موستانگ دارک هورس هرچند روی کاغذ تفاوتهای چندان زیادی با نسخهٔ GT ندارد اما در عمل رانندگی فوقالعادهای را به نمایش میگذارد.
روی کاغذ ویژگی بزرگی برای تمایز فورد موستانگ دارک هورس از نسخهٔ GT عالی نسل هفتم وجود ندارد. در این ماشین، شاهد نسخهای ارتقاءیافته از همان پیشرانهٔ V8 کایوت هستیم درحالیکه کمکفنرهای مگنهراید سفارشی GT در دارک هورس بهصورت استاندارد ارائه میشوند. علاوه بر این، سیستم تعلیق برای پیست تنظیم شده و لاستیکهای چسبندهٔ پیرلی رینگها را پوشاندهاند. بنابراین، حداقل روی کاغذ در مورد خودروی متفاوتی صحبت نمیکنیم.
پشت فرمان اما به نظر میرسد دارک هورس ژن متفاوتی با GT دارد و خوشبختانه خیلی درخشان عمل میکند حتی اگر در نسخهٔ اروپایی تنها ۷ اسب بخار قدرت بیشتری نسبت به GT معمولی داشته باشد. موستانگ GT در اروپا ۴۴۰ اسب بخار قدرت و ۵۴۰ نیوتن متر گشتاور دارد درحالیکه در دارک هورس قدرت صرفاً به ۴۴۷ اسب بخار افزایش میابد و گشتاور هم بدون تغییر است. این به دلیل قوانین آلایندگی سختگیرانهتر اروپا است زیرا در آمریکا که موستانگ فیلتر ذرات ندارد، موتور کایوت در دارک هورس ۵۰۰ اسب بخار قدرت تولید میکند.
بااینحال، این کاهش قدرت خیلی مهم نیست زیرا تا حدود دور ۵,۱۰۰ rpm، تحویل قدرت دقیقاً مشابه نسخهٔ آمریکایی است. در نسخهٔ اروپایی قدرت موتور فقط در دورهای خیلی بالا کاهش پیدا میکند و تا پیش از آن بهراحتی میتوان با نیروی V8 لاستیکها را دود کرد. دارک هورس در داخل از همان داشبورد مدرنشدهٔ GT با صفحه آمپر دیجیتالی قابل تنظیم و یک نمایشگر لمسی ۱۳.۲ اینچی برای کنترل تمام عملکردهای اصلی خودرو بهره میبرد. بهطورکلی، طراحی داخلی موستانگ خیلی شبیه مرسدس بنز به نظر میرسد.
ازآنجاییکه کابین خودروهای جدید فورد با استقبال مواجه شده است، در موستانگ هم طراحی سنتی و صفحه آمپر آنالوگ با کابینی بروزتر جایگزین شده است که به گفتهٔ فورد، برای ایجاد احساس نشستن داخل یک جت جنگنده طراحی شده است. بااینحال، موقعیت رانندگی در موستانگ جدید مثل دینامیک رانندگی آن آشنا احساس میشود. علیرغم برخورداری از فرمان و ترمزهای بسیار تیزتر و کنترل سواری و بادیرول بهتر بهعلاوهٔ بخش عقبی که بهخوبی تحت کنترل خواهد بود، دارک هورس هنگام رانندگی هنوز هم مثل یک موستانگ رفتار میکند و فقط حالا بسیار چابکتر عمل میکند.
به گفتهٔ فورد، دارک هورس با گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک ظرف ۴.۴ ثانیه و با گیربکس شش سرعتهٔ دستی ترمک ظرف ۵.۲ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد. به گفتهٔ این شرکت، برای کسانی که میخواهند با دارک هورس راهی پیست شوند، گیربکس دستی مناسبتر خواهد بود زیرا دوام بیشتری نسبت به نمونهٔ اتوماتیک دارد. درواقع دارک هورس برای همین ساخته شده است. برای کسانی که با خودرو در رویدادهای پیست حضور میابند و در جادهها خشنتر از حد معمول رانندگی میکنند. البته فورد میگوید دارک هورس یک خودروی پیست تمامعیار نیست و برای علاقهمندان به رانندگی ساخته شده است. آن وظیفه بر عمدهٔ نسخهٔ ۳۵۰ هزار دلاری GTD خواهد بود که در آینده به بازار خواهد آمد.
دینامیک رانندگی دارک هورس چابکتر و تیزتر از GT معمولی است و به لطف میللنگ و اگزوز متفاوت، صدای بسیار شیطانیتری دارد. بهطورکلی، این نسخهٔ خودروی رانندهٔ بسیار جدیتری احساس میشود. دارک هورس همچنین با دماغهای مربعی مانند که توسط مجموعهای از ارتقاءهای ظاهری ایجاد شده، بسیار جذابتر و چشمگیرتر از موستانگ معمولی به نظر میرسد. همهٔ اینها باهم ترکیب شده و روی جاده شخصیت هدفمندتری به دارک هورس بخشیده است؛ بنابراین، هرچند قیمت دارک هورس نزدیک به ۱۸ هزار دلار از GT گرانتر است اما ارزش هر دلار را خواهد داشت.
جمعبندی
هرچند فورد موستانگ دارک هورس در داخل و خارج کاملاً مدرن شده و لباسهای جدید و جذابی به تن کرده اما همچنان زیر این پوسته یک خودروی رانندهٔ سنتی قرار دارد و به همان خوبی که به نظر میرسد رانندگی میکند. اگر این واقعاً آخرین نسخهٔ پرفورمنس موستانگ معمولی باشد، خداحافظی بسیار جذابی خواهد بود و تعجبی ندارد که تمام سهمی که برای بازار بریتانیا در نظر گرفته شده بود فروخته شده است.
مشخصات فنی
Ford Mustang Dark Horse | |
پیشرانه | ۵.۰ لیتری V8 |
قدرت | ۴۴۷ اسب بخار |
گشتاور | ۵۴۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۶ سرعته دستی |
محور محرک | عقب |
شتاب صفرتاصد | ۵.۲ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۱۸۵ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۱۰.۰ لیتر ترکیبی |
طول | ۴,۸۱۹ میلیمتر |
عرض | ۱,۹۱۷ میلیمتر |
ارتفاع | ۱,۳۸۲ میلیمتر |
قیمت پایه بریتانیا | ۶۷,۹۹۵ پوند |
قیمت پایه آمریکا | ۶۱,۸۳۰ دلار |
امتیاز | ۴.۵ از ۵.۰ |
T.50
۱۲ تیر ۱۴۰۳حداکثر سرعت ۱۸۵ ؟!
Mr wrong
۱۲ تیر ۱۴۰۳احتمالا مایل منظورش بوده
SMS
۱۲ تیر ۱۴۰۳ماشالله چابکی و تنفس طبیعی❤️🔥
مصرفش نسبت به دیمن یگم زیاده ولی مهم نیست.
car lover
۱۲ تیر ۱۴۰۳بعضی چیزا اشتبه درج شده. قدرت این ماشین 500 اسب بخار و اینجا اشتباه نوشته و حداکثر سرعت هم فکر کنم 285 باشه نه 185
mercedes
۱۲ تیر ۱۴۰۳درسته نوشته ، توی ماسل کار تاپ اسپید ملاک نیست ، گشتاوره که مهمه.
دوج چلنجر دیمن تاپ اسپیدش260تا بود.
car lover
۱۲ تیر ۱۴۰۳سلطان دیمون تاپ اسپیدش 216 مایل که به کیلومتر تبدیل کنی میشه 340
mercedes
۱۲ تیر ۱۴۰۳درگی که کارواو گذاشت
911توربو s با دوج چلنجر دیمن
روی 260تا بیشتر نرفت به کاتاف رسید
میتونی ببینی
AMIN (M.A.S)
۱۲ تیر ۱۴۰۳حداکثر سرعت دوج دیمن به صورت الکترونیکی رو ۲۶۴ تا قفل شده به خاطر محافظت از تایرا
اگه محدودیتو بشکنید تا بالای ۳۲۰ میره
البته اگه از ECU تو کریت استفاده کنید هم ظاهرا رو اون محدودیت تعریف نشده میتونه به سرعت بالا برسه
(این جدیده که اصلا رو ۲۴۰ قفل شده!)
کاتافیم که شما میگید خب الکترونیکیه و فک کنم زمانی تو حالت تخته گاز میرسه که دیمن تو دنده ۶ هستش هنوز دوتا دنده باقی مونده
ولی خب درکل زیاد جالب نیست به نظرم
سوشیانت
۱۳ تیر ۱۴۰۳مرسدس عزیز اول اینکه کی گفته ماسل کار ها تاپ اسپید بالایی ندارن شورولت کامارو تو تست رسمی شورولت به سرعت ۳۲۵ رسید و چلنجر هلکت هم حداکثر سرعتش ۳۲۷ هست دیمون هم حداکثر سرعت روی ۱۶۸ مایل یا همون ۲۷۰ کیلومتر محدود شده و مشکلی هم براش پیش نمیاد چون میتونه ۴۰۰ متر رو تو ۹.۶ بره در حالی که پورشه توربو اس ۹.۸ کاروار تو پیست درگ تست نکرد وگرنه دوج برنده میشد
امیر دهقان
۱۲ تیر ۱۴۰۳متن رو بخونین متوجه میشین که چرا قدرتش کمتره!
ناخدا
۱۲ تیر ۱۴۰۳هول هولکی کامنت نذار !! اول متن رو بخون بعد کامنت بزار پیام جان 🤭
car lover
۱۲ تیر ۱۴۰۳من پیام نیستم نمیدونم رو چه حسابی این حرفو میزنی ولی حق با شماست متن رو کامل نخوندم
froG-driVer
۱۲ تیر ۱۴۰۳اگه چشم نخوره،خدارو شکر هنوز برقی نشده👹👹
amir hosein
۲۴ تیر ۱۴۰۳سلام به همه.
ماشالله روز به روز قشنگ تر و قوی تر.
من یه دوستی دارم که این ماشین و ۲۰۶ رو یکی میدونه.
خیلی عشق چلنجر و چارجر هست.
میخوام بهش ثابت کنم که بهتره.
البته من خودم به شخصه چلنجر و چارجررو هم دوست دارم.
ولی موستانگ….
اونم GTD.
چی بهش بگم؟؟
علی Shelby
۱۲ تیر ۱۴۰۳از بیرون بسیار زیبا ولی میتونستن با گذاشتن مانیتوری زیبا تر داخلش رو زیبا تر کنن
(Ali(chevynova
۱۲ تیر ۱۴۰۳پرفروش ترین کوپه اسپرت جهان همچنان یکتازه و عینه دهه ۶۰ که تازه معرفی شده بود داره موفقیت رو طی میکنه
ماشالاه موستانگ جی تی ۱۹۶۸
ماشالاه موستانگ مکوان ۱۹۷۱
ماشالاه موستانگ kr مدل ۲۰۰۸ که محبوب کارل شلبی بود
nikan
۱۳ تیر ۱۴۰۳ماشالاه موستانگ باس ۴۲۹ که با موتور ۷ لیتری بلوک بزرگ با یه کاربراتور ۴ دهنه و ۵۰۰ اسب بخار و ۶۱۰ نیوتون متر گشتاور و شتاب ۵/۵ ثانیه ای
car lover
۱۲ تیر ۱۴۰۳دوستش دارم واقعاً، هرچند برای من نمیتونه جای موستانگ های شلبی و فست بک رو بگیره و در حد اونا نیست. ولی خب تو این دوره زمونه یه موتور v8 آمریکایی، تنفس طبیعی، گیربکس دستی و دیفرانسیل عقب واقعا چیزیه که کم پیدا میشه
Sina
۱۲ تیر ۱۴۰۳کلا این ماشین یعنی صدا
توی مقاله ت یه کلیپ یک دقیقه ای میگذاشتی صداشو ببریم حال کنیم
زیزیگولو
۱۲ تیر ۱۴۰۳از هیچ کجای این ماشین نمیشه ایراد گرفت
مهدی
۱۲ تیر ۱۴۰۳شتاب ۰-۱۰۰ چند ثانیه ؟ ۵.۲ ؟! اشتباه نیست ؟!
AMANTE
۱۲ تیر ۱۴۰۳اروپا!
Taha Ayoobi
۱۳ تیر ۱۴۰۳با گیربکس دستی
AMANTE
۱۲ تیر ۱۴۰۳هیچ جوره نمیتونم با طراحی داخلی موستانگ جدید کنار بیام.
حسن
۱۲ تیر ۱۴۰۳طبق گزارشات چند صد اسب موستانگ وحشی آزادانه در ایالت های البرتا و بریتیش کلمبیا در حال پرسه زدن هستند و در تمامی نقاط آمریکای شمالی حدود 33,700 اسب موستانگ در طبیعت وحشی زندگی می کنند و هنوز گرفتار انسان ها نشده اند
موستانگ همیشه ازاد
همیشه ماندگار
حسن
۱۲ تیر ۱۴۰۳تنها شده
تنها عشق دوران . فورد موستانگ
فورد را باید ستود که راه را ادامه میده
یادگاری از دشتهای باز
حسن
۱۲ تیر ۱۴۰۳باید مثل بوفالوی یلواستون فورد موستانگ هم تحت محافظت شدید موسسات حقوق ماشینها قرار بگیره
خیلی مزخرفه که موسسات محیط زیستی انقد قدرت دارن که خودروها را بازنشسته میکنن
Taha Ayoobi
۱۳ تیر ۱۴۰۳👌👌👌
سوشیانت
۱۳ تیر ۱۴۰۳دقیقا طرفداران محیط زیست نباید حق دخالت در صنعت خودرو رو داشته باشن