴۰۰ میلیون دلار برای پاورترین ردبول سرمایهگذاری کرده.
JaMsHiD_R1988
۱۲ مرداد ۱۴۰۳دوست عزیز در اینکه تویوتا رو ضعیف کردن تا توی جشن صد سالگی لمانز یه اروپایی ببره و یه آبرو داری بشه هیچ شکی نیست
ولی یه ماشین بی وقفه بیست و چهار ساعت مثل ساعت کار کنه و نهایت پرفورمنسش رو بذاره نیاز به تکنولوژی نداره؟
درسته خیلیا اومدن ولی حتی جزو ده نفر اول هم نمیشن
درمورد بنگاه تبلیغاتی هم بگم ، کلا همین فورد قصد داشت برای فروش بیشتر و تبلیغات لمان رو ببره وگرنه که عاشق چشم و ابروی مسابقات نبودن
R@min
۱۲ مرداد ۱۴۰۳“ولی یه ماشین بی وقفه بیست و چهار ساعت مثل ساعت کار کنه و نهایت پرفورمنسش رو بذاره نیاز به تکنولوژی نداره؟”
عزیز من با این حرفت مشخصه اطلاعاتت در این حوزه خیلی کمه عذر میخوام نمی دونم چی بگم الان بشینم از جزئیات بگم قطعا متوجه هیچ کدومش نمیشی وقت خودمو خودت تلف میشه، بحث همین فورده مثالش ماستنگ GT3 ! این ماشین 24 ساعت روند و سوم شد الان چه تکنولوژی خاص و پیشرویی داره ؟ هیچی همون موتور کایوت نیم لیتر افزایش دادن و تراتل بادی مسابقه ای گذاشتن و سیستم روغن کارتل خشک با شاسی نمونه جاده ای، تمام ماشین های کلاس GT3 همین هستن. بریم کلاس هایپر کار به جز تویوتا GR010 و تا حدودی فراری 499 چی این وسطه هیچی همشون موتورهای جاده ای هستن که برای مسابقه تغییرات ریزی داده شدن با شاسی های 15 سال پیش کلاس LMP2 که از چهار تامین کننده باید سفارش بدن.
اوضاع موتوراسپرت بقدری خرابه که همین پورشه ای که چند سال پیش کلی هزینه کرد 919 ساخت با اون چهار سیلندر انقلابی الان با 963 و موتور 8 سیلندر 15 سال قبلش و شاسی مالتی متیک داره مسابقه میده حتی رغبت نکردن شاسی بسازن فقط اومدن که اسمشون باشه با کمک فیا هم دارن سکو می گیرن، همچین عقب گردی عمق فاجعه رو به طور واضح نشون میده.
JaMsHiD_R1988
۱۳ مرداد ۱۴۰۳بله درسته موتور ها به صورت اختصاصی برای این کلاس توسعه نیافته و کلا چهار تا شاسی در دسترس بیشتر وجود نداره و پسرفت داشتیم تو تمام کلاس ها
ولی میشه یه توضیح بیشتر بدید ماهم یه چیز خوب و مفید در مورد این مسابقات یاد بگیریم
R@min
۱۳ مرداد ۱۴۰۳الان دو تا مثال زدم اطلاعات مفیدی هم داشت اگر می دونستی که باریکلا تو پست های بعدی ریپلای بزن بیشتر میگم.
دانیال_Surrey،England
۱۲ مرداد ۱۴۰۳البته رامین جان اوضاع ردبول خیلی جالب نیست شاید بدتر هم بشه.
نیوی که رفت و جاناتان ویتلی هم که خبرش اومد پیوست به آئودی،هورنر هم احتمالش هست کله پاش کنن آخر فصل.
چند ماه پیشم خیلی از اعضاشون جذب تیمای دیگه شدن.
با اتفاقات و حواشی ردبول،برای فصل 2026 احتمالش هست جز 3 تیم هم حتی نباشن.
باید دید وضعیت موتوریشون با فورد چی میشه.
R@min
۱۲ مرداد ۱۴۰۳حالا ما که نگفتیم قراره فرمول 1 قبضه کنن باید دید چی میشه. فرمول 1 هم همیشه همین بوده یک سری مهندس بین تیم ها جابجا میشن.
در حال حاضر هم اوضاع هیچ تیمی خوب نیست ردبول امسال قهرمان میشه ولی سال بعد با رفتن نیوی و حواشی هورنر از 2026 به بعد که قوانین تغییر کنه هیچی مشخص نیست، هوندا میره مرسدس هم روزای آخرشه بعید می دونم دیگه کاری تو فرمول 1 داشته باشن فقط می مونه فراری و مک لارن که همیشه پای ثابتن با ردبولی که فورد پشتشو گرفته.
(Ali(chevynova
۱۲ مرداد ۱۴۰۳امریکن فورد وقتی دید رقبای قدیمش مثل دوج که چلنجر ۱۷۰ رو ساخت با شتاب ۱.۶۶ که مورد تاییدnhra هست و از اونور کوروت جدید با ۱۰۶۴ اسب و قیمت مناسب ، قتل عام میخواد بکنه تولید محدودها رو ، تصمیم گرفته با نسل جدیدgt هم از رقبای سنتیش عقب نمونه و هم ثابت کنه برای بار هزارم که اگه بخواد میتونه بازم یه عاس رو کنه و همه رو شوکه کنه
دقیقا فورد رو برنامه داره پیش میره و با یه تیر چند هدف رو میزنه ، برای همینه که باید بگم:
ماشالاه فورد
ماشالاه جی تی
ماشالاه مخترع خط تولید
ماشالاه تولید کننده گرند تورینو ۷۰ با موتور ۴۲۹
👊
۱۲ مرداد ۱۴۰۳اگر این قتل عام که میگی قراره به سبک همون دوج باشه ، پس از همین الان خیال همه راحته هایپرکار فورد حتی از ماشینای GT3 هم میخوره و چه بسا لپ بشه . مثل همون کدی جون که متاسفانه اصالت امریکایی باز هم کاری براش نکرد و که از ۹۱۱ و M4 کلاس GT3 جاموند!
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۱۲ مرداد ۱۴۰۳دوستانی که هی فراری فراری میکنید و قهرمانیهاش رو میشمرید یادتون باشه فراری داره تخصصی یک عمر کار میکنه اونم فقط سوپر کار ولی امثال فورد تو همه سولاخها سرک میکشن.قهرمانب فراری تو اف۱ میشمرید هر جا فراری مقام داره فورد هم داره ولی هر جا فورد مقام داره فراری هم هست.نسکار ترنس ام سوپر کار استرالیا wrc رالی انواع مسابقات آفرود بزودی دوباره در داکار عرض شود پایکس پیک.
Ali-SV
۱۳ مرداد ۱۴۰۳این فراری قدیم نیست کلی اتفاقات و تغییرات تو این سالها بوجود اومده نمیشه گفت چون یکبار فورد برنده شده این دفعه هم میشه!!
امیر محمد
۱۳ مرداد ۱۴۰۳داداشا ما هممون تو ایرانیم فورد جیتی نداریم که چرا انقدر سرش اذیت میشین🤌🏻
آرش
۱۵ شهریور ۱۴۰۳مطمعنم که فراری شکست میخوره از فورد
ماشالله اصالت فورد
ماشالله فورد جی تی
افسانه ای که دو باره میخواد برگرده