فورد

معرفی فورد موستانگ Mach-E رالی با 480 اسب بخار و قیمت 65 هزار دلار

فورد موستانگ Mach-E به‌عنوان نسخه‌ای مخصوص خارج جاده، با ارتفاع بیشتر از زمین و محافظت بیشتر از قطعات پایینی، اوایل سال آینده راهی بازار خواهد شد.

فورد نسخهٔ جدید از موستانگ Mach-E را با نام رالی معرفی کرده است. این خودرو که پیش‌ازاین در قالب یک پروتوتایپ در فستیوال سرعت گودوود به نمایش درآمده بود، از تعلیق اصلاح‌شده‌ای استفاده می‌کند که ۲۰ میلی‌متر فاصلهٔ بیشتری از زمین نسبت به Mach-E GT دارد و به کمک‌فنرهای مگنه‌راید با تنظیم خاص مجهز است. Mach-E رالی به دو موتور الکتریکی مجهز است که یکی در جلو و دیگری در عقب نصب شده و مجموعاً با تولید ۴۸۰ اسب بخار قدرت و ۸۸۰ نیوتن متر گشتاور، سامانهٔ چهارچرخ محرک را فراهم می‌کنند.

به لطف این نیرو، خودرو ظرف ۳.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. این مدل به پکیج باطری ۹۱ کیلووات ساعتی مجهز است که بردی در حدود ۴۰۰ کیلومتر را فراهم می‌کند و از قابلیت شارژ سریع ۱۵۰ کیلوواتی برخوردار است. البته به گفتهٔ فورد، تمام این مشخصات فعلاً تخمینی هستند و زمانی که فروش Mach-E رالی در نیمهٔ اول سال آینده آغاز شود ممکن است تغییر کنند.

Mach-E رالی برای تمایز از دیگر نسخه‌ها، به رینگ‌های ۱۹ اینچی سفید براقی که از رالی الهام گرفته‌اند به همراه دیسک‌های ترمز ۱۵.۱ اینچی جلو با کالیپرهای قرمزرنگ برمبو، چراغ‌های مه شکن الهام گرفته از رالی در جلو، اسپویلر عقب مشابه فوکوس RS، اسپلیتر جلو، سقف مشکی‌رنگ فولادی و دو نوار روی کاپوت مجهز شده است. علاوه بر این، کراس‌اوور رالی فورد به لاستیک‌های میشلن کراس‌کلایمت هم مجهز شده که فاق بلندتری نسبت به لاستیک‌های دیگر انواع Mach-E دارند.

محافظت بیشتر از موتورهای جلو و عقب، روکش محافظ در پایین درها، فلاپ پلاستیکی در دهانهٔ گلگیرها، گل‌پخش‌کن‌های سفارشی و یک قلاب بکسل در جلو هم از دیگر ویژگی‌های بیرونی این خودرو هستند. در داخل Mach-E رالی شاهد تریم سفید براق روی داشبورد، پرهٔ پایینی غربیلک فرمان و پشتی صندلی‌های پرفورمنس هستیم درحالی‌که روی درها و صندلی‌ها هم دوخت سفیدرنگ کار شده است.

فورد برای Mach-E رالی حالت رانندگی منحصربه‌فردی بنام رالی‌اسپرت را تدارک دیده که برای رانندگی در خارج از جاده طراحی شده و پاسخ پدال گاز را برای کنترل بهتر تنظیم می‌کند و تعلیق را برای هندلینگ بهتر در پیچ‌های لغزنده تهاجمی‌تر می‌کند. مقامات فورد گفته‌اند این خودرو را طی ۸۰۰ کیلومتر در آزمایش‌های دوام شبیه‌سازی‌شدهٔ رالی کراس کاملاً تحت‌فشار قرار داده و آن را در مقایسه با سوبارو WRX محک زده‌اند.

«جیم فارلی» مدیرعامل فورد در مورد این خودرو می‌گوید:

موستانگ Mach-E رالی اشتیاق چند دهه‌ای فورد برای مسابقات قهرمانی رالی در سراسر جهان را در اختیار خریداران ما قرار می‌دهد. این مدل موستانگ را به جایی می‌برد که قبلاً نبوده است، به جاده‌های شنی و خاکی

قیمت فورد موستانگ Mach-E رالی از ۶۵ هزار دلار آغاز می‌شود. این خودرو اوایل سال آینده روی خط تولید خواهد رفت و مدت کوتاهی بعد به خریداران تحویل داده خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۸ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. JoJo

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (79 ديدگاه)

    به نظرم این خودرو با مشخصات ذیل و وزن ۲۲۰۰ کیلوگرمی (به دلیل موتور های الکتریکی) قیمت بالایی داره و ۶۵ هزار دلار قیمت جذابی نخواهد بود .

    موافقم 15
    مخالفم 14
  2. AMANTE

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1913 ديدگاه)

    ( این مدل موستانگ را به جایی می‌برد که قبلاً نبوده است، به جاده‌های شنی و خاکی )
    ایشون درواقع اصلا موستانگ نیستن.

    موافقم 21
    مخالفم 3
  3. Enzo Ferrari 2008

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    ظاهرش خوبه

    موافقم 6
    مخالفم 3
  4. Shayan

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (61 ديدگاه)

    فورد باید اولین موستانگ برقی رو طوری میزد که کسایی که از برقی ها بدشون میاد رو امیدوار کنه
    نه این که یه کراس اور مسخره بزنه

    موافقم 7
    مخالفم 4
  5. امید

    ۱۸ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (36 ديدگاه)

    باید با شرکت‌های آمریکایی همراهی کرد، چاره‌ای نیست، تمام کشورها مجبور شدن پیروی کنن

    موافقم 2
    مخالفم 1
  6. Abbas

    ۱۸ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (63 ديدگاه)

    فورد یا آئودی؟ مسئله اینست

  7. TOPGEAR-mohsen

    ۱۸ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (54 ديدگاه)

    موستانگ Mach-E رالی اشتیاق چند دهه‌ای فورد برای مسابقات قهرمانی رالی در سراسر جهان را در اختیار خریداران ما قرار می‌دهد. این مدل موستانگ را به جایی می‌برد که قبلاً نبوده است، به جاده‌های شنی و خاکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا