موستانگ GTD موفق به ثبت زمان ۶ دقیقه و ۵۷.۶ ثانیه در نوربرگرینگ شده و به سریعترین خودروی آمریکایی در این پیست تبدیل شده است.
فورد موستانگ GTD به سریعترین خودروی آمریکایی در پیست نوربرگرینگ تبدیل شده است. این ماشین یک دور جهنم سبز را در ۶ دقیقه و ۵۷.۶ ثانیه طی کرده و رکورد دوج وایپر ACR را با اختلاف ۴.۳ ثانیه شکسته است. موستانگ GTD با این رکورد به تنها خودروی آمریکایی تبدیل شده که توانسته در نوربرگرینگ تایم زیر ۷ دقیقه ثبت کند. به گفتهٔ فورد، این ماشین یکی از تنها شش خودروی اسپرت تولیدی جهان است که توانسته سد ۷ دقیقه جهنم سبز را بشکند.
این رکورد زنی در ۷ آگوست انجام گرفته و بنابراین، فورد چند ماه آن را پنهان کرده است. رانندهٔ مالتیمتیک موتور اسپرت «دریک مولر» برای تایم زنی پشت فرمان GTD نشسته و دو سال توسعه، آزمایش و شبیهسازی را به سرانجام رسانده است. فورد ویدئوی داخل ماشین در هنگام رکورد زنی را بعداً منتشر خواهد کرد و در حال حاضر، فقط یک ویدئوی مستند ۱۴ دقیقهای را آماده کرده که چالشهای ثبت تایم زیر ۷ دقیقه در نوربرگرینگ را نشان میدهد. GTD در مسیر مستقیم این پیست توانسته به سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.
لپ تایم موستانگ در نوربرگرینگ از لامبورگینی اونتادور SV و فراری ۲۹۶ GTB سریعتر است و با رکورد پورشه ۹۱۸ برابری میکند. هرچند ثبت چنین رکوردی دستاورد بزرگی برای موستانگ محسوب میشود ولی فورد هنوز با رکورد سریعترین خودروی موتور جلوی نوربرگرینگ فاصلهٔ زیادی دارد. این رکورد در حال حاضر در اختیار مرسدس AMG GT بلک سریز با تایم ۶ دقیقه و ۴۳.۶ ثانیه است که در سال ۲۰۲۰ ثبت شد. رکورد سریعترین خودروی تولیدی در این پیست هم در دستان یک مرسدس دیگر یعنی هایپرکار AMG One با تایم ۶ دقیقه و ۲۹.۰۹ ثانیه است.
هرچند موستانگ GTD برای به چالش کشیدن AMG GT بلک سریز به ارتقاءهای زیادی نیاز دارد ولی به گفتهٔ مدیرعامل فورد «جیم فارلی»، این موستانگ چیزهای بیشتری در چنته دارد و وعدهٔ ثبت رکوردهای سریعتری را در سال ۲۰۲۵ داده است:
تیم توسعهٔ موستانگ GTD آنچه را که دههها در پیست آموختیم به کار گرفت و موستانگی را طراحی کرد که میتواند با بهترین سوپرکارهای جهان رقابت کند. ما مفتخریم که اولین خودروساز آمریکایی هستیم که توانستیم پیست نوربرگرینگ را در کمتر از هفت دقیقه طی کنیم ولی راضی نیستیم. ما میدانیم که امکان ثبت زمان بهتری با موستانگ GTD وجود دارد. ما برمیگردیم.
R@min
۲۰ آذر ۱۴۰۳رکورد که مایه خجالته، میخواستن تا قبل سال جدید وعده رو به هر زوری عملی کنن. حالا سال دیگه تو شرایط آرمانی رکورد بزنن این تر مالی جمع بشه.
مسیر پرفورمنس فورد با ماستنگی که هیچ بهبود بنیادی هم نمیدن اشتباهه و ثمرشو تو مسابقات سطح پایین و داغون GT3 هم دیدن.
بدون هزینه نمیشه برداشت کنی، رویه اشتباهه و اصرار تیم مدیریتی فورد هم غلطه.
Maranello
۲۰ آذر ۱۴۰۳بازم بگو ژرمن های بیچاره
R@min
۲۰ آذر ۱۴۰۳بیچاره که نیستن ولی کلاه بردار هستن :))
Nismo
۲۱ آذر ۱۴۰۳اینکه ماشین بخری ببینی قدرتش بالاتر از اون چیزیه که گفتن میشه کلاهبرداری؟ عجب بابا عجب معنی کلاهبرداری رو هم فهمیدیم
سوشیانت
۲۱ آذر ۱۴۰۳آره راست میگی اونا الکی میگن مثلا ماشین میفروشن میگن ۴ چرخ داره تو میبینی ۸ تا داره 😁
Nismo
۲۱ آذر ۱۴۰۳اینکه تو نمیفهمی بحثش جداست. ولی عجب مثال آبکی ای زدی بشر😂
🇰🇷
۲۰ آذر ۱۴۰۳آقا رامین اواخر کامنتت اشاره به مدیریت کردی
من فورد رو با آلن مولالی شناختم . کسی که باعث شد فورد دوران سخت ۲۰۰۸ رو بدون گرفتن وام دولتی پشت سر بذاره … همچنین لندرور و جگوار و آستون و ولوو رو واگذار کرد و رفت تا تمام تمرکزش رو بده به فورد و احیای فورد
R@min
۲۰ آذر ۱۴۰۳حالا اون بحثش جداست، تو پست دیگه بطور کامل راجب توسعه این ماشین میگم، کلا مسیر اشتباه رفته شده.
NAVID@@98
۲۰ آذر ۱۴۰۳پورشه ۹۱۱ که ۱خداییه
اینم با اینکه دم دستی یک چیزی دست گرمی زدن ولی همینم رکورد نورنبرگ رینگ رو زده حالا فکر کنیم که اگه وحشی بشه و با اراده ۱هرچیز بزنه چی میشه اوفففففففف 🔥
من که همین رو هم میپسندم و مزدا میاتا رو انتخاب میکنم با اینکه پشمشونم نی ولی من راضیم ازش استفاده میکنم
ای ک … زندگی که بازار اینجا انتخاب کجا بود
–..– –..– –..– –..– –..– –..– –..– –..– –..– –..– –..– ۱۱!
🇰🇷
۲۰ آذر ۱۴۰۳این خودرو عملا از GT3 داره میاد تو خیابون . از شاسی برگرفته از مسابقات تا میل لنگ و بدنه فیبرکربنی و گیربکس ترنساکسل و تقسیم وزن ۵۰-۵۰ ، ایرودینامیک فعال و کوهی از داونفورس ، تعلیق پوشراد ، ترمزهای کربن سرامیکی و حتی شیشه های پلی کربنات و رینگهای منیزیومی فورجکاری شده ، انجین تقویت شدهی پردتور با بیش از ۸۰۰ اسب و از همه مهمتر دانش و تجربهی مالتی متیک …
فقط یه موتور وسط شدنش کم بود
من اون ویدیو ۱۴دقیقه ای رو ندیدم و نمیدونم مشکل کجا بوده و آیا اصلا مشکلی بوده یا نه اما امیدوارم سال بعد بسیار بهتر ظاهر بشه
🇰🇷
۲۰ آذر ۱۴۰۳نکته تلخ اینه همش ۴ ثانیه از وایپر ACR سریعتر بوده اونم خودرویی که ۸ سال پیش تایم زده . همون وایپر رو بیارن با لاستیک مناسب و راننده حرفه ای و یکم شانس برای پیست خشک ، چه بسا رکوردو پس بگیره 😄
SMS
۲۰ آذر ۱۴۰۳پرچم موستانگ بالایه ولی در این حد یکم کمه
الان سریعترین بنز amg one هست یا شیائومی ؟
سوشیانت
۲۱ آذر ۱۴۰۳شیائومی که اصن با پروتوتایپ و کلی تجهیزات که تو مدل تولیدی وجود نداره این تایم رو ثبت کرد
Nismo
۲۰ آذر ۱۴۰۳از قهرمانی در لمانز تا فتح مسیرهای مستقیم 400 متر و حالا هم رکورد نوربرگ رینگ
مهراد
۲۰ آذر ۱۴۰۳نیسمو تو مثل دیو تعریف شده در شاهنامه میمونی ( البته اون بزرگوار کجا شما کجا ، فقط از نظر فکری عرض کردم )
همیشه در جهت اشتباه وایسادی و نظر میدی ، بد رو خوب و خوب رو بد میگی ، ارزش رو ضد ارزش و ضد ارزش به ارزش
این رکورد هیچ ارزشی نداره ، الان به قول همون دوستمون چهار حلقه لاستیک جدید میشلن با یه راننده خوب و پیست بسته در ماه های متعادل دمایی سال باشه رکورد این رو میزنه
Taha Ayoobi
۲۰ آذر ۱۴۰۳این رکورد چیز کمی نیست، ولی برای این ماشین کمه.
🇰🇷
۲۰ آذر ۱۴۰۳دقیقا همینه 😄
Nismo
۲۰ آذر ۱۴۰۳همین کم مونده دیگه بچه سال هم واسه ما شاخ و شونه بکشه
محمدهادی
۲۱ آذر ۱۴۰۳عجیبه چقد پیگرن!
خب رکورد تو زدی پیستو هالی بقیه م بیان استفاده کنن دیگه
ما راضی نیستیم،باز برمیگردیم…
با دشمن فرضی درگیری دوست عزیز؟
نتونسته رکورد رو پایین بکشه داره باز کری میخونه
خخ
از تو موستانگ بیچاره تا ماشین لمانز درنیاره بیخیال نمیشه
خب برو یه دستگاه فورد جی تی نسخه ویژه رو بردار بیار راحت رکورد رو بزن
این جابجایی تایم در فورد فقط به جی تی۴۰ میرسه
mehran911
۲۰ آذر ۱۴۰۳رسما گند زدید…. بد گند زدید
ماشینی که یک سال و نیم از معرفیش میگذره با ماهها همکاری با مولتیماتیک و تعلیق فلان و دمپر DSSV و جالبتر قطعات گرفته شده از جنگنده F-22 و انبوه فیبرکربن و منیزیم و تصحیحات ایرودینامیکی و DRS و … و این همه زمان صرف توسعه و اینهمه تبلیغات و تو بوق کرنا کردن ۶:57 !!!!خجالت نکشیدید؟!؟
تفاوت اینه که این ماشین نسخه تغییر یافته از مدل مسابقهای GT هستش نه نسخه آپگرید شده شهری !!!! یعنی رسما با ی ماشین ترک فوکس در سال ۲۰۲۴ رکورد ۹۱۸ رو که ماشین ۱۴ سال پیشه رو زدن دمتون گرم واقعا…
.
اینا هفت اگست تایم زدن اما انقدر ضایع بود تصمیم گرفتن اعلام نکنن و در تمام این مدت تا اوایل اکتبر ماشین رو در نوربرگرینگ تست میکردن تا این آخر که به دلیل شرایط جوی موفق نشدن بهبود بدن زمانشون رو خلاصه اینا باید اردیبهشت برگردن و این تایم این ماشین نیست … خیلی افتضاحه
🇰🇷
۲۰ آذر ۱۴۰۳بنظر منم نکته مهم و فاجعه بار همینه
این ماشین صرفا نسخه ارتقا یافتهی موستانگ نیست
بلکه خودروی رسمیه GT3 بود که با تغییراتی ، جواز تردد در خیابون رو کسب کرده
البته اونقدی برای این ماشین تبلیغ و هزینه کردن که تا یه رکورد درست درمون ازش نکشن بیرون ولش نمیکنن . قطعا برمیگردن …
R@min
۲۰ آذر ۱۴۰۳چیزی به اسم شاسی مسابقه نداریم تو کلاس GT3 همون شاسی نمونه خیابونی خالی می کنن. GTD هم شاسی بیس ماستنگ داره برای همین با اینتریور مشابه ماستنگ های جاده ای عرضه شد. این پروژه با کمترین زمان توسعه و هزینه بالا اومد که مشکل همینجاست.
وقتی عکس های اتاق منتشر شد مطمئن شدم رسما ریدن و هیچ کاری نکردن، صرفا یه پروژه تبلیغاتی هست.
mehran911
۲۰ آذر ۱۴۰۳حتما
البته خودشون هم گفتن بر میگردن…
بدیش اینه که هیچکس پیشبینی همچین عددی رو نداشت… اینا بخوان ارتقا هم بدن بیشتر از ۱۰ -۱۵ ثانیه احتمالش کمه با این اوصاف حریف تایم GT2rs MR سه چهار سال پیش هم نمیشن در حالی بنچمارک توسعه همین GT2rs بوده شخصا تصور میکردم بتونه تایمش رو بزنه… شما تصور کن این ماشین ۳۰۰ هزارتایی فقط نیمثانیه از کیمن GT4 MR که اسپورت اقتصادی پورشه محسوب میشه سریعتر بوده که فاجعه است…
خیلی عجیبه فورد جایی تو این ماشین نیست که دست توش نبرده باشه رسما همه چیز به کمک مولتی ماتیک ارتقا داده شده و کلی هم هزینه شده… من به کنار خیلی از گردن کلفت های حوزه خودرو قطعا با دیدن این تایم شوکه شدن…
خلاصه این تایمش نیست…
Taha Ayoobi
۲۰ آذر ۱۴۰۳به دور از تعصب من با توجه به تبلیغ ها و اینایی که شده بود تو ذهنم حتی تا زیر 6 و 30 هم رفته بودم!
واقعا احساس میکنم یه چیزی سر جاش نیست که باعث شده اینجوری بشه، با اینکه گفتم، رکورد کمی نیست ولی برا این ماشین کمه.
به نظرم باید فیلم رکورد بیاد و اونجا هم یه سری چیزا معلوم میشه.
سوشیانت
۲۰ آذر ۱۴۰۳اتفاقا مولتی ماتیک فقط طراحی تعلیق و مونتاژ این ماشین رو انجام میده بدنه و موتور و پلتفرم توسط فورد طراحی شده
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://motor1.uol.com.br/news/734157/ford-mustang-gtd-potente-historia/&ved=2ahUKEwjw-d2p3Z2KAxUR3gIHHfyJBEYQFnoECDsQAQ&usg=AOvVaw3jXGFQaXVkAIDOAsIw90YG
amir
۲۰ آذر ۱۴۰۳طاها جان زیر ۶ونیم یعنی amg one! حالت خوشه؟
Taha Ayoobi
۲۱ آذر ۱۴۰۳ببین چقدر هایپ کرده بودن.
Cert
۲۰ آذر ۱۴۰۳پیچ های این پیست خطرناک است برای همین خودرو ها تایم از دست می دهند باز هم زمان گیری می کنند
nissan skyline
۲۰ آذر ۱۴۰۳یه زمانی هندلینگ موستانگ تو دیوار بود کلی کلیپ ازش میومد که هرجا یه جمعیت تماشاچی هست موستانگ یهو میره وسطشون :)))
JaMsHiD-B
۲۰ آذر ۱۴۰۳داش ذات ماسل کار همینه
غیر قابل کنترل بودن
اینم نتونسته بازهم با دور شدن به فاصله فرسخ ها از هدف نسخه عادی و کلی تغییرات از اصل خودش دور بشه
ترنسل اکسل و چمیدونم میلگاردن فیبر کربنی و سیستم تعلیق پوشراد و کلی تغییرات دیگه فکر نکنم باز ذات ماشینو پنهان کرده باشه
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۲۰ آذر ۱۴۰۳دمه فورد گرم بابت این رکورد.باید در نظر بگیریم که این یه ماسل کاره که تونسته به جایی برسه که انبوهی از سوپر کارها نتونستن.ولی به نظر من فورد تو بخش اشتباهی وقت گذاشته اصلا نیازی نبود با موستانگ وارد این سرزمین بشن در حالی که یه سوپر کار تاریخی با انبوهی قهرمانی در بالاترین سطوح رو داشتن.نکته مهم که من از روز معرفی این موستانگ دیدم و تو ذوقم خورد این بود که فورد اشتباه بزرگی کرده اونم عقب نکشیدن موتور پشت اکسل جلو بود یه موتور جلو وقتی میخواد تو این سطح رکورد بزنه باید موتور جلو وسط باشه چیزی که وایپر بود.منتطر وعده فورد میمونیم ولی بعید میدونم خیلی تفاوت ایجاد بکنه.نهایت به ۶.۵۰ برسه.
nikan
۲۰ آذر ۱۴۰۳نکته اینه این فورد موستانگ gt نیست
این فورد موستانگ gt3 که برای تردد تو جاده ی سری تغییرات کرده
به نظرم این gtd اصلا ایده جالبی نبود
اگه دنبال ماسل کاری خب چرا باید پیست محور باشه؟ اگه دنبال ماشین پیست محوری چرا ماسل کار؟
وی
۲۰ آذر ۱۴۰۳کسایی که ادعا میکردن بهتر ازgt3rs هست(البته عادت دارن به این ضایع شدنا و دست از تعصب برنداشتن)
Taha Ayoobi
۲۰ آذر ۱۴۰۳نا امیدم کرد،
صددرصد بهتر میشه
amir
۲۰ آذر ۱۴۰۳اون موقع که کوروت زی آر وان اومد شماها به شدت هیجان زده شدید من توصیه میکردم یکم صبر کنید به خاطر همین چیزاست که یه وقت اشتباه نشه
Taha Ayoobi
۲۰ آذر ۱۴۰۳زیآر وان واقعا از نظر قدرت هیجان بالایی ایجاد کرد، ولی من خودم به شخصه خیلی شلوغ نکردم، گفتم این هنوز روی کاغذه، در حد همون یه خوشحالی نسبتا زیاد بود و گفتم باید منتظر باشم ببینم تو میدون چیکار میکنه.
ولی این جیتیدی واقعا عجیبه.
نمیدونم درک کردید اینو یا نه ولی از توی نوشته ها میشه فهمید داستان چیه، نوشته ها حس دارن،
مثلا وقتی با یکی داری حرف میزنی و تایپ میکنه خداحافظ، دقیقا میفهمی با چه حسی گفته.
من وقتی عدد رکورد بالا رو خوندم حس کردم دروغه.
منظورم این نیست که بهتر میشه و اینا، اصلا به اینا کاری ندارم، اصلا ممکنه رکورد کمتر بوده ولی زیر 7 اعلام کردم، ولی منظورم اینه که این رکورد الکیه.
هرچی هست انگار الکیه،
بهترین تعریف همون چیزیه که مازیار، گفت، یه چیزی سر جاش نیست.
سوشیانت
۲۰ آذر ۱۴۰۳کوروت زد آر وان کاملا شاهکاره همین کافی که رقباش مجبورن با سیستم هیبرید باهاش رقابت کنن
Nismo
۲۱ آذر ۱۴۰۳بقول معروف که میگه: هر شاهکاری (فراری) یه کپی بی ارزش ( کوروت) داره
حسن
۲۰ آذر ۱۴۰۳المان فنها و پورشه فنها عمدا دارن هیت میدن
یه ماسل با رخ دیواری زیر 7 تا زده
این چرندیات شاسی جدید و تغییرات بنیادی و خودروی جدید را باور نکنید میخوان بگن تمام توانشون را گذاشتن نتونستن
این غیر قدرت هیچ چیزش با موستانگ عادی فرق نداره
سیستم تعلیقش گرونتره دارن پولش را میگیرن فیبر کربن استفاده کردن گرونترش کردن پولش را میگیرن
اصلا تفاوتی با موستانگ نداره ارتفاع خودرو از روی لاستیک جلو تا روی کاپوت را ببیند تا دقیقا متوجه بشید همون موستانگه هیچ راهی برای تغییرات در ایرودینامیک خودرو نبوده ما با یه ماسل طرفیم که خوب کار کرده
اگه با شاسی جدید طرف بودیم موتور را میکشیدن پایین تر که 30 سانت کاپوت رو لاستیک جلو دیواری نشه جلو باد مث بنز بلک سریز بشه ده 10 سانت که خودش 10 تا کم میکرد بدون تلاش
از نظر علمی و راننده ای که نمیدونیم چقد با پیست اشناست خوب بوده
مازیار
۲۱ آذر ۱۴۰۳نه کسی هیت داد نه کسی توجیه کرد. دنبالش نگرد.
مشخصه که اغلب غافلگیر شدن.
مازیار
۲۰ آذر ۱۴۰۳خیلی عجیبه …
یه چیزی سر جاش نیست
Taha Ayoobi
۲۰ آذر ۱۴۰۳من شک ندارم این رکورد دروغه
مازیار
۲۰ آذر ۱۴۰۳حالا یه چیزی میگیم دیگه شور حسینی برتون نداره😄
دروغ که نمیتونه باشه. منظورم اینه که این قطعه ناجور 6:57 به این پازل بلند بالای پتانسیل نمیخوره. راجع به دلیلش هم هنوز کسی نظر خاصی نداده.
AMANTE
۲۰ آذر ۱۴۰۳https://www.pedal.ir/porsche/porsche-911-gt3-rs-654-99-nurburgring/
این بالایی رو که تقریبا هم قیمت ایشون هستن رو بیشتر دوست دارم.
POUYAN
۲۰ آذر ۱۴۰۳اگر اینقدر این ماشینو توی بوق و کرنا نمیکردن میشد گفت رکورد قابل قبول و قابل احترامیه ولی با این حجم تبلیغات وحشتناک و با این قیمت حدود ۴۰۰ هزار دلار این رکورد تبدیل به چیزی شبیه فاجعه میشه.
این اصلا برای بخش موتوراسپرت فورد یه تبلیغات منفی بزرگه که اوج مهندسیشون رکوردی نزدیک به وایپر ACR سالها قبل ثبت میکنه که بدون هیچ ادعایی این کارو انجام داد.
وقتی قیمت ماشینت از لامبورگینی و پورشه و AMG گرونتره (از هوراکان پرفورمانته و پورشه ۹۱۱ GT3 RS و AMG Black Series) این رکورد یعنی شما یه دروغگو بزرگی.
amir
۲۰ آذر ۱۴۰۳یاده cyberpunk 2077 افتادم که هایپ خیلی زیادی براش کردن و پروژه بزرگی هم بود و واقعا هم بزرگ بود منتها قربانی تبلیغات و هیجان شد و تیم توسعه اش مجبور شدن زحمت مضاعف بکشن تا بازی بیاد رو دور مردم قبولش کنن یه مدت اصلا مشهور شده بود به سایبرباگ!
JDM سابق
۲۰ آذر ۱۴۰۳این تایم و نمایش نمیدادن خیلی بهتر بود فقط خواستن رقم زیره 7 دقیقه رو واسه آمریکا به ثبت برسونن
این همه تدارکات و هایپی که برای این ماشین کردن اعم از سیستم تعلیق مولتی متیک سزاوار این تایم نیست قطعاً بهتر از این میطلبه، با نمایش رکورد بازارگرمی رو به سردی میگیره
قبلاً هم گفتم تمام این اصلاحات پیست محور مانند باید رو ماشینی مثل فورد جی تی انجام میشد هم وزن بهتری هم شاسی بهتر و همچنین ترکشن و آیرودینامیک تره
امیدوارم در آینده رکورد بهتری ثبت کنن
Hamid
۲۰ آذر ۱۴۰۳موقع خیلی بدی رو برای تایم زدن انتخاب کردن. زمان رکورد رسمی زدن در هر پیستی تابستون هست که دمای آسفالت بالاست و چسبندگی مناسبه. عملکرد لاستیک های سافت جدید خیلی به دما وابسته ست؛ و فاصله ی عملکردشون در سرما و گرما خیلی با لاستیک های سابق فرق میکنه. آخه ۱۳ ثانیه اختلاف با gt3 rs که ۵۰۰ اسبه؟!! خیلی عجیبه…
mehran911
۲۰ آذر ۱۴۰۳((( موقع خیلی بدی رو برای تایم زدن انتخاب کردن.)))
این تایمی که گزارش کردن رو رسما اگوست یا تقریبا مرداد ماه زدن
باید دمای سطح آسفالت و دمای محیط به عنوان دو پارامتر بصورت جدا نگاه کرد مثلا بعد از ظهر دمای آسفالت گرمه و محیط پیست خنکتر در نظر گرفتن این نسبت و داشتن پنجره دمایی بهینه لاستیک مهمه… نقطه بهینه اینارو در نظر میگیرن اینارو حالشو داشتی در موردشون بخون …
Inferno
۲۰ آذر ۱۴۰۳با دیدن این موستانک دیگه منتظر رکورد کوروت نیستم،،این موستانگ نهایت توان فورد بود که پیوند خورده بود با مسابقات،،کوروت که کاملا جادهایه و به مسابقه ربطی نداره،.کوروتم ته تهش ۶:۵۰ بزنه
B
۲۰ آذر ۱۴۰۳یعنی خودشون نیدونستن *** روشون نمیشد اعلام کنن دیگه نخواستن زیر حرفشون بزنن قبل سال جدید تایمو دادن شاید تونستن تا ۶.۵۰ پایین بیارن شایدم نه
AliMOPAR
۲۰ آذر ۱۴۰۳قبلا هم تو یه مقاله با لینک مخصوص گفته بودم که وایپر تیپ gt3R تو مسابقات VLN نوربرگ تایم 6/42 زده بود این GTD جای تحسین داره ولی واقعیت انتظارم بیشتر بود این ماشین کوهی از امکانات و مزیت های یه ماشین مسابقه ای مخصوص پیستو داره اما فقط 4 ثانیه از وایپر که مهندسی خاصی هم نداشت بهتر رکورد زده اونم رکوردی که 8 سال پیش زده شد
AliMOPAR
۲۰ آذر ۱۴۰۳شورلت و فورد چند ساله تو پیست دارن دست دست میکنن کار خاصی هم نمیتونن بکنن من قبلا بعد رفتن وایپر امیدم نسل هفتم zr1 بود که اونم رکورد خاصی نزد نسل هشت هم با این وضع نهایت 6/50 بزنه، حیف دوج دست به کار نمیشه یه وایپر نسل جدید بده بیرون دوباره پیست هارو به خاک و خون بکشه این کار فقط از عهده وایپر بر میاد ولی حیف حیف تنها امیدم به بازگشت تیم کونیسکیس هست، شاید اون کارایی بکنه
Taha Ayoobi
۲۰ آذر ۱۴۰۳من اصلا به این کار ندارم که وایپر برمیگرده یا نه، فقط اگه میخواد برگرده خداکنه تِر نشه توش.
nikan
۲۰ آذر ۱۴۰۳وایپر اگه بیاد با موتور هوریکن و سیستم هیبریدی یا بدتر از اون تمام برقی میاد
ولی چه شود وایپر ۱۰ سیلندر ۸.۴ لیتری تنفس طبیعی موتور جلو-وسط، گیربکس دستی، ۷۵۰ اسب، ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور و یه طراحی ترسناک مثل همه نسلای قبلش که واقعا تورو یاد افعی بندازه
Siyavash
۲۰ آذر ۱۴۰۳شخصا خیلی به این ماشین امید داشتم ک فکر میکردم بتونه با بنز بلک سریز یه رقابت داغ تویه پیست داشته باشه..از پارسال که معرفی شد تویه ذهنم براش رکورد زیر ۶.۵۰ تصور میکردم ولی با این رکوردی که الان زد حتی اگه ابر و باد و مه و خورشید دست به دست هم بدن و همه چیز روال باشه فکر نمیکنم بتونه بیشتر از ۳ یا ۴ ثانیه رکوردش رو ارتقا بده که بازم شرم آور هست برایه یه ماشینی که کاملا برا پیست طراحی و تنظیم شده…وای عاشق استایلش هستم خیلی لات هست ..کاشکی اصلا تایمشو اعلام نمیکردن…
hosen
۲۰ آذر ۱۴۰۳چه تایم خوبی زده بود وایپر اونم واسه اون سال ها
amirboss
۲۱ آذر ۱۴۰۳خیلی عجیبه که شرکت فورد تایم نوربرینگ ماستنگ رو چند ماه بعد اعلام کرده!
ماستنگ به نظر من با پتانسیلی که داره میتونست بهتر از این باشه و احتمالا فورد میخواسته تایم بهتری روثبت کنه.