تراتل هاوس در جدیدترین ویدئوی خود، شورُلت کامارو که بهزودی خداحافظی خواهد کرد را در برابر فورد موستانگ کاملاً جدید قرار داده است.
برای جذابتر کردن این رقابت، یک پیکاپ فول سایز ۷۰۰ اسب بخاری هم به مهمانی دعوت شده است. البته این پیکاپ رپتور R نیست بلکه یک F150 تک کابین با پکیج FP700 فورد پرفورمنس است. این پکیج که ۱۲,۳۵۰ دلار قیمت دارد، یک سوپرشارژر ۳ لیتری را به پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 کایوت اضافه کرده و خروجی را به ۷۰۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور میرساند. پکیج FP700 همچنین رینگهای ۲۲ اینچی، برچسبهای جانبی، جلوپنجرهٔ مشکی براق و کاهش ارتفاع را هم به همراه دارد.
فورد دیگر این رقابت یعنی موستانگ GT با پکیج پرفورمنس هم از همان پیشرانهٔ ۵ لیتری کایوت ولی بهصورت تنفس طبیعی استفاده میکند که ۴۸۶ اسب بخار قدرت و ۵۶۷ نیوتن متر گشتاور دارد. نمایندهٔ جنرال موتورز در بین این فوردها، شورلت کامارو SS 1LE با پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 تنفس طبیعی است که ۴۵۵ اسب بخار قدرت و ۶۱۷ نیوتن متر گشتاور دارد. هرچند پیکاپ FP700 قدرت بسیار بیشتری نسبت به ماسل کارها دارد اما از سوی دیگر، با وزن ۲۱۴۵ کیلوگرم، بسیار هم سنگینتر است و بنابراین، چه در درگ و چه رولینگ در برابر هیچکدام از ماسل کارها شانسی نخواهد داشت.
موستانگ و کامارو از لحاظ وزن بسیار نزدیک به هم هستند زیرا به ترتیب ۱۷۳۸ و ۱۷۳۴ کیلوگرم وزن دارند. شورلت هرچند قدرت کمتری نسبت به رقیب دارد اما پیشرانهٔ پوشراد تزریق مستقیم آن به دلیل حجم بالاتر، گشتاور بیشتری تولید میکند. هردو خودرو به گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک مجهز هستند که بهطور مشترک توسط فورد و جنرال موتورز توسعه پیدا کرده است. در درگ از حالت سکون، با وجود لانچ خوب کامارو، این موستانگ است که از همان ابتدا پیشتاز میشود و درنهایت زودتر به پایان ۴۰۰ متر میرسد. البته کامارو هم خیلی عقبتر از رقیب نیست.
سپس کامارو و موستانگ راهی پیست ۲.۲ کیلومتری دانویل اتودروم کانادا میشوند تا ببینیم در پیچها کدامیک سریعتر است. عجیب اینکه موستانگ GT با پکیج پرفورمنس نتوانست زمانی بهتر از یک دقیقه و ۱۴.۱۷ ثانیه ثبت کند و پایینتر از دوج چلنجر هلکت ردآی با زمان یک دقیقه و ۱۴.۱۴ ثانیه قرار گرفت درحالیکه کامارو با لاستیکهای گودیر ایگل F1، زمان چشمگیر یک دقیقه و ۱۱.۵۸ ثانیه را به ثبت رساند و بالاتر از پورشه کیمن GTS 4.0 با زمان یک دقیقه و ۱۱.۷۵ ثانیه قرار گرفت. لپ تایم کامارو حتی تقریباً با زمان یک دقیقه و ۱۱.۵۳ ثانیهٔ کوروت C8 برابر است.
مقایسه مشخصات فنی
فورد موستانگ GT | شورُلت کامارو SS | |
پیشرانه | ۵.۰ لیتری V8 | ۶.۲ لیتری V8 |
قدرت | ۴۸۶ اسب بخار | ۴۵۵ اسب بخار |
گشتاور | ۵۶۷ نیوتن متر | ۶۱۷ نیوتن متر |
گیربکس | ۱۰ سرعته اتوماتیک | ۱۰ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب | عقب |
وزن | ۱۷۳۸ کیلوگرم | ۱۷۳۴ کیلوگرم |
قیمت | ۵۴,۸۴۵ دلار | ۵۷,۴۹۰ دلار |
M
۸ مهر ۱۴۰۲حیف که کامارو بخاطر کوروت از بین رفت … هنوز هم Z28 نسل قبل ماشین رویاهامه
Behnam1012
۸ مهر ۱۴۰۲عاشقشم
Z28😍
محمدهادی
۹ مهر ۱۴۰۲عججب کاماروی تاریخی بود این نسخه
بهترین و تکامل یافته ترین کامارو
بهترین پیست محوری رو هم داشت بین رقیبای سنتیش
این ماشین منو یاد آخرین نسخه تولیدی هوندا NSX جدید میندازه
به دقیق ترین تنظیم دست یافت ولی خیلی دیر متاسفانه(آخرین نسخه برای خداحافظی)
چه پایان قهرمانانه یی
پرچم نام کامارو با این نسخه تا ابد بالا موند❤️🔥
PURIYA
۸ مهر ۱۴۰۲خدایی از نسل جدید ماستنگ خوشم میاد اگه شورلت نسل جدید کامارو رو بزنه مطمئنم با این ماستنگ نمیتونه رقابت کنه
MehdiTurbo
۸ مهر ۱۴۰۲کامرو هم خیلی خاصه اکثر کوپه ها مثل ماستانگ طراحی بدنه
کمتر کوپه ای میبینی مثل کامرو این طراحی بدنه را داشته باشه هنوزم با اینکه جفتشون وا رفتن ولی کامرو حس ماسل کاریش بیشتر حفظ کرده
مخصوصا کامرو ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۶ موستانگم تو اون نسلا قلدر تر بود
فقط امیدوارم کامرو تولید شه و مثل وایپر نشه برای من لین همشان انتخابم وایپر بود و کامرو اگه تولید شه حق انتخاب داشتم صد در صد میخریدمش حیفه کامرو تولید نشه
همشان وا رفتن و اون ماسل کار تمریکایی سابق نیستن کامرو موستانگ کوروت و …
بین اینا فقط دوج کامل و این کامرو بیشتر اون ماسل کار بدنه را حفظ کردن
Behnam1012
۸ مهر ۱۴۰۲کامرو ؟
بیخیال دیگه …
R@min
۸ مهر ۱۴۰۲این برتری پیست بخاطر لاستیک و تعلیق مگنه راید هست که این آپشن کامارو خیلی گرون در میاد نسبت ب تریم SS که هیچی نداره و کیفیت ساخت پایین تری داره نسبت به ZL1.
سیاست دو تا کمپانی باعث شده دیگه کامارو رقیب ماستنگ نباشه و این وظیفه به کوروت سپرده شده.
محمدهادی
۹ مهر ۱۴۰۲بخاطر همینه کامارو ماشین خاص تریه👍🔥🔥
Behnam1012
۸ مهر ۱۴۰۲کامارو واقعا پتانسیل بالای داشت که جنرالموتورز چشماش رو بست و نادیده گرفتش
Siyavash
۸ مهر ۱۴۰۲جفتشونم عالی هستن.حیف کامارو کا دیگه تولید نشه…
JDM سابق
۸ مهر ۱۴۰۲کامارو تو اکثره موارد تو پیست جلوتر از موستانگ بوده عمده دلیلش بخاطر کنترلر و پروگرامینگ کنترل ترکشن کاماروئه که متعلق به کورته ولی متاسفانه از دیرباز ضعف موستانگ بوده و هنوز ۱۰۰درصد ترمیمش نکردن تو نسل جدید نسخه اتوماتیک موستانگ ۴۰۰ متر و سریعتر کامارو میزنه ولی نسخه دستی کامارو سریعتره. بخاطر اینکه فورد خصاصت بخرج داد و بجا گیربکس شاهکار ترمک که به عقیده من بهترین گیربکس دستی جهانه رفت سراغ سری ام تی گترگ که این گیربکس متاسفانه بخاطر کاهش هزینه تولید تو چین ساخته میشه
R@min
۸ مهر ۱۴۰۲ترمک 3160 رو gt بزاره ۵۰ هزار تا تموم نمی شه و موتور کایوت گرونه باید هزینه ها مدیریت شه. ۳۱۶۰ حدود ۱۰ تا قیمتشه تقریبا دو برابر گترگه، جی ام با موتور پوشراد ارزونش می تونه رو بخش های دیگه خرج کنه اما فورد با ماستنگ کارش سخت تره و برای همین مدل های پرفورمنس ماستنگ ۱۰ تا ۲۰ هزار تا گرون تر تموم میشه.
کامارویی هم سریع تر از ماستنگ ها نبوده، مدل های شلبی یا مک وان با تعلیق مگنه راید کاملا شکست دادن دلیل سریع بودن این فاصله هم صرفا لاستیک و تعلیقه که دارک هورس مجهزه.
بنظرم نه gt نه این SS، در حال حاضر کامارو ZL1 بهترین گزینه خرید می دونم. هنوز فیس ۲۰۱۷ داره و فقط ۱۰ هزارتا از اینا گرون تره و تمام محصولات موتور جلو امروزی تو همه جا می زنه.
JDM سابق
۸ مهر ۱۴۰۲نیاز نیست ۳۱۶۰ بذارن. همون ۶۰۶۰ سنتی رو بذارن. جی ام رو هر موتور پوشراد طبق گفته خودشون ۴۰۰ دلار صرفه جویی میکنه که میشه راحت جبرانش کرد
یکی از عمده دلایل افزایش بازدهی گیربکس اتومات آپدیت نرم افزاری هست که کارخونه ارائه میده متاسفانه بخاطر تق و لق شدن تولید کامارو پشتبانی ضعیفی شامل حالش شد
الان SS 1LE مگنتیک رایده فقط روZL1 1LE حذفش کردن. لاستیک ضعیف تری و کوچیکتری هم داره ولی تو ترک راحت PP2 رو زده
R@min
۹ مهر ۱۴۰۲۶۰۶۰ کلا برای موتورهای پوشراد و دور پایینه، بدرد ماستنگ نمی خوره. قیمت پایینشم بخاطر همینه. البته گیربکس خیلی خوبیه ولی تکنولوژی قدیمی داره.
وقتی با تکنولوژی روز ماشین می سازی کارت خیلی سخت تره. هر چی جلوتر بریم تو جزییات ب دلایل حذف کامارو و چلنجر بیشتر پی می بریم 😄.
blackwing
۹ مهر ۱۴۰۲کامارو ZL1 بهترین انتخاب کوپه موتور جلو با قیمت مناسب و پرفورمنس عالی هستش.
ماستنگ هم با مدل GT350R واقعاً گل کاشته بود و تونسته بود Z28 نسل قبل رو راحت شکست بده..
فقط و فقط ناراحت اینم که کامارو قراره کنار گذاشته بشه ، حیف…
این شاسی خیلی قابلیت زیادی داشت
JDM سابق
۹ مهر ۱۴۰۲گیربکس دستی که تکنولوژی آنچنانی نداره چیپ و کامپیوتر و پروگرامینگ نمیخواد.نسبت دنده که متغیره فقط بحث متریال و وزن خوده گیربکس هست که۶۰۶۰ میذاشتن بازم ازین گترگ بهتر بود. ولی در کل اصلا نسبت به آینده خوشبین نیستم نهایتاً تا چهار پنج ساله آینده اوضاع اوکی باشه
Enzo Ferrari 2008
۸ مهر ۱۴۰۲کامارو 🖤🖤🖤
محمدهادی
۹ مهر ۱۴۰۲منم میگم کامارو
آرمین
۱۱ مهر ۱۴۰۲جنرال موتور فقط اسطوره هارو خراب میکنه😥
مثل توقف پونتیاک کامارو🤧