از بین هاچبک داغ تویوتا با ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ماسل کار فورد با ۴۸۶ اسب بخار قدرت، کدامیک سریعتر خواهد بود؟
فورد موستانگ GT و تویوتا GR کرولا هیچ ارتباطی باهم ندارند اما در مسابقات درگ تقابل آنها میتواند جذاب باشد. البته در این جمع مزدا ۳ توربو هم حضور دارد اما این هاچبک ژاپنی در مسابقات اول کاملاً مغلوب کرولا شد و کنار رفت تا ادامهٔ ویدئو به تویوتا و فورد اختصاص پیدا کند. GR کرولا به یک پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری سه سیلندر توربو مجهز است که ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۳۷۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی هم این نیرو را به هر چهارچرخ انتقال میدهد تا خودرو ظرف ۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد.
زیر کاپوت موستانگ GT اما یک نیروگاه ۵ لیتری V8 تنفس طبیعی پنهان شده است که در حالت عادی ۴۸۰ اسب بخار قدرت تولید میکند اما با سفارش سیستم اگزوز فعال، این رقم به ۴۸۶ اسب بخار افزایش میابد. گشتاور موتور اما در هردو نسخه ۵۶۳ نیوتن متر است. برای انتقال نیرو به چرخهای عقب هم گیربکسهای شش سرعته دستی و ۱۰ سرعته اتوماتیک قابل انتخاب است. نمونهٔ حاضر در این ویدئو از سیستم اگزوز سفارشی و گیربکس اتوماتیک بهره میبرد؛ بنابراین، با وجود قدرت بیشتر و گیربکس اتوماتیک، برتری کاملاً با موستانگ است اما از سوی دیگر، کرولا ۲۲۰ کیلوگرم سبکتر است و از مزیت کشش بیشتر چهارچرخ محرک بهره میبرد.
بااینحال، با آغاز درگ، نزدیک به ۲۰۰ اسب بخار قدرت و پنج سیلندر بیشتر موستانگ تأثیر خود را نشان میدهد و هرچند کرولا به خاطر برخورداری از سامانهٔ چهارچرخ محرک ابتدا کمی جلو میافتد اما نهایتاً فورد با تکیه بر قدرت بیشتر، از رقیب ژاپنی عبور کرده و پیروز میشود.
مشخصات فنی
فورد موستانگ GT | تویوتا GR کرولا | |
پیشرانه | ۵.۰ لیتری V8 | ۱.۶ لیتری I3 توربو |
قدرت | ۴۸۶ اسب بخار | ۳۰۰ اسب بخار |
گشتاور | ۵۶۳ نیوتن متر | ۳۷۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۱۰ سرعته اتوماتیک | ۶ سرعته دستی |
محور محرک | عقب | چهارچرخ |
وزن | ۱۶۹۵ کیلوگرم | ۱۴۷۵ کیلوگرم |
قیمت | ۴۳,۵۵۵ دلار | ۳۷,۵۹۵ دلار |
زیزیگولو
۱۴ فروردین ۱۴۰۳موستانگ🇺🇲🇺🇸🇺🇸
جومونک
۱۴ فروردین ۱۴۰۳هاچبک ۳ سیلندر با ماسل ۸ سیلندر ؟
البته در خود متن اشاره شده این ۲ تا هیچ ربطی به هم ندارن . یکم سرچ کردم و دیدم در ۲ پیست مشترکا تایم زدند
gr کرولا در پیست Sachsenring آلمان : ۱.۳۹.۶۲
موستانگ gt در Sachsenring آلمان : ۱.۴۰.۳۶
تایم fig 8 کرولا : ۰.۲۴.۹۰
تایم fig 8 موستانگ : ۰.۲۴.۰۰
به لطف وزن کمتر ، چارچرخ محرک و تنظیمات مخصوص پیست ، این اختلاف سیلندر و قدرت و غیره خیلی کمرنگ میشه .
سوشیانت
۱۴ فروردین ۱۴۰۳تو خط مستقیم اختلاف بسیار زیاده سرعت تویوتا ۲۳۰ موستانگ ۲۴۹ شتاب موستانگ ۴.۳ تویوتا ۵.۳ قدرت موستانگ هم که بیشتره
Am
۱۴ فروردین ۱۴۰۳البته ماسل کار سبکش خیلی فرق میکنه
لطفاً اطلاعات غلط هم نده چون فورد موستانگ 2015 تایمش انقده و اونی هم که تست شده 400 اسبه وزنش خیلی از کرولا بیشتره
جومونگ
۱۴ فروردین ۱۴۰۳آمار کاملا صحیحه . موستانگ نسل ۶ فیس لیفت در آماری که من دادم ۴۶۰ اسب و ۵۶۹ نیوتون متر گشتاور داره و وزنشم در بازه ی ۱۶۸۰ – ۱۷۶۹ گفته شده که با جدولی که پدال گذاشته مطابقت خوبی داره . اینم لینک :
https://fastestlaps.com/models/ford-mustang-gt-mk-vi-facelift
سوشیانت
۱۴ فروردین ۱۴۰۳اختلاف تو سرعت قدرت و شتاب خیلی پر رنگ میشه چون کرولا تو این سه مورد هیچ حرفی برای گفتن در برابر موستانگ نداره
اسد
۱۵ فروردین ۱۴۰۳کسانی که چنین درگ های بی ربطی را برگزار میکنند بجای مغز ، پهن تو سرشون هست!!! ببخشید دیگه مودبانه تر از این نمیتونستم بگم
علی
۱۹ فروردین ۱۴۰۳یه عده بی مغز واسه جلب توجه همچین درگ هایی میذارن اولا منصفانه نیست به ضرر تویوتا هست. دوما موستانگ رو میکوبن لعنت بهشون
پیام
۱۴ فروردین ۱۴۰۳موستانگ آسفالت رو براشون دوخت و دوز کرد
اسد
۱۵ فروردین ۱۴۰۳جدال یه قلدر گردن کلفت با یه بچه!!! نه خیلی جوانمردانه بود و کره ای فن ها که عشق میکنند و دست میزنند برا آقا قلدره!!!
eternal
۱۴ فروردین ۱۴۰۳V8 تنفس طبیعی 🤤
hssn
۱۴ فروردین ۱۴۰۳بازم این درگای مرتبط
۱۴ فروردین ۱۴۰۳😂😂😂😂😂😂😂😂
Reza Waffen SS
۱۴ فروردین ۱۴۰۳موستانگ GT انتخابم 👍
amirboss
۱۴ فروردین ۱۴۰۳درگ یکی از مسابقاتیه که هیچ محدودیتی برای شرکت کننده ها نداره.
تو هرکلاس و هر شکل و شمایلی که باشن.
مثل درگ یوزپلنگ و خودرو
Taha Ayoobi
۱۴ فروردین ۱۴۰۳وای من جی آر روخیلی دوست دارم
کلا از هاچپک داغ خیلی خوشم میاد
سوشیانت
۱۴ فروردین ۱۴۰۳جای راننده موستانگ هویج بود شاهد نتیجه بهتری بودیم کرولا شتابش ۵.۳ و موستانگ ۴.۳ یعنی رسما فورد یه ثانیه شتابش بیشتره
M3
۱۴ فروردین ۱۴۰۳۳۸ هزار دلار برا یه تویوتا اونم کرولا تازه سه سیلندر وقتی میتونی با ۵ هزارتا بیشتر یه آمریکایی وی ۸ با اصالت بگیری گاز بدی و عشق کنی
yaghoub
۱۴ فروردین ۱۴۰۳Corolla forever.
سوشیانت
۱۴ فروردین ۱۴۰۳چرا سایت اینطوری شده چند ساعت گذشته هنوز کامنت من تایید نشده!
BMW
۱۴ فروردین ۱۴۰۳موستانگ👍
Galant.VR4(JDM)
۱۴ فروردین ۱۴۰۳دوتا از خوبای حالحاضر درگ سرگرم کنندهای بود
blackwing
۱۴ فروردین ۱۴۰۳نتیجه که مشخص بود و خیلی اهمیت نداره ، مهم اینه هیچ چیز یه تنفس طبیعی هشت سیلندر موتور جلو و محور عقب نمیشه.
میخواد ماستنگ باشه یا مرسدس C63 مدل ۲۰۱۴ !
SCORPION
۱۵ فروردین ۱۴۰۳عرض ادب واحترام.البته با دیدن این درگ باحال هرکسی یه دیدگاه ویه نظری نسبت باین اتومبیلها داره.خوب اغلب موستانگ وحشی وسرکش رو میپسندن،اما تواروپا یاحتی امریاکا ژیان وپورشه هیچ فرقی نداره.اونو نمیتونی برونی ولذت ببری،اینم اون تواناییها رو نداره.هیچ.بااین وضعیت تویوتا بایه ثانیه اختلاف خیلی فرقی باموستانگ نمیکنه.تازه کم مصرف تر،کوچول موچولتر وکم خرج تره.اینجا که تکون میخوری جریمه شدی.ادم دق میکنه ماشین داری ولی نمیتونی برونیش😢😔🥺
زکی
۱۷ فروردین ۱۴۰۳کاش به جای درگ بین کرولا و موستانگ
مثلا فورد جی تی و پورشه ۹۱۸
یا فورد جی تی و مک لازم ۷۵۰
یا موستانگ و لکسوس lc500
این همه درج و گزینه خوب …
چرا کرولا اخه؟؟؟
علی
۱۹ فروردین ۱۴۰۳سه سیلندر جلوی هشت سیلندر ظلمه
بی وطن
۲۴ فروردین ۱۴۰۳غیاث مع الفارق که میگن همینه😁