نسل هفتم فورد موستانگ GT با وجود استفاده از همان پیشرانهٔ نسل قبلی، ۵۱ اسب بخار قدرت و ۲۵ نیوتن متر گشتاور بیشتری دارد. این اختلاف در ۴۰۰ متر چطور خود را نشان خواهد داد؟
نسل ششم فورد موستانگ در اواسط سال ۲۰۱۴ معرفی شد و نزدیک به یک دهه بعد یعنی اوایل سال ۲۰۲۳، جهان نسل هفتم این ماسل کار افسانهای آمریکایی را دید. نسل جدید اما در بخش قوای محرکه تفاوت بزرگی با نسل قبلی ندارد و با همان پیشرانههای نسل ششم ارائه میشود. این یعنی در سینهٔ موستانگ GT جدید همان موتور ۵ لیتری V8 تنفس طبیعی کایوت را میبینیم که البته کمی قویتر شده است؛ بنابراین، با وجود عدم تغییر بزرگی در پیشرانه، آیا پرفورمنس موستانگ جدید نسبت به قبل بهتر شده است؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال، سم کارلیجن موستانگهای GT نسل ششم و هفتم را در برابر هم قرار داده است.
موستانگ قدیمی حاضر در این درگ، مدل ۲۰۱۶ و از نسخهٔ پیش از فیسلیفت است؛ بنابراین، پیشرانهٔ ۵ لیتری کایوت در این خودرو ۴۳۵ اسب بخار قدرت و ۵۴۲ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. البته در ویدئو خروجی این موتور ۴۶۰ اسب بخار قدرت و ۵۷۰ نیوتن متر گشتاور عنوان شده که اشتباه است زیرا این اعداد متعلق به نسخهٔ فیسلیفت نسل ششم هستند. درهرحال، نسل هفتم موستانگ GT از نسل قبلی قویتر است زیرا خروجی موتور کایوت در این نسل با سفارش سیستم اگزوز فعال به ۴۸۶ اسب بخار قدرت و ۵۶۷ نیوتن متر گشتاور میرسد. وزن دو نسل باهم یکسان بوده و هردو از گیربکس شش سرعتهٔ دستی استفاده میکنند؛ بنابراین، انتظار میرود GT جدید سریعتر باشد.
بااینوجود، در مسابقهٔ رولینگ از سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت، نسل ششم سریعتر عمل کرده و زودتر به خط پایان میرسد. در رولینگ بعدی از سرعت ۷۰ کیلومتر بر ساعت، دو خودرو تقریباً شانهبهشانهٔ هم پیش میروند و نسل هفتم با اختلافی در حد چند سانتیمتر پیروز میشود. پیروزی در مسابقهٔ درگ اول نیز به موستانگ جدیدتر میرسد اما این بار اختلاف کمی بیشتر است. سپس نوبت به دومین درگ از حالت سکون میرسد که آخرین مسابقهٔ بین این دو موستانگ است و با پیروزی نسل قبلی به پایان میرسد. این خودرو ۴۰۰ متر را در ۱۲.۳ ثانیه طی میکند درحالیکه نسل جدید برای انجام این کار به ۰.۲ ثانیه زمان بیشتری نیاز دارد. بهطورکلی، هرچند به خاطر استفاده از گیربکس دستی، مهارت رانندهها هم در این نتایج نقش دارد اما با توجه به این چهار مسابقه، پرفورمنس نسل هفتم موستانگ خیلی بهتر از نسل قبلی نشده است.
مشخصات فنی
موستانگ GT مدل ۲۰۲۴ | موستانگ GT مدل ۲۰۱۶ | |
پیشرانه | ۵.۰ لیتری V8 | ۵.۰ لیتری V8 |
قدرت | ۴۸۶ اسب بخار | ۴۳۵ اسب بخار |
گشتاور | ۵۶۷ نیوتن متر | ۵۴۲ نیوتن متر |
گیربکس | ۶ سرعته دستی | ۶ سرعته دستی |
محور عقب | عقب | عقب |
وزن | ۱۷۱۴ کیلوگرم | ۱۷۱۵ کیلوگرم |
قیمت پایه | ۴۳,۰۹۰ دلار | ۳۳,۲۹۵ دلار (زمان تولید) |
R@min
۸ دی ۱۴۰۲اون S550 تیون شده هست وگرنه تایم مدل 2016 13 ثانیه هست ! ویدیو جدید hagerty هم جذاب بود هر چند تبلیغ ماستنگ بود بهتر از این چنل هست.
corvette
۸ دی ۱۴۰۲نسل ۷ رو سخته بهش گفت نسل جدید
یه فیس لیفت و بروزرسانی بود بیشتر تا نسل جدید
البته نسل ۶ در قامت یک ماسل کار و کوپه اسپرت . انقدری خودرو کامل و خوبی بود
نیازی نبود برای نسل۷ یه شاسی جدید و پلتفرم جدید بدن
همین بروز رسانی به نظرم کافیه
Jeferson
۸ دی ۱۴۰۲درگ شون بیشتر برادرانه بود تا پدر پسری
PURIYA
۸ دی ۱۴۰۲نسل قبلیرو ترجیح میدم
یکیشو چن روز پیش تو شهر دیدم قند تو دلم آب شد
Ehsan
۸ دی ۱۴۰۲نسل قبل شیک تر بود
amir
۸ دی ۱۴۰۲نسل پنج و شش موستانگ رو بیشتر دوس دارم
همچنین کوروت c8 c7 c3 سه مدل برترش
کامارو دهه ۲۰۱۰ هم بهتر بود
𝐀𝐥𝐢
۸ دی ۱۴۰۲ظاهر نسل قبلشو خیلی بیشتر دوست داشتم
Zahid AMG. 2005
۸ دی ۱۴۰۲نسل جدید خوبه ولی خب هیچی نسل قبلی نمیشه 🥹🥹🥹
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۸ دی ۱۴۰۲امیدوارم دوستان دیگه متوجه بی اعتبار بودن امثال این یارو شده باشند.شما هر جور حساب کنی نسل جدید هیچ پیشرفتی نکرده باشه بیش از ۵۰ اسب قدرت بیشتر داره این یعنی حداقل نیم ثانیه باید سریعتر باش ولی این یارو بازندش میکنه.یکی این یکی کارواو یکی هم درگ تایمز فقط دنبال ضعیف نشون دادن آمریکایی هستن.دوستان برید همین الان درگهای استاندارد این دو رو نگاه کنید ببینید تا چقدر متفاوته
BMW
۸ دی ۱۴۰۲نسل قدیم🥲
Siyavash
۸ دی ۱۴۰۲نسل قبل بهتر هست مخصوصا کسی که راننده باشه میفهمه چی میگم اون پشت آمپر آنالوگ خودش به اندازه یه نسل ۷ ارزش داره…
ابوالفضل
۹ دی ۱۴۰۲جفتشون رو دوست دارم
واقعا با یانکی موافقم
این یارو هیچ مهارتی در گیربکس دستی نداره و لانچ های بدی هم داره
قطعا با یه راننده خوب نتیجه فرق داشت
Navid A J
۱۰ دی ۱۴۰۲فقفط سمفونی صدارو داشته باش