بی ام وپورشهفورد

درگ فورد موستانگ مک‌وان با پورشه باکستر GTS و بی ام و Z4

در مسابقهٔ درگ، فورد موستانگ مک‌وان با پیشرانهٔ V8 در برابر ب‌ام‌و Z4 و پورشه باکستر شش سیلندر چه عملکردی خواهد داشت؟

فورد موستانگ یک کوپهٔ عضلانی است که معمولاً با خودروهایی مثل شورلت کامارو و دوج چلنجر مقایسه می‌شود ولی سم کارلیجن در یکی از ویدئوهای درگ خود، این ماشین را در برابر دو رودستر چابک آلمانی قرار داده است. موستانگ حاضر در این رقابت، از نوع مک‌وان نسل قبلی است که با ب‌ام‌و Z4 M40i و پورشه باکستر GTS 4.0 به رقابت خواهد پرداخت. روی کاغذ، موستانگ تفاوت‌های بزرگی با رقبای آلمانی دارد. ب‌ام‌و با وزن ۱۶۲۰ کیلوگرم، از یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربو استفاده می‌کند که ۳۸۲ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد.

در سینهٔ باکستر هم یک پیشرانهٔ شش سیلندر قرار دارد اما این موتور از نوع ۴ لیتری تخت تنفس طبیعی است و ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. باکستر همچنین برخلاف دو رقیب دیگر، خودرویی موتور وسط است و با وزن ۱۴۰۵ کیلوگرم، سبک‌ترین عضو جمع محسوب می‌شود. موستانگ اما از نیروگاه حجیم ۵ لیتری V8 تنفس طبیعی کایوت استفاده می‌کند که در نسخهٔ مک‌وان ۴۷۰ اسب بخار قدرت و ۵۵۵ نیوتن متر گشتاور را به چرخ‌های عقب تحویل می‌دهد. موستانگ هرچند قدرت بیشتری از رقبای خود دارد ولی با وزن ۱۷۵۵ کیلوگرم، بسیار سنگین‌تر است. انتقال نیرو در هر سه خودرو هم توسط گیربکس‌های شش سرعتهٔ دستی صورت می‌گیرد.

این سه خودرو ابتدا برای انجام مسابقات رولینگ به خط می‌شوند. رولینگ اول از سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت آغاز می‌شود و سه خودرو تقریباً هم‌زمان از خط پایان عبور می‌کنند هرچند که پورشه با اختلافی بسیار جزئی جلوتر است. در رولینگ دوم از سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت، اختلاف‌ها بیشتری می‌شود و حالا موستانگ با اختلافی به‌اندازهٔ نصف طول یک خودرو پیروز می‌شود درحالی‌که Z4 با همین‌قدر اختلاف نسبت به پورشه در جایگاه آخر قرار می‌گیرد. پس‌ازاین نوبت به درگ از حالت سکون می‌رسد. این بار هم ب‌ام‌و عقب می‌افتد درحالی‌که پورشه و موستانگ شانه‌به‌شانهٔ هم پیش می‌روند ولی در پایان، این باکستر است که با اختلاف جزئی و تایم ۱۲.۲ ثانیه در برابر مک‌وان با ۱۲.۳ ثانیه پیروز می‌شود و Z4 هم پس از ۱۲.۵ ثانیه به خط پایان می‌رسد.

مشخصات فنی

موستانگ مک‌وان پورشه باکستر GTS ب‌ام‌و Z4 M40i
پیشرانه ۵.۰ لیتری V8 ۴.۰ لیتری H6 ۳.۰ لیتری I6 توربو
قدرت ۴۸۰ اسب بخار ۴۰۰ اسب بخار ۳۸۲ اسب بخار
گشتاور ۵۷۰ نیوتن متر ۴۲۰ نیوتن متر ۵۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته دستی ۶ سرعته دستی ۶ سرعته دستی
محور عقب عقب عقب عقب
وزن ۱۷۵۵ کیلوگرم ۱۴۰۵ کیلوگرم ۱۶۲۰ کیلوگرم
قیمت پایه ۵۷,۹۴۵ دلار ۱۰۳,۷۹۵ دلار ۶۷,۶۲۵ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۸۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه‌ها

  1. amir-mr

    ۱۹ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (397 ديدگاه)

    بنازم پورشه 💯

    موافقم 25
    مخالفم 25
    1. Sara

      ۱۹ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (72 ديدگاه)

      بی ام و Z4 ❤

      موافقم 21
      مخالفم 20
      1. SMS

        ۲۰ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (571 ديدگاه)

        سلطان موستانگ تازه با اون قیمت

        موافقم 9
        مخالفم 2
  2. شکیبا

    ۱۹ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (43 ديدگاه)

    همشون عشقند ولی عاشق نعره های موستانگم

    موافقم 54
    مخالفم 8
    1. .

      ۱۹ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (11 ديدگاه)

      اون نعره نیست.
      صدای زیبای آه کشیدن های مستانگه که وقتی پدال رو تا آخر فشار میدی بهترین حس رو میده.

      موافقم 15
      مخالفم 5
  3. AMIN JAFARI

    ۱۹ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (150 ديدگاه)

    بااین پورشه ب علت وزن پایین تر ولی قدرت موتور کمتر بهتر عمل کرد
    ولی شما فقط قیمت اعجوبه امریکایی فورد موستانگ را ببینید ک نصف قیمت پورشه هستش ولی چیزی ازش کم نیاورد و البته بماند ک گیربکس دستیه
    واقعا بی دلیل نیست ک جرمی کلارکسون چند بار مختلف گفته فورد موستانگ بهترین امریکایی تولیدیه

    موافقم 44
    مخالفم 8
  4. EX

    ۱۹ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (28 ديدگاه)

    برم تخمه بیارم که جنگ شروع شد

    موافقم 20
    مخالفم 4
  5. C4

    ۱۹ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (53 ديدگاه)

    با این که عاشق پورشه و مهندسیشم اما اینجا موستانگ رو انتخاب میکنم . اونم چون صدای بینظیر ، استایل بی نظیر و قیمت بی نظیری داره
    همچین پرفورمنسی اونم با قیمت نزدیک نصف پورشه

    موافقم 34
    مخالفم 5
  6. Taha Ayoobi

    ۱۹ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (4297 ديدگاه)

    نتیجه ها خیلی نزدیک بود واقعا

    موافقم 14
    مخالفم 11
  7. Moein

    ۱۹ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ماستانگ زدش ولی قطعا اگه یکی دیگه می‌نشست حتی با اختلاف وزنش خیلی جلو تر می‌افتاد آمریکایی ها دوست دارن داستان درست کنن و مثل کشتی کجشون طولش بدن یه نگاه به قیمت موستانگ هم بنداز قدرت بیشتر و قطعا از هر لحاظ بالا تر ولی ارزون تر

    موافقم 21
    مخالفم 6
  8. AliMOPAR

    ۱۹ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (160 ديدگاه)

    چه از لحاظ رخ چه از لحاظ انجین و لذت رانندگی اینجا برتری با فورده حالا قیمتشم که هیچ

    موافقم 24
    مخالفم 9
    1. مازیار

      ۱۹ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (833 ديدگاه)

      رخ که سلیقه هست انجین هم جای بحث داره اما لذت رانندگی بالاتر از پورشه باکستر؟؟
      اون بهش معروفه

      موافقم 16
      مخالفم 14
  9. hosen

    ۱۹ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (611 ديدگاه)

    عملکرد ماستنگ باتوجه به وزنش خوب بود
    از z4 عملکرد بهتری داشتم اگه جاش سوپرا بود خیلی بهتر میشد
    پورشه ام که مثل همیشه بود

    موافقم 15
    مخالفم 2
  10. 🥇M🏆 Bavaria///👑

    ۱۹ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (646 ديدگاه)

    انتخاب من همچنان z4 هست.
    یه رودستر که به بهترین نحو، چالاکی، هندلینگ بالا، موتور و گیربکس فوق العاده رو با سواری راحت و کابین ارگونومیک ترکیب کرده…
    قطعا z4 برای بیشتر افراد ماشین خواستنی تری هست و کسایی که بیشتر به ثبت رکورد و آمار و ارقام و رانندگی تو پیست اهمیت میدن، باکسر گزینه بهتری هست. Z4 تو مسافت های طولانی هم گزینه ایده آل تری هست… 🏆💪
    از شجره نامه خاندان z هم نمیشه غافل شد. شجره نامه ای که با مدل z1 استارت خورد، و بعدش افسانه هایی مثل z3، Z8 و z4 عرضه شدن. حرف z هم از کلمه اول زوکانفِت گرفته شده که به آلمانی میشه آینده!
    قطعا سری z ب ام و، آینده خودروسازی و بخصوص آینده ب ام و رو از دهه 90 تا به حال به تصویر کشیده.
    برای علاقمندان جالبه که بگم، ب ام و تو ساخت خودروهای رودستر، 1 قرن سابقه داره و همیشه هم برای رودسترهای ساخته مرسدس یه رقیب داشته. مشهورترین و بهترین رودستر تاریخ
    ب ام و هم BMW 328 roadster هست مدل دهه 30.این خودروی افسانه ای ساخته شده بود برای جنتلمن ها که تو انواع مسابقات اروپایی شرکت کنه و جالب اینجاست که از 170 تا مسابقه تونسته بود تو 140 تاش مقام اول رو کسب کنه!!
    مدل 328 هنوزم تو حراجی ها قیمت نجومی میخوره و جالب اینجاست که آیرودینامیک بی نظیر این خودرو، باعث شد تمامی خودروهای تاریخ ب ام و دنباله روی راه 328 رودستر باشن و ب ام و علم آیرودینامیک رو بیشتر از خیلی خودروسازها، تو محصولاتش رعایت کنه…
    لازم به ذکره بگم که دومین رودستر مشهور تاریخ
    ب ام و هم 507 افسانه ای بود، اونم با اولین پیشرانه 8 سیلندر تمام آلومینیوم.
    نوین ترین و پاک ترین رودستر ب ام و هم مدل i8 roadster بود…

    موافقم 10
    مخالفم 11
  11. یوسفی

    ۱۹ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (67 ديدگاه)

    موستانگ با نصف قیمت…
    عشق است

    موافقم 12
    مخالفم 5
  12. amirboss

    ۱۹ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (718 ديدگاه)

    تعصبی ماستنگ
    علمی و منطقی پورش
    دلی هم که Z4
    سه راهی سختی هست.

    موافقم 12
    مخالفم 5
  13. ابوالفضل

    ۲۰ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (310 ديدگاه)

    بی شک موستانگ

    موافقم 5
    مخالفم 3
  14. M power

    ۲۰ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (352 ديدگاه)

    Z4عشقه

    موافقم 4
    مخالفم 4
  15. حسین خوانساری

    ۲۰ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (30 ديدگاه)

    فقط z4 انصافا با وزن بیشتر از باکستر و قدرت کمتر از هم باکستر هم موستانگ باز هم پا به پای اونا اومد حتی اندازه یک ماشین فاصله نداشتن
    بعضی دوستان هم تعجب میکنم از قیمت کمتر موستانگ حرف میزنن و اطلاعی ندارن مثل اینکه
    شما در موستانگ اصلا کیفیت ساخت و متریال رو نمی تونی مقایسه کنی با همین باکستر یا z4
    همچنین خودروهای آلمانی در بحث طراحی چند دهه جلوتر هستن از خودروهای آمریکایی
    البته در بحث فنی اختلاف زیادی نیست اما همچنان غول خودرو سازی آلمان هست واقعیت رو باید پذیرفت هیچ کدوم مال و اموال ما نیست که روش تعصب داشته باشیم

    موافقم 5
    مخالفم 7
    1. Taha Ayoobi

      ۲۰ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (4297 ديدگاه)

      طراحی آلمانی ها جلوتره؟
      کلاسیک های آمریکایی رو دیدی؟

      موافقم 2
      مخالفم 4
  16. nikan

    ۲۰ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (159 ديدگاه)

    این اختلافای جزئی اصلا اهمیتی نداره مخصوصا اینکه همه گیربکساشون دستیه
    ممکنه همین درگارو تکرار کنن یا راننده ها جاشونو عوض کنن کلا نتیجه ها عوض شه
    قیمت موستانگ خیلی خوبه
    هر سه عالین ولی موستانگ 💎 هم دلی هم اقتصادی هم تعصبی

    موافقم 2
    مخالفم 3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا