دوجشورلتفوردهفته نامه

فورد موستانگ در برابر شورولت کامارو و دوج چلنجر؛ آخرین رقابت بدنسازان آمریکایی

این نبرد چندین و چند ساله تنها یک برنده دارد!

از میان این سه‌گانه عضلانی که همیشه باعث ایجاد بحث و رقابت می‌شدند، تنها موستانگ به زندگی خود ادامه می‌دهد؛ درحالی‌که کامارو و چلنجر به‌خاطر برقی‌شدن و تمرکز بیشتر شرکت سازده‌شان روی مدل‌ها بلندقامت، از خط تولید خارج شده‌اند. از همین سوالی در ذهن ایجاد می‌شود که سرانجام کدام مدل پیروز میدان شد؟ نسخه بالارده کدام یک از این اسب‌های آمریکایی، برنده این رقابتِ به‌پایان‌رسیده است؟ پیش از پاسخ به این سوال، باید نگاهی به مشخصاتشان داشته باشیم.

موستانگ GT در برابر کامارو SS و چلنجر R/T

نسخه V8 موستانگ از یک پیشرانه ۵ لیتری سود می‌برد که توان تولید ۴۸۰ اسب بخار قدرت و ۵۶۲ نیوتن متر گشتاور را دارد. قدرت این پیشرانه از طریق یک جعبه‌دنده ۶ سرعتی دستی به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود و بدنه زیبای موستانگ جدید را در عرض ۳.۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رساند.

در سوی دیگر، آخرین نسل کامارو SS از یک واحد بزرگ‌تر ۶.۲ لیتری V8 سود می‌برد و با بهره‌وری از ۴۵۵ اسب بخار قدرت و ۶۱۷ نیوتن متر گشتاور، قدرتنمایی می‌کند اما برای رسیدن به سرعت معیار ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت به ۴.۱ ثانیه زمان نیاز دارد.

کوپه عضلانی دوج هم از یک واحد ۵.۷ لیتری V8 استفاده می‌کند که توان تولیدی ۳۷۵ اسب بخار قدرت و ۵۵۵ نیوتن متر گشتاور را دارد و می‌تواند چلنجر را در عرض ۵ ثانیه به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند؛ البته بهره‌مندی از پکیج «اسکت» با افزایش حجم پیشرانه، قدرت و گشتاورش را هم افزایش می‌دهد و آن را به مرض ۴ ثانیه نزدیک می‌کند.

موستانگ دارک هورس در برابر کامارو ZL1 و چلنجر هلکت

نسخه دارک‌هورس با بهره‌وری از همان موتور موستانگ GT از ۵۰۰ اسب بخار قدرت و ۵۶۶ نیوتن متر گشتاور سود می‌برد که با تکیه‌بر بهبودهای موتوری، روی عملکرد فنی بهتر در پیست تمرکز دارد. این مدل با تکیه‌بر جعبه‌دنده ۱۰ سرعتی خودکار می‌تواند درعرض ۴.۱ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

درمقام مقایسه، پیشرانه ۶.۵ لیتری V8 شورولت کامارو ZL1، تمام ۶۵۰ اسب بخار قدرت و ۸۸۱ نیوتن متر گشتاور را از طریق یک جعبه‌دنده ۱۰ سرعتی خودکار به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند تا درعرض ۳.۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

چلنجر هلکت هم مانند کامارو ZL1 از یک موتور ۶.۲ لیتری V8 استفاده می‌کند که بسته به پسوند آن، مدل‌های عادی، ردآی و جیل‌بریک به‌ترتیب ۷۱۷، ۷۹۷ و ۸۰۷ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت تنها به ۳.۵ ثانیه زمان نیاز دارد.

مقایسه طراحی

فورد موستانگ مانند قبل خودرویی با ظاهر کلاسیک محسوب نمی‌شود اما اشاره‌هایی به مدل‌های دهه‌هایی ۶۰ و ۷۰ میلادی دارد. طراحان این خودروساز، تلاش کرده‌اند که با وجود به‌روزرسانی کابین، همچنان اصالت آن را هم حفظ کنند و از قالب همیشگی خودروهای عضلانی خارج نشوند. این درحالی است که کامارو ZL1 حتی با وجود قطعات مسابقه‌ای و آیرودینامیکی چون بال، اسپلیتر و… المان‌های مشترک بیشتری با نسخه‌های کلاسیک خود دارد. دوج چلنجر هم از این قاعده مستثنا نیست. این مدل طراحی مدرن-کلاسیکی دارد و عملا بهترین نمونه یک خودروی مدرن عضلانی به شمار می‌رود. کابین این کوپه هم روی ایجاد همین حال‌هوا تمرکز دارد.

مقایسه فناوری و ارزش خرید

موستانگ جدید از امکاناتی چون نمایشگرهای ۱۲ و ۱۳ اینچی، لانچ‌کنترل و چند ویژگی جانبی دیگر اشاره کرد که روی عملکرد کلی تاثیر چندانی نمی‌گذارد. با این وجود، کامارو از ویژگی‌های مناسب‌تری چون اگزوزهای دوگانه، نمایشگر روی شیشه، ضبط داده‌های فنی خودرو، لانچ‌کنترل و اتصال داخلی وای‌فای سود می‌برد. چلنجر هم با بهره‌مندی از فناوری‌هایی چون چیلر خنک‌کار سیستم سوپرشارژر، قفل حرکت در خط، لانچ‌کنترل و سیستم چهار چرخ محرک برای مدل‌های V6 خود را از دو رقیبش متمایز کرده است. بنابراین موستانگ روی ایجاد تجربه‌ای دیجیتالی‌تر تاکید دارد اما کامارو و چلنجر راهی متفاوت را در پیش گرفته‌اند.

با توجه به اینکه قیمت پایه هر سه خودرو از محدوده ۳۰ هزار دلار آغاز می‌شود اما پرچمدارهایشان نرخ متفاوتی دارند. فورد موستانگ دارک هورس، شورولت کامارو ZL1 و چلنجر هلکت به‌ترتیب با قیمت‌های ۵۷، ۸۰ و ۱۰۰ هزار به فروش می‌رسند. بنابراین عجیب نخواهد بود اگر ببینیم که مردم به خرید موستانگ رغبت بیشتری دارند.

خرید هر کدام برای چه کسی درست است؟

از آنجا که تولید موستانگ همچنان ادامه دارد، به خریدارش امکان بهره‌مندی از گارانتی یک خودروی نو را می‌دهد. کوپه محبوب فورد از رقبای خود به‌روزتر شده و همچنان هم در خط تولید حضور دارد. اگر کمی سطحی‌نگری کنیم، می‌توانیم آن را برنده رقابت سه‌تنه فورد-شورولت-دوج در بازار کوپه‌های عضلانی بدانیم؛ موستانگ تبدیل به محصولی شد که بیشتر از بقیه دوام آورد! تنها مسئله اصلی آن، قدرت کمتر است.

در سوی دیگر، افرادی هستند که دوست دارند از خودروی عضلانی خود بدون محدودیت سقف استفاده کنند و «فناوری» برایشان در اولویت قرار ندارد. در این صورت، شورولت کامارو به انتخاب برتر آن‌ها تبدیل می‌شود. هر چند این کوپه زیبا که یکی از بهترین نمونه‌ها موجود در بازار خودروهای عضلانی با راندمانی استثنایی به شمار می‌رود، دیگر تولید نخواهد شد و خبری از قطعات تازه نیست.

قاعدتا درحالی که فورد و شورولت بر سر جدیدتر ظاهر شدن تلاش می‌کنند، دوج مسیری متفاوت را طی کرده و چلنجر را به یک چالش مدرن-کلاسیک تبدیل کرده است که حال‌وهوایی متمایز دارد. خودرویی که درکنار ایجاد هیجان بصری، راحتی روزمره مالک را هم تامین می‌کند و درصورت نیاز، حجم عظیمی از قدرت و شتاب را در اختیارش قرار می‌دهد؛ البته با مقداری پول بیشتر.

کدام یک پیروز میدان است؟

مشخصا صنعت خودرو هنوز راه زیادی در پیش دارد و به این زودی‌ها از میان برداشته نمی‌شود. بنابراین برنده شدن در آن را نمی‌توان با رقم فروش بیشتر، تعداد لایک بیشتر در شبکه‌های اجتماعی یا حتی نظر مثبت‌تر خریدارانش خلاصه کرد؛ هر چند اگر این فاکتورها را هم در نظر بگیریم، باز هم نتیجه یکسان خواهد بود. برنده واقعی این رقابت که از دهه ۶۰ میلادی جریان دارد، خودرویی است که هنوز در خط تولید باقی مانده، بیشترین فروش را دارد و به نماد کوپه‌های عضلانی تبدیل شده است: فورد موستانگ! شما کدام یک را ترجیح می‌دهید؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷۱ رای

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ کارشناس مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۵۵ دیدگاه‌ها

  1. Nismo

    ۱۰ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (1338 ديدگاه)

    چقدر دلم واسه این قاب تنگ شده بود
    کامارو، چلنجر، ماستنگ. سه تفنگدار
    از سنگینی عکس شیشه لپ تابم ترک برداشت
    هیولاهای سوپرشارژ با آوازهای 8 سیلندر خورجینی سمفونی ای برای گوش ها لذت رانندگی زیاد در کنار قدرت و ابهت پایبند به سنت ها
    اینا بیشتر از اینکه با هم رقیب باشن مثل 3 تا برادر بودن دوج برای قدرتش موستانگ برای سرعتش و کامارو برای هندلینگش
    دلم میخواد براشون ساعت ها شعر بگم… اما افسوس که…

    موافقم 99
    مخالفم 4
    1. Sara

      ۱۰ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (44 ديدگاه)

      دوج چلنچر دیمن 170 👊☝

      موافقم 47
      مخالفم 8
      1. SMS

        ۱۰ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (537 ديدگاه)

        زیبا ترین و قدیمی ترین و هیجان انگیز ترین مقایسه دنیا❤️‍🔥❤️‍🔥
        تو هر مورد هر کدوم حرف اول رو میزنن که بقیوشن حتی بهش نزدیک نمی شن اما متناسبشون موستانگه اما از نظر من هر سه
        حیف که نمیشه اینارو آورد کیش و…

        موافقم 20
        مخالفم 3
    2. amirkhanzadeh

      ۱۰ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (997 ديدگاه)

      حیف موستانگ 1967 1968 1969
      که به این ا….. تبدیل شدن

      موافقم 14
      مخالفم 29
      1. Taha Ayoobi

        ۱۰ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (4167 ديدگاه)

        خانزاده خدا جای دیگه روزی تو بده

        موافقم 17
        مخالفم 3
    3. mmd@

      ۱۰ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (308 ديدگاه)

      سه تاشون عشقن سه تفنگدار معروف☠️☠️☠️☠️💀💀💀💀😈😈😈😈🏆🏆🏆🏆☣️☣️☣️☣️🎖️🎖️🎖️🎖️🥇🥇🥇🥇❤️‍🔥❤️‍🔥❤️‍🔥❤️‍🔥❤️❤️❤️❤️💔

      موافقم 21
      مخالفم 1
    4. SAEIDmahdavi

      ۱۰ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      حرفات قشنگ بود
      مخصوصا اونجاش که گفتی بیشتر شبیه به ۳ برادر هستن تا رقیب

      موافقم 17
      مخالفم 2
    5. Siyavash

      ۱۰ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (766 ديدگاه)

      باهات موافق هستم منم دقیقا میخواستم بگم مثل سه تا برادر بودن…یکی لات دوج..یکی ورزشکار موستانگ..یکی بچه ساکت کامارو..💥💥
      فراموش نشدنی هاااا..

      موافقم 23
      مخالفم 2
    6. مصطفی

      ۱۰ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (21 ديدگاه)

      فقط کامارو و دوج چلنجر

      موافقم 5
      مخالفم 2
  2. boost10

    ۱۰ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (155 ديدگاه)

    تو عکس آخری اون سه تا ماشین انگار جای سه تفنگدار و اسب هاشون هستن

    موافقم 33
    مخالفم 1
  3. MOPAR

    ۱۰ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (131 ديدگاه)

    با اینکه موپار بازم اما کامارو و ماستنگو دقیقا اندازه چلنجر دوست دارم، جالب اینجاس درسته این سه مثلث قدرت که نماد ماسلکار جهان هستن اما هر سه مسیرشون از هم جداس و مشتری های خاص خودشونو دارن مثلا اونی که چلنجر میخره میدونه کامارو تو پیست بهتره یا اونی که ماستنگ میخره خوب میدونه که چلنجر تو درگ بهتره.. فقط امیدوارم یه روز تاپ ترین مدل هر سه تاشونو تجربه کنم
    شورولت کامارو ZL1 1LE
    چلنجر SRT دیمن 170
    ماستنگ شلبی GT500

    موافقم 17
    مخالفم 1
    1. Taha Ayoobi

      ۱۰ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (4167 ديدگاه)

      گفتی موپار بازم، یاد این جمله افتادم،

      Mopar or no car

      1. MOPAR

        ۱۰ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (131 ديدگاه)

        بنازم داداش

        1. Taha Ayoobi

          ۱۰ آبان ۱۴۰۳
          سوابق: (4167 ديدگاه)

          ای جان

  4. SepehrG

    ۱۰ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (46 ديدگاه)

    قطعا چلنجر

    موافقم 13
    مخالفم 3
  5. MOPAR

    ۱۰ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (131 ديدگاه)

    https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/10/mustang-camaro-challenger-4.jpg
    آخ آخ چه دورانی بود زمانی که این عکس گرفته شد

    موافقم 25
    مخالفم 1
  6. راستگو

    ۱۰ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (176 ديدگاه)

    ماستنگ فقط ماستنگ
    هم تو پیست هم سایر ریس ها موفقه و میتونه به رکورد بزنه

    موافقم 14
    مخالفم 10
  7. یانکی من هم فرزند کسی هستم

    ۱۰ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (305 ديدگاه)

    به دلیل انجین پوشراد در داج و شوی علاقه بیشتری به این دو هیولا دارم.موستانگ هم عشق

    موافقم 18
    مخالفم 4
  8. ممد ژانگولر

    ۱۰ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (4119 ديدگاه)

    داداش نیسمو ماشالله مایه داریه دیگه از لپ تاپ داری میبینی . ما که از موش اسکرین گوشی نوکیا ۱۱۰۰ میبینیم چی باید بکنیم . من فقط ۳ تا سولاخ نقطه میبینم جزئیاتشم پیشکش .

    موافقم 5
    مخالفم 6
    1. Nismo

      ۱۰ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (1338 ديدگاه)

      داش ممد قابلتو نداره
      این لپ تاب مال دفتر وگرنه من خودمم نوکیا 0011 دارم

      1. ممد ژانگولر

        ۱۰ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (4119 ديدگاه)

        داداش نیسمو جسارتا شرکتتون شب کاریه دیگه ؟!
        چون شبا کامنت میذاری گفتم
        بهرحال هر جا هستی به کامت باشه

  9. amirboss

    ۱۰ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (665 ديدگاه)

    آمریکایی جماعت اگه گوشت همو بخورن استخون همدیگه رو دور نمیندازن.
    همه تو یه چیز مشترک هستن اونم قدرت مضاعف.
    حالا بین این سه شرور و بین تمامی معایب و محاسنی که دارن انتخاب اول و آخر من ماستنگ هست حالا به هر قیمتی که شده باشه.
    از همون بدو تولید و نسل اول تا به امروز،تو آمار فروش و همچنین مشخصات فنی که این سه داشتن اگه میانگین بخایم بگیریم ماستنگ اول هست و کامارو و چلنجر باید برای دومی و سومی رقابت کنند.

    موافقم 12
    مخالفم 3
  10. mickeyy

    ۱۰ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (46 ديدگاه)

    رقابت این ۳ تا یکی از زیباترین و جذاب ترین رقابت های تاریخ صنعت خودرو هست.واقعا نمیشه از بین ۳ تا یکی رو انتخاب کرد ولی خب از نظر منطقی و اگه بخوام خودم رو مقام خریدار قرار بدم به دلایلی که بالا گفته شد، احتمال زیاد موستانگ رو میخرم

    موافقم 10
    مخالفم 4
  11. Taha Ayoobi

    ۱۰ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (4167 ديدگاه)

    (این نبرد چندین و چند ساله تنها یک برنده دارد!)

    نه خیرم

    موافقم 12
    مخالفم 3
    1. الف.ی

      ۱۰ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (1761 ديدگاه)

      برنده اصلیش طرفدارا بودن

      موافقم 8
      مخالفم 1
      1. Taha Ayoobi

        ۱۰ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (4167 ديدگاه)

        👌

        موافقم 3
        مخالفم 1
  12. Taha Ayoobi

    ۱۰ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (4167 ديدگاه)

    https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2021/10/mustang-shelby-gt500-vs-camaro-zl1-1le-vs-challenger-srt-hellcat-redeye-comparison-103-1581425520.jpg
    فقط این خماری چشم های چلنجر،
    داره میگه برام مهم نیست از چه شرکتی هستی، چقد قدرت داری، هرچی باشی جات میذارم.

    موافقم 20
    مخالفم 4
    1. mmd@

      ۱۰ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (308 ديدگاه)

      طاها فورد و شورلت صورت خندان دارن که آماده هستن ولی دوج گیگاچده❤️‍🔥❤️‍🔥❤️‍🔥❤️‍🔥❤️❤️❤️❤️🥇🥇🥇🥇🎖️🎖️🎖️🎖️☣️☣️☣️☣️🏆🏆🏆🏆😈😈😈😈💀💀💀☠️☠️☠️☠️🇫🇷🇫🇷🇫🇷

      موافقم 5
      مخالفم 1
      1. Taha Ayoobi

        ۱۰ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (4167 ديدگاه)

        دقیقااا👏

        موافقم 2
        مخالفم 1
    2. آریا

      ۱۰ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (185 ديدگاه)

      دقیقا بالا تر از چلنجر تو عضلانی ها نیست و نخواهد آمد

      موافقم 2
      مخالفم 2
      1. Taha Ayoobi

        ۱۰ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (4167 ديدگاه)

        واقعا ماسل بود

        موافقم 3
        مخالفم 2
  13. POUYAN

    ۱۰ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (193 ديدگاه)

    چه مقایسه بی سر و تهی بود.

    بیشتر یه گرامیداشت و سمفونی پایان بود تا مقایسه.

    موافقم 6
    مخالفم 2
  14. ALI.A.NLANSR

    ۱۰ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (109 ديدگاه)

    هی…. چند ساله دیگه پدال مقاله می‌ذاره میگه

    یادی از شورلت کامارو
    یادی از دوج چلنجر و چارجر😭

    موافقم 10
    مخالفم 1
    1. Taha Ayoobi

      ۱۰ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (4167 ديدگاه)

      واقعا راست میگی،
      یادی از… 😢

      موافقم 5
      مخالفم 1
  15. علیرضا

    ۱۰ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (216 ديدگاه)

    اگر صرفا به فاکتور ماسلکار بودن فکر کنیم داج چلنجر بهترینه اما اگر فاکتورهای دیگه رو در نظر بگیریم فورد موستانگ بهترینه
    کامارو فقط مدل ۲۰۰۶ قشنگ بود بقیه سال ها همیشه زیر سایه بقیه ماسلکارها بوده ولی نمیشه از دوام و توانایی تیونینگ انجین سری Ls شورولت گذشت

    موافقم 7
    مخالفم 2
  16. Bentley

    ۱۰ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (560 ديدگاه)

    صد در صد موستانگ و کامارو بهترن و مهندسی تر شده هستن عمرا تو پیست چلنجر بتونه به گرد پاشون برسه این دو تا عضلانی فوق العادن ولی چلنجر فقط لات گندست که فقط ادعا داره و مرد میدون نیست.
    واقعا متاسفم برای شورلت که همچین الماسی رو توقف تولید کرد چیکار داره میکنه امریکا.
    پونتیاک، بیوک، شورلت، دوج، لینکلن و کرایسلر همه اینا گذشته درخشانی داشتن و قدر داشته هاشونو ندونستن.
    مخصوصا دوج که واقعا گند زد به همچی مثل وایپر افسانه ای و این چلنجر گنده.
    تنها شرکت امریکایی که با قدرت هنوز می تازه فورد.
    واقعا ماشالا به فورد .بهترین خودرو ساز آمریکایی خود فورده وسلام.

    موافقم 3
    مخالفم 3
  17. Galant.VR4(JDM)

    ۱۰ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (1079 ديدگاه)

    کامارو عشقه یکی از بهترین ماسل کار های تاریخ
    تو ایران یدونه 67 باید تو خونم باشه

    موافقم 2
    مخالفم 1
  18. باشو

    ۱۰ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (48 ديدگاه)

    کامارو زیباترین و عضلانی تمرین بعد چلنجر و موستانگ
    وای که از دیدن کامارو سیر نمیشم ابهت قدرت زیبایی آخرت ماشین عضلانی

    موافقم 4
    مخالفم 1
  19. Reza Rafee

    ۱۰ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (14 ديدگاه)

    خداحافظ کامارو و دوج غمگینه ولی …

    موافقم 5
    مخالفم 1
  20. معین

    ۱۰ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من طرفدار فورد هستم مخصوصا موستانگ، از سری موستانگ واقعا خوشم میاد و به نظرم (بدون تعصب) موستانگ برنده این رقابت هست

    موافقم 6
    مخالفم 1
  21. hosen

    ۱۰ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (515 ديدگاه)

    هیچی واسه من چلنجر نمیشه لامصب رخش دیوونت میکنه
    ولی واقعا نمیشه هر سه تاشونو دوست نداشت مخصوصا ماستنگ که این سال های اخیر واقعا عالی کار کرده چه تو بحث فروش چه تو بحث تکنولوژی

    موافقم 6
    مخالفم 1
    1. Taha Ayoobi

      ۱۰ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (4167 ديدگاه)

      دقیقااا
      من نمیدوم چرا نمیتونم رقیب هم ببینمشون.

      موافقم 6
      مخالفم 1
  22. R@min

    ۱۰ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (2038 ديدگاه)

    از همون اول رئیس ماستنگ بوده و خواهد بود 😎

    موافقم 3
    مخالفم 3
  23. Cert

    ۱۰ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (172 ديدگاه)

    برای شرکت ها اس یو وی مهم است

    موافقم 3
    مخالفم 2
  24. الف.ی

    ۱۰ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (1761 ديدگاه)

    آقا تیتر مطلب گریه دار بود
    به نظر من از روی آمار فروش موستانگ موفق ترین نسخه بین این سه بوده
    چلنجر لات ترین طراحی رو داره
    و علاقه شخصی خودم به سمت کاماروعه
    چند بار مدل SS 2010 قرمز رنگش رو داخل کرج دیدم
    چلنجر واقعا برای یکی مثل دومنیک تورتو ساختن
    تو تاریکی شب با ماشین سیاهش بیاد خیابون به آتیش بکشه و بره
    ولی من همیشه با نسخه R/T مشکل داشتم
    چرا انقد قدرتش کمه

    https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/10/2018-chevrolet-camaro-zl1-032.jpg
    این عکس به شدت حال و هوای کلاسیک عکسای کاغذی از دورانی که مجله ماشین میخوندم داره
    مخصوصا نسخه رودستر کامارو

    متن چرا انقد غلط نوشتاری داره اصلاح کنید لطفا😂

    موافقم 3
    مخالفم 1
  25. 🥇M🏆 Bavaria///👑

    ۱۰ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (610 ديدگاه)

    انتخاب منم کامارو مثل همیشه…🥇😎
    بخصوص مدل های خاص نظیر : z28 که عاشقشم❤️
    حرف z که از قرن بیستم تا به الان تو بعضی از تیپ های کامارو وجود داشت، مخفف نام
    زورا آرکوس بود، زورا یه مهندس افسانه ای بود که تو جنرال موتورز کار می‌کرد و تو بحث فنی همیشه اون دوره بالاترین های کامارو رو می‌ساخت…

  26. حسین دهمرد

    ۱۰ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (2637 ديدگاه)

    کامارو خوبی های هردوتا رو با هم داشت هم سنت چلنجر رو داشت هم مدرنیته ی موستانگ رو حیف شد الانم که فقط موستانگ مونده که هر روز داره بیشتر شبیه اروپاییها میشه

  27. BI EM DABELIU

    ۱۰ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    عکس آخرو دیدم دلم گرفت بد جورم گرفت
    https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/10/mustang-camaro-challenger-4.jpg

    1. Taha Ayoobi

      ۱۰ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (4167 ديدگاه)

      دقیقا منم دلم گرفت
      نمیدونم چرا
      خیلی عکس پر حِسیه

  28. علی منصوری

    ۱۰ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (335 ديدگاه)

    زمان نه تنها اصالت از بین نمیره بلکه باعث میشه درخشانتر بشه…..چه بخواهیم و چه نخواهیم هر چیزی قدیمی میشه، ولی حسش و لذتش و خاطراتش برای مخاطبینش همیشه قشنگه،
    همشون خوبن و خب متأسفانه از سبد خرید ما ایرانیها دور، امیدوارم یروزی جوونهای مملکتم تو همین پدال از تجربه رانندگیشون با هرچی ک دوست دارن بگن

  29. BMW

    ۱۰ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (1488 ديدگاه)

    فقط ابهت چلنجر تو تصویر و تمامم👌👌

  30. Amirhossein

    ۱۰ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (9 ديدگاه)

    حیف که این قاب از بین رفت
    چه افسانه ای بودن این ماشین ها….
    واقعا قلب آدم به درد میاد که این ماشین ها دارن میرن و بجاش خوردو های بی روح میاد….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا