تجربه و آزمایشفورد

پشت فرمان فورد موستانگ دارک هورس، هیولای جذاب در دوران انقراض عضلانی‌ها

موستانگ دارک هورس هرچند روی کاغذ تفاوت‌های چندان زیادی با نسخهٔ GT ندارد اما در عمل رانندگی فوق‌العاده‌ای را به نمایش می‌گذارد.

روی کاغذ ویژگی بزرگی برای تمایز فورد موستانگ دارک هورس از نسخهٔ GT عالی نسل هفتم وجود ندارد. در این ماشین، شاهد نسخه‌ای ارتقاءیافته از همان پیشرانهٔ V8 کایوت هستیم درحالی‌که کمک‌فنرهای مگنه‌راید سفارشی GT در دارک هورس به‌صورت استاندارد ارائه می‌شوند. علاوه بر این، سیستم تعلیق برای پیست تنظیم شده و لاستیک‌های چسبندهٔ پیرلی رینگ‌ها را پوشانده‌اند. بنابراین، حداقل روی کاغذ در مورد خودروی متفاوتی صحبت نمی‌کنیم.

پشت فرمان اما به نظر می‌رسد دارک هورس ژن متفاوتی با GT دارد و خوشبختانه خیلی درخشان عمل می‌کند حتی اگر در نسخهٔ اروپایی تنها ۷ اسب بخار قدرت بیشتری نسبت به GT معمولی داشته باشد. موستانگ GT در اروپا ۴۴۰ اسب بخار قدرت و ۵۴۰ نیوتن متر گشتاور دارد درحالی‌که در دارک هورس قدرت صرفاً به ۴۴۷ اسب بخار افزایش میابد و گشتاور هم بدون تغییر است. این به دلیل قوانین آلایندگی سخت‌گیرانه‌تر اروپا است زیرا در آمریکا که موستانگ فیلتر ذرات ندارد، موتور کایوت در دارک هورس ۵۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند.

بااین‌حال، این کاهش قدرت خیلی مهم نیست زیرا تا حدود دور ۵,۱۰۰ rpm، تحویل قدرت دقیقاً مشابه نسخهٔ آمریکایی است. در نسخهٔ اروپایی قدرت موتور فقط در دورهای خیلی بالا کاهش پیدا می‌کند و تا پیش از آن به‌راحتی می‌توان با نیروی V8 لاستیک‌ها را دود کرد. دارک هورس در داخل از همان داشبورد مدرن‌شدهٔ GT با صفحه آمپر دیجیتالی قابل تنظیم و یک نمایشگر لمسی ۱۳.۲ اینچی برای کنترل تمام عملکردهای اصلی خودرو بهره می‌برد. به‌طورکلی، طراحی داخلی موستانگ خیلی شبیه مرسدس بنز به نظر می‌رسد.

ازآنجایی‌که کابین خودروهای جدید فورد با استقبال مواجه شده است، در موستانگ هم طراحی سنتی و صفحه آمپر آنالوگ با کابینی بروزتر جایگزین شده است که به گفتهٔ فورد، برای ایجاد احساس نشستن داخل یک جت جنگنده طراحی شده است. بااین‌حال، موقعیت رانندگی در موستانگ جدید مثل دینامیک رانندگی آن آشنا احساس می‌شود. علیرغم برخورداری از فرمان و ترمزهای بسیار تیزتر و کنترل سواری و بادی‌رول بهتر به‌علاوهٔ بخش عقبی که به‌خوبی تحت کنترل خواهد بود، دارک هورس هنگام رانندگی هنوز هم مثل یک موستانگ رفتار می‌کند و فقط حالا بسیار چابک‌تر عمل می‌کند.

به گفتهٔ فورد، دارک هورس با گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک ظرف ۴.۴ ثانیه و با گیربکس شش سرعتهٔ دستی ترمک ظرف ۵.۲ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد. به گفتهٔ این شرکت، برای کسانی که می‌خواهند با دارک هورس راهی پیست شوند، گیربکس دستی مناسب‌تر خواهد بود زیرا دوام بیشتری نسبت به نمونهٔ اتوماتیک دارد. درواقع دارک هورس برای همین ساخته شده است. برای کسانی که با خودرو در رویدادهای پیست حضور میابند و در جاده‌ها خشن‌تر از حد معمول رانندگی می‌کنند. البته فورد می‌گوید دارک هورس یک خودروی پیست تمام‌عیار نیست و برای علاقه‌مندان به رانندگی ساخته شده است. آن وظیفه بر عمدهٔ نسخهٔ ۳۵۰ هزار دلاری GTD خواهد بود که در آینده به بازار خواهد آمد.

دینامیک رانندگی دارک هورس چابک‌تر و تیزتر از GT معمولی است و به لطف میل‌لنگ و اگزوز متفاوت، صدای بسیار شیطانی‌تری دارد. به‌طورکلی، این نسخهٔ خودروی رانندهٔ بسیار جدی‌تری احساس می‌شود. دارک هورس همچنین با دماغه‌ای مربعی مانند که توسط مجموعه‌ای از ارتقاءهای ظاهری ایجاد شده، بسیار جذاب‌تر و چشمگیرتر از موستانگ معمولی به نظر می‌رسد. همهٔ این‌ها باهم ترکیب شده و روی جاده شخصیت هدفمندتری به دارک هورس بخشیده است؛ بنابراین، هرچند قیمت دارک هورس نزدیک به ۱۸ هزار دلار از GT گران‌تر است اما ارزش هر دلار را خواهد داشت.

جمع‌بندی

هرچند فورد موستانگ دارک هورس در داخل و خارج کاملاً مدرن شده و لباس‌های جدید و جذابی به تن کرده اما همچنان زیر این پوسته یک خودروی رانندهٔ سنتی قرار دارد و به همان خوبی که به نظر می‌رسد رانندگی می‌کند. اگر این واقعاً آخرین نسخهٔ پرفورمنس موستانگ معمولی باشد، خداحافظی بسیار جذابی خواهد بود و تعجبی ندارد که تمام سهمی که برای بازار بریتانیا در نظر گرفته شده بود فروخته شده است.

مشخصات فنی

Ford Mustang Dark Horse
پیشرانه ۵.۰ لیتری V8
قدرت ۴۴۷ اسب بخار
گشتاور ۵۴۰ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته دستی
محور محرک عقب
شتاب صفرتاصد ۵.۲ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۸۵ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۱۰.۰ لیتر ترکیبی
طول ۴,۸۱۹ میلی‌متر
عرض ۱,۹۱۷ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۳۸۲ میلی‌متر
قیمت پایه بریتانیا ۶۷,۹۹۵ پوند
قیمت پایه آمریکا ۶۱,۸۳۰ دلار
امتیاز ۴.۵ از ۵.۰

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۸ رای
منبع
AutoExpress

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۹ دیدگاه‌ها

  1. T.50

    ۱۲ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    حداکثر سرعت ۱۸۵ ؟!

    1. Mr wrong

      ۱۲ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (337 ديدگاه)

      احتمالا مایل منظورش بوده

      1. SMS

        ۱۲ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (581 ديدگاه)

        ماشالله چابکی و تنفس طبیعی❤️‍🔥
        مصرفش نسبت به دیمن یگم زیاده ولی مهم نیست.

        موافقم 6
        مخالفم 1
    2. car lover

      ۱۲ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (1431 ديدگاه)

      بعضی چیزا اشتبه درج شده. قدرت این ماشین 500 اسب بخار و اینجا اشتباه نوشته و حداکثر سرعت هم فکر کنم 285 باشه نه 185

      موافقم 2
      مخالفم 11
      1. mercedes

        ۱۲ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (425 ديدگاه)

        درسته نوشته ، توی ماسل کار تاپ اسپید ملاک نیست ، گشتاوره که مهمه.
        دوج چلنجر دیمن تاپ اسپیدش260تا بود.

        موافقم 3
        مخالفم 9
        1. car lover

          ۱۲ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (1431 ديدگاه)

          سلطان دیمون تاپ اسپیدش 216 مایل که به کیلومتر تبدیل کنی میشه 340

          موافقم 13
          مخالفم 2
        2. mercedes

          ۱۲ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (425 ديدگاه)

          درگی که کارواو گذاشت
          911توربو s با دوج چلنجر دیمن
          روی 260تا بیشتر نرفت به کاتاف رسید
          میتونی ببینی

          موافقم 4
          مخالفم 1
        3. AMIN (M.A.S)

          ۱۲ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (849 ديدگاه)

          حداکثر سرعت دوج دیمن به صورت الکترونیکی رو ۲۶۴ تا قفل شده به خاطر محافظت از تایرا
          اگه محدودیتو بشکنید تا بالای ۳۲۰ میره
          البته اگه از ECU تو کریت استفاده کنید هم ظاهرا رو اون محدودیت تعریف نشده میتونه به سرعت بالا برسه
          (این جدیده که اصلا رو ۲۴۰ قفل شده!)

          کاتافیم که شما میگید خب الکترونیکیه و فک کنم زمانی تو حالت تخته گاز میرسه که دیمن تو دنده ۶ هستش هنوز دوتا دنده باقی مونده

          ولی خب درکل زیاد جالب نیست به نظرم

          موافقم 5
          مخالفم 1
        4. سوشیانت

          ۱۳ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (3526 ديدگاه)

          مرسدس عزیز اول اینکه کی گفته ماسل کار ها تاپ اسپید بالایی ندارن شورولت کامارو تو تست رسمی شورولت به سرعت ۳۲۵ رسید و چلنجر هلکت هم حداکثر سرعتش ۳۲۷ هست دیمون هم حداکثر سرعت روی ۱۶۸ مایل یا همون ۲۷۰ کیلومتر محدود شده و مشکلی هم براش پیش نمیاد چون میتونه ۴۰۰ متر رو تو ۹.۶ بره در حالی که پورشه توربو اس ۹.۸ کاروار تو پیست درگ تست نکرد وگرنه دوج برنده میشد

          موافقم 4
          مخالفم 1
      2. امیر دهقان

        ۱۲ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (745 ديدگاه)

        متن رو بخونین متوجه میشین که چرا قدرتش کمتره!

      3. ناخدا

        ۱۲ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (365 ديدگاه)

        هول هولکی کامنت نذار !! اول متن رو بخون بعد کامنت بزار پیام جان 🤭

        موافقم 1
        مخالفم 2
        1. car lover

          ۱۲ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (1431 ديدگاه)

          من پیام نیستم نمیدونم رو چه حسابی این حرفو میزنی ولی حق با شماست متن رو کامل نخوندم

    3. froG-driVer

      ۱۲ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (1013 ديدگاه)

      اگه چشم نخوره،خدارو شکر هنوز برقی نشده👹👹

      موافقم 2
      مخالفم 1
    4. amir hosein

      ۲۴ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (20 ديدگاه)

      سلام به همه.
      ماشالله روز به روز قشنگ تر و قوی تر.
      من یه دوستی دارم که این ماشین و ۲۰۶ رو یکی میدونه.
      خیلی عشق چلنجر و چارجر هست.
      میخوام بهش ثابت کنم که بهتره.
      البته من خودم به شخصه چلنجر و چارجررو هم دوست دارم.
      ولی موستانگ….
      اونم GTD.
      چی بهش بگم؟؟

  2. علی Shelby

    ۱۲ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (540 ديدگاه)

    از بیرون بسیار زیبا ولی میتونستن با گذاشتن مانیتوری زیبا تر داخلش رو زیبا تر کنن

    موافقم 10
  3. (Ali(chevynova

    ۱۲ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (7387 ديدگاه)

    پرفروش ترین کوپه اسپرت جهان همچنان یکتازه و عینه دهه ۶۰ که تازه معرفی شده بود داره موفقیت رو طی میکنه
    ماشالاه موستانگ جی تی ۱۹۶۸
    ماشالاه موستانگ مکوان ۱۹۷۱
    ماشالاه موستانگ kr مدل ۲۰۰۸ که محبوب کارل شلبی بود

    موافقم 14
    مخالفم 3
    1. nikan

      ۱۳ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (160 ديدگاه)

      ماشالاه موستانگ باس ۴۲۹ که با موتور ۷ لیتری بلوک بزرگ با یه کاربراتور ۴ دهنه و ۵۰۰ اسب بخار و ۶۱۰ نیوتون متر گشتاور و شتاب ۵/۵ ثانیه ای

      موافقم 7
      مخالفم 1
  4. car lover

    ۱۲ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1431 ديدگاه)

    دوستش دارم واقعاً، هرچند برای من نمیتونه جای موستانگ های شلبی و فست بک رو بگیره و در حد اونا نیست. ولی خب تو این دوره زمونه یه موتور v8 آمریکایی، تنفس طبیعی، گیربکس دستی و دیفرانسیل عقب واقعا چیزیه که کم پیدا میشه

    موافقم 11
    مخالفم 1
  5. Sina

    ۱۲ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (831 ديدگاه)

    کلا این ماشین یعنی صدا
    توی مقاله ت یه کلیپ یک دقیقه ای میگذاشتی صداشو ببریم حال کنیم

  6. زیزیگولو

    ۱۲ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (6038 ديدگاه)

    از هیچ کجای این ماشین نمیشه ایراد گرفت

    موافقم 4
    مخالفم 2
  7. مهدی

    ۱۲ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1738 ديدگاه)

    شتاب ۰-۱۰۰ چند ثانیه ؟ ۵.۲ ؟! اشتباه نیست ؟!

    موافقم 2
    مخالفم 1
    1. AMANTE

      ۱۲ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (1913 ديدگاه)

      اروپا!

    2. Taha Ayoobi

      ۱۳ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (4384 ديدگاه)

      با گیربکس دستی

      موافقم 3
      مخالفم 1
  8. AMANTE

    ۱۲ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1913 ديدگاه)

    هیچ جوره نمیتونم با طراحی داخلی موستانگ جدید کنار بیام.

    موافقم 3
    مخالفم 5
  9. حسن

    ۱۲ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (2090 ديدگاه)

    طبق گزارشات چند صد اسب موستانگ وحشی آزادانه در ایالت های البرتا و بریتیش کلمبیا در حال پرسه زدن هستند و در تمامی نقاط آمریکای شمالی حدود 33,700 اسب موستانگ در طبیعت وحشی زندگی می کنند و هنوز گرفتار انسان ها نشده اند
    موستانگ همیشه ازاد
    همیشه ماندگار

    موافقم 7
    مخالفم 1
  10. حسن

    ۱۲ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (2090 ديدگاه)

    تنها شده
    تنها عشق دوران . فورد موستانگ
    فورد را باید ستود که راه را ادامه میده
    یادگاری از دشتهای باز

    موافقم 4
    مخالفم 1
  11. حسن

    ۱۲ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (2090 ديدگاه)

    باید مثل بوفالوی یلواستون فورد موستانگ هم تحت محافظت شدید موسسات حقوق ماشینها قرار بگیره
    خیلی مزخرفه که موسسات محیط زیستی انقد قدرت دارن که خودروها را بازنشسته میکنن

    موافقم 4
    مخالفم 3
    1. Taha Ayoobi

      ۱۳ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (4384 ديدگاه)

      👌👌👌

      موافقم 5
      مخالفم 1
    2. سوشیانت

      ۱۳ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (3526 ديدگاه)

      دقیقا طرفداران محیط زیست نباید حق دخالت در صنعت خودرو رو داشته باشن

      موافقم 5
      مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا