فورد

فورد موستانگ GTD رکورد زیر 7 دقیقه را در نوربرگ‌رینگ ثبت کرد

موستانگ GTD موفق به ثبت زمان ۶ دقیقه و ۵۷.۶ ثانیه در نوربرگ‌رینگ شده و به سریع‌ترین خودروی آمریکایی در این پیست تبدیل شده است.

فورد موستانگ GTD به سریع‌ترین خودروی آمریکایی در پیست نوربرگ‌رینگ تبدیل شده است. این ماشین یک دور جهنم سبز را در ۶ دقیقه و ۵۷.۶ ثانیه طی کرده و رکورد دوج وایپر ACR را با اختلاف ۴.۳ ثانیه شکسته است. موستانگ GTD با این رکورد به تنها خودروی آمریکایی تبدیل شده که توانسته در نوربرگ‌رینگ تایم زیر ۷ دقیقه ثبت کند. به گفتهٔ فورد، این ماشین یکی از تنها شش خودروی اسپرت تولیدی جهان است که توانسته سد ۷ دقیقه جهنم سبز را بشکند.

این رکورد زنی در ۷ آگوست انجام گرفته و بنابراین، فورد چند ماه آن را پنهان کرده است. رانندهٔ مالتی‌متیک موتور اسپرت «دریک مولر» برای تایم زنی پشت فرمان GTD نشسته و دو سال توسعه، آزمایش و شبیه‌سازی را به سرانجام رسانده است. فورد ویدئوی داخل ماشین در هنگام رکورد زنی را بعداً منتشر خواهد کرد و در حال حاضر، فقط یک ویدئوی مستند ۱۴ دقیقه‌ای را آماده کرده که چالش‌های ثبت تایم زیر ۷ دقیقه در نوربرگ‌رینگ را نشان می‌دهد. GTD در مسیر مستقیم این پیست توانسته به سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

لپ تایم موستانگ در نوربرگ‌رینگ از لامبورگینی اونتادور SV و فراری ۲۹۶ GTB سریع‌تر است و با رکورد پورشه ۹۱۸ برابری می‌کند. هرچند ثبت چنین رکوردی دستاورد بزرگی برای موستانگ محسوب می‌شود ولی فورد هنوز با رکورد سریع‌ترین خودروی موتور جلوی نوربرگ‌رینگ فاصلهٔ زیادی دارد. این رکورد در حال حاضر در اختیار مرسدس AMG GT بلک سریز با تایم ۶ دقیقه و ۴۳.۶ ثانیه است که در سال ۲۰۲۰ ثبت شد. رکورد سریع‌ترین خودروی تولیدی در این پیست هم در دستان یک مرسدس دیگر یعنی هایپرکار AMG One با تایم ۶ دقیقه و ۲۹.۰۹ ثانیه است.

هرچند موستانگ GTD برای به چالش کشیدن AMG GT بلک سریز به ارتقاءهای زیادی نیاز دارد ولی به گفتهٔ مدیرعامل فورد «جیم فارلی»، این موستانگ چیزهای بیشتری در چنته دارد و وعدهٔ ثبت رکوردهای سریع‌تری را در سال ۲۰۲۵ داده است:

تیم توسعهٔ موستانگ GTD آنچه را که دهه‌ها در پیست آموختیم به کار گرفت و موستانگی را طراحی کرد که می‌تواند با بهترین سوپرکارهای جهان رقابت کند. ما مفتخریم که اولین خودروساز آمریکایی هستیم که توانستیم پیست نوربرگ‌رینگ را در کمتر از هفت دقیقه طی کنیم ولی راضی نیستیم. ما میدانیم که امکان ثبت زمان بهتری با موستانگ GTD وجود دارد. ما برمی‌گردیم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۸۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۸۳ دیدگاه‌ها

  1. R@min

    ۲۰ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (2123 ديدگاه)

    رکورد که مایه خجالته، میخواستن تا قبل سال جدید وعده رو به هر زوری عملی کنن. حالا سال دیگه تو شرایط آرمانی رکورد بزنن این تر مالی جمع بشه.

    مسیر پرفورمنس فورد با ماستنگی که هیچ بهبود بنیادی هم نمیدن اشتباهه و ثمرشو تو مسابقات سطح پایین و داغون GT3 هم دیدن.

    بدون هزینه نمیشه برداشت کنی، رویه اشتباهه و اصرار تیم مدیریتی فورد هم غلطه.

    موافقم 32
    مخالفم 69
    1. Maranello

      ۲۰ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (338 ديدگاه)

      بازم بگو ژرمن های بیچاره

      موافقم 19
      مخالفم 16
      1. R@min

        ۲۰ آذر ۱۴۰۳
        سوابق: (2123 ديدگاه)

        بیچاره که نیستن ولی کلاه بردار هستن :))

        موافقم 24
        مخالفم 39
        1. Nismo

          ۲۱ آذر ۱۴۰۳
          سوابق: (1648 ديدگاه)

          اینکه ماشین بخری ببینی قدرتش بالاتر از اون چیزیه که گفتن میشه کلاهبرداری؟ عجب بابا عجب معنی کلاهبرداری رو هم فهمیدیم

          موافقم 30
          مخالفم 6
        2. سوشیانت

          ۲۱ آذر ۱۴۰۳
          سوابق: (3719 ديدگاه)

          آره راست میگی اونا الکی میگن مثلا ماشین میفروشن میگن ۴ چرخ داره تو میبینی ۸ تا داره 😁

          موافقم 4
          مخالفم 18
        3. Nismo

          ۲۱ آذر ۱۴۰۳
          سوابق: (1648 ديدگاه)

          اینکه تو نمیفهمی بحثش جداست. ولی عجب مثال آبکی ای زدی بشر😂

          موافقم 19
          مخالفم 4
        4. سوشیانت

          ۲۱ آذر ۱۴۰۳
          سوابق: (3719 ديدگاه)

          حرف آبکی رو با مثال آبکی جواب میدن😉

          موافقم 6
          مخالفم 18
        5. Nismo

          ۲۱ آذر ۱۴۰۳
          سوابق: (1648 ديدگاه)

          حق میدم بهت حرف حق فشار میاره

          موافقم 22
          مخالفم 4
        6. سوشیانت

          ۲۱ آذر ۱۴۰۳
          سوابق: (3719 ديدگاه)

          بیشتر بهش میخوره توهم باشه
          چون حرف حق نیاز به مدرک داره

          موافقم 4
          مخالفم 14
        7. Nismo

          ۲۱ آذر ۱۴۰۳
          سوابق: (1648 ديدگاه)

          اگر میدونستم آدمی هستی که سطح سواد و دانش کافی رو داری وقتمو هدر میدادم و برات مدرک میفرستادم
          اما میدونم فرقی نمیکنه تو به هر حال حرف خودت رو میزنی. پس فعلا تو توهماتت زندگی کنی

          موافقم 19
          مخالفم 4
        8. سوشیانت

          ۲۱ آذر ۱۴۰۳
          سوابق: (3719 ديدگاه)

          آخ آخ مدرک پیدا نکردی دوباره حرفت رو ببری زیر سوال😔
          اشکال نداره دفعه بعد بیشتر تلاش کن

          موافقم 4
          مخالفم 11
        9. Maranello

          ۲۱ آذر ۱۴۰۳
          سوابق: (338 ديدگاه)

          کسی که زیر پست معرفی پورشه t هایبرید کامنت گذاشته و ژرمن هارو بیچاره خطاب کرده که لنگ یدونه سیستم 60اسب بخاری هایبریدی برای پاس قوانین اروپا میدونست
          و زیر پست موستانگ gtd کلی تعریف و تمجید از سیتم تعلیق و آیرودینامیک …
          حالا داره با حقایق روبه رومیشه
          جالبه اینبارم ژرمن هارو کلاه بردار خطاب کرده ، جای خوبش اینجاست که رکورد ماستنگ 400 هزار دلاری در حد همون پورشه های 3 4 سال پیشه که حداقل حداقلش 100 هزارتایی تو قیمت تفاوت دارن
          اگه بعضی از متعصبا بودن وقت برا کامنت تلف نمیکردم ، چندسال پیش کامنت های بهتر ازت میدیدیم ، نمیدونم چی میشه طرف یهو جبهه میگیره

          موافقم 12
          مخالفم 3
        10. R@min

          ۲۲ آذر ۱۴۰۳
          سوابق: (2123 ديدگاه)

          من واقعیت میگم همش با سنده، حالا فشاری میشن مهندسای لیگ دیگ به من ربطی نداره می تونن زیر سوال ببرن یا نقض کنن. ژرمن ها چند سال بیچاره شدن مخصوصا با حضور چین و دشمن داخلیشون اتحادیه اروپا که همون سیستم تعرفه و کلاه برداری داره روشون تکرار می کنه.

          راجب این ماستنگ هم تمام کامنت هام هست جایی تعریف الکی نکردم من مثل امثال رفقات نیستم یه رکورد بی ارزش مهندسی خطاب کنن !! فقط راجب آیرودینامیک و تعلیقش گفتم تو لبه تکنولوژیه اما این دوتا عامل کافی نیست دروغی منتشر نکن محمد جان حالا اسم اکانتتو عوض کردی 😉

          تو پست های آینده جزئیات همه چیزشو برات باز می کنم.

          موافقم 1
          مخالفم 9
        11. Maranello

          ۲۲ آذر ۱۴۰۳
          سوابق: (338 ديدگاه)

          خودم از نقات قوتش گفته بودم این قضیه هیچ مشکلی نداره
          شما درست میگی
          حالا که رکورد در حدی ثبت نشد ، رکورد ژرمنیا شد بی ارزش

          موافقم 6
          مخالفم 1
        12. R@min

          ۲۲ آذر ۱۴۰۳
          سوابق: (2123 ديدگاه)

          اون قضیه رکورد هم بارها گفتم بی ارزشه یک حربه تبلیغاتی هست همین ! الان وایپر با موتور و شاسی عهد بوق ۷ دقیقه زده الان باید بگیم خدای مهندسیه ؟؟ از هر دری وارد بشی نمی تونی مچ بگیری من هیچ وقت علایق خودمو قاطی مبحث فنی نکردم تو این چند ساله، یه دونه کامنت هم پیدا نمی کنی ولی شما دوستانتون الا ماشالا از این داستان سرایی ها کردن در حالی که حتی نمی دونستن راجب چی حرف میزنن !! این خیلی بده.

          موافقم 1
          مخالفم 8
    2. 🇰🇷

      ۲۰ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (195 ديدگاه)

      آقا رامین اواخر کامنتت اشاره به مدیریت کردی
      من فورد رو با آلن مولالی شناختم . کسی که باعث شد فورد دوران سخت ۲۰۰۸ رو بدون گرفتن وام دولتی پشت سر بذاره … همچنین لندرور و جگوار و آستون و ولوو رو واگذار کرد و رفت تا تمام تمرکزش رو بده به فورد و احیای فورد

      موافقم 24
      مخالفم 3
      1. R@min

        ۲۰ آذر ۱۴۰۳
        سوابق: (2123 ديدگاه)

        حالا اون بحثش جداست، تو پست دیگه بطور کامل راجب توسعه این ماشین میگم، کلا مسیر اشتباه رفته شده.

        موافقم 6
        مخالفم 10
    3. NAVID@@98

      ۲۰ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (939 ديدگاه)

      پورشه ۹۱۱ که ۱خداییه
      اینم با اینکه دم دستی یک چیزی دست گرمی زدن ولی همینم رکورد نورنبرگ رینگ رو زده حالا فکر کنیم که اگه وحشی بشه و با اراده ۱هرچیز بزنه چی میشه اوفففففففف 🔥
      من که همین رو هم میپسندم و مزدا میاتا رو انتخاب میکنم با اینکه پشمشونم نی ولی من راضیم ازش استفاده میکنم
      ای ک … زندگی که بازار اینجا انتخاب کجا بود
      –..– –..– –..– –..– –..– –..– –..– –..– –..– –..– –..– ۱۱!

      موافقم 10
      مخالفم 13
  2. 🇰🇷

    ۲۰ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (195 ديدگاه)

    این خودرو عملا از GT3 داره میاد تو خیابون . از شاسی برگرفته از مسابقات تا میل لنگ و بدنه فیبرکربنی و گیربکس ترنس‌اکسل و تقسیم وزن ۵۰-۵۰ ، ایرودینامیک فعال و کوهی از داون‌فورس ، تعلیق پوشراد ، ترمزهای کربن سرامیکی و حتی شیشه های پلی کربنات و رینگهای منیزیومی فورج‌کاری شده ، انجین تقویت شده‌ی پردتور با بیش از ۸۰۰ اسب و از همه مهمتر دانش و تجربه‌ی مالتی متیک …
    فقط یه موتور وسط شدنش کم بود

    من اون ویدیو ۱۴دقیقه ای رو ندیدم و نمیدونم مشکل کجا بوده و آیا اصلا مشکلی بوده یا نه اما امیدوارم سال بعد بسیار بهتر ظاهر بشه

    موافقم 51
    مخالفم 6
    1. 🇰🇷

      ۲۰ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (195 ديدگاه)

      نکته تلخ اینه همش ۴ ثانیه از وایپر ACR سریعتر بوده اونم خودرویی که ۸ سال پیش تایم زده . همون وایپر رو بیارن با لاستیک مناسب و راننده حرفه ای و یکم شانس برای پیست خشک ، چه بسا رکوردو پس بگیره 😄

      موافقم 64
      مخالفم 9
      1. SMS

        ۲۰ آذر ۱۴۰۳
        سوابق: (657 ديدگاه)

        پرچم موستانگ بالایه ولی در این حد یکم کمه
        الان سریعترین بنز amg one هست یا شیائومی ؟

        موافقم 12
        مخالفم 4
        1. سوشیانت

          ۲۱ آذر ۱۴۰۳
          سوابق: (3719 ديدگاه)

          شیائومی که اصن با پروتوتایپ و کلی تجهیزات که تو مدل تولیدی وجود نداره این تایم رو ثبت کرد

          موافقم 3
          مخالفم 12
    2. کیارش

      ۲۴ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (27 ديدگاه)

      وقتی ک فورد این اقدامات رو روی ماستنگ انجام داده دیگه اون ماستنگ خیابونی ارزان قیمت ک توی اذهان هست قلمداد نمیشه. این یعنی هستو نیست فورد. و هر چی در چنته داشته روو کرده ، اما باز هم رکورد المانی ها رو نزده. اما باید قبول کنیم که خداییش امریکای ها از بعد ورشکسته شدن پونتیاک و نیز حضور رقیب قدرتمندی عین تسلا چند سالیه به خودشون اومدن و دارن الگوی المانی ها رو پیاده کرده و تا حدودی موفق هم بوده اند .

  3. Nismo

    ۲۰ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (1648 ديدگاه)

    از قهرمانی در لمانز تا فتح مسیرهای مستقیم 400 متر و حالا هم رکورد نوربرگ رینگ

    موافقم 26
    مخالفم 46
    1. مهراد

      ۲۰ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (893 ديدگاه)

      نیسمو تو مثل دیو تعریف شده در شاهنامه میمونی ( البته اون بزرگوار کجا شما کجا ، فقط از نظر فکری عرض کردم )

      همیشه در جهت اشتباه وایسادی و نظر میدی ، بد رو خوب و خوب رو بد میگی ، ارزش رو ضد ارزش و ضد ارزش به ارزش

      این رکورد هیچ ارزشی نداره ، الان به قول همون دوستمون چهار حلقه لاستیک جدید میشلن با یه راننده خوب و پیست بسته در ماه های متعادل دمایی سال باشه رکورد این رو میزنه

      موافقم 43
      مخالفم 6
      1. Taha Ayoobi

        ۲۰ آذر ۱۴۰۳
        سوابق: (4985 ديدگاه)

        این رکورد چیز کمی نیست، ولی برای این ماشین کمه.

        موافقم 23
        مخالفم 21
        1. محمدهادی

          ۲۱ آذر ۱۴۰۳
          سوابق: (2488 ديدگاه)

          امریکایی ها ذاتا خودروهای سریعی برای پیست نیستن
          تنها موارد خاص امریکایی هندلینگ محور همون فورد جی تی و دوج وایپره
          این اواخر هم شورولت کوروت با تغیر ساختار بنیادی به هندلینگ پایه بودن دست پیداکرد
          امریکایی فقط بدرد دود هوا کردن لاستیک ها میخوره

          موافقم 11
          مخالفم 2
        2. Nismo

          ۲۱ آذر ۱۴۰۳
          سوابق: (1648 ديدگاه)

          عشق است ماشین آمریکایی عشق است دود لاستیک هرزگردی دریفت

          موافقم 9
          مخالفم 6
        3. سوشیانت

          ۲۲ آذر ۱۴۰۳
          سوابق: (3719 ديدگاه)

          نمیدونستم جا به جا کردن رکورد شتاب به معنای دود کردن لاستیکه😄

          موافقم 1
          مخالفم 5
      2. 🇰🇷

        ۲۰ آذر ۱۴۰۳
        سوابق: (195 ديدگاه)

        دقیقا همینه 😄

        موافقم 22
        مخالفم 5
        1. Nismo

          ۲۰ آذر ۱۴۰۳
          سوابق: (1648 ديدگاه)

          همین کم مونده دیگه بچه سال هم واسه ما شاخ و شونه بکشه

          موافقم 5
          مخالفم 23
        2. Galant.VR4(JDM)

          ۲۱ آذر ۱۴۰۳
          سوابق: (1376 ديدگاه)

          نیسمو
          فعلا که تو با ادعا و بحث های بیمورد واسه همه شاخ و شونه کشیدی
          شل کن و لذت ببر

          موافقم 13
    2. محمدهادی

      ۲۱ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (2488 ديدگاه)

      عجیبه چقد پیگرن!
      خب رکورد تو زدی پیستو هالی بقیه م بیان استفاده کنن دیگه
      ما راضی نیستیم،باز برمیگردیم…
      با دشمن فرضی درگیری دوست عزیز؟
      نتونسته رکورد رو پایین بکشه داره باز کری میخونه
      خخ
      از تو موستانگ بیچاره تا ماشین لمانز درنیاره بیخیال نمیشه
      خب برو یه دستگاه فورد جی تی نسخه ویژه رو بردار بیار راحت رکورد رو بزن
      این جابجایی تایم در فورد فقط به جی تی۴۰ میرسه

      موافقم 8
      مخالفم 1
  4. mehran911

    ۲۰ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (2141 ديدگاه)

    رسما گند زدید…. بد گند زدید
    ماشینی که یک سال و نیم از معرفیش می‌گذره با ماه‌ها همکاری با مولتی‌ماتیک و تعلیق فلان و دمپر DSSV و جالبتر قطعات گرفته شده از جنگنده F-22 و انبوه فیبرکربن و منیزیم و تصحیحات ایرودینامیکی و DRS و … و این همه زمان صرف توسعه و اینهمه تبلیغات و تو بوق کرنا کردن ۶:57 !!!!خجالت نکشیدید؟!؟
    تفاوت اینه که این ماشین نسخه تغییر یافته از مدل مسابقه‌ای GT هستش نه نسخه آپگرید شده شهری !!!! یعنی رسما با ی ماشین ترک فوکس در سال ۲۰۲۴ رکورد ۹۱۸ رو که ماشین ۱۴ سال پیشه رو زدن دمتون گرم واقعا…
    .
    اینا هفت اگست تایم زدن اما انقدر ضایع بود تصمیم گرفتن اعلام نکنن و در تمام این مدت تا اوایل اکتبر ماشین رو در نوربرگرینگ تست می‌کردن تا این آخر که به دلیل شرایط جوی موفق نشدن بهبود بدن زمانشون رو خلاصه اینا باید اردیبهشت برگردن و این تایم این ماشین نیست … خیلی افتضاحه

    موافقم 55
    مخالفم 13
    1. 🇰🇷

      ۲۰ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (195 ديدگاه)

      بنظر منم نکته مهم و فاجعه بار همینه
      این ماشین صرفا نسخه ارتقا یافته‌ی موستانگ نیست
      بلکه خودروی رسمیه GT3 بود که با تغییراتی ، جواز تردد در خیابون رو کسب کرده

      البته اونقدی برای این ماشین تبلیغ و هزینه کردن که تا یه رکورد درست درمون ازش نکشن بیرون ولش نمیکنن . قطعا برمیگردن …

      موافقم 35
      مخالفم 4
      1. R@min

        ۲۰ آذر ۱۴۰۳
        سوابق: (2123 ديدگاه)

        چیزی به اسم شاسی مسابقه نداریم تو کلاس GT3 همون شاسی نمونه خیابونی خالی می کنن. GTD هم شاسی بیس ماستنگ داره برای همین با اینتریور مشابه ماستنگ های جاده ای عرضه شد. این پروژه با کمترین زمان توسعه و هزینه بالا اومد که مشکل همینجاست.

        وقتی عکس های اتاق منتشر شد مطمئن شدم رسما ریدن و هیچ کاری نکردن، صرفا یه پروژه تبلیغاتی هست.

        موافقم 20
        مخالفم 8
      2. mehran911

        ۲۰ آذر ۱۴۰۳
        سوابق: (2141 ديدگاه)

        حتما
        البته خودشون هم گفتن بر می‌گردن…
        بدیش اینه که هیچکس پیشبینی همچین عددی رو نداشت… اینا بخوان ارتقا هم بدن بیشتر از ۱۰ -۱۵ ثانیه احتمالش کمه با این اوصاف حریف تایم GT2rs MR سه چهار سال پیش هم نمیشن در حالی بنچمارک توسعه همین GT2rs بوده شخصا تصور می‌کردم بتونه تایمش رو بزنه… شما تصور کن این ماشین ۳۰۰ هزارتایی فقط نیم‌ثانیه از کیمن GT4 MR که اسپورت اقتصادی پورشه محسوب میشه سریعتر بوده که فاجعه است…
        خیلی عجیبه فورد جایی تو این ماشین نیست که دست توش نبرده باشه رسما همه چیز به کمک مولتی ماتیک ارتقا داده شده و کلی هم هزینه شده… من به کنار خیلی از گردن کلفت های حوزه خودرو قطعا با دیدن این تایم شوکه شدن…
        خلاصه این تایمش نیست…

        موافقم 30
        مخالفم 3
        1. Taha Ayoobi

          ۲۰ آذر ۱۴۰۳
          سوابق: (4985 ديدگاه)

          به دور از تعصب من با توجه به تبلیغ ها و اینایی که شده بود تو ذهنم حتی تا زیر 6 و 30 هم رفته بودم!
          واقعا احساس میکنم یه چیزی سر جاش نیست که باعث شده اینجوری بشه، با اینکه گفتم، رکورد کمی نیست ولی برا این ماشین کمه.
          به نظرم باید فیلم رکورد بیاد و اونجا هم یه سری چیزا معلوم میشه.

          موافقم 14
          مخالفم 12
        2. سوشیانت

          ۲۰ آذر ۱۴۰۳
          سوابق: (3719 ديدگاه)

          اتفاقا مولتی ماتیک فقط طراحی تعلیق و مونتاژ این ماشین رو انجام میده بدنه و موتور و پلتفرم توسط فورد طراحی شده
          https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://motor1.uol.com.br/news/734157/ford-mustang-gtd-potente-historia/&ved=2ahUKEwjw-d2p3Z2KAxUR3gIHHfyJBEYQFnoECDsQAQ&usg=AOvVaw3jXGFQaXVkAIDOAsIw90YG

          موافقم 7
          مخالفم 16
        3. amir

          ۲۰ آذر ۱۴۰۳
          سوابق: (3729 ديدگاه)

          طاها جان زیر ۶ونیم یعنی amg one! حالت خوشه؟

          موافقم 18
          مخالفم 3
        4. Taha Ayoobi

          ۲۱ آذر ۱۴۰۳
          سوابق: (4985 ديدگاه)

          ببین چقدر هایپ کرده بودن.

          موافقم 5
          مخالفم 4
    2. Cert

      ۲۰ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      پیچ های این پیست خطرناک است برای همین خودرو ها تایم از دست می دهند باز هم زمان گیری می کنند

      موافقم 8
      مخالفم 2
  5. nissan skyline

    ۲۰ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (58 ديدگاه)

    یه زمانی هندلینگ موستانگ تو دیوار بود کلی کلیپ ازش میومد که هرجا یه جمعیت تماشاچی هست موستانگ یهو میره وسطشون :)))

    موافقم 17
    مخالفم 6
    1. JaMsHiD-B

      ۲۰ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (3112 ديدگاه)

      داش ذات ماسل کار همینه
      غیر قابل کنترل بودن
      اینم نتونسته بازهم با دور شدن به فاصله فرسخ ها از هدف نسخه عادی و کلی تغییرات از اصل خودش دور بشه
      ترنسل اکسل و چمیدونم میلگاردن فیبر کربنی و سیستم تعلیق پوشراد و کلی تغییرات دیگه فکر نکنم باز ذات ماشینو پنهان کرده باشه

      موافقم 2
      مخالفم 5
  6. یانکی من هم فرزند کسی هستم

    ۲۰ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (375 ديدگاه)

    دمه فورد گرم بابت این رکورد.باید در نظر بگیریم که این یه ماسل کاره که تونسته به جایی برسه که انبوهی از سوپر کارها نتونستن.ولی به نظر من فورد تو بخش اشتباهی وقت گذاشته اصلا نیازی نبود با موستانگ وارد این سرزمین بشن در حالی که یه سوپر کار تاریخی با انبوهی قهرمانی در بالاترین سطوح رو داشتن.نکته مهم که من از روز معرفی این موستانگ دیدم و تو ذوقم خورد این بود که فورد اشتباه بزرگی کرده اونم عقب نکشیدن موتور پشت اکسل جلو بود یه موتور جلو وقتی میخواد تو این سطح رکورد بزنه باید موتور جلو وسط باشه چیزی که وایپر بود.منتطر وعده فورد می‌مونیم ولی بعید می‌دونم خیلی تفاوت ایجاد بکنه.نهایت به ۶.۵۰ برسه.

    موافقم 16
    مخالفم 20
    1. nikan

      ۲۰ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (182 ديدگاه)

      نکته اینه این فورد موستانگ gt نیست
      این فورد موستانگ gt3 که برای تردد تو جاده ی سری تغییرات کرده
      به نظرم این gtd اصلا ایده جالبی نبود
      اگه دنبال ماسل کاری خب چرا باید پیست محور باشه؟ اگه دنبال ماشین پیست محوری چرا ماسل کار؟

      موافقم 10
  7. وی

    ۲۰ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (393 ديدگاه)

    کسایی که ادعا میکردن بهتر ازgt3rs هست(البته عادت دارن به این ضایع شدنا و دست از تعصب برنداشتن)

    موافقم 18
    مخالفم 13
  8. Taha Ayoobi

    ۲۰ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (4985 ديدگاه)

    نا امیدم کرد،
    صددرصد بهتر میشه

    موافقم 10
    مخالفم 9
    1. amir

      ۲۰ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (3729 ديدگاه)

      اون موقع که کوروت زی آر وان اومد شماها به شدت هیجان زده شدید من توصیه میکردم یکم صبر کنید به خاطر همین چیزاست که یه وقت اشتباه نشه

      موافقم 18
      مخالفم 8
      1. Taha Ayoobi

        ۲۰ آذر ۱۴۰۳
        سوابق: (4985 ديدگاه)

        زی‌آر‌ وان واقعا از نظر قدرت هیجان بالایی ایجاد کرد، ولی من خودم به شخصه خیلی شلوغ نکردم، گفتم این هنوز روی کاغذه، در حد همون یه خوشحالی نسبتا زیاد بود و گفتم باید منتظر باشم ببینم تو میدون چیکار میکنه.
        ولی این جی‌تی‌دی واقعا عجیبه.
        نمیدونم درک کردید اینو یا نه ولی از توی نوشته ها میشه فهمید داستان چیه، نوشته ها حس دارن،
        مثلا وقتی با یکی داری حرف میزنی و تایپ میکنه خداحافظ، دقیقا میفهمی با چه حسی گفته.
        من وقتی عدد رکورد بالا رو خوندم حس کردم دروغه.
        منظورم این نیست که بهتر میشه و اینا، اصلا به اینا کاری ندارم، اصلا ممکنه رکورد کمتر بوده ولی زیر 7 اعلام کردم، ولی منظورم اینه که این رکورد الکیه.
        هرچی هست انگار الکیه،
        بهترین تعریف همون چیزیه که مازیار، گفت، یه چیزی سر جاش نیست.

        موافقم 6
        مخالفم 6
      2. سوشیانت

        ۲۰ آذر ۱۴۰۳
        سوابق: (3719 ديدگاه)

        کوروت زد آر وان کاملا شاهکاره همین کافی که رقباش مجبورن با سیستم هیبرید باهاش رقابت کنن

        موافقم 10
        مخالفم 21
        1. Nismo

          ۲۱ آذر ۱۴۰۳
          سوابق: (1648 ديدگاه)

          بقول معروف که میگه: هر شاهکاری (فراری) یه کپی بی ارزش ( کوروت) داره

          موافقم 11
          مخالفم 5
        2. سوشیانت

          ۲۱ آذر ۱۴۰۳
          سوابق: (3719 ديدگاه)

          آره نمونش که شاهکار(تسلا) یه کپی بی ارزش(فراری) داره

          موافقم 3
          مخالفم 9
        3. Nismo

          ۲۱ آذر ۱۴۰۳
          سوابق: (1648 ديدگاه)

          فشار بخور جاروبرقی فن😂😂

          موافقم 10
          مخالفم 3
        4. سوشیانت

          ۲۱ آذر ۱۴۰۳
          سوابق: (3719 ديدگاه)

          بحث اصن تسلا نبود
          حرفم اینه که اگر بررسی کپی محسوب میشه پس فراری هم کپی کاری بیش نیست
          البته کلا حرف رو نمیگیری😄

        5. Nismo

          ۲۱ آذر ۱۴۰۳
          سوابق: (1648 ديدگاه)

          نه نه فراری کپی نکرده لباتو غنچه کن بگو «بنجمارک» کرده
          اینکه کپی محسوب نمیشه🤭

          موافقم 8
          مخالفم 3
        6. سوشیانت

          ۲۱ آذر ۱۴۰۳
          سوابق: (3719 ديدگاه)

          ای بابا چرا گل به خودتی میزنی😁

        7. سوشیانت

          ۲۱ آذر ۱۴۰۳
          سوابق: (3719 ديدگاه)

          ای بابا چرا گل به خودی میزنی😁

        8. سوشیانت

          ۲۱ آذر ۱۴۰۳
          سوابق: (3719 ديدگاه)

          ای بابا چرا گل به خودی میزنی؟😁

        9. Taha Ayoobi

          ۲۱ آذر ۱۴۰۳
          سوابق: (4985 ديدگاه)

          شاید پنجمارک در لغت با کپی شبیه باشه ولی توی صنعت و در جزئیات کامل معناش متفاوته.
          چیزی که کپی از روی یه چیز دیگه باشه اصلا اجازه تولدی بهش نمیدن، نمونه اش همون.

          موافقم 1
          مخالفم 4
    2. حسن

      ۲۰ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (2168 ديدگاه)

      المان فنها و پورشه فنها عمدا دارن هیت میدن
      یه ماسل با رخ دیواری زیر 7 تا زده
      این چرندیات شاسی جدید و تغییرات بنیادی و خودروی جدید را باور نکنید میخوان بگن تمام توانشون را گذاشتن نتونستن
      این غیر قدرت هیچ چیزش با موستانگ عادی فرق نداره
      سیستم تعلیقش گرونتره دارن پولش را میگیرن فیبر کربن استفاده کردن گرونترش کردن پولش را میگیرن
      اصلا تفاوتی با موستانگ نداره ارتفاع خودرو از روی لاستیک جلو تا روی کاپوت را ببیند تا دقیقا متوجه بشید همون موستانگه هیچ راهی برای تغییرات در ایرودینامیک خودرو نبوده ما با یه ماسل طرفیم که خوب کار کرده
      اگه با شاسی جدید طرف بودیم موتور را میکشیدن پایین تر که 30 سانت کاپوت رو لاستیک جلو دیواری نشه جلو باد مث بنز بلک سریز بشه ده 10 سانت که خودش 10 تا کم میکرد بدون تلاش
      از نظر علمی و راننده ای که نمیدونیم چقد با پیست اشناست خوب بوده

      موافقم 9
      مخالفم 22
      1. مازیار

        ۲۱ آذر ۱۴۰۳
        سوابق: (1080 ديدگاه)

        نه کسی هیت داد نه کسی توجیه کرد. دنبالش نگرد.
        مشخصه که اغلب غافلگیر شدن.

        موافقم 10
        مخالفم 0
      2. B

        ۲۱ آذر ۱۴۰۳
        سوابق: (945 ديدگاه)

        برای یه ماشین ۳۰۰ هزارتایی خوب نبوده
        ولی حرفات راجب همون موستانگ جاده ای بودن درسته
        انتظار نداشتم زیر ۶:۵۰ بزنه بقول دوستمون رامین با کمترین هزینه توسعه ساخته شده

        موافقم 3
        مخالفم 1
  9. مازیار

    ۲۰ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (1080 ديدگاه)

    خیلی عجیبه …
    یه چیزی سر جاش نیست

    موافقم 15
    مخالفم 2
    1. Taha Ayoobi

      ۲۰ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (4985 ديدگاه)

      من شک ندارم این رکورد دروغه

      موافقم 7
      مخالفم 12
      1. مازیار

        ۲۰ آذر ۱۴۰۳
        سوابق: (1080 ديدگاه)

        حالا یه چیزی میگیم دیگه شور حسینی برتون نداره😄
        دروغ که نمی‌تونه باشه. منظورم اینه که این قطعه ناجور 6:57 به این پازل بلند بالای پتانسیل نمی‌خوره. راجع به دلیلش هم هنوز کسی نظر خاصی نداده.

        موافقم 11
        مخالفم 4
  10. AMANTE

    ۲۰ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (1906 ديدگاه)

    https://www.pedal.ir/porsche/porsche-911-gt3-rs-654-99-nurburgring/

    این بالایی رو که تقریبا هم قیمت ایشون هستن رو بیشتر دوست دارم.

    موافقم 11
    مخالفم 2
  11. POUYAN

    ۲۰ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (211 ديدگاه)

    اگر اینقدر این ماشینو توی بوق و کرنا نمیکردن میشد گفت رکورد قابل قبول و قابل احترامیه ولی با این حجم تبلیغات وحشتناک و با این قیمت حدود ۴۰۰ هزار دلار این رکورد تبدیل به چیزی شبیه فاجعه میشه.

    این اصلا برای بخش موتوراسپرت فورد یه تبلیغات منفی بزرگه که اوج مهندسیشون رکوردی نزدیک به وایپر ACR سالها قبل ثبت میکنه که بدون هیچ ادعایی این کارو انجام داد.

    وقتی قیمت ماشینت از لامبورگینی و پورشه و AMG گرونتره (از هوراکان پرفورمانته و پورشه ۹۱۱ GT3 RS و AMG Black Series) این رکورد یعنی شما یه دروغگو بزرگی.

    موافقم 27
    مخالفم 3
    1. amir

      ۲۰ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (3729 ديدگاه)

      یاده cyberpunk 2077 افتادم که هایپ خیلی زیادی براش کردن و پروژه بزرگی هم بود و واقعا هم بزرگ بود منتها قربانی تبلیغات و هیجان شد و تیم توسعه اش مجبور شدن زحمت مضاعف بکشن تا بازی بیاد رو دور مردم قبولش کنن یه مدت اصلا مشهور شده بود به سایبرباگ!

      موافقم 13
      مخالفم 4
  12. JDM سابق

    ۲۰ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (832 ديدگاه)

    این تایم و نمایش نمیدادن خیلی بهتر بود فقط خواستن رقم زیره 7 دقیقه رو واسه آمریکا به ثبت برسونن
    این همه تدارکات و هایپی که برای این ماشین کردن اعم از سیستم تعلیق مولتی متیک سزاوار این تایم نیست قطعاً بهتر از این میطلبه، با نمایش رکورد بازارگرمی رو به سردی میگیره
    قبلاً هم گفتم تمام این اصلاحات پیست محور مانند باید رو ماشینی مثل فورد جی تی انجام می‌شد هم وزن بهتری هم شاسی بهتر و همچنین ترکشن و آیرودینامیک تره
    امیدوارم در آینده رکورد بهتری ثبت کنن

    موافقم 16
    مخالفم 3
  13. Hamid

    ۲۰ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (9 ديدگاه)

    موقع خیلی بدی رو برای تایم زدن انتخاب کردن. زمان رکورد رسمی زدن در هر پیستی تابستون هست که دمای آسفالت بالاست و چسبندگی مناسبه. عملکرد لاستیک های سافت جدید خیلی به دما وابسته ست؛ و فاصله ی عملکردشون در سرما و گرما خیلی با لاستیک های سابق فرق میکنه. آخه ۱۳ ثانیه اختلاف با gt3 rs که ۵۰۰ اسبه؟!! خیلی عجیبه…

    موافقم 5
    مخالفم 5
    1. mehran911

      ۲۰ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (2141 ديدگاه)

      ((( موقع خیلی بدی رو برای تایم زدن انتخاب کردن.)))
      این تایمی که گزارش کردن رو رسما اگوست یا تقریبا مرداد ماه زدن
      باید دمای سطح آسفالت و دمای محیط به عنوان دو پارامتر بصورت جدا نگاه کرد مثلا بعد از ظهر دمای آسفالت گرمه و محیط پیست خنکتر در نظر گرفتن این نسبت و داشتن پنجره دمایی بهینه لاستیک مهمه… نقطه بهینه اینارو در نظر میگیرن اینارو حالشو داشتی در موردشون بخون …

      موافقم 15
      مخالفم 2
  14. Inferno

    ۲۰ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (207 ديدگاه)

    با دیدن این موستانک دیگه منتظر رکورد کوروت نیستم،،این موستانگ نهایت توان فورد بود که پیوند خورده بود با مسابقات،،کوروت که کاملا جاده‌ایه و به مسابقه ربطی نداره،.کوروتم ته تهش ۶:۵۰ بزنه

    موافقم 22
    مخالفم 6
    1. Taha Ayoobi

      ۲۱ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (4985 ديدگاه)

      چه ربطی به کوروت داشت

  15. B

    ۲۰ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (945 ديدگاه)

    یعنی خودشون نیدونستن *** روشون نمیشد اعلام کنن دیگه نخواستن زیر حرفشون بزنن قبل سال جدید تایمو دادن شاید تونستن تا ۶.۵۰ پایین بیارن شایدم نه

    موافقم 10
    مخالفم 1
  16. AliMOPAR

    ۲۰ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (202 ديدگاه)

    قبلا هم تو یه مقاله با لینک مخصوص گفته بودم که وایپر تیپ gt3R تو مسابقات VLN نوربرگ تایم 6/42 زده بود این GTD جای تحسین داره ولی واقعیت انتظارم بیشتر بود این ماشین کوهی از امکانات و مزیت های یه ماشین مسابقه ای مخصوص پیستو داره اما فقط 4 ثانیه از وایپر که مهندسی خاصی هم نداشت بهتر رکورد زده اونم رکوردی که 8 سال پیش زده شد

    موافقم 14
    مخالفم 3
  17. AliMOPAR

    ۲۰ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (202 ديدگاه)

    شورلت و فورد چند ساله تو پیست دارن دست دست میکنن کار خاصی هم نمیتونن بکنن من قبلا بعد رفتن وایپر امیدم نسل هفتم zr1 بود که اونم رکورد خاصی نزد نسل هشت هم با این وضع نهایت 6/50 بزنه، حیف دوج دست به کار نمیشه یه وایپر نسل جدید بده بیرون دوباره پیست هارو به خاک و خون بکشه این کار فقط از عهده وایپر بر میاد ولی حیف حیف تنها امیدم به بازگشت تیم کونیسکیس هست، شاید اون کارایی بکنه

    موافقم 12
    مخالفم 1
    1. Taha Ayoobi

      ۲۰ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (4985 ديدگاه)

      من اصلا به این کار ندارم که وایپر برمیگرده یا نه، فقط اگه میخواد برگرده خداکنه تِر نشه توش.

      موافقم 6
      مخالفم 3
    2. nikan

      ۲۰ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (182 ديدگاه)

      وایپر اگه بیاد با موتور هوریکن و سیستم هیبریدی یا بدتر از اون تمام برقی میاد
      ولی چه شود وایپر ۱۰ سیلندر ۸.۴ لیتری تنفس طبیعی موتور جلو-وسط، گیربکس دستی، ۷۵۰ اسب، ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور و یه طراحی ترسناک مثل همه نسلای قبلش که واقعا تورو یاد افعی بندازه

      موافقم 6
      مخالفم 1
  18. Siyavash

    ۲۰ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (951 ديدگاه)

    شخصا خیلی به این ماشین امید داشتم ک فکر میکردم بتونه با بنز بلک سریز یه رقابت داغ تویه پیست داشته باشه..از پارسال که معرفی شد تویه ذهنم براش رکورد زیر ۶.۵۰ تصور می‌کردم ولی با این رکوردی که الان زد حتی اگه ابر و باد و مه و خورشید دست به دست هم بدن و همه چیز روال باشه فکر نمی‌کنم بتونه بیشتر از ۳ یا ۴ ثانیه رکوردش رو ارتقا بده که بازم شرم آور هست برایه یه ماشینی که کاملا برا پیست طراحی و تنظیم شده…وای عاشق استایلش هستم خیلی لات هست ..کاشکی اصلا تایمشو اعلام نمیکردن…

    موافقم 8
    مخالفم 1
  19. hosen

    ۲۰ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (944 ديدگاه)

    چه تایم خوبی زده بود وایپر اونم واسه اون سال ها

    موافقم 8
    مخالفم 1
  20. amirboss

    ۲۱ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (805 ديدگاه)

    خیلی عجیبه که شرکت فورد تایم نوربرینگ ماستنگ رو چند ماه بعد اعلام کرده!
    ماستنگ به نظر من با پتانسیلی که داره می‌تونست بهتر از این باشه و احتمالا فورد می‌خواسته تایم بهتری روثبت کنه.

    موافقم 2
    مخالفم 6
  21. Amir 2*106

    ۲۲ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تایم وایپرو نگاه کرده باشین میبینین سه یا چهار بار بخاطر دنده دستی بودن وایپر و حالت راننده بهنگام پیچ و دنده نکشیدن بموقع حداقل چند ثانیه رو از دست داد و دنده شش وایپر پاس کردن آلایندگی ها و خیلی چیز های دیگه بلند طرح شده که وقتی از ۵به ۶ میری دور موتور افت شدیدی میکنه که بنظر میاد اگه این د مورد اصلاح میشد و وایپر الان در صحنه حضور داشت تایم خیلی بهتری از این موستانگ میتونست بزنه لا اقل وایپر با سادگی تمام تایم زد و شوآف به این بزرگی مثل ایشون راه ننداخت
    بنظر میومد وایپر جای دست کاری زیاد داشته باشه اما نبود مشتری برای خرید این کامیون نه هزار سی سی عمرش و کوتاه کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا