هر دو برای پیمودن ۴۰۰ متر به کمتر از ۱۱ ثانیه زمان نیاز دارند اما در این مسابقه، داستان کمی متفاوت است.
بیامو M8 کامپتیشن با بهرهمندی از یک پیشرانه قدرتمند ۴ لیتری تویین توربوی ۶۱۷ اسب بخاری، بهعنوان یک خودروی قدرتمند شناخته میشود که میتواند بسیاری از کوپههای اسپرت مشهور را به چالش بکشد. از آنجا که تقابل این خودرو در برابر موستانگ ۲۰۲۴ رقابتی نابرابر به نظر میرسد اما تیونینگ آمریکایی هنسی جانی تازه در کالبد موستانگ دارک هورس بخشیده است تا بتواند رقیب پرادعای اروپایی را سر جایش بنشاند.
مقالات مرتبط:
- درگ جذاب رم TRX هنسی ۱۲۰۰ اسب بخار با کوروت Z06
- تماشا کنید: کادیلاک اسکالید هنسی H850 در برابر رم 1500TRX
- فورد موستانگ دارک هورس هنسی با ۸۵۰ اسب بخار قدرت معرفی شد
هنسی چند ماه پیش از موستانگ دارک هورس خود با ۸۵۰ اسب بخار قدرت رونمایی کرده بود اما بهتازگی تصمیم گرفته تا آن را کنار بیامو M8 کامپتیشن آزمایش کند. اگر نمیدانید باید بگوییم که درگ محصولات هنسی با خودروهای اسپرت مشهور یک رسم همیشگی است که این شرکت پس از معرفی آنها انجام میدهد و توان خود را به خریداران بالقوه نشان میدهد. هر چند مشخص نیست چرا هنسی یک کوپه ضعیفتر آلمانی را برای این تست تبلیغاتی انتخاب کرده اما درهرصورت باعث خلق یک مسابقه جذاب شده است.
مهندسان برند هنسی برای اینکه موستانگ دارک هورس را تا دندان مسلح کنند، به کمکپیشرانه سوپرشارژر، پمپ سوخت تازه و انژکتورهای ارتقایافته استفاده کردهاند که نیروی موتور ۵ لیتری V8 آن را افزایش داده است. پیشرانه یادشده با تکیهبر مزایای سیستم عملکردبالای جذب هوا و بازتنظیم الکترونیکی به توان تولید ۸۵۰ اسب بخار قدرت و ۸۸۰ نیوتن متر گشتاور رسیده است؛ یعنی ۳۵۰ اسب بخار قدرت و ۳۱۴ نیوتن متر گشتاور بیشتر در مقایسه با دارک هورس استاندارد.
هنسی میگوید که دارک هورس ۸۵۰ اسب بخاریاش با تکیهبر فناوریهای بهکاررفته در آن میتواند درعرض ۳.۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ یکلومتر بر ساعت دست پیدا کند و مسافت ۴۰۰ متر را با سرعت ۲۱۴ کیلومتر بر ساعت و در عرض ۱۰.۹ ثانیه بپیماید. در سوی دیگر، رقیب آلمانی هم برای رسیدن به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت به ۳.۲ ثانیه زمان نیاز دارد و مسافت ۴۰۰ متر را در کمتر از ۱۱ ثانیه طی میکند.
در مسابقهای که ویدئوی کامل آن را در انتهای مطلب خواهید دید، خواهید دید که سیستم چهار چرخ محرک M8 کامپتیشن به آن کمک میکند تا خیلی سریعتر از موستانگ هنسی حرکت کند. با افزایش سرعت اما اسب سیاه اما سفید فورد به خود میآید و از قدرت اضافهاش کمک میگیرد و بهراحتی از کوپه اروپایی عبور میکند.
مسابقه دوم بهصورت متحرک و با کمینه سرعت آغاز میشود؛ بیامو در این دور هم عملکردی بهتر را به نمایش میگذارد اما نهایتا این هنسی دارک هورس ۸۵۰ اسب بخاری است که گوی رقابت را از آن میدزدد. برای تماشای باقی وقایع این آزمایش، شما را به دیدن ویدئوی زیر دعوت میکنم. نظر شما درباره این دو خودرو چیست؟ آیا آزمایش هنسی منصفانه بود؟
(Ali(chevynova
۵ شهریور ۱۴۰۳انگار موستانگ باس ۴۲۹ مدل ۷۰ با ۳۷۵ اسب قدرته که دوباره برگشته
ماشالاه موستانگ پرفروشترین کوپه اسپرت جهان که از ۱۹۶۴ تا الان جایگاهش رو با قدرت حفظ کرده
هنسی پرفورمنس هم با انتخاب موستانگ یه ترکیب امریکایی بینظیر خلق کرده
amirkhanzadeh
۵ شهریور ۱۴۰۳آروم باش
برو چندتا خودروی اروپایی ببین تا فشار خونت به حالت نرمال برگرده
(Ali(chevynova
۵ شهریور ۱۴۰۳والا شما آلمانی فنا دارید فشار میخورید از باخت بی ام و جلوی فورد
بهتره عکسهای باس ۴۲۹ مدل ۷۰ رو ببینی
amirkhanzadeh
۵ شهریور ۱۴۰۳تا جایی که می دونم تو داری فشار می خوری تو رویا به سر می بری از امیر و بقیه تا الان چند بار بهت گفتند
اینکه شرکت های خودرو سازی آمریکایی فقط بخاطر اروپا و چین دارند به حیاتشون ادامه می دند غیر قابل تغییر حال هی تو توی رویا بسر ببر
(Ali(chevynova
۵ شهریور ۱۴۰۳اوه اوه چه افراد مرجعی رو مثال زدی
Parsa BMW
۷ شهریور ۱۴۰۳داداش اگه می خواستن درگ بندازن که نامردی نباشه با m5 Cs مینداختن که صفر تا صدش 2.8ثانیه هست
قدرتشم کمتر از موستانگ ۶۵۰ اسب بخاره
اونطوری هیچ کاری نمی تونست بکنه موستانگ
کسرا
۵ شهریور ۱۴۰۳اوتیسم آمریکایی
(Ali(chevynova
۵ شهریور ۱۴۰۳حالا هرچی که صداش میزنی
برای من بی اهمیته
فقط امریکایی
amir
۵ شهریور ۱۴۰۳تو که وضعیتت مشخصه
بین موستانگ نسل دو با لافراری و اس اف نود یا رولزرویس و اس کلاس باز هم با افتخار و رضایت موستانگ نسل دو رو برمیداری و مثل سرخ پوستای آمریکایی فریاد میزنی فقط فقطططط آآممممرررییییکککااااییییییی!! یوووهووو یانکیز!
SMS
۵ شهریور ۱۴۰۳الان خوب شد دوباره یادم انداختی الان چون گفته بودن موستانگ باس ۴۲۹ از ۳۷۵ تا قدرتش بیشتره ،چقدر هست یا کامارو ssکه گفته بودن ۴۳۰ تا اما تا ۵۰۰ هم قدرتش بوده یا کروت سی ۴ و…،البته لینکش پیدا نشد ولی تو همین پداله
SMS
۶ شهریور ۱۴۰۳اشتباه شد منظورم c3هست اگه درست گفته باشم
JaMsHiD_R1988
۵ شهریور ۱۴۰۳حالا اگه همین تیونینگ روی یه اروپایی میخورد :
خودروسازای اروپایی عرضه ندارن قدرت زیاد از موتور بگیرن تیونر ها جمعش میکنن
جمع کنید برید شماهایی که بلد نیستید احترام بزارید
اون کامنت پایین تر که amir-p گفته هردو قابل احترامن پاشدی میگی بی ام و در حدی نیست که با فورد مقایسه بشه؟
(Ali(chevynova
۵ شهریور ۱۴۰۳جمشیدی
کسی بی احترامی نکرد دایی
گفتم موستانگ داستانش کلا جداست از اون یکی ماشینه
حالا میخوایی شلوغش کنی تا اصل ماجرا رو به حاشیه ببری داستان دیگست
علی جردن
۵ شهریور ۱۴۰۳از لحاظ هندلینگ کل کمپانی جنرال موتورز در برابر BMW شرمنده هستند
Taha Ayoobi
۵ شهریور ۱۴۰۳علی جردن عشقم، شما درمورد هونگچی نظر بده قربونت برم.
Parsa BMW
۷ شهریور ۱۴۰۳برو سرچکن bmw m5 Cs ببین شرکت های دیگه تو چیزه دیگه ای هم شرمنده بی ام و میشن😁
شهروند ایرانی
۵ شهریور ۱۴۰۳اگه اون m8 با استانداردهای آمریکا بخاد تیون موستانگ که هیچ هنسی f5 نمیتونه بگیرتش سیاست آلمانی همیشه این بود که یکم ضعیف باشن از نظر اسب بخار در صورتی که ماشین آمریکا با اسب بخار بالا در عمل بی بخار بودن البته دوتا استثنا هست یکی تسلا دومی کوروت که حداقل میشه گفت در عمل خودشون ثابت کردن
علیرضا حسینی
۶ شهریور ۱۴۰۳بروشور شو خوب حفظ کردی
(Ali(chevynova
۵ شهریور ۱۴۰۳هنسی باید یدونه موتور ۴۶۰ بیگ بلاک با کاربرات اوتولایت ۴۱۰۰ و گیربکس ۳ دندهc6 ببنده رو دارک هورس تا قدرت واقعی رو نشون بده
۴۶۰ فورد اونقدر گشتاورش بالاست که تا ته پیست فقط لاستیک دود بکنه
البته اگه ۴۲۷cammer رو استفاده کنن که سال ۱۹۶۵ قدرتش با ۲ تا کاربرات ۶۷۵ اسب بود و مخصوص نسکار تولید شده بود که رقبا جای نفس کشیدن نداشتن
تنها حریف ۴۲۷camner فورد فقط426 hemi دوج هست که سال ۱۹۶۴ با ۲ میلسوپاپ قدرتش ۷۵۰ اسب بود و مخصوص نسکار طراحی شد
mehran
۵ شهریور ۱۴۰۳امریکایی های اصیل حسی دارند که حتی بی ام و هم نداره . حتی اگر کندتر هم باشن
کسرا
۵ شهریور ۱۴۰۳بله
شما صبح تا شب با هنسی ۱۰۰۰ و بی ام و ام ۵ کامپیتیشن دور دور میکنی قشنگ کامل میدونی چه خبره
.
کل صنعت خودروسازی آلمان و ژاپن و … هم همش کشکن
car lover
۵ شهریور ۱۴۰۳لذت رانندگی با ماشین امریکایی خیلی بالاست این کاملا واضحه
کسرا
۵ شهریور ۱۴۰۳واضحه؟
جالبه…
EX
۵ شهریور ۱۴۰۳الان امریکنا میان بابت پیروزی جشن میگیرن اونم درحالیکه ۲۳۰ اسب بیشتر داشتند . تازه وزن M8 حوالی ۲ تنه و مطمئنم موستانگ سبک تره
اما امریکنا میگن نه عوضش بیمر چارچرخ محرک بود. حالا بیا حالی کن ۲۳۰ اسب تفاوت و وزن کمتر بلخره غلبه میکنه بر چارچرخ . چارچرخ رو اسفالت عادی ، تو لانچ خودشو نشون میده . بعد لانچ دیگه اهمیت خودشو از دست میده . تو پیست درگ هم که خیلی فرقی بین محرک عقب و چارچرخ نیست چون هر دو چسبندگی لازم دارند
Taha Ayoobi
۵ شهریور ۱۴۰۳داداش چی میگی؟
اصلا موستانگ تیون شده اس، چرا جو میدی؟
یکی باید به تو حالی کنه که این موستانگ تیون شده اس و هنسی برای معرفیش این درگ رو برگذار کرده.
(تو پیست درگ هم که خیلی فرقی بین محرک عقب و چارچرخ نیست چون هر دو چسبندگی لازم دارند )
میفهمی چی میگی؟
الان اگه پیست درگ بود موستانگ از همین اول مثل موشک پرت میشد جلو.
EX
۵ شهریور ۱۴۰۳یکی دو دور کامنتمو بخون . کلا نفهمیدی چی میگم
سهیل
۵ شهریور ۱۴۰۳پیست درگ باشه یا ۴۰۰ متر. چه فرقی میکنه آخه؟! در هر صورت لانجش مثل تمام آمریکایی ها ضعیفه.
گذشته از اون برای معرفی که نباید سراغ بی ام و با ۲۳۰ اسب بخار پایینتر بره. باید با خودرویی با نسبت اسب بخار به وزن مشابه کورس بزاره. شده جریان اون تبلیغ محصول ما و محصول دیگران.
من خودم عشق آمریکایی هستم. ولی هیچ آمریکایی پرفورمنس عالی – بهره وری بالا و مصرف سوخت متعادلی نداره. صرفا افراط
(Ali(chevynova
۵ شهریور ۱۴۰۳دست پیش گرفتی تا پس نیوفتی😂
خیلی ساده لوحانه داری ۴ چرخ متحرک بودن بی ام و رو ناکارآمد نشون میدی تا ثابت کنی فورد کار خاصی نکرده
بی ام و الکی گرونی که با ۴ چرخ محرک حریف فورد دف عقب نشده رو حتی اگه ضعیف تر باشه نمیتونی ماست مالی کنی
بی ام باخت ، بدم باخت حالا هرچی بخوای دست و پا بزنی بدتر میشه
((بهتره بجای این صحبتها و برای برگشتن آرامش در مورد موتورهای دهه ۶۰ امریکایی که قدرتهای بالای ۴۰۰ اسب داشتن مطالعه کنی))
EX
۵ شهریور ۱۴۰۳خیلی ساده لوحانه داری ۲۳۰ اسب بیشتر و وزن کمتر و تیون بودن موستانگ رو ندید میگیری
دارک هورس عادی میاوردند حتی چراغ عقب بیمر رو هم نمیدید . بخاطر همین دست به دامن تیون شدند . دیگه ازین واضح تر و سادهتر چیزی نیست نمیدونم بحث اضافی برای چیه
(Ali(chevynova
۵ شهریور ۱۴۰۳ببین از چیزیهایی که نیست صحبت نکن
چیزی که واضح و مشخص الان پیروزی مطلق فورده
المانی فنا اونقدر که از شکست یه آلمانی از امریکایی فشاری میشن و میترسن از فشار شب اول قبر نمیترسن
سخت نگیرید دیگه ، هر رقابتی باخت داره و مثل بیشتر مواقع آلمانیه در برابر امریکا شکست خورد
amir
۵ شهریور ۱۴۰۳علی جان یه جمله ای طلایی هست که میگه شکست یتیمه و پیروزی هزاران پدر داره
هنون طوری که وقتی از ضعف و شکست آمریکایی پست گذاشته بشه کسی نمیدونه فردی به اسم علی نوا با تیکه کلام ماشالا وجود داره
amir
۵ شهریور ۱۴۰۳الان این حافظ کد موتور چون فقط فن آمریکاییه قشنگی اروپایی ها رو هرچقدرم باهاش بحث کنی نمیبینه و نمیفهمه و به پورشه و بی ام و میگه الکی گرون در صورتی که توی عمرش خفن تر از همون نوا کاربرات سوار نشده ( الان میاد میگه من از دهه ۴۰ دارم آمریکایی تیون میکنم) خب الان موستانگ فرهنگ آمریکاست قبول بی ام و نیست؟
۹۱۱ که داری بهش میگی قورباغه زشت الکی گرون نماد پورشه است حافظ کد موتور!! فرهنگ آلمانه کاربرات! حاکمه نوربرگرینگه ۹۱۱ ماشالاخان!
بی ام و الکی گرون زمان جنگ جهانی موتور هواپیما میساخت همون رو اگه فورد میساخت تا الان هزارباره سوراخمون کرده بودی با ماشالا
میدونم که بحث کردن باهات هیچ فایده ای نداره و فقط وقت تلف کردنه فقط ناراحت اینم که ارزش سایتو اوردی پایین همین
(Ali(chevynova
۵ شهریور ۱۴۰۳باز خوبه من نوا کاربراتی سوار میشم
تو چی؟ بنز معماری داری یا دانشجویی؟؟ یا فقط حسرتش رو داری؟
Bmw
۶ شهریور ۱۴۰۳علی دلبندم اون محرک نه متحرک بنظر من تو همون دنیای کاربراتت بمون 😁
saeed
۶ مهر ۱۴۰۳نکنه ۱۲ سالته؟ چرا انقد آهن پرستید همتون الان چون موستانگ تونست بی ام و شکست بده دلیل بر بهتر بودن شرکت فورده؟ نه آقا هرشرکت خودروسازی یه طیفی از بازار و جامعه خودرو پسندو مورد هدف قرار میده این کل کل ها و دعواهای شما تو کامنتا هیچیو ثابت نمیکنه رقابت جهت پیشرفت و احترام به توان هرشخص تو تولید محصولش برگذار میشه من خودم به بی ام و علاقه دارم ولی دلیل نمیشه به سلایق دیگران در انتخاب برندشون توهین کنم شماهم به سلایق هم احترام بزارید تا رقابت براتون شیرین باشه
سوشیانت
۵ شهریور ۱۴۰۳ماشینی که چهار چرخ محرکه هم تو آسفالت هم تو پیست درگ موقع شروع برتری داره نسبت به دف عقب ها در اکثر مواقع، در ضمن انجین ضعیف نکته مثبتی محسوب نمیشه
بله جناب سهیل هیچ آمریکایی پرفورمنس بالایی نداره فورد جی تی فورد موستانگ شلبی gt500 که حتی مدل ۲۰۱۴ هم تاپ اسپید و قدرتش از این m8 بیشتره شورولت کوروت دوج چلنجر و… اصلا پرفورمنس بالایی ندارن!!! خیلی ممنون از نظر کارشناسیتون
car lover
۵ شهریور ۱۴۰۳این یکی رو تورخدا هنوز تفاوت چهارچرخ محرک با دیفرانسیل عقب رو بلد نیست نظر کارشناسی میده
سوشیانت
۶ شهریور ۱۴۰۳کسی که میگه چسبندگی بالا باعث افت عملکرد ماشین میشه هر چقدر براش راجب دیفرانسیل توضیح بدی متوجه نمیشه
amir
۵ شهریور ۱۴۰۳ببین اینا هیچ چیزی براشون مهم نیست فقط دنباله اینن تو خط پایان بیوفته جلو حتی اگه طرفدار پیکان باشن اگه پیکان تو خط پایان تو درگ با بوگاتی پیکان بیوفته جلو براشون پیکان خیلی خفن تر و بهتر از بوگاتیه به هیچ فاکتور دیگه ای هم توجه نمیکنن و برای تخلیه کردن خودشون میزنن تو سر بوگاتی
پدال خیلی وقته که دیگه جای ماشین بازا نیست فن بوی ها پر کردن
الان یکی طرفدار بی ام و است دنبال اینه که باخت بی ام و رو توجیح کنه ک هزار و یک دلیل میاره یکی آمریکایی فنه انگار قله اورست رو فتح کرده و داره میکوبه تو سره بی ام و …. فردا اگه یه جا بی ام و ببره میشه تکنولوژی جرمن و آمریکایی اسب بخار فیک و آمریکایی فن میگه عوضش قیمتش اروزنتره و نمیدونم من هرزگردی و قلدری آمریکایی ۵۰۰ اسبی رو با ۲۰۰۰ اسب هم عوض نمیکنم ….اوضاع خیلی خرابه عامو… صرفا دنبال فن بازیشونن
Taha Ayoobi
۵ شهریور ۱۴۰۳جالب بود
بی ام و لانچ کنترل و سیستم تمام چرخ متحرک عالی ای داره که باعث میشه اول درگ ها اکثرا برتری داشته باشه.
car lover
۵ شهریور ۱۴۰۳بی ام و بیشتر برای لانچ و هندلینگ ساخته میشه
موستانگ برای دور بالا و تاپ اسپید
ولی موستانگ عشق خالصه🐎
amir
۵ شهریور ۱۴۰۳ولی واقعا یکی لازمه به هممون حالی کنه بابا درگ مرگ رو ولش کن خیلی وقتا واقعا درگ و نمیدونم تنها یک فاکتور مهم نیست همه رو باید دوست داشت وقتی فن یه برندی قشنگی بقیه برندارو نمیتونی ببینی
amir-p
۵ شهریور ۱۴۰۳هردو قابل احترام
(Ali(chevynova
۵ شهریور ۱۴۰۳اتفاقا
عقبه و پشتوانه ۵۸ ساله موستانگ در یک سطح دیگه قرار داره و قابل مقایسه با اون یکی ماشین نیست
موستانگ یک سبکه
جزوه فرهنگ امریکاست
اون یکی چی؟؟؟
car lover
۵ شهریور ۱۴۰۳علی چرت و پرت نگو. اصل رقابت اینه که به رقیب مقابلت احترام بذاری.
عقبه و پشتوانه میدونی چیه؟ اینکه الان فورد و لینکلن دست چین هستن
احترام بذار تا احترام ببینی
سوشیانت
۵ شهریور ۱۴۰۳اینکه الان مرسدس بنز چینیه چی اون وقت😂
car lover
۵ شهریور ۱۴۰۳سوشی جون جنرال موتورز و لینکلن و فورد و دوج چینی ان چه اشکالی داره 9 درصد مرسدس هم مال چین باشه
amir
۵ شهریور ۱۴۰۳الان دوج کامل زیر دست استلانتیسه و داره گند میزنه به دوج با نابود کردن چلنجر و ارائه ماسل کار برقی کرایسلر کامل زیر دست استلانتیسه و چیزی به جز مینی ون پاسیفیکا با کاهش فروش رو خط تولیدش نمونده و در خطر نابود شدن قرار داره کسی چیزی گفت اینطوری خودتو ناراحت میکنی داری میگی مرسدس چینیه سوشیانت جان؟
سوشیانت
۶ شهریور ۱۴۰۳خب پس اگر قرار باشه بی دلیل بگیم پورشه و بی ام و و فولکس و بنز هم چینی هستن در ضمن استلانتیس اسم شرکتی هست که با توافق گروه کرایسلر و psa و آلفا و فیات و مازراتی بوجود اومده نهایتا ممکنه گروه کرایسلر از سرمایه و برخی قطعات شرکت های اروپایی استفاده کنه ولی از طراحیشون برای خودرو های پرچمدار استفاده نمیکنه لینکلن هم که ارتباطی با چینی ها نداره فقط چانگان به مونتاژ برخی خودرو های لینکلن کمک میکنه باز هم هیچ ربطی به طراحی نداره
سهیل
۵ شهریور ۱۴۰۳۶۰ سال؟!!😂😂😂 بی ام و فقط ۶۰ ساله که داره سبک اسپرت رو به بقیه آموزش میده. به بی ام و میگن آقای خودروهای اسپرت دنیا اون هم با چهار در نه موستانگ که صرفا اگزوز تقویت شده هست اون هم با گالن گالن مصرف سوخت. چون عرضه نداره موتور با پرفورمنس بالا بزنه. فقط یه تراکتور کوچیک شده هست. بله سبک داره ولی یه سبک توخالی و نمایشی و تمام. نه درگی رو میتونه ببره (با نسبت مساوی) نه هندلینگ درست و حسابی نه مصرف سوخت معقول. فقط بزار تو پارکینگ یا بیشتر از ۱۰۰ تا باهاش نرو. چون ممکنه جاده بپیچه ولی اون نپیچه.😂😂😂
Taha Ayoobi
۵ شهریور ۱۴۰۳سهیل فورد جی تی میدونی چیه؟
اون زمانی که موستانگ اومد بی ام و چی داشت بگه؟
موستانگ گالن گالن بنزین مصرف میکنه، بی ام و هم از زیر گالن گالن روغن پس میده.
(Ali(chevynova
۵ شهریور ۱۴۰۳سلی
بی ام وه اسپرت ساز😁😁😁
چه اسپرت سازی هست که تو تاریخش یدونه سوپر اسپرت نداره؟؟؟
بعد همچین شرکتی سبک اسپرت سازی رو به بقیه نشون میده😂😂
ایشالاه خدا کمک تو بکنه اول بعد و بعد بی ام و که بتونه بعد عمری ماشین خانوادگی ساختن یه سوپراسپرت بسازه که لااقل بتونه در کنار فورد گاهی اسمش بیاد
amir
۵ شهریور ۱۴۰۳با وجود اینکه طاها و ماشالا خان فعلا ترمز بریدن و خدا هم جلودارشون نیست ولی فورد موستانگ خیلی بیشتر از گالن گالن سوخت و اگزوزه بنیان گذاره پونی کاره مدل ۱۹۶۴ هنوز که هنوزه تمیزش پیدا بشه با قیمت بالا بفروش میره موتور های امثالهم پردتور و گودزیلا با حدود ۶۰۰ ۷۰۰ چیه پس؟
amir
۵ شهریور ۱۴۰۳طاها زمانی که موستانگ وجوده خارجی نداشت بی ام و موتورهواپیما میزد اگه به عرضه اس
ماشالاخان بی ام و شاید سوپراسپرت نمیسازه ولی ام فایو رو ساخت که حریف خیلی از سوپراسپرت ها بود مخصوصا ام ۵ سی اس!
Taha Ayoobi
۵ شهریور ۱۴۰۳امیر سهیل داشت میگفت بی ام و اسپرت ساختن رو یاد میده و فورد ماشینی در حد بی ام و نداره که من گفتم داری پرت و پلا میگی، به نظرم ربطی به موتور هواپیما نداره.
R@min
۵ شهریور ۱۴۰۳مصرف سوخت همین بیمر میانگین صدی 14 که با فشار بهش به اعداد 17 یا بالاتر میرسه ! ماستنگ gt صدی 10 تا 12 و شلبی gt500 که قوی ترین مدله صدی 15 که باز موقع فشار تا 17 و 20 هم میره که اعداد طبیعیه برای این حجم قدرت. بنظر هنوز تو این توهم مصرف موندین
راجب سبک تو پر بیمر که بعد هفت سال تو نوربرگرینگ دست و پا زد همچنان پشت کامارو دود میخوره ماستنگ که بماند تایم پیست های آقای اسپرت و هندلینگ هم موجوده.
راجب تکنولوژی هم که تفاوت و برتری وجود نداره جز ساختار hot vee که برای لگ توربو هست، اگر بیشتر اطلاعات داری راجب راندمان هم بگو منم خیلی دوست دارم بدونم راندمان چیه و کدوم موتور راندمان بهتری داره ؟
JaMsHiD_R1988
۵ شهریور ۱۴۰۳حالم از کامنتای پدال بهم میخوره
بحث کردن با شما ها مثل گل لگد کردنه
همین الان طرف اومده میگه هردو قابل احترامه
بعدا میای میگی در حد فورد موستانگ نیست؟
موستانگ در برابر بی ام و یه آشغال سنتیه دقیقا حرفی که خود کن مایلز زده که هیچ چیز خاصی جز حروم کردن لاستیک ارائه نمیده در حالی که بی ام و از هر نظر از موستانگ عالی تره
تازه این موستانگ تیونینگ شده وگرنه فابریکش که در حد و اندازه هیچ بی ام و ای نیست .
با آدمایی مثل تو که به نظرات دیگران توهین میکنه باید اینجوری صحبت کرد
التماس تفکر😏
حالا هر چی میخوای بیا بگو کاربراتور ششصد دهنه قدرت فلان بهمان
amir
۵ شهریور ۱۴۰۳جمشید فک میکنی چرا ایران هیچ گونه پیشرفتی نمیکنه
همش یه سری آدمای متعصب بی سوادیم که فقط میخوایم بکوبیم تو سره بقیه خودمونو خالی کنیم
خیلی مونده برسیم به فرهنگ یه سری کشورا
احتمال زیاد هیج وقتم نمیرسیم
الانم یکی پیدا میشه بهم بگه نمیدونم خودتحقیر
قرار نیست با فاز ضد خودتحقیر چشممونو رو همه ایرادامون ببندیم و از نقطه قوت های کوچیک حماسه های عظیم بسازیم
واقعیتو ببین حاجی!
Taha Ayoobi
۵ شهریور ۱۴۰۳جمشید اگه واقعا از بحث بدت میومد این هنه نمینوشتی
JaMsHiD_R1988
۵ شهریور ۱۴۰۳از بحث که بدم میاد
ولی خیلی زور داره یکی بگه من به ماشینی توهین نکردم و تعصب ندارم در حالی که دقیقا همین کار رو میکنه
ماشینای الکی گرون که آمریکایی ها لوله شون میکنه
ماشین های دهه شصت آمریکا فلان قدر قدرت دارن و چون ماشین های دهه شصت آلمانی فلان قدر قدرت دارن پس بدرد نمیخورن
(Ali(chevynova
۵ شهریور ۱۴۰۳اصلاح میکنم
پشتوانه ۶۰ ساله
مازیار
۵ شهریور ۱۴۰۳اگه یه درگ مستقل بود که هیچ
اما هدف هنسی از برگزاری درگ بین ماشین عادی و تیون شده چی میتونه باشه؟
کسب اعتبار؟ … یا از دست دادن اعتبار؟
johnmarston
۵ شهریور ۱۴۰۳معرفی محصول جدیدش
چون همه m8 رو با پرفورمنس خفنش میشناسن
مازیار
۵ شهریور ۱۴۰۳اگه بگیم میخواست حتما برنده بشه بله
با این قیاس ناعادلانه
سوشیانت
۵ شهریور ۱۴۰۳اعتبار همین کافی که موستانگ ۲۰۱۴ همچنان انجین و سرعت بهتری نسبت به m8 داره😥
car lover
۵ شهریور ۱۴۰۳اعتبار همیکنه بی ام و m8 v12 با بیش 640 اسب بخار توی 20 30 سال پیش خیلی برتری داشته به تمام موستانگ های اون دوران و حتی الان😥
سوشیانت
۶ شهریور ۱۴۰۳به اونا میگن کانسپت کار لارو برو اصن ببین چی هست بعد بگو😥
amir
۵ شهریور ۱۴۰۳اعتبار همین کافی که کوروت سال ۲۰۲۴ میخواد با محصول ۵ سال پیش فراری رقابت کنه
اینم جوابت
Taha Ayoobi
۵ شهریور ۱۴۰۳امیر مگه فراری محصول جدید تر داره؟
amir
۶ شهریور ۱۴۰۳صبر کن میاد تعطیل نشده که برند تا جایی که یادمه فعلا همین ۲۹۶ با اس اف ۹۰ رو داره خیلی جدیدم نیستن ولی متاسفانه هرچی بقیه برند ها از جمله همون لامبورگینی هم وطنش زور زدن بهش نتونستن بهش برسن همین آقای لامبو روئلتو با ۶۰۰ هزار دلار قیمت میخواست با اس اف ۹۰ رقابت کنه از پس ۲۹۶ هم برنیومد
سوشیانت
۶ شهریور ۱۴۰۳فعله که همین شورولت بدون سیستم هیبرید داره با فراری رقابت میکنه🤣
car lover
۶ شهریور ۱۴۰۳همینکه شورلت از فراری تقلید و کپی کرد کافیه سوشیانت🤣🤣🤣🤣
Saeed
۸ مهر ۱۴۰۳🤣🤣😂کجا روندی که تایید میکنی؟
(Ali(chevynova
۵ شهریور ۱۴۰۳فورد ثابت شدست
نیاز به فیلم هم نبود
car lover
۵ شهریور ۱۴۰۳ماشینی که تیون شده چه ثابت کردنی داره؟
(Ali(chevynova
۵ شهریور ۱۴۰۳خیلی چیزها
amir
۵ شهریور ۱۴۰۳بی ام و هم ثابت شدست یه شکستم نمیتونه ببرتش زیر سوال
فوردم ثابت شدست احتیاجی نه به ماشالا نداره نه به فیلم
johnmarston
۵ شهریور ۱۴۰۳دعوا های پدال رو که میبینم یاد میم های مقایسه خونه بازیکنای فوتبال و طرفداراشون میوفتم
وقتی ما هنوز قدرت ماشینامون از ۱۷۰ اسب بالاتر نرفته این کارا بی معنیه
OM.01
۵ شهریور ۱۴۰۳فورد پکیچ سوپرشارژر ارائه میده 10 هزار دلار 810 اسب قدرت و گارانتی. راش پرفورمنس هم کیت سوپرشارژر میده برای موستانگ GT با 800 اسب قدرت و گارانتی. شلبی هم سوپر اسنیک رونمایی کرد 810 اسب قدرت. هنسی هم کیت تیون موستانگ داده با 850 اسب قدرت.
یعنی واقعا به به این حق انتخاب😄
از این همه گزینه کدومو انتخاب کنم!؟🤣
به شخصه توقع زیادی از نسل جدید شلبی GT500 دارم(باتوجه به نسل فعلی و کاری که با رقبای دیگه کرد) باید نسل جدید یه چیز معقول و راضی کننده باشه :) امیدوارم ناامیدمون نکنه فورد
درگ هم نظری ندارم اصلا مهم نیست ویدئویی بود صرفا برای نشان دادن پرفورمنس محصولشون که خب از اینا زیاد درست میشه
OM.01
۵ شهریور ۱۴۰۳اگه M8 ببره آلمانی فن ها میگن اسب های آمریکایی خرابه به به مهندسی آلمانی و آمریکایی فنا میگن چهارچرخ محرک بود و لانچ کنترل داشت برای آمریکایی باید بریم پیست درگ
حالا اگه آمریکایی ببره آمریکایی فن ها میگن به به قیمت ارزان خودروی گرون رو برد و ماشاالله دیفرانسیل عقب و آلمانی فن ها هم میگن قدرت ماشین بیشتر بود وزن کمتر و نامردیه
حالا اگه هردو عین هم باشن قدرت و وزن هردو دیفرانسیل عقب یه سری ها میان برد و باخت رو به باد مه خورشید ربط میدن یه سری ها هم میگن من بهتر دنده عوض میکردم اعداد عین کارخونه ثبت نشده و…
البته این افراد نه آلمانی فن واقعی هستن نه آمریکایی فن واقعی و با تمام احترام متعصب هستن اما در کل هردو گروه داستان سرایی میکنن و درواقع هیچکدوم از درگ لذت نمیبرن! حالا برد برد یا باخت این همه دعوا ارزشی داره…؟ هرکی بر اساس سلیقه و نیاز خودش و علاقه خودش خودرو میخره و هرگز نمیشود با شابلن سلیقه خودمان، سلیقه دیگران را بکوبیم.
R@min
۵ شهریور ۱۴۰۳کلا سه یا چهار نفرن کامنتاشون پاک شه هیچ بحثی نمی تونن داشته باشن چیزی هم که بلد نیستن یه مشت چرت و پرت میبافن به هم.
amir
۵ شهریور ۱۴۰۳ادعاشونم که زئوس رو شرمنده میکنه متاسفانه دریغ از اینکه چیز بدردبخوری بگن
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۵ شهریور ۱۴۰۳رفیق چرا سخنش میکنی بیا با یه مثال از داج مثئله رو جمعش کنیم.مقایسه چلنجر هلکت با ۷۰۰ اسب با همین ام ۸ با ۶۴۰ اسب تو آسفالت معمولی ام۸ تایم ۱۰.۹ رو میزنم تا ۱۱ و چلنجر هم تایم ۱۱.۶ الی ۱۱.۸ اختلاف رو گذاشتم رو حساب لاستیک گرم کردن و کیفیت راننده اینجا شاهد تایم ۱۲ هم از چلنجر بودیم.حالا دورانگو هلکت رو با mx6 مقایسه میکنیم دورانگو ۷۰۰ اسب mx6 هم ۶۲۵ اسب.وزن هم که دورانگو سنگینتره و ابعاد غول آسا و آیرودینامیک مخصوص ۳ ردیفه ها و اون طرف بیمر با وزن کمتر و آیرودینامیک فوق بهتر حالا تایمها رو مقایسه میکنیم اینجا هر دو ۲دف هستن دورانگو ۱۱.۵ میزنن بیمر هم تو بهترین حالت ۱۱.۷ الی ۱۱.۸ به نظرم همه چی روشن شد اگر چلنجر دو دف باشه همین نسخه هاکت ۷۰۰ اسبی به راحتی تایم ۱۰.۶ میکنه.نکته آخر آمریکاییها قدرت پشت موتور رو اعلام میکنن اروپا هم پشت چرخ رو یعنی چی یعنی مثال بیمر خود موتورش قشنگ بالای ۷۰۰ اسب تولید میکنه.
مازیار
۵ شهریور ۱۴۰۳یانکی جون کاغذ بازی رو بزار واسه سوشی
این اون میزنه اون این میزنه نون و آب نمیشه
همینجا تو پدال صدها بار شاهد بودیم اعداد روی کاغذ با میدان عمل چقدر توفیر داره
سوشیانت
۶ شهریور ۱۴۰۳راست میگه کاغذ بازی رو بذاریم کنار راجب مرغ و خروس و اسب باهم صحبت کنیم
amir
۵ شهریور ۱۴۰۳هیچ وقتم نمیتونیم چیزی بهشون حالی کنیم فقط صد حیف ارزش کامنتارو با چرت و پرتاشون دارن میارن پایین
کانال تلگرام نیست اینجا این اراجیف متعصبانه رو ببینیم! اینجا جای کامنت فنیه یه چیزی هم یاد بگیریم
nikan
۵ شهریور ۱۴۰۳توی لانچ سیستم چارچرخ محرک و لانچ کنترل پیشرفته بیامو به راحتی خودشو نشون داد اما در ادامه قدرت و گشتاورو بیشتر و وزن پایین تر موستانگ به راحتی بهش غلبه کرد. یه نکته برای اون دوستانی که میگن عادلانه نبود (که یه جورایی درست میگن) این درگ صرفا یه درگ تبلیغاتی بود برای اینکه هنسی هیولای جدیدشو به رخ بکشه. من بین بیامو های مدرن m8 مدل محبوبمه ولی موستانگ اونم با این کیت سوپر شارژر یه چیز دیگس برام جفتش خیلی خفنه. به نظرم هنسی باید از مدلای قوی تر بیامو استفاده میکرد ولی درگ باحالی بود
🇰🇷
۵ شهریور ۱۴۰۳بنظر من خود پدال هم این وسط نقش داره
بجای درگهای غیرحرفهای و تبلیغاتی مثل این میتونه درگها و خبرهای جذابتری رو پوشش بده
یا حتی همین درگ رو هم پوشش بده اما بزاره تو اپارات و دیگه تو سایت نیاره . هر کی خواست بره اونجا ببینه . اینجا فضاش بهتره یکم تخصصی باقی بمونه . البته این یه پیشنهاد بود قطعا عزیزان پدال خودشون بهتر میدونن
! i M α η δ υ α R
۵ شهریور ۱۴۰۳در وصف هیوندای عزیزت و اندر وصف به دیار باقی شتافتن کیا ” استینگر ” تنها دو سال بعد از تولید …
بهای از شرف خوردن ، بهایی نیست ، بس ناچیز …
شنو درد دل بهروز ، بهایی بس ، گران بینی …
چو کوروت های پایه ، نسخه استینگ ری دیدی …
به گورستان برو مدفون ، تن استینگر ان بینی …
amir
۵ شهریور ۱۴۰۳پیام جان روند جالبی در پیش گرفتی اکانت جدید زدی با همون پرچم کره یه مقدار کامنت های مثلا عاقلانه داری میدی که یه مقدار خودتو جا بندازی بعدا بتونی چیزی رو که دلت میخواد بگی
حیف پدال ثبت نکرد وگرنه جواب کلاغ کلاغ کردنت رو هم دادم
! i M α η δ υ α R
۵ شهریور ۱۴۰۳{{{ هر چند مشخص نیست چرا هنسی یک کوپه ضعیفتر آلمانی را برای این تست تبلیغاتی انتخاب کرده اما … }}}
جوابش مشخصه …
هنسی ، خورده به خنسی …
🤣🤣🤣
از این به بعد ، خنسی صداش می کنیم …
! i M α η δ υ α R
۵ شهریور ۱۴۰۳من بشخصه قبلا هم گفتم تا زمانی که ” توهین نشده ” یا کسی ” ناراحت نشده ” ما حق نداریم به دیگران بگیم باشن یا نباشن / چی بگن یا نگن …
تحمل سلایق دیگران واجبه ، حتی اگه طرف سلیقه ما رو تحمل نمی کنه …
به شخصه کامنت های امثال علی رو ( ورای سابقه اش ) حتی برای بحث و گفتگو تا حدی مفید هم می دونم …
حداقلش اینه که تعداد کامنت ها بالا میره و پست چالشی و داغ میشه …
آدم ها اونجایی که حتی خبر ندارن یا به روی خودشون نمیارن ، دارن از همدیگه یاد می گیرن و این مفیده …
این از این …
حالا بریم یکم آتیش بسوزونیم …
ای خدا …
بزرگی تو بنازم …
👌👌👌
4 روزه فورد معتبر و ثابت شده و شکست دهنده ( در 60 سال پیش ) فراری الکی گرون ، برای احتمال شکستگی سگ دست فراخوان داده :
فقط 19 کامنت …
🤐🤐🤐
فقط دو تا آمریکایی فن کامنت گذاشتن که اونا هم چیزی نگفتن و سکوت کردن …
خیلی دوست داشتم ببینم دوستان چی دارن بگن که دیدم اصلا هیچ کدوم از سینه چاکان ینگه دنیا در این سایت ، افتخار ندادن از 10 فرسخی این پست رد بشن و بیان توو ببینن چه خبره …
😱😱😱
بابا نترسین ، بیاین توو …
خبری نیست …
🤣🤣🤣🤣
فورد هم مثل هیوندای ، گردن گیرشو خاموش کرده …
🤕🤕🤕
(Ali(chevynova
۵ شهریور ۱۴۰۳فورد فراخوان بده نشونه تعهدش هست و همونطور که قبلا هم گفتم چون فورد در گذشته تورینو ۷۰ و تاندربرد ۶۶ رو ……. ساخته الان اگه فرض محال مشکلی هم داشته باشه محصولاتش فدای کاربراتور تاندربرد ۷۱ اهمیت نداره
عشقست امریکن اصالت کارز
! i M α η δ υ α R
۵ شهریور ۱۴۰۳نشونه تعهد برای فورد یا هر برندی اینه که خودش هر قطعه ای رو که از سپلایرش میگیره ، رندوم چک کنه ، که نکرده …
وقتی در جایگاه فورد یا تویوتا یا جی ام باشی و برای ارزون تر در اومدن محصولت ، بری از هر ننه قمری ، سگ دست بخری ، این جوری میشه …
اینا نشانه تعهد نیست ، نشانه تف مال سازیه …
در نهایت همین تصمیم هاست که یه محصول رو میکنه 70 هزار دلار و یه محصول رو با همون کانفیگ ، میکنه 270 هزار دلار …
JaMsHiD_R1988
۵ شهریور ۱۴۰۳آدما یه حدی دارن عزیز جان
هرروز بیای سایت ببینی همش یکی داره میگه اروپایی الکی گرون و شاه جهان آمریکا و همش دعوای آلمانی فنا و آمریکایی فنا ، اعصابش داغون میشه
منی که هنوز فرق بین موتور نسل سه و چهار موتور های LS رو نمیدونم ، میام توی سایت و منتظرم که یه بحث پیش بیاد که اینا توضیح داده بشه نه همش تر.ول و توهین و تعصبات
مثل بحثی که بین JDM سابق و رامین سر موتور های سری LT و کایوت و LS و قابلیت هاشون و سیستم دو پورت و فرق هاشون و اینکه برتری با کیه افتاد توی چندین و چند ده مقاله قبل و واقعا مطلب مفیدی بود
سوشیانت
۶ شهریور ۱۴۰۳الان از آتش سوزی بی ام و بگیم یا بنز؟؟؟ تعصب واقعا چیز خیلی عجیبیه اینجور افراد فقط یه طرف قضیه رو میبینن
! i M α η δ υ α R
۶ شهریور ۱۴۰۳سوشیانت عزیز کامنت من رو درست متوجه نشدی …
من کی گفتم غیر آمریکایی فراخوان نمی خوره !!!!!!
گفتم توی فراخوان فورد کجا بودین ؟ همین …
100 بار تا حالا نوشتم و گفتم که اثبات شی ، نفی ما عدا نمیکنه …
دوست خوب منی و قصد کل کل نداشتم اما از اونجایی همیشه منظور دیگران رو تقریبا اون جوری که خودت می خوای برداشت میکنی ، در جوابت هر چند که به کامنت من ربطی نداره اما مجبورم به یکی از پست های پدال اشاره کنم …
اینم بگم که من شخصا به فورد احترام میگذارم و معتقدم فورد تنها برندیه در آمریکا که هر کاری اراده کنه ، می تونه انجام بده …
فورد بیشترین میزان فراخوان خودرویی سال 2023 را به خود اختصاص داد
۱ دی ۱۴۰۲ خواندن این مطلب 2 دقیقه زمان میبرد …..
برای سومین سال پیاپی، شرکت فورد بیشترین میزان فراخوان خودرویی در آمریکا را به خود اختصاص داد …
بر اساس دادههای NHTSA آمریکا، فورد ۵۴ فراخوان را در سال ۲۰۲۳ اعلام کرده است. این فراخوانها تعداد ۵,۶۹۲,۱۳۵ خودرو را تحت تأثیر قرار دادهاند و فورد را به رده اول بیشترین میزان فراخوان خودرویی کشور آمریکا در سال ۲۰۲۳ رساندهاند. امسال سومین سال پیاپی است که فورد در اولین رتبه چنین جدولی قرار میگیرد …
Ali
۵ شهریور ۱۴۰۳تکنولوژیه آلمانیه که باعث میشه خودروش با بیشتر از ۲۰۰ اسب کمتر توی شتاب همچین عملکردی بده.
البته که ماسل کارای آمریکاییم علاوه بر اسب بخاره زیاد وزنه زیادیم همیشه دارن و بعد از لانچ ی عملکرده ترسناک از خودشون نشون میدن که آدم کیف میکنه.
منو یاده درگ gt500 و m8c انداخت که دیدم توی درگ m8 برد و توی رول ریس gt500 البته اینجا ۱۰۰ اسب تفاوته هنسی با gt500 خودشو نشون دادو فورد برنده ی هردو مسابقه شد.
جفتشون عالین.
hosen
۵ شهریور ۱۴۰۳جای این بحث و جدل های الکی که ثابت کنین کدوم بهتره از درگ لذت ببرین.
بنظرم جفتشون عالی بودن ولی رقابت عادلانه ای درکل نبود.
amirboss
۵ شهریور ۱۴۰۳در اینجا چیزی که قدرتنمایی میکنه بی ام و هست.
۶۱۷ اسب بخار کجا و ۸۵۰ اسب بخار کجا!
در اینجا شاهد اختلاف حدود ۲۳۰ اسب بخاری بین بی ام و و ماستنگ هستیم که نتایج خیلی نزدیک به هم ثبت کردن!!!
هنسی باید بدونه الکی اسب بخار گرفتن از یه دارک هورس فقط کافی نیست.
اگه ضرایب گیرباکس دارک هورس رو تغییر میداد باید اونو با گنده تر از بی ام و مقایسه کرد.
Hamid
۵ شهریور ۱۴۰۳اگه خیلی هنسی به محصولش اعتماد داره بجای m8 یدونه turbo s میاورد 😏
(Ali(chevynova
۵ شهریور ۱۴۰۳اونم میزد لوله میکرد
فراری رو شکست داد ، بی ام و که دیگه ول معطله
Taha Ayoobi
۵ شهریور ۱۴۰۳ببین یعنی چجوری یه پست عادی و نرمال رو به گند کشیدن، هنسی برای مقایسه پروژه جدیدش یه بی ام و M8 رو آورده که درگ بذاره،
یکی میگه الان امریکن فنا خوشحال میشن،
یکی میگه هنسی با این کارش اعتبارشو از دست داده،
این وسط موستانگ رو زیر سوال میبرن،
کلا ماشینای آمریکایی رو زیر سوال میبرن،
کلا یه پست بود برای تبلیغ محصول جدیدش،
یعنی اینقدر رو آمریکا حساسین که برا یه ویدئو تبلیغاتی این همه ریخت و پاش کردین؟
car lover
۵ شهریور ۱۴۰۳طاها این حرفارو به علی و سوشیانت بگو
Taha Ayoobi
۵ شهریور ۱۴۰۳علی که اصلا کامنت های اولش هیچی نداشت و الکی دیس میگیره،
زیر پست هنسی داره تعریف میکنه بعد بقیه میان موضع میگیرن.
(Ali(chevynova
۵ شهریور ۱۴۰۳و همچنین رفقای المانی بازت کار لاور
آلمانی باز
۵ شهریور ۱۴۰۳کامنت گذاشتم زیر این پست خودم خبر ندارم؟
مازیار
۵ شهریور ۱۴۰۳طاها بزار رک و صریح بهت بگم
علت بیشتر این کش و قوس ها همون دوتا امریکایی فن معلوم الحال هستن
همونا که با حرفهای مسخره شون جو رو مسموم میکنن
درسته که بهترین واکنش بی محلی هست اما هر دفعه از حوصله چند نفر خارج میشه و یه چیزی میگن و ادامه پیدا میکنه و میشه اونی که میدونی
Taha Ayoobi
۵ شهریور ۱۴۰۳الان اون کاربر EX چی میشه این وسط که بدون هیچ دلیلی میاد میگه الان آمرکایی فن ها خوشحالی میکنن در حالی که یه درگ برای تبلیغ محصول جدید بود،
این یعنی اینکه به صورت پیشفرض آمریکایی فن هارو متعصب میدونن.
مازیار
۶ شهریور ۱۴۰۳دست بردار طاها جایی برای کتمان نیست
تعصب رو همه داریم هرکی بگه نه دروغ گفته اما این از توهم هم گذشته تبدیل به تعفن شده
یکی میگه هردو قابل احترامن اونوقت رفیقت میگه نه خیر فقط یکیشون قابل احترامه!!
اون یکی هم که هنوز تو کارتهای بازی دوران کودکی مونده این ۳۱۰ تا میره اون ۳۱۵ تا میره
تا میره😄
EX
۵ شهریور ۱۴۰۳این امریکنایی که میگی تا ۴ – ۵ هم قابلیت ارتقا دارنا . فقط اون ۲ تا نیستند
سوشیانت
۶ شهریور ۱۴۰۳مازیار بذار رک بهت بگم خودت هم یکی از دلیل های این بحث هایی
مازیار
۶ شهریور ۱۴۰۳شاید …
اما من اگه سه تا کامنت پشت هم مخالف بیشتر از موافق داشته باشم دیگه روم نمیشه تو اون جمع حرف بزنم
اون روی حوزه علمیه ای شما رو من هرگز ندارم چی رو با چی مقایسه میکنی؟!!
Gdm
۵ شهریور ۱۴۰۳نسل جدید m5 هم معرفی شد ، هنوز خبری از سری ۸ نیست… انگار بی ام وه هیچ برنامه ای نداره براش
البته با این وضع طراحی های جدید و وزن زیاد همون بهتر هیچ برنامه ای نداشته باشه…